abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 mei 2014 @ 17:42:29 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_140173369
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?

Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.

Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen. _O- _O-
WOEHAAAAAAA :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_140173424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

WOEHAAAAAAA :D

Je was een tijd niet online, er was toch niks aan de hand?

Ff pissen

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140175251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:42 schreef easy-going het volgende:

[..]

Hij kon het niveau niet aan, die ouders wilden persé dat hij naar die school ging terwijl het advies een lager niveau was.
En daarom staan ze met een paar medewerkers die beste jongen voor de gymles te onderscheppen en van school te sturen? Het pestfilmpje en nasleep heeft daar natuurlijk totaal niets mee te maken zeker. Als de gegeven reden waar is zo'n reactie compleet buiten proportie. Het is derhalve simpelweg een belachelijk excuus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_140175557
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:22 schreef El_Matador het volgende:
Pesten hoort bij de jeugd.

Een cameraploeg een school binnenloodsen en dan gek staan te kijken dat de school jou verantwoordelijk stelt voor de negatieve publiciteit etc. is niet heel gek.

Patrick moest maar eens wat ruggengraat kweken.
Kom op, jij bent intelligenter dan dit.

Ruggengraat en assertiviteit kun je maar tot een bepaalt niveau "kweken". De rest moet gewoon in je zitten.
pi_140175582
Ik ben ook gepest, niet zo erg als de kinderen in dit programma weliswaar. Dat hield gelijk op toen ik de lessen op de basisschool vergat m.b.t. het negeren van pestgedrag, en gewoon terug begon te schelden (pesten was nooit fysiek).

Ik ben het tot dusverre eens met het idee dat pesten een (kwaadaardige) vorm van groepsdynamiek is, die niet zomaar is uit te bannen met het aanpakken van pesters álleen. Het is naar mijn idee wel onzin om te stellen dat slachtoffers medeschuldig zijn aan het feit dat zij gepest worden omdat zij "niet in de groep passen". Zij hebben er immers niet om gevraagd om anders te zijn, en evenmin om gepest te worden. De pesters zijn schuldig, klaar, zo simpel is het echt wel. Dat wil niet zeggen dat het goed is van een gepeste om in de slachtofferrol te blijven hangen. De maatschappij is nu eenmaal geen feest, mede vanwege pestkoppen en daar kan je je het beste tegen wapenen. Klagen ter opluchting is wel goed, want met een houding als "niet zeiken, want dan ben je een loser" kroppen mensen woede op, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Wat ik zo goed vind aan dit programma is dat het gewoon laat zien wat er gebeurd. Pesten gebeurd vaak in het geniep, maar hier valt weinig op af te dingen.
pi_140175632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kom op, jij bent intelligenter dan dit.

Ruggengraat en assertiviteit kun je maar tot een bepaalt niveau "kweken". De rest moet gewoon in je zitten.
Bepaalt. :')

Je kan het bij iedereen ontwikkelen, het zijn gewoon menselijke eigenschappen, heel basaal ook (zonder zou je niet overleven). Je moet er wel vroeg mee beginnen en daarom spreek ik in deze zaak ook vooral die ouders aan die niet kunnen opvoeden maar wel een cameraploeg naar een school sturen :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140175992
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.
Maar de gepesten vergeten het vrijwel nooit. En op een of andere manier heeft het altijd inpact op hun functioneren in negatieve zin.

Uiteraard kunnen ze mensen erg succesvol worden. Maar haal hun pestverleden er maar eens op een wat gemene manier bij, je gaat direct emotie zien.
pi_140176092
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bepaalt. :')

Je kan het bij iedereen ontwikkelen, het zijn gewoon menselijke eigenschappen, heel basaal ook (zonder zou je niet overleven). Je moet er wel vroeg mee beginnen en daarom spreek ik in deze zaak ook vooral die ouders aan die niet kunnen opvoeden maar wel een cameraploeg naar een school sturen :')
Nogmaals, je kunt het maar tot een bepaalt niveau kweken.

Of ben jij ook zo,n iemand die denkt dat iedereen een bovengemiddeld IQ kan behalen en iedereen topsporter kan worden? :')
pi_140176129
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of ben jij ook zo,n iemand die denkt dat iedereen een bovengemiddeld IQ kan behalen en iedereen topsporter kan worden? :')
Nee.

pi_140176190
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.
Nou dan?

Uiteraard moet de gepeste ruggengraat en assertiviteit kweken en niet met de camera naar school gaan.

Maar het is maar tot een bepaalt niveau "maakbaar"..
pi_140176376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het licht gaat vanzelf eens uit en dan zijn de rapen gaar, zoiets als dit.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140176439
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het licht gaat vanzelf eens uit en dan zijn de rapen gaar, zoiets als dit.

Echt een heel leuk filmpje hoor, maar geloof jij nu werkelijk dat deze jonge niet meer gepest wordt?

Dit was geen actie uit assertiviteit, maar uit pure ongecontroleerde woede. Die Casey is waarschijnlijk nog steeds hetzelfde onzekere jochie.
pi_140176583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Echt een heel leuk filmpje hoor, maar geloof jij nu werkelijk dat deze jonge niet meer gepest wordt?

Dit was geen actie uit assertiviteit, maar uit pure ongecontroleerde woede. Die Casey is waarschijnlijk nog steeds hetzelfde onzekere jochie.
Uit eerste hand, die ongecontroleerde woede smaakt naar meer eens je ervan geproefd hebt.
pi_140176648
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Uit eerste hand, die ongecontroleerde woede smaakt naar meer eens je ervan geproefd hebt.
Dan ben je gewoon een agressieve mafkees, dat heeft niets met zelfverzekerdheid en assertiviteit te maken.

De mensen met woedeaanvallen waren vroeger juist het leuks om als pispaaltje te gebruiken.
pi_140176791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een agressieve mafkees, dat heeft niets met zelfverzekerdheid en assertiviteit te maken.

De mensen met woedeaanvallen waren vroeger juist het leuks om als pispaaltje te gebruiken.
Nee, dat is wat jij ervan maakt omdat je het niet begrijpt.
Ik ben de goedheid zelf en heb mijn agressie heel goed onder controlle, maar als kind leer je hiervan dat je dus ook van je af kan bijten waardoor je jezelf assertiever gaat opstellen en dus niet meer met je laat sollen.
pi_140176869
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, dat is wat jij ervan maakt omdat je het niet begrijpt.
Ik ben de goedheid zelf en heb mijn agressie heel goed onder controlle, maar als kind leer je hiervan dat je dus ook van je af kan bijten waardoor je jezelf assertiever gaat opstellen en dus niet meer met je laat sollen.
Naja, laten we hopen dat die Casey door deze actie daadwerkelijk assertiever is geworden en dat hij niet meer wordt gepest....

Want dat hopen wij allebei toch? ;)
pi_140176936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, laten we hopen dat die Casey door deze actie daadwerkelijk assertiever is geworden en dat hij niet meer wordt gepest....

Want dat hopen wij allebei toch? ;)
Idd :)
pi_140179404
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:49 schreef trancethrust het volgende:

[..]

En daarom staan ze met een paar medewerkers die beste jongen voor de gymles te onderscheppen en van school te sturen? Het pestfilmpje en nasleep heeft daar natuurlijk totaal niets mee te maken zeker. Als de gegeven reden waar is zo'n reactie compleet buiten proportie. Het is derhalve simpelweg een belachelijk excuus.
- de klas is na een gymles onderschept door een cameracrew, route geblokkeerd, gezegd dat ze op school hier niets over mochten zeggen, quitclaim meegekregen om door de ouders te laten tekenen, willekeurige kinderen werden gedwongen met Patrick te "huggen" ... en dit zijn 12 jarigen he...
- Patrick is niet van school gestuurd.
- De mededeling dat hij volgend jaar naar een andere school moet is meegedeeld voor de verborgen camera actie. Sterker nog, na de mededeling zagen de ouders de oproep op tv en besloten hem op te geven voor het programma.

En over de methode van met de verborgen camera filmen: er zijn uren filmmateriaal, en er is een filmpje van 6 minuten van gemaakt. Als je de acties weglaat en de reacties op de acties laat zien....

Blijft het feit dat er een probleem is hoor, maar de manier waarop RTL hiermee omgaat en over de rug van 12 jarigen kijkers wil scoren is zeer discutabel.
Het wordt wel erg zwart-wit weergegeven alsof de school pesters de hand boven het hoofd houd en er helemaal niets aan gedaan word. Het komt niet goed uit in het programma om te laten zien dat er wel degelijk in die klas dingen ondernomen zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_140193564
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:11 schreef easy-going het volgende:

[..]

- de klas is na een gymles onderschept door een cameracrew, route geblokkeerd, gezegd dat ze op school hier niets over mochten zeggen, quitclaim meegekregen om door de ouders te laten tekenen, willekeurige kinderen werden gedwongen met Patrick te "huggen" ... en dit zijn 12 jarigen he...
- Patrick is niet van school gestuurd.
- De mededeling dat hij volgend jaar naar een andere school moet is meegedeeld voor de verborgen camera actie. Sterker nog, na de mededeling zagen de ouders de oproep op tv en besloten hem op te geven voor het programma.

En over de methode van met de verborgen camera filmen: er zijn uren filmmateriaal, en er is een filmpje van 6 minuten van gemaakt. Als je de acties weglaat en de reacties op de acties laat zien....

Blijft het feit dat er een probleem is hoor, maar de manier waarop RTL hiermee omgaat en over de rug van 12 jarigen kijkers wil scoren is zeer discutabel.
Het wordt wel erg zwart-wit weergegeven alsof de school pesters de hand boven het hoofd houd en er helemaal niets aan gedaan word. Het komt niet goed uit in het programma om te laten zien dat er wel degelijk in die klas dingen ondernomen zijn.
Bron? Je verhaal staat noghaals haaks op zowel de OP en op bronnen als deze.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 21 mei 2014 @ 02:30:38 #220
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140193619
Arme jongen wat mij betreft ia de schuldige rtl die willen gewoon kijkcijfers en proberen nu makkelijk te scoren over de rug van gepeste kinderen. Met dit soort dingen als gevolg.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_140197476
quote:
5s.gif Op woensdag 21 mei 2014 02:24 schreef trancethrust het volgende:

[..]

http://www.einsteinlyceum(...)ject_P&pid=40&id=127

(En ik ken iemand die op deze school zit, niet in die klas overigens)
pi_140197590

[ Bericht 100% gewijzigd door easy-going op 21-05-2014 10:55:37 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:56:47 #223
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140197669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar de gepesten vergeten het vrijwel nooit. En op een of andere manier heeft het altijd inpact op hun functioneren in negatieve zin.

Uiteraard kunnen ze mensen erg succesvol worden. Maar haal hun pestverleden er maar eens op een wat gemene manier bij, je gaat direct emotie zien.
Zal 't ook nooit vergeten, waren heftige periodes met een paar uitschieters die zelfs niet meer onder pesten vallen. Maar ik functioneer verder prima hoor en die emotie, ik begin echt niet spontaan te huilen als ik er aan terug denk hoor. :D

Gewoon een rot periode, maar tegelijkertijd ook eentje waar je later wél wat aan hebt want je wordt er een stuk sterker van en voor de meeste zal gelden, zodra ze naar een andere locatie gaan laten ze het niet meer zover komen.
pi_140197750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zal 't ook nooit vergeten, waren heftige periodes met een paar uitschieters die zelfs niet meer onder pesten vallen. Maar ik functioneer verder prima hoor en die emotie, ik begin echt niet spontaan te huilen als ik er aan terug denk hoor. :D

Gewoon een rot periode, maar tegelijkertijd ook eentje waar je later wél wat aan hebt want je wordt er een stuk sterker van en voor de meeste zal gelden, zodra ze naar een andere locatie gaan laten ze het niet meer zover komen.
Ik heb het niet over "huilen", je ziet gewoon direct dat het ze raakt.

Het zal bij de meeste altijd een litteken blijven.
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:04:09 #225
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140197851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het zal bij de meeste altijd een litteken blijven.
That's life. Sorry hoor, maar als het niet om pesten ging was het wel de overleden hond, oma die het niet langer uithoud of die keer dat je remmen het niet deden en een boom van dichtbij zag.
Begrijp me niet verkeerd hoor, pesten van dergelijke proporties waarbij geweld geregeld voor komt is absoluut niet goed te praten.

Maar als je jaren na dato nog steeds problemen ondervind van die periode heb je ook weinig geleerd van diezelfde periode denk ik dan.
pi_140197875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Lastpost het volgende:

[..]

That's life. Sorry hoor, maar als het niet om pesten ging was het wel de overleden hond, oma die het niet langer uithoud of die keer dat je remmen het niet deden en een boom van dichtbij zag.
Begrijp me niet verkeerd hoor, pesten van dergelijke proporties waarbij geweld geregeld voor komt is absoluut niet goed te praten.

Maar als je jaren na dato nog steeds problemen ondervind van die periode heb je ook weinig geleerd van diezelfde periode denk ik dan.
Ok.
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:08:55 #227
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140197987
quote:

[..]

Ik ken een groot aantal mensen (waaronder ik zelf) die vreselijk gepest zijn in hun basisschool en middelbaar onderwijs periode en als je het ze vraagt zeggen ze allemaal dat het grote impact op ze heeft gehad. 'Last van hebben' is een groot woord, maar het bepaald de hele verder verloop van je leven. Soms ten goede, soms ten kwade.

Als jij nu zegt dat die mensen zich niet aan moeten stellen, tja...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:10:24 #228
37295 Luigi
mario pls
pi_140198041
quote:

[..]

Waren we allemaal maar als jou zeg.
pi_140198115
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen eigenlijk. Als een pester gezichtsverlies lijdt (in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk), is het lang zo leuk niet meer.

Ik vraag mij eigenlijk af wat mensen die vinden dat "Patrick gewoon meer van zich af moet bijten" zouden zeggen als hij op een dag een paar van zijn kwelgeesten het leven uitschiet?
pi_140198174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:13 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen eigenlijk. Als een pester gezichtsverlies lijdt (in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk), is het lang zo leuk niet meer.

Ik vraag mij eigenlijk af wat mensen die vinden dat "Patrick gewoon meer van zich af moet bijten" zouden zeggen als hij op een dag een paar van zijn kwelgeesten het leven uitschiet?
Inderdaad, want "van je af bijten" is hetzelfde als iemand een kogel door de kop jagen.
pi_140198220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad, want "van je af bijten" is hetzelfde als iemand een kogel door de kop jagen.
Nou, definieër "van je afbijten" dan eens?
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:21:02 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140198381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik ken een groot aantal mensen (waaronder ik zelf) die vreselijk gepest zijn in hun basisschool en middelbaar onderwijs periode en als je het ze vraagt zeggen ze allemaal dat het grote impact op ze heeft gehad. 'Last van hebben' is een groot woord, maar het bepaald de hele verder verloop van je leven. Soms ten goede, soms ten kwade.

Als jij nu zegt dat die mensen zich niet aan moeten stellen, tja...
Ik ben zelf ook jarenlang gepest trouwens, eigenlijk enkel vanwege m'n (visuele) handicap, wat natuurlijk hartstikke leuk is om als aanleiding te gebruiken in de laatste jaren van de basisschool en het begin van het middelbaar onderwijs.

Sure, ingrijpend. Die angst dat je niet eens naar buiten durft als de school uit gaat, bespuugt, geschopt en een keer opgewacht een stuk verderop en dusdanig mishandeld met stokken e.d. dat ik met de ambulance mee moest. Dus ik weet echt wel hoe erg het kan zijn hoor in die periode en over die periode an sic praat ik dan ook niet, logisch dat het een hel is op dát moment. Maakt je nog meer onzeker en zelfvertrouwen is er al helemaal niet meer.

Maar om nu te zeggen dat die periode me gevormd heeft, impact heeft in de besluiten die ik jaren later nog maak etc. Nou, hooguit in positieve zin omdat je echt niet meer over je heen laat lopen en direct van je af bijt, verbaal tot aan houding en indien nodig die tik uitdelen als het uit de hand loopt.
Heb ook weleens zo'n programma op TV gezien waarbij 20'ers/30'ers compleet in janken uitbarsten als ze hun oude klas weer zien, dan kan ik een :') echt niet onderdrukken hoor. Vaak 15-20 jaar later en nog steeds zó van ondersteboven zijn. Wat heb je dan in godsnaam in de tussentijd gedaan? In ieder geval niet geleerd van die akelige periode lijkt me. Als je dan nog steeds zo 'zwak' en emotioneel instabiel bent ben je eigenlijk nog geen steek verder dan toen als 10-15 jarige die tikken kreeg op het schoolplein.

En laten we wel wezen, degene die gepest worden, worden dat over het algemeen hoofdzakelijk omdat ze te slap zijn, geen ruggengraat tonen en niet van zich af bijten op het moment dat dat nodig is. Niet énkel omdat ze 'lelijk' zijn, iets mankeren of iets anders makkelijks hebben om op aangevallen te worden.
pi_140198414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:16 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Nou, definieër "van je afbijten" dan eens?
Assertiviteit tonen.
pi_140198430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Assertiviteit tonen.
En hoe doe je dat dan?
pi_140198491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:22 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan?
Allereerst lichaamstaal, verbaal sterk zijn en als het nodig is jezelf kunnen beschermen met fysiek geweld.

Dat is alleen niet hetzelfde als met een geladen geweer naar je school te gaan en een paar neer te knallen uiteraard
pi_140199079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allereerst lichaamstaal, verbaal sterk zijn en als het nodig is jezelf kunnen beschermen met fysiek geweld.

Dat is alleen niet hetzelfde als met een geladen geweer naar je school te gaan en een paar neer te knallen uiteraard
En wat is "lichaamstaal" en "verbaal sterk zijn" dan precies? En wat voor fysiek geweld mag ik dan gebruiken? Vinger in het oog steken wellicht?

Ik bedoel mijn vragen niet cynisch :). Waar ik heen wil is dat de juiste lichaamstaal of opmerking hanteren voor lang niet iedereen even simpel is. Ik heb bijvoorbeeld asperger, dus ik heb persoonlijk niets aan adviezen in de trant van "je moet gewoon de juiste lichaamstaal hebben, of verbaal sterk zijn", want wat is dat dan precies? En dan zit je ook nog eens met dat jaren '80 adagium dat schelden geen pijn doet en dat je alles moet negeren, want wat denk je dat er gebeurde toen ik alles zat was en gewoon terug begon te schelden? Precies, ík kreeg óók straf, want "waar er twee ruzieën, hebben er twee schuld" :') . Gelukkig voor mij dat ik wel effectief was daarin, want het pesten hield gauw op, dan maar straf.

Ik heb het programma gisteren gezien, en ik zag heus wel waarom die knul gepest werd. Hartstikke timide ventje met een "vreemde" uitstraling, en die gaat echt niet zomaar uit zijn pispaal-positie komen ben ik bang. Maar dat betekent niet dat het dan maar normaal moet worden geacht dat hij wordt gepest. Net zomin als dat een open handtasje een uitnodiging is tot het rollen van de portemonnee, of een korte rok een verkrachting rechtvaardigt. De pesters hebben de keuze om gewoon niet te pesten, en als je een gepeste botweg verwijt dat hij zelf ook weleens van zich af mag bijten, zonder duidelijk te maken wat dat inhoudt, en hoe hij dat dan kan doen, dan kan zo'n "advies" hele vervelende gevolgen hebben.

"Hadden ze hem maar niet moeten pesten"
pi_140199161
edit: dubbel
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:51:31 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140199235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:46 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

En wat is "lichaamstaal" en "verbaal sterk zijn" dan precies? En wat voor fysiek geweld mag ik dan gebruiken? Vinger in het oog steken wellicht?

Ik bedoel mijn vragen niet cynisch :). Waar ik heen wil is dat de juiste lichaamstaal of opmerking hanteren voor lang niet iedereen even simpel is. Ik heb bijvoorbeeld asperger, dus ik heb persoonlijk niets aan adviezen in de trant van "je moet gewoon de juiste lichaamstaal hebben, of verbaal sterk zijn", want wat is dat dan precies? En dan zit je ook nog eens met dat jaren '80 adagium dat schelden geen pijn doet en dat je alles moet negeren, want wat denk je dat er gebeurde toen ik alles zat was en gewoon terug begon te schelden? Precies, ík kreeg óók straf, want "waar er twee ruzieën, hebben er twee schuld" :') . Gelukkig voor mij dat ik wel effectief was daarin, want het pesten hield gauw op, dan maar straf.

Ik heb het programma gisteren gezien, en ik zag heus wel waarom die knul gepest werd. Hartstikke timide ventje met een "vreemde" uitstraling, en die gaat echt niet zomaar uit zijn pispaal-positie komen ben ik bang. Maar dat betekent niet dat het dan maar normaal moet worden geacht dat hij wordt gepest. Net zomin als dat een open handtasje een uitnodiging is tot het rollen van de portemonnee, of een korte rok een verkrachting rechtvaardigt. De pesters hebben de keuze om gewoon niet te pesten, en als je een gepeste botweg verwijt dat hij zelf ook weleens van zich af mag bijten, zonder duidelijk te maken wat dat inhoudt, en hoe hij dat dan kan doen, dan kan zo'n "advies" hele vervelende gevolgen hebben.

Dit dus!

Het is hetzelfde 'blaming the victim' gedrag als bij verkrachting.

"Had ie maar wat meer van zich af moeten bijten" is dezelfde stupide opmerking als "Had ze maar geen kort rokje moeten dragen"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_140199707
Die jongen was totaal vlak van de drugs. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de school en welke rol de ouders van Patrick spelen in dit verhaal.

Sneu verhaal maar ik vraag me af of de school terecht verketterd wordt.
pi_140200054
quote:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, naar mijn mening laat het wel degelijk zijn sporen na of littekens zoals theunderdog ze noemt.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:24:56 #241
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_140201885
Ik geloof niet zo in 'groei een ruggengraat'. Als je volwassen bent kan je er zelf aan gaan werken; als kind moet je bij de hand genomen worden. Dus ouders die je op judo zetten, school die met je blijft praten, cursussen om je weerbaarder te maken, etc.. Ik lees toch best vaak hier dat het slachtoffer geblamed wordt.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:27:54 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_140201987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit dus!

Het is hetzelfde 'blaming the victim' gedrag als bij verkrachting.

"Had ie maar wat meer van zich af moeten bijten" is dezelfde stupide opmerking als "Had ze maar geen kort rokje moeten dragen"
Waarbij je aan die laatste nog wat zou kunnen doen om zaken te voorkomen.
pi_140202110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:46 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Helemaal eens met je redenering. Wat ik eerder al duidelijk probeerde te maken, dit soort mensen zullen altijd gepest worden. Dat is gewoon hoe de maatschappij werkt. Dat hij de pispaal is en misschien niet over de juiste skills beschikt om dat ooit te kunnen veranderen betekent gewoon dat hij pech heeft. Net als iemand die gehandicapt wordt geboren pech heeft. Of iemand die op zijn 12e kanker krijgt. Dat is allemaal pech, maar niet te voorkomen.

Je kunt niet de hele maatschappij er van doordringen dat het niet eerlijk is om zulke mensen te pesten. Dat zal toch wel gebeuren. Het enige wat je kunt doen is mensen die anderen terroriseren, aanpakken. Dat zal het leven van de gepeste echter niet lang beter maken, want ergens anders is hij gewoon weer de sjaak.
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:03:11 #244
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140203266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat die kneus moet leren is ruggengraat kweken en hij zal voor zichzelf moeten opkomen. Hij zal wat aan zijn kneuzigheid moeten doen. Je kunt de pesters wel aanpakken, maar kinderen die gepest worden, worden niet voor niks vaak ook op andere scholen gepest. Ze roepen het over zichzelf af. Tenzij je elke pester in het land naar een heropvoedingskamp wil sturen omdat ze gedrag vertonen wat volkomen menselijk is, dan kun je beter je aandacht richten op de weerbaarheid van de gepeste.

Maar kinderen die gepest worden blijven vaak hun hele leven in de slachtofferrol zitten en zijn rancuneus. Dat is NIET de juiste manier om ermee om te gaan, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
IDD gewoon neersteken die daders, dat pakt altijd goed uit _O_ .

Scholen doen vaak weinig tegen pesters maar pak je ze zelf fysiek aan (klappen bedoel ik dan) dan wordt je fijn meegenomen naar het politiebureau.

Jij snapt toch hopelijk wel dat veel van die schoolincidenten ontstaan omdat men het op een dag beu is begrijpt dat je met je eentje niet tegen een groep op kan en er daarom maar wat wapens bijhaalt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140203359
Echt een kneus die patrick, ik weet miet precies wat het is maar hij komt op me over als een irritant kind.
pi_140204770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

IDD gewoon neersteken die daders, dat pakt altijd goed uit _O_ .

Scholen doen vaak weinig tegen pesters maar pak je ze zelf fysiek aan (klappen bedoel ik dan) dan wordt je fijn meegenomen naar het politiebureau.

Jij snapt toch hopelijk wel dat veel van die schoolincidenten ontstaan omdat men het op een dag beu is begrijpt dat je met je eentje niet tegen een groep op kan en er daarom maar wat wapens bijhaalt.
Ik ben vroeger ook gepest. Heb nooit geweld hoeven gebruiken. Ben can school gewisseld en heb geleerd om in de groep te passen. Ruggengraat kweken is niet alleen maar klappen uitdelen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:10:48 #247
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_140212154
Zijn de facebook comments op de pagina van het Einstein Lyceum al langs gekomen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:55:47 #248
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_140221645
Zou het wel begrijpen als een doorgedraaide Patrick over een paar jaar met een schietijzer ten tonele schijnt en een stel leraren en leerlingen het hoekje omknalt. Immers, als pesten bij het leven hoort, dient over een dodelijk uithalend slachtoffer hetzelfde oordeel geveld te worden.
pi_140221714
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Waren we allemaal maar als jou zeg.
Dat waren de meesten toch.... meelopers?
pi_140223189
quote:
5s.gif Op woensdag 21 mei 2014 02:24 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zijn verhaal klopt helemaal. Het probleem is dat de media de enige bronnen zijn die "buitenstaanders" kunnen gebruiken. Een headline als "Patrick van school gestuurd" is natuurlijk zo ongenuanceerd als wat. De ouders van Patrick wisten aan het begin van dit schooljaar al dat het niet goed ging met de cijfers van Patrick en dat hij waarschijnlijk naar een andere school moest gaan zoeken. Het wordt allemaal op dat pesten gegooid, maar de beste jongen kan gewoon niet goed functioneren in een "normale" leeromgeving. Dat verhaal dat hij in de aflevering van Project P ophing over een schoolleiding die zich tegen hem keert is klinkklare onzin. Wat hem ingefluisterd wordt als de camera's niet draaien weten wij natuurlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')