abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2014 @ 22:03:18 #1
428115 Hanzeroos
studenten Maatschappelijk Werk
pi_140108509
Wel lichamelijke intimiteit met kinderen toestaan, of geen lichamelijke intimiteit met kinderen toestaan? Wat vind jij? Wel toestaan of niet? Verplaats je eens in de rol van een kind, ouder of pedofiel. Op welk uitgangspunt is jouw mening gebaseerd?

De vereniging Martijn had als uitgangspunt dat alle vormen van lichamelijke intimiteit met kinderen toegestaan moet zijn, als men zich maar aan enkele richtlijnen houdt, zoals openheid naar de ouders van het kind en instemming van het kind zonder geweld, dwang of overmacht.
Zou jij je hier in kunnen verplaatsen? Ik vraag niet van je of je dit ook daadwerkelijk kunt, ik vraag alleen of de mogelijkheid bestaat of jij je zou kunnen verplaatsen in dit standpunt.

Ik denk en ben er van overtuigd dat vrijwel elke volwassene met gezond verstand hier vel op tegen is en het ook lastig vind om de mogelijkheid te zien om zich te kunnen verplaatsen in dit standpunt, en dus eigenlijk lichamelijke/seksuele intimiteit met een kind kan snappen.

Nou het heeft even geduurd maar de kogel is door de kerk. Op 27 juni 2012 wordt vereniging Martijn stopgezet door een verbod van de rechtbank in Assen. De reden van dit verbod was hierbij dat de rechtbank seksueel contact tussen volwassenen en kinderen in strijd achtte met de algemeen aanvaarde normen en waarden die in de Nederlandse maatschappij gelden. De vereniging werd meteen ontbonden, maar op wonderbaarlijke wijze kon de vereniging in hoger beroep. Nu denkt u waarschijnlijk: ‘Terecht iedereen heeft recht om in hoger beroep te gaan’. Maar dit was niet het enige wonder wat zich voordeed. Op 2 april 2013 vanuit het gerechtshof te Leeuwarden besloten om het verbod te vernietigen.
Maar uiteindelijk, op 18 april jl., is dan toch de beschikking van de rechtbank in Assen bekrachtigd, en heeft vereniging Martijn alsnog een verbod gekregen.

Toch bijzonder eigenlijk, dat eigenlijk iedereen tegen de vereniging is, maar de politiek geen poot had om op te staan om de vereniging te verbieden.
Zo bied het verbod op de vereniging de kans om een discussie te starten over de rol en de grenzen van de rechterlijke macht als beoordelaar van wat wel en niet acceptabel is in de huidige maatschappij.
Bijzonder genoeg staat er ook nog, in een niet nader te noemen artikel, beschreven dat ‘een groot deel’ van de Nederlandse politieke partijen het een goede zaak vond. Hoe ziet het dan met het overige ‘kleine’ deel van de partijen?! Toch merkwaardig dat er mensen zijn die de vereniging niet tegengaan. Misschien heeft dit te maken met het feit dat een aantal ex-leden van de vereniging actief waren in de politiek en religie?

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe sociaal ongelijk de vereniging nu eigenlijk is ten aanzien van de maatschappij. Hoe kan het dat het zoveel moeite heeft gekost om de vereniging een verbod op te leggen?

Max Weber stelt dat een sociale verhouding open is wanneer de participatie van iedereen die aan het wederzijdse sociale handelen deel kan en wil nemen, niet ontkend wordt door haar geldende ‘ordeningen’. Wanneer we deze stelling naast het uitgangspunt leggen van de vereniging, zien we toch vrijwel dezelfde boodschap naar voren komen, het wederzijdse sociale handelen.
Als we het op die manier bekijken, kunnen we dan eigenlijk niet zeggen dat zij streven naar sociale gelijkheid? Of is de verhouding volwassene/kind nooit te zien als gelijk?

Wanneer ik dit met elkaar afweeg begint bij mij twijfel te ontstaan. We willen zo graag gelijkheid voor iedereen. Waarom sluiten we deze mensen dan zo buiten de samenleving?
Of kiezen deze mensen er zelf voor om zich apart te zetten buiten de samenleving, en zo sociale ongelijkheid creëren? Er wordt namelijk verklaard dat pedofilie een ziekte is…
Zijn wij dan als samenleving wel strevend naar sociale gelijkheid?
pi_140108954
Edit: TS spamt. Derhalve mijn reply gedelete.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_140109075
#free martijn
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_140109090
student maatschappelijk werk :')
pi_140109200
Yes, weer een Hanzestudent met een mooie stelling.
Extremistisch gematigd.
pi_140109328
Als je dit soort epistels leest, begin je je af te vragen waarom de accreditatie van dit soort opleidingen niet gewoon wordt ingetrokken.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:16:11 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140109362
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:12 schreef Plantagehouder het volgende:
student maatschappelijk werk :')
Scholier zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_140109520
Hebben die lui van de Hanze allemaal de opdracht gekregen om op FOK! te gaan spammen ofzo :')

Lijkt me dat Danny effe een paar telefoontjes die kant op gaat doen
pi_140109724
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

MWD is een hbo-studie, dus ‘studenten’ klopt.

Hoe gaat dat eigenlijk; Is er een docent die FOK! aanraadt? Was het een medestudent die op het idee kwam om de opdracht op dit forum te pleuren? Waarom worden wij de laatste week overspoeld met jullie huiswerk?
Extremistisch gematigd.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:23:34 #11
346939 Janneke141
pi_140109902
Als de scholierstudent in kwestie nou nog een beetje leuk meediscussieert maakt het niet zo veel uit. Maar het zijn allemaal hit&run-topics.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:24:21 #12
428115 Hanzeroos
pi_140109947
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:21 schreef P8 het volgende:

[..]

MWD is een hbo-studie, dus ‘studenten’ klopt.

Hoe gaat dat eigenlijk; Is er een docent die FOK! aanraadt? Was het een medestudent die op het idee kwam om de opdracht op dit forum te pleuren? Waarom worden wij de laatste week overspoeld met jullie huiswerk?
Hé P8,
Inderdaad, een opdracht voor het vak Sociale ongelijkheid! We hebben een lijst doorgekregen van onze docent met verschillende links waar je, je blog op kan plaatsen. Vandaar dat jullie overspoelt worden! Sorry! We moeten er zoveel mogelijk reacties op krijgen, dus ga gerust je gang!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:25:38 #13
428115 Hanzeroos
pi_140110044
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
Als de scholierstudent in kwestie nou nog een beetje leuk meediscussieert maakt het niet zo veel uit. Maar het zijn allemaal hit&run-topics.
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon netjes een HBO student hoor, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:27:04 #14
428115 Hanzeroos
pi_140110144
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
Maar Janneke141, hoe denk jij hierover? Voor of tegen? en waarom?
pi_140110248
hoezo ben jij geen scholier
pi_140110304
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:24 schreef Hanzeroos het volgende:
Sociale ongelijkheid!
Sociale ongelijkheid? Wat voor een marxistische kutopleiding is dat dan :') :') :') :') :')
pi_140110362
quote:

[..]

Hé P8,
Inderdaad, een opdracht voor het vak Sociale ongelijkheid! We hebben een lijst doorgekregen van onze docent met verschillende links waar je, je blog op kan plaatsen. Vandaar dat jullie overspoelt worden! Sorry! We moeten er zoveel mogelijk reacties op krijgen, dus ga gerust je gang!
Welke docent was het en plaats die lijst 's?
Mokkel met stuntstok
  zondag 18 mei 2014 @ 22:30:49 #18
428115 Hanzeroos
pi_140110427
quote:
5s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:29 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Wat schiet je daar mee op? Gaat op de inhoud van deze blog.
pi_140110474
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:30 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Nou dat is voor ons als forum wel fijn om te weten als we nog 150 van zulke studenten over de vloer krijgen.
Mokkel met stuntstok
  zondag 18 mei 2014 @ 22:31:43 #20
428115 Hanzeroos
pi_140110492
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Sociale ongelijkheid? Wat voor een marxistische kutopleiding is dat dan :') :') :') :') :')
Hahaha true! Maar moet een paar goede inhoudelijke reacties hebben, dus als je het even wilt doorlezen zou je me heel erg helpen!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:31:49 #21
346939 Janneke141
pi_140110499
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:27 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Maar Janneke141, hoe denk jij hierover? Voor of tegen? en waarom?
OK, we hebben er een te pakken die wel reageert. Gezellig :)

Ik vind het lastig om een mening te geven op basis van de titel van het stuk, omdat je voor mij onvoldoende uitlegt wat nu precies sociale (on)gelijkheid is, in ieder geval in relatie tot de vereniging Martijn. Misschien dat je daar beter nog een paar regels aan kan besteden, in plaats van het tijdsverloop van het juridische proces.

Maar als je mijn mening wil weten: ik ben tegen het verbod op de vereniging.
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:33:19 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_140110621
quote:

[..]

Hé P8,
Lekker sociaal van die leraar... Ik mag hopen dat hij zijn lesmateriaal aanpast.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_140110627
quote:

[..]

Hé P8,
_O_ Je bent de eerste die daadwerkelijk terugpraat. Wie is jullie docent? Sociale ongelijkheid werd toch gegeven door o.a. Willem Caspers? Hoe dan ook, ik denk dat ik namens heel FOK! spreek als ik je verzoek om terug te koppelen aan de betreffende docent dat het op prijs wordt gesteld als men op fora daadwerkelijk moeite doet om een discussie op gang te helpen en houden. Dat vergroot de hoeveelheid nuttige respons ook aanzienlijk. Als jij bereid bent om dat te doen, ben ik bereid om inhoudelijk te reageren :)

Nu reageer jij wel en loop je door je studiegenoten tegen een hoop verzuurde FOK!kers aan, dat is jammer.
Extremistisch gematigd.
pi_140110692
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:33 schreef P8 het volgende:

[..]

_O_ Je bent de eerste die daadwerkelijk terugpraat. Wie is jullie docent? Sociale ongelijkheid werd toch gegeven door o.a. Willem Caspers? Hoe dan ook, ik denk dat ik namens heel FOK! spreek als ik je verzoek om terug te koppelen aan de betreffende docent dat het op prijs wordt gesteld als men op fora daadwerkelijk moeite doet om een discussie op gang te helpen en houden. Dat vergroot de hoeveelheid nuttige respons ook aanzienlijk. Als jij bereid bent om dat te doen, ben ik bereid om inhoudelijk te reageren :)
*;
Mokkel met stuntstok
  zondag 18 mei 2014 @ 22:35:25 #25
428115 Hanzeroos
pi_140110787
quote:
3s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Nou dat is voor ons als forum wel fijn om te weten als we nog 150 van zulke studenten over de vloer krijgen.
Als er iets staat met Sociale ongelijkheid, weet je genoeg! Dan is het van onze opleiding. Moet natuurlijk allemaal deze week dus daarom word je nu overspoelt omdat iedereen het weer op het laatste moment doet :')
pi_140110837
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:35 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Als er iets staat met Sociale ongelijkheid, weet je genoeg! Dan is het van onze opleiding. Moet natuurlijk allemaal deze week dus daarom word je nu overspoelt omdat iedereen het weer op het laatste moment doet :')
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:33 schreef P8 het volgende:
Wie is jullie docent? Sociale ongelijkheid werd toch gegeven door o.a. Willem Caspers? Hoe dan ook, ik denk dat ik namens heel FOK! spreek als ik je verzoek om terug te koppelen aan de betreffende docent dat het op prijs wordt gesteld als men op fora daadwerkelijk moeite doet om een discussie op gang te helpen en houden.
Mokkel met stuntstok
  zondag 18 mei 2014 @ 22:38:03 #27
428115 Hanzeroos
pi_140110968
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:36 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor je feedback! Ga het zeker terug geven, snap dat het voor jullie super irritant is! Mord_Sith, hoe denk jij over Pedofilie?
pi_140110976
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:35 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Maar wat is de opdracht dan? Een discussie aangaan met anderen over je stelling, of gewoon je blog verspreiden en kijken wat de respons is?

Als het dat laatste is dan kan ik het in ieder geval missen als kiespijn. Niets zo irritant als een topicstarter die een stelling inneemt en vervolgens nooit meer van zich laat horen. Krijg dan een beetje het idee dat wij jouw huiswerk moeten doen.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:39:16 #29
428115 Hanzeroos
pi_140111049
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar wat is de opdracht dan? Een discussie aangaan met anderen over je stelling, of gewoon je blog verspreiden en kijken wat de respons is?

Als het dat laatste is dan kan ik het in ieder geval missen als kiespijn. Niets zo irritant als een topicstarter die een stelling inneemt in vervolgens nooit meer van zich laat horen. Krijg dan een beetje het idee dat wij jouw huiswerk moeten doen.
De opdracht is inderdaad een discussie aangaan op een forum! Dus Wijnand_Bierenstein wat is jouw mening over deze topic?
  zondag 18 mei 2014 @ 22:41:10 #30
428115 Hanzeroos
pi_140111179
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:33 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Lekker sociaal van die leraar... Ik mag hopen dat hij zijn lesmateriaal aanpast.
Pharkus, wat vind je van deze topic? Hoe kijk jij naar Pedofilie? Wat denk jij, is het een geaardheid?
  zondag 18 mei 2014 @ 22:42:02 #31
346939 Janneke141
pi_140111250
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:39 schreef Hanzeroos het volgende:
wat is jouw mening over deze topic?
Een discussie aangaan is iets meer dan alleen maar mensen naar hun mening blijven vragen. Ik heb je een voorzet gegeven, ben je ook van plan om daarop te reageren?
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:42:18 #32
54263 crew  Pharkus
pi_140111270
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:38 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback! Ga het zeker terug geven, snap dat het voor jullie super irritant is! Mord_Sith, hoe denk jij over Pedofilie?
Wat zegt de bijbel of koran over pedofilie? Zijn gelovigen sociaal ongelijker of is dat meer iets voor domme mensen?
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:46:58 #33
54263 crew  Pharkus
pi_140111580
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:41 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Pharkus, wat vind je van deze topic? Hoe kijk jij naar Pedofilie? Wat denk jij, is het een geaardheid?
Ik ben erg teleurgesteld in mijn jeugd door de pedofilie en geloof me ik heb mijn best gedaan. Zat op judo, zwemmen, katholieke koor noem maar op. Ik liep parmantig met mijn billetjes naar iedere verdachte man met snor te schudden. Maar nooit en te nimmer heeft zo'n geilaard zich aan mij vergrepen.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:47:39 #34
428115 Hanzeroos
pi_140111615
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een discussie aangaan is iets meer dan alleen maar mensen naar hun mening blijven vragen. Ik heb je een voorzet gegeven, ben je ook van plan om daarop te reageren?
Ik heb mijn mening al klaar en dat is dat ik absoluut tegen de vereniging ben. Dit omdat ik denk dat je onder groepsdruk elkaar versterkt. Ik ben juist benieuwd naar de meningen van anderen om daar op in te gaan. Ik vind dat je absoluut van kleine kinderen af moet blijven, dit geldt ook voor mensen met een beperking. Wanneer iemand sociaal ongelijk is, blijf je hier van af!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:48:36 #35
346939 Janneke141
pi_140111667
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:47 schreef Hanzeroos het volgende:
Ik heb mijn mening al klaar en dat is dat ik absoluut tegen de vereniging ben.
Nou, dan is de discussie wel klaar. Je was weer een verrijking voor ons forum, succes ermee.
pi_140111706
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

OK, we hebben er een te pakken die wel reageert. Gezellig :)

Ik vind het lastig om een mening te geven op basis van de titel van het stuk, omdat je voor mij onvoldoende uitlegt wat nu precies sociale (on)gelijkheid is, in ieder geval in relatie tot de vereniging Martijn. Misschien dat je daar beter nog een paar regels aan kan besteden, in plaats van het tijdsverloop van het juridische proces.

Maar als je mijn mening wil weten: ik ben tegen het verbod op de vereniging.
Hallo Janneke141,

Ik denk dat ze in deze tekst wordt uitgegaan van sociale ongelijkheid in het algemeen. Onder sociale ongelijkheid verstaan we vrijwel alles waarin ongelijkheid voorkomt. Dus bijvoorbeeld een bepaalde baan niet kunnen krijgen omdat je een tatooage hebt. Dit is een voorbeeld.
In dit stuk gaan ze uit van sociale (on)gelijkheid tussen kind/volwassenee in een relatie, en het feit dat wij streven voor sociale gelijkheid maar eigenlijk de pedofielen buiten de samenleving plaatsen. is dit dan terecht? streven we dan wel naar het motto sociale gelijkheid voor iedereen?
Pedofilie wordt toch ook gezien als ziekte? Wanneer ben je nog bezig met sociale gelijkheid, en waar houd het op?
Mag ik weten waarom jij tegen het verbod op de vereniging bent? Jij bent het dus eigenlijk eens met het standpunt dat een volwassene seksualiteit mag ervaren met een minderjarige?
  zondag 18 mei 2014 @ 22:50:31 #37
428115 Hanzeroos
pi_140111811
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, dan is de discussie wel klaar. Je was weer een verrijking voor ons forum, succes ermee.
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Wat zegt de bijbel of koran over pedofilie? Zijn gelovigen sociaal ongelijker of is dat meer iets voor domme mensen?
Hoi Pharkus, zo ver ik weet wordt er in de bijbel of de koran niets besproken over pedofilie. In de bijbel worden onder andere overspel, incest, sex met dieren, onanie en dergelijke vernoemd.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:51:33 #38
428115 Hanzeroos
pi_140111888
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:49 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Hallo Janneke141,

Ik denk dat ze in deze tekst wordt uitgegaan van sociale ongelijkheid in het algemeen. Onder sociale ongelijkheid verstaan we vrijwel alles waarin ongelijkheid voorkomt. Dus bijvoorbeeld een bepaalde baan niet kunnen krijgen omdat je een tatooage hebt. Dit is een voorbeeld.
In dit stuk gaan ze uit van sociale (on)gelijkheid tussen kind/volwassenee in een relatie, en het feit dat wij streven voor sociale gelijkheid maar eigenlijk de pedofielen buiten de samenleving plaatsen. is dit dan terecht? streven we dan wel naar het motto sociale gelijkheid voor iedereen?
Pedofilie wordt toch ook gezien als ziekte? Wanneer ben je nog bezig met sociale gelijkheid, en waar houd het op?
Mag ik weten waarom jij tegen het verbod op de vereniging bent? Jij bent het dus eigenlijk eens met het standpunt dat een volwassene seksualiteit mag ervaren met een minderjarige?
That´s the spirit!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:52:57 #39
346939 Janneke141
pi_140111971
quote:
Het vak Logica maakt geen deel uit van jullie opleiding, of wel?
  zondag 18 mei 2014 @ 22:54:19 #40
428115 Hanzeroos
pi_140112069
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het vak Sociale Ongelijkheid wel, dit moet genoeg zeggen.
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:54:41 #41
54263 crew  Pharkus
pi_140112097
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doorzichtig die kloon. Als je de reacties niet krijgt mag je ze zelf fabriceren :')
pi_140112163
Mensen praten hier over het feit dat degene die de blog heeft geplaatst een mening erin heeft verwerkt. In zekere zin kan ik dat er ook uithalen, maar als ik verder lees merk ik dat de laatste alinea wordt opengelaten. Ik denk dat dit ook vooral bedoeld is om ruimte te geven voor mening van anderen.
Ach en als wij haar kunnen helpen met haar schoolopdracht door een mening te geven en die ook te kunnen beargumenteren, waarom zouden we dat dan niet doen?
Immers, we reageren allemaal wel op dit blog, maar reacties waar echt iets inhoudelijk kan worden uitgehaald lees ik toch minder.
Ik zit op dit forum om te reageren, en vind het dan ook belangrijk om een reactie te geven die ik kan beargumenteren en waar degene die het forum post ook wat aan heeft! :)
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:55:50 #43
54263 crew  Pharkus
pi_140112182
Persoonlijk ben ik ook voor sociale ongelijkheid. Goed dat dit wordt bijgebracht op school.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:56:07 #44
346939 Janneke141
pi_140112203
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:54 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Het vak Sociale Ongelijkheid wel, dit moet genoeg zeggen.
Iemand die zichzelf student noemt (even gokkend dat Dartpijl een collega van je is, of dat je het zelf bent) maar de kleuterschool-gevolgtrekking 'je bent tegenstander van het verbod op de vereniging, DUS ben je voorstander van legale pedoseksualiteit' maakt, verdient nog niet eens zijn zwemdiploma B.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:56:35 #45
428115 Hanzeroos
pi_140112233
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:55 schreef Dartpijl01 het volgende:
Mensen praten hier over het feit dat degene die de blog heeft geplaatst een mening erin heeft verwerkt. In zekere zin kan ik dat er ook uithalen, maar als ik verder lees merk ik dat de laatste alinea wordt opengelaten. Ik denk dat dit ook vooral bedoeld is om ruimte te geven voor mening van anderen.
Ach en als wij haar kunnen helpen met haar schoolopdracht door een mening te geven en die ook te kunnen beargumenteren, waarom zouden we dat dan niet doen?
Immers, we reageren allemaal wel op dit blog, maar reacties waar echt iets inhoudelijk kan worden uitgehaald lees ik toch minder.
Ik zit op dit forum om te reageren, en vind het dan ook belangrijk om een reactie te geven die ik kan beargumenteren en waar degene die het forum post ook wat aan heeft! :)
Bedankt Dartpijl01! Hier heb ik tenminste wat aan!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:57:49 #46
428115 Hanzeroos
pi_140112319
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Iemand die zichzelf student noemt (even gokkend dat Dartpijl een collega van je is, of dat je het zelf bent) maar de kleuterschool-gevolgtrekking 'je bent tegenstander van het verbod op de vereniging, DUS ben je voorstander van legale pedoseksualiteit' verdient nog niet eens zijn zwemdiploma B.
quote:

[..]

Iemand die zichzelf student noemt (even gokkend dat Dartpijl een collega van je is, of dat je het zelf bent) maar de kleuterschool-gevolgtrekking 'je bent tegenstander van het verbod op de vereniging, DUS ben je voorstander van legale pedoseksualiteit' verdient nog niet eens zijn zwemdiploma B.
Heel volwassen inderdaad.
pi_140112340
quote:

[..]

Nee geen collega, wel iemand die reageert op forums MET inhoud! Nouja, als je niet toelicht waarom jij tegen het verbod bent ga ik het inderdaad invullen.
Maargoed, ik ben wel benieuwd naar de reden dat je tegen het verbod bent..
  Forum Admin zondag 18 mei 2014 @ 22:58:22 #48
54263 crew  Pharkus
pi_140112359
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:56 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Bedankt Dartpijl01! Hier heb ik tenminste wat aan!
Hoezo heb je er wat aan? Ze zegt niets inhoudelijks.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:59:12 #49
428115 Hanzeroos
pi_140112420
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:58 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Hoezo heb je er wat aan? Ze zegt niets inhoudelijks.
Het is tenminste iemand die zijn of haar best doet!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:59:40 #50
346939 Janneke141
pi_140112451
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:58 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Nee geen collega, wel iemand die reageert op forums MET inhoud! Nouja, als je niet toelicht waarom jij tegen het verbod bent ga ik het inderdaad invullen.
En je hebt je twee minuten na de schrijver van dit blogje geregistreerd. Guttegut wat een toeval.

Ooit gehoord van de vrijheid van vereniging?
pi_140112778
Mijn mening is misschien ook prettig om te horen.
Ik ben tegen de daden die de vereniging uitvoert. Ik vind niet dat een volwassene een seksuele relatie mag aangaan met een kind. een kind en volwassene kunnen namelijk nooit levelen qua gedachtegang en uitgangspunten.
Daarentegen ben ik wel voor, omdat de vereniging er misschien ook voor kan zorgen dat er niet zomaar kinderen slachtoffer worden van pedofilie. Alleen dit is natuurlijk wel een hypothetisch idee. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat de vereniging echt zorgt voor minder vergrijpen.

Daarnaast ben ik er tegen dat pedofielen buiten de samenleving worden gezet. Ik vind het belangrijk alle mensen een kans te bieden. Hiernaast geloof ik in de goedheid van de mens, iedereen heeft iets goeds in zicht alleen dit komt er niet altijd uit. (dit is kortzichtig gezien misschien maar zorg er wel voor dat ik niet snel een vooroordeel heb) Tevens geloof ik erin dat pedofilie een ziekte is en een verslaving. Tuurlijk is het fout wat deze mensen doen, maar in hoeverre hebben zij het zelf in de hand? Ik denk dat wij deze mensen hulp moeten bieden en niet buiten de samenleving moeten stellen adhv veroordelingen.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:05:51 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140112869
quote:

[..]

Hé P8,
Hoe heet die docent? :(
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:06:02 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140112892
quote:
5s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:29 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

:9
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:06:21 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140112906
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:30 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Welk blog, is dit een blog?
Zucht.

pi_140112919
Oh shit Hanzeroos nu heb je het gedaan hoor.
pi_140112950
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En je hebt je twee minuten na de schrijver van dit blogje geregistreerd. Guttegut wat een toeval.

Ooit gehoord van de vrijheid van vereniging?
Zeker heb ik daarvan gehoord. Maar het is wel een vereniging apart toch? Of is een pedofielenvereniging net zo onschuldig als en paardrijclubvereniging? Bij pedofilie word de privacy van minderbedeelden geschaad. Is het dan volgens jou gewoon een vereniging?
Sorry ik ben het in die zin niet met je eens.

Ja klopt, ik heb meerdere accounts, en heb geen zin om op verschillende forums zelfde account te gebruiken (mijn tic).
pi_140112974
-weg- TS bevalt me niet

[ Bericht 97% gewijzigd door P8 op 18-05-2014 23:35:55 ]
Extremistisch gematigd.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:08:16 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113064
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:58 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Ben jij de leraar?

pi_140113102
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:46 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik ben erg teleurgesteld in mijn jeugd door de pedofilie en geloof me ik heb mijn best gedaan. Zat op judo, zwemmen, katholieke koor noem maar op. Ik liep parmantig met mijn billetjes naar iedere verdachte man met snor te schudden. Maar nooit en te nimmer heeft zo'n geilaard zich aan mij vergrepen.
:') :D !
pi_140113128
quote:
12s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:25 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

[..]

Gewoon netjes een HBO student hoor, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
Was is dat nou weer voor een veredelde mbo cursus :') _O- En dan een vak sociale ongelijkheid waarbij je zoveel mogelijk reacties moet loskrijgen op het internet. Is dat nu die kenniseconomie?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 18 mei 2014 @ 23:09:31 #61
428115 Hanzeroos
pi_140113196
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Oei, daar gaan we.
pi_140113261
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Hanzeroos het volgende:
a true! Maar moet een paar goede inhoudelijke reacties hebben, dus als je het even wilt doorlezen zou je me heel erg helpen!
Je doet een opleiding sociale shizzle, dan zou je eigenlijk moeten inzien waarom een community niet snel een buitenstaander zomaar gaan helpen.

Iets met leechen, kakkerlak, alleen nemen.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:10:15 #63
346939 Janneke141
pi_140113277
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:06 schreef Dartpijl01 het volgende:
Maar het is wel een vereniging apart toch?
OK, ik begin langzaam te begrijpen wat sociale ongelijkheid is. Als ik je goed begrijp, dan mogen sommigen wél een vereniging oprichten, maar anderen mogen het niet.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:10:25 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113295
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik ga m'n tijd hier niet aan verdoen, ben net thuis van werk. Ik ga morgen met die achterlijke school bellen.
Het is hún schuld dat die leerlingen ( nee HBO ben je géén student) als poep behandeld worden.

pi_140113300
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ben jij de leraar?
Nee, geen connectie geen leraar.
Wie ben jij? Kennelijk iemand die niets beters te doen heeft en zinloze reacties geeft..
  zondag 18 mei 2014 @ 23:10:53 #66
346939 Janneke141
pi_140113344
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:10 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Wie ben jij? Kennelijk iemand die niets beters te doen heeft en zinloze reacties geeft..
:D _O-
pi_140113386
quote:

[..]

_O-
Extremistisch gematigd.
pi_140113418
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

OK, ik begin langzaam te begrijpen wat sociale ongelijkheid is. Als ik je goed begrijp, dan mogen sommigen wél een vereniging oprichten, maar anderen mogen het niet.
Ah oke in dat opzicht kan ik je niets anders dan gelijk geven!
Maar als we naar de invulling van die vereniging kijken en de activiteiten? wat is je mening dan?
pi_140113467
quote:

[..]

disgunbegood.gif
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 18 mei 2014 @ 23:12:40 #70
428115 Hanzeroos
pi_140113472
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe heet die docent? :(
Hé Yvonne, hoe kijk jij aan tegen Pedofilie? De naam van mijn docent voegt niets toe aan deze topic.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:12:59 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113493
quote:

[..]

Ja zo maak je vrienden met je kutblog en je kutschool ^O^

Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:13:14 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113514
Een blog _O- Godskolere.

pi_140113601
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja zo maak je vrienden met je kutblog en je kutschool ^O^
Het enige wat ik op dit forum doe is deze student helpen zinvolle reacties te krijgen, ipv ZINLOZE, zoals jij nu constant doet. Wat is het probleem van inhoudelijk reageren? Daarvoor bestaan deze blogs toch immers? Althans, dat dacht ik altijd..
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:15:43 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113711
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:14 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Het enige wat ik op dit forum doe is deze student helpen zinvolle reacties te krijgen, ipv ZINLOZE, zoals jij nu constant doet. Wat is het probleem van inhoudelijk reageren? Daarvoor bestaan deze blogs toch immers? Althans, dat dacht ik altijd..
Deze blogs?
Sjongejonge :N, maar vertel, waar spammen jullie nog meer je rommel?

Buiten FOK! is er namelijk niet zoveel is het wel.

zondag 18 mei 2014 @ 23:15:49 #75
428115 Hanzeroos
pi_140113715
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:14 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Mensen, zullen we het even leuk houden? Ik moet dit doen voor een opdracht voor school, ik heb het ook niet bedacht. Maar zal het toch uit moeten voeren. Zouden jullie inhoudelijk reactie willen geven op deze topic? Zodat ik er ook daadwerkelijk iets mee kan..
pi_140113855
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga m'n tijd hier niet aan verdoen, ben net thuis van werk. Ik ga morgen met die achterlijke school bellen.
Het is hún schuld dat die leerlingen ( nee HBO ben je géén student) als poep behandeld worden.
Ja hier is sowieso niet over nagedacht :')

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:15 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Mensen, zullen we het even leuk houden? Ik moet dit doen voor een opdracht voor school, ik heb het ook niet bedacht. Maar zal het toch uit moeten voeren. Zouden jullie inhoudelijk reactie willen geven op deze topic? Zodat ik er ook daadwerkelijk iets mee kan..
Ga jij nog toegeven dat jij ook Dartpijl01 bent? De zinsbouw en woordgebruik zijn exact hetzelfde :')
  zondag 18 mei 2014 @ 23:19:24 #77
428115 Hanzeroos
pi_140113932
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

[..]

Ga jij nog toegeven dat jij ook Dartpijl01 bent? De zinsbouw en woordgebruik zijn exact hetzelfde :')
pi_140113950
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

[..]

sorry Wijnand_Bierenstein,
Jij vergelijkt mij met een student?
Als ik het vergelijk hebben wij inderdaad dezelfde wijze van tekst vermelden, maar nee. Hoe moet ik dat doen? Constant in en uitloggen?
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:20:37 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140113998
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:15 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Het lijkt me voor je opleiding leuker om te weten te komen hoe een Forum werkt, hoe sowieso social media werkt en waarom users en crew zo reageren.
Stel dat voor, de uitkomst zal je ook veel meer aan hebben.

zondag 18 mei 2014 @ 23:21:37 #80
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_140114043
quote:

[..]

:') :D
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:22:01 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140114062
Nou ja, het is wel het eerst goedlopende topic van heel die invasie opsteltopics. _O-

zondag 18 mei 2014 @ 23:22:16 #82
428115 Hanzeroos
pi_140114082
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het lijkt me voor je opleiding leuker om te weten te komen hoe een Forum werkt, hoe sowieso social media werkt en waarom users en crew zo reageren.
Stel dat voor, de uitkomst zal je ook veel meer aan hebben.
Is inderdaad een goed punt! Ga ik zeker wat mee doen. Maar hoe kijk je tegen deze topic (inhoudelijk) aan?
  zondag 18 mei 2014 @ 23:22:49 #83
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_140114116
  zondag 18 mei 2014 @ 23:23:33 #84
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_140114160
quote:
5s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Is inderdaad een goed punt! Ga ik zeker wat mee doen. Maar hoe kijk je tegen deze topic (inhoudelijk) aan?
Krijgen jullie ook Nederlands?
  zondag 18 mei 2014 @ 23:23:44 #85
428115 Hanzeroos
pi_140114170
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef yvonne het volgende:
Nou ja, het is wel het eerst goedlopende topic van heel die invasie opsteltopics. _O-
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef Zaktabak het volgende:
[ afbeelding ]
Zaktabak,
Pedofilie, hoe denk jij hierover?
  zondag 18 mei 2014 @ 23:24:10 #86
428115 Hanzeroos
pi_140114192
quote:
15s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:23 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Nein
pi_140114220
quote:

[..]

Je kan beter nog een paar klonen aanmaken en daarmee 'inhoudelijke' reacties plaatsen. Toen ik in de brugklas een roker en niet-roker moest interviewen verzon ik dit ook gewoon zelf. Had het hoogste cijfer van de klas!
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 18 mei 2014 @ 23:24:44 #88
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_140114237
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:23 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

[..]

Zaktabak,
Pedofilie, hoe denk jij hierover?
Ik houd van onderontwikkelde puberborstjes.
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:25:48 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140114301
quote:

[..]

Niet, je bent de zoveelste, we hebben talloze lui geholpen, never ook maar een reactie.

serieus, koppel dit terug, doordat jullie lerares ofweetikveelwie jullie een lijst geeft met daarop het FOK!forum worden wíj overspoeld met suffe topics.
Denk je nu echt dat er veel users zijn die dan nog je post lezen?
Ik kan je garanderen dat dat niet zo is.
En dát is jouw school te verwijten.
Dus het antwoord op je vraag is: sorry maar ik lees je post niet, je bent de zoveelste.
Nofi.

pi_140114434
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Niet, je bent de zoveelste, we hebben talloze lui geholpen, never ook maar een reactie.

serieus, koppel dit terug, doordat jullie lerares ofweetikveelwie jullie een lijst geeft met daarop het FOK!forum worden wíj overspoeld met suffe topics.
Dus het antwoord op je vraag is: sorry maar ik lees je post niet, je bent de zoveelste.
Nofi.
Yvonne, volgensmij als ik deze reactielijst overzie reageert deze studente wel delijk op de reacties die geplaatst worden.
Ik kan begrijpen dat je er gek van wordt, ik ken het zelf ook, maar wanneer er actief wordt gereageerd op een topic doe ik graag mee.
Ik denkt niet dat deze student alleen uit is op een reactie en dan verder niet terug reageert!
  zondag 18 mei 2014 @ 23:28:14 #91
428115 Hanzeroos
pi_140114456
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nofi.
Ga ik ook echt doen! Bedankt dat je een eerlijke reactie geeft, snap het heel goed!
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:28:44 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140114481
quote:
15s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:23 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

'deze topic' is trouwens correct.Dit topic en deze topic mogen beide.
yw.
Was gratis.

zondag 18 mei 2014 @ 23:29:26 #93
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_140114519
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

yw.
Was gratis.
'Deze topic' klinkt gewoon niet ;(
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:30:16 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140114570
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:28 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Ga ik ook echt doen! Bedankt dat je een eerlijke reactie geeft, snap het heel goed!
En ik vind het serieus waar kloten voor jou, we zijn normaliter niet zo onbeschoft..
Nou ja, een beetje ;)
Soms.

pi_140114585
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

yw.
Was gratis.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:31:50 #96
428115 Hanzeroos
pi_140114671
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

En ik vind het serieus waar kloten voor jou, we zijn normaliter niet zo onbeschoft..
Nou ja, een beetje ;)
Soms.
Haha, snap het ook echt wel. 'Wéér zo'n student'
Kan er alleen echt niets aan veranderen, zal dit toch echt moeten doen :'(
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:33:17 #97
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140114753
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:31 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Kun je geen antwoorden verzinnen? :o

zondag 18 mei 2014 @ 23:36:31 #98
428115 Hanzeroos
pi_140114943
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kun je geen antwoorden verzinnen? :o
Naja, eerlijk gezegd had ik gehoopt dat er wel mensen waren die er een mening over hadden en deze graag wilde delen. (Heel naïef) Als er maar een paar goede antwoorden zitten scheelt dat weer, dan hoef ik ze niet te verzinnen! Maar als dit niet werkt, dan zal dat inderdaad wel moeten..
  zondag 18 mei 2014 @ 23:37:29 #99
395200 deadprez
One more rail
pi_140114988
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:31 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Maar weet je ook waarom je docent een forum aanraadt om, zoals jullie het zelf ook noemen, jullie blogs te posten? Ik zou toch wel verwachten dat een docent zich wel een klein beetje inleest voor hij zoiets op de lijst zet.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:38:42 #100
428115 Hanzeroos
pi_140115050
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef deadprez het volgende:

[..]

Maar weet je ook waarom je docent een forum aanraadt om, zoals jullie het zelf ook noemen, jullie blogs te posten? Ik zou toch wel verwachten dat een docent zich wel een klein beetje inleest voor hij zoiets op de lijst zet.
Welkom op de Hanzehogeschool, dit gebeurd dus helaas niet. Hier zijn studenten de dupe van!
  zondag 18 mei 2014 @ 23:39:27 #101
395200 deadprez
One more rail
pi_140115108
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:38 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Welkom op de Hanzehogeschool, dit gebeurd dus helaas niet. Hier zijn studenten de dupe van!
Gebeurt. :P Mja, zou daar dan toch iets van zeggen als ik jou was, want ik denk ook niet dat je hier zelf veel aan hebt.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:42:14 #102
428115 Hanzeroos
pi_140115247
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:39 schreef deadprez het volgende:

[..]

Gebeurt. :P Mja, zou daar dan toch iets van zeggen als ik jou was, want ik denk ook niet dat je hier zelf veel aan hebt.
Sorry, las het later zelf ook inderdaad. Nee heb hier inderdaad niets aan. Zou jij het stuk even willen lezen en er iets over willen zeggen? Je zou me er heel erg mee helpen. :)
pi_140115309
Hoi roos,
Zou je uit mijn haar willen blijven?

Gr
  Admin zondag 18 mei 2014 @ 23:43:46 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140115310
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:39 schreef deadprez het volgende:

[..]

Help haar even dan :*

zondag 18 mei 2014 @ 23:48:23 #105
428115 Hanzeroos
pi_140115528
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:43 schreef Toto69 het volgende:
Hoi roos,
Zou je uit mijn haar willen blijven?

Gr
Die heb ik inderdaad nog nooit eerder gehoord!
Hoe kijk jij tegen Pedofilie aan?
  zondag 18 mei 2014 @ 23:49:40 #106
95123 Operc
Nr. 40
pi_140115583
quote:

[..]

Hallo Janneke141,

Is dat echt je conclusie? :|W
  zondag 18 mei 2014 @ 23:50:21 #107
395200 deadprez
One more rail
pi_140115615
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:42 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Sorry, las het later zelf ook inderdaad. Nee heb hier inderdaad niets aan. Zou jij het stuk even willen lezen en er iets over willen zeggen? Je zou me er heel erg mee helpen. :)
Nou ja, ik ben zelf absoluut geen voorstander van het verbieden van verenigingen. Van de ene kant vind ik, gevoelsmatig, mensen die zich aansluiten bij een vereniging als Martijn walgelijk, maar in principe hoort een vereniging pas eventueel ontbonden te worden als er sprake is van strafbare feiten binnen die vereniging. Voor zover ik weet was dat in het geval van Martijn niet het geval, al was een deel van de leden niet al te fris natuurlijk, Ad van den Berg bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat de vereniging, als collectief, dingen deed die strafbaar zijn.

Verder ben ik van mening dat, wanneer je zo'n club verbiedt, ze ondergronds verder zullen gaan en je er dus minder zicht op hebt.
Stop the violence
Down with the hate
pi_140115627
Godverdomme zeg, zeg je dat later ook tegen je cliënten? Ja ik begrijp het heel goed, ja ga er wat mee doen.

Wat een slappe kutmentaliteit :r :r :r,.. Zo word het toch helemaal niks
pi_140115656
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:48 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Die heb ik inderdaad nog nooit eerder gehoord!
Hoe kijk jij tegen Pedofilie aan?
Pedofilie is fout. Pedoseksualiteit nog veel fouter. Dat iemand de gedachten heeft is een ding, maar de handelingen vind ik nog veel verwerpelijker. Pedofielen die niets doen moet je laten, pedoseksuelen keihard straffen.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:53:14 #110
428115 Hanzeroos
pi_140115743
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Godverdomme zeg, zeg je dat later ook tegen je cliënten? Ja ik begrijp het heel goed, ja ga er wat mee doen.

Wat een slappe kutmentaliteit :r :r :r,.. Zo word het toch helemaal niks
Hoi Kandijfijn,
Hoe zou jij dit aanpakken? Hoe kijk jij tegen Pedofilie aan?
  zondag 18 mei 2014 @ 23:53:49 #111
428115 Hanzeroos
pi_140115772
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:50 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben zelf absoluut geen voorstander van het verbieden van verenigingen. Van de ene kant vind ik, gevoelsmatig, mensen die zich aansluiten bij een vereniging als Martijn walgelijk, maar in principe hoort een vereniging pas eventueel ontbonden te worden als er sprake is van strafbare feiten binnen die vereniging. Voor zover ik weet was dat in het geval van Martijn niet het geval, al was een deel van de leden niet al te fris natuurlijk, Ad van den Berg bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat de vereniging, als collectief, dingen deed die strafbaar zijn.

Verder ben ik van mening dat, wanneer je zo'n club verbiedt, ze ondergronds verder zullen gaan en je er dus minder zicht op hebt.
Ontzettend bedankt!! :D
  zondag 18 mei 2014 @ 23:55:16 #112
95123 Operc
Nr. 40
pi_140115846
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef yvonne het volgende:
En eerlijk is eerlijk, het is best vermakelijk. :P
  zondag 18 mei 2014 @ 23:56:53 #113
395200 deadprez
One more rail
pi_140115914
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Ontzettend bedankt!! :D
Geen probleem. Vind het nogal een onsamenhangende post als ik hem zo teruglees, maar het is ook al bijna 12 uur 's nachts. :') Hoop dat je er iets aan hebt.
Stop the violence
Down with the hate
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 23:58:46 #114
257132 crew  Awsom
pi_140115996
Dartpijl zal wel de leraar van hanzeroos zijn. :')
  zondag 18 mei 2014 @ 23:59:56 #115
428115 Hanzeroos
pi_140116037
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:55 schreef Operc het volgende:

[..]

En eerlijk is eerlijk, het is best vermakelijk. :P
Operc, zo vermakelijk dat je mij vast wil helpen; door even te vertellen hoe jij tegen pedofilie, vereniging Martijn en de koppeling naar sociale ongelijkheid aankijkt? :)
pi_140116043
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Is dat echt je conclusie? :|W
Operc, nee dit was een vraag.. Mijn conclusie is niet dit, haha! Een conclusie bevat meestal geen vragen toch ;)
  maandag 19 mei 2014 @ 00:01:46 #117
428115 Hanzeroos
pi_140116116
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:58 schreef Awsom het volgende:
Dartpijl zal wel de leraar van hanzeroos zijn. :')
Zou wel awesome zijn, weet hij direct hoe ik over dit kut project denk!
pi_140116144
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Hoi Kandijfijn,
Hoe zou jij dit aanpakken? Hoe kijk jij tegen Pedofilie aan?
Uit het boekje :7 deze vraagstelling, maar hey ik zou eens gaan happen omdat ik respect voor je heb voor je doorzettingsvermogen en rust. Je krijgt 2 dingen van mij in deze reactie tips om het de volgende keer beter aan te pakken en inzicht hoe een forum werkt. In de volgende reactie een inhoudelijke reactie.

Achter elk succesvol fora zit een cultuur en een community. Vol met lastige ongeschreven regels die je slechts kan gaan beheersen door een tijd te lurken (mee te lezen zonder te posten) en actief meedoen in de discussie's.

Maar de allerbelangrijkste regel van een community is het wederzijdse belang. Ik heb mijn vertier, plezier, antwoorden op technische, wiskunde, relatievragen. In een andere topic post ik actief mee om een pc-probleem of linuxprobleem op te lossen. Weer een ander topic vlieg ik met 99.999 overhoop over linkse vs rechtse politiek. Aan het einde vinden we elkaar nog steeds stom maar we hebben inzichten verkregen in voor ons beide "vreemde" denkbeelden.

Kortom iedereen die niet actief lid is van de community kan rekenen op vijandigheid. Als iemand die een sociale studie doet moet dat toch heel fascinerend zijn?

Hoe inhoudelijke reactie's te krijgen?
Door actief het debat aan te gaan. Mensen vinden het niet leuk slechts hun mening te vertellen zomaar weg te geven zonder wat terug te krijgen. Mensen willen hun geest scherpen, hun "superieure"mening kunnen verdedigen.

Kortom neem een standpunt in en verdedig die actief. Binnen een dag heb je een regenboog aan verschillende meningen.
pi_140116155
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:59 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Operc, zo vermakelijk dat je mij vast wil helpen; door even te vertellen hoe jij tegen pedofilie, vereniging Martijn en de koppeling naar sociale ongelijkheid aankijkt? :)
Ik laat je huiswerk graag aan jou over. :)
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:00 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Operc, nee dit was een vraag.. Mijn conclusie is niet dit, haha! Een conclusie bevat meestal geen vragen toch ;)
Aangezien je begint met 'Dus jij vindt' stel je een vraag die bedoeld is om jouw conclusie te verifiëren. Dat dat inderdaad geen zinnige manier van vragen stellen is ben ik met je eens. Als (docent/broer/zus van) TS zou je open vragen moeten stellen, in plaats van te vissen naar antwoorden die je goed uitkomen.
  Admin maandag 19 mei 2014 @ 00:04:27 #120
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140116207
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:01 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Zou wel awesome zijn, weet hij direct hoe ik over dit kut project denk!
Jij zou een toffe user zijn ^O^ kijk eens wat rond hier ^O^

pi_140116339
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik laat je huiswerk graag aan jou over. :)

[..]

Aangezien je begint met 'Dus jij vindt' stel je een vraag die bedoeld is om jouw conclusie te verifiëren. Dat dat inderdaad geen zinnige manier van vragen stellen is ben ik met je eens. Als (docent/broer/zus van) TS zou je open vragen moeten stellen, in plaats van te vissen naar antwoorden die je goed uitkomen.
Haha oke oke Operc, je hebt gelijk, ik vond het sneu voor de studente, en dacht ik ga aan haar kant staan ;) En ik dacht een beetje discussie is leuk, maar inderdaad ik had het beter anders kunnen verwoorden. Mijn excuses :)
pi_140116353
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:07 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

Haha oke oke Operc, je hebt gelijk, ik vond het sneu voor de studente, en dacht ik ga aan haar kant staan ;) En ik dacht een beetje discussie is leuk, maar inderdaad ik had het beter anders kunnen verwoorden. Mijn excuses :)
Prima. ^O^
pi_140116534
Mijn inhoudelijke reactie ook nog maar dan O+

Argument 1 (veruit de belangrijkste)
Vrijheid op verenging en vergadering is een grondrecht! En met een reden! Wanneer politici gaan bepalen wanneer een club verboden zou moeten zijn krijgen we enge situaties! Ik denk dat 99,5% van de mensen in Nederland de verenging Martijn compleet abject vinden en afwijzen. Maar argumenten ad populum zou NOOIT een reden mogen zijn een vereniging te mogen verbieden.

Want wat als nu 80% ergens tegen is? of 51%? De burgerbevolking zou uiteindelijk moeten bepalen welke ideeën goed zijn en welke abject. Niet een kleine elite in de 2e kamer.

Argument 2
Door het verbieden word niks bereikt hooguit dat er meer stiekem word gedaan en dat alles meer onzichtbaar wordt.

Weerbare intelligente volwassen krijgen we door ze bloot te stellen aan zoveel mogelijk ideeën ook totale laakbare ideeën. Het verbergen maakt zorgt ervoor dat we steeds meer moeite zullen krijgen zelf onderscheid te maken tussen goed en slecht.

Argument 3
Scheiding der machten! We hebben een wetgevende macht en een controlerende macht! Zodra politici pleiten voor verbieden gaan ze op de stoel van de rechtbank zitten. Dat is niet alleen eng, maar doodeng.
pi_140116722
Argument voor verbod is meer dan bizar. Huidige normen en waarden in NL = universele waarheid?

Bovendien, waarom dan wel islamitische partijen toestaan?
  maandag 19 mei 2014 @ 00:18:06 #125
428115 Hanzeroos
pi_140116738
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn inhoudelijke reactie ook nog maar dan O+

Argument 1 (veruit de belangrijkste)
Vrijheid op verenging en vergadering is een grondrecht! En met een reden! Wanneer politici gaan bepalen wanneer een club verboden zou moeten zijn krijgen we enge situaties! Ik denk dat 99,5% van de mensen in Nederland de verenging Martijn compleet abject vinden en afwijzen. Maar argumenten ad populum zou NOOIT een reden mogen zijn een vereniging te mogen verbieden.

Want wat als nu 80% ergens tegen is? of 51%? De burgerbevolking zou uiteindelijk moeten bepalen welke ideeën goed zijn en welke abject. Niet een kleine elite in de 2e kamer.

Argument 2
Door het verbieden word niks bereikt hooguit dat er meer stiekem word gedaan en dat alles meer onzichtbaar wordt.

Weerbare intelligente volwassen krijgen we door ze bloot te stellen aan zoveel mogelijk ideeën ook totale laakbare ideeën. Het verbergen maakt zorgt ervoor dat we steeds meer moeite zullen krijgen zelf onderscheid te maken tussen goed en slecht.

Argument 3
Scheiding der machten! We hebben een wetgevende macht en een controlerende macht! Zodra politici pleiten voor verbieden gaan ze op de stoel van de rechtbank zitten. Dat is niet alleen eng, maar doodeng.
Heel erg bedankt! Echt heel tof van je!
pi_140116764
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:18 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Heel erg bedankt! Echt heel tof van je!
No problem, doorzettingsvermogen mag beloond worden :),.. Laat je docent mijn andere comment maar ff lezen.

Waarschijnlijk heeft hij er wat aan.
pi_140116902
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:17 schreef LelijKnap het volgende:
Argument voor verbod is meer dan bizar. Huidige normen en waarden in NL = universele waarheid?

Bovendien, waarom dan wel islamitische partijen toestaan?
haha inderdaad, bijzonder toch?
Tsja, islamitische partijen toestaan, heeft dat niet weer te maken met het feit dat iedereen uiting mag geven aan zijn/haar geloof, vrijheid van meningsuiting?
Tis toch wel bijzonder idd, dat de 'huidige' normen en waarden doorslag geven voor verbod of niet.
  maandag 19 mei 2014 @ 00:23:40 #128
428115 Hanzeroos
pi_140116932
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

No problem, doorzettingsvermogen mag beloond worden :),.. Laat je docent mijn andere comment maar ff lezen.

Waarschijnlijk heeft hij er wat aan.
Absoluut, aan het einde van iedere periode wordt het vak geëvalueerd, sowieso dat ik dan jouw reactie uitgeprint mee ga geven! Horen ze het ook eens van anderen. Nogmaals bedankt!
  Admin maandag 19 mei 2014 @ 00:29:52 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140117157
Je bent iig een doorzetter en laat je niet van de wijs brengen :)

pi_140117253
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:23 schreef Dartpijl01 het volgende:

[..]

haha inderdaad, bijzonder toch?
Tsja, islamitische partijen toestaan, heeft dat niet weer te maken met het feit dat iedereen uiting mag geven aan zijn/haar geloof, vrijheid van meningsuiting?
Tis toch wel bijzonder idd, dat de 'huidige' normen en waarden doorslag geven voor verbod of niet.
Zal idd weer vallen onder 'vrijheid van godsdienst', wat inhoud dat je nog wat extra bescherming/vrijheid krijgt wanneer de 'vrijheid van meningsuiting' niet afdoende is.

Maar heel apart ja. Politiek gaat toch continue over wat de juiste ethiek is...daarom bestaan er toch uberhaupt verschillende partijen?
pi_140117391
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zal idd weer vallen onder 'vrijheid van godsdienst', wat inhoud dat je nog wat extra bescherming/vrijheid krijgt wanneer de 'vrijheid van meningsuiting' niet afdoende is.

Maar heel apart ja. Politiek gaat toch continue over wat de juiste ethiek is...daarom bestaan er toch uberhaupt verschillende partijen?
Waarschijnlijk, iedereen heeft zijn eigen ethische kwesties en vraagstellinge met zijn/haar eigen mening en dat gaat niet samen..

maar hoe denk jij over het geposte artikel? Ik ben wel nieuwsgierig.
Ikzelf les het met een idee dat een vereniging slecht is, maar nu ik iedereen zo hoor moet ik mijn mening toch wat bijstellen, en is het eigenlijk onterecht naar mijn idee om een vereniging af te schaffen op grond van 'afwijking van de normen en waarden' binnen dit land.
Maar aan de andere kant, binnen de vereniging heerst er grote sociale ongelijkheid door het kind/volwassene.
pi_140117455
Yvonne, wat is een FOKpimp-abbonement als ik vragen mag? :)
pi_140117547
Ik reageer morgen weer dark. Krijg nmlk krampen van het typen via mobiel in bed :'). Excuus.
pi_140117594
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
Ik reageer morgen weer dark. Krijg nmlk krampen van het typen via mobiel in bed :'). Excuus.
Haha begrijpelijk! Joun mening zou tof zijn om te horen :)
Slaap lekker!
  maandag 19 mei 2014 @ 00:44:47 #135
428115 Hanzeroos
pi_140117611
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ga ook lekker slapen! Alvast bedankt allemaal, tot morgen!
pi_140117660
Yes, welterusten!
  Admin maandag 19 mei 2014 @ 01:02:06 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140118017
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:38 schreef Dartpijl01 het volgende:
Yvonne, wat is een FOKpimp-abbonement als ik vragen mag? :)
Hier staat alle informatie: http://www.fok.nl/shop/abonnementen.php

Admin maandag 19 mei 2014 @ 01:02:38 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140118026
quote:
17s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:44 schreef Hanzeroos het volgende:

[..]

Ik ga ook lekker slapen! Alvast bedankt allemaal, tot morgen!
Tot morgen :)

pi_140126013
Ik vind TS meer een soort vastzittende langspeelplaat in plaats van 'volhoudend' :')
Ja doei.
  Forum Admin maandag 19 mei 2014 @ 12:48:25 #140
54263 crew  Pharkus
pi_140126357
quote:
10s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind TS meer een soort vastzittende langspeelplaat in plaats van 'volhoudend' :')
Ja motorbloempje dat klopt maar wat vind jij nou van pedofilie en de daaraan verwante sociale ongelijkheid?
pi_140126362
Het is besmettelijk ;(
Ja doei.
pi_140126373
De HanzeHoest.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 20 mei 2014 @ 06:28:41 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_140157651
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tot morgen :)
wat zei de school? :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 20 mei 2014 @ 06:33:39 #144
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140157670
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:12 schreef Ahmad1nejad het volgende:
#free martijn
Dit. _O_
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:19:02 #145
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140158532
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:03 schreef Hanzeroos het volgende:
Wel lichamelijke intimiteit met kinderen toestaan, of geen lichamelijke intimiteit met kinderen toestaan? Wat vind jij? Wel toestaan of niet? Verplaats je eens in de rol van een kind, ouder of pedofiel. Op welk uitgangspunt is jouw mening gebaseerd?

De vereniging Martijn had als uitgangspunt dat alle vormen van lichamelijke intimiteit met kinderen toegestaan moet zijn, als men zich maar aan enkele richtlijnen houdt, zoals openheid naar de ouders van het kind en instemming van het kind zonder geweld, dwang of overmacht.
Zou jij je hier in kunnen verplaatsen? Ik vraag niet van je of je dit ook daadwerkelijk kunt, ik vraag alleen of de mogelijkheid bestaat of jij je zou kunnen verplaatsen in dit standpunt.

Ik denk en ben er van overtuigd dat vrijwel elke volwassene met gezond verstand hier vel op tegen is en het ook lastig vind om de mogelijkheid te zien om zich te kunnen verplaatsen in dit standpunt, en dus eigenlijk lichamelijke/seksuele intimiteit met een kind kan snappen.

Nou het heeft even geduurd maar de kogel is door de kerk. Op 27 juni 2012 wordt vereniging Martijn stopgezet door een verbod van de rechtbank in Assen. De reden van dit verbod was hierbij dat de rechtbank seksueel contact tussen volwassenen en kinderen in strijd achtte met de algemeen aanvaarde normen en waarden die in de Nederlandse maatschappij gelden. De vereniging werd meteen ontbonden, maar op wonderbaarlijke wijze kon de vereniging in hoger beroep. Nu denkt u waarschijnlijk: ‘Terecht iedereen heeft recht om in hoger beroep te gaan’. Maar dit was niet het enige wonder wat zich voordeed. Op 2 april 2013 vanuit het gerechtshof te Leeuwarden besloten om het verbod te vernietigen.
Maar uiteindelijk, op 18 april jl., is dan toch de beschikking van de rechtbank in Assen bekrachtigd, en heeft vereniging Martijn alsnog een verbod gekregen.

Toch bijzonder eigenlijk, dat eigenlijk iedereen tegen de vereniging is, maar de politiek geen poot had om op te staan om de vereniging te verbieden.
Zo bied het verbod op de vereniging de kans om een discussie te starten over de rol en de grenzen van de rechterlijke macht als beoordelaar van wat wel en niet acceptabel is in de huidige maatschappij.
Bijzonder genoeg staat er ook nog, in een niet nader te noemen artikel, beschreven dat ‘een groot deel’ van de Nederlandse politieke partijen het een goede zaak vond. Hoe ziet het dan met het overige ‘kleine’ deel van de partijen?! Toch merkwaardig dat er mensen zijn die de vereniging niet tegengaan. Misschien heeft dit te maken met het feit dat een aantal ex-leden van de vereniging actief waren in de politiek en religie?

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe sociaal ongelijk de vereniging nu eigenlijk is ten aanzien van de maatschappij. Hoe kan het dat het zoveel moeite heeft gekost om de vereniging een verbod op te leggen?

Max Weber stelt dat een sociale verhouding open is wanneer de participatie van iedereen die aan het wederzijdse sociale handelen deel kan en wil nemen, niet ontkend wordt door haar geldende ‘ordeningen’. Wanneer we deze stelling naast het uitgangspunt leggen van de vereniging, zien we toch vrijwel dezelfde boodschap naar voren komen, het wederzijdse sociale handelen.
Als we het op die manier bekijken, kunnen we dan eigenlijk niet zeggen dat zij streven naar sociale gelijkheid? Of is de verhouding volwassene/kind nooit te zien als gelijk?

Wanneer ik dit met elkaar afweeg begint bij mij twijfel te ontstaan. We willen zo graag gelijkheid voor iedereen. Waarom sluiten we deze mensen dan zo buiten de samenleving?
Of kiezen deze mensen er zelf voor om zich apart te zetten buiten de samenleving, en zo sociale ongelijkheid creëren? Er wordt namelijk verklaard dat pedofilie een ziekte is…
Zijn wij dan als samenleving wel strevend naar sociale gelijkheid?
Bedankt Hans.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140188779
Bleh.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')