abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140159046
Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school

Een leerling die in het tv-programma Project P pesten wilde aankaarten, is niet meer welkom op zijn school.

Patrick (12) zit al bijna een maand thuis. Hij wilde in anti-pestprogramma Project P laten zien dat hij werd gepest op het Rotterdamse Einstein Lyceum. Na de confrontatie met zijn klasgenoten mocht hij de klas niet meer in.

Te gevoelig
Gisteren boog de rechter in Lelystad zich over de uitzending. De school en ouders van medeleerlingen willen niet dat RTL deze aflevering uitzendt. Gepeste kinderen hebben op school in het geheim beelden gemaakt, en de schooldirectie vindt het te gevoelig die beelden zomaar uit te zenden.

Bang gemaakt
Volgens de moeder van Patrick is hij bang gemaakt. Een dag na de confrontatie werd Patrick op de gang van de school opgevangen. Hij mocht de klas niet meer in, zegt moeder Evelien Kramer tegen het AD. Hij belde mij op: mama ik mag niet meer naar gym. Vanaf dat moment mocht hij geen lessen meer volgen en zijn toetsen maakt hij nu in de directiekamer, zegt Evelien. De lesstof mag hij volgens haar maar een half uur van tevoren inzien. Dat is toch geen onderwijs?

Veel onrust
Evelien hoopte dat Project P ervoor zou zorgen dat Patrick niet meer gepest wordt. Volgens het Einstein Lyceum zorgde de komst van RTL voor veel onrust en meldde Patrick zich vervolgens ziek. Zijn moeder vindt dat de school bijdroeg aan de onrust. Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.

Niet weggestuurd
Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan. Patrick had een proefplaatsing op de school, en zijn cijfers waren niet hoog genoeg. Volgens zijn moeder komt dat door het pesten.

School ontkent
Het Einstein Lyceum reageert echter op Twitter dat het helemaal niet waar is dat Patrick is weggestuurd. De school beweert dat de ouders van Patrick hem hebben ziek gemeld en dat ze er alles aan doen om hem te begeleiden.

Bron: Linda.nl ( blijkbaar hebben ze daar af en toe wat zinnigs te vermelden )

Ik weet niet of dit al ergens stond. Maar het moet niet gekker worden. In plaats van het pesten aan te pakken. Moet het slachtoffer maar verdwijnen. Zo onrechtvaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door zweefbij op 20-05-2014 10:00:38 ]
pi_140159066
Lekker voor hem
pi_140159100
Alsof die school op zou komen voor 1 leerling. Als de meerderheid maar tevreden is is t prima, dr moet geld binnen komen!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:01:52 #4
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_140159138
Arme jongen ;(
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_140159157
Moeilijk om hier de waarheid te vinden, ben toch geneigd de school te geloven.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_140159210
Wow, oud nieuws. Loopt al een reeks(je) over.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_140159239
Een school die communiceert via Twitter.. Erger wordt het niet.
pi_140159281
quote:
Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.
Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:19:12 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159369
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:27:44 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_140159544
De scholen die nu zou ageren tegen dit programma zouden het boetekleed aan moeten trekken, ook al vinden zij dit zelf niet terecht. Er is blijkbaar een probleem, pak dat dan ook aan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_140159653
Heb de andere afleveringen ook gekeken en daar werkte de school en voetbalclub goed mee. Het was toen ook opgelost en dat maakt het leven van zo'n ventje toch een stuk beter.

Ik walg van die school die niet meerwerkt :r
pi_140160326
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:07 schreef bijdehand het volgende:
Wow, oud nieuws. Loopt al een reeks(je) over.
Daarom schreef ik al. "Ik weet niet of dit al ergens stond"
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:12:44 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140160570
best een PR nachtmerrie voor deze school zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_140160782
Pesten hoort bij de jeugd.

Een cameraploeg een school binnenloodsen en dan gek staan te kijken dat de school jou verantwoordelijk stelt voor de negatieve publiciteit etc. is niet heel gek.

Patrick moest maar eens wat ruggengraat kweken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140160805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:12 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...
Ik hoop het wel. Het was Patrick die camera's de school in loodste.

Pesten hoort bij het volwassen worden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140160825
En terecht.

Laffe mongool, die gepeste knul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:27:00 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140160905
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
pi_140160935
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.
Lijkt me juist een erg verstandige school, de naam zegt het al. :+

pi_140160969
Dan moeten ze die aflevering nu toch maar gaan tonen.
Ура для россии
pi_140161008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
En terecht.

Laffe mongool, die gepeste knul.
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:32:39 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140161042
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.
Lijkt me juist een erg verstandige school, de naam zegt het al. :+
RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.
Verder zijn ze compleet onherkenbaar gemaakt bij de in het geheim opgenomen filmpjes.

Dus privacy is hoogstens een dekmantel voor "we willen niet dat onze school in een slecht daglicht wordt gezet". Nou guess what, dat doet de school zo juist zelf :')
pi_140161058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:

[..]

Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen?
Vooral dat laatste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140161152
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral dat laatste.
:D

Het was ook mijn eerste gedachte iets te plaatsen in de zin van "terecht, had ie maar niet zo zwak moeten zijn". Maar toen kreeg mijn moreel besef de overhand :')
pi_140161175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.
Verder zijn ze compleet onherkenbaar gemaakt bij de in het geheim opgenomen filmpjes.

Dus privacy is hoogstens een dekmantel voor "we willen niet dat onze school in een slecht daglicht wordt gezet". Nou guess what, dat doet de school zo juist zelf :')
Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?

Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.

Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen. _O- _O-

dinsdag 20 mei 2014 @ 10:41:21 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140161262
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?
Als mensen er zelf aan mee willen werken zie ik het probleem niet (behalve dat het waarschijnlijk verder geen mens interesseert :+ )
quote:
Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.

Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen. _O- _O-
Bij anderen heeft het blijkbaar wel zo gewerkt, dus zo vreemd is die gedachte niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')