abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140125671

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 19-05-2014 19:25:55 ]
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 12:28:12 #2
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140125799
Alle lopers die gisteren zijn gaan lopen met die hitte: thumbs up w/
Ik ben net bij 21C gaan lopen pffff. Wel lekker mijn nieuwe stay cool-shirt kunnen uitproberen.
Bleef er helaas niet cool bij.
Dat kan nog leuk worden zaterdag bijde Trappistenloop, dan wordt het geloof ik 29C :o
En nog steeds geen startbewijs binnen :(
pi_140125815
Ik heb vannacht half slaperig toen ik niet kon slapen alle posts even doorgelezen van gisteren, en wat is er weer goed gelopen door iedereen _O_ ondanks de warmte en allerhande hordes die genomen moesten worden!

En een speciale _O_ voor Yuki! :*
Ja doei.
pi_140125824
Ik heb net een muffin op, als een verlate beloning voor mijn loopje :P Kon gisteren nergens iets vinden waar ik zin in had :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140125863
quote:
99s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Bij wedstrijden moet je dit dus juist wel doen. Je maakt (over het algemeen) een veel grotere inspanning dan normaal als je gaat hardlopen. Kost superveel kracht en energie. Gewoon een fikse bak friet eten. Met mayo. Als dat meer calorieën is dan wat je die dag eraf hebt gelopen, boeit dat niet. Afvallen doe je door trainingen, niet door wedstrijden.
Goed om te weten :) klinkt ook logisch. Ekiden wordt pas mijn 3e wedstrijd, meestal train ik dus :) Hotel ik soms ook een pittige training doe waardoor ik honger blijf hebben..

Vanmorgen trouwens bij Fysio geweest. Het was twijfelen of het nu wel of geen zweepslag is. Ik beeb zelf overtuigd van niet omdat het langzaam op kwam zetten tijdens wandelen. De fysio is er wel van overtuigd dat het een zweepslag was geworden als ik een lange training had gedaan woensdag. Dus: pfiew.
Mijn kuit is even goed betast en al vrij snel wist hij de vinger op de zere plek te leggen :(
De stagiair vroeg: "hoe voel je dat nou?" waarop de fysio uitleg begon te geven in woord. Waarop ik zei: voel zelf anders even, dat spreekt meer dan de verbeelding ;) Dus nu weet de stagiair ook hoe een spierscheurtje voelt, goede daad check!

Belangrijkste is dat ik 5 juli hendig weer op de been ben. Ik mag deze week nog niet hardlopen. Maandag moet ik terugkomen en dan gaan we even wat oefeningen doen maar nog steeds niet hardlopen... In de tussentijd mag ik wel fietsen zolang het maar geen piekbelasting is. Dus gaat goed komen ^O^
  maandag 19 mei 2014 @ 12:40:26 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_140126131
Ik mag zaterdag een HM lopen met 22 graden 8-) word geen PR kan ik je alvast vertellen 8-)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_140126150
Wij mogen zondag in Italië een rondje hobbelen O+

Kunnen kiezen tussen 6km, 12 en iets van 28 ofzo. Ik ga wel voor de 6 8-)
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 12:47:10 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_140126320
Kwam gister tijdens het rennen een mede-loper tegen die liep te strompelen van de pijn; zag er uit als een flinke zweepslag inclusief de grote bloeduitstorting. Heb haar gezegd heel rustig aan te doen en dat ik bij de volgende suppoost zou vragen om te bellen om op te halen. Helaas was de volgende suppoost best ver; maar wel gezegd dat ie moest bellen dat er iemand opgehaald moest worden.
Renners voor mij en achter mij liepen gewoon door.. :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_140126366
Beste Jero_nimo,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 10 km prestatieloop van de Zomeravondcup.

Dus zou ik er even in mogen MoBlo? ;)

1
2
[b]21 mei 2014 - [url=http://www.zomeravondcup.nl/]Zomeravondcup 3 (Utrecht)[/url][/b]
[*] Jero_nimo - 10k
pi_140126379
Nee.
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 12:51:51 #11
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140126454
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
Wij mogen zondag in Italië een rondje hobbelen O+

Kunnen kiezen tussen 6km, 12 en iets van 28 ofzo. Ik ga wel voor de 6 8-)
hoe is het met de blaren?
pi_140126478
quote:
18s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Nee.
als je toch niemand gaat toevoegen, mag ik er dan ook niet in?

1
2
[b]19 oktober 2014 - [url=http://devilstrail.nl/dak-drunense-duinen]Devils Trail Dak Drunense Duinen - Drunen[/url][/b]
[*] Guard 22 km
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_140126479
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:51 schreef Fa-tum het volgende:

[..]

hoe is het met de blaren?
Goed! Herstellen best snel. Alleen die op m'n grote teen is nog wat aan het stribbelen, maar werk thuis vandaag en loop lekker op blote voeten rond, dus kan het lekker goed herstellen!
Ja doei.
pi_140126490
quote:
6s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:52 schreef Guard het volgende:
19 oktober 2014 - Devils Trail Dak Drunense Duinen - Drunen
• Guard 22 km
Ook niet :(
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 12:53:47 #15
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140126521
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goed! Herstellen best snel. Alleen die op m'n grote teen is nog wat aan het stribbelen, maar werk thuis vandaag en loop lekker op blote voeten rond, dus kan het lekker goed herstellen!
o dat gaat snel, dan zijn ze zondag wel weg?
pi_140126558
quote:
18s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Nee.
Kut. Nou ja, dan maar een extra rustdag.
pi_140126562
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:53 schreef Fa-tum het volgende:

[..]

o dat gaat snel, dan zijn ze zondag wel weg?
ervaring leert van 'wrsch wel', maar als niet, dan ga ik niet rennen :+
Ja doei.
pi_140126576
Weet iemand een goede hardloopkalender voor Belgie? Misschien ga ik in juli een weekje naar de Ardennen met vrienden, dus dan zou het leuk zijn om daar een loopje te doen.
Maar er is nauwelijks informatie te vinden over wedstrijden. Zeker niet omdat ik niet weet wat hardlopen in het Frans is.

(De locatie is wel in de buurt van het parcours van de Trail des Fantomes. Maar dat gaat 'm niet worden.)
pi_140126592
hardloopkalender.be? :')
Ja doei.
pi_140126673
@semtex
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:42 schreef SEMTEX het volgende:
God, ik heb de dag na een lange duurloop altijd zo'n gierende, niet te stillen honger op mijn werk. Hoe doen jullie dat? Heb al een banaan, appel en twee energyrepen op :
En ontbeten met pap & go...
Heel veel eten!!
normaal 3 x eten en 3 tussendoortjes maar tegenwoordig zijn de tussendoortjes ook hele maaltijden...(wel gezonde eten overigens) word er niet dikker of zwaarder van dus zal het nodig hebben, jij vast ook
en van te weinig eten krijg ik juist nog meer honger waardoor ik uiteindelijk weer meer ongezonde dingen ga snacken dus gewoon eten
pi_140126817
Wat een weekend! Veel goede prestaties, leuke verslagen en foto's voorbij zien komen.

Ik ben net terug van mijn LDL, wat een heerlijk weer. Heb wel zoveel mogelijk in de schaduw gelopen en net wat langzamer dan anders maar dat kan ook komen omdat de zandpaden steeds meer veranderen in los zand, maar het ging lekker.

http://www.endomondo.com/workouts/342226527/10903000

Iemand ervaring met de Tuin van Brabantloop...
pi_140126976
Ben ook vandaag maar stuk gaan lopen, zag dat het de komende dagen nog warmer wordt. Man wat kreeg ik een respect voor de wedstrijdlopers van afgelopen weekend. Was echt warm om te lopen en al snel besloten om maar niet al te lang rondje te doen. Moet toch ook maar eens kijken voor iets om water mee te nemen tijdens het lopen, met deze temperaturen en als ik nog wat verder wil lopen wel verstandig.

http://www.endomondo.com/workouts/342237426/5539573
  maandag 19 mei 2014 @ 13:12:19 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140127044
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:28 schreef Fa-tum het volgende:
Ik ben net bij 21C gaan lopen pffff. Wel lekker mijn nieuwe stay cool-shirt kunnen uitproberen.
Dat kan nog leuk worden zaterdag bijde Trappistenloop, dan wordt het geloof ik 29C :o
29? Srsly?
Sure... dat is de laatste les van mijn 10k training... Oef. :o
pi_140127085
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

29? Srsly?
Sure... dat is de laatste les van mijn 10k training... Oef. :o
Jij kan gewoon vroeg in de ochtend gaan toch? Dat is het voordeel van geen wedstrijd lopen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140127129
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:48 schreef Jero_nimo het volgende:
Beste Jero_nimo,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 10 km prestatieloop van de Zomeravondcup.

Dus zou ik er even in mogen MoBlo? ;)
[ code verwijderd ]

Komt dan eindelijk die 35'er? Of had je al onder de 36 min gelopen?
  maandag 19 mei 2014 @ 13:15:47 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140127131
O darn, mijn schoenen zijn omgeruild. Ik kan niet meer terug :@
Meneer heeft het gedaan, want heeft vrije dag. Ze maakten er geen punt van.... Alleen heb ik nu wel een andere kleur. Best jammer, want vond die ik had wel echt heel mooi...

Absurd dat ik er gister op heb gelopen in Leiden!
  maandag 19 mei 2014 @ 13:15:56 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140127137
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jij kan gewoon vroeg in de ochtend gaan toch? Dat is het voordeel van geen wedstrijd lopen ;)
Oh ja! :o :@ Weet je dat ik daar niet eens aan had gedacht. :D Ik overwoog al wel de trein naar Den Haag te nemen en iig lekker daar in het bos te gaan lopen. :+
Maar vroeg is uiteraard ook zeker een optie! :Y
pi_140127172
Voor de trailerts die een M in co.uk willen doen:

http://www.alstonefield.org/tourist-info/leaden-boot/

Clubgenoot die op zaterdag de HM won is daar gisteren 2e geworden met een tijd van 4h59m :o zware dus!

Ik ben hem aan het overwegen in m'n agenda. Cut-off time = 12 uur :') :D
Ja doei.
pi_140127193
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja! :o :@ Weet je dat ik daar niet eens aan had gedacht. :D Ik overwoog al wel de trein naar Den Haag te nemen en iig lekker daar in het bos te gaan lopen. :+
Dan kan je net zo goed een dagje later komen en met de Royal 10 meedoen...

Maar volgens mij zijn de weersverwachtingen voor komend weekend best ongunstig. Ik zie maar een graad of 21.
pi_140127230
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de trailerts die een M in co.uk willen doen:

http://www.alstonefield.org/tourist-info/leaden-boot/

Clubgenoot die op zaterdag de HM won is daar gisteren 2e geworden met een tijd van 4h59m :o zware dus!

Ik ben hem aan het overwegen in m'n agenda. Cut-off time = 12 uur :') :D
Je wilde toch dat de volgende marathon minder zwaar werd? :P
pi_140127267
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je wilde toch dat de volgende marathon minder zwaar werd? :P
Minder zwaar qua blaren, misselijkheid en temperatuur! Verder mag 't best zwaar blijven :P
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 13:23:54 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140127349
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed een dagje later komen en met de Royal 10 meedoen...

Maar volgens mij zijn de weersverwachtingen voor komend weekend best ongunstig. Ik zie maar een graad of 21.
Ik heb altijd zoveel stress van wedstrijden. :@ :') (Don't ask why, ik weet het ook niet) Dus ik heb mezelf beloofd dat dat niet meer hoeft. :+ En lopen wanneer ik wil is gezin-technisch ook minder time-consuming dan een georganiseerde loop. ;)

Wel goed om te weten dat ik iig dus zondag niet naar DH moet komen voor een rustig loopje. :D
pi_140127441
quote:
:X Ik vind lopen in de natuur best leuk maar dit gaat mij toch wel een beetje te ver. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_140127461
quote:
Duidelijk een beginner. De km-tijden zijn totaal niet constant.
  maandag 19 mei 2014 @ 13:38:07 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140127822
Hier ook hongerig! We hebben ook wel weinig gegeten eigk. :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_140127834
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:27 schreef pijll het volgende:

[..]

En hoeveel patat met mayo moet je eten om ruim 5000 calorieën weer aan te vullen? 8)7
  maandag 19 mei 2014 @ 13:38:45 #38
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_140127845
quote:
Hi-la-risch...
10+ min/km over steile klimmen doen is ook echt om je te bescheuren ja...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_140127923
quote:
15s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hi-la-risch...
10+ min/km over steile klimmen doen is ook echt om je te bescheuren ja...
:?
Ja doei.
pi_140127972
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:27 schreef pijll het volgende:

[..]

Evy les 8 denk ik.

Dámn, dat hoogteprofiel! Maargoed, als ik dat kan in mei volgend jaar, dan kan ik de 50K op de TdF misschien ook wel aan in augustus 2015! :P
Ja doei.
pi_140128020
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:38 schreef Murmeli het volgende:
Hier ook hongerig! We hebben ook wel weinig gegeten eigk. :@
We hadden gewoon harder moeten lopen. Dan waren er nog bananen geweest op de 5km post. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_140128270
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:28 schreef Fa-tum het volgende:
Nee hoor, ergens tussen de 21 en 24 graden.
En dat startbewijs zou dan toch vandaag moeten komen, aangezien ie vrijdag verstuurd is.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:02:52 #43
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140128582
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee hoor, ergens tussen de 21 en 24 graden.
En dat startbewijs zou dan toch vandaag moeten komen, aangezien ie vrijdag verstuurd is.
*O* *O* *O*
pi_140128664
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:47 schreef E.T. het volgende:
Kwam gister tijdens het rennen een mede-loper tegen die liep te strompelen van de pijn; zag er uit als een flinke zweepslag inclusief de grote bloeduitstorting. Heb haar gezegd heel rustig aan te doen en dat ik bij de volgende suppoost zou vragen om te bellen om op te halen. Helaas was de volgende suppoost best ver; maar wel gezegd dat ie moest bellen dat er iemand opgehaald moest worden.
Renners voor mij en achter mij liepen gewoon door.. :{
Dat kan komen omdat jij er bij stond. Een stukje voor mij ging er ook eentje kort en bijna over haar nek. Er stond al iemand bij en er fietste iemand terug. Zelf ben ik door gelopen kan dan toch niks doen. Nog geen km verderop stond een ehbo post met motoragent. Deze even aangesproken en er was een ehbo-er op de fiets heen. Niet veel later kwam er een ambulance aan met sirene. -O-
  maandag 19 mei 2014 @ 14:08:49 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140128737
Ik vond het mooi dat tijdens de marathon Rotterdam er mensen spontaan langs de kant hulp aanboden bij mensen met kramp. Die gingen dus langs de kant even iemand goed masseren/strekken, gaven wat drinken. Na 10 minuten ging iemand dan opgelapt weer verder.

Ik zou zelf niet weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel :@ Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken :{
pi_140128838
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:08 schreef Quoi het volgende:
t weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken
Volgens mij is het belangrijkste dat tegen sommige personen gezegd wordt dat ze echt moeten stoppen en hulp moeten zoeken, ook al weet je zelf niet hoe je moet helpen dan lost het zich wel gauw op lijkt me. Persoonlijk moet ik toegeven dat ik tijdens het rennen erg weinig met mijn omgeving bezig ben, en zo'n zweepslag zou ik uberhaupt niet herkennen.
pi_140128848
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:08 schreef Quoi het volgende:
Ik vond het mooi dat tijdens de marathon Rotterdam er mensen spontaan langs de kant hulp aanboden bij mensen met kramp. Die gingen dus langs de kant even iemand goed masseren/strekken, gaven wat drinken. Na 10 minuten ging iemand dan opgelapt weer verder.

Ik zou zelf niet weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel :@ Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken :{
Poh.. Lijkt me een akelige ervaring. Maar erger nog als je hulpeloos staat en niet weet wat je moet doen.. Dus me binnenkort toch maar eens op gaan geven voor een reanimatie cursus.
pi_140129134
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:12 schreef Nirak het volgende:

[..]

Poh.. Lijkt me een akelige ervaring. Maar erger nog als je hulpeloos staat en niet weet wat je moet doen.. Dus me binnenkort toch maar eens op gaan geven voor een reanimatie cursus.
^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:27:47 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140129259
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Volgens mij is het belangrijkste dat tegen sommige personen gezegd wordt dat ze echt moeten stoppen en hulp moeten zoeken, ook al weet je zelf niet hoe je moet helpen dan lost het zich wel gauw op lijkt me. Persoonlijk moet ik toegeven dat ik tijdens het rennen erg weinig met mijn omgeving bezig ben, en zo'n zweepslag zou ik uberhaupt niet herkennen.
Dat idd, dat viel me gister maar ook bij de Parelloop op, als iemand van de organisatie, EHBO, of zo in de gaten had dat er iets niet goed ging, dan werd je van t parcours gehaald. Levens boven prestaties.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_140129394
Als ik mijn collega moet geloven dan gebeurde dat in Hoorn eigenlijk te weinig gisteren.

Er waren ondanks de warmte ook geen extra drank posten wat ik achteraf eigenlijk wel een beetje slordig vind maarja, ze waren in de laatste dagen nog op zoek naar vrijwilligers dus zomaar extra posten neer zetten had misschien ook lastig geweest.
pi_140129463
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:33 schreef Nanook24 het volgende:
Als ik mijn collega moet geloven dan gebeurde dat in Hoorn eigenlijk te weinig gisteren.

Er waren ondanks de warmte ook geen extra drank posten wat ik achteraf eigenlijk wel een beetje slordig vind maarja, ze waren in de laatste dagen nog op zoek naar vrijwilligers dus zomaar extra posten neer zetten had misschien ook lastig geweest.
In dat geval zou ik bijna zeggen: zeg de hele boel af. Als je eigenlijk niet genoeg waterposten hebt op de eerste warme dag van het jaar...
pi_140129494
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:35 schreef Aisomont het volgende:

[..]

In dat geval zou ik bijna zeggen: zeg de hele boel af. Als je eigenlijk niet genoeg waterposten hebt op de eerste warme dag van het jaar...
Mja wat is genoeg?
  maandag 19 mei 2014 @ 14:37:02 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_140129508
Sjeeses...het was 23 graden, geen 38
F means you're fucked
pi_140129531
Gisteren dan ook eindelijk mijn eerste 10 km wedstrijd gelopen, tijdens de loop van Leeuwarden. Nadat ik vier weken geleden een hamstringblessure had opgelopen, rustig aan gedaan en aantal korte loopjes gedaan. Ik wilde proberen om onder de 52 minuten te gaan lopen. Mijn beste tijd stond op 53:25.

Ik had de eerste kilometer erg veel moeite met het vinden van het juiste tempo, omdat er over nauwe straatjes en door parkjes werd gelopen, waarbij inhalen vaak een uitdaging bleek. Na een kilometer kwam ik beter in me ritme en wist rond de 04:50 min/km te kunnen lopen. De laatste twee kilometer iets versneld zodat ik het verlies van de eerste kilometer eigenlijk heb ingehaald.

Uiteindelijke eindtijd werd 00:49:10, dus ondanks het warme weer toch een prima loopje gehad en denk dat ik nog wel eens vaker een wedstrijdje wil gaan lopen. Leuk om te zien en te ervaren wat het met je doet dat mensen je aanmoedigen tijdens de momenten dat je het moeilijk hebt.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:38:32 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140129559
Ik heb een keer een reanimatie meegemaakt van ca een half uur. Stond ernaast en mocht infuusjes inbrengen. Die ging dus dood. Sindsdien loop ik eigenlijk het liefst weg bij een noodsituatie :@
Maar ik geloof dat ik het nog wel zou kunnen - die aantallen wisselen nog weleens (aantal x beademen-massage), maar het is belangrijker dat je iets doet.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:46:00 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_140129791
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:35 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Dat helpt ook niet altijd.

http://www.theguardian.co(...)ellation-road-blocks
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_140129878
Ik ben al heel wat jaren lid van het rode kruis. En heb al zoveel verschillende manieren van reanimeren geleerd. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Maar het is idd het belangrijkste dat je iets doet.

Het zou eigenlijk geen slecht plan zijn het verplicht te stellen dat iedereen een basic cursus EHBO heeft gehad. Met AED, reanimeren, stabiele zijligging en dat soort dingetjes.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:50:07 #58
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140129925
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben al heel wat jaren lid van het rode kruis. En heb al zoveel verschillende manieren van reanimeren geleerd. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Maar het is idd het belangrijkste dat je iets doet.

Het zou eigenlijk geen slecht plan zijn het verplicht te stellen dat iedereen een basic cursus EHBO heeft gehad. Met AED, reanimeren, stabiele zijligging en dat soort dingetjes.
Vroeger was dat toch ook op school.
Maar ja, dan zit je met verplichte herhalingslessen wat menigeen al jaren niet meer gehad heeft.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_140129953
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja wat is genoeg?
Ik heb geen idee want ik heb nog nooit lange wedstrijden gedaan. Volgens mij is normaal gesproken 1 drankpost per 5km normaal? In warm weer zou het dubbele zeker een uitgangspunt moeten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat helpt ook niet altijd.

http://www.theguardian.co(...)ellation-road-blocks
Behalve als het ervaren lopers zijn en ze precies weten hoe ze met hun lichaam om moeten gaan, zijn het ongelofelijk eigenwijze en daardoor domme mensen.
pi_140129988
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

Maar ja, dan zit je met verplichte herhalingslessen wat menigeen al jaren niet meer gehad heeft.
In groep 8 ja, waar je eigenlijk nog veel te jong bent om dat te leren. Je doet dan ook nog geen borstcompressies. Met AED's gaat het gelukkig al veel vaker goed, die vertellen je ook hoe vaak je moet drukken en wanneer je moet blazen.
Met BHV krijg ik wel elk jaar een opfriscursus.
Maar zouden veel ongevallen niet voorkomen kunnen worden als mensen eerder al zouden stoppen met lopen?
pi_140129997
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:37 schreef YUR het volgende:
Het was de eerste keer warm weer, dat is voor heeeel veel mensen heel erg wennen. Heb je overal gelezen hoeveel mensen er wel niet onwel zijn geworden? Je kan ze het beste tegen zichzelf beschermen, want kennelijk kunnen ze dat zelf niet.
pi_140130046
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

In groep 8 ja, waar je eigenlijk nog veel te jong bent om dat te leren. Je doet dan ook nog geen borstcompressies. Met AED's gaat het gelukkig al veel vaker goed, die vertellen je ook hoe vaak je moet drukken en wanneer je moet blazen.
Maar zouden veel ongevallen niet voorkomen kunnen worden als mensen eerder al zouden stoppen met lopen?
Of gewoon niet beginnen met de wedstrijd als je niet goed genoeg getraind bent, als je weet dat je niet goed tegen warm weer kunt, als ...
Alleen wie is er zo verstandig? Bijna niemand. "Komt wel goed joh, ik doe het gewoon rustig aan" en dan toch te hard beginnen. "Ja die marathon zonder voorbereiding kan ik wel lopen, ik ben een echte doorzetter!"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:55:03 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140130072
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

dat denk ik wel zeker, zelfbescherming
Today is life -

Dale Carnegie
pi_140130154
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

Heb ik nooit gehad op school :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 19 mei 2014 @ 14:58:01 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140130165
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:37 schreef YUR het volgende:
_O_
Het was idd warm, en het kon geen kwaad om idd wat extra voorzorgsmaatregelen te nemen, maar 23 graden is nou niet dat je zegt de temperatuur waarbij gelijk dingen afgelast moeten worden...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:59:40 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140130210
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb ik nooit gehad op school :)
slechte school ;)
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 19 mei 2014 @ 14:59:51 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140130218
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:50 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Ik heb geen idee want ik heb nog nooit lange wedstrijden gedaan. Volgens mij is normaal gesproken 1 drankpost per 5km normaal? In warm weer zou het dubbele zeker een uitgangspunt moeten zijn.
Welnee... Normaliter hoef je bij een 5k niet eens te drinken dus als er dan om de 5 eentje staat is dat toch precies goed... Mensen kunnen ook nog zelf nadenken en een bottlebelt oid regelen toch als je echt denkt dat je het niet met minder gaat redden?

Bij extreem warm weer vind ik het iets anders, maar 23 graden... Als we daar al om gaan aflassen dan kunnen we hetzelfde gaan doen bij kou, regen en wind...
pi_140130314
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook nog zelf nadenken en een bottlebelt oid regelen toch als je echt denkt dat je het niet met minder gaat redden?
Dit!
Beetje zelf nadenken kan wel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 15:04:04 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140130337
quote:

[..]

Welnee... Normaliter hoef je bij een 5k niet eens te drinken dus als er dan om de 5 eentje staat is dat toch precies goed... Mensen kunnen ook nog zelf nadenken en een bottlebelt oid regelen toch als je echt denkt dat je het niet met minder gaat redden?

Bij extreem warm weer vind ik het iets anders, maar 23 graden... Als we daar al om gaan aflassen dan kunnen we hetzelfde gaan doen bij kou, regen en wind...
Dat ben ik wel met je eens. Maar t is denk ik wel goed als mensen eruit gehaald worden als je ziet dat t de verkeerde kant uitgaat
Today is life -

Dale Carnegie
pi_140130434
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:54 schreef Aisomont het volgende:

[..]

"Ja die marathon zonder voorbereiding kan ik wel lopen, ik ben een echte doorzetter!"
Het is ook gewoon een kwestie van beginnen, als je dat eenmaal gedaan heb hoef je alleen maar door te lopen tot de finish.

Volgens mij zijn het bijna allemaal volwassen mensen die meelopen, waarvan 100% de mogelijkheid heeft om de weersverwachting te bekijken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_140130462
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:52 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Het was de eerste keer warm weer, dat is voor heeeel veel mensen heel erg wennen. Heb je overal gelezen hoeveel mensen er wel niet onwel zijn geworden? Je kan ze het beste tegen zichzelf beschermen, want kennelijk kunnen ze dat zelf niet.
Het was bij de CPC ook al de eerste keer warm weer. Zo blijf je aan de gang.

Edit: bij de CPC stond de laatste drankpost trouwens op 13 km. Dat was duidelijk te vroeg; die laatste 8 km was voor veel mensen te lang, dus een geimproviseerde drankpost van particulieren op 18 km was heel populair.

Minstens 1 per 5 km mag je toch wel verwachten bij dit formaat wedstrijd.

[ Bericht 17% gewijzigd door pijll op 19-05-2014 15:12:51 ]
pi_140130583
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:15 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Komt dan eindelijk die 35'er? Of had je al onder de 36 min gelopen?
Haha nee :P
Mijn PR staat al anderhalf jaar op 37'27 ofzo. Op een Bosloop, die niet gecertificeerd is. Maar wel 9.9nog iets km aangaf.
Maar ik loop eigenlijk nooit meer op de weg, dus we gaan het zien woensdag. Hopen dat het al iets is afgekoeld om half 8 in de avond, misschien klein buitje eroverheen graag :P. Geen onweer...
Dan hoop ik in de richting van de 36 te komen ja, spannend! :)
  maandag 19 mei 2014 @ 15:11:48 #73
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140130587
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:38 schreef Quoi het volgende:
Ik heb een keer een reanimatie meegemaakt van ca een half uur. Stond ernaast en mocht infuusjes inbrengen. Die ging dus dood. Sindsdien loop ik eigenlijk het liefst weg bij een noodsituatie :@
Maar ik geloof dat ik het nog wel zou kunnen - die aantallen wisselen nog weleens (aantal x beademen-massage), maar het is belangrijker dat je iets doet.
30 compressies 2x beademen
pi_140130612
quote:

[..]

Lijkt mij handig om toch wat meer drankposten te hebben dan dat je moet drinken. Volgens mij mist iedereen wel eens een drankpost, of omdat ze niet aan het opletten zijn, of omdat hun bekertje valt, ... Ik hoop dat mensen zelf kunnen nadenken ja, maar toch gaat er nog steeds iets fout aangezien er echt heel veel mensen onwel zijn geworden. Het was wel 23 graden met volle zon. Met kou, regen en wind gaat je watervoorraad niet sneller op. Ik zeg overigens echt niet dat ze een wedstrijd moeten aflassen omdat het 23 graden wordt. Maar wel als ze niet genoeg drankposten hebben, een tekort aan mensen of als het ergens heel erg krap is. Verantwoordelijkheidsgevoel enzo.
  maandag 19 mei 2014 @ 15:14:23 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140130672
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:07 schreef pijll het volgende:

[..]

Het was bij de CPC ook al de eerste keer warm weer. Zo blijf je aan de gang.

Edit: bij de CPC stond de laatste drankpost trouwens op 13 km. Dat was duidelijk te vroeg; die laatste 8 km was voor veel mensen te lang, dus een geimproviseerde drankpost van particulieren op 18 km was heel populair.

Minstens 1 per 5 km mag je toch wel verwachten bij dit formaat wedstrijd.
1 per 5 lijkt me redelijk idd. :Y
  maandag 19 mei 2014 @ 15:15:11 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140130709
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Maar t is denk ik wel goed als mensen eruit gehaald worden als je ziet dat t de verkeerde kant uitgaat
Oh ja natuurlijk, ik reageerde alleen op het idee dat het mss beter is een evenement af te lassen.
En dat vind ik bij 23 graden nogal rigoreus.
pi_140131050
Bij de Ekiden was het vorig jaar wel bijna 30 graden naar mijn idee, toen was het ook aardige hitte. :D
Jack does it in real time...
pi_140131069
Ligt ook een beetje aan de locatie en de gevoelstemperatuur, de wind, etc.
23 graden met zon/wolkjes/briesjes aan zee is anders dan 23 graden volle zon op windstille plekken, maargoed, blijft voor mij een kwestie van persoonlijke verantwoordelijkheid en inschatten. Had afgelopen zaterdag ook gewoon mijn eigen gezondheid, gestel en plezier in 't vizier bij alles wat ik deed.
Ja doei.
pi_140131140
Het is gewoon een feit dat het in Nederland bij 23 graden in de zon gewoon al vies warm is.
pi_140131149
Het was gewoon erg warm dit weekend. Zeker in een windstil straatje waar 1000en mensen doorheen lopen. Maar bij mensen die onwel worden gaat er meestal wel meer mis.
pi_140131413
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:27 schreef Devv het volgende:
Het is gewoon een feit dat het in Nederland bij 23 graden in de zon gewoon al vies warm is.
Vies warm? Dat is natuurlijk gewoon een persoonlijke mening en geen feit ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2014 15:34:20 ]
  maandag 19 mei 2014 @ 15:37:19 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140131570
Meneer Q is gister ook min of meer onwel geworden :{ Mijn grote beer van een kerel had een keertje van me aangenomen: drink de dag ervoor genoeg en drink onderweg bij de HM. Normaal drinkt hij weinig, want niet nodig stoere man ik heb niet veel nodig enzo ;) Nu had hij dat wel gedaan vooraf en had Salomon camelbak om en ging hélemaal stuk. Is na zijn wedstrijd en tijdens mijn wedstrijd ergens op een bankje gaan zitten en er niet meer afgekomen.

Zijn eindtijd toch nog 1u57 waar hij normaal minstens 10 min sneller loopt.

Vorige keer ook al in Naaldwijk. Tijd voor een medische keuring - die afspraak is gemaakt :) Of kan - als rasechte Fries - niet zo goed tegen de warmte oid.
pi_140131613
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:37 schreef Quoi het volgende:
Meneer Q is gister ook min of meer onwel geworden :{ Mijn grote beer van een kerel had een keertje van me aangenomen: drink de dag ervoor genoeg en drink onderweg bij de HM. Normaal drinkt hij weinig, want niet nodig stoere man ik heb niet veel nodig enzo ;) Nu had hij dat wel gedaan vooraf en had Salomon camelbak om en ging hélemaal stuk. Is na zijn wedstrijd en tijdens mijn wedstrijd ergens op een bankje gaan zitten en er niet meer afgekomen.

Vorige keer ook al in Naaldwijk. Tijd voor een medische keuring - die afspraak is gemaakt :) Of kan - als rasechte Fries - niet zo goed tegen de warmte oid.
Wat was het probleem dan? Teveel water en te weinig isotoon?
  maandag 19 mei 2014 @ 15:39:47 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140131667
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:11 schreef Fa-tum het volgende:

[..]

30 compressies 2x beademen
Dank ;)

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat was het probleem dan? Teveel water en te weinig isotoon?
Weet jij het - weet ik het? Ik weet het niet.
pi_140131700
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Haha nee :P
Mijn PR staat al anderhalf jaar op 37'27 ofzo. Op een Bosloop, die niet gecertificeerd is. Maar wel 9.9nog iets km aangaf.
Maar ik loop eigenlijk nooit meer op de weg, dus we gaan het zien woensdag. Hopen dat het al iets is afgekoeld om half 8 in de avond, misschien klein buitje eroverheen graag :P. Geen onweer...
Dan hoop ik in de richting van de 36 te komen ja, spannend! :)
Als ik lees hoe je die trails bestormt, mag het best wat ambitieuzer :{w
Ik zet in op 35! Laag!
pi_140131961
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Het was gewoon erg warm dit weekend. Zeker in een windstil straatje waar 1000en mensen doorheen lopen. Maar bij mensen die onwel worden gaat er meestal wel meer mis.
Klopt. En dat is toch vooral de verantwoordelijkheid van die mensen zelf. Niet die van mij als medeloper, niet die van mij als toeschouwer en ook niet die van de organisatie.

En ik lees hier mensen die het hebben over afgelasten van een wedstrijd. Dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen zelf een beetje nadenken. Dan maar geen pr. Prima toch?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_140132281
quote:
99s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:47 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Klopt. En dat is toch vooral de verantwoordelijkheid van die mensen zelf. Niet die van mij als medeloper, niet die van mij als toeschouwer en ook niet die van de organisatie.

En ik lees hier mensen die het hebben over afgelasten van een wedstrijd. Dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen zelf een beetje nadenken. Dan maar geen pr. Prima toch?
Maar mensen doen dat blijkbaar niet. Moet de organisatie dan maar bijna letterlijk mensen laten doodgaan? Iemand moet de verantwoordelijkheid nemen, en als die mensen het niet kunnen...
pi_140132298
Verplicht een screenshot van je trainingsloopjes op Endomondo en je wijze posts op Fok showen voordat je mag meedoen :P
pi_140132382
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_
Het was idd warm, en het kon geen kwaad om idd wat extra voorzorgsmaatregelen te nemen, maar 23 graden is nou niet dat je zegt de temperatuur waarbij gelijk dingen afgelast moeten worden...
Ik verbaasde mij over het grote aantal lopers dat geen drinken bij zich had bij de start. En dat kan hoor, ik zou ook geen drinken meenemen in een training voor de 10k maar had nu toch een bidon meegenomen, al was het maar even om te spoelen en te spugen (want anders verslik ik mij nog misschien onder het lopen). Is toch iets van zelf verantwoording nemen over de omstandigheden.

De organisatie had overigens wel heel goed haar best gedaan, ik heb meerdere drankposten gezien dus dat was goed geregeld.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_140132432
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:57 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Maar mensen doen dat blijkbaar niet. Moet de organisatie dan maar bijna letterlijk mensen laten doodgaan? Iemand moet de verantwoordelijkheid nemen, en als die mensen het niet kunnen...
Tot hoe ver moet een organisatie verantwoordelijkheid nemen dan? Elke kilometer iedereen stoppen en verplicht 3 minuten aan een tuinslang laten lurken?

Kom nou, we zijn toch niet helemaal debiel met zijn allen.... Dit is geen amerika waar je op een strijkijzer moet schrijven dat je je overhemd uit moet doen voor gebruik.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_140132439
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:40 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Als ik lees hoe je die trails bestormt, mag het best wat ambitieuzer :{w
Ik zet in op 35! Laag!
Ik ben het met je eens! Trainen zal ie!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 mei 2014 @ 16:04:32 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140132542
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:37 schreef Quoi het volgende:

In Naaldwijk was het toch een stuk koeler dan gisteren.
  maandag 19 mei 2014 @ 16:05:28 #93
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140132577
quote:
99s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:47 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat dus. Overigens heb ik ook al snel last van de warmte dus let ik er gewoon extra op, al moet ik zeggen dat ik ook graag een helpende hand uitsteek als ik zie dat mede lopers het moeilijk hebben. Of het nou een winegum is, restant van m'n drinken, helpen met rekken als het erin schiet of wat bemoedigende woorden toeschreeuwen. :P
pi_140132724
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:00 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Ik verbaasde mij over het grote aantal lopers dat geen drinken bij zich had bij de start. En dat kan hoor, ik zou ook geen drinken meenemen in een training voor de 10k maar had nu toch een bidon meegenomen, al was het maar even om te spoelen en te spugen (want anders verslik ik mij nog misschien onder het lopen). Is toch iets van zelf verantwoording nemen over de omstandigheden.

De organisatie had overigens wel heel goed haar best gedaan, ik heb meerdere drankposten gezien dus dat was goed geregeld.
Ik had ook geen drinken mee :@
Dacht dat 2 drankposten wel genoeg zou zijn, en dat was ook wel zo :+
  maandag 19 mei 2014 @ 16:13:58 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_140132897
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:30 schreef Nirak het volgende:
Waarop ik zei: voel zelf anders even, dat spreekt meer dan de verbeelding ;) Dus nu weet de stagiair ook hoe een spierscheurtje voelt, goede daad check!
Speelde het uiterlijk van de stagair in kwestie hierbij nog een rol? >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_140132901
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Tja, dat kan ook werken hoor. Persoonlijk wilde ik geen risico nemen.. de eerste warme dag eind maart was het op zandvoort circuit ook erg warm, vond ik het heel vervelend dat ik niks bij me had op de 5 dus vandaar dat ik toch wat meenam dit keer.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_140133294
Als er info te vinden is hoeveel posten er onderweg te vinden zijn bij een wedstrijd bepaal ik aan de hand van die informatie en het weerbericht of ik zelf drinken meeneem of niet.
Vaker niet dan wel overigens, ik heb niet heel veel vocht nodig.
pi_140133341
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:14 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Tja, dat kan ook werken hoor. Persoonlijk wilde ik geen risico nemen.. de eerste warme dag eind maart was het op zandvoort circuit ook erg warm, vond ik het heel vervelend dat ik niks bij me had op de 5 dus vandaar dat ik toch wat meenam dit keer.
Gisteren was dus (inclusief begin maart met de CPC) al de 3e "eerste warme dag" dit jaar.
  maandag 19 mei 2014 @ 16:28:34 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140133412
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik moet eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik ook niks meegenomen zou hebben. Ik neem tijdens een eigen training van 45 minuten-60 minuten ook niks mee, dus tijdens een evenement als het warm is zou ik genoeg hebben aan de 2 drankposten idd.

Bij de Vredesloop ben ik toen de eerste post voorbij gelopen, had er nog geen behoefte aan.
  maandag 19 mei 2014 @ 16:31:24 #100
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_140133516
Zonde om van dit weer geen gebruik te maken. Na de veldslag van gisteren, vandaag een kleine 5 KM rustig gelopen.

Meneer Q is een ervaren loper toch? Dan is 2 keer in korte tijd wel veel :?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')