abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:43:51 #151
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_140168294
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een leerling is er niet veilig.
pi_140168300
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie? Die 23 pestkoppen of die ene weerloze gepeste?
De pestkoppen uiteraard, die nu door school en rechter in bescherming worden genomen :')
pi_140168320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:43 schreef MrsGreen het volgende:
:')
pi_140168374
quote:
Ik vrees dat er dan heel veel scholen dicht moeten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:57:51 #155
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140168697
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien.
Tokkiemoeder gespot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:22 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140168748
quote:
Wat mij betreft sluiten ze die school. Een 1 leerling is er niet veilig.
Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:03:40 #157
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_140168870
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Kleine correctie graag. Ken talloze voorbeelden van jongeren die het daar prima hebben gehad de afgelopen jaren en dergelijke zaken nooit zijn opgevallen, laat staan dat ze er last van hebben gehad.
Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:10:25 #158
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140169055
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

Maar wanneer er kinderen andere kinderen kapot maken dan houdt de school hen de hand boven het hoofd en beschermen ze de pesters.
Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.

Die school heeft fouten gemaakt, overduidelijk hoor en dat daar pesters rondlopen lijkt me inmiddels ook wel aangetoond. Maar te doen alsof die school het walhalla is voor pesters uit het Rijnmond gebied en de school ze zelfs munitie geeft en de lijken voor ze opruimen gaat me wat ver. Heb in een verder verleden op de school gezeten die enkele honderden meters verder lag, daar kwam dagelijks de politie de kluisjes open breken om wapens mee te nemen en moest je gewoon direct de juiste 'vrienden' omkopen om fijn en rustig de jaren door te komen op school zonder probleem.

Anyway, laten we hopen dat alle aandacht er in ieder geval voor zorgt dat het thema op de agenda staat en scholen signalen vanuit ouders, leerlingen en docenten serieuzer gaan nemen. Maar het pesten an sic krijg je er nooit uit en wat de één als een kut grap ziet, vat de ander al op als pesten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:16:33 #159
3542 Gia
User under construction
pi_140169236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:03 schreef MrsGreen het volgende:

Ik ben toch benieuwd waar, in dit geval, het pestgedrag uit bestaat en hoeveel leerlingen daar aan meedoen.
Buitensluiten is geen pesten, naar mijn mening. Iedereen is er vrij in om te gaan met wie hij wil.
Kan me niet voorstellen dat dit kind de enige is die gepest wordt. Dan trekken de gepesten toch lekker met elkaar op en laten de pesters links liggen.

Er zijn, serieus, ook ouders die willen dat hun kind bij de populaire kliek hoort, en het als pesten beschouwen als die groep zoonlief er niet bij willen hebben.
Dat mams dan ook nog op school haar heklag komt doen, maakt de situatie alleen maar erger.

Als ouder kom je alleen op school voor een uitvoering of een ouderavond, anders leidt je kind gezichtsverlies.

Toen mijn oudste naar de brugklas ging, kwam, tijdens de les, een moeder het lunchtrommeltje van haar zoon brengen. Dat kan echt niet!
pi_140169597
Wie zal de nieuwe patrick zijn op die school?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140169634
"Jullie moeten niet boos zijn op RTL maar op Patrick en zijn ouders" kolere zeg :{
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:35:54 #162
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_140169755
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Is ook mijn oude school, nooit echt problemen gehad ook. Ik was wel iemand die een makkelijk doelwit was in die tijd, maar echt gepest ben ik nooit. :)

Heb de uitzending overigens niet gezien.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_140170541
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140170622
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
Kom op; pesten is de natuurlijke zoektocht naar een plek in de natuurlijke hierarchie van een sociale groep. Mensen die gepest worden hebben daar meestal zelf (mede)schuld aan.
Wellicht.
Aan de andere kant - waartoe groeien pesters meestal op ? Waardevolle bijdragers aan de samenleving of nutteloze tokkies ? We moeten ook aan hun toekomst denken - als pestkop zijn een indicatie van toekomstige nutteloosheid is moeten we dat natuurlijk in de kiem smoren.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140170641
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:16 schreef Gia het volgende:
Dat kan echt niet!
Mwah, je kan er wel weer een grap over maken bij je klasgenoten. "Zo, de kilo coke voor vandaag weer binnen".

En nee, mijn moeder bracht me geen broodtrommeltjes. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140170671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:30 schreef bedachtzaam het volgende:
"Jullie moeten niet boos zijn op RTL maar op Patrick en zijn ouders" kolere zeg :{
Het is wel helemaal in de roos. Misschien niet netjes om te zeggen tegen een gepest joch, maar het klopt wel.

Je bent toch wel een enorme mongool als je vanwege wat gepest camera's de school in gaat sturen... :')

Echt, die ouders zijn een groter probleem dan arme Patrick.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:59 #167
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_140170689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:10 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat je nu wel een heel gekleurd beeld krijgt van de werkelijke situatie. Veelal wordt bepaalde - en toevallig geregeld ook nog vrij belangrijke - informatie voor het 'gemak' weggelaten om de beeldvorming sneller rond te krijgen, is hartstikke menselijk maar zet je weleens op het verkeerde been.
Dat valt me elke aflevering op. Kijkcijfers *O*
Je ziet nooit hoe de leerlingen onderling met elkaar omgaan. Als je bij ons vroeger op de middelbare zo zou filmen en knippen zou je ook kunnen laten zien dat er zwaar gepest werd, ook al ging iedereen zo met elkaar om :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_140170710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wellicht.
Aan de andere kant - waartoe groeien pesters meestal op ? Waardevolle bijdragers aan de samenleving of nutteloze tokkies ? We moeten ook aan hun toekomst denken - als pestkop zijn een indicatie van toekomstige nutteloosheid is moeten we dat natuurlijk in de kiem smoren.
99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.

pi_140170800
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen. En ja, zowel gepesten (Balkenende, iemand?) als pesters (Geertje Wilders) worden "succesvol" later.
Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.
Heb je een ander voorbeeld ? Ik kan er serieus geen verzinnen - wat ik best zorgwekkend vind.
pi_140170822
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

99% van de pesters en gepesten groeien daar overheen.
Bron?
pi_140170907
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg. :')

pi_140170936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:16 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Geert Wilders was naar ik begreep gedurende zijn schooltijd geen pester maar een gepeste.
Heb je een ander voorbeeld ? Ik kan er serieus geen verzinnen - wat ik best zorgwekkend vind.
Is dat zo? Wie zei dat? En dan, geen idee.

pi_140170939
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daaaahaag. Dan zal het 98% zijn zeg. :')
Ah, gewoon geen idee dus.
pi_140170948
Zit er op die colleges geen vergunning wat de overheid kan intrekken om de veiligheid van de leerlingen te waarborgen? Als er fraude wordt gepleegd op school wordt de school immers ook tijdelijk stil gelegd. Dat lijkt me een prima signaal naar de daders en naar het college toe.

Politiek Den Haag oppert dan wel er iets aan willen te doen aan pesten op school om zelfmoord te voorkomen, maar neem dan ook drastische maatregelen.
pi_140170983
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo? Wie zei dat?
Zijn klasgenoten ;)

quote:
En dan, geen idee.
Dus.. er is geen enkel voorbeeld van mensen die pester waren maar later nuttig werden ?
Tsja. Daar moeten we als maatschappij wellicht toch echt een conclusie aan verbinden..
(al zou een iets zorgvuldiger onderzoek niet misstaan :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')