Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
Waarom niet iedereen gewoon een chip in de nek en alles volgen via gps, kan alles dan niet voor de rest bij het oude blijven?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.
Een is toch sneller? Anders doe je het gewoon samsam, het zal wel ongeveer kloppen en geen van de bedrijven zal er door in de problemen komen. Maar goed, het gaat natuurlijk al fout met heel die privatisering, dit hadden ze nooit moeten privatiseren en de overheid zou het terug moeten draaien. Niet alle privatiseringen zijn mislukt, die van de spoorwegen wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
Nee, maar dat kun je met groenewielen of deelauto ook niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Ik ben geen Hollander!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Dat gebeurt al.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:00 schreef john2406 het volgende:
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort niet meer.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:41 schreef sig000 het volgende:
Ze zoeken het maar uit met hun trein en OV kaart, die keer per jaar dat ik er gebruik van wil maken gok ik wel.
Gewoon goed opletten waar de conducteur instapt.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort net meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Paniekzaaien. Je kunt nog steeds kaartjes kopen in de bus en je wordt nog steeds vervoerd. Het enige verschil is dat je ze voor zo'n paaltje langs moet halen in plaats dat ze gestempeld worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?quote:Op zondag 25 mei 2014 01:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Paniekzaaien. Je kunt nog steeds kaartjes kopen in de bus en je wordt nog steeds vervoerd. Het enige verschil is dat je ze voor zo'n paaltje langs moet halen in plaats dat ze gestempeld worden.
Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):quote:Op zondag 25 mei 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?
Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.quote:Op zondag 25 mei 2014 02:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):
[ afbeelding ]
En die is echt niet anders dan een oud los buskaartje, behalve dus dat je geen stempel krijgt en in plaats daarvan incheckt. Oh, en de prijs, maar dat is een heel andere discussie.
En dat kun je dus wel.quote:Op zondag 25 mei 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.
Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wachtquote:Op zondag 25 mei 2014 05:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb al eerder een brief geschreven naar de NS met een verzoek af te zien van deze plannen om treinkaartjes af te schaffen.
Ik zal ze wederom aanschrijven. Beter ten halve gekeerd, NS, dan ten hele gedwaald. Het getuigt van moed een fout in te zien en te corrigeren, ik wil de NS op deze moed aanspreken.\
Ik roep andere FOK!kers op hetzelfde te doen, liefst een papieren brief met postzegel dat maakt meer indruk.
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |