Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school
Een leerling die in het tv-programma Project P pesten wilde aankaarten, is niet meer welkom op zijn school.
Patrick (12) zit al bijna een maand thuis. Hij wilde in anti-pestprogramma Project P laten zien dat hij werd gepest op het Rotterdamse Einstein Lyceum. Na de confrontatie met zijn klasgenoten mocht hij de klas niet meer in.
Te gevoelig
Gisteren boog de rechter in Lelystad zich over de uitzending. De school en ouders van medeleerlingen willen niet dat RTL deze aflevering uitzendt. Gepeste kinderen hebben op school in het geheim beelden gemaakt, en de schooldirectie vindt het te gevoelig die beelden zomaar uit te zenden.
Bang gemaakt
Volgens de moeder van Patrick is hij bang gemaakt. Een dag na de confrontatie werd Patrick op de gang van de school opgevangen. Hij mocht de klas niet meer in, zegt moeder Evelien Kramer tegen het AD. Hij belde mij op: mama ik mag niet meer naar gym. Vanaf dat moment mocht hij geen lessen meer volgen en zijn toetsen maakt hij nu in de directiekamer, zegt Evelien. De lesstof mag hij volgens haar maar een half uur van tevoren inzien. Dat is toch geen onderwijs?
Veel onrust
Evelien hoopte dat Project P ervoor zou zorgen dat Patrick niet meer gepest wordt. Volgens het Einstein Lyceum zorgde de komst van RTL voor veel onrust en meldde Patrick zich vervolgens ziek. Zijn moeder vindt dat de school bijdroeg aan de onrust. Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.
Niet weggestuurd
Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan. Patrick had een proefplaatsing op de school, en zijn cijfers waren niet hoog genoeg. Volgens zijn moeder komt dat door het pesten.
School ontkent
Het Einstein Lyceum reageert echter op Twitter dat het helemaal niet waar is dat Patrick is weggestuurd. De school beweert dat de ouders van Patrick hem hebben ziek gemeld en dat ze er alles aan doen om hem te begeleiden.
Bron: Linda.nl ( blijkbaar hebben ze daar af en toe wat zinnigs te vermelden )
Ik weet niet of dit al ergens stond. Maar het moet niet gekker worden. In plaats van het pesten aan te pakken. Moet het slachtoffer maar verdwijnen. Zo onrechtvaardig.
[ Bericht 1% gewijzigd door zweefbij op 20-05-2014 10:00:38 ]