abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141058709
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Huh ik dacht dat die moderne dubbele koppeling automaten juist zuiniger waren dan zelf schakelen :D

Torque converter automaten zijn idd wel schrikbarend inefficiënt.

Overigens is het helemaal niet erg dat een auto on zuinig is. Over het algemeen geld: hoe minder zuinig, hoe leuker.
Je weet wel dat een dubbele koppeling versnellingsbak (DSG) compleet anders is dan de standaard automaat met koppel omvormer?

En buiten dat heb ik geen DSG bak (Volkswagen :') ) Ik heb nog een goede ouderwetse 5 traps automaat met steptronic. Maar ik merkte al meteen dat het steptronic meteen het fijne van automaat rijden verpeste.
pi_141064171
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?

pi_141064267
Ik zou die beugel er alleen al uit esthetische overwegingen af halen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:27:11 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:45 schreef Hendroit het volgende:
Je hebt ook van die mensen die bergaf de auto in de vrij zetten en dan de motor uitzetten
Wat met een moderne motor onzin is, en je remmen teveel belast. Gewoon van het gas af gaan maar in de versnelling blijven, remmen op de motor, verbruik 0,0
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:28:02 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?


Dacht dat bejaardenvangers in NL verboden waren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141066042
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 11:51:56 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141066656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan
:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141066833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
Je kan wel makkelijk een :') plaatsen, maar het is echt zo. De vorige eigenaar van mijn Alto heeft er bijvoorbeeld xenon verlichting op gezet. Ziet er niet uit, maar het is bijzonder handig als je in landelijke omgeving woont. Ik heb deze zelfde discussie wel eens op het Alto forum gehad, vrachtwagen chauffeur baalde er van dat hij met zijn Alto (zelfde model als ik) nooit ergens tussen gelaten werd, waar hij met zijn vragtwaggel nog sneller voor gelaten werd of dat auto's en fietsers geen voorrang nemen. Ik heb daar met de Alto echt veel minder last van en kan vrij simpel doorrijden zonder dat auto's hem voor mijn neus pleuren + dat fietsers en voetgangers niet zo achterlijk voor mijn neus nog willen oversteken.

Maar goed, we gaan denk ik wat offtopic ;)
pi_141067700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Ik maak er gek genoeg ook geen gewoonte van om mensen mee te laten liften op de motorkap... En daar heb ik geen spuuglelijk ding voor nodig.

Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:50:25 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141067858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Lekker agressief
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141071614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:42 schreef DS4 het volgende:
Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Waarschijnlijk zit dat hele ding met 2 M8 boutjes vast ofzo. :')
Idd even eraf schroeven, is gewoon geen gezicht en enorm ordinair.
pi_141080695
Ik laat hem voorlopig zitten, ik vind hem wel stoer eigenlijk :@

Mocht het verbruik nu enorm tegenvallen van de YRV, dan is het wel de boksbeugel die als eerste verdwijnt. ;)
pi_141081163
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
pi_141081449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:36 schreef silenthill het volgende:
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
Nee dat is een andere. Die heeft 133pk, turbo en onzuinige automaat, volgens spiritmonitor een verbruik van 1:15 gemiddeld. Ik heb de handgeschakelde versie zonder turbo. 87pk op 862 kilo is ook niet verkeerd :) Ik wil nog niet zeggen dat het een sportieve auto is, maar bij acceleratie ervaar ik wel een lichte duw in de rug. Maar het moet vooral een hypermile wagentje worden O-)
pi_141083837
Licht zeg.
Oh wacht, op andere foto's ziet 'ie er ook wel kleiner uit dan op jouw foto :D
pi_141084696
Tuurlijk niet. Gas erop nu het nog kan.
Schip ahoy!
pi_141085910
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 22:29:27 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141086504
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 23:19:28 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141089737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:
EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
_O-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:22:55 #122
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:25:12 #123
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
Ik denk dat je het eerder moet zien als dat je stront minder stinkt dan :P .

Fabrikanten moeten toch wat doen om binnen de waarden te blijven.
pi_141090011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:22 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:27:48 #125
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141090071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
Klopt, maar wat ik lees is dat die een schonere uitstoot hebben dan dieselmotoren waardoor er het niet in dezelfde mate een probleem vormt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')