abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140372245
Zo jagen ze een trouwe klant weg.
pi_140372251
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.

Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
pi_140372284
Het zwartrijden gaat zeker toenemen daar heb ik wel enige ervaring.
  maandag 26 mei 2014 @ 01:49:40 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372340
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.

Ik heb absoluut niet de intentie zwart te reizen, maar als ik moet kiezen tussen moeilijk, moeilijk, moeilijk of de auto voor die ene keer per jaar dat ik anders met de trein zou gaan, dan wordt het nu dus die ene keer ook nog de auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 01:51:27 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372384
Je staat dus straks 2 keer per station met je kaart ergens langs te wapperen, of zijn de poortjes ook gelijk in- en uitcheck?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140372421
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.

Ik heb absoluut niet de intentie zwart te reizen, maar als ik moet kiezen tussen moeilijk, moeilijk, moeilijk of de auto voor die ene keer per jaar dat ik anders met de trein zou gaan, dan wordt het nu dus die ene keer ook nog de auto.
En die poortjes zijn dus te dom om te kunnen controleren of een bepaald reisproduct geldig is op het station waar het poortje staat. Dus geven ze trajectkaarthouders maar het voordeel van de twijfel en gaan ze altijd open als die hun kaart voor het poortje houden. Maar als ze hetzelfde zouden doen met alle andere chipkaarten blijft er van de controle niet veel meer over, toch?
  maandag 26 mei 2014 @ 02:03:18 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372622
Controleren doet de conducteur.
Een deel van de stations is niet eens af te sluiten, dus daar gaat het poortjessysteem al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140372655
Volgens de NS zijn de stations met poortjes dusdanig gekozen dat minimaal negentig procent van de reizigers bij vertrek- of eindstation met een poortje wordt geconfronteerd.
pi_140372715
Gewoon omdat het leuke sport is ga ik vanaf nu zwart meereizen.
  maandag 26 mei 2014 @ 02:17:33 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140372868
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de NS zijn de stations met poortjes dusdanig gekozen dat minimaal negentig procent van de reizigers bij vertrek- of eindstation met een poortje wordt geconfronteerd.
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140373030
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Ik regel weleens wat op perron en kan er zo zonder chipkaart komen.
  maandag 26 mei 2014 @ 02:33:05 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140373102
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik regel weleens wat op perron en kan er zo zonder chipkaart komen.
Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140373135
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
Weet je welke?
  maandag 26 mei 2014 @ 02:43:45 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140373230
quote:
5s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Weet je welke?
Ik zag ergens een lijstje op de site van de NS, maar weet niet meer waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140374324
Geen enkel station waar ik vaak naar reis in het noorden heeft poortjes :D Ik vergeet dan ook wel eens uit te checken -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140374514
Ik verdom het gewoon en stap dan maar zonder kaartje de trein in die enkele keer,
pi_140374777
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
In plaats van.
pi_140374933
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140375193
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Als je geen conducteur tegenkomt onderweg is er niets aan de hand.
  maandag 26 mei 2014 @ 08:29:58 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375210
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Niet waar... Ook niet volgens de NS.

http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140375244
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet waar... Ook niet volgens de NS.

http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Kom zelden een conducteur tegen.
Misschien ook automatisme om altijd in te stappen waar die al langs geweest is?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 08:35:05 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 08:34:47 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375271
quote:
11s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Kom zelden een conducteur tegen.
Hij wel, maar dat zal aan het traject (en het tijdstip?) liggen.

En aan de reisfrequentie waarschijnlijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140375294
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij wel, maar dat zal aan het traject (en het tijdstip?) liggen.
Ik reis niet vaak met de trein dat scheelt ook denk ik.
pi_140375323
Maar met die enkele ervaring die ik nu heb ga ik gewoon in de trein zitten zonder kaartje.
  maandag 26 mei 2014 @ 08:38:59 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375336
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:36 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik reis niet vaak met de trein dat scheelt ook denk ik.
Hij sowieso al 10 keer per week op een behoorlijk lang traject.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140375360
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet waar... Ook niet volgens de NS.

http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140375379
Kom ik conducteur tegen dan is het overschakelen naar gebrekkig Engels en flink moeilijk doen. O-)
pi_140375395
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij sowieso al 10 keer per week op een behoorlijk lang traject.
10x per week in de trein OMG, respect.
  maandag 26 mei 2014 @ 08:45:20 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375426
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:40 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.
Dan had ik het geen OV-jaarkaart genoemd.
Overigens had de businesscard in zijn geval veel meer gekost, vooral door de afstand huis-werk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 mei 2014 @ 08:47:49 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375466
quote:
11s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

10x per week in de trein OMG, respect.
Hij reist eerste klas, dat scheelt een slok op een borrel ;)
Daarbij vindt hij het een stuk relaxter dan autorijden, en helemaal dan autorijden op dat traject.

Ik denk dat ik voor de file zou kiezen, maar ik hou van autorijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140375498
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij reist eerste klas, dat scheelt een slok op een borrel ;)
Daarbij vindt hij het een stuk relaxter dan autorijden, en helemaal dan autorijden op dat traject.

Ik denk dat ik voor de file zou kiezen, maar ik hou van autorijden.
Heb een tijd taxibus gereden in de spits, dat was ik snel beu.
  maandag 26 mei 2014 @ 08:58:12 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140375587
quote:
11s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Heb een tijd taxibus gereden in de spits, dat was ik snel beu.
Ik zou het ook snel beu zijn, maar dat zegt niet dat ik de trein als alternatief zou nemen ;)

Moet ik wel zeggen dat we niet ver van het station zitten, en dat zowel met de bus als met de fiets heel goed te doen is (nog net geen rechte lijn langs het spoor naar het station), en dat hij op z'n eindstation ongeveer naast z'n bureau uitstapt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140375625
Ik zit in de luxe positie dat ik mijn eigen werktijden kan regelen'.
Dat is best wel een verademing.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 09:01:55 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 10:55:28 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140378409
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:40 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Excuus, ik ging er van uit dat het een zakelijke NS business card met onbeperkt OV betrof. Daarmee is inchecken NU al verplicht, maar de conducteurs handhaven nu niet. Vanaf juli wel.
Doen ze wel. PZ van mn werk heb verteld dat ik al 6 'boetes' heb gehad met de NS B-kaart. En ben niet de enige. 22 collega's zitten in hetzelfde schuitje en hebben allemaal ongeveer die hoeveelheid...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140380179
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet waar... Ook niet volgens de NS.

http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Ik verwacht overigens wel dat de OV-jaarkaart in zijn huidige vorm binnenkort niet meer wordt verkocht en dat mensen dan moeten overstappen naar een 'Altijd vrij'-abonnement. Daarmee is in- en uitchecken bij mijn weten wel verplicht.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:19:22 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140382900
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met die deadline van 1 juli. De trajectabonnementen in hun oude vorm komen te vervallen maar op 1 juli zijn veel lopende abonnementen natuurlijk nog niet verlopen. In- en uitchecken is voor die mensen geen optie, want daar kan de apparatuur niet goed mee omgaan. Dus hebben ze blijkbaar maar voor het gedrocht gekozen wat jij hierboven beschrijft wat me voor niemand een verbetering lijkt.
Ze hebben bewust voor een belachelijk korte deadline gekozen met de intentie het de politici onmogelijk te maken om een spaak in het wiel te stoppen. Met het WK er tussen zijn die weken ook al zo goed als verloren (geen media-aandacht voor politiek). Reden te meer de de politici nu juist wel snel in actie zouden moeten komen!

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees net dat je een chipkaart ook nog geschikt moet maken om bij de NS te gebruiken.
Ze doen verdorie wel hun best het zo onlogisch mogelijk te maken... darn |:(

Vanaf nu kun je bij McDonalds alleen nog met een McPasje betalen, je moet eerst een McPasje kopen. Als je je McPasje gekocht hebt kun je hem niet direct bij McDonalds gebruiken, maar moet je je McPasje eerst activeren |:( |:( |:(

Welke idioten hebben dit bedacht?
Het verschil is dat je de McGarbage gemakkelijk kan mijden terwijl veel mensen die met de trein reizen dit niet kunnen aangezien ze dit uit nood doen. Daar maken ze nu misbruik van. De incidentele reiziger die geen andere keuze heeft dan de trein te nemen kunnen ze gemakkelijk een poot uitdraaien, de vaste reiziger slikt het allemaal wel, het is in ieder geval handiger en ach, die eenmalige 20 Euro maakt het verschil niet, denkt hij. Ondertussen worden de spoorwegbedrijven slapend rijk met alle niet geïnde tegoeden, gemaakte fouten (reizigers en apparatuur) en de rente die gevangen wordt op ons geld.

[ Bericht 43% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2014 13:31:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 13:20:03 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140382929
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
Die reisinformatie gaat hen niets aan. Ze mogen die kopen van mij als klant als ik bereid ben om die te geven, niet zomaar van mij pakken. Aangezien die informatie voor hen blijkbaar geld waard is moeten ze daar ook maar voor betalen in plaats van die te jatten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 13:25:48 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140383163
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die geldt voor alle OV, alleen bij andere vervoerders dan de NS moet je wel in- en uitchecken.
2de klas ¤ 4.416 per jaar
1ste klas ¤ 7.061 per jaar

http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html
Dure grap, voor dat geld - 2de klas - kan je ook met de auto reizen. Nipt maar het kan als je een goedkope auto kiest waar je weinig motorrijtuigenbelasting voor betaalt. Mijn keuze is snel gemaakt!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 13:35:28 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140383484
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
Hoe worden de mensen die een papieren kaartje hebben dan verondersteld het station te verlaten. Door over de poorten heen te klimmen of ze te slopen? Of moet je dan doodleuk een eenmalige OV-chipkaart kopen en krijg je het geld niet terug? Leuk geregeld. :')
Het zal trouwens flinke vertraging opleveren bij het station, dat gedoe met die poortjes. Leuk als je net je trein nog zou halen en het hierdoor niet meer haalt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 16:08:37 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140388815
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dure grap, voor dat geld - 2de klas - kan je ook met de auto reizen. Nipt maar het kan als je een goedkope auto kiest waar je weinig motorrijtuigenbelasting voor betaalt. Mijn keuze is snel gemaakt!
Je komt er gewoon.

Koop een kleine middenklasser 2de hands waar je 5 jaar mee wil doen. Heb ik het nog niet eens over restwaarde. Laten we het terugrekenen per jaar.
Autotje, een leuke 2de hands voor ¤5.000,- / afschrijving over 5 jaar = 1.000 per jaar
Aantal werkdagen per jaar 225 met een afstand van 50 km van huis naar werk
Verbruik 1/13
40 per maand wegenbelasting *12 = 480
Verzekering 40 * 12 = 480
anwb + buitenland = 90

100 km per dag w-w verkeer * 225 werkdagen per jaar = 22500 km = 1731 liter * 1,65 (goedkope pomp) 2856
Onderhoud, paar keer pech met je keuring 750,- per jaar

1000 + 480 + 480 + 2856 + 750 + 90 = ¤5.656,-

En daar komt nog restwaarde voor terug, als je je autotje nog weet te verkopen...

Daarvoor heb je terug:
Thuisgarantie bij iedere storm, een fatsoenlijke zitplaats, geen irriterende en/of stinkende medereizigers en geen gekut met je chipkaart, iedere dag een uur extra vrije tijd (want ov duurt langer) en totale vrijheid wanneer je van en naar huis wil.

Als je je auto eigenlijk voor prive wil gebruiken in eerste instantie, kun je die afschrijving ed eigenlijk van de kosten halen en zit je lager dan het bedrag wat zo'n ov-kaart kost. Je hebt die kosten toch en maakt ze niet specifiek voor het woon - werk verkeer.

Kosten die je toch hebt:

480verz + 480wb + 90 anwb en onderhoud laat ik er even buiten. = 1050 + 1000 afschrijving heb je ook = 2050

5656 - 2050 = ¤3606,- voor woon werk verkeer als je je auto ook nog prive gebruikt. Dus zuiver de kosten om naar je werk te komen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Red_85 op 26-05-2014 16:23:32 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 mei 2014 @ 16:10:24 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140388869
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die reisinformatie gaat hen niets aan. Ze mogen die kopen van mij als klant als ik bereid ben om die te geven, niet zomaar van mij pakken. Aangezien die informatie voor hen blijkbaar geld waard is moeten ze daar ook maar voor betalen in plaats van die te jatten.
Wie begint hier een rechtzaak over?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 mei 2014 @ 17:07:09 #292
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140391020
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:38 schreef sig000 het volgende:
Maar met die enkele ervaring die ik nu heb ga ik gewoon in de trein zitten zonder kaartje.
Ik snap het. Het is inderdaad zo dat er zelden gecontroleerd wordt. Overal in Europa word je binnen 20 minuten na het instappen gecontroleerd, zeker in Tsjechië, waar controleurs zo intelligent zijn dat ze exact onthouden wie waar is ingestapt, maar ook in West- en Oost-Duitsland, in Vlaanderen en Wallonië is dit het geval, alsmede in Luxemburg, Slowakije en Oekraïne.

Niet in Nederland, soms loopt de conducteur wel langs, maar controleert hij de vervoersbewijs niet. Het is aanlokkelijk in het geheel niet te betalen en waarschijnlijk ook goedkoper. Het is een treurige constatering.

Ik reis uit principe echter niet zwart, alhoewel ik veel begrip op kan brengen voor mensen die vanaf 9 juli zwart gaan reizen.
Ik zal de trein, voor binnenlandse ritten, vaarwel zeggen, met pijn in het hart, want ik houd van de trein en verafschuw reizen per auto, maar ik opteer de fiets in het vervolg. Het zal een uitputtingsslag worden als ik naar vrienden van me moet fietsen in Amsterdam, Nijmegen of Wassenaar, maar goed in de Tweede Wereldoorlog reden mensen van de Randstad op een fiets zonder banden naar Drenthe met een knorrende maag op zoek naar voedsel. Met een knorrende maag hoef ik niet te fietsen en mijn fiets is in prima staat, toch een lichte vooruitgang sinds 1942 dus. :P
  maandag 26 mei 2014 @ 17:44:24 #293
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140392159
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je komt er gewoon.

Koop een kleine middenklasser 2de hands waar je 5 jaar mee wil doen. Heb ik het nog niet eens over restwaarde. Laten we het terugrekenen per jaar.
Autotje, een leuke 2de hands voor ¤5.000,- / afschrijving over 5 jaar = 1.000 per jaar
Aantal werkdagen per jaar 225 met een afstand van 50 km van huis naar werk
Verbruik 1/13
40 per maand wegenbelasting *12 = 480
Verzekering 40 * 12 = 480
anwb + buitenland = 90

100 km per dag w-w verkeer * 225 werkdagen per jaar = 22500 km = 1731 liter * 1,65 (goedkope pomp) 2856
Onderhoud, paar keer pech met je keuring 750,- per jaar

1000 + 480 + 480 + 2856 + 750 + 90 = ¤5.656,-

En daar komt nog restwaarde voor terug, als je je autotje nog weet te verkopen...

Daarvoor heb je terug:
Thuisgarantie bij iedere storm, een fatsoenlijke zitplaats, geen irriterende en/of stinkende medereizigers en geen gekut met je chipkaart, iedere dag een uur extra vrije tijd (want ov duurt langer) en totale vrijheid wanneer je van en naar huis wil.

Als je je auto eigenlijk voor prive wil gebruiken in eerste instantie, kun je die afschrijving ed eigenlijk van de kosten halen en zit je lager dan het bedrag wat zo'n ov-kaart kost. Je hebt die kosten toch en maakt ze niet specifiek voor het woon - werk verkeer.

Kosten die je toch hebt:

480verz + 480wb + 90 anwb en onderhoud laat ik er even buiten. = 1050 + 1000 afschrijving heb je ook = 2050

5656 - 2050 = ¤3606,- voor woon werk verkeer als je je auto ook nog prive gebruikt. Dus zuiver de kosten om naar je werk te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die treinjaarkaart is dus gewoon niet competitief met de auto. Goed om te weten. Jammer alleen dat het 2000-3000 Euro kost om het rijbewijs te kopen (voor mij gelukkig geen probleem meer), dat wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140393255
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze hebben bewust voor een belachelijk korte deadline gekozen met de intentie het de politici onmogelijk te maken om een spaak in het wiel te stoppen. Met het WK er tussen zijn die weken ook al zo goed als verloren (geen media-aandacht voor politiek). Reden te meer de de politici nu juist wel snel in actie zouden moeten komen!
Zo kort is die deadline natuurlijk ook weer niet als hij al diverse malen is uitgesteld, was de oorspronkelijke deadline niet ergens in 2012?
pi_140393308
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe worden de mensen die een papieren kaartje hebben dan verondersteld het station te verlaten. Door over de poorten heen te klimmen of ze te slopen? Of moet je dan doodleuk een eenmalige OV-chipkaart kopen en krijg je het geld niet terug? Leuk geregeld. :')
Als je daadwerkelijk geïnteresseerd zou zijn in het antwoord op die vraag, had je het met twee seconden zoeken kunnen vinden.
pi_140397474
Tsja .. Dit betekent natuurlijk wel dat ik bij elke reis boven de ¤10 'vergeet' om uit te checken ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_140397566
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:05 schreef probeer het volgende:
Tsja .. Dit betekent natuurlijk wel dat ik bij elke reis boven de ¤10 'vergeet' om uit te checken ..
Dat kan je maar een paar keer doen en dan moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140397683
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat kan je maar een paar keer doen en dan moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben.
Serieus? Godverdomme ..

En op een anonieme kaart moet natuurlijk standaard meer dan ¤10 staan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_140397772
Vorig jaar nog met de bus naar Londen geweest, retourtje voor 24 euro.

Een retourtje Utrecht - Nijmegen kost al 26,40 .. Gaat echt nergens meer over.
"Pools are perfect for holding water"
pi_140397851
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:09 schreef probeer het volgende:

Serieus? Godverdomme ..

En op een anonieme kaart moet natuurlijk standaard meer dan ¤10 staan?
Ja, standaard 20 euro :{

Lang geleden stond er een grappig artikel in de krant waarin ze lieten zien dat een enkele treinreis Groningen-Maastricht duurder was dan vliegtuig Eelde - Londen - Maastricht :D Voor dat laatste had je wel wat meer tijd nodig, maar op zich leuk als je nog nooit hebt gevlogen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')