Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat hebben ze kennelijk "opgelost" door te stellen dat iemand dan dus niet hoeft in- en uit te checken.... de conducteur zal prima kunnen zien of die reis op de kaart staat.
Perfect toch? Hoef je niet meer in- of uit te checken, ik zie het probleem niet.
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze willen twee dingen bereiken met de ov-chipkaart: zwartrijden terugdringen en reisinformatie vergaren.
Door een gebrekkige implementatie maken ze voor de jaartrajecthouders gedurende de transitieperiode een uitzondering. Daarna is het ook voor hen uit met de pret.
En die poortjes zijn dus te dom om te kunnen controleren of een bepaald reisproduct geldig is op het station waar het poortje staat. Dus geven ze trajectkaarthouders maar het voordeel van de twijfel en gaan ze altijd open als die hun kaart voor het poortje houden. Maar als ze hetzelfde zouden doen met alle andere chipkaarten blijft er van de controle niet veel meer over, toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 01:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zwartrijden dringen ze terug door poortjes en controles, controles, controles, ik zie niet waarom dat niet bereikt zou kunnen worden zonder omslachtige incheckprocedures.
Ik heb absoluut niet de intentie zwart te reizen, maar als ik moet kiezen tussen moeilijk, moeilijk, moeilijk of de auto voor die ene keer per jaar dat ik anders met de trein zou gaan, dan wordt het nu dus die ene keer ook nog de auto.
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?quote:Op maandag 26 mei 2014 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de NS zijn de stations met poortjes dusdanig gekozen dat minimaal negentig procent van de reizigers bij vertrek- of eindstation met een poortje wordt geconfronteerd.
Ik regel weleens wat op perron en kan er zo zonder chipkaart komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Weet je welke?quote:Op maandag 26 mei 2014 02:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn momenteel nog maar 4 afgesloten... Bij wijze van proef.
In plaats van.quote:Op maandag 26 mei 2014 02:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zijn de poortjes straks in plaats van de in- en uitcheckpaaltjes of moet je eerst met je kaart een poortje openen en vervolgens nog een keer langs de checkpaal?
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn man heeft een OV-jaarkaart en hoeft daarmee niet in of uit te checken, ze hebben dus geen flauw idee welk traject hij reist, en of hij eerste of tweede klas reist.
Als je geen conducteur tegenkomt onderweg is er niets aan de hand.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Niet waar... Ook niet volgens de NS.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nog niet. Vanaf 1 juli dus wel; anders reist hij zwart... volgens de NS.
Kom zelden een conducteur tegen.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet waar... Ook niet volgens de NS.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uitzonderingen.html
Ik reis niet vaak met de trein dat scheelt ook denk ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wel, maar dat zal aan het traject (en het tijdstip?) liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |