abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140587019
hypermiling. Wie doen dat allemaal?

Ik doe het sinds kort. 80 à 90% van dat ik op de weg ben, is s' avonds laat of in de nacht.

Auto: Honda CRX 1.6 non V-TEC uit 1991.
900 kilo.


Bij normaal en vlot doorrijden verbruik van 1 op 11.

Als ik hypermiling toepas 1 op 18 à 1 op 19. Benzine. Dus echt netjes.

O.a 80 op rechterstrook. Veel vooruitkijken bij stoplichten. Dus vaak groene golf.

Max toerental tussen de 2500 a 3000 toeren.
Afspraken zo inplannen dat ik zowat nooit in de file sta. Het warme warm is natuurlijk ook gunstig:-)
  zondag 1 juni 2014 @ 00:38:03 #2
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140587286
Ik probeer ook zo zuinig mogelijk te rijden. Bij 2000 toeren op schakelen, tijdig gas loslaten, cruise control; eigenlijk alles behalve langzamer rijden :D
pi_140587967
heb een leaseauto met tankpas, dus nee, ik doe daar niet aan ;)
pi_140588194
Nee ik doe dat niet, van autorijden moet je genieten.

Normaal rijden is 1 op 10 bij mij, gemiddeld doe ik 1 op 6/7 and i don't care.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 1 juni 2014 @ 01:28:14 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_140588323
Bij ons op de zaak wordt het brandstofverbruik van alle chauffeurs gemonitord, en elke maand een overzicht op het prikbord van alle chauffeurs gepresenteerd.. :)

Sommige van die jongens maken er onderling een wed(strijd)je van om elke maand weer ergens boven elkaar op de lijst te staan.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_140588345
Ik doe ook mijn best om zo zuinig mogelijk te rijden, ik wil alleen geen obstakel zijn daardoor. Omdat ik veel op drukke tijden rij, pas ik het hypermilen maar beperkt toe.

Misschien is deze site wat voor je? ;)
http://ecomodder.com/
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_140588511
Ik let er nooit meer op. Ik ben al lang blij dat ik die auto die 1 op 3 kon doen niet meer heb en nu zonder er op te hoeven letten met gemak 1 op 14 haal.

Aan de andere kant mis ik die 1 op 3 auto wel nog steeds ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140588615
Bedankt voor die link.

Voor de overige 10% doe ik er totaal niet aan.

Als ik weekendje weg ga naar Duitsland of België dan gaat echt het gas erop. Dan let ik ook totaal niet op mijn verbruik. :P


Ben altijd vlotte rijder geweest, maar moet zeggen dat 80 a 90 op de snelweg met schuifdak open. Muziekje erbij ook wel relaxed rijden is. :7

[ Bericht 37% gewijzigd door silenthill op 01-06-2014 03:54:31 ]
  zondag 1 juni 2014 @ 08:30:30 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140590683
Dat open dak helpt ook niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140590746
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 01:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik doe ook mijn best om zo zuinig mogelijk te rijden, ik wil alleen geen obstakel zijn daardoor. Omdat ik veel op drukke tijden rij, pas ik het hypermilen maar beperkt toe.

Misschien is deze site wat voor je? ;)
http://ecomodder.com/
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb 2 jaar met een VW Caddy SDI gereden voor mijn werk als koerier. Altijd vlot gereden, klanten willen niet wachten. Ik schrok soms van de reacties van collega's, die zeiden dat zij niet meer dan 600 a 650km op een tank diesel reden. Echt wtf.
Bij vroegtijdig schakelen, veel gebruik van cruise control en indd defensief rijgedrag in de stad kwam ik gemiddeld op 850 a 900km per tank uit, bij veel lange afstanden zelfs tot in de buurt van de 1100km. Als ik langzaam had gereden had ik wel klachten ontvangen van klanten en werkgever. Nooit een isseu geweest.

Vlot & zuinig rijden kunnen best samen gaan dus ! :)
  zondag 1 juni 2014 @ 08:40:49 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140590749
Ik doe er overigens ook aan mee, niet extreem, en wel wat minder als een tijdje geleden toen ik de Benz net had.. toen reed ik standaard 100, dan haalt 'ie 1 op 16.5 ofzo.. nu rijd ik lekker 110 -120, dan doet 'ie 1 op 15, dat vind ik mooi zat scheelt me 6 liter in de week ofzo.. tiswat :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 juni 2014 @ 08:51:19 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140590795
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:40 schreef Meike26 het volgende:

Dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb 2 jaar met een VW Caddy SDI gereden voor mijn werk als koerier. Altijd vlot gereden, klanten willen niet wachten. Ik schrok soms van de reacties van collega's, die zeiden dat zij niet meer dan 600 a 650km op een tank diesel reden. Echt wtf.
Bij vroegtijdig schakelen, veel gebruik van cruise control en indd defensief rijgedrag in de stad kwam ik gemiddeld op 850 a 900km per tank uit, bij veel lange afstanden zelfs tot in de buurt van de 1100km. Als ik langzaam had gereden had ik wel klachten ontvangen van klanten en werkgever. Nooit een isseu geweest.

Vlot & zuinig rijden kunnen best samen gaan dus ! :)
Ik heb een tijdje geleden ook eens een eindje in een Caddy gereden, en volgens de BC lopen die @ snelweg op de CC bij 100 ofzo lekker zuinig :Y 1 op 20 zelfs volgens dat ding. Zodra je 130 gaat rijden wordt dat een heel ander verhaal, dan staat hij zo op 1 op 11/12

Hard rijden is net geld in een vergiet gooien; verbruik knalt omhoog, qua tijd maakt het maar minimaal uit, zeker op de flut afstandjes die we hier in NL rijden, en je bent sneller gestresst omdat je zelf boven de gemiddelde snelheid rijdt, en dus vindt dat iedereen je ophoudt.. Als je een beetje rond het maaiveld of net daaronder rijdt heb je daar veel minder last van, en aan het eind van de rit hou je geld over bij de pomp. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140590862
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer

Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140590975
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden ook eens een eindje in een Caddy gereden, en volgens de BC lopen die @ snelweg op de CC bij 100 ofzo lekker zuinig :Y 1 op 20 zelfs volgens dat ding. Zodra je 130 gaat rijden wordt dat een heel ander verhaal, dan staat hij zo op 1 op 11/12

Hard rijden is net geld in een vergiet gooien; verbruik knalt omhoog, qua tijd maakt het maar minimaal uit, zeker op de flut afstandjes die we hier in NL rijden, en je bent sneller gestresst omdat je zelf boven de gemiddelde snelheid rijdt, en dus vindt dat iedereen je ophoudt.. Als je een beetje rond het maaiveld of net daaronder rijdt heb je daar veel minder last van, en aan het eind van de rit hou je geld over bij de pomp. :)
Bij 110 reed hij ook nog zuinig hoor, dit reed dan weer lekkerder omdat iedereen op de teller 100 reed en ik deed dit op de tomtom, 104 om precies te zijn. Nog net in het groene. Het houdt je scherp en je hebt toch het idee dat je opschiet, wat ook zo is (al is het maar een minuutje of 5, wel zo fijn voor de klant.

En mooiste is, morgen een solliciatie gesprek bij een nationaal koeriersbedrijf *)
  zondag 1 juni 2014 @ 09:18:55 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140590978
quote:
12s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer

Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er zat die graag achter een vrachtwagen gaan hangen hoor.

Mensen die een vrachtwagen onnodig 'dwingen' om ze in te gaan halen zijn idd niet goed bezig. Het ergste vind ik die mafkezen die anderhalve keer per jaar een sleurhut verkassen over de openbare weg, en dan hun hoofd op 'vakantie-setting' zetten. Zich ineens realiseren dat je maar 80 mag met dat hok, dan 'voor de veiligheid' maar 75 op de teller zetten en dan in de praktijk 70 op de GPS rijden, waardoor ze continu ingehaald moeten worden door vrachtverkeer. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 juni 2014 @ 09:23:25 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140591003
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Bij 110 reed hij ook nog zuinig hoor, dit reed dan weer lekkerder omdat iedereen op de teller 100 reed en ik deed dit op de tomtom, 104 om precies te zijn. Nog net in het groene. Het houdt je scherp en je hebt toch het idee dat je opschiet, wat ook zo is (al is het maar een minuutje of 5, wel zo fijn voor de klant.

En mooiste is, morgen een solliciatie gesprek bij een nationaal koeriersbedrijf *)
Het is vaak een spelletje, zeker met een bc erin, om lekker vlot te rijden, dat gemiddelde verbruik omlaag, liters per 100km zo laag mogelijk icm een acceptabele snelheid te rijden :Y De ene auto is de andere niet, en de ene route is de andere niet :)

Succes met je solli ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140591025
quote:
12s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer

Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is juist andersom, juist overdag is het snelheidsverschil irritanter en gevaarlijker doordat het moeilijker in te schatten is, mits het te langzame voertuig slechte verlichting heeft natuurlijk. In het donker zijn het de achterlichten die juist duidelijker het snelheidsverschilaangeven. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
En het licht er ook aan wat voor een personenauto het is. Zelf heb ik nu een jaar een Suzuki Alto, daar rijd ik ook regelmatig 80/90 mee op de snelweg, gevaarlijk? Nee, want men verwacht het van zo'n koekblik. Ik heb er nog geenvervelende situaties mee gekregen of uitgelokt. Een dikke bmw 7 serie die 80 rijd is dan gevaarlijker, want de vraag komt dan, waarom rijd hij zo langzaam? Het past niet bij de wagen. Dat zijn die onberekenbare deelnemers die opeens weer kunnen versnellen, andere rijstrook pakken of wat dan ook.
pi_140591123
Met de Carisma nog gedaan, nu met de mx5 vind ik het minder interessant.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_140591198
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Met de Carisma nog gedaan, nu met de mx5 vind ik het minder interessant.
Met de mx5 heeft het ook minder nut, je zit met een enorm verlies, of je kap nu open of dicht is, het zorgt voor een hele hoge Cw waarde. Een vlakke bodemplaat zou het verliesnog enigzins kunnen compenseren. Maar kosten voor het maken van zoiets haal je er dan ook niet uit.
pi_140591316
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Met de mx5 heeft het ook minder nut, je zit met een enorm verlies, of je kap nu open of dicht is, het zorgt voor een hele hoge Cw waarde. Een vlakke bodemplaat zou het verliesnog enigzins kunnen compenseren. Maar kosten voor het maken van zoiets haal je er dan ook niet uit.
Het is dan ook nog eens gewoon leuker om hogere toeren te halen ;)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_140591744
Helemaalmee eens !Janken met dat ding :D
pi_140592920
Besef wel dat je extreem gevaarlijk bezig bent!

50 km snelheidsverschil is vragen om ongelukken!

En je maakt files!

Stop met dat waanzinnige gedrag en rij met de rest van het verkeer mee ipv een rollende blokkade te zijn.
  zondag 1 juni 2014 @ 11:48:27 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140593025
quote:
18s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Besef wel dat je extreem gevaarlijk bezig bent!

50 km snelheidsverschil is vragen om ongelukken!

En je maakt files!

Stop met dat waanzinnige gedrag en rij met de rest van het verkeer mee ipv een rollende blokkade te zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140593090
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is juist andersom, juist overdag is het snelheidsverschil irritanter en gevaarlijker doordat het moeilijker in te schatten is, mits het te langzame voertuig slechte verlichting heeft natuurlijk. In het donker zijn het de achterlichten die juist duidelijker het snelheidsverschilaangeven. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
En het licht er ook aan wat voor een personenauto het is. Zelf heb ik nu een jaar een Suzuki Alto, daar rijd ik ook regelmatig 80/90 mee op de snelweg, gevaarlijk? Nee, want men verwacht het van zo'n koekblik. Ik heb er nog geenvervelende situaties mee gekregen of uitgelokt. Een dikke bmw 7 serie die 80 rijd is dan gevaarlijker, want de vraag komt dan, waarom rijd hij zo langzaam? Het past niet bij de wagen. Dat zijn die onberekenbare deelnemers die opeens weer kunnen versnellen, andere rijstrook pakken of wat dan ook.
En bedankt! Ik rij ook n koekblik en mensen voegen met 80 voor mij in 'omdat zo'n autootje toch niet hard gaat'. Mag ik dik op de rem, want ik rij wel gewoon met t verkeer mee. Niet fijn om van 130 af te moeten remmen naar 80.
Professioneel gifmenger.
  zondag 1 juni 2014 @ 11:52:00 #25
251119 Rainesz
flets outz
pi_140593107
nee doe er niet aan mee, bespaar wel op brandstof door niet in NL te tanken. :P
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_140593166
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:{w
pi_140593695
Nog even voor de duidelijkheid.

Ik rij vooral laat in de avond of in de nacht.

Zoveel mogelijk op een velige afstand van een vrachtwagen. Zodat auto ook zien dat ik langzaam rij, en mij en de vrachtwagen gaan inhalen.

Bij drukte in het verkeer, dan rij ik net de snelheid, dat ik niemand moet laten afremmen.

Moet natuurlijk niet gevaarlijk worden.
Verder heeft mijn auto grote brede achterlichten, waardoor je als het donker is, goed mijn snelheid kan inschatten.
pi_140594190
Neemt het hypermiling dan niet het hele plezier van rijden weg?
  zondag 1 juni 2014 @ 12:44:45 #29
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_140594443
Dit is pas diehard hypermilen:



Maar daar moet je dus wel lichtelijk gek voor zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_140594466
Je hebt ook van die mensen die bergaf de auto in de vrij zetten en dan de motor uitzetten
My dials are pupillated.
pi_140594547
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:45 schreef Hendroit het volgende:
Je hebt ook van die mensen die bergaf de auto in de vrij zetten en dan de motor uitzetten
En dan de sleutel helemaal omdraaien zeker.
pi_140595364
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En bedankt! Ik rij ook n koekblik en mensen voegen met 80 voor mij in 'omdat zo'n autootje toch niet hard gaat'. Mag ik dik op de rem, want ik rij wel gewoon met t verkeer mee. Niet fijn om van 130 af te moeten remmen naar 80.
Geen overhaaste conclusies trekken Buurpoes :D

Ik erger mij daar ook erg aan, mensen die hun auto ergens tussen proppen met een erg groot snelheidsverschil. Of van die idioten die hem tussen 2 vrachtwagens gooien.
Als ik 80/90 km/u rijd op een snelweg, is dat idd net zoals TS ook zegt, ook in de rustige uurtjes, op stukken waar dat makkelijk kan. Laatst met mijn Altootje naar Limburg geweest, midden op de dag en dan gaat dat niet en rijd ik dus meer met het verkeer mee. Wat resulteerde in het andere uiterste, ik werd soms meegezogen naar de 140km/u (op de teller = 130 in het echt) en achter mij ook een hele kudde jakkeraars.. En zweven wat zo'n alto dan doet :o

Volgende keer moet ik dus beter plannen en dan kan ik wat rustiger aan doen. O-)
  zondag 1 juni 2014 @ 14:22:55 #33
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_140597046
je druk maken om wat litertjes brandstof, rij zoals je fijn vindt, wat maken die paar euro's nou uit manmanman :')
  FOK!fotograaf zondag 1 juni 2014 @ 14:30:10 #34
145146 Andyy
pi_140597196
Doe het wel eens snachts op de snelweg, lekker achter een vrachtwagen plakken. Doet die opeens 4l/100km ipv 7-8 :+
pi_140597545
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:22 schreef FuryOverkill het volgende:
je druk maken om wat litertjes brandstof, rij zoals je fijn vindt, wat maken die paar euro's nou uit manmanman :')
Ach, t is de sport. Als die liters echt wat uit zouden maken, zouden koekblikjes populairder zijn. Die van mij rijdt 1 op 19 en ik let nergens op. :+
Professioneel gifmenger.
pi_140598092
Nee, neemt niet echt plezier van het rijden weg bij mij.

In een middagje stevig doorrijden en redlinen met de crx.

Dan zie je gewoon elk kwartier je benzine meter dalen.
Wanneer ik hypermile, denk ik soms wel eens dat de benzine meter stuk is :P

Misschien is het ook dat ik nu wat meer op leeftijd ben, dat ik niet meer aan stoplichtsprintjes, en hard rijden niet echt meer hoeft.

Eerst was het zo dat ik 150 a 160 km deed waar je 130 mag.
Die drang heb ik niet meer.

Behalve als ik in Duitsland ben. Dan gewoon op top rijden. Benzine is daar ook stuk goedkoper. :P
pi_140598297
Echt expliciet hypermilen heb ik nooit gedaan, maar wel in mijn eigen auto's gewoon 100 rijden ipv 120/130. Nou komt dat deels door keuze van de auto - dat hij gewoon een stuk rustiger/stiller is dan, en eentje heeft feitelijk een max kruissnelheid van 90 - maar ook wel deels omdat het gewoon voordeliger is en minder gehaast voelt :Y En je kunt meer kilometers maken voor hetzelfde geld, dus als je rustig rijden niet erg vindt maar wel graag rijdt is dat natuurlijk win-win :9
pi_140599042
Rij dan ipv 80 op z'n minst 89km/u.
Anders gaan alle chauffeurs weer inhalen en dergelijke :P
pi_140599406
Daarom ga op ik ook op veilig afstand achter een vrachtwagen rijden.

Niet ervoor. Zo zien de auto's achter mij mijn auto, maar overduidelijk ook de vrachtwagen, waardoor ze meteen naar links gaan. :)
pi_140602130
Als ik 90 rijd met mijn 126 - en dat is z'n max kruissnelheid - heb ik de helft van de tijd vrachtwagens die toch nog net wat sneller kunnen en mij voorbij gaan :')
Maar dan ga ik even van het gas zodat ze er sneller voorbij zijn, en geef ze een seintje dat ze weer terug kunnen.
pi_140612885
Verkeerd gepost.....
  zondag 1 juni 2014 @ 22:28:59 #42
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140613990
Ooit eens 2 volle tanken geprobeerd met de jaguar, verbruik ging van 1:9 naar 1:11.. En dan reed ik als een bejaarde, heel ver van tevoren gas los, achter een vrachtwagen hangen op de snelweg (90 op CC).

Dat mini verschil vind ik het niet waard. Heb niet voor niets 6 cilinders :+

De golf ooit ook geprobeerd, loopt bij extreem rustig 1:15, bij stampen 1:15, bij normaal rijden 1:15, alleen met een aanhanger 1:13. Ook zo lekker belangrijk dus.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140617917
Als ik zuinig had willen rijden had ik wel een TDI gekocht...

Lijkt me ook strontvervelend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2014 @ 12:53:59 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140628748
Afgelopen weekend de fabrieksopgave snelweg gehaald... Wel bijna continue 100 op de cc (A2 trajectcontrole en drukte waar je 120 mag, dus maar 100 gereden).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140630128
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:28 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ooit eens 2 volle tanken geprobeerd met de jaguar, verbruik ging van 1:9 naar 1:11.. En dan reed ik als een bejaarde, heel ver van tevoren gas los, achter een vrachtwagen hangen op de snelweg (90 op CC).

Dat mini verschil vind ik het niet waard. Heb niet voor niets 6 cilinders :+

De golf ooit ook geprobeerd, loopt bij extreem rustig 1:15, bij stampen 1:15, bij normaal rijden 1:15, alleen met een aanhanger 1:13. Ook zo lekker belangrijk dus.
:o _O-
Professioneel gifmenger.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:30:35 #46
395194 Martijn137
it is i....
pi_140633630
Ben laatst naar Italië gereden.... lekker door Duitsland heen knallen in de vroege uurtjes (180 op de cc waar mogelijk )
en in Italië zelf ook lekker door gereden. plus de bergen die je nog tegen komt....

en dan gewoon thuis komen en nog zien dat je gewoon 6 liter op 100 km verbruikt hebt....
ik had veel erger verwacht.....

dus dat eco rijden doe ik ook niet meer aan. gewoon normaal is al gek genoeg ;)
  maandag 2 juni 2014 @ 22:07:42 #47
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140649787
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o _O-
Moet wel eerlijk zeggen dat het om een oud golfje 1.3 gaat.
Ding heeft een bizarre 54 paarden vanaf fabriek (waarvan na 22 jaar meer dan de helft kreupel of dood is) en dan moet je sowieso al doortrappen om mee te komen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2014 @ 22:12:42 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140650087
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:30 schreef Martijn137 het volgende:
en dan gewoon thuis komen en nog zien dat je gewoon 6 liter op 100 km verbruikt hebt....
ik had veel erger verwacht.....
Pfff, dat is minder dan ik van het weekend had met alles op cc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140651092
Hypermiling wat is dat? Nee ik doe hier totaal niet aan, en mijn auto kan het ook niet.

Laatst nog in zo'n Fiat 500 gereden, wat mij opviel is het korte ''geadviseerde'' schakelen in de auto. Elke keer zag je weer dat shift up pijltje verschijnen.

Ik ben namelijk gewend eerst weg te rijden en dan de 1e versnelling tot de ~25 te gebruiken en dan de 2e versnelling te gebruiken om door te trekken naar de ~50. Maar blijkbaar ''adviseert'' die gekke auto dat ik al bij de 15km/u naar de twee moet en bij 35km/u naar de 3, en dan bij 60 kilometer per uur in de 4.

Weet je wel hoe slecht dit is voor je motor, en je schakelt je een ongeluk.
pi_140653407
Ik probeer de schakelindicator van mijn Golf 1.2 te volgen. Maar je schakelt je helemaal suf, gaat in zijn 4 door de bocht, motor loopt ergens tussen 1200-1800 rpm. Komt niet vooruit bij gasgeven en bij 70 mag die in 6, dan komt je eindelijk op de snelweg en wil je eigenlijk nog doorschakelen naar 7 of 8, maar die zit er weer niet in.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')