De pestkoppen uiteraard, die nu door school en rechter in bescherming worden genomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie? Die 23 pestkoppen of die ene weerloze gepeste?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een leerling is er niet veilig.
Ik vrees dat er dan heel veel scholen dicht moeten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een leerling is er niet veilig.
Tokkiemoeder gespot.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien.
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een 1 leerling is er niet veilig.
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
Ik ben toch benieuwd waar, in dit geval, het pestgedrag uit bestaat en hoeveel leerlingen daar aan meedoen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
Is ook mijn oude school, nooit echt problemen gehad ook. Ik was wel iemand die een makkelijk doelwit was in die tijd, maar echt gepest ben ik nooit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
Wellicht.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.
Mwah, je kan er wel weer een grap over maken bij je klasgenoten. "Zo, de kilo coke voor vandaag weer binnen".quote:
Het is wel helemaal in de roos. Misschien niet netjes om te zeggen tegen een gepest joch, maar het klopt wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:30 schreef bedachtzaam het volgende:
"Jullie moeten niet boos zijn op RTL maar op Patrick en zijn ouders" kolere zeg
Dat valt me elke aflevering op. Kijkcijfersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:10 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wellicht.
Aan de andere kant - waartoe groeien pesters meestal op ? Waardevolle bijdragers aan de samenleving of nutteloze tokkies ? We moeten ook aan hun toekomst denken - als pestkop zijn een indicatie van toekomstige nutteloosheid is moeten we dat natuurlijk in de kiem smoren.
Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.
Bron?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen.
Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg.quote:
Is dat zo? Wie zei dat? En dan, geen idee.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.
Heb je een ander voorbeeld ? Ik kan er serieus geen verzinnen - wat ik best zorgwekkend vind.
Ah, gewoon geen idee dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg.
Zijn klasgenotenquote:
Dus.. er is geen enkel voorbeeld van mensen die pester waren maar later nuttig werden ?quote:En dan, geen idee.
Nee, al die pesters en gepesten blijven hun hele leven zo.quote:
Dat laatste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zijn klasgenoten
[..]
Dus.. er is geen enkel voorbeeld van mensen die pester waren maar later nuttig werden ?
Tsja. Daar moeten we als maatschappij wellicht toch echt een conclusie aan verbinden..
(al zou een iets zorgvuldiger onderzoek niet misstaan)
Ik lees van jou veel "maar dat is nu eenmaal zo" en "hoort zo" - maar ik mis feitelijke onderbouwing.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste.
Nee, maar dat hoort gewoon bij je puberteit en de zoektocht naar sociale structuren. Als je ouder wordt leer je sowieso al veel meer met verschillende (soorten) mensen omgaan.
Ja, of je moet op je FOK!zolderkamertje blijven zitten, maar dat is niet de norm. In de echte wereld.
Kijk in een school hoe die kinderen bezig zijn en bekijk ze dan 10 jaar later eens.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik lees van jou veel "maar dat is nu eenmaal zo" en "hoort zo" - maar ik mis feitelijke onderbouwing.
Waarom moet het zo en kan het niet anders/beter/etc ?
Alles kan. Gebeurt alleen niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik lees van jou veel "maar dat is nu eenmaal zo" en "hoort zo" - maar ik mis feitelijke onderbouwing.
Waarom moet het zo en kan het niet anders/beter/etc ?
Ik moest wel even grinniken over Balkenende als gepeste. Gewoon even met mijn gewone verstand denk ik niet dat Balkenende ooit is gepest. De man is hooggeleerd in het Nederlandse recht. Dus zeg maar collega van Spong, Moszkowicz, gebroeders Anker ect. En als er een soort mens is waar je geen ruzie mee moet hebben, zijn het wel juristen staan ook wel bekend als beroeps ruzie zoekers. Dat hij jurist is kon je tijdens zijn politieke loopbaan wel vernemen. De man was soms niet meer te volgen en niemand had daar een weerwoord op. Als Balkenende het slachtoffer was, dan zou ik niet graag in de schoenen willen staan van de daders lol.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.
Het is voor een school het gemakkelijkst om het voor de pesters op te nemen. Goed voor de populariteit van de directie en leraren.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Die is gewoon in het juiste tijdperk geboren.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik moest wel even grinniken over Balkenende als gepeste. Gewoon even met mijn gewone verstand denk ik niet dat Balkenende ooit is gepest.
Een IPhone met kauwgum tegen het plafond geplakt?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk in een school hoe die kinderen bezig zijn en bekijk ze dan 10 jaar later eens.
Of denk jij dat op de universiteiten en hogescholen de rugzakken door het raam vliegen en de iPhone van Patrick met kauwgum aan het plafond geplakt zit? Werkelijk?
Nee, ik denk, ik breng de vriendjes van Patrick op een ideetje, hij kwam ook zomaar in me op.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:44 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een IPhone met kauwgum tegen het plafond geplakt?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Je bent wel creatiefquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk, ik breng de vriendjes van Patrick op een ideetje, hij kwam ook zomaar in me op.
Belanden die pesters op de universiteit of hogeschool dan ?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk in een school hoe die kinderen bezig zijn en bekijk ze dan 10 jaar later eens.
Of denk jij dat op de universiteiten en hogescholen de rugzakken door het raam vliegen en de iPhone van Patrick met kauwgum aan het plafond geplakt zit? Werkelijk?
Waat? Jij denkt dat alleen VMBO'ers pesten?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:47 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Belanden die pesters op de universiteit of hogeschool dan ?
Och daar zal ook eens een piano door het raam zijn gegaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:47 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Belanden die pesters op de universiteit of hogeschool dan ?
Al moet ik zeggen dat het Corps idd wel lijkt te bestaan uit mensen die dat hilarische ideeën zouden vinden; dus misschien heb je gelijk.
Of dergelijke Corpsballen ooit nuttig worden of slechts een verspilling van belastinggeld zijn.. tsja. Dat moeten we nog steeds onderzoeken.
Nee, ik denk dat weinig pesters later doorstromen naar een nuttige carrière of een hogere opleiding afmaken. Maar dat is puur anekdotisch en op basis van mijn eigen ervaring - vandaar dat ik tegenvoorbeelden zoek.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waat? Jij denkt dat alleen VMBO'ers pesten?
Niet alleen niet netjes maar totaal belachelijk, dat had ook anders gekund.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is wel helemaal in de roos. Misschien niet netjes om te zeggen tegen een gepest joch, maar het klopt wel.
Je bent toch wel een enorme mongool als je vanwege wat gepest camera's de school in gaat sturen...
Echt, die ouders zijn een groter probleem dan arme Patrick.
Zelfs op het gym werd (wat, niet veel) gepest. En mijn ex-klasgenoten zijn allemaal succesvolle artsen, advocaten, ingenieurs enzo geworden als ik zo op LinkedIn kijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:50 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat weinig pesters later doorstromen naar een nuttige carrière of een hogere opleiding afmaken. Maar dat is puur anekdotisch en op basis van mijn eigen ervaring - vandaar dat ik tegenvoorbeelden zoek.
Wapens zou ik mijn kind niet aanraden, weerbaarheid wel. En anders ga ik zelf wel met die jochies praten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet alleen niet netjes maar totaal belachelijk, dat had ook anders gekund.
Maar ik ben het met je eens, het is ook belachelijk om met verborgen camera's de school in te gaan.
Je kind geen slachtoffer laten zijn maar aanleren om voor zichzelf op te komen en van zich af te bijten, desnoods met een stuk hout, ijzer of wat dan ook even iemand helemaal de tering slaan zodat de rest wel uitkijkt voordat ze weer iets willen uithalen.
Dan kan je kleine het niet zonder zijn pappie afquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wapens zou ik mijn kind niet aanraden, weerbaarheid wel. En anders ga ik zelf wel met die jochies praten.
Ah, bij mij niet. Op de basisschool kreeg geen van de pesters hoger dan een mavo-advies. Op het gym werd er de eerste jaren wel gepest; maar degenen die dat deden vielen snel terug naar havo (en lager). Hun carrières verder zijn weinig inspirerend.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zelfs op het gym werd (wat, niet veel) gepest. En mijn ex-klasgenoten zijn allemaal succesvolle artsen, advocaten, ingenieurs enzo geworden als ik zo op LinkedIn kijk.
Ik denk dat je het "probleem" te zwart-wit benadert. Zowel de pesters als de gepesten vervullen een bepaalde hierarchische rol in het sociale systeem waar ze inzitten. Beiden groeien daar -als het goed is, Xapet mag met betere cijfers komen dan die 98-99%- overheen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ah, bij mij niet. Op de basisschool kreeg geen van de pesters hoger dan een mavo-advies. Op het gym werd er de eerste jaren wel gepest; maar degenen die dat deden vielen snel terug naar havo (en lager). Hun carrières verder zijn weinig inspirerend.
Vandaar dat mijn beeld bij pesters er niet een is van "succesvol" - en dat ik mij afvraag of deze pesters niet meer met hun leven hadden kunnen doen als iemand ze eerder terechtgewezen had.
Hogeropgeleiden pesten subtieler.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ah, bij mij niet. Op de basisschool kreeg geen van de pesters hoger dan een mavo-advies. Op het gym werd er de eerste jaren wel gepest; maar degenen die dat deden vielen snel terug naar havo (en lager). Hun carrières verder zijn weinig inspirerend.
Vandaar dat mijn beeld bij pesters er niet een is van "succesvol" - en dat ik mij afvraag of deze pesters niet meer met hun leven hadden kunnen doen als iemand ze eerder terechtgewezen had.
Twee pesters van mijn jaar zijn inmiddels overleden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef Aanstootgevend het volgende:
Wellicht.
Aan de andere kant - waartoe groeien pesters meestal op ? Waardevolle bijdragers aan de samenleving of nutteloze tokkies ? We moeten ook aan hun toekomst denken - als pestkop zijn een indicatie van toekomstige nutteloosheid is moeten we dat natuurlijk in de kiem smoren.
Wat een gelul. Ik zou mijn kinderen ook maar thuishouden totdat ze eens wat eerlijker omgaan met hun studenten. Bizar dit.quote:Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan.
Hij kon het niveau niet aan, die ouders wilden persé dat hij naar die school ging terwijl het advies een lager niveau was.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:24 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik zou mijn kinderen ook maar thuishouden totdat ze eens wat eerlijker omgaan met hun studenten. Bizar dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |