abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2014 @ 17:19:49 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350035
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:20:54 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350066
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer.
Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350076
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
pi_140350101
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
Ik kocht die enkele keer een kaartje met cash bij een automaat, zou niet weten hoe ik het nu moet doen en stap gewoon maar in de trein zonder vervoersbewijs dan.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:27:34 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350272
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:
Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).
De informatie/propaganda van het bedrijf zelf:
Als u af en toe met het openbaar vervoer reist of u wilt uw persoonlijke gegevens niet bekend maken dan is de anonieme OV-chipkaart waarschijnlijk handig voor u.

u kunt de kaart delen met het hele gezin (maar niet tegelijkertijd). U reist bijvoorbeeld zelf met de anonieme kaart met de trein naar Amsterdam en uw zoon gebruikt de zelfde kaart een dag later om met de bus naar voetbal te gaan.
verkrijgbaar op stations, in tabakszaken en bij servicebalies.
als u er saldo oplaadt, is de kaart meteen te gebruiken.
handig voor uw werknemers. Als u af en toe zakelijk moet reizen kunt u een anonieme OV-chipkaart van uw bedrijf gebruiken en hoeft u de reis niet voor te schieten en achteraf te declareren.
de adviesprijs voor een anonieme OV-chipkaart is ¤ 7,50.
is vier tot vijf jaar geldig.

Op een anonieme OV-chipkaart kunt u geen persoonsgebonden reisproducten zoals een abonnement voor uw woon-werkverkeer zetten. U kunt ook niet met leeftijdskorting reizen. Met een persoonlijke OV-chipkaart kan dit wel.


Het is dus helaas niet altijd mogeijk. Nu valt het te verdedigen dat dat moeilijker geanonimiseerd kan, al is het volgens mij zeker wel uitvoerbaar, maar ik vind het nogal wat dat als de overheid het wil dat ze zomaar even via zo'n kaart van alle reizigers kan zien waar ze wanneer waren en dat dit soort gegevens wellicht ook nog eens voor marketingdoeleinden gaan worden gebruikt in de toekomst. Even los van juridische vragen, het feit dat het technisch mogelijk is bevalt me niet.

quote:
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Eerder in deze draad werd door een ander uitgelegd dat de wet het verhogen van de prijzen voor de huidige papieren kaartjes verbiedt voor meer dan een bepaald percentage en dat met de OV-chip er mogelijkheden zijn om de prijzen meer te verhogen. Ik verwijs naar die reactie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:28:40 #181
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350307
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
Ik hou graag dit soort akkefietjes gescheiden van de inhoudelijke discussie, om het misverstand te voorkomen dat ik naar aanleiding hiervan de inhoudelijke discussie uit de weg zou gaan gaf ik even aan dat ik er nog op zou reageren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350754
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350808
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation ook op het kaartje zelf staan.
• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.
• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
pi_140350817
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350907
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
pi_140351040
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:49 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140351063
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351080
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:
In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351083
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis EN 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Bedankt voor de duidelijke info.
De NS is een vaste klant kwijt.
pi_140351124
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140352021
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Mijn vrouw gaat paar per jaar met de trein en een enkele keer ging ik mee.
Dat is gedaan dus nu.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:26:10 #192
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352160
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Dat kost dus weer meer. Leuk voor de incidentele reiziger die enkel de trein gebruikt in een noodgeval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:28:55 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352241
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel geld de NS en dat bedrijf wat die chip verkoopt achterover drukken door per reiziger 20 Euro waarborg te plunderen? Al snel minstens 5% rente per jaar voor een paar miljoen reizigers maal 20. Een leuke som geld hoor! Daarom dat minimumbedrag van 20 Euro, een verkapte prijsverhoging. Ondertussen zijn de armere mensen wel oververtegenwoordigd in de trein (waarom tweedeklas reizen met de trein als je een goede auto kan betalen?) en is het juist voor hen dus lastig om die 20 Euro minder te besteden te hebben. Dat komt bovenop bijv. de 2 of zelfs 3 maanden huurwaarborg die ze al kwijt zijn. Vele klappen samen...
Daarnaast 'verdienen' ze nu ook veel geld aan tegoeden die niet worden geïnd (bij overlijden), fouten die reizigers maken etc.
Er was eens berekend door een redactie van een consumentenprogramma dat het om vele tientallen miljoenen Euro's per jaar gaat die naar die bedrijven stromen die niets met het verkopen van een product te maken hebben.

quote:
Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Misschien is dat een strategie. Juist die sukkelaar die er die ene keer niet aan ontkomt om de trein te nemen heeft weinig keuze dus waarom niet meer geld uit hem melken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140352747
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
pi_140352987
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Zwart.
pi_140353009
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zwart.
Pas op dat kan duurder uitpakken !

Het zou kunnen werken als iedereen het zou doen, maar afspraken denk ik niet dat er nog mensen zien die onderling hetzelfde zouden doen.
Er zit er altijd wel wat bij wat stiekum dan toch een kaartje koopt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 18:56:40 ]
pi_140353094
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Pas op dat kan duurder uitpakken !
Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
pi_140353125
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
pi_140353152
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
Blank, blonde haren en blauwe ogen.
pi_140353921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')