Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...quote:Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.
Daarom schreef ik al. "Ik weet niet of dit al ergens stond"quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:07 schreef bijdehand het volgende:
Wow, oud nieuws. Loopt al een reeks(je) over.
Ik hoop het wel. Het was Patrick die camera's de school in loodste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:12 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...
Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
En terecht.
Laffe mongool, die gepeste knul.
RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.
Lijkt me juist een erg verstandige school, de naam zegt het al.
Vooral dat laatste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
[..]
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen?
quote:
Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.
Verder zijn ze compleet onherkenbaar gemaakt bij de in het geheim opgenomen filmpjes.
Dus privacy is hoogstens een dekmantel voor "we willen niet dat onze school in een slecht daglicht wordt gezet". Nou guess what, dat doet de school zo juist zelf
Als mensen er zelf aan mee willen werken zie ik het probleem niet (behalve dat het waarschijnlijk verder geen mens interesseertquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?
Bij anderen heeft het blijkbaar wel zo gewerkt, dus zo vreemd is die gedachte niet.quote:Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.
Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen.![]()
Je ziet mijn punt? Waarom iets wat zo onderdeel is van puberteit en het leren omgaan met sociaal verkeer per se willen filmen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef CherryOnTop het volgende:
Als mensen er zelf aan mee willen werken zie ik het probleem niet (behalve dat het waarschijnlijk verder geen mens interesseert)
Die pestkoppen een paar keer goed in elkaar laten rossen door een vader of oudere broer. Dat is de taal die ze verstaan. Lafjes de TV erbij halen heeft exact het omgekeerde effect. Wat je dan ook ziet.quote:Bij anderen heeft het blijkbaar wel zo gewerkt, dus zo vreemd is die gedachte niet.
Geslagen, geschopt en vernederd worden totdat je er letterlijk ziek van bent is m.i. geen onderdeel meer van "de pubertijd". Je hoort mij echt niet zeggen dat wat pesten en plagen niet mag maar wat ik in dat programma zie gaat gewoon veel te ver. En ik mag hopen dat men het niet op een gegeven moment als normaal gaat zien, zoals jij blijkbaar doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je ziet mijn punt? Waarom iets wat zo onderdeel is van puberteit en het leren omgaan met sociaal verkeer per se willen filmen?
Voor het gemak laat je de eerste 3 afleveringen van het programma maar even buiten beschouwing? Daar heeft het zoals ik net zei namelijk wel gewerkt. Tot nu toe dus een success rate van 75%, lijkt me de moeite waard.quote:[..]
Die pestkoppen een paar keer goed in elkaar laten rossen door een vader of oudere broer. Dat is de taal die ze verstaan. Lafjes de TV erbij halen heeft exact het omgekeerde effect. Wat je dan ook ziet.
Het is maar hoe je het ziet. Geen van ons allen weet wat er precies gebeurd is en iemand loopt te liegen. Op basis van dit verhaal ben ik nou niet echt geneigd om het verhaal van de moeder te geloven.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
Het komt nu in beeld, maar dit is al 100.000 jaar de norm, wat wilde je eraan doen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Geslagen, geschopt en vernederd worden totdat je er letterlijk ziek van bent is m.i. geen onderdeel meer van "de pubertijd". Je hoort mij echt niet zeggen dat wat pesten en plagen niet mag maar wat ik in dat programma zie gaat gewoon veel te ver. En ik mag hopen dat men het niet op een gegeven moment als normaal gaat zien, zoals jij blijkbaar doet.
Ieder mens is anders, iedere situatie is anders, iedere gepeste is anders en alle pesters zijn anders.quote:Voor het gemak laat je de eerste 3 afleveringen van het programma maar even buiten beschouwing? Daar heeft het zoals ik net zei namelijk wel gewerkt. Tot nu toe dus een success rate van 75%, lijkt me de moeite waard.
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....quote:"Dit is zeker een gevolg van de uitzending van RTL over onze school", aldus de woordvoerder.
Precies. Te gek voor woorden dat dit programma niet op de buis mag. Scholen doen er meestal zelf geen flikker tegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
De uitzending was gisteravond, vannacht is de school beklad. Ik denk dat de woordvoerder die link legt. Als de uitzending morgen was geweest, was de school morgen beklad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
[..]
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Precies.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Pesten stoppen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
[..]
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermt worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Want de rechter moet per sé de zwakkeren beschermen? Dat is niet de intentie van privacywetgeving. Die wetgeving gaat niet ineens niet op omdat je je op school als een klootzak gedraagt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer?
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag.....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pesten stoppen.![]()
![]()
Maakbaarheidsidioten, I love 'em.
Vanaf de zolderkamer, zonder enige kennis.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
Pesters moeten in zoverre beschermd worden dat 11 tot 13 jarigen niet aan de schandpaal genageld hoeven worden. Het is jammer, maar kinderen doen domme dingen op jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Hak, tak.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag.....
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef Re het volgende:
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |