abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140370283
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
Dat had ik er wel voor over, in de (ijdele) hoop dat de lokettist(e) daar iets van meekreeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370482
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
En daarnaast is het volkomen onzichtbaar wat er gebeurt met je geld en de informatie over je persoon. Je moet moeite doen om te achterhalen of je wel de juiste prijs betaald hebt en je verplaatsingen worden geregistreerd zonder dat je weet waarom of waarvoor.

Ik heb nog gereisd met kartonnen kaartjes waar een gaatje in geknipt werd en las een boek uit de serie Jeroen en de zilveren sleutel van Daan Zonderland, waarin een figuur voorkwam die die treinkaartjes spaarde.
Nu moet je als consument zelf erg veel moeite om te achterhalen of je wel eerlijk behandeld en afgerekend wordt. De omgekeerde wereld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:28:37 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140370603
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

quote:
Wilt u na 9 juli 2014 reizen buiten uw traject, dan kunt u bij de NS-kaartautomaat. een enkele reis of retour met of zonder korting kopen en laden op uw Jaartrajectabonnement. Zo ontvangt u buiten uw traject nog steeds 40% korting in de voordeeluren. Het laden van een enkele reis of retour gaat als volgt in zijn werk:

1.Houd uw Jaartrajectabonnement tegen het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
2.Kies ‘Laden overige producten’, daarna ‘Enkele reis’ of ‘Retour’, daarna ‘Vol tarief’ of ‘Met korting’ en tot slot op ‘Akkoord’.
3.Kies vervolgens uw betaalwijze en volg de instructies op het scherm of betaalautomaat.
4.Houd na betaling uw Jaartrajectabonnement opnieuw voor het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat. De ‘Enkele reis’ of ‘Retour’ (buiten uw traject) staat nu op uw kaart.
5.U hoeft niet in en uit te checken met uw OV-chipkaart als u gaat reizen met de ‘Enkele reis’ of ‘Retour’.
In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:32:10 #229
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140370708
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
En dus alleen voor die specifieke reis betalen ipv een belachelijk hoog minimumbedrag op je kaart te hebben staan.
吴 曼 迪
pi_140370712
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Overigens maak ik me niet zo druk over privacy: als iemand me wil gaan observeren terwijl ik zit te schijten: ga gerust je gang!
quote:
[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Maar een en ander wordt veel ondoorzichtiger. Als de strippenkaarten duurder worden, weet je dat meteen als je ze koopt. Als een uitcheck duurder uitvalt, heb je geen idee of het een fout is of een prijsverhoging.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370810
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
pi_140370844
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
pi_140370848
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
OK.
Maar wat is dan de winst voor de NS t.o.v. van de papieren kaartjes nu? Dat de conducteurs hun kniptang thuis kunnen laten?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370892
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370922
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
pi_140371012
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
Nee, ik dacht dat dat van pakweg woonplaats naar studieplaats ging, voor studenten, met name.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:46:46 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371029
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:48:59 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371083
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371189
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
pi_140371354
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 01:11:36 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371563
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar

http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371647
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar

http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
GVD!
En dan moet je voor dat soort bedragen ook nog af en toe in- en uitchecken?
Laat maar.
Ik verzin wel een huur- of leenauto of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 01:16:50 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371682
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.
Leuk voor degenen die dat handiger vinden, maar in feite kun je dus op iedere chipkaart gewoon een specifiek product laden, dan hoeven mensen niet meer in- en uit te checken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 01:20:48 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371772
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

GVD!
En dan moet je voor dat soort bedragen ook nog af en toe in- en uitchecken?
Laat maar.
Ik verzin wel een huur- of leenauto of zo.
In de (NS) trein niet :')

Ja, welbeschouwd is ons vervoer behoorlijk aan de prijs, want ik heb ook nog een auto die alles bij elkaar zo'n ¤ 600 per maand kost (belasting, verzekering, benzine, onderhoud enz).... :@
Gelukkig gaat die kaart van z'n leasebudget af :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371816
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.
Leuk voor degenen die dat handiger vinden, maar in feite kun je dus op iedere chipkaart gewoon een specifiek product laden, dan hoeven mensen niet meer in- en uit te checken.
Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.
pi_140371846
Ik stap morgen weer blij in mijn oude Peugeot en dat 40% abbo gaat eruit.
  maandag 26 mei 2014 @ 01:32:42 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371990
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:24 schreef sig000 het volgende:
Ik stap morgen weer blij in mijn oude Peugeot en dat 40% abbo gaat eruit.
Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.
http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 01:34:23 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372028
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.

Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140372090
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.
http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen. :{w
  maandag 26 mei 2014 @ 01:44:13 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372224
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen. :{w
Ik lees net dat je een chipkaart ook nog geschikt moet maken om bij de NS te gebruiken.
Ze doen verdorie wel hun best het zo onlogisch mogelijk te maken... darn |:(

Vanaf nu kun je bij McDonalds alleen nog met een McPasje betalen, je moet eerst een McPasje kopen. Als je je McPasje gekocht hebt kun je hem niet direct bij McDonalds gebruiken, maar moet je je McPasje eerst activeren |:( |:( |:(

Welke idioten hebben dit bedacht?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')