De Regiotaxi misschien.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
Ik heb ook nog de oude kaartquote:Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.
Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Ja. Onmogelijk geworden dus. Of je moet uitstappen en dus een half uur wachten of een half uur later vertrekken. Ofwel, het reizen wordt moeilijker gemaakt door de sorus van de chipkaart. Tegen de belofte in.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
Dat is ook een prachtige inderdaad. Ga je ooit een keertje los met de trein en heb je geen chipkaart, dan moet je een eenmalige kaart betalen met die euro boetetoeslag dus. En geen korting mogelijk, of samenreiskorting want:quote:
Dus naar evenementen of dagje grotere stad bij jou in de buurt wordt 'met de auto verplicht'. Helemaal omdat met de auto het al met 2 personen goedkoper is met de huidige tariefstellingen van het ov.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.
De 60 Euro kaart en 40% van de 1e generatie heeft mijn vrouw en soms maakte ik daar gebruik van om ook eens met de trein te reizen.quote:
Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Echt, die term vind ik ook al om spontane broekhoest van te krijgen. Een 'product' is het deel wat je levert als producent. Ov produceert een dienst, ofwel het komen van A naar B voor mensen, niet het kaartje.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
(...)
En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben. Gebruiksgemak is wat je normaal zou hebben in het ov met abbo's, er in stappen, zitten en uitstappen en naar de volgende ov modaliteit.quote:(...)
Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. (...)
Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..quote:Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Ik had ze gebeld toen ik een keer mn NS B-kaart (woordgrap) niet bij me had en de conducteur dat niet kon waarderen. Maandag ochtend, was in het weekend uit geweest en had mn portomonee leeggehaald voordat ik wegging. Je kent het wel, met je zondag katerkop er niet meer aan denken en maandagochtend ook niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
quote:Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk
Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
DIT!!!quote:Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
Treinabbo denk ikquote:Op zondag 25 mei 2014 20:09 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.quote:
Toch mocht het niet. En bij een vriend van mij die ongeveer hetzelfde traject rijdt, maar bij een ander bedrijf werkt, heb hetzelfde probleem. Ook zijn PZ zegt dat het niet mogelijk is...quote:Op zondag 25 mei 2014 20:12 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.
Nou ja, dat lijkt me dus wel ja. Hoe meer chipkaarten TLS verkoopt hoe beter natuurlijk.quote:Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.quote:
Dat heb ik dus op die NS B-kaart. Alleen mijn reizen van huis naar SPL plaza worden betaald. En alle alternatieven als er storingen zijn. Dus ik heb dat abbotjequote:Op zondag 25 mei 2014 20:42 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.
En dit is dus inderdaad mijn punt ook. Omslachtige naaierij om extra geld uit de zakken te kloppen, terwijl het technisch gewoon mogelijk is met dit systeem, maar de wereld voorliegen.quote:Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.
Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...quote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef sig000 het volgende:
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
Gaat ze ook abbo's kosten. Ook op een andere manier. Hoor heel veel om me heen dat mensen het echt helemaal zat zijn. Niet alleen chipkaart trouwens hoor, meerdere redenen. Werkt wel mee.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |