Hulde voor deze post.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het met Achja eens. Het probleem is ook veel breder dan enkel de ICT. Over de hele lengte van de krijgsmacht doet dit zich voor. Alleen valt het eerder op wanneer de ICT niet meer draait dan wanneer een groot deel van de CV90's of de Phwzrs niet meer werken. Dan ga je gewoon met wat overblijft op oefening.
Wat er gebeurt is, is dat er jarenlang minder geld gekomen is en onvoldoende bezuinigt. Overal is meerdere keren met de kaasschaaf overheen gegaan. Dat creeert negatieve effecten die elkaar versterken. Manschappen (zouden) hun initiële opleiding (na AMO) op het onderdeel moeten krijgen. Daar zitten dan sergeanten die geen opleidingsvaardigheid meer hebben omdat dat uit de KMS is weggeschreven (en er zijn geen klaslokalen met uitgebouwd materieel en de voertuigen zijn sowieso defect omdat de hersteleenheden meer dan de helft van hun functies hebben moeten schrappen. De jonge, kansrijke officieren (met universiteit) houden het voor gezien vanwege de algehele toestand en het werkgeverschap van Defensie in het bijzonder. De organisatie lost dat op met bevorderingen van mensen die buiten defensie nooit zo'n positie zouden krijgen. Het moreel daalt omdat het netto-salaris de afgelopen jaren gedaald is, terwijl alle kleine extraatjes die er nog waren één voor één zijn afgeschaft.
Bij DMO zijn het aantal functieplaatsen ook soms tot 70% gedaald. Materieelprojecten worden niet meer integraal aangelopen, iets wordt aangeschaft en het wordt over de schutting van de kazerne gesmeten. Zonder de bijbehorende IK'n, handboeken, reservedelen en opleidingen. Dat kost op termijn weer het dubbele. De CV-90 wordt al weer deels uitgefaseerd, het handboek 2.0 (Painfbat) is nog niet eens geschreven waarin het gebruik van de CV-90 staat. Iedereen probeert met de beste bedoelingen maar wat te doen.
Respect voor alle militairen die ondanks dit alles toch iedere dag weer lachend naar hun werk komen en er voor en met de kerels het beste van proberen te maken. Soms vanuit een onmogelijke positie, maar dat is nu eenmaal de cultuur, zo zijn we gevormd. Als dat uiteindelijk ergens iets afbreekt en stopt met functioneren, moeten de mensen die hun nek hebben uitgestoken en tegen wil en dank er toch nog iets van hebben proberen te maken niet onthoofd worden.
Het zijn inderdaad de bezuinigingen geweest (en de manier waarop er daarmee omgegaan is), die dit alles veroorzaakt hebben. In het bedrijfsleven noemen ze dit 'corporate annorexia', waarbij een bedrijf heel drastisch in de kosten snijdt (vaak dingen die enkel langetermijnseffecten hebben, zoals opleidingen, vorming, logistieke ketens, investeringen, R&D) en zo op de korte termijn mooie resultaten laat zien. Voor Defensie betekende dit ondanks forse bezuinigingen toch nog veel op de mat houden en kunnen brengen (TFU). Je zit bij dit soort bedrijven (ook KPN), dat de klap dan na 5 jaar komt en dat het een veelvoud van de kosten meebrengt om weer te repareren: Defensie heeft veel van zijn goede naam verloren, staat bijna dagelijks negatief in de krant, talentvol jong kader is naar de burgermaatschappij of 'orienteert' zich. De staat van het materieel is bedroevend slecht en we weten met z'n allen niet meer waar we voor staan of wat we willen.
En wij gaan voor onze FLO niet meer meemaken dat zoiets gerepareerd is. Dat duurt minstens 15 jaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hulde voor deze post.
Dit is exact wat er aan de hand is.
Moeten ze de FLO leeftijd wel met rust laten...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wij gaan voor onze FLO niet meer meemaken dat zoiets gerepareerd is. Dat duurt minstens 15 jaar.
Daarbij gaat in het kader van de makkelijkheid ook nog een deel naar Schiphol... De Kmar kan daar nog niet eens fatsoenlijk gelegerd worden...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:14 schreef RonaldV het volgende:
Wil je nog een knap stukje bezuinigen? Het AOCS NM moet dicht als bezuiniging. Nu kun je de luchtverdediging in het post-911 tijdperk niet weggooien, zeker niet met al die Bear bommenwerpers die elk half jaar langs de kust komen denderen, dus de functionalliteit wordt overgeheven naar een vliegveld (drie keer raden welke provincie binnenkort de gehele Koninklijke Brabantse Luchtmacht binnen haar grenzen heeft).
Rekensommetje:
• Het personeel blijft uiteraard gewoon aan, dus daar bezuinig je niets.
• Het onderdeel (centraal in het land op de Veluwe) gaat dicht, terwijl er net voor miljoenen nieuwe apparatuur geïnstalleerd wordt, dat geld gooi je weg.
• Jaarlijkse bezuiniging op de operationele kosten van AOCS NM: ruim onder het miljoen.
• In Brabant moeten nieuwe onderkomens, lesgebouwen en stafgebouwen gebouwd worden voor een geschat bedrag van 30 miljoen Euro.
Een simpel rekensommetje leert ons dus dat het zeker 30 en mogelijk zelfs 40 jaar (of langer) zal duren voor deze 'bezuiniging' zichzelf heeft terugverdiend.
Tot zo ver de rekenkundige capaciteiten van Generaal Sander Schnitger.
Vroeger plakten we gewoon een touwtje buiten op de cockpit...quote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:14 schreef RonaldV het volgende:
Wil je nog een knap stukje bezuinigen? Het AOCS NM moet dicht als bezuiniging. Nu kun je de luchtverdediging in het post-911 tijdperk niet weggooien, zeker niet met al die Bear bommenwerpers die elk half jaar langs de kust komen denderen, dus de functionalliteit wordt overgeheven naar een vliegveld (drie keer raden welke provincie binnenkort de gehele Koninklijke Brabantse Luchtmacht binnen haar grenzen heeft).
Rekensommetje:
• Het personeel blijft uiteraard gewoon aan, dus daar bezuinig je niets.
• Het onderdeel (centraal in het land op de Veluwe) gaat dicht, terwijl er net voor miljoenen nieuwe apparatuur geïnstalleerd wordt, dat geld gooi je weg.
• Jaarlijkse bezuiniging op de operationele kosten van AOCS NM: ruim onder het miljoen.
• In Brabant moeten nieuwe onderkomens, lesgebouwen en stafgebouwen gebouwd worden voor een geschat bedrag van 30 miljoen Euro.
Een simpel rekensommetje leert ons dus dat het zeker 30 en mogelijk zelfs 40 jaar (of langer) zal duren voor deze 'bezuiniging' zichzelf heeft terugverdiend.
Tot zo ver de rekenkundige capaciteiten van Generaal Sander Schnitger.
Wat een bedrijf is het toch ookquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:14 schreef RonaldV het volgende:
Wil je nog een knap stukje bezuinigen? Het AOCS NM moet dicht als bezuiniging. Nu kun je de luchtverdediging in het post-911 tijdperk niet weggooien, zeker niet met al die Bear bommenwerpers die elk half jaar langs de kust komen denderen, dus de functionalliteit wordt overgeheven naar een vliegveld (drie keer raden welke provincie binnenkort de gehele Koninklijke Brabantse Luchtmacht binnen haar grenzen heeft).
Rekensommetje:
• Het personeel blijft uiteraard gewoon aan, dus daar bezuinig je niets.
• Het onderdeel (centraal in het land op de Veluwe) gaat dicht, terwijl er net voor miljoenen nieuwe apparatuur geïnstalleerd wordt, dat geld gooi je weg.
• Jaarlijkse bezuiniging op de operationele kosten van AOCS NM: ruim onder het miljoen.
• In Brabant moeten nieuwe onderkomens, lesgebouwen en stafgebouwen gebouwd worden voor een geschat bedrag van 30 miljoen Euro.
Een simpel rekensommetje leert ons dus dat het zeker 30 en mogelijk zelfs 40 jaar (of langer) zal duren voor deze 'bezuiniging' zichzelf heeft terugverdiend.
Tot zo ver de rekenkundige capaciteiten van Generaal Sander Schnitger.
Lijkt mij zeer waar (zelfde geldt trouwens ook voor philips die geen grip meer heeft op de keten).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het met Achja eens. Het probleem is ook veel breder dan enkel de ICT. Over de hele lengte van de krijgsmacht doet dit zich voor. Alleen valt het eerder op wanneer de ICT niet meer draait dan wanneer een groot deel van de CV90's of de Phwzrs niet meer werken. Dan ga je gewoon met wat overblijft op oefening.
Wat er gebeurt is, is dat er jarenlang minder geld gekomen is en onvoldoende bezuinigt. Overal is meerdere keren met de kaasschaaf overheen gegaan. Dat creeert negatieve effecten die elkaar versterken. Manschappen (zouden) hun initiële opleiding (na AMO) op het onderdeel moeten krijgen. Daar zitten dan sergeanten die geen opleidingsvaardigheid meer hebben omdat dat uit de KMS is weggeschreven (en er zijn geen klaslokalen met uitgebouwd materieel en de voertuigen zijn sowieso defect omdat de hersteleenheden meer dan de helft van hun functies hebben moeten schrappen. De jonge, kansrijke officieren (met universiteit) houden het voor gezien vanwege de algehele toestand en het werkgeverschap van Defensie in het bijzonder. De organisatie lost dat op met bevorderingen van mensen die buiten defensie nooit zo'n positie zouden krijgen. Het moreel daalt omdat het netto-salaris de afgelopen jaren gedaald is, terwijl alle kleine extraatjes die er nog waren één voor één zijn afgeschaft.
Bij DMO zijn het aantal functieplaatsen ook soms tot 70% gedaald. Materieelprojecten worden niet meer integraal aangelopen, iets wordt aangeschaft en het wordt over de schutting van de kazerne gesmeten. Zonder de bijbehorende IK'n, handboeken, reservedelen en opleidingen. Dat kost op termijn weer het dubbele. De CV-90 wordt al weer deels uitgefaseerd, het handboek 2.0 (Painfbat) is nog niet eens geschreven waarin het gebruik van de CV-90 staat. Iedereen probeert met de beste bedoelingen maar wat te doen.
Respect voor alle militairen die ondanks dit alles toch iedere dag weer lachend naar hun werk komen en er voor en met de kerels het beste van proberen te maken. Soms vanuit een onmogelijke positie, maar dat is nu eenmaal de cultuur, zo zijn we gevormd. Als dat uiteindelijk ergens iets afbreekt en stopt met functioneren, moeten de mensen die hun nek hebben uitgestoken en tegen wil en dank er toch nog iets van hebben proberen te maken niet onthoofd worden.
Het zijn inderdaad de bezuinigingen geweest (en de manier waarop er daarmee omgegaan is), die dit alles veroorzaakt hebben. In het bedrijfsleven noemen ze dit 'corporate annorexia', waarbij een bedrijf heel drastisch in de kosten snijdt (vaak dingen die enkel langetermijnseffecten hebben, zoals opleidingen, vorming, logistieke ketens, investeringen, R&D) en zo op de korte termijn mooie resultaten laat zien. Voor Defensie betekende dit ondanks forse bezuinigingen toch nog veel op de mat houden en kunnen brengen (TFU). Je zit bij dit soort bedrijven (ook KPN), dat de klap dan na 5 jaar komt en dat het een veelvoud van de kosten meebrengt om weer te repareren: Defensie heeft veel van zijn goede naam verloren, staat bijna dagelijks negatief in de krant, talentvol jong kader is naar de burgermaatschappij of 'orienteert' zich. De staat van het materieel is bedroevend slecht en we weten met z'n allen niet meer waar we voor staan of wat we willen.
Hulde voor deze post !quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het met Achja eens. Het probleem is ook veel breder dan enkel de ICT. Over de hele lengte van de krijgsmacht doet dit zich voor. Alleen valt het eerder op wanneer de ICT niet meer draait dan wanneer een groot deel van de CV90's of de Phwzrs niet meer werken. Dan ga je gewoon met wat overblijft op oefening.
Wat er gebeurt is, is dat er jarenlang minder geld gekomen is en onvoldoende bezuinigt. Overal is meerdere keren met de kaasschaaf overheen gegaan. Dat creeert negatieve effecten die elkaar versterken. Manschappen (zouden) hun initiële opleiding (na AMO) op het onderdeel moeten krijgen. Daar zitten dan sergeanten die geen opleidingsvaardigheid meer hebben omdat dat uit de KMS is weggeschreven (en er zijn geen klaslokalen met uitgebouwd materieel en de voertuigen zijn sowieso defect omdat de hersteleenheden meer dan de helft van hun functies hebben moeten schrappen. De jonge, kansrijke officieren (met universiteit) houden het voor gezien vanwege de algehele toestand en het werkgeverschap van Defensie in het bijzonder. De organisatie lost dat op met bevorderingen van mensen die buiten defensie nooit zo'n positie zouden krijgen. Het moreel daalt omdat het netto-salaris de afgelopen jaren gedaald is, terwijl alle kleine extraatjes die er nog waren één voor één zijn afgeschaft.
Bij DMO zijn het aantal functieplaatsen ook soms tot 70% gedaald. Materieelprojecten worden niet meer integraal aangelopen, iets wordt aangeschaft en het wordt over de schutting van de kazerne gesmeten. Zonder de bijbehorende IK'n, handboeken, reservedelen en opleidingen. Dat kost op termijn weer het dubbele. De CV-90 wordt al weer deels uitgefaseerd, het handboek 2.0 (Painfbat) is nog niet eens geschreven waarin het gebruik van de CV-90 staat. Iedereen probeert met de beste bedoelingen maar wat te doen.
Respect voor alle militairen die ondanks dit alles toch iedere dag weer lachend naar hun werk komen en er voor en met de kerels het beste van proberen te maken. Soms vanuit een onmogelijke positie, maar dat is nu eenmaal de cultuur, zo zijn we gevormd. Als dat uiteindelijk ergens iets afbreekt en stopt met functioneren, moeten de mensen die hun nek hebben uitgestoken en tegen wil en dank er toch nog iets van hebben proberen te maken niet onthoofd worden.
Het zijn inderdaad de bezuinigingen geweest (en de manier waarop er daarmee omgegaan is), die dit alles veroorzaakt hebben. In het bedrijfsleven noemen ze dit 'corporate annorexia', waarbij een bedrijf heel drastisch in de kosten snijdt (vaak dingen die enkel langetermijnseffecten hebben, zoals opleidingen, vorming, logistieke ketens, investeringen, R&D) en zo op de korte termijn mooie resultaten laat zien. Voor Defensie betekende dit ondanks forse bezuinigingen toch nog veel op de mat houden en kunnen brengen (TFU). Je zit bij dit soort bedrijven (ook KPN), dat de klap dan na 5 jaar komt en dat het een veelvoud van de kosten meebrengt om weer te repareren: Defensie heeft veel van zijn goede naam verloren, staat bijna dagelijks negatief in de krant, talentvol jong kader is naar de burgermaatschappij of 'orienteert' zich. De staat van het materieel is bedroevend slecht en we weten met z'n allen niet meer waar we voor staan of wat we willen.
Volgens mij was LXIV werkzaam bij Cavalerie verkenning.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lijkt mij zeer waar (zelfde geldt trouwens ook voor philips die geen grip meer heeft op de keten).
Maar werk jij nu bij defensie?
Da's klote.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Bouke-p het volgende:
wij hebben pas 2 nieuwe jongens binnen, vers van t schoolbat. die krijgen geen functie opleiding, behalve mb+4tonner. de rest moeten ze maar leren door mee te kijken ofzo.
Er is geen centrale opleiding meer en wij hebben zelf niet de middelen en de tijd om volgens de syllabus een opleiding in elkaar te zetten.
Over twee jaar zijn dat dus de jongens die anderen op sleeptouw moeten nemen. En zo wordt het niveau lager, en lager, en lager.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Bouke-p het volgende:
wij hebben pas 2 nieuwe jongens binnen, vers van t schoolbat. die krijgen geen functie opleiding, behalve mb+4tonner. de rest moeten ze maar leren door mee te kijken ofzo.
Er is geen centrale opleiding meer en wij hebben zelf niet de middelen en de tijd om volgens de syllabus een opleiding in elkaar te zetten.
Dat wordt pas dikke pret op de werkvloer, niet competente eenheden op brigadegrootte. Fuck yeahquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Over twee jaar zijn dat dus de jongens die anderen op sleeptouw moeten nemen. En zo wordt het niveau lager, en lager, en lager.
Ik ook niet maar de realiteit van de rekeningen wint het helaas steeds vaker dan de liefde voor het pak.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:26 schreef Bouke-p het volgende:
Ik zou idd wel meer kunnen verdienen ja, maar ik wil niet weg bij de KL.
helaas wel ja, maar ook dat is niks nieuws meer denk ik. net zoals bij OTCrij, 200 instructeurs dr uit knikkeren ofzo, de opleidingstijd verkorten EN 3 mensen op 1 vrachtwagen ipv 2 en voor een 6je rijden want ook dat is voldoende. En ach, paraat leren ze wel rijdenquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Over twee jaar zijn dat dus de jongens die anderen op sleeptouw moeten nemen. En zo wordt het niveau lager, en lager, en lager.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat wordt pas dikke pret op de werkvloer, niet competente eenheden op brigadegrootte. Fuck yeah
Helaas wel ja, gelukkig heb ik wel wat papiertjes waar ik iets mee kan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik ook niet maar de realiteit van de rekeningen wint het helaas steeds vaker dan de liefde voor het pak.
Dat is precies wat er gebeurd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Over twee jaar zijn dat dus de jongens die anderen op sleeptouw moeten nemen. En zo wordt het niveau lager, en lager, en lager.
Ik snap überhaupt niet waarom men een rijschool voor b heeft. Laat die soldaten die geeneens een rijbewijs hebben dat maar op eigen kosten in de burger doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:38 schreef Pumatje het volgende:
Nog even wachten en dan kun je bij OTCrij afrijden voor B met een wajonger als examinator
Nu is je rijbewijs misschien een apart verhaal, maar als je iets nodig hebt om je functie uit te voeren kan je dat eigenlijk altijd via je werkgever halen. Zo'n VCA hoef je toch ook niet op eigen kosten te halen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een rijschool voor b heeft. Laat die soldaten die geeneens een rijbewijs hebben dat maar op eigen kosten in de burger doen.
En waarom zou je dat doen. Als je het zelf moet betalen dan zitten ze binnen no time zonder chauffeurs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een rijschool voor b heeft. Laat die soldaten die geeneens een rijbewijs hebben dat maar op eigen kosten in de burger doen.
50 miljoen per helicopter is nogal veel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:07 schreef Cobra4 het volgende:
Compensatie voor legerhelikopter nog onzeker
DEN HAAG -
Het is nog onzeker hoeveel Nederland vergoed krijgt van de kosten die gemaakt moeten worden om de vele problemen met de militaire helikopter NH90 op te lossen. Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie heeft daarover „vergaande” toezeggingen gekregen van de fabrikant, maar er staat nog niets zwart op wit.
Daarom heeft ze besloten de druk op te voeren en de laatste zeven exemplaren van de maritieme gevechtshelikopter, die kampt met roest en slijtage, voorlopig niet af te nemen. Hennis heeft „voorlopig vertrouwen“ in de manier waarop NHIndustries de problemen aanpakt en acht de kans groot dat de fabrikant uiteindelijk opdraait voor alle aanpassingen aan de toestellen, zei ze woensdag in een debat met de Tweede Kamer. Het ligt volgens haar veel moeilijker om ook de extra kosten voor het langer doorvliegen met een andere helikopter vanwege het gedoe met de NH90 op de fabriek te verhalen. „Enige realiteitszin is wel noodzakelijk”, aldus de minister.
Wat de omvang van de schade en extra kosten zijn, is nog niet bekend. Hennis beloofde daarin voor het einde van het jaar inzicht te geven. Ook zal ze aangeven welke gevolgen de kwestie heeft voor de begroting van Defensie.
Hennis zei de verontwaardiging in de Kamer over de nieuwe problemen met de NH90 te begrijpen. Het CDA sprak over de 'vliegende Fyra', de PVV over een 'roestbak met propeller' en D66 over een 'echt dramadossier'. Het Europees samenwerkingsproject om de NH90 te ontwikkelen en aan te schaffen, waarin Nederland ruim 1,1 miljard euro heeft gestoken, kende al vele financiële tegenvallers, technische problemen en vertragingen.
Defensie heeft 20 NH90's besteld. Daarvan zijn er tot nu toe 13 geleverd. De Kamer blijft grote zorgen houden over het project, maar steunt het besluit van Hennis de afname van de resterende toestellen op te schorten. Wel dringen de partijen erop aan om alle schade volledig gecompenseerd te krijgen. Ook moet de minister kijken naar de rol die Defensie zelf heeft gespeeld en welke lessen daaruit zijn te trekken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)0_nog_onzeker__.html
Ik snap überhaupt niet waarom men een sportschool/schietbaan/kantine/ wasgebouwen/ziekenboeg/tandarts/ revalidatiecentrum/uitrustingmagazijn heeft. Kan allemaal prima op eigen kosten in de burger.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een rijschool voor b heeft. Laat die soldaten die geeneens een rijbewijs hebben dat maar op eigen kosten in de burger doen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een sportschool/schietbaan/kantine/ wasgebouwen/ziekenboeg/tandarts/ revalidatiecentrum/uitrustingmagazijn heeft. Kan allemaal prima op eigen kosten in de burger.
Sterker nog, hoeveel zou het schelen als we alle opleidingen uitsourcen naar de LOI?
Het schijnt dat er in Den Helder nog een paar zittenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar zo waar, hoeveel militairen zijn nog gelegerd buiten Brabant .
Serieus?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Den Helder nog een paar zitten
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een sportschool/schietbaan/kantine/ wasgebouwen/ziekenboeg/tandarts/ revalidatiecentrum/uitrustingmagazijn heeft. Kan allemaal prima op eigen kosten in de burger.
Sterker nog, hoeveel zou het schelen als we alle opleidingen uitsourcen naar de LOI?
;quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom men een sportschool/schietbaan/kantine/ wasgebouwen/ziekenboeg/tandarts/ revalidatiecentrum/uitrustingmagazijn heeft. Kan allemaal prima op eigen kosten in de burger.
Sterker nog, hoeveel zou het schelen als we alle opleidingen uitsourcen naar de LOI?
Dan Moët je Alleen mensen aannemen die all een rijbewijs hebben.,quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nu is je rijbewijs misschien een apart verhaal, maar als je iets nodig hebt om je functie uit te voeren kan je dat eigenlijk altijd via je werkgever halen. Zo'n VCA hoef je toch ook niet op eigen kosten te halen?
Yup... allemaal de vermoorde onschuld spelen en maar commentaar leveren. De boterberg van begin 80 is niet voldoende om deze ongein te beschrijven...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:42 schreef MaryMouse het volgende:
Waren dit ook niet de partijen die graag wilde bezuiningen op defensie?
Verhip ja, de boterberg. Helaas heeft de politiek in de afgelopen 30 jaar ook alles zo gereorganiseerd dat bijv. grote ambtenarenstakingen niet meer mogelijk zijn. Mag het burgerpersoneel bij defensie eigenlijk wél staken? Of vallen die ook onder de uitzonderingswet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup... allemaal de vermoorde onschuld spelen en maar commentaar leveren. De boterberg van begin 80 is niet voldoende om deze ongein te beschrijven...
Ik dacht uiteraard direct weer aan de russische boter en de boterbergquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:01 schreef AchJa het volgende:
Ik bedoelde het meer als de lading boter op hun hoofden...
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met burgers.
Dat zou zeker nu helemaal een goede zijnquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:02 schreef Erasmo het volgende:
De manier van Defensie om te staken was om zich toch aan alle regels te houden?
Daar heb ik het ook over, dat is nog niet genoeg om de lading boter op hun hoofden te beschrijven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik dacht uiteraard direct weer aan de russische boter en de boterberg
OK, kwartje viel weer nietquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook over, dat is nog niet genoeg om de lading boter op hun hoofden te beschrijven.
Komt in september misschien. Ze zijn afgelopen nacht met reces gegaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:52 schreef Nibb-it het volgende:
Hebben de geschokte kamerleden al gereageerd?
Waarom zouden ze geschokt zijn? Het is actief politiek beleid de laatste decennia.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:52 schreef Nibb-it het volgende:
Hebben de geschokte kamerleden al gereageerd?
Nu ja, de problemen bij ICT lagen kennelijk ook niet in de lijn der verwachtingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geschokt zijn? Het is actief politiek beleid de laatste decennia.
Baasjes van wildkampeerders en motorcrossers?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:36 schreef MaryMouse het volgende:
tegen baasjes van loslopende honden, wildkampeerders, motorcrossers.
http://www.nu.nl/politiek(...)ekt-in-rome-jsf.htmlquote:Nagedacht wordt over de mogelijkheid om de Nederlandse JSF's in Italië te laten maken.
DEF / [JSF] deel 9 (de discussie)quote:Op maandag 7 juli 2014 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)ekt-in-rome-jsf.html
quote:'Defensie zet aan tot roken'
DEN HAAG -
Het ministerie van Defensie zet militairen aan tot roken omdat zij bij uitzending naar het buitenland fiscale voordelen genieten voor tabakswaren.
Dat vindt de Stichting Rookpreventie Jeugd. Volgens de stichting betaalt bijvoorbeeld een militair op oefening in Duitsland minder dan 2 euro voor een pakje sigaretten dat in de winkel 6 euro kost.
Een woordvoerder van de stichting noemt de situatie „te gek voor woorden“ en „de omgekeerde wereld, omdat Defensie juist alle belang heeft bij gezonde militairen”. De organisatie vreest ook dat de goedkope sigaretten illegale handel in de hand werken.
Eisen
Volgens de stichting, opgericht door longartsen Wanda de Kanter en Pauline Dekker, bestaat er een sterke relatie tussen tabaksgebruik en de prijs van sigaretten.
Het ministerie van Defensie liet maandag in een reactie weten dat Defensiemedewerkers zelf bepalen of ze wel of niet roken, en dat militairen worden gestimuleerd om te sporten en gezond te leven „omdat ze als militair moeten voldoen aan de fysieke eisen van Defensie, die hen geschikt maakt voor uitzending.
Over de fiscale voordelen voor militairen zegt het ministerie dat deze per land verschillen. „Bepalend voor fiscale voordelen zijn internationale verdragen en daarvan afgeleide overeenkomsten zoals Status of Forces Agreements. Deze verschillen per land”, aldus een woordvoerster.
http://www.telegraaf.nl/g(...)an_tot_roken___.html
Alles wordt gedaan om defensie zoveel mogelijk buiten eigen land te houden, lijkt wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom volgde de Zeven Provincien die lekkende Rus dan ook niet gewoon? Dat lijkt mij belangrijker dan die piraatjes bij Somalië.
Had Nederland ook niet altijd samen met België een schip van de wacht?
Maar wel alle zeilen bij moeten zetten als je een dienstreis vergoed wil krijgen...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:14 schreef Pumatje het volgende:
Als ik een dag niet op oefening ben geweest maar wel heb gekregen is het binnen - 1 minuut teruggevorderd
Ik had een kapotte kies in Thailand, deed me een zeer joh,quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wel alle zeilen bij moeten zetten als je een dienstreis vergoed wil krijgen...
Een retourtje NLD zou wsl geen vragen hebben opgeleverd.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik had een kapotte kies in Thailand, deed me een zeer joh,
Ging daar naar de tandarts, voor 35 euro stond ik weer buiten na een wortelkanaal behandeling.
Kwam ik terug, wilde ik dat declareren.
Of dat nou zo nodig moest weer, in het buitenland naar de tandarts gaan.
Fuck, off
Welnee, desnoods moet de tandarts uit z'n bed worden getrapt.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een retourtje NLD zou wsl geen vragen hebben opgeleverd.
¤35 maar! Ik heb daar ¤250 voor af mogen tikken begin dit jaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik had een kapotte kies in Thailand, deed me een zeer joh,
Ging daar naar de tandarts, voor 35 euro stond ik weer buiten na een wortelkanaal behandeling.
Kwam ik terug, wilde ik dat declareren.
Of dat nou zo nodig moest weer, in het buitenland naar de tandarts gaan.
Fuck, off
Het is nu blijkbaar wel gelukt.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom volgde de Zeven Provincien die lekkende Rus dan ook niet gewoon? Dat lijkt mij belangrijker dan die piraatjes bij Somalië.
Had Nederland ook niet altijd samen met België een schip van de wacht?
Wie? De Russen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Pumatje het volgende:
Deze keer hadden ze een steunaanvraag uitgezet bij mindef.
yesquote:
Ik ben zo enorm bang dat we bij de Royal Navy Lynxes gaan huren... lekker slim, als je die van jezelf net verschroot hebt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:43 schreef Cobra4 het volgende:
Marineleiding wil tweedehands heli's kopen
amsterdam -
Defensie moet snel een alternatief kopen voor de afgekeurde NH-90 helikopter om te voorkomen dat de marine jarenlang 'vleugellam' rondvaart. Officieren kijken naar tweedehands heli's die bruikbaar zijn tot de problemen met de NH-90 zijn opgelost.
Er is gewoon een helikopter aan boord nodig die kan dienen als geïntegreerd wapensysteem”, aldus kapitein-luitenant ter zee Marc de Natris. De heli's die nu tijdelijk worden ingezet, zijn niet geschikt voor gevechtstaken en niet op alle schepen bruikbaar. Zonder helikopters kunnen piraterijmissies niet goed worden uitgevoerd en zullen vliegers de marine verlaten.
De officieren kijken onder meer naar de Seahawk, die de Amerikanen onlangs hebben verruild voor een nieuwer model. Een woordvoerder van Defensie kan niets zeggen over de interesse voor de aanschaf van heli's 'vanaf de plank'.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ehands_heli_s__.html
Onder het mom van ''Die kennis hebben we nog in huis'', ik zie het nog gebeuren ookquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben zo enorm bang dat we bij de Royal Navy Lynxes gaan huren... lekker slim, als je die van jezelf net verschroot hebt.
De Dorniers?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Onder het mom van ''Die kennis hebben we nog in huis'', ik zie het nog gebeuren ook
Dit is wel het bedrijf waar men eerst alle Dorniers opknapte en ze vervolgens voor minder dan de update-kosten verkocht.
Herstel zat met m'n hoofd ergens anders. Ik bedoel natuurlijk de Orions.quote:
Hebben ze die nog dan bij de Royal Navy? Dacht dat ze met Merlins vlogen daar.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben zo enorm bang dat we bij de Royal Navy Lynxes gaan huren... lekker slim, als je die van jezelf net verschroot hebt.
We gaan inderdaad lynxen huren heb ik al uit diverse bronnen gehoord.. Seahawks gaan het niet worden, omdat je dan al het personeel opnieuw moet gaan opleiden, tenzij we op deze manier de NH90 stiilletjes door de zijdeur van de hand kunnen doen. Wellicht kunnen we de 20 NH90s wel ruilen voor oude seahawks, of 2e hands lynx helikopters. Waarom ook niet, de Lynx is een prima helikopter voor de marine die in principe geschikt is voor alle maritieme taken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben zo enorm bang dat we bij de Royal Navy Lynxes gaan huren... lekker slim, als je die van jezelf net verschroot hebt.
Hadden we er niet nog eentje staan op een strand die we kunnen gebruiken?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
We gaan inderdaad lynxen huren heb ik al uit diverse bronnen gehoord.. Seahawks gaan het niet worden, omdat je dan al het personeel opnieuw moet gaan opleiden, tenzij we op deze manier de NH90 stiilletjes door de zijdeur van de hand kunnen doen. Wellicht kunnen we de 20 NH90s wel ruilen voor oude seahawks, of 2e hands lynx helikopters. Waarom ook niet, de Lynx is een prima helikopter voor de marine die in principe geschikt is voor alle maritieme taken.
http://tweakers.net/nieuw(...)ire-vliegtuigen.htmlquote:Chinees aangeklaagd wegens stelen gegevens van militaire vliegtuigen
Door Bauke Schievink, zaterdag 12 juli 2014 13:06, reacties: 59, views: 9.580 • Feedback
De Amerikaanse overheid heeft een Chinese man opgepakt en aangeklaagd wegens digitale spionage. De aangeklaagde zou hackers hebben geholpen, die vervolgens zijn binnengedrongen bij Boeing en gegevens hebben gestolen over militaire vliegtuigen.
Dat meldt Bloomberg op basis van documenten die zijn vrijgegeven door de rechtbank in Los Angeles. Volgens de aanklagers heeft de Chinees Su Bin, die een luchtvaartbedrijf in Canada heeft, samengewerkt met twee personen in China voor het stelen van militaire gegevens. Bin zou een adviserende rol hebben gespeeld en de anderen hebben verteld welke data zij moesten stelen.
De hackers zouden vervolgens ongeveer 65GB aan gegevens hebben gestolen. Ze drongen onder andere binnen bij Boeing en stalen daar gegevens over de C17, een militair vrachtvliegtuig. Ook zouden de Chinezen interesse hebben gehad in een reeks gevechtsvliegtuigen van Lockheed Martin, waaronder de F-22 en F-35.
China en de Verenigde Staten zijn al enige tijd verwikkeld in een spionage-rel. Er worden geregeld Chinezen aangeklaagd wegens digitale spionage en de Verenigde Staten overweegt om Chinezen niet langer toestemming te geven om naar Amerikaanse hackerconferenties te komen. Uit documenten blijkt echter ook dat de Verenigde Staten hackaanvallen uitvoert op China.
En bedankt....quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gelukkig ligt onze ICT in veilige handen.
Ja, de accounts eindigend op 0, 1, 2, 3 of 4 kunnen weer niet inloggen. Gelukkig zit de minister daar ook tussen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)ire-vliegtuigen.html
Gelukkig ligt onze ICT in veilige handen.
Is het weer zover Ben blij dat ik er vandaag niet op hoef.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:38 schreef ADQ het volgende:
[..]
Ja, de accounts eindigend op 0, 1, 2, 3 of 4 kunnen weer niet inloggen. Gelukkig zit de minister daar ook tussen.
http://nos.nl/koningshuis(...)ussees-om-snoep.htmlquote:Ontslag marechaussees om snoep
donderdag 17 jul 2014, 08:32 (Update: 17-07-14, 08:57)
Kijkje in de Koninklijke stallen
Kijkje in de Koninklijke stallen ANP
Acht medewerkers van de Koninklijke Marechaussee zijn ontslagen omdat ze hebben gestolen uit een snoepautomaat in de Koninklijke Stallen in Den Haag. Een woordvoerder van de marechaussee bevestigt een bericht in De Telegraaf daarover.
De exploitant van de automaat ontdekte dat er wel erg veel snoep verdween zonder dat er voor werd betaald. Met behulp van een camera werden de medewerkers betrapt. De acht zijn sinds februari geschorst.
De Koninklijke Marechaussee vindt de maatregel voor het vergrijp gepast. "Er is sprake van een onherstelbare vertrouwensbreuk. Wij vinden dat zulk gedrag niet hoort bij mensen die werken bij de Koninklijke Stallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |