abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140159046
Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school

Een leerling die in het tv-programma Project P pesten wilde aankaarten, is niet meer welkom op zijn school.

Patrick (12) zit al bijna een maand thuis. Hij wilde in anti-pestprogramma Project P laten zien dat hij werd gepest op het Rotterdamse Einstein Lyceum. Na de confrontatie met zijn klasgenoten mocht hij de klas niet meer in.

Te gevoelig
Gisteren boog de rechter in Lelystad zich over de uitzending. De school en ouders van medeleerlingen willen niet dat RTL deze aflevering uitzendt. Gepeste kinderen hebben op school in het geheim beelden gemaakt, en de schooldirectie vindt het te gevoelig die beelden zomaar uit te zenden.

Bang gemaakt
Volgens de moeder van Patrick is hij bang gemaakt. Een dag na de confrontatie werd Patrick op de gang van de school opgevangen. Hij mocht de klas niet meer in, zegt moeder Evelien Kramer tegen het AD. Hij belde mij op: mama ik mag niet meer naar gym. Vanaf dat moment mocht hij geen lessen meer volgen en zijn toetsen maakt hij nu in de directiekamer, zegt Evelien. De lesstof mag hij volgens haar maar een half uur van tevoren inzien. Dat is toch geen onderwijs?

Veel onrust
Evelien hoopte dat Project P ervoor zou zorgen dat Patrick niet meer gepest wordt. Volgens het Einstein Lyceum zorgde de komst van RTL voor veel onrust en meldde Patrick zich vervolgens ziek. Zijn moeder vindt dat de school bijdroeg aan de onrust. Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.

Niet weggestuurd
Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan. Patrick had een proefplaatsing op de school, en zijn cijfers waren niet hoog genoeg. Volgens zijn moeder komt dat door het pesten.

School ontkent
Het Einstein Lyceum reageert echter op Twitter dat het helemaal niet waar is dat Patrick is weggestuurd. De school beweert dat de ouders van Patrick hem hebben ziek gemeld en dat ze er alles aan doen om hem te begeleiden.

Bron: Linda.nl ( blijkbaar hebben ze daar af en toe wat zinnigs te vermelden )

Ik weet niet of dit al ergens stond. Maar het moet niet gekker worden. In plaats van het pesten aan te pakken. Moet het slachtoffer maar verdwijnen. Zo onrechtvaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door zweefbij op 20-05-2014 10:00:38 ]
pi_140159066
Lekker voor hem
pi_140159100
Alsof die school op zou komen voor 1 leerling. Als de meerderheid maar tevreden is is t prima, dr moet geld binnen komen!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:01:52 #4
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_140159138
Arme jongen ;(
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_140159157
Moeilijk om hier de waarheid te vinden, ben toch geneigd de school te geloven.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_140159210
Wow, oud nieuws. Loopt al een reeks(je) over.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_140159239
Een school die communiceert via Twitter.. Erger wordt het niet.
pi_140159281
quote:
Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.
Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:19:12 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159369
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:27:44 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_140159544
De scholen die nu zou ageren tegen dit programma zouden het boetekleed aan moeten trekken, ook al vinden zij dit zelf niet terecht. Er is blijkbaar een probleem, pak dat dan ook aan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_140159653
Heb de andere afleveringen ook gekeken en daar werkte de school en voetbalclub goed mee. Het was toen ook opgelost en dat maakt het leven van zo'n ventje toch een stuk beter.

Ik walg van die school die niet meerwerkt :r
pi_140160326
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:07 schreef bijdehand het volgende:
Wow, oud nieuws. Loopt al een reeks(je) over.
Daarom schreef ik al. "Ik weet niet of dit al ergens stond"
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:12:44 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140160570
best een PR nachtmerrie voor deze school zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_140160782
Pesten hoort bij de jeugd.

Een cameraploeg een school binnenloodsen en dan gek staan te kijken dat de school jou verantwoordelijk stelt voor de negatieve publiciteit etc. is niet heel gek.

Patrick moest maar eens wat ruggengraat kweken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140160805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:12 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dit niet werkelijk gezegd is...
Ik hoop het wel. Het was Patrick die camera's de school in loodste.

Pesten hoort bij het volwassen worden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140160825
En terecht.

Laffe mongool, die gepeste knul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:27:00 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140160905
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
pi_140160935
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.
Lijkt me juist een erg verstandige school, de naam zegt het al. :+

pi_140160969
Dan moeten ze die aflevering nu toch maar gaan tonen.
Ура для россии
pi_140161008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
En terecht.

Laffe mongool, die gepeste knul.
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:32:39 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140161042
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar weegt de privacy van tientallen medeleerlingen zwaarder dan het vermeende gepest dat Patrick ervaart.
Lijkt me juist een erg verstandige school, de naam zegt het al. :+
RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.
Verder zijn ze compleet onherkenbaar gemaakt bij de in het geheim opgenomen filmpjes.

Dus privacy is hoogstens een dekmantel voor "we willen niet dat onze school in een slecht daglicht wordt gezet". Nou guess what, dat doet de school zo juist zelf :')
pi_140161058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:

[..]

Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen?
Vooral dat laatste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140161152
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral dat laatste.
:D

Het was ook mijn eerste gedachte iets te plaatsen in de zin van "terecht, had ie maar niet zo zwak moeten zijn". Maar toen kreeg mijn moreel besef de overhand :')
pi_140161175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

RTL brengt ouders en kinderen elke keer ervan op de hoogte dat ze beelden willen maken bij de confrontatie, kinderen die niet op tv willen zullen er niet bij zitten of niet in beeld worden gebracht.
Verder zijn ze compleet onherkenbaar gemaakt bij de in het geheim opgenomen filmpjes.

Dus privacy is hoogstens een dekmantel voor "we willen niet dat onze school in een slecht daglicht wordt gezet". Nou guess what, dat doet de school zo juist zelf :')
Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?

Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.

Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen. _O- _O-

dinsdag 20 mei 2014 @ 10:41:21 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140161262
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pestende kinderen filmen, wat is het volgende, de eerste menstruatie live op TV? De baard in de keel bij speciale zangprogramma's?
Als mensen er zelf aan mee willen werken zie ik het probleem niet (behalve dat het waarschijnlijk verder geen mens interesseert :+ )
quote:
Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.

Neem Patrick; die denkt dat als je RTL meeneemt naar je school, dat "die stomme pestkoppen" dan wel stoppen. _O- _O-
Bij anderen heeft het blijkbaar wel zo gewerkt, dus zo vreemd is die gedachte niet.
pi_140161349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef CherryOnTop het volgende:
Als mensen er zelf aan mee willen werken zie ik het probleem niet (behalve dat het waarschijnlijk verder geen mens interesseert :+ )
Je ziet mijn punt? Waarom iets wat zo onderdeel is van puberteit en het leren omgaan met sociaal verkeer per se willen filmen?

quote:
Bij anderen heeft het blijkbaar wel zo gewerkt, dus zo vreemd is die gedachte niet.
Die pestkoppen een paar keer goed in elkaar laten rossen door een vader of oudere broer. Dat is de taal die ze verstaan. Lafjes de TV erbij halen heeft exact het omgekeerde effect. Wat je dan ook ziet. :D

dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:40 #27
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140161410
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je ziet mijn punt? Waarom iets wat zo onderdeel is van puberteit en het leren omgaan met sociaal verkeer per se willen filmen?
Geslagen, geschopt en vernederd worden totdat je er letterlijk ziek van bent is m.i. geen onderdeel meer van "de pubertijd". Je hoort mij echt niet zeggen dat wat pesten en plagen niet mag maar wat ik in dat programma zie gaat gewoon veel te ver. En ik mag hopen dat men het niet op een gegeven moment als normaal gaat zien, zoals jij blijkbaar doet.
quote:
[..]

Die pestkoppen een paar keer goed in elkaar laten rossen door een vader of oudere broer. Dat is de taal die ze verstaan. Lafjes de TV erbij halen heeft exact het omgekeerde effect. Wat je dan ook ziet. :D
Voor het gemak laat je de eerste 3 afleveringen van het programma maar even buiten beschouwing? Daar heeft het zoals ik net zei namelijk wel gewerkt. Tot nu toe dus een success rate van 75%, lijkt me de moeite waard.
pi_140161473
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Het is maar hoe je het ziet. Geen van ons allen weet wat er precies gebeurd is en iemand loopt te liegen. Op basis van dit verhaal ben ik nou niet echt geneigd om het verhaal van de moeder te geloven.

Een directielid wat tegen leerlingen zegt dat ze boos moeten zijn op een mede-leerling? Beetje ongeloofwaardig en sowieso hear say, want ze is er zelf niet bijgeweest. Daarnaast moet het vrij makkelijk te achterhalen zijn of hij nu wel of niet is weggestuurd.
pi_140161644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:47 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Geslagen, geschopt en vernederd worden totdat je er letterlijk ziek van bent is m.i. geen onderdeel meer van "de pubertijd". Je hoort mij echt niet zeggen dat wat pesten en plagen niet mag maar wat ik in dat programma zie gaat gewoon veel te ver. En ik mag hopen dat men het niet op een gegeven moment als normaal gaat zien, zoals jij blijkbaar doet.
Het komt nu in beeld, maar dit is al 100.000 jaar de norm, wat wilde je eraan doen? :D

quote:
Voor het gemak laat je de eerste 3 afleveringen van het programma maar even buiten beschouwing? Daar heeft het zoals ik net zei namelijk wel gewerkt. Tot nu toe dus een success rate van 75%, lijkt me de moeite waard.
Ieder mens is anders, iedere situatie is anders, iedere gepeste is anders en alle pesters zijn anders.

Ik snap echt niet dat jij niet inziet dat als je van pesten af wil komen, dat je dan terug moet vechten en niet lafhartig de TV erbij halen. Kan zijn dat het elders wel werkt (eventjes, zodra de camera's weer weg zijn gaat het gewoon weer door hoor), maar wat dacht je in Rotterdam? Dat al die kutmocro's zouden staan te juichen als ze een camera zien? Heb je ze ooit wel eens zien reageren op "die kankerkazen met hun camera's, tfoe"? :')

dinsdag 20 mei 2014 @ 11:00:27 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140161747
beklad

quote:
"Dit is zeker een gevolg van de uitzending van RTL over onze school", aldus de woordvoerder.
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140161754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Precies. Te gek voor woorden dat dit programma niet op de buis mag. Scholen doen er meestal zelf geen flikker tegen.
pi_140161766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
"fasisten" "kanker naties"

Deze mensen hebben zelf hun school niet afgemaakt. Lachwekkend.
pi_140161829
quote:
beklad

[..]

Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
De uitzending was gisteravond, vannacht is de school beklad. Ik denk dat de woordvoerder die link legt. Als de uitzending morgen was geweest, was de school morgen beklad.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:06:57 #34
3542 Gia
User under construction
pi_140161896
Ik zou niet durven zeggen of de school hier over alles liegt, of Patricks ouders.
Het zal wel van beide wat zijn.

Een opmerking als 'de lesstof een half uur voor een toets zien' slaat nergens op. Ze hebben toch boeken.
Dat hij de klas niet in mag, is misschien wel om hem te beschermen. Dat hij dan alleen zit, is niet anders. Het is dat, of een hele klas die tegen je is. Dus, tja, ik kan me voorstellen dat de ouders hem dan liever thuis houden.

De school had er m.i. beter aan gedaan wel mee te werken aan dit programma, nu krijgen ze sowieso de schijn tegen. Nu nog gaan schermen met 'hij zat al boven zijn niveau' of 'hij wilde toch al naar een andere school', is geen reden om dan pestgedrag niet aan te pakken. 'Patrick gaat weg, de pesters blijven, dus kiezen we de kant van de pesters'. Zoiets.

Wat betreft Patrick, die wordt op een nieuwe school weer net zo hard gepest.
pi_140161925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
pi_140161929
quote:
beklad

[..]

Pesten stoppen. _O- _O- _O-

Maakbaarheidsidioten, I love 'em. O+

pi_140161949
Patrick is gewoon een sulletje, die is overal de lul. Dat hoort er gewoon bij. Kan men hier wel bij hoog en laag beweren dat pesten niet normaal is, maar er ook bij andere diersoorten worden individuen verstoten en dat is bij mensen niet anders.

Wat betreft de school: had het gewoon uit laten zenden. Dit is hele slechte PR want je weet dat iedereen toch de kant van het kneusje kiest.
pi_140161954
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermt worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer? :N

pi_140161975
quote:

[..]

Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Want de rechter moet per sé de zwakkeren beschermen? Dat is niet de intentie van privacywetgeving. Die wetgeving gaat niet ineens niet op omdat je je op school als een klootzak gedraagt.

Moest er nog eens bijkomen, dat publieke opinie de uitspraak van een rechter gaat bepalen.
pi_140161993
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer? :N
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:10:40 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140162003
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:10:47 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140162007
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pesten stoppen. _O- _O- _O-

Maakbaarheidsidioten, I love 'em. O+
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag..... :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140162021
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Vanaf de zolderkamer, zonder enige kennis. _O_ _O_ _O_

pi_140162037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
pi_140162044
quote:

[..]

Precies.

Pesters moeten in zoverre beschermd worden dat 11 tot 13 jarigen niet aan de schandpaal genageld hoeven worden. Het is jammer, maar kinderen doen domme dingen op jonge leeftijd.
pi_140162058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag..... :')
Hak, tak.

Een goede opvoeding ligt bij de ouders, niet op school. Daar moeten ze leren rekenen en geschiedenis (OOK de holocaust) en dat soort dingen.

Het zou belachelijk zijn om ook nog es van docenten te vragen dat ze kinderen (over wie ze geen feitelijke macht hebben, als ouder kan je ze een draai om de oren geven, als docent niet) gaan opvoeden, niet?

pi_140162072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
pi_140162083
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef Re het volgende:
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in. :)

pi_140162092
Ja, want als je iemand pest, dan ben je per definitie slecht opgevoed :') Wat is dat nu weer voor een onzin? Er zaten pesters bij mij opschool die zich thuis keurig gedroegen. Ouders weten echt niet wat hun kroost allemaal uitvreet op school.
pi_140162105
Het vervelende aan zo'n programma als Project P is dat een school eigenlijk gedwongen wordt om mee te werken, ongeacht de situatie. Werk je niet mee, dan wordt je school beklad. Wil je liever niet in een RTL programma verschijnen? Pech, want we zijn nu al begonnen met filmen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')