De pestkoppen uiteraard, die nu door school en rechter in bescherming worden genomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie? Die 23 pestkoppen of die ene weerloze gepeste?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een leerling is er niet veilig.
Ik vrees dat er dan heel veel scholen dicht moeten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een leerling is er niet veilig.
Tokkiemoeder gespot.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien.
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een 1 leerling is er niet veilig.
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
Ik ben toch benieuwd waar, in dit geval, het pestgedrag uit bestaat en hoeveel leerlingen daar aan meedoen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
Is ook mijn oude school, nooit echt problemen gehad ook. Ik was wel iemand die een makkelijk doelwit was in die tijd, maar echt gepest ben ik nooit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
Wellicht.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.
Mwah, je kan er wel weer een grap over maken bij je klasgenoten. "Zo, de kilo coke voor vandaag weer binnen".quote:
Het is wel helemaal in de roos. Misschien niet netjes om te zeggen tegen een gepest joch, maar het klopt wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:30 schreef bedachtzaam het volgende:
"Jullie moeten niet boos zijn op RTL maar op Patrick en zijn ouders" kolere zeg
Dat valt me elke aflevering op. Kijkcijfersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:10 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wellicht.
Aan de andere kant - waartoe groeien pesters meestal op ? Waardevolle bijdragers aan de samenleving of nutteloze tokkies ? We moeten ook aan hun toekomst denken - als pestkop zijn een indicatie van toekomstige nutteloosheid is moeten we dat natuurlijk in de kiem smoren.
Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.
Bron?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen.
Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg.quote:
Is dat zo? Wie zei dat? En dan, geen idee.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.
Heb je een ander voorbeeld ? Ik kan er serieus geen verzinnen - wat ik best zorgwekkend vind.
Ah, gewoon geen idee dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg.
Zijn klasgenotenquote:
Dus.. er is geen enkel voorbeeld van mensen die pester waren maar later nuttig werden ?quote:En dan, geen idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |