abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141058709
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Huh ik dacht dat die moderne dubbele koppeling automaten juist zuiniger waren dan zelf schakelen :D

Torque converter automaten zijn idd wel schrikbarend inefficiënt.

Overigens is het helemaal niet erg dat een auto on zuinig is. Over het algemeen geld: hoe minder zuinig, hoe leuker.
Je weet wel dat een dubbele koppeling versnellingsbak (DSG) compleet anders is dan de standaard automaat met koppel omvormer?

En buiten dat heb ik geen DSG bak (Volkswagen :') ) Ik heb nog een goede ouderwetse 5 traps automaat met steptronic. Maar ik merkte al meteen dat het steptronic meteen het fijne van automaat rijden verpeste.
pi_141064171
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?

pi_141064267
Ik zou die beugel er alleen al uit esthetische overwegingen af halen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:27:11 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:45 schreef Hendroit het volgende:
Je hebt ook van die mensen die bergaf de auto in de vrij zetten en dan de motor uitzetten
Wat met een moderne motor onzin is, en je remmen teveel belast. Gewoon van het gas af gaan maar in de versnelling blijven, remmen op de motor, verbruik 0,0
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:28:02 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141064484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren een handtekening gezet onder koop overeenkomst. Hoe gek ik ook op mijn Altootje ben, echt heel betrouwbaar is hij niet. En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb, wil ik niet datmijn werkgever afhankelijk is van een werknemer met een auto die zomaar stil kan vallen. Gister, op mijn 2e mee-kijkdag en nog niet officieel werkzaam voor het bedrijf, gebeurde het eigenlijk al dordat ik mijn dak niet meer dichtkreeg. Wat grote gevolgen kan hebben wbt het weer of grijpgrage handjes.

Dus op zoek gegaan naar een ander zuinigheidswonder en uitgekomen bij de Daihatsu YRV. 862kg, 1.3 16v. Volgens Spiritmonitor ook goed voor een gemiddeld verbruik van 1:18 en zuiniger. Alleen er zit wel een maar aan deze YRV. Hij is inclusief boks beugel, dus weet niet of dit veel gevolgen heeft voor de aerodynamica en dus het verbruik?


Dacht dat bejaardenvangers in NL verboden waren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141066042
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 11:51:56 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141066656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan
:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141066833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

:') Dat bereik je ook door er een brulpijp op te zetten en terug te schakelen bij oversteekplaatsen... :P
Je kan wel makkelijk een :') plaatsen, maar het is echt zo. De vorige eigenaar van mijn Alto heeft er bijvoorbeeld xenon verlichting op gezet. Ziet er niet uit, maar het is bijzonder handig als je in landelijke omgeving woont. Ik heb deze zelfde discussie wel eens op het Alto forum gehad, vrachtwagen chauffeur baalde er van dat hij met zijn Alto (zelfde model als ik) nooit ergens tussen gelaten werd, waar hij met zijn vragtwaggel nog sneller voor gelaten werd of dat auto's en fietsers geen voorrang nemen. Ik heb daar met de Alto echt veel minder last van en kan vrij simpel doorrijden zonder dat auto's hem voor mijn neus pleuren + dat fietsers en voetgangers niet zo achterlijk voor mijn neus nog willen oversteken.

Maar goed, we gaan denk ik wat offtopic ;)
pi_141067700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Ik maak er gek genoeg ook geen gewoonte van om mensen mee te laten liften op de motorkap... En daar heb ik geen spuuglelijk ding voor nodig.

Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:50:25 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141067858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Nee hoor, alleen de echte bullbars zijn verboden, die ook tot de hoeken van de auto doorlopen. Pushbars zoals deze mogen gewoon.

En estethisch ja of nee, het is ook een stukje schijnveiligheid. Fietsers steken minder snel over als er zo'n pushbar + auto aan komt zetten, terwijl als ik met de auto zonder boksbeugel waarschijnlijk vaker op mijn rem zal moeten gaan. In de 14 jaar dat ik nu rijd, heb ik nog nooit iemand op de neus gehad. Ook niet aan andere kanten van de auto trouwens :D
Lekker agressief
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141071614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:42 schreef DS4 het volgende:
Het zal de luchtweerstand niet ten goede komen, dus ook om die reden: weg ermee. ;)
Waarschijnlijk zit dat hele ding met 2 M8 boutjes vast ofzo. :')
Idd even eraf schroeven, is gewoon geen gezicht en enorm ordinair.
pi_141080695
Ik laat hem voorlopig zitten, ik vind hem wel stoer eigenlijk :@

Mocht het verbruik nu enorm tegenvallen van de YRV, dan is het wel de boksbeugel die als eerste verdwijnt. ;)
pi_141081163
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
pi_141081449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:36 schreef silenthill het volgende:
Die YRV die heeft standaard toch een turbo met automaat?
Volgens mij kun je hier vlot, maar ook zuinig mee rijden.

Vind het een leuke vreemde eend in de bijt.
Nee dat is een andere. Die heeft 133pk, turbo en onzuinige automaat, volgens spiritmonitor een verbruik van 1:15 gemiddeld. Ik heb de handgeschakelde versie zonder turbo. 87pk op 862 kilo is ook niet verkeerd :) Ik wil nog niet zeggen dat het een sportieve auto is, maar bij acceleratie ervaar ik wel een lichte duw in de rug. Maar het moet vooral een hypermile wagentje worden O-)
pi_141083837
Licht zeg.
Oh wacht, op andere foto's ziet 'ie er ook wel kleiner uit dan op jouw foto :D
pi_141084696
Tuurlijk niet. Gas erop nu het nog kan.
Schip ahoy!
pi_141085910
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 22:29:27 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141086504
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:19 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Zou een motor zuiniger kunnen lopen als ik van twee cilinders de injectoren loskoppel?

Welke problemen kunnen zich voordoen?
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 23:19:28 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141089737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:
EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141089784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
_O-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:22:55 #122
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:25:12 #123
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141089963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
Ik denk dat je het eerder moet zien als dat je stront minder stinkt dan :P .

Fabrikanten moeten toch wat doen om binnen de waarden te blijven.
pi_141090011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:22 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Van wat ik daar lees is het wel alleen van toepassing op dieselblokken?
Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:27:48 #125
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141090071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee het zit ook op benzine auto's. Alleen is het op dieselmotoren veel meer van toepassing vanwege roetfilters enzo. Moderne benzine motoren hebben ook een egr klep.
Klopt, maar wat ik lees is dat die een schonere uitstoot hebben dan dieselmotoren waardoor er het niet in dezelfde mate een probleem vormt.
pi_141090235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:27 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Klopt, maar wat ik lees is dat die een schonere uitstoot hebben dan dieselmotoren waardoor er het niet in dezelfde mate een probleem vormt.
De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:32:30 #127
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141090278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
Daar heb je een punt :) .
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2014 @ 23:51:57 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141091158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De winst is stukken minder, maar er blijft een winst over voldoende om de EGR toch nog af te doppen. Minder slijtage in het inlaatspruitstuk, schonere motor = zuiniger rijden over langere termijn :) Dat is wat ik tussen de regels door lees.
Je motor wordt veel schoner van zo nu en dan eens lange stukken rijden (150-200 km), al dan niet met beladen wagen en een sleurhut/sleurbak, en hem warm eens een keer doorjanken naar 5000-6000 toeren dan van een EGR klep...
Want inlaatspruitstukken worden ook echt schoon als je roet en andere uitgestoten rotzooi weer in gaat blazen. Zeker nu er alleen nog lucht door het inlaatspruitstuk van een moderne wagen gaat, door directe inspuiting, worden kleppen en dergelijke niet meer schoon gespoten met brandstof.

Overigens zijn de meeste maatregelen best zinloos. Probeer maar eens met een diesel die normaal alleen korte stukjes rijdt een keer vlot weg te trekken bij het stoplicht. Blaas je zo je roetfilter weer schoon, man man man, wat een winst zeg. :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141091380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je motor wordt veel schoner van zo nu en dan eens lange stukken rijden (150-200 km), al dan niet met beladen wagen en een sleurhut/sleurbak, en hem warm eens een keer doorjanken naar 5000-6000 toeren dan van een EGR klep...
Want inlaatspruitstukken worden ook echt schoon als je roet en andere uitgestoten rotzooi weer in gaat blazen. Zeker nu er alleen nog lucht door het inlaatspruitstuk van een moderne wagen gaat, door directe inspuiting, worden kleppen en dergelijke niet meer schoon gespoten met brandstof.

Overigens zijn de meeste maatregelen best zinloos. Probeer maar eens met een diesel die normaal alleen korte stukjes rijdt een keer vlot weg te trekken bij het stoplicht. Blaas je zo je roetfilter weer schoon, man man man, wat een winst zeg. :')
Maar jouw ervaring hier spreekt de vele andere ervaringen die ik nu lees op het net behoorlijk tegen ? :{
  FOK!fotograaf zondag 15 juni 2014 @ 00:34:37 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141093484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar jouw ervaring hier spreekt de vele andere ervaringen die ik nu lees op het net behoorlijk tegen ? :{
Welke ervaringen? Typ EGR in op google en je krijgt sites met schoonmaken van dat ding, afdoppen, problemen door een vervuilde inlaat, etc.
Neem deze, neem ik aan, algemeen bekende situatie: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
Waar de hell wil jij roet vandaan halen in je inlaattraject? Dat is er simpelweg niet als je geen EGR klep hebt. En ja, ik plaats bewust dit linkje, met iemand die overzuinig wilde rijden, omdat veel mensen niet onnodig toeren maken verwarren met debiel weinig toeren maken. Leek me wel ontopic.

Een uitlaattraject kan wel roet hebben. Dat wordt zo heet dat dit er wel uit brandt of uitgeblazen wordt door de overdruk. Een inlaattraject heeft dit niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 15 juni 2014 @ 00:49:10 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141094317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zover ik weet is het gunstiger om de EGR klep op je motorblok te blokkeren. Uitlaatgassen + roet word gerecirculeerd naar het inlaatspruitstuk. Schijnt aardig vervuilend en vernietigend te kunnen zijn voor je benzine/diesel blok. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik ook niet precies, hier een topic gevonden op een volkswagen forum met wat ervaringen:

http://www.vwforum.nl/gol(...)rvangen-t134403.html
Geweldig idee, honderden mensen die er voor doorgeleerd hebben werken aan automotoren zo schoon, zuinig en krachtig mogelijk te maken, maar er is gewoon een hack, hebben zij nooit aan gedacht natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141094659
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig idee, honderden mensen die er voor doorgeleerd hebben werken aan automotoren zo schoon, zuinig en krachtig mogelijk te maken, maar er is gewoon een hack, hebben zij nooit aan gedacht natuurlijk
Punt bij de EGR is dat dat hele ding eigenlijk alleen maar verzonnen is om de uitstoot van auto's omlaag te krijgen en aan normen te voldoen. Een deel van je uitlaatgas wordt weer naar de motor gebracht ipv naar de uitlaat. Dat is niet gedaan voor rendement en levensduur van de auto, maar enkel voor een keuring. Ergo: dit heeft niets te maken met eventuele toegenomen zuinigheid, krachtigheid of duurzaamheid.

Mijn EGR zit er nog gewoon op, maar ik geef mijn kar als ie warm is gewoon vaak genoeg de sporen, dan krijgt de hele boel veel minder kans om dicht te koeken.
Schip ahoy!
  maandag 16 juni 2014 @ 09:21:50 #133
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141142694
Mijn god, hoe vaak gaat die driving dutchman link hier nog voorbij komen :') Je zou er zo een show bij SBS6 over kunnen maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb
Gefeliciteerd :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141144172
Dank :D

Vrijdag de Youth Rediculous Vehicle ophalen *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 11:06:51 #135
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141144865
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141158669
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
pi_141166700
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:06 schreef twiFight het volgende:
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:43 schreef silenthill het volgende:
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
pi_141167282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
635km voordat het lampje gaat branden
pi_141167498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

635km voordat het lampje gaat branden

:D
Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
pi_141167519
Dubbelpost.. weer die verdomde quoteknop ipv wijzigknop ingedrukt.
pi_141167620
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
Jij denk echt dat je 1:20/1:7.5 gaat rijden _O-
pi_141167730
We zullen het zien ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:25:20 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141199624
680 km de eerste tank, incl. pushbar. Maar ik verwacht wel dat je de tanks daarna gelijk nog wat stappen kunt zetten, zelfs zonder hypermiling.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:40:23 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141200111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
:D _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:48:02 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200322
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
pi_141206680
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
Je moet naar mijn idee ook helemaal niet in liters denken, maar in km's winst per tank. Dat werkt naar mijn idee veel positiever op je rijstijl dan dat je het in liters omrekent en het helemaal niet zo veel lijkt te zijn. Dat ik met die Alto 500km op 1 tank kan rijden, vind ik heel wat leuker klinken dan dat ik er misschien net 3 liter mee win? Klinkt niet echt veel. Waar doe ik het voor zou ik dan bijna gaan denken. Stel dat ik elke maand 1 keer tank en het hele jaar door zuinig rijd, dan win ik máár 3 x 52 = 156 liter.
Reken ik de km's winst per tank (ervan uitgaande dat ik gemiddeld 22 liter tank en grofweg dus makkelijk 440km op een tank) , dan is dat 66 liter per tank x 52 = 3432 km verder dan gedacht ! Kijk, dan praat je ergens over. Niet dat ik dit aantal km's ooit zal halen, maar het geeft wel meer het idee van waarom ik zo zuinig mogelijk wil rijden.
pi_141225435
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
De 308 verbruikt als ik zuinig rijd, 120 op snelweg e.d. 1:14.5.
Dit weekend af en toe 200+ op de autobahn, fietsendrager met mountainbike achterop + tent e.d. in de auto en een cruisesnelheid van rond de 140 1:13 over 700km waarvan 600 autobahn. Zo extreem veel maakt het dus ook niet uit. En dan kan ik dus ongeveer 700 km op 1 tank v.s. 800 als ik zuinig rijd(60 liter tank)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_141226661
Dat verschil is niet echt de moeite inderdaad. Ik kom met doorjakkeren (volbepakt, dakkoffer etc) op 1:13 uit, terwijl ik normaal 1:17 meestal wel kan redden. Dat scheelt toch 250km op een tank :D.

Maar normaal gesproken is het verschil tussen een tank redelijk relaxed rijden (Vmax overal, veel cruise control) vs behoorlijk planken ongeveer 10%. Dat vind ik dan weer niet de moeite. Dan is doorrijden veel leuker :P
Schip ahoy!
pi_141227527
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.



Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon :)
pi_141228198
Ik rijd n 2011 polo bluemotion en let sinds kort wat meer op t verbruik. Wel normaal doorrijden maar eerder van t gas, cc gebruiken etc en rijd nu op mn woon/werk traject van 30km enkele reis nu rond de 1:28.


Best netjes vind ik :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')