abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:20 #161
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347261
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
fijn
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:45 #162
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347277
Nou toevallig ga ik al meer dan 40 jaar met de trein
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 16:34:04 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140348461
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 16:45:57 #164
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140348927
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Ik schreef mijn eerste brief aan de NS toen ik negen jaar oud was, ik heb mijn hele leven van treinen gehouden en vindt de trein nog altijd een prachtig vervoersmiddel, een geniale uitvinding.
Mijn eerste brief was een brief vol lof, een lofzang op de trein en ja, ik kreeg een mooie brief terug. O+ Bedankt NS.

Ik ben wellicht een van de grootste fans van de NS, ik ben nooit een verbeten cynicus geweest en ook na tien treinstoringen in de winter, blijf ik volhouden dat de trein geweldig is en veel leuker dan de auto.

Mijn afgelopen brief was een brief van teleurstelling, juist omdat ik zo van de trein houdt en dit door knulligheid ten einde dreigt te komen. Ook hier kreeg ik een reactie op, weliswaar een voorspelbare reactie met de mededeling 'we zetten toch door', maar ik kreeg wel een reactie. Wederom, waarvoor dank. :{

Mijn derde brief, zal vrees ik een afscheidsbrief zijn en dat doet me pijn. ;( Ik ben geen verzuurde automobilist die gaat knorren als een trein vijf minuten vertraging heeft, maar een file van twee uur voor lief neemt. Toch vind ik dat ik deze brief moet schrijven, ik voel me moreel verplicht. Vooralsnog houd ik hoop en zeg mijn VDU-kaart niet op. Ik houd vol en blijf geloven dat er iemand met verstand moet rondlopen bij de NS. Ergens, iemand, misschien een stoffige meneer uit de jaren '70 toen mensen nog wel verstand hadden, klantgerichtheid werkelijk bestond en respect nog met een 's' en niet met een 'z' geschreven werd en derhalve geen loze kreet was. Ergens, onder de spinnenwebben moet nog een man zitten met verstand. :{
  zondag 25 mei 2014 @ 17:02:35 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349491
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.
Misschien is het zinloos, echter niets doen haalt altijd niets uit en klagen mag pas als je ook alles gedaan hebt om erger te voorkomen, me dunkt. :@

Ik klaag veel, maar schrijf tezelfdertijd ook instanties aan, ook politieke partijen, ben lid van de communistische partij. Als meerdere mensen hun klachten ook op papier zouden zetten, het liefst ook letterlijk op papier, en op zouden sturen naar de instanties die hierover gaan, zou Nederland er toch een beetje beter uitzien denk ik. :D

Als alleen ik een brief stuur, zet dit geen zoden aan de dijk, als duizenden VDU-klanten een brief sturen en dreigen hun abonnement op te zeggen, dan is er een kans dat de directie van de NS van hun waanzinnige plannen af ziet.
Als de goedbetaalde heren en dames die de leiding hebben bij zulke bedrijven en andere organisatie wat meer met hun voeten in de modder zouden komen ook dan zou het veel beter gaan. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:04:57 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349559
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349716
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie.
Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:10:52 #168
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:11:56 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349782
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
Muntgeld komt niet uit een bankautomaat dus dat was voor mij toen geen oplossing. Nu moet ik zeggen dat mijn bank redelijk snel is met het sturen van een nieuwe bankpas maar daar heb je op het moment zelf ook niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349810
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf. Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument, tenzij je klaagt over de prijs van reizen an sich wat niets met de chipkaart te maken heeft.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:13:55 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het liefst zo stiekem mogelijk alle prijzen verhogen. En geen overzicht geven, want overzicht geven zwengelt de discussie aan die men niet wil hebben bij TLS, NS en alle anderen. Dat is een van de punten waarom het te doen was. Samen met het grote bigbrother gehalte achter de kaart.
Chipkaart is nooit voor de reiziger geweest. Het is alleen een smoes en een alibi. Wat je nu moet doen om eenmalig met de trein te reizen is bizar belachelijk en tegen alle afspraken in. Bij alle trajecten zijn de prijzen verhoogd direct na de invoer van de chipkaart en hoger dan de inflatie. Kortingen zijn onmogelijk geworden en voor een eenmalige moet je extra toeslag betalen.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Maar eerst even deze afwachten:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:16:34 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf.
Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?

quote:
Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349994
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:18:56 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349998
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!
Met al die vertragingen bij de NS zou dat best wel eens te weinig kunnen zijn. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350028
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?
Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer. Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
quote:
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
  zondag 25 mei 2014 @ 17:19:49 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350035
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:20:54 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350066
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer.
Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350076
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
pi_140350101
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
Ik kocht die enkele keer een kaartje met cash bij een automaat, zou niet weten hoe ik het nu moet doen en stap gewoon maar in de trein zonder vervoersbewijs dan.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:27:34 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350272
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:
Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).
De informatie/propaganda van het bedrijf zelf:
Als u af en toe met het openbaar vervoer reist of u wilt uw persoonlijke gegevens niet bekend maken dan is de anonieme OV-chipkaart waarschijnlijk handig voor u.

u kunt de kaart delen met het hele gezin (maar niet tegelijkertijd). U reist bijvoorbeeld zelf met de anonieme kaart met de trein naar Amsterdam en uw zoon gebruikt de zelfde kaart een dag later om met de bus naar voetbal te gaan.
verkrijgbaar op stations, in tabakszaken en bij servicebalies.
als u er saldo oplaadt, is de kaart meteen te gebruiken.
handig voor uw werknemers. Als u af en toe zakelijk moet reizen kunt u een anonieme OV-chipkaart van uw bedrijf gebruiken en hoeft u de reis niet voor te schieten en achteraf te declareren.
de adviesprijs voor een anonieme OV-chipkaart is ¤ 7,50.
is vier tot vijf jaar geldig.

Op een anonieme OV-chipkaart kunt u geen persoonsgebonden reisproducten zoals een abonnement voor uw woon-werkverkeer zetten. U kunt ook niet met leeftijdskorting reizen. Met een persoonlijke OV-chipkaart kan dit wel.


Het is dus helaas niet altijd mogeijk. Nu valt het te verdedigen dat dat moeilijker geanonimiseerd kan, al is het volgens mij zeker wel uitvoerbaar, maar ik vind het nogal wat dat als de overheid het wil dat ze zomaar even via zo'n kaart van alle reizigers kan zien waar ze wanneer waren en dat dit soort gegevens wellicht ook nog eens voor marketingdoeleinden gaan worden gebruikt in de toekomst. Even los van juridische vragen, het feit dat het technisch mogelijk is bevalt me niet.

quote:
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Eerder in deze draad werd door een ander uitgelegd dat de wet het verhogen van de prijzen voor de huidige papieren kaartjes verbiedt voor meer dan een bepaald percentage en dat met de OV-chip er mogelijkheden zijn om de prijzen meer te verhogen. Ik verwijs naar die reactie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')