abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141239780
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
eh vergeet je niet dat die 40 liter zeer waarschijnlijk inclusief 5 liter reserve is. Effectief heb je dan dus 35 liter om die 743 te gaan redden. Dan moet je gemiddeld meer dan 1:21,2 rijden. :6
pi_141239874
O ja mijn vorm van hypermiling is gewoon de fiets te pakken. Door de vooral relatief korte stukjes zit ik anders op een verbruik van 1:9,5. Op de snelweg gaat dit wel naar ongeveer 1:12. Helaas zit er geen huidig verbruik op de boordcomputer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:23:33 #156
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141242287
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:02 #157
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141242400
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:23 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
Yup. De nieuwe octavia.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141249166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?

Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.

Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 18-06-2014 16:40:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_141250436
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Ik doe niet eens aan hypermiling en rij zuiniger :P

Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:53:52 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141251839
Lichtere auto. Cilinder minder. Niet zo vreemd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141262103
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan de sleutel helemaal omdraaien zeker.
Het wordt pas echt spannend als je de sleutel uit het contact haalt.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 21:08:35 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141262555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?
Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.
Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?
Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141277237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
quote:
[..]

Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
Het is niet veel anders dan een Harley, het blijft hetzelfde viertaktsysteem met gedwongen gaswisseling. Wel een vonkje of geen vonkje maakt in een lege cilinder niet uit.
quote:
[..]

Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
Ik heb het vannacht even geprobeerd. Omdat er bij de uitlaatgassen gewone lucht bijgemengd wordt krijgt het motormanagement rare waarden binnen en weet het dus niet wat het daarmee aanmoet. Gevolg, waarschuwingslampje uitlaatgasstoring ging branden, noodloop etcetera. Ook bij het opnieuw aansluiten van de injectoren bleef de motor op twee cilinders lopen. Pas bij het opnieuw starten liep de motor weer normaal.

Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.

* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 19-06-2014 05:54:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2014 @ 11:17:49 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141280783
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...

quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141294728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Daeron het volgende:
Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
Dat is vrij zuinig hoor. CC'en en je aan de Vmax houden doet een hoop. Overal wegscheuren, vaak inhalen en overal Vmax +20 zonder cruise, da's meer doorrijden.
Schip ahoy!
pi_141305843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...
Dat denk ik ook. Al zal het geen kwaad kunnen...
quote:
[..]

Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
Nope, geen OBD-apparaat hier, maar ik heb nu ook geen foutmeldingen.
quote:
[..]

Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
't zit wel goed. Waarschijnlijk was het een beetje laat/vroeg. Beetje ochtendhumeur van mijn kant...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:09:17 #167
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141306373
quote:
12s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer

Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{ :')
pi_141309140
Wie gaat er nou 130 rijden? :N

Tijd is geld, dus haasten is voor paupers. :{w

Slow is the new fast. 8-)
pi_141310471
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
pi_141311507
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
pi_141312233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:29 schreef quinoahipster het volgende:
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
Tja, voor sommige mensen zijn de brandstofkosten toch heel belangrijk, daarom rijd ik op LPG, het zal mij jeuken hoeveel hij verbruikt.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:03:55 #172
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141313266
Wanneer ik geen haast heb probeer ik wel gewoon om rustig te rijden. Maar ik merk wel dat bepaalde dingen er invloed op hebben. Als ik metal draai dan zit ik toch anders in de auto dan wanneer ik pop draai ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:08:08 #173
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141313431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:09 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
Ik ben gisteren op en neer naar Amsterdam gereden.
De heenweg reed ik aardig door met 130/140 op de teller omdat ik bang was te laat te komen.
Op de terugweg hield ik 100 aan tot ik een vrachtwagen tegenkwam die rond de 90 reed en die ben ik gevolgd tot de afrit van mijn woonplaats. Maar ik merkte inderdaad ook dat er de hele tijd iemand achter me bleef rijden op het moment dat ik achter die vrachtwagen reed. Genoeg kansen om in te halen maar die bleef gewoon een heel stuk achter me rijden tot die uiteindelijk een afrit nam.
pi_141316648
Ik zelf vind 90 a 100 km gps ideaal

Meeste rijden op de 100 op teller.

Dus snelheids verschil is niet te hoog.

Neem je afstand achter een vrachtwagen.
Let op 2 belangrijke dingen.

Vraagtwagen staat sneller stil. Als ie leeg is.

Steenslag op vooruithoogte als hè te dicht op een vrachtwagen rijd.
pi_141316909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:{ :')
Inderdaad. Van die figuren die hun eigen onzekerheid (slecht afstand en snelheid in kunnen schatten) als maatstaf gebruiken. Daar heb ik dus ook geen boodschap aan. Als ik <Vmax wil rijden dan doe ik dat ook. Snelwegen lenen zich uitstekend daarvoor; je kunt gewoon inhalen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_141328365
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
pi_141329084
Ik zou gewoon eerst eens de tank leger rijden, tot de helft of driekwart, en dan kijken hoever dat afwijkt. Ik ken genoeg auto's waarbij de wijzerstand niet overeenkomt met het daadwerkelijke percentage in de tank; bij mijn Mazda ging de wijzer bij een volle tank tot voorbij Full. Dan kon ik eerst nog tot 80 km rijden voordat de wijzer daadwerkelijk op Full stond. En het laatste 1/8ste deel voor de halfvol streep deed hij ook veel langer over, daarna ging de wijzer een stuk vlotter. Eén en ander kan gerust aan het ontwerp van de tank of wijzer liggen.
pi_141329323
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef Dingest het volgende:
Ik zou gewoon eerst eens de tank leger rijden, tot de helft of driekwart, en dan kijken hoever dat afwijkt. Ik ken genoeg auto's waarbij de wijzerstand niet overeenkomt met het daadwerkelijke percentage in de tank; bij mijn Mazda ging de wijzer bij een volle tank tot voorbij Full. Dan kon ik eerst nog tot 80 km rijden voordat de wijzer daadwerkelijk op Full stond. En het laatste 1/8ste deel voor de halfvol streep deed hij ook veel langer over, daarna ging de wijzer een stuk vlotter. Eén en ander kan gerust aan het ontwerp van de tank of wijzer liggen.
Dat weet ik, misschien is het juist het verschil van karakter van de benzine meter in mijn Alto zoveel maal liever en optimistischer, dan de meter in de YRV. In de Alto duurt het onderhand 100km voordat de naald in beweging komt, bij circa 280 km verlaat hij het benzinepomp-symbooltje, dat ongeveer de helft is. Daarna gaat het iets sneller en bereikt de naald het rode reserve 'gebied' bij de 440km. Dan kan ik er nog zo'n 60 tot 80km mee rijden.

Nu kijken hoe de YRV-benzine naald (dus ook dagteller en komende tankbeurt) zich gedraagt... hij heeft zich al behoorlijk laten zien vandaag :( :D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:52:07 #179
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141329326
Wat Dingest zegt inderdaad.
Gooi 'm écht vol, rijd een flink stuk en kijk hoeveel liter er bij gaat. Vergelijk dat met de kilometerteller. Dat geeft een veel beter beeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141329976
Meten op de tank is het beste.

Bij mijn CRX beweegt de meter de eerste 80 a 100 kilometer niet.

Dan gaat het rap. Daarna blijft ie lang op 1/4 staan. Moest er heel erg aan wennen in het begin.

Nu ik telkens tank volgooi en op de dagteller meet, is dat een stuk beter.

Inderdaad. Rij je tank ongeveer 3/4 leeg. Ga hem dan volgooien. Heb je ook beter beeld over meer kilometers.

Mijn sweetspot op constant snelheid is tussen de 2700 en 3000 toeren. Dan rij ik 90 gps met minste verbruik op snelweg.

Mijn oude 2.0 liter Corrado zat sweetspot tussen de 3000 en 3300 toeren. Reed ik continue 2500 toeren of minder nam het verbruik gek genoeg toe.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:08:18 #181
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141330032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
pi_141331832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
Jemig ! Dat is wel heel extreem. Dacht dat juist die obd meter wel accuraat zou zijn :o
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:52:50 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141332056
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:07 schreef silenthill het volgende:
Mijn sweetspot op constant snelheid is tussen de 2700 en 3000 toeren. Dan rij ik 90 gps met minste verbruik op snelweg.
Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:40:49 #184
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141333822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Mijn oude auto deed dat ook. En dat was een vijfbak.

Die deed met 80 al 2800 toeren, die ik nu heb doet dat toerental met 105
pi_141334133
@twifight

Nee niet echt idioot.
Zit gewoon in zijn 5de versnelling.

Max toeren in rood is 7800 met goed warme motor. Als ik 130 km doe. Zit ik op 4500 toeren.
pi_141334952
Straks ga ik het maar eens proberen.

Semi hypermiling dan ik trek wel normaal op en voeg op juiste snelheid in ;)

Rit van 160 km :7
pi_141335188
Ben beni
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Straks ga ik het maar eens proberen.

Semi hypermiling dan ik trek wel normaal op en voeg op juiste snelheid in ;)

Rit van 160 km :7
Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.
-Hoe ging het?
-Hoe beviel het?
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ? :)
pi_141335773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Hij rijdt een toerenjankerd.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_141337052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...

En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:29:07 #190
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_141337670
Doe er zelf ook fanatiek aan mee. Scheelt me 40 euro per maand. Ga op de snelweg altijd achter een vrachtwagen hangen. Zolang ik geen ander verkeer hinder blijf ik daar lekker zitten. Jammere is dat mijn eerste 12 kilometer bestaan uit heuvels en stadsverkeer. Dat is echt killing voor je gemiddelde
Zu hause ist alles besser
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:11:14 #191
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141339729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.
20 liter per 100km gaf ie aan.

Ik kan het wel eens opnieuw gaan proberen, ik ga er vanuit dat ik de juiste gegevens heb ingevuld.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 19:41:50 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141341214
Nee doe ik niet aan, bespaar geld door inDuitsland te tanken :p
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:03:04 #193
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_141342466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Nee doe ik niet aan, bespaar geld door inDuitsland te tanken :p
Ik doe beide
Zu hause ist alles besser
pi_141364131
Honda CRX 1.6 benzine 1991.

Zo 2de test tank hypermiling:

1st keer voornamelijk snel weg met 90 km. 100% hypermiling. Verbruik 1op 19.

2de keer. 75% hypermiling in stadsverkeer, andere 25 procent harder dan Max snelheid snelweg en doortrekken tot 7800 toeren.
Verbruik 1 op 14
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:20:59 #195
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_141364298
Door te carpoolen haal ik effectief bijna 1:20 met de V6 :7
pi_141365024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.

Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF ! :{

We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken :D

Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer :')
Mens, maak je niet zo druk om die meters :D, die lopen nooit 1:1 goed. Verbruik bepalen doe je per tank, liefst een paar tanks achter elkaar, pas dan heb je een representatief beeld.
Schip ahoy!
pi_141366068
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:16:47 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141366615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
Kan ook gewoon een sensor zijn die niet helemaal lekker werkt.

Ik vind het zelf wel aardig om via een app het verbruik in de gaten te houden. Doe pakweg 1:20 met voornamelijk snelwegkilometers met gemiddeld 130km/h.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:03:08 #199
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141615571
Gisteren op de A7 tussen Heerenveen en Groningen achter een vrachtwagen gezeten. Op de linkerbaan waren namelijk meer auto's dan op de rechterbaan :')
Verbruik van 1:28 :D
pi_141615873
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 01:20 schreef eXplorer1 het volgende:
Nee ik doe dat niet, van autorijden moet je genieten.

Normaal rijden is 1 op 10 bij mij, gemiddeld doe ik 1 op 6/7 and i don't care.
pi_141617044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he. :')

En niet iedere benzinepomp zal precies even snel afslaan, dus als je 5 liter tankt kun je ook nog niet zo nauwkeurig je verbruik weten.

Adem in, adem uit, rustig aan met die rechtervoet, en na een paar keer tanken heb je een beter beeld :s)

Ik vul gewoon iedere tankbeurt in in een excelletje dat het verbruik van die tank en het verbruik sinds de aanschaf uitrekent.

[ Bericht 7% gewijzigd door quinoahipster op 27-06-2014 14:49:06 ]
pi_141617768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:43 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he. :')

En niet iedere benzinepomp zal precies even snel afslaan, dus als je 5 liter tankt kun je ook nog niet zo nauwkeurig je verbruik weten.

Adem in, adem uit, rustig aan met die rechtervoet, en na een paar keer tanken heb je een beter beeld :s)

Ik vul gewoon iedere tankbeurt in in een excelletje dat het verbruik van die tank en het verbruik sinds de aanschaf uitrekent.
Nou in dit geval was de meter behoorlijk aan een vrije val begonnen. Mijn auto zuipt behoorlijk wat meer en ik vond het ook wel bizar veel gedaald op dat korte ritje. Maar goed bij de pomp kreeg ik er met moeite hooguit 6 liter erbij.
pi_141617807
Die meter zegt toch niks :')

*O* Leve Excel *O*
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15:30 #204
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141617964
Ik doe het dus to-taal niet. Geef lekker gas wanneer ik daar zin in heb, trek vlot op wanneer ik daar zin in heb, ook in hoge toeren soms doortrekken (maar moet soms ook wel want autootje van mij heeft niet veel power).

Dus nee, ik let echt nauwelijks op zuinig rijden. Voordeel is wel weer dat ik niet dagelijks rijd, dus over het algemeen niet vaak hoef te tanken. Ik zou ook echt niet weten wat mijn auto verbruikt. Fabrieksopgave zegt 1 op 13,5 gemiddeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')