abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140353993
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
De Regiotaxi misschien. ;)
pi_140354053
Ik voorzie een grote toename van 45km dingen en een tractor is ook erg handig fiscaal gezien.
pi_140354082
En geen last van wielklemmen, geen kenteken.
pi_140354978
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Ik heb ook nog de oude kaart ;) Ik vind het echt belachelijk dat ze die zomaar afgeschaft hebben zonder een volwaardig alternatief te geven. Soms dan denk ik bij het uitchecken 'pff duur...' en dan denk ik 'fuck je zou maar 100% moeten betalen!'. De bussen zijn trouwens ook een beetje kak, ik betaal nu zonder grapjes ¤1,43 voor een enkel ritje van ja 3 minuten! Het is wel 7 cent duurder om er 25 minuten in te zitten :') (ivm ziekte is de fiets niet altijd een optie helaas)

Maar even een vergelijking hoor:
Voordeelurenkaart: 40% doordeweeks na 9 uur + weekend + feestdagen. ± ¤60,- (jaar)
Dal voordeel: 40% doordeweeks 9.00-16.00 en 18.30 - 6.30 uur + weekend + feestdagen ¤50,- (Jaar)
Altijd voordeel: 40% daluren, 20% overige uren + weekend + feestdagen ¤20,- (maand)

Altijd voordeel komt het meest in de buurt en is ¤240,- per jaar vs voordeeluren van ¤60,- per jaar!
En dan nog heb je iets minder korting :') Ik kan daar dus niks mee, ik reis vaak op verschillende tijden maar vaak juist buiten de daluren. Maar die ¤240,- kan en wil ik niet betalen en haal ik er nooit meer uit.

Wat ik vooral vervelend vind dat de papieren kaartjes helemaal weg gaan is dat je geen 'speciale' kaartjes meer kan kopen. Die moet je allemaal op je kaart zetten, een heel klikproces. Als je een 2-1 kaartje wilt dan moet je heel je kaart omzetten (kan je dat tegenwoordig ook al instellen op tijd of moet je het nog steeds handmatig doen?) en je moet spontaan weer ¤20,- incheck geld hebben ipv ¤10,- (of 40-20). Ook dingen zoals een railrunner kopen, je fiets of hond meenemen en al die dingen. Normaal dan hobbel ik Utrecht Centraal in, ben ik in de bus al geplet of is het daar enorm druk dan loop ik naar de automaat toe stop ik er een euro of 3 in en kan ik lekker even 1e klas zitten. Maar zonder dat ik echt moeilijk moet doen en ik kan gewoon contant betalen voor het 'extraatje'.

En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen :')

Maar wat ik al sinds dag 1 van je OV-chipkaart niet snap is: Hoe neem je in hemelsnaam je kinderen mee? Ik zie nu steeds meer kindjes die dan een OV kaart hebben en aanwijzingen van moeders krijgen om in te checken, wat overigens niet altijd goed gaat en vaak vrij lang duurt. Maar als je kind daar nog te jong voor is dan en je heb er meerdere dan moet je dus met tig chipkaarten in je hand moeilijk gaan zitten doen terwijl je ook nog op je kinderen moet letten. Vroeger gewoon hop blauwe buskaart, hop roze buskaart. En hop treinkaartje, hop railrunners. En met schoolgroepen lijkt het me pas echt een uitdaging. Op de middelbare heeft iedereen er wel een maar je kan moeilijk bij 50 mensen teveel geld erop gaan zetten. Dus lijkt de enige oplossing dat ze zelf moeten betalen, terwijl nou juist die ouderbijdrage daarvoor is.

Overigens was er ook een drempel voor het verhogen van de prijzen bij de invoering van de OV-chip maar de tijd daarvoor is nu ergens verstreken geloof ik, dus gaan de prijzen straks flink omhoog. (En indirect hebben ze het dus al wel bij de abbo's gedaan) Geen bron, was jaren geleden bij de invoering op het nieuws oid.

Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. En de kaarten zelf zijn van prut kwaliteit. Mijn pas is krom en de achterkant is nu helemaal afgesleten, hij werkt alleen maar als ik hem in x houding bliep en soms reageert hij uberhaupt niet meer. Gelukkig over een klein jaartje krijg ik een gratis nieuwe maar dit is wel een beetje jammer...
  zondag 25 mei 2014 @ 19:53:43 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355147
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
Ja. Onmogelijk geworden dus. Of je moet uitstappen en dus een half uur wachten of een half uur later vertrekken. Ofwel, het reizen wordt moeilijker gemaakt door de sorus van de chipkaart. Tegen de belofte in.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Dat is ook een prachtige inderdaad. Ga je ooit een keertje los met de trein en heb je geen chipkaart, dan moet je een eenmalige kaart betalen met die euro boetetoeslag dus. En geen korting mogelijk, of samenreiskorting want:

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

Dus naar evenementen of dagje grotere stad bij jou in de buurt wordt 'met de auto verplicht'. Helemaal omdat met de auto het al met 2 personen goedkoper is met de huidige tariefstellingen van het ov.

Hoop dat ze er ooit nog eens achter gaan komen hoe enorm duur en dom die kaart is en terug stappen naar echte kaartjes of het niet zo moeilijk maken.
Ik ben er in ieder geval totaal vanaf geknapt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355484
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

Duidelijk verhaal.
De 60 Euro kaart en 40% van de 1e generatie heeft mijn vrouw en soms maakte ik daar gebruik van om ook eens met de trein te reizen.
Zoals ze het nu geregeld wordt, is het gewoon opzeggen en plannen we wat beter met de auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:01:36 ]
pi_140355531
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:03:06 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355618
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

(...)

En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen :')

Echt, die term vind ik ook al om spontane broekhoest van te krijgen. Een 'product' is het deel wat je levert als producent. Ov produceert een dienst, ofwel het komen van A naar B voor mensen, niet het kaartje.
Dat ze het alleen al 'reisproduct' noemen, bewijst hun totale verkeerde visie.
quote:
(...)

Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. (...)
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben. Gebruiksgemak is wat je normaal zou hebben in het ov met abbo's, er in stappen, zitten en uitstappen en naar de volgende ov modaliteit.
Samen met alle regeltjes en wat vooral niet kan, is het gebruiksgemak van het ov echt tot een dieptepunt gedaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355719
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
pi_140355727
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:03 schreef Red_85 het volgende:

Gebruiksgemak? Fuck hell, als ik naar mijn werk ga, moet ik met de trein een stukje met de bus. trein en bus kan niet op een kaart, dus moet ik er 2 hebben.
Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:00 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355841
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb ze 1 keer een brief gestuurd met een verzoek tot coulance nadat ik een (terechte) boete had gekregen. Keurige reactie van ze ontvangen en het geld van de boete werd teruggestort.
Ik had ze gebeld toen ik een keer mn NS B-kaart (woordgrap) niet bij me had en de conducteur dat niet kon waarderen. Maandag ochtend, was in het weekend uit geweest en had mn portomonee leeggehaald voordat ik wegging. Je kent het wel, met je zondag katerkop er niet meer aan denken en maandagochtend ook niet.
Kreeg dus de rekening binnen, ik bellen. 'Omdat het de eerste keer is kunnen wij hem kwijt schelden'. Ben eigenlijk vaste klant he, maar het gehort en gestoter.. Als je bakker dat zou doen, zou je spontaan naar een andere gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:08:23 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355859
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hmmm - hoezo dat ? Ik kan met mijn kaart probleemloos overstappen van bus naar trein naar bus naar metro naar trein etc..
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb mijn busabo op mijn NS trajectkaart laten zetten.
Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ben al bij mijn PZ geweest om mijn gal te spuwen en de dames gaven mij gelijk. Maar toch was het niet mogelijk, want ns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140355877
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:49 schreef JoelBaka het volgende:

[..]
Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk
Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
pi_140355896
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan niet met de nieuwe blauwe businesskaart. Mag niet van ns.
Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:09:46 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat valt voor abonnementhouders nog vies tegen.
Ik betaal meer, krijg er minder voor terug, moet extra handelingen verrichten en bij storingen in de apparatuur wordt het probleem bij mij neergelegd in plaats van bij de vervoerder.
DIT!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:11:04 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140355979
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:09 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ah, je mag dan alleen het busabo van NS zelf (maw: je werkgever moet je een OVjaarkaart geven) erop zetten ?
Dat is idd ook al nogal dubieus.
Treinabbo denk ik ;)

NS en connexion werken niet samen ofsow, weet ik veel precies. Konden mijn collega's me niet vertellen.
Het mocht niet, dus kon het niet. Zeer dubieus inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140356038
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Treinabbo denk ik ;)
Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:37:45 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357314
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:12 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Busabbo kan ook. De NS businesscard bestaat ook in een OVJaarkaart uitvoering.

Toch mocht het niet. En bij een vriend van mij die ongeveer hetzelfde traject rijdt, maar bij een ander bedrijf werkt, heb hetzelfde probleem. Ook zijn PZ zegt dat het niet mogelijk is...

Ik maak er geen geheim van dat ik in de luchtvracht zit en op Schiphol werk. Dus dit:
Iedereen die met het OV naar het werk reist, heb dus een treinabbo (want een andere ov manier om vanuit niet de directe omgeving van SPL naar SPL te komen is er niet) en een persoonlijke chipkaart nodig om met een Jaar Abbo Schiphol (JAS) te reizen. JAS is voor de bedrijfspendelbussen die van connexion zijn.

Iedereen die met de trein reist en dus op SPL oost, SPL rijk, Centrum, Zuid en Zuid-oost werkt heb dus een trein-chip en een bus-chip nodig.

quote:
Ik ruik bijna een vorm van koppelverkoop...
Nou ja, dat lijkt me dus wel ja. Hoe meer chipkaarten TLS verkoopt hoe beter natuurlijk.

60.000 mensen werken op of om Schiphol, de helft gaat met het ov, dat zou dus 30.000 kaarten moeten zijn, maar door die vage regeltjes zijn het er dus opeens 2x zoveel.

30.000*¤7,50= ¤225.000,- voor nop...

Zo wil ik ook wel werken. Monoplist zijn en vage regeltjes verzinnen om lekker geld binnen te harken. Alles wat je tegenkomt, zit naaigedrag en geldgraaierij achter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140357328
Ik stuur mijn vrouw dit jaar nog verplicht aantal keer naar d'r moeder omdat abbo net weer verlengt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:38:19 ]
pi_140357611
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toch mocht het niet.
Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.

Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140357742
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:03 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357824
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:42 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet. De NS verkoopt zelf een product dat vrij reizen met al het OV in Nederland, inclusief bussen, toestaat. Dat product kan wel op de NS businesscard.
Dat heb ik dus op die NS B-kaart. Alleen mijn reizen van huis naar SPL plaza worden betaald. En alle alternatieven als er storingen zijn. Dus ik heb dat abbotje :)
quote:
Maar ze staan idd niet toe dat producten van andere vervoerders, bijvoorbeeld een regio-abonnement van Connexxion, op hun kaart komt.

Dat is precies het tegenovergestelde van wat men zogenaamd wilde bereiken met de OV chipkaart. En riekt enigszins naar koppelverkoop.
En dit is dus inderdaad mijn punt ook. Omslachtige naaierij om extra geld uit de zakken te kloppen, terwijl het technisch gewoon mogelijk is met dit systeem, maar de wereld voorliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 20:47:32 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140357850
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef sig000 het volgende:
Ze passen nogal vaak de voorwaarden eenzijdig aan daar.
Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140358019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk, de reiziger naaien voor geld. Duh...
Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:01:36 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140358647
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het OV en vooral de trein kan erg handig zijn.
Wat ze nu doen is de reiziger die eens een keer meereist weg regelen en daardoor gaat ze dat abbo's kosten.
Gaat ze ook abbo's kosten. Ook op een andere manier. Hoor heel veel om me heen dat mensen het echt helemaal zat zijn. Niet alleen chipkaart trouwens hoor, meerdere redenen. Werkt wel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Red_85 op 25-05-2014 21:06:44 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')