abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140353993
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
De Regiotaxi misschien. ;)
pi_140354053
Ik voorzie een grote toename van 45km dingen en een tractor is ook erg handig fiscaal gezien.
pi_140354082
En geen last van wielklemmen, geen kenteken.
pi_140354978
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Ik heb ook nog de oude kaart ;) Ik vind het echt belachelijk dat ze die zomaar afgeschaft hebben zonder een volwaardig alternatief te geven. Soms dan denk ik bij het uitchecken 'pff duur...' en dan denk ik 'fuck je zou maar 100% moeten betalen!'. De bussen zijn trouwens ook een beetje kak, ik betaal nu zonder grapjes ¤1,43 voor een enkel ritje van ja 3 minuten! Het is wel 7 cent duurder om er 25 minuten in te zitten :') (ivm ziekte is de fiets niet altijd een optie helaas)

Maar even een vergelijking hoor:
Voordeelurenkaart: 40% doordeweeks na 9 uur + weekend + feestdagen. ± ¤60,- (jaar)
Dal voordeel: 40% doordeweeks 9.00-16.00 en 18.30 - 6.30 uur + weekend + feestdagen ¤50,- (Jaar)
Altijd voordeel: 40% daluren, 20% overige uren + weekend + feestdagen ¤20,- (maand)

Altijd voordeel komt het meest in de buurt en is ¤240,- per jaar vs voordeeluren van ¤60,- per jaar!
En dan nog heb je iets minder korting :') Ik kan daar dus niks mee, ik reis vaak op verschillende tijden maar vaak juist buiten de daluren. Maar die ¤240,- kan en wil ik niet betalen en haal ik er nooit meer uit.

Wat ik vooral vervelend vind dat de papieren kaartjes helemaal weg gaan is dat je geen 'speciale' kaartjes meer kan kopen. Die moet je allemaal op je kaart zetten, een heel klikproces. Als je een 2-1 kaartje wilt dan moet je heel je kaart omzetten (kan je dat tegenwoordig ook al instellen op tijd of moet je het nog steeds handmatig doen?) en je moet spontaan weer ¤20,- incheck geld hebben ipv ¤10,- (of 40-20). Ook dingen zoals een railrunner kopen, je fiets of hond meenemen en al die dingen. Normaal dan hobbel ik Utrecht Centraal in, ben ik in de bus al geplet of is het daar enorm druk dan loop ik naar de automaat toe stop ik er een euro of 3 in en kan ik lekker even 1e klas zitten. Maar zonder dat ik echt moeilijk moet doen en ik kan gewoon contant betalen voor het 'extraatje'.

En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen :')

Maar wat ik al sinds dag 1 van je OV-chipkaart niet snap is: Hoe neem je in hemelsnaam je kinderen mee? Ik zie nu steeds meer kindjes die dan een OV kaart hebben en aanwijzingen van moeders krijgen om in te checken, wat overigens niet altijd goed gaat en vaak vrij lang duurt. Maar als je kind daar nog te jong voor is dan en je heb er meerdere dan moet je dus met tig chipkaarten in je hand moeilijk gaan zitten doen terwijl je ook nog op je kinderen moet letten. Vroeger gewoon hop blauwe buskaart, hop roze buskaart. En hop treinkaartje, hop railrunners. En met schoolgroepen lijkt het me pas echt een uitdaging. Op de middelbare heeft iedereen er wel een maar je kan moeilijk bij 50 mensen teveel geld erop gaan zetten. Dus lijkt de enige oplossing dat ze zelf moeten betalen, terwijl nou juist die ouderbijdrage daarvoor is.

Overigens was er ook een drempel voor het verhogen van de prijzen bij de invoering van de OV-chip maar de tijd daarvoor is nu ergens verstreken geloof ik, dus gaan de prijzen straks flink omhoog. (En indirect hebben ze het dus al wel bij de abbo's gedaan) Geen bron, was jaren geleden bij de invoering op het nieuws oid.

Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. En de kaarten zelf zijn van prut kwaliteit. Mijn pas is krom en de achterkant is nu helemaal afgesleten, hij werkt alleen maar als ik hem in x houding bliep en soms reageert hij uberhaupt niet meer. Gelukkig over een klein jaartje krijg ik een gratis nieuwe maar dit is wel een beetje jammer...
  zondag 25 mei 2014 @ 19:53:43 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355147
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
Ja. Onmogelijk geworden dus. Of je moet uitstappen en dus een half uur wachten of een half uur later vertrekken. Ofwel, het reizen wordt moeilijker gemaakt door de sorus van de chipkaart. Tegen de belofte in.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Dat is ook een prachtige inderdaad. Ga je ooit een keertje los met de trein en heb je geen chipkaart, dan moet je een eenmalige kaart betalen met die euro boetetoeslag dus. En geen korting mogelijk, of samenreiskorting want:

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

Dus naar evenementen of dagje grotere stad bij jou in de buurt wordt 'met de auto verplicht'. Helemaal omdat met de auto het al met 2 personen goedkoper is met de huidige tariefstellingen van het ov.

Hoop dat ze er ooit nog eens achter gaan komen hoe enorm duur en dom die kaart is en terug stappen naar echte kaartjes of het niet zo moeilijk maken.
Ik ben er in ieder geval totaal vanaf geknapt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355484
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

Duidelijk verhaal.
De 60 Euro kaart en 40% van de 1e generatie heeft mijn vrouw en soms maakte ik daar gebruik van om ook eens met de trein te reizen.
Zoals ze het nu geregeld wordt, is het gewoon opzeggen en plannen we wat beter met de auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:01:36 ]
pi_140355531
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:03:06 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355618
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

(...)

En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen :')

Echt, die term vind ik ook al om spontane broekhoest van te krijgen. Een 'product' is het deel wat je levert als producent. Ov produceert een dienst, ofwel het komen van A naar B voor mensen, niet het kaartje.
Dat ze het alleen al 'reisproduct' noemen, bewijst hun totale verkeerde visie.
quote:
(...)

Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. (...)
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben. Gebruiksgemak is wat je normaal zou hebben in het ov met abbo's, er in stappen, zitten en uitstappen en naar de volgende ov modaliteit.
Samen met alle regeltjes en wat vooral niet kan, is het gebruiksgemak van het ov echt tot een dieptepunt gedaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355719
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
pi_140355727
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:

Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:00 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355841
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
Ik had ze gebeld toen ik een keer mn NS B-kaart (woordgrap) niet bij me had en de conducteur dat niet kon waarderen. Maandag ochtend, was in het weekend uit geweest en had mn portomonee leeggehaald voordat ik wegging. Je kent het wel, met je zondag katerkop er niet meer aan denken en maandagochtend ook niet.
Kreeg dus de rekening binnen, ik bellen. 'Omdat het de eerste keer is kunnen wij hem kwijt schelden'. Ben eigenlijk vaste klant he, maar het gehort en gestoter.. Als je bakker dat zou doen, zou je spontaan naar een andere gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:23 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355859
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ben al bij mijn PZ geweest om mijn gal te spuwen en de dames gaven mij gelijk. Maar toch was het niet mogelijk, want ns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355877
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

[..]
Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk
Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
pi_140355896
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:09:46 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
DIT!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:11:04 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355979
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:09 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Treinabbo denk ik ;)

NS en connexion werken niet samen ofsow, weet ik veel precies. Konden mijn collega's me niet vertellen.
Het mocht niet, dus kon het niet. Zeer dubieus inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140356038
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Treinabbo denk ik ;)
Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:37:45 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357314
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:12 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.

Toch mocht het niet. En bij een vriend van mij die ongeveer hetzelfde traject rijdt, maar bij een ander bedrijf werkt, heb hetzelfde probleem. Ook zijn PZ zegt dat het niet mogelijk is...

Ik maak er geen geheim van dat ik in de luchtvracht zit en op Schiphol werk. Dus dit:
Iedereen die met het OV naar het werk reist, heb dus een treinabbo (want een andere ov manier om vanuit niet de directe omgeving van SPL naar SPL te komen is er niet) en een persoonlijke chipkaart nodig om met een Jaar Abbo Schiphol (JAS) te reizen. JAS is voor de bedrijfspendelbussen die van connexion zijn.

Iedereen die met de trein reist en dus op SPL oost, SPL rijk, Centrum, Zuid en Zuid-oost werkt heb dus een trein-chip en een bus-chip nodig.

quote:
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Nou ja, dat lijkt me dus wel ja. Hoe meer chipkaarten TLS verkoopt hoe beter natuurlijk.

60.000 mensen werken op of om Schiphol, de helft gaat met het ov, dat zou dus 30.000 kaarten moeten zijn, maar door die vage regeltjes zijn het er dus opeens 2x zoveel.

30.000*¤7,50= ¤225.000,- voor nop...

Zo wil ik ook wel werken. Monoplist zijn en vage regeltjes verzinnen om lekker geld binnen te harken. Alles wat je tegenkomt, zit naaigedrag en geldgraaierij achter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140357328
Ik stuur mijn vrouw dit jaar nog verplicht aantal keer naar d'r moeder omdat abbo net weer verlengt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:38:19 ]
pi_140357611
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toch mocht het niet.
Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.

Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140357742
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:03 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357824
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:42 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.
Dat heb ik dus op die NS B-kaart. Alleen mijn reizen van huis naar SPL plaza worden betaald. En alle alternatieven als er storingen zijn. Dus ik heb dat abbotje :)
quote:
Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
En dit is dus inderdaad mijn punt ook. Omslachtige naaierij om extra geld uit de zakken te kloppen, terwijl het technisch gewoon mogelijk is met dit systeem, maar de wereld voorliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:32 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357850
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef sig000 het volgende:
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140358019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:01:36 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140358647
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
Gaat ze ook abbo's kosten. Ook op een andere manier. Hoor heel veel om me heen dat mensen het echt helemaal zat zijn. Niet alleen chipkaart trouwens hoor, meerdere redenen. Werkt wel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Red_85 op 25-05-2014 21:06:44 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140370283
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
Dat had ik er wel voor over, in de (ijdele) hoop dat de lokettist(e) daar iets van meekreeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370482
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
En daarnaast is het volkomen onzichtbaar wat er gebeurt met je geld en de informatie over je persoon. Je moet moeite doen om te achterhalen of je wel de juiste prijs betaald hebt en je verplaatsingen worden geregistreerd zonder dat je weet waarom of waarvoor.

Ik heb nog gereisd met kartonnen kaartjes waar een gaatje in geknipt werd en las een boek uit de serie Jeroen en de zilveren sleutel van Daan Zonderland, waarin een figuur voorkwam die die treinkaartjes spaarde.
Nu moet je als consument zelf erg veel moeite om te achterhalen of je wel eerlijk behandeld en afgerekend wordt. De omgekeerde wereld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:28:37 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140370603
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

quote:
Wilt u na 9 juli 2014 reizen buiten uw traject, dan kunt u bij de NS-kaartautomaat. een enkele reis of retour met of zonder korting kopen en laden op uw Jaartrajectabonnement. Zo ontvangt u buiten uw traject nog steeds 40% korting in de voordeeluren. Het laden van een enkele reis of retour gaat als volgt in zijn werk:

1.Houd uw Jaartrajectabonnement tegen het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
2.Kies ‘Laden overige producten’, daarna ‘Enkele reis’ of ‘Retour’, daarna ‘Vol tarief’ of ‘Met korting’ en tot slot op ‘Akkoord’.
3.Kies vervolgens uw betaalwijze en volg de instructies op het scherm of betaalautomaat.
4.Houd na betaling uw Jaartrajectabonnement opnieuw voor het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat. De ‘Enkele reis’ of ‘Retour’ (buiten uw traject) staat nu op uw kaart.
5.U hoeft niet in en uit te checken met uw OV-chipkaart als u gaat reizen met de ‘Enkele reis’ of ‘Retour’.
In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:32:10 #229
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140370708
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
En dus alleen voor die specifieke reis betalen ipv een belachelijk hoog minimumbedrag op je kaart te hebben staan.
吴 曼 迪
pi_140370712
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Overigens maak ik me niet zo druk over privacy: als iemand me wil gaan observeren terwijl ik zit te schijten: ga gerust je gang!
quote:
[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Maar een en ander wordt veel ondoorzichtiger. Als de strippenkaarten duurder worden, weet je dat meteen als je ze koopt. Als een uitcheck duurder uitvalt, heb je geen idee of het een fout is of een prijsverhoging.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370810
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
pi_140370844
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
pi_140370848
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
OK.
Maar wat is dan de winst voor de NS t.o.v. van de papieren kaartjes nu? Dat de conducteurs hun kniptang thuis kunnen laten?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370892
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370922
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
pi_140371012
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
Nee, ik dacht dat dat van pakweg woonplaats naar studieplaats ging, voor studenten, met name.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:46:46 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371029
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:48:59 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371083
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371189
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
pi_140371354
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 01:11:36 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371563
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar

http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371647
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar

http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
GVD!
En dan moet je voor dat soort bedragen ook nog af en toe in- en uitchecken?
Laat maar.
Ik verzin wel een huur- of leenauto of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 01:16:50 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371682
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.
Leuk voor degenen die dat handiger vinden, maar in feite kun je dus op iedere chipkaart gewoon een specifiek product laden, dan hoeven mensen niet meer in- en uit te checken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 01:20:48 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371772
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

GVD!
En dan moet je voor dat soort bedragen ook nog af en toe in- en uitchecken?
Laat maar.
Ik verzin wel een huur- of leenauto of zo.
In de (NS) trein niet :')

Ja, welbeschouwd is ons vervoer behoorlijk aan de prijs, want ik heb ook nog een auto die alles bij elkaar zo'n ¤ 600 per maand kost (belasting, verzekering, benzine, onderhoud enz).... :@
Gelukkig gaat die kaart van z'n leasebudget af :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371816
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.
Leuk voor degenen die dat handiger vinden, maar in feite kun je dus op iedere chipkaart gewoon een specifiek product laden, dan hoeven mensen niet meer in- en uit te checken.
Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.
pi_140371846
Ik stap morgen weer blij in mijn oude Peugeot en dat 40% abbo gaat eruit.
  maandag 26 mei 2014 @ 01:32:42 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371990
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:24 schreef sig000 het volgende:
Ik stap morgen weer blij in mijn oude Peugeot en dat 40% abbo gaat eruit.
Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.
http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 01:34:23 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372028
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.

Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140372090
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.
http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen. :{w
  maandag 26 mei 2014 @ 01:44:13 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372224
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen. :{w
Ik lees net dat je een chipkaart ook nog geschikt moet maken om bij de NS te gebruiken.
Ze doen verdorie wel hun best het zo onlogisch mogelijk te maken... darn |:(

Vanaf nu kun je bij McDonalds alleen nog met een McPasje betalen, je moet eerst een McPasje kopen. Als je je McPasje gekocht hebt kun je hem niet direct bij McDonalds gebruiken, maar moet je je McPasje eerst activeren |:( |:( |:(

Welke idioten hebben dit bedacht?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')