Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Alle lopers die gisteren zijn gaan lopen met die hitte: thumbs up Ik ben net bij 21C gaan lopen pffff. Wel lekker mijn nieuwe stay cool-shirt kunnen uitproberen. Bleef er helaas niet cool bij. Dat kan nog leuk worden zaterdag bijde Trappistenloop, dan wordt het geloof ik 29C En nog steeds geen startbewijs binnen
Ik heb vannacht half slaperig toen ik niet kon slapen alle posts even doorgelezen van gisteren, en wat is er weer goed gelopen door iedereen ondanks de warmte en allerhande hordes die genomen moesten worden!
Bij wedstrijden moet je dit dus juist wel doen. Je maakt (over het algemeen) een veel grotere inspanning dan normaal als je gaat hardlopen. Kost superveel kracht en energie. Gewoon een fikse bak friet eten. Met mayo. Als dat meer calorieën is dan wat je die dag eraf hebt gelopen, boeit dat niet. Afvallen doe je door trainingen, niet door wedstrijden.
Goed om te weten klinkt ook logisch. Ekiden wordt pas mijn 3e wedstrijd, meestal train ik dus Hotel ik soms ook een pittige training doe waardoor ik honger blijf hebben..
Vanmorgen trouwens bij Fysio geweest. Het was twijfelen of het nu wel of geen zweepslag is. Ik beeb zelf overtuigd van niet omdat het langzaam op kwam zetten tijdens wandelen. De fysio is er wel van overtuigd dat het een zweepslag was geworden als ik een lange training had gedaan woensdag. Dus: pfiew. Mijn kuit is even goed betast en al vrij snel wist hij de vinger op de zere plek te leggen De stagiair vroeg: "hoe voel je dat nou?" waarop de fysio uitleg begon te geven in woord. Waarop ik zei: voel zelf anders even, dat spreekt meer dan de verbeelding Dus nu weet de stagiair ook hoe een spierscheurtje voelt, goede daad check!
Belangrijkste is dat ik 5 juli hendig weer op de been ben. Ik mag deze week nog niet hardlopen. Maandag moet ik terugkomen en dan gaan we even wat oefeningen doen maar nog steeds niet hardlopen... In de tussentijd mag ik wel fietsen zolang het maar geen piekbelasting is. Dus gaat goed komen
Kwam gister tijdens het rennen een mede-loper tegen die liep te strompelen van de pijn; zag er uit als een flinke zweepslag inclusief de grote bloeduitstorting. Heb haar gezegd heel rustig aan te doen en dat ik bij de volgende suppoost zou vragen om te bellen om op te halen. Helaas was de volgende suppoost best ver; maar wel gezegd dat ie moest bellen dat er iemand opgehaald moest worden. Renners voor mij en achter mij liepen gewoon door..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Goed! Herstellen best snel. Alleen die op m'n grote teen is nog wat aan het stribbelen, maar werk thuis vandaag en loop lekker op blote voeten rond, dus kan het lekker goed herstellen!
Goed! Herstellen best snel. Alleen die op m'n grote teen is nog wat aan het stribbelen, maar werk thuis vandaag en loop lekker op blote voeten rond, dus kan het lekker goed herstellen!
Weet iemand een goede hardloopkalender voor Belgie? Misschien ga ik in juli een weekje naar de Ardennen met vrienden, dus dan zou het leuk zijn om daar een loopje te doen. Maar er is nauwelijks informatie te vinden over wedstrijden. Zeker niet omdat ik niet weet wat hardlopen in het Frans is.
(De locatie is wel in de buurt van het parcours van de Trail des Fantomes. Maar dat gaat 'm niet worden.)
Op maandag 19 mei 2014 11:42 schreef SEMTEX het volgende: God, ik heb de dag na een lange duurloop altijd zo'n gierende, niet te stillen honger op mijn werk. Hoe doen jullie dat? Heb al een banaan, appel en twee energyrepen op : En ontbeten met pap & go...
Heel veel eten!! normaal 3 x eten en 3 tussendoortjes maar tegenwoordig zijn de tussendoortjes ook hele maaltijden...(wel gezonde eten overigens) word er niet dikker of zwaarder van dus zal het nodig hebben, jij vast ook en van te weinig eten krijg ik juist nog meer honger waardoor ik uiteindelijk weer meer ongezonde dingen ga snacken dus gewoon eten
Wat een weekend! Veel goede prestaties, leuke verslagen en foto's voorbij zien komen.
Ik ben net terug van mijn LDL, wat een heerlijk weer. Heb wel zoveel mogelijk in de schaduw gelopen en net wat langzamer dan anders maar dat kan ook komen omdat de zandpaden steeds meer veranderen in los zand, maar het ging lekker.
Ben ook vandaag maar stuk gaan lopen, zag dat het de komende dagen nog warmer wordt. Man wat kreeg ik een respect voor de wedstrijdlopers van afgelopen weekend. Was echt warm om te lopen en al snel besloten om maar niet al te lang rondje te doen. Moet toch ook maar eens kijken voor iets om water mee te nemen tijdens het lopen, met deze temperaturen en als ik nog wat verder wil lopen wel verstandig.
Op maandag 19 mei 2014 12:28 schreef Fa-tum het volgende: Alle lopers die gisteren zijn gaan lopen met die hitte: thumbs up Ik ben net bij 21C gaan lopen pffff. Wel lekker mijn nieuwe stay cool-shirt kunnen uitproberen. Bleef er helaas niet cool bij. Dat kan nog leuk worden zaterdag bijde Trappistenloop, dan wordt het geloof ik 29C En nog steeds geen startbewijs binnen
29? Srsly? Sure... dat is de laatste les van mijn 10k training... Oef.