Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een kaart waarmee je niet hoeft in- of uit- te checken. Geldt die ook voor bussen? Zeker weten?
Wat kost die kaart?
GVD!quote:Op maandag 26 mei 2014 01:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar
http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alle oude trajectkaarten komen te vervallen en worden vervangen door Traject Vrij abonnementen (maand of jaar). De oude trajectkaarten kunnen al enige tijd niet meer worden gekocht, maar zoals de naam van de jaartrajectkaart al aangeeft is deze een jaar geldig, waardoor er na 1 juli, wanneer geen papieren kaartjes meer worden verkocht, nog een groot aantal oude jaartrajectkaarten in omloop zal zijn.
Voor die groep reizigers is de door jou beschreven "oplossing" bedacht.
In de (NS) trein nietquote:Op maandag 26 mei 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD!
En dan moet je voor dat soort bedragen ook nog af en toe in- en uitchecken?
Laat maar.
Ik verzin wel een huur- of leenauto of zo.
Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat het met die chipkaart gewoon mogelijk is om een specifieke reis op de kaart te laden, dus het hele gedoe met verplicht tegoed op een kaart hebben staan en in- en uitchecken is gewoon overbodig.
Leuk voor degenen die dat handiger vinden, maar in feite kun je dus op iedere chipkaart gewoon een specifiek product laden, dan hoeven mensen niet meer in- en uit te checken.
Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:24 schreef sig000 het volgende:
Ik stap morgen weer blij in mijn oude Peugeot en dat 40% abbo gaat eruit.
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het op de kaart laden is dan ook het probleem niet, het uitlezen door de in/uitcheckapparatuur hebben ze volgens mij niet weten te realiseren.
Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt ook meereizen met korting, moet je alleen wel je eigen (anonieme) chipkaart hebben.
http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Ik lees net dat je een chipkaart ook nog geschikt moet maken om bij de NS te gebruiken.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is net weer verlengd met nog de oude gunstige voorwaarden en ik ga geen chipkaart nemen.
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.
Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
En die poortjes zijn dus te dom om te kunnen controleren of een bepaald reisproduct geldig is op het station waar het poortje staat. Dus geven ze trajectkaarthouders maar het voordeel van de twijfel en gaan ze altijd open als die hun kaart voor het poortje houden. Maar als ze hetzelfde zouden doen met alle andere chipkaarten blijft er van de controle niet veel meer over, toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 01:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.
Ik heb absoluut niet de intentie zwart te reizen, maar als ik moet kiezen tussen moeilijk, moeilijk, moeilijk of de auto voor die ene keer per jaar dat ik anders met de trein zou gaan, dan wordt het nu dus die ene keer ook nog de auto.
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?quote:Op maandag 26 mei 2014 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de NS zijn de stations met poortjes dusdanig gekozen dat minimaal negentig procent van de reizigers bij vertrek- of eindstation met een poortje wordt geconfronteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |