Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.
Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
En die poortjes zijn dus te dom om te kunnen controleren of een bepaald reisproduct geldig is op het station waar het poortje staat. Dus geven ze trajectkaarthouders maar het voordeel van de twijfel en gaan ze altijd open als die hun kaart voor het poortje houden. Maar als ze hetzelfde zouden doen met alle andere chipkaarten blijft er van de controle niet veel meer over, toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 01:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.
Ik heb absoluut niet de intentie zwart te reizen, maar als ik moet kiezen tussen moeilijk, moeilijk, moeilijk of de auto voor die ene keer per jaar dat ik anders met de trein zou gaan, dan wordt het nu dus die ene keer ook nog de auto.
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?quote:Op maandag 26 mei 2014 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de NS zijn de stations met poortjes dusdanig gekozen dat minimaal negentig procent van de reizigers bij vertrek- of eindstation met een poortje wordt geconfronteerd.
Ik regel weleens wat op perron en kan er zo zonder chipkaart komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Weet je welke?quote:Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
In plaats van.quote:Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Als je geen conducteur tegenkomt onderweg is er niets aan de hand.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Niet waar... Ook niet volgens de NS.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Kom zelden een conducteur tegen.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet waar... Ook niet volgens de NS.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Ik reis niet vaak met de trein dat scheelt ook denk ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wel, maar dat zal aan het traject (en het tijdstip?) liggen.
Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet waar... Ook niet volgens de NS.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
10x per week in de trein OMG, respect.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij sowieso al 10 keer per week op een behoorlijk lang traject.
Dan had ik het geen OV-jaarkaart genoemd.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.
Hij reist eerste klas, dat scheelt een slok op een borrelquote:
Heb een tijd taxibus gereden in de spits, dat was ik snel beu.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij reist eerste klas, dat scheelt een slok op een borrel![]()
Daarbij vindt hij het een stuk relaxter dan autorijden, en helemaal dan autorijden op dat traject.
Ik denk dat ik voor de file zou kiezen, maar ik hou van autorijden.
Ik zou het ook snel beu zijn, maar dat zegt niet dat ik de trein als alternatief zou nemenquote:Op maandag 26 mei 2014 08:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Heb een tijd taxibus gereden in de spits, dat was ik snel beu.
Doen ze wel. PZ van mn werk heb verteld dat ik al 6 'boetes' heb gehad met de NS B-kaart. En ben niet de enige. 22 collega's zitten in hetzelfde schuitje en hebben allemaal ongeveer die hoeveelheid...quote:Op maandag 26 mei 2014 08:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.
Ik verwacht overigens wel dat de OV-jaarkaart in zijn huidige vorm binnenkort niet meer wordt verkocht en dat mensen dan moeten overstappen naar een 'Altijd vrij'-abonnement. Daarmee is in- en uitchecken bij mijn weten wel verplicht.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet waar... Ook niet volgens de NS.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Ze hebben bewust voor een belachelijk korte deadline gekozen met de intentie het de politici onmogelijk te maken om een spaak in het wiel te stoppen. Met het WK er tussen zijn die weken ook al zo goed als verloren (geen media-aandacht voor politiek). Reden te meer de de politici nu juist wel snel in actie zouden moeten komen!quote:Op maandag 26 mei 2014 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
Het verschil is dat je de McGarbage gemakkelijk kan mijden terwijl veel mensen die met de trein reizen dit niet kunnen aangezien ze dit uit nood doen. Daar maken ze nu misbruik van. De incidentele reiziger die geen andere keuze heeft dan de trein te nemen kunnen ze gemakkelijk een poot uitdraaien, de vaste reiziger slikt het allemaal wel, het is in ieder geval handiger en ach, die eenmalige 20 Euro maakt het verschil niet, denkt hij. Ondertussen worden de spoorwegbedrijven slapend rijk met alle niet geïnde tegoeden, gemaakte fouten (reizigers en apparatuur) en de rente die gevangen wordt op ons geld.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees net dat je een chipkaart ook nog geschikt moet maken om bij de NS te gebruiken.
Ze doen verdorie wel hun best het zo onlogisch mogelijk te maken... darn![]()
Vanaf nu kun je bij McDonalds alleen nog met een McPasje betalen, je moet eerst een McPasje kopen. Als je je McPasje gekocht hebt kun je hem niet direct bij McDonalds gebruiken, maar moet je je McPasje eerst activeren![]()
![]()
![]()
Welke idioten hebben dit bedacht?
Die reisinformatie gaat hen niets aan. Ze mogen die kopen van mij als klant als ik bereid ben om die te geven, niet zomaar van mij pakken. Aangezien die informatie voor hen blijkbaar geld waard is moeten ze daar ook maar voor betalen in plaats van die te jatten.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
Dure grap, voor dat geld - 2de klas - kan je ook met de auto reizen. Nipt maar het kan als je een goedkope auto kiest waar je weinig motorrijtuigenbelasting voor betaalt. Mijn keuze is snel gemaakt!quote:Op maandag 26 mei 2014 01:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar
http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
Hoe worden de mensen die een papieren kaartje hebben dan verondersteld het station te verlaten. Door over de poorten heen te klimmen of ze te slopen? Of moet je dan doodleuk een eenmalige OV-chipkaart kopen en krijg je het geld niet terug? Leuk geregeld.quote:Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
Je komt er gewoon.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dure grap, voor dat geld - 2de klas - kan je ook met de auto reizen. Nipt maar het kan als je een goedkope auto kiest waar je weinig motorrijtuigenbelasting voor betaalt. Mijn keuze is snel gemaakt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Red_85 op 26-05-2014 16:23:32 ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Wie begint hier een rechtzaak over?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die reisinformatie gaat hen niets aan. Ze mogen die kopen van mij als klant als ik bereid ben om die te geven, niet zomaar van mij pakken. Aangezien die informatie voor hen blijkbaar geld waard is moeten ze daar ook maar voor betalen in plaats van die te jatten.
Ik snap het. Het is inderdaad zo dat er zelden gecontroleerd wordt. Overal in Europa word je binnen 20 minuten na het instappen gecontroleerd, zeker in Tsjechië, waar controleurs zo intelligent zijn dat ze exact onthouden wie waar is ingestapt, maar ook in West- en Oost-Duitsland, in Vlaanderen en Wallonië is dit het geval, alsmede in Luxemburg, Slowakije en Oekraïne.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:38 schreef sig000 het volgende:
Maar met die enkele ervaring die ik nu heb ga ik gewoon in de trein zitten zonder kaartje.
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je komt er gewoon.
Koop een kleine middenklasser 2de hands waar je 5 jaar mee wil doen. Heb ik het nog niet eens over restwaarde. Laten we het terugrekenen per jaar.
Autotje, een leuke 2de hands voor ¤5.000,- / afschrijving over 5 jaar = 1.000 per jaar
Aantal werkdagen per jaar 225 met een afstand van 50 km van huis naar werk
Verbruik 1/13
40 per maand wegenbelasting *12 = 480
Verzekering 40 * 12 = 480
anwb + buitenland = 90
100 km per dag w-w verkeer * 225 werkdagen per jaar = 22500 km = 1731 liter * 1,65 (goedkope pomp) 2856
Onderhoud, paar keer pech met je keuring 750,- per jaar
1000 + 480 + 480 + 2856 + 750 + 90 = ¤5.656,-
En daar komt nog restwaarde voor terug, als je je autotje nog weet te verkopen...
Daarvoor heb je terug:
Thuisgarantie bij iedere storm, een fatsoenlijke zitplaats, geen irriterende en/of stinkende medereizigers en geen gekut met je chipkaart, iedere dag een uur extra vrije tijd (want ov duurt langer) en totale vrijheid wanneer je van en naar huis wil.
Als je je auto eigenlijk voor prive wil gebruiken in eerste instantie, kun je die afschrijving ed eigenlijk van de kosten halen en zit je lager dan het bedrag wat zo'n ov-kaart kost. Je hebt die kosten toch en maakt ze niet specifiek voor het woon - werk verkeer.
Kosten die je toch hebt:
480verz + 480wb + 90 anwb en onderhoud laat ik er even buiten. = 1050 + 1000 afschrijving heb je ook = 2050
5656 - 2050 = ¤3606,- voor woon werk verkeer als je je auto ook nog prive gebruikt. Dus zuiver de kosten om naar je werk te komen.Die treinjaarkaart is dus gewoon niet competitief met de auto. Goed om te weten. Jammer alleen dat het 2000-3000 Euro kost om het rijbewijs te kopen (voor mij gelukkig geen probleem meer), dat wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Zo kort is die deadline natuurlijk ook weer niet als hij al diverse malen is uitgesteld, was de oorspronkelijke deadline niet ergens in 2012?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hebben bewust voor een belachelijk korte deadline gekozen met de intentie het de politici onmogelijk te maken om een spaak in het wiel te stoppen. Met het WK er tussen zijn die weken ook al zo goed als verloren (geen media-aandacht voor politiek). Reden te meer de de politici nu juist wel snel in actie zouden moeten komen!
Als je daadwerkelijk geïnteresseerd zou zijn in het antwoord op die vraag, had je het met twee seconden zoeken kunnen vinden.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe worden de mensen die een papieren kaartje hebben dan verondersteld het station te verlaten. Door over de poorten heen te klimmen of ze te slopen? Of moet je dan doodleuk een eenmalige OV-chipkaart kopen en krijg je het geld niet terug? Leuk geregeld.
Dat kan je maar een paar keer doen en dan moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:05 schreef probeer het volgende:
Tsja .. Dit betekent natuurlijk wel dat ik bij elke reis boven de ¤10 'vergeet' om uit te checken ..
Serieus? Godverdomme ..quote:Op maandag 26 mei 2014 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kan je maar een paar keer doen en dan moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben.
Ja, standaard 20 euroquote:Op maandag 26 mei 2014 20:09 schreef probeer het volgende:
Serieus? Godverdomme ..
En op een anonieme kaart moet natuurlijk standaard meer dan ¤10 staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |