abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:00 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355841
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
Ik had ze gebeld toen ik een keer mn NS B-kaart (woordgrap) niet bij me had en de conducteur dat niet kon waarderen. Maandag ochtend, was in het weekend uit geweest en had mn portomonee leeggehaald voordat ik wegging. Je kent het wel, met je zondag katerkop er niet meer aan denken en maandagochtend ook niet.
Kreeg dus de rekening binnen, ik bellen. 'Omdat het de eerste keer is kunnen wij hem kwijt schelden'. Ben eigenlijk vaste klant he, maar het gehort en gestoter.. Als je bakker dat zou doen, zou je spontaan naar een andere gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:23 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355859
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ben al bij mijn PZ geweest om mijn gal te spuwen en de dames gaven mij gelijk. Maar toch was het niet mogelijk, want ns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355877
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

[..]
Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk
Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
pi_140355896
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:09:46 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
DIT!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:11:04 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355979
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:09 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Treinabbo denk ik ;)

NS en connexion werken niet samen ofsow, weet ik veel precies. Konden mijn collega's me niet vertellen.
Het mocht niet, dus kon het niet. Zeer dubieus inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140356038
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Treinabbo denk ik ;)
Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:37:45 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357314
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:12 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.

Toch mocht het niet. En bij een vriend van mij die ongeveer hetzelfde traject rijdt, maar bij een ander bedrijf werkt, heb hetzelfde probleem. Ook zijn PZ zegt dat het niet mogelijk is...

Ik maak er geen geheim van dat ik in de luchtvracht zit en op Schiphol werk. Dus dit:
Iedereen die met het OV naar het werk reist, heb dus een treinabbo (want een andere ov manier om vanuit niet de directe omgeving van SPL naar SPL te komen is er niet) en een persoonlijke chipkaart nodig om met een Jaar Abbo Schiphol (JAS) te reizen. JAS is voor de bedrijfspendelbussen die van connexion zijn.

Iedereen die met de trein reist en dus op SPL oost, SPL rijk, Centrum, Zuid en Zuid-oost werkt heb dus een trein-chip en een bus-chip nodig.

quote:
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Nou ja, dat lijkt me dus wel ja. Hoe meer chipkaarten TLS verkoopt hoe beter natuurlijk.

60.000 mensen werken op of om Schiphol, de helft gaat met het ov, dat zou dus 30.000 kaarten moeten zijn, maar door die vage regeltjes zijn het er dus opeens 2x zoveel.

30.000*¤7,50= ¤225.000,- voor nop...

Zo wil ik ook wel werken. Monoplist zijn en vage regeltjes verzinnen om lekker geld binnen te harken. Alles wat je tegenkomt, zit naaigedrag en geldgraaierij achter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140357328
Ik stuur mijn vrouw dit jaar nog verplicht aantal keer naar d'r moeder omdat abbo net weer verlengt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:38:19 ]
pi_140357611
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toch mocht het niet.
Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.

Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140357742
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:03 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357824
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:42 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.
Dat heb ik dus op die NS B-kaart. Alleen mijn reizen van huis naar SPL plaza worden betaald. En alle alternatieven als er storingen zijn. Dus ik heb dat abbotje :)
quote:
Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
En dit is dus inderdaad mijn punt ook. Omslachtige naaierij om extra geld uit de zakken te kloppen, terwijl het technisch gewoon mogelijk is met dit systeem, maar de wereld voorliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:32 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357850
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef sig000 het volgende:
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140358019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:01:36 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140358647
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
Gaat ze ook abbo's kosten. Ook op een andere manier. Hoor heel veel om me heen dat mensen het echt helemaal zat zijn. Niet alleen chipkaart trouwens hoor, meerdere redenen. Werkt wel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Red_85 op 25-05-2014 21:06:44 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140370283
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
Dat had ik er wel voor over, in de (ijdele) hoop dat de lokettist(e) daar iets van meekreeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370482
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
En daarnaast is het volkomen onzichtbaar wat er gebeurt met je geld en de informatie over je persoon. Je moet moeite doen om te achterhalen of je wel de juiste prijs betaald hebt en je verplaatsingen worden geregistreerd zonder dat je weet waarom of waarvoor.

Ik heb nog gereisd met kartonnen kaartjes waar een gaatje in geknipt werd en las een boek uit de serie Jeroen en de zilveren sleutel van Daan Zonderland, waarin een figuur voorkwam die die treinkaartjes spaarde.
Nu moet je als consument zelf erg veel moeite om te achterhalen of je wel eerlijk behandeld en afgerekend wordt. De omgekeerde wereld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:28:37 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140370603
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

quote:
Wilt u na 9 juli 2014 reizen buiten uw traject, dan kunt u bij de NS-kaartautomaat. een enkele reis of retour met of zonder korting kopen en laden op uw Jaartrajectabonnement. Zo ontvangt u buiten uw traject nog steeds 40% korting in de voordeeluren. Het laden van een enkele reis of retour gaat als volgt in zijn werk:

1.Houd uw Jaartrajectabonnement tegen het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
2.Kies ‘Laden overige producten’, daarna ‘Enkele reis’ of ‘Retour’, daarna ‘Vol tarief’ of ‘Met korting’ en tot slot op ‘Akkoord’.
3.Kies vervolgens uw betaalwijze en volg de instructies op het scherm of betaalautomaat.
4.Houd na betaling uw Jaartrajectabonnement opnieuw voor het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS-kaartautomaat. De ‘Enkele reis’ of ‘Retour’ (buiten uw traject) staat nu op uw kaart.
5.U hoeft niet in en uit te checken met uw OV-chipkaart als u gaat reizen met de ‘Enkele reis’ of ‘Retour’.
In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:32:10 #229
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140370708
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
En dus alleen voor die specifieke reis betalen ipv een belachelijk hoog minimumbedrag op je kaart te hebben staan.
吴 曼 迪
pi_140370712
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Overigens maak ik me niet zo druk over privacy: als iemand me wil gaan observeren terwijl ik zit te schijten: ga gerust je gang!
quote:
[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Maar een en ander wordt veel ondoorzichtiger. Als de strippenkaarten duurder worden, weet je dat meteen als je ze koopt. Als een uitcheck duurder uitvalt, heb je geen idee of het een fout is of een prijsverhoging.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370810
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik toch net op deze pagina te lezen:
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html

En dan blijkt dit te staan bij reizen buiten je traject als je een jaartrajectkaart hebt:

[..]

In feite staat daar volgens mij dat mensen met een jaartrajectkaart een reis buiten hun eigen traject compleet enkele reis of retour met of zonder korting op hun kaart kunnen laden... en dan niet hoeven in- en uit te checken op dat traject.

Met andere woorden; het is geen enkel probleem om een reis Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort bij de kaartautomaat te kopen en op de chipknip te zetten, maar ze verdommen het gewoon om dat zo te doen, en in plaats daarvan maken ze er een absurd ingewikkeld systeem van....

Terwijl iedereen dus gewoon een OV-chipkaart zou kunnen hebben waar hij/zij een reis op zou kunnen zetten, en zonder gezeik over in- en uitchecken, doen ze het gewoon niet.
Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
pi_140370844
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klopt niet: het reisgedrag van abonnementhouders was ook altijd al zichtbaar. Namelijk af te lezen uit hun abonnement.
Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
pi_140370848
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
OK.
Maar wat is dan de winst voor de NS t.o.v. van de papieren kaartjes nu? Dat de conducteurs hun kniptang thuis kunnen laten?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370892
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe wilde jij uit een Ov-jaarkaart iemands reisgedrag afleiden?
Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140370922
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
pi_140371012
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je weet dat een Ov-jaarkaart een abonnement is waarmee je gratis reist met ALLE openbaar vervoer in Nederland?
Nee, ik dacht dat dat van pakweg woonplaats naar studieplaats ging, voor studenten, met name.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 mei 2014 @ 00:46:46 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371029
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt aannemen dat er meestal van tot naar en vv gereisd zal worden.
Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 00:48:59 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140371083
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140371189
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat in dat stukje specifiek over de jaartrajectkaart, daaronder staat dat de maandtrajectkaart komt te vervallen en dat daar een andere trajectkaart voor in de plaats komt.
Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
pi_140371354
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')