abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140334749
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:41 schreef sig000 het volgende:
Ze zoeken het maar uit met hun trein en OV kaart, die keer per jaar dat ik er gebruik van wil maken gok ik wel.
Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334769
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort net meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Gewoon goed opletten waar de conducteur instapt.
pi_140334772
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Paniekzaaien. Je kunt nog steeds kaartjes kopen in de bus en je wordt nog steeds vervoerd. Het enige verschil is dat je ze voor zo'n paaltje langs moet halen in plaats dat ze gestempeld worden.
pi_140334869
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Paniekzaaien. Je kunt nog steeds kaartjes kopen in de bus en je wordt nog steeds vervoerd. Het enige verschil is dat je ze voor zo'n paaltje langs moet halen in plaats dat ze gestempeld worden.
Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334945
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?
Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):


En die is echt niet anders dan een oud los buskaartje, behalve dus dat je geen stempel krijgt en in plaats daarvan incheckt. Oh, en de prijs, maar dat is een heel andere discussie.
pi_140335043
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):
[ afbeelding ]

En die is echt niet anders dan een oud los buskaartje, behalve dus dat je geen stempel krijgt en in plaats daarvan incheckt. Oh, en de prijs, maar dat is een heel andere discussie.
Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.

Dat vind ik kut, want ik heb altijd reizen met de trein best wel leuk gevonden.
Dat achthoekige gemaaltje bij Woerden in de buurt: prachtig! En met de trein over de Maas mijn provincie binnenkomen: mooi man!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140335445
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.
En dat kun je dus wel.
  zondag 25 mei 2014 @ 05:26:54 #158
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140336229
Ik heb al eerder een brief geschreven naar de NS met een verzoek af te zien van deze plannen om treinkaartjes af te schaffen.
Ik zal ze wederom aanschrijven. Beter ten halve gekeerd, NS, dan ten hele gedwaald. Het getuigt van moed een fout in te zien en te corrigeren, ik wil de NS op deze moed aanspreken.\

Ik roep andere FOK!kers op hetzelfde te doen, liefst een papieren brief met postzegel dat maakt meer indruk.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
  zondag 25 mei 2014 @ 15:30:55 #159
88831 Shreyas
De beste
pi_140346391
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2014 05:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb al eerder een brief geschreven naar de NS met een verzoek af te zien van deze plannen om treinkaartjes af te schaffen.
Ik zal ze wederom aanschrijven. Beter ten halve gekeerd, NS, dan ten hele gedwaald. Het getuigt van moed een fout in te zien en te corrigeren, ik wil de NS op deze moed aanspreken.\

Ik roep andere FOK!kers op hetzelfde te doen, liefst een papieren brief met postzegel dat maakt meer indruk.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:35:58 #160
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140346561
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.
Misschien is het zinloos, echter niets doen haalt altijd niets uit en klagen mag pas als je ook alles gedaan hebt om erger te voorkomen, me dunkt. :@

Ik klaag veel, maar schrijf tezelfdertijd ook instanties aan, ook politieke partijen, ben lid van de communistische partij. Als meerdere mensen hun klachten ook op papier zouden zetten, het liefst ook letterlijk op papier, en op zouden sturen naar de instanties die hierover gaan, zou Nederland er toch een beetje beter uitzien denk ik. :D

Als alleen ik een brief stuur, zet dit geen zoden aan de dijk, als duizenden VDU-klanten een brief sturen en dreigen hun abonnement op te zeggen, dan is er een kans dat de directie van de NS van hun waanzinnige plannen af ziet.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:20 #161
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347261
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
fijn
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:45 #162
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347277
Nou toevallig ga ik al meer dan 40 jaar met de trein
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 16:34:04 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140348461
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 16:45:57 #164
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140348927
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Ik schreef mijn eerste brief aan de NS toen ik negen jaar oud was, ik heb mijn hele leven van treinen gehouden en vindt de trein nog altijd een prachtig vervoersmiddel, een geniale uitvinding.
Mijn eerste brief was een brief vol lof, een lofzang op de trein en ja, ik kreeg een mooie brief terug. O+ Bedankt NS.

Ik ben wellicht een van de grootste fans van de NS, ik ben nooit een verbeten cynicus geweest en ook na tien treinstoringen in de winter, blijf ik volhouden dat de trein geweldig is en veel leuker dan de auto.

Mijn afgelopen brief was een brief van teleurstelling, juist omdat ik zo van de trein houdt en dit door knulligheid ten einde dreigt te komen. Ook hier kreeg ik een reactie op, weliswaar een voorspelbare reactie met de mededeling 'we zetten toch door', maar ik kreeg wel een reactie. Wederom, waarvoor dank. :{

Mijn derde brief, zal vrees ik een afscheidsbrief zijn en dat doet me pijn. ;( Ik ben geen verzuurde automobilist die gaat knorren als een trein vijf minuten vertraging heeft, maar een file van twee uur voor lief neemt. Toch vind ik dat ik deze brief moet schrijven, ik voel me moreel verplicht. Vooralsnog houd ik hoop en zeg mijn VDU-kaart niet op. Ik houd vol en blijf geloven dat er iemand met verstand moet rondlopen bij de NS. Ergens, iemand, misschien een stoffige meneer uit de jaren '70 toen mensen nog wel verstand hadden, klantgerichtheid werkelijk bestond en respect nog met een 's' en niet met een 'z' geschreven werd en derhalve geen loze kreet was. Ergens, onder de spinnenwebben moet nog een man zitten met verstand. :{
  zondag 25 mei 2014 @ 17:02:35 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349491
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.
Misschien is het zinloos, echter niets doen haalt altijd niets uit en klagen mag pas als je ook alles gedaan hebt om erger te voorkomen, me dunkt. :@

Ik klaag veel, maar schrijf tezelfdertijd ook instanties aan, ook politieke partijen, ben lid van de communistische partij. Als meerdere mensen hun klachten ook op papier zouden zetten, het liefst ook letterlijk op papier, en op zouden sturen naar de instanties die hierover gaan, zou Nederland er toch een beetje beter uitzien denk ik. :D

Als alleen ik een brief stuur, zet dit geen zoden aan de dijk, als duizenden VDU-klanten een brief sturen en dreigen hun abonnement op te zeggen, dan is er een kans dat de directie van de NS van hun waanzinnige plannen af ziet.
Als de goedbetaalde heren en dames die de leiding hebben bij zulke bedrijven en andere organisatie wat meer met hun voeten in de modder zouden komen ook dan zou het veel beter gaan. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:04:57 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349559
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349716
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie.
Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:10:52 #168
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:11:56 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349782
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
Muntgeld komt niet uit een bankautomaat dus dat was voor mij toen geen oplossing. Nu moet ik zeggen dat mijn bank redelijk snel is met het sturen van een nieuwe bankpas maar daar heb je op het moment zelf ook niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349810
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf. Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument, tenzij je klaagt over de prijs van reizen an sich wat niets met de chipkaart te maken heeft.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:13:55 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het liefst zo stiekem mogelijk alle prijzen verhogen. En geen overzicht geven, want overzicht geven zwengelt de discussie aan die men niet wil hebben bij TLS, NS en alle anderen. Dat is een van de punten waarom het te doen was. Samen met het grote bigbrother gehalte achter de kaart.
Chipkaart is nooit voor de reiziger geweest. Het is alleen een smoes en een alibi. Wat je nu moet doen om eenmalig met de trein te reizen is bizar belachelijk en tegen alle afspraken in. Bij alle trajecten zijn de prijzen verhoogd direct na de invoer van de chipkaart en hoger dan de inflatie. Kortingen zijn onmogelijk geworden en voor een eenmalige moet je extra toeslag betalen.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Maar eerst even deze afwachten:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:16:34 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf.
Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?

quote:
Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349994
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:18:56 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349998
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!
Met al die vertragingen bij de NS zou dat best wel eens te weinig kunnen zijn. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350028
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?
Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer. Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
quote:
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')