abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140334869
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Paniekzaaien. Je kunt nog steeds kaartjes kopen in de bus en je wordt nog steeds vervoerd. Het enige verschil is dat je ze voor zo'n paaltje langs moet halen in plaats dat ze gestempeld worden.
Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334945
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus ik kan in de bus zo'n chipkaart kopen? En hoe zit het dan met het EUR 25 saldo dat er vast op moet staan?
Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):


En die is echt niet anders dan een oud los buskaartje, behalve dus dat je geen stempel krijgt en in plaats daarvan incheckt. Oh, en de prijs, maar dat is een heel andere discussie.
pi_140335043
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat hoeft in de bus helemaal niet. De enge plannen in de OP zijn enkel van de NS en voor de trein. In de bus kun je gewoon zo'n kaartje kopen (dit is toevallig een Amsterdamse):
[ afbeelding ]

En die is echt niet anders dan een oud los buskaartje, behalve dus dat je geen stempel krijgt en in plaats daarvan incheckt. Oh, en de prijs, maar dat is een heel andere discussie.
Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.

Dat vind ik kut, want ik heb altijd reizen met de trein best wel leuk gevonden.
Dat achthoekige gemaaltje bij Woerden in de buurt: prachtig! En met de trein over de Maas mijn provincie binnenkomen: mooi man!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140335445
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, dat is een geruststelling. Ik loop naar de bushalte en kan dus een kaartje kopen naar een treinstation. En dan loop ik dus vast, want ik kan geen kaartje kopen naar een gewenst ander treinstation.
En dat kun je dus wel.
  zondag 25 mei 2014 @ 05:26:54 #158
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140336229
Ik heb al eerder een brief geschreven naar de NS met een verzoek af te zien van deze plannen om treinkaartjes af te schaffen.
Ik zal ze wederom aanschrijven. Beter ten halve gekeerd, NS, dan ten hele gedwaald. Het getuigt van moed een fout in te zien en te corrigeren, ik wil de NS op deze moed aanspreken.\

Ik roep andere FOK!kers op hetzelfde te doen, liefst een papieren brief met postzegel dat maakt meer indruk.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
  zondag 25 mei 2014 @ 15:30:55 #159
88831 Shreyas
De beste
pi_140346391
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2014 05:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb al eerder een brief geschreven naar de NS met een verzoek af te zien van deze plannen om treinkaartjes af te schaffen.
Ik zal ze wederom aanschrijven. Beter ten halve gekeerd, NS, dan ten hele gedwaald. Het getuigt van moed een fout in te zien en te corrigeren, ik wil de NS op deze moed aanspreken.\

Ik roep andere FOK!kers op hetzelfde te doen, liefst een papieren brief met postzegel dat maakt meer indruk.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:35:58 #160
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140346561
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.
Misschien is het zinloos, echter niets doen haalt altijd niets uit en klagen mag pas als je ook alles gedaan hebt om erger te voorkomen, me dunkt. :@

Ik klaag veel, maar schrijf tezelfdertijd ook instanties aan, ook politieke partijen, ben lid van de communistische partij. Als meerdere mensen hun klachten ook op papier zouden zetten, het liefst ook letterlijk op papier, en op zouden sturen naar de instanties die hierover gaan, zou Nederland er toch een beetje beter uitzien denk ik. :D

Als alleen ik een brief stuur, zet dit geen zoden aan de dijk, als duizenden VDU-klanten een brief sturen en dreigen hun abonnement op te zeggen, dan is er een kans dat de directie van de NS van hun waanzinnige plannen af ziet.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:20 #161
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347261
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
fijn
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 15:55:45 #162
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140347277
Nou toevallig ga ik al meer dan 40 jaar met de trein
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 25 mei 2014 @ 16:34:04 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140348461
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, de NS staat er om bekend te luisteren naar hun klanten....oh wacht
Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 mei 2014 @ 16:45:57 #164
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140348927
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschillende keren ns aangeschreven, nog nooit antwoord gehad. Nog nooit.
Ik schreef mijn eerste brief aan de NS toen ik negen jaar oud was, ik heb mijn hele leven van treinen gehouden en vindt de trein nog altijd een prachtig vervoersmiddel, een geniale uitvinding.
Mijn eerste brief was een brief vol lof, een lofzang op de trein en ja, ik kreeg een mooie brief terug. O+ Bedankt NS.

Ik ben wellicht een van de grootste fans van de NS, ik ben nooit een verbeten cynicus geweest en ook na tien treinstoringen in de winter, blijf ik volhouden dat de trein geweldig is en veel leuker dan de auto.

Mijn afgelopen brief was een brief van teleurstelling, juist omdat ik zo van de trein houdt en dit door knulligheid ten einde dreigt te komen. Ook hier kreeg ik een reactie op, weliswaar een voorspelbare reactie met de mededeling 'we zetten toch door', maar ik kreeg wel een reactie. Wederom, waarvoor dank. :{

Mijn derde brief, zal vrees ik een afscheidsbrief zijn en dat doet me pijn. ;( Ik ben geen verzuurde automobilist die gaat knorren als een trein vijf minuten vertraging heeft, maar een file van twee uur voor lief neemt. Toch vind ik dat ik deze brief moet schrijven, ik voel me moreel verplicht. Vooralsnog houd ik hoop en zeg mijn VDU-kaart niet op. Ik houd vol en blijf geloven dat er iemand met verstand moet rondlopen bij de NS. Ergens, iemand, misschien een stoffige meneer uit de jaren '70 toen mensen nog wel verstand hadden, klantgerichtheid werkelijk bestond en respect nog met een 's' en niet met een 'z' geschreven werd en derhalve geen loze kreet was. Ergens, onder de spinnenwebben moet nog een man zitten met verstand. :{
  zondag 25 mei 2014 @ 17:02:35 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349491
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet het, toch vind ik dat ik gedaan moet hebben wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de boel te redden.
Misschien is het zinloos, echter niets doen haalt altijd niets uit en klagen mag pas als je ook alles gedaan hebt om erger te voorkomen, me dunkt. :@

Ik klaag veel, maar schrijf tezelfdertijd ook instanties aan, ook politieke partijen, ben lid van de communistische partij. Als meerdere mensen hun klachten ook op papier zouden zetten, het liefst ook letterlijk op papier, en op zouden sturen naar de instanties die hierover gaan, zou Nederland er toch een beetje beter uitzien denk ik. :D

Als alleen ik een brief stuur, zet dit geen zoden aan de dijk, als duizenden VDU-klanten een brief sturen en dreigen hun abonnement op te zeggen, dan is er een kans dat de directie van de NS van hun waanzinnige plannen af ziet.
Als de goedbetaalde heren en dames die de leiding hebben bij zulke bedrijven en andere organisatie wat meer met hun voeten in de modder zouden komen ook dan zou het veel beter gaan. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:04:57 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349559
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik tot nog toe ook: ik fiets naar het station en koop een kaartje (met 50 cent toeslag voor de lokettiste). Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
En ik ging naar de bushalte en kocht een kaartje en werd vervoerd.
Maar dat kan dus binnenkort niet meer.
Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie. Ik heb het meegemaakt, om de een of andere reden werkte mijn bankpas wel nog bij de bankautomaten maar niet meer bij die computers van de NS die blijkbaar gevoeliger zijn voor defecte chips om wat voor reden dan ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349716
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof die 50 cent toeslag niet al jereinste oplichterij is. Ik kan best begrijpen dat de NS liever heeft dat je een kaart koopt uit een automaat maar als net je bankpas stuk is gegaan dan is dat geen optie.
Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:10:52 #168
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:11:56 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349782
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er was op meeste stations ook automaat voor muntgeld.
Muntgeld komt niet uit een bankautomaat dus dat was voor mij toen geen oplossing. Nu moet ik zeggen dat mijn bank redelijk snel is met het sturen van een nieuwe bankpas maar daar heb je op het moment zelf ook niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349810
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is niet omdat het kartonnen kaartje verdwijnt maar omdat het alternatief rotslecht is:
- gebruiksonvriendelijk
- duur
- privacyschendend
- soort van waarborg moeten betalen (saldo wat minimaal op de kaart moet staan en dus je eigen geld waar jij niet bij kan zodat die corrupte bedrijven extra rente vangen, over jouw geld)
- niet zonder kosten het geld terugkrijgen wat teveel op de pas staat

Bedenk hierbij ook dat lang niet iedereen frequent met de trein reist, er zijn ook mensen die 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de paar jaar met de trein reizen. Zelf reis ik enkel met de trein in een noodgeval, als het echt niet anders kan. Is de afstand bijv. 60 km. dan ga ik met de fiets als het weer het toelaat.
Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf. Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument, tenzij je klaagt over de prijs van reizen an sich wat niets met de chipkaart te maken heeft.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:13:55 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het liefst zo stiekem mogelijk alle prijzen verhogen. En geen overzicht geven, want overzicht geven zwengelt de discussie aan die men niet wil hebben bij TLS, NS en alle anderen. Dat is een van de punten waarom het te doen was. Samen met het grote bigbrother gehalte achter de kaart.
Chipkaart is nooit voor de reiziger geweest. Het is alleen een smoes en een alibi. Wat je nu moet doen om eenmalig met de trein te reizen is bizar belachelijk en tegen alle afspraken in. Bij alle trajecten zijn de prijzen verhoogd direct na de invoer van de chipkaart en hoger dan de inflatie. Kortingen zijn onmogelijk geworden en voor een eenmalige moet je extra toeslag betalen.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Maar eerst even deze afwachten:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:16:34 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Privacyschendend is onzin, zeker voor de incidentele reiziger als jijzelf.
Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?

quote:
Duur en waarborg/niet gratis tegoed terug is twee keer hetzelfde argument
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140349994
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:18:56 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140349998
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!
Met al die vertragingen bij de NS zou dat best wel eens te weinig kunnen zijn. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350028
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de dwang die er is om een gepersonaliseerde kaart te kopen aangezien je anders nog meer moet betalen?
Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer. Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).

Ik vind het simpelweg overdreven gejank dat mensen die zelden met de trein reizen klagen over hun privacy. Voor abonnementhouders gaat dat argument op, omdat hun reisgedrag eerder niet zichtbaar was en nu wel.
quote:
Nee, want ook voor de kaart zelf moet je betalen en zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt die OV-chipkaart gebruikt als middel om de prijzen van het reizen zelf meer te kunnen verhogen.
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
  zondag 25 mei 2014 @ 17:19:49 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350035
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:20:54 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350066
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meteen die neerbuigende toon van je is een beetje jammer.
Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350076
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is omdat jij het nodig vond om een reactie van een ander af te doen als onzin terwijl dat absoluut niet objectiveerbaar was. Ik deed slechts hetzelfde als jij, alleen wat explicieter.
In mijn volgende reactie zal ik inhoudelijk reageren op de rest.
Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
pi_140350101
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik lachte tot voor kort alle kneusjes uit die vrijwillig met zo'n OV-chipkaart reizen, helaas is nu de jarenlange periode van hen kunnen uitlachen voorbij en moet ik er nu ook aan geloven.
Ik kocht die enkele keer een kaartje met cash bij een automaat, zou niet weten hoe ik het nu moet doen en stap gewoon maar in de trein zonder vervoersbewijs dan.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:27:34 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350272
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:
Een gepersonaliseerde kaart is niet goedkoper dan een anonieme. Bovendien zijn er de losse kaartjes (die zijn inderdaad een euro duurder).
De informatie/propaganda van het bedrijf zelf:
Als u af en toe met het openbaar vervoer reist of u wilt uw persoonlijke gegevens niet bekend maken dan is de anonieme OV-chipkaart waarschijnlijk handig voor u.

u kunt de kaart delen met het hele gezin (maar niet tegelijkertijd). U reist bijvoorbeeld zelf met de anonieme kaart met de trein naar Amsterdam en uw zoon gebruikt de zelfde kaart een dag later om met de bus naar voetbal te gaan.
verkrijgbaar op stations, in tabakszaken en bij servicebalies.
als u er saldo oplaadt, is de kaart meteen te gebruiken.
handig voor uw werknemers. Als u af en toe zakelijk moet reizen kunt u een anonieme OV-chipkaart van uw bedrijf gebruiken en hoeft u de reis niet voor te schieten en achteraf te declareren.
de adviesprijs voor een anonieme OV-chipkaart is ¤ 7,50.
is vier tot vijf jaar geldig.

Op een anonieme OV-chipkaart kunt u geen persoonsgebonden reisproducten zoals een abonnement voor uw woon-werkverkeer zetten. U kunt ook niet met leeftijdskorting reizen. Met een persoonlijke OV-chipkaart kan dit wel.


Het is dus helaas niet altijd mogeijk. Nu valt het te verdedigen dat dat moeilijker geanonimiseerd kan, al is het volgens mij zeker wel uitvoerbaar, maar ik vind het nogal wat dat als de overheid het wil dat ze zomaar even via zo'n kaart van alle reizigers kan zien waar ze wanneer waren en dat dit soort gegevens wellicht ook nog eens voor marketingdoeleinden gaan worden gebruikt in de toekomst. Even los van juridische vragen, het feit dat het technisch mogelijk is bevalt me niet.

quote:
Daar ben ik het niet mee eens. De prijzen van de papieren kaartjes worden net zo goed verhoogd. Dat komt eerder door de hopeloze bedrijfscultuur en de privatisering dan door de OV-chipkaart. :)
Eerder in deze draad werd door een ander uitgelegd dat de wet het verhogen van de prijzen voor de huidige papieren kaartjes verbiedt voor meer dan een bepaald percentage en dat met de OV-chip er mogelijkheden zijn om de prijzen meer te verhogen. Ik verwijs naar die reactie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:28:40 #181
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350307
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
Ik hou graag dit soort akkefietjes gescheiden van de inhoudelijke discussie, om het misverstand te voorkomen dat ik naar aanleiding hiervan de inhoudelijke discussie uit de weg zou gaan gaf ik even aan dat ik er nog op zou reageren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350754
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350808
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation ook op het kaartje zelf staan.
• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.
• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
pi_140350817
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350907
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
pi_140351040
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:49 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140351063
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351080
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:
In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351083
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis EN 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Bedankt voor de duidelijke info.
De NS is een vaste klant kwijt.
pi_140351124
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140352021
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Mijn vrouw gaat paar per jaar met de trein en een enkele keer ging ik mee.
Dat is gedaan dus nu.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:26:10 #192
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352160
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Dat kost dus weer meer. Leuk voor de incidentele reiziger die enkel de trein gebruikt in een noodgeval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:28:55 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352241
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel geld de NS en dat bedrijf wat die chip verkoopt achterover drukken door per reiziger 20 Euro waarborg te plunderen? Al snel minstens 5% rente per jaar voor een paar miljoen reizigers maal 20. Een leuke som geld hoor! Daarom dat minimumbedrag van 20 Euro, een verkapte prijsverhoging. Ondertussen zijn de armere mensen wel oververtegenwoordigd in de trein (waarom tweedeklas reizen met de trein als je een goede auto kan betalen?) en is het juist voor hen dus lastig om die 20 Euro minder te besteden te hebben. Dat komt bovenop bijv. de 2 of zelfs 3 maanden huurwaarborg die ze al kwijt zijn. Vele klappen samen...
Daarnaast 'verdienen' ze nu ook veel geld aan tegoeden die niet worden geďnd (bij overlijden), fouten die reizigers maken etc.
Er was eens berekend door een redactie van een consumentenprogramma dat het om vele tientallen miljoenen Euro's per jaar gaat die naar die bedrijven stromen die niets met het verkopen van een product te maken hebben.

quote:
Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Misschien is dat een strategie. Juist die sukkelaar die er die ene keer niet aan ontkomt om de trein te nemen heeft weinig keuze dus waarom niet meer geld uit hem melken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140352747
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
pi_140352987
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Zwart.
pi_140353009
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zwart.
Pas op dat kan duurder uitpakken !

Het zou kunnen werken als iedereen het zou doen, maar afspraken denk ik niet dat er nog mensen zien die onderling hetzelfde zouden doen.
Er zit er altijd wel wat bij wat stiekum dan toch een kaartje koopt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 18:56:40 ]
pi_140353094
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Pas op dat kan duurder uitpakken !
Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
pi_140353125
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
pi_140353152
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
Blank, blonde haren en blauwe ogen.
pi_140353921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140353993
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
De Regiotaxi misschien. ;)
pi_140354053
Ik voorzie een grote toename van 45km dingen en een tractor is ook erg handig fiscaal gezien.
pi_140354082
En geen last van wielklemmen, geen kenteken.
pi_140354978
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Ik heb ook nog de oude kaart ;) Ik vind het echt belachelijk dat ze die zomaar afgeschaft hebben zonder een volwaardig alternatief te geven. Soms dan denk ik bij het uitchecken 'pff duur...' en dan denk ik 'fuck je zou maar 100% moeten betalen!'. De bussen zijn trouwens ook een beetje kak, ik betaal nu zonder grapjes ¤1,43 voor een enkel ritje van ja 3 minuten! Het is wel 7 cent duurder om er 25 minuten in te zitten :') (ivm ziekte is de fiets niet altijd een optie helaas)

Maar even een vergelijking hoor:
Voordeelurenkaart: 40% doordeweeks na 9 uur + weekend + feestdagen. ± ¤60,- (jaar)
Dal voordeel: 40% doordeweeks 9.00-16.00 en 18.30 - 6.30 uur + weekend + feestdagen ¤50,- (Jaar)
Altijd voordeel: 40% daluren, 20% overige uren + weekend + feestdagen ¤20,- (maand)

Altijd voordeel komt het meest in de buurt en is ¤240,- per jaar vs voordeeluren van ¤60,- per jaar!
En dan nog heb je iets minder korting :') Ik kan daar dus niks mee, ik reis vaak op verschillende tijden maar vaak juist buiten de daluren. Maar die ¤240,- kan en wil ik niet betalen en haal ik er nooit meer uit.

Wat ik vooral vervelend vind dat de papieren kaartjes helemaal weg gaan is dat je geen 'speciale' kaartjes meer kan kopen. Die moet je allemaal op je kaart zetten, een heel klikproces. Als je een 2-1 kaartje wilt dan moet je heel je kaart omzetten (kan je dat tegenwoordig ook al instellen op tijd of moet je het nog steeds handmatig doen?) en je moet spontaan weer ¤20,- incheck geld hebben ipv ¤10,- (of 40-20). Ook dingen zoals een railrunner kopen, je fiets of hond meenemen en al die dingen. Normaal dan hobbel ik Utrecht Centraal in, ben ik in de bus al geplet of is het daar enorm druk dan loop ik naar de automaat toe stop ik er een euro of 3 in en kan ik lekker even 1e klas zitten. Maar zonder dat ik echt moeilijk moet doen en ik kan gewoon contant betalen voor het 'extraatje'.

En als meereizers willen genieten van de 40% korting dan moeten zij dat ook als reisproduct opladen :')

Maar wat ik al sinds dag 1 van je OV-chipkaart niet snap is: Hoe neem je in hemelsnaam je kinderen mee? Ik zie nu steeds meer kindjes die dan een OV kaart hebben en aanwijzingen van moeders krijgen om in te checken, wat overigens niet altijd goed gaat en vaak vrij lang duurt. Maar als je kind daar nog te jong voor is dan en je heb er meerdere dan moet je dus met tig chipkaarten in je hand moeilijk gaan zitten doen terwijl je ook nog op je kinderen moet letten. Vroeger gewoon hop blauwe buskaart, hop roze buskaart. En hop treinkaartje, hop railrunners. En met schoolgroepen lijkt het me pas echt een uitdaging. Op de middelbare heeft iedereen er wel een maar je kan moeilijk bij 50 mensen teveel geld erop gaan zetten. Dus lijkt de enige oplossing dat ze zelf moeten betalen, terwijl nou juist die ouderbijdrage daarvoor is.

Overigens was er ook een drempel voor het verhogen van de prijzen bij de invoering van de OV-chip maar de tijd daarvoor is nu ergens verstreken geloof ik, dus gaan de prijzen straks flink omhoog. (En indirect hebben ze het dus al wel bij de abbo's gedaan) Geen bron, was jaren geleden bij de invoering op het nieuws oid.

Al met al, drama. Het gebruiksgemak is heerlijk maar als je een keer iets extra's nodig hebt drama. En de kaarten zelf zijn van prut kwaliteit. Mijn pas is krom en de achterkant is nu helemaal afgesleten, hij werkt alleen maar als ik hem in x houding bliep en soms reageert hij uberhaupt niet meer. Gelukkig over een klein jaartje krijg ik een gratis nieuwe maar dit is wel een beetje jammer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')