abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2014 @ 17:28:40 #181
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350307
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aankondigen dat je gaat reageren, het is net de Gemeente Amsterdam. :D
Ik hou graag dit soort akkefietjes gescheiden van de inhoudelijke discussie, om het misverstand te voorkomen dat ik naar aanleiding hiervan de inhoudelijke discussie uit de weg zou gaan gaf ik even aan dat ik er nog op zou reageren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140350754
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef sig000 het volgende:
Probleem voor de toevallige reiziger is nu, waar haal ik zo'n kaart en hoe werkt 't?
Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation waarschijnlijk ook op het kaartje zelf staan.

• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.

• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350808
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kopen: bij het loket of uit de automaat; net als met losse kaartjes nu.

Verschillen met nu:

• Na aankoop moet je inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
Ondanks het feit dat begin en eindstation ook op het kaartje zelf staan.
• Losse kaartjes met korting bestaan niet meer. Als je samen met iemand die "samenreiskorting" als onderdeel van zijn/haar abonnement heeft reist heb je voortaan dus pech - dat kan je met een los kaartje niet gebruiken.
• De losse kaartjes worden een euro duurder; hoewel de productiekosten hoogstens E0,05 hoger liggen.
Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
pi_140350817
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ah dus mijn vrouw haar kortingskaart is waardeloos voor mijn wanneer ik geen OV chip ding neem?
Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140350907
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Correct.
En nee, de NS gaat je vrouw hiervoor niet compenseren. Iets waarvan ik hoop dat iemand er een rechtszaak over begint.
Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
pi_140351040
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:49 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heb nog de gunstige kortingskaart met ruimere voorwaarden.
Dat wordt afwegen of die blijft.
Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140351063
Wat vast ook nog steeds niet is opgelost is het dilemma van korting na 9 uur en voor 9 uur vertrekken. Als ik 's morgens de trein neem om 8.40 uur, dan nam ik altijd een kaartje zonder korting tot het eerste station na 9 uur. Vanaf daar had ik dan een kaartje met korting. Wil ik straks voor datzelfde bedrag reizen, dan moet ik dus uitstappen op dat station waar ik na 9 uur zou komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351080
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:
In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140351083
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis EN 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Bedankt voor de duidelijke info.
De NS is een vaste klant kwijt.
pi_140351124
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140352021
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Mijn vrouw gaat paar per jaar met de trein en een enkele keer ging ik mee.
Dat is gedaan dus nu.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:26:10 #192
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352160
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, je kan dus ook een wegwerpkaartje kopen als je ECHT incidenteel reist.
Maar het is .. belachelijk.
Dat kost dus weer meer. Leuk voor de incidentele reiziger die enkel de trein gebruikt in een noodgeval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:28:55 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140352241
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Om het nog leuker te maken:
• een anonieme chipkaart kost E 7,50 voor het kaartje zelf (dat 5 jaar "goed" blijft)
• er moet minimaal E 20 op dat kaartje staan om te kunnen inchecken
• In totaal kost het alleen al hebben van het kaartje zodat het gebruiksklaar is voor een enkele reis (!) je al E 27,50 (!). En iedere keer als je weer wil reizen moet er weer geld bij.
• Het abonnement van je vrouw kost E 60 - slechts iets meer dan 2x zoveel. En zij krijgt daarvoor de chipkaart gratis, er hoeft bij haar maar E 10 op te staan EN ze krijgt 40% korting op de meeste treinreizen etc.

Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel geld de NS en dat bedrijf wat die chip verkoopt achterover drukken door per reiziger 20 Euro waarborg te plunderen? Al snel minstens 5% rente per jaar voor een paar miljoen reizigers maal 20. Een leuke som geld hoor! Daarom dat minimumbedrag van 20 Euro, een verkapte prijsverhoging. Ondertussen zijn de armere mensen wel oververtegenwoordigd in de trein (waarom tweedeklas reizen met de trein als je een goede auto kan betalen?) en is het juist voor hen dus lastig om die 20 Euro minder te besteden te hebben. Dat komt bovenop bijv. de 2 of zelfs 3 maanden huurwaarborg die ze al kwijt zijn. Vele klappen samen...
Daarnaast 'verdienen' ze nu ook veel geld aan tegoeden die niet worden geïnd (bij overlijden), fouten die reizigers maken etc.
Er was eens berekend door een redactie van een consumentenprogramma dat het om vele tientallen miljoenen Euro's per jaar gaat die naar die bedrijven stromen die niets met het verkopen van een product te maken hebben.

quote:
Incidenteel treinreizen wordt relatief dus belachelijk duur.
Misschien is dat een strategie. Juist die sukkelaar die er die ene keer niet aan ontkomt om de trein te nemen heeft weinig keuze dus waarom niet meer geld uit hem melken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140352747
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit gaat zoveel reizigers kosten :')
Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
pi_140352987
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Zwart.
pi_140353009
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zwart.
Pas op dat kan duurder uitpakken !

Het zou kunnen werken als iedereen het zou doen, maar afspraken denk ik niet dat er nog mensen zien die onderling hetzelfde zouden doen.
Er zit er altijd wel wat bij wat stiekum dan toch een kaartje koopt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 18:56:40 ]
pi_140353094
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Pas op dat kan duurder uitpakken !
Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
pi_140353125
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zorgen dat je conducteur niet tegenkomt en wanneer wel in gebrekkig Engels een niet te volgen verhaal vertellen.
Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
pi_140353152
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je de kleur meehebt zou het ook nog lukken ook denk ik me.
Blank, blonde haren en blauwe ogen.
pi_140353921
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe ze dan gaan reizen?
Niet ? Of toch maar een taxi. Voor E 27,50 kom je best ver.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')