Als je geluk hebt, krijg je vanavond nog een kans.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:53 schreef Kerftminister het volgende:
Kut zit ik heel de tijd op de Lapo te azen, ben ik net te laat. Had net een goede TT bedacht.
Komt wel goed, zit de komende dagen veel achter de pc voor opdrachten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je geluk hebt, krijg je vanavond nog een kans.
Oh, verrek.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Felagund het volgende:
Er zijn opeens wel 10 topics weg in de TT.
Omdat ik totaal niet op zit te letten omdat ik niet wist dat ik de LaPo had en ook helemaal geen titel wist.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:58 schreef Felagund het volgende:
En waarom staat er zowel iets voor als na (Indie Central ...)?
Laat het voortaan maar aan mij over dan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik totaal niet op zit te letten omdat ik niet wist dat ik de LaPo had en ook helemaal geen titel wist.
Als je zo graag de laatste post wil moet je niet een kwartier niets posten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Laat het voortaan maar aan mij over dan.
Ja kut was ff scheren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je zo graag de laatste post wil moet je niet een kwartier niets posten.
Ik vond de vorige niets aan en live is het echt om in huillachen uit te barsten dus ik heb er geen aandacht aan besteed. Is 'ie tof?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:06 schreef sperzieboontjes het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe album van Lykke Li?
Nouja, vind het eigenlijk niet een spannend album. Is ze live zo slecht?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond de vorige niets aan en live is het echt om in huillachen uit te barsten dus ik heb er geen aandacht aan besteed. Is 'ie tof?
Valt me niet tegen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:06 schreef sperzieboontjes het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe album van Lykke Li?
Hun laatste goede werk vind ikquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:10 schreef Norrage het volgende:
Wat is West Ryder Pauper Lunatic Asylum toch een weergaloos album
Weet ik niet, ik heb haar nog niet live gezien.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:08 schreef sperzieboontjes het volgende:
[..]
Nouja, vind het eigenlijk niet een spannend album. Is ze live zo slecht?
Dankjewel. Pingu is leuk. Net als Buurman & Buurman.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik heb haar nog niet live gezien.
Je Pingu UI is trouwens erg leuk.
Ik heb ze vorig jaar live gezien, echt heel slecht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:16 schreef sperzieboontjes het volgende:
Ik schrok echt toen ik dit zag. Zo slecht.En wat gebeurt er bij 1:20 met die stukken hout? Dit klinkt toch nergens naar
![]()
Velociraptor was toch ook gewoon een prima album. Wel minder dan West Ryder Pauper Lunatic Asylum .quote:
En dan nagaan dat ik dit al echt héél slecht vind. Ik luister ze nu ook bijna niet meer, omdat ik steeds weer herinnerd word aan hoe slecht ze eigenlijk live zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ze vorig jaar live gezien, echt heel slecht.Deze video valt me nog mee.
Veel te voorspelbaar, herhalend. Twee of drie tracks zijn wel leuk en de rest vind ik echt heel saai.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:18 schreef Vatta het volgende:
[..]
Velociraptor was toch ook gewoon een prima album. Wel minder dan West Ryder Pauper Lunatic Asylum .
Green Dayquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Norrage het volgende:
Crystal Fighters moeten echt zo ongeveer de slechtste band zijn van de laatste 5 jaar
Collega van me is fan van ze, terwijl die verder gewoon een hele goede smaak heeft, dus die loop ik altijd af te zeiken, daarom kwam ik er zo snel op.quote:
Hun oude werk vind ik ook nog best prima. Niet wereldschokkend maar zeker niet het slechtste ooit. Maar de laatste vijf jaar, met die Uno-Dos-Tres-albumsquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Collega van me is fan van ze, terwijl die verder gewoon een hele goede smaak heeft, dus die loop ik altijd af te zeiken, daarom kwam ik er zo snel op.
Ik vind American Idiot al zwaar kut.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hun oude werk vind ik ook nog best prima. Niet wereldschokkend maar zeker niet het slechtste ooit. Maar de laatste vijf jaar, met die Uno-Dos-Tres-albums
quote:
Dat had ik gevraagdquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook mooi voor (Indie Central..), zoals het hoort.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:32 schreef Norrage het volgende:
Green Day vind ik ook ronduit verschrikkelijk; ook het oude werk.
Dookiequote:Op woensdag 14 mei 2014 16:32 schreef Norrage het volgende:
Green Day vind ik ook ronduit verschrikkelijk; ook het oude werk.
Als we het dan toch over puber punk hebben. Doe mij dan maar Blink 182 die vond ik erg tof en die namen zichzelf ook niet te serieus.quote:
Nooit wat aan gevondenquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:59 schreef Vatta het volgende:
Als we het dan toch over puber punk hebben. Doe mij dan maar Blink 182 die vond ik erg tof en die namen zichzelf ook niet te serieus.
Heb niks met punk, pop punk, puber punk, maar meer met de substromingen van Punk. Hardcore Punk, Post-Punk, sommige Sludge Metal.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:59 schreef Vatta het volgende:
[..]
Als we het dan toch over puber punk hebben. Doe mij dan maar Blink 182 die vond ik erg tof en die namen zichzelf ook niet te serieus.
Komt me bekend voor. Heeft Marco Borsato het gecoverd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:33 schreef sperzieboontjes het volgende:
Dit past helemaal niet bij indie, maar ik ben dus helemaal verliefd op dit Italiaanse liedje.
(Al voor dat het in een reclame zat hoor)
Dat dropshotquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:27 schreef Norrage het volgende:
wtf
Sorry dit is offtopic, maar ik vind het vrij bizar:
Heb hem twee keer als voorprogramma gehad. Erg vermakelijk voor een minuut of 20.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:18 schreef kciR het volgende:
Wat vind je van deze Moody? (ik heb het nog niet tekstueel beoordeeld, maar kon alleen een clip met lyrics vinden)
Muzikaal prima, maar die synths....quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:18 schreef kciR het volgende:
Wat vind je van deze Moody? (ik heb het nog niet tekstueel beoordeeld, maar kon alleen een clip met lyrics vinden)
Kijk, dit is al beter.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:29 schreef kciR het volgende:
Dit blijf ik toch ook een mooi, maar neerslachtig liedje vinden.
Ga hem hopelijk nog een kans geven, net als veel andere platen uit 2014.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:30 schreef DO2 het volgende:
Wordt beter naarmate je 'm vaker luistert, Kerft. Vond 'm in het begin ook niet meer dan 'best aardig'.
Leuk, doet een beetje denken aan Eisley zonder samenzangquote:
zoiets?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:29 schreef DO2 het volgende:
She Loves Us is niets minder dan een 17 minuten durend o(o)rgasme.
Ik ga er waarschijnlijk nooit meer aan toekomen omdat ik het een enorme zit vind en ik geen halve albums kan luisteren wegens muziekdwangneurosequote:Op woensdag 14 mei 2014 22:48 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar dan anders, Ranja.
-
Fuck it... Ik ga de komende week alleen maar naar To Be Kind luisteren. De rest moet hier gewoon voor wijken.
Zo goed is het nu eenmaal. Dit album verdient werkelijk alle aandacht. Ga me erin verdrinken.
Als je neurotisch geen halve albums kan luisteren zou het toch veel logischer zijn als je hem wél luistert?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk nooit meer aan toekomen omdat ik het een enorme zit vind en ik geen halve albums kan luisteren wegens muziekdwangneurose
Is hij langer als the seeer? dat vond ik prima te doen kwa lengte.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ga er waarschijnlijk nooit meer aan toekomen omdat ik het een enorme zit vind en ik geen halve albums kan luisteren wegens muziekdwangneurose
Vond het de eerste keer wel aardig, maar zat wel wat vaag en ontoegankelijk spul tussen. Was zeker nog zo positief zoals vrijwel iedereen.
Mensen van dit topic, vind ik dit leuk?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb deze weer eens opgezet dat blijft toch ook een prachtplaat
[ afbeelding ]
ook al weer 6 jaar oud
Heb hem al eens geluisterd, maar dus geen zin in nog een keer.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je neurotisch geen halve albums kan luisteren zou het toch veel logischer zijn als je hem wél luistert?
hoe trek je blackgaze (quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen van dit topic, vind ik dit leuk?Toffe albumart trekt altijd mijn aandacht
Hier ook, zoek ze altijd gelijk op, nu ook even doen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen van dit topic, vind ik dit leuk?Toffe albumart trekt altijd mijn aandacht
Blackgaze is zoals Sunbather? Want dat vond ik echt.... niet helemaal mijn ding, om het netjes te zeggen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hoe trek je blackgaze (wat een genrenaam) en mathrock?
Wat is blackgaze?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Blackgaze ken ik niet. Shoegaze vind ik soms wel leuk (dan denk ik aan MBV). Mathrock... vlagen. Battles vind ik bijvoorbeeld wel leuk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 14 mei 2014 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik voel me altijd zo misplaatst in dit topic iedereen kent hier war on drugs... maar een plaatje die ik als soort van klassieker beschouw kent men hier niet
Dat is toch juist tof?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik voel me altijd zo misplaatst in dit topic iedereen kent hier war on drugs... maar een plaatje die ik als soort van klassieker beschouw kent men hier niet
Ah, blackgaze is schijnbaar een combi van shoegaze en black metal.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blackgaze ken ik niet. Shoegaze vind ik soms wel leuk (dan denk ik aan MBV). Mathrock... vlagen. Battles vind ik bijvoorbeeld wel leuk.
het is ook geen echte blackgaze ik denk dat het een soort kruising is tussen fennesz, blackmetal ofzo..quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Blackgaze is zoals Sunbather? Want dat vond ik echt.... niet helemaal mijn ding, om het netjes te zeggen.
Ik ben een van de weinigen hier sowieso die wat ruiger spul luistert volgens mij. Goede Doom/Stoner-platen sta ik altijd voor open.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
shoemetal?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:12 schreef Felagund het volgende:
Ah, blackgaze is schijnbaar een combi van shoegaze en black metal.Word ik nog niet echt enthousiast van.
Doe ik meestal ook wel, met als resultaat dat ik soms echt pokkeherrie luister.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben sowieso slecht in hokjes gewoon die pyramids plaat luisteren als de artwork je aanspreekt
je bent nog niet bij nummer 2quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef Tchock het volgende:
Ik hoor geen black metal shoegaze math rock. Maar 't is wel tof.
Is toch ook logisch, het ene is mega hit. Het andere moet je flink voor zoeken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dit dan.quote:Pyramids
Type Album
Released April 22, 2008
RYM Rating 2.82 / 5.0 from 429 ratings
maar als je nummer 2 niet trekt moet je wel even nummer 3 luisteren want die is weer erg rustig en psychedelischquote:
probeer the echo of something lovely eensquote:
Nee zeker niet...quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:19 schreef Tchock het volgende:
Het lijkt een beetje op Sigur Rós met een toeval. Niet onaardig hoor.
Ieder zn meuk tochquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:20 schreef DO2 het volgende:
Ken de Pyramids wel. Vind het alleen niet zo heel bijzonder. Sorry Bb,
Wat een kleurrijk ensemble dit.quote:Your musical compatibility with bosbeetle is MEDIUM
Music you have in common includes Charles Mingus, Burial, Miles Davis, David Bowie and Tame Impala.
Geen slecht lijstje.quote:Deine musikalische Übereinstimmung mit bosbeetle ist SEHR HOCH
Ihr habt u.a. folgende Musik gemeinsam: Charles Mingus, Marissa Nadler, Tom Waits, Daniël Lohues und Neneh Cherry & The Thing.
Dat is meer mijn ding, klinkt als een ruigere versie van The Go Team.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:26 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi hierna ga ik Volcano! opzetten als er nog meer meeluisteraars zijn
Daar woont/werkt hijquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:27 schreef DO2 het volgende:
Waarom is die shit bij jou in het Duits, Fela? Of is dat een domme vraag?
Daar woon ik en als ik naar Last.fm ga, linkt hij automatisch naar lastfm.de.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:27 schreef DO2 het volgende:
Waarom is die shit bij jou in het Duits, Fela? Of is dat een domme vraag?
Dat is een band die af en toe best leuk is om te luisteren, maar ik op een ander willekeurig moment dan weer complete koppijn van krijg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:28 schreef ranja het volgende:
Melt Banana 6 juni in db's zie ik zomaar als ik op bosbeetle's lastfm kijk... interessant
Ja kut daar heb ik nog geen kaartjes voor.. hoop dat het nog niet uitverkocht isquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:28 schreef ranja het volgende:
Melt Banana 6 juni in db's zie ik zomaar als ik op bosbeetle's lastfm kijk... interessant
Volgens mij doet db's niet aan voorverkoop... vorige keer dat ik ze daar zag kon ik ook gewoon een kaart kopen aan de deurquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja kut daar heb ik nog geen kaartjes voor.. hoop dat het nog niet uitverkocht is
zo doe ik het meestal ook daarquote:Op woensdag 14 mei 2014 23:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij doet db's niet aan voorverkoop... vorige keer dat ik ze daar zag kon ik ook gewoon een kaart kopen aan de deur
Jaloers, al is het alleen al om Television.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, m'n pa heeft vandaag kaarten (inclusief slaapplaats) geregeld voor me voor Primavera Sound.
Mazzelpik.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, m'n pa heeft vandaag kaarten (inclusief slaapplaats) geregeld voor me voor Primavera Sound.
Wtf?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
Mijn post was een overigens een reactie op Max en niet op DO2.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
Mijn post was een overigens een reactie op Max en niet op DO2.
dat is nog geen 17 minuten... niet gehaald?quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:09 schreef DO2 het volgende:
[..].
Godver, wat een briljant nummer, zeg.. Mind. Is. Blown.
.
[ afbeelding ]
Indie Central's favoriete Hipsterteef.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:18 schreef DO2 het volgende:
Oh, en St. Vincent is blijkbaar onderdeel van de vocalen, maar ik heb werkelijk geen idee waar ze zich 'verstopt'.
Ik zet mijn geld op de bai-bai-bai-achtige achtergrondzang rond 3:30.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
De hipsterteef is zoek. Waar is de hipsterteef? Ik zou echt niet weten waar ze zit. Er gebeurt ook zo fuckin veel.
Op zich heb je gelijk, maar dat maakt voor het name-dropping natuurlijk niet uit. Zie Bowie bij Arcade Fire.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:32 schreef DO2 het volgende:
Ja, dat zou zomaar kunnen, T. Ik vermoed dat ze ergens op de achtergrond 'n beetje meedoet.
Maar daar hadden ze netzogoed een willekeurige achtergrondzangeres voor kunnen nemen.
Er zijn mooie posts. Ontroerende posts. Verdrietige posts.quote:Op donderdag 15 mei 2014 02:58 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof dat ik inmiddels toch moet concluderen dat To Be Kind het beste is wat 2014 heeft voortgebracht.
Er gaat werkelijk geen minuut voorbij die anders doet vermoeden. Als geheel, echter, is het teveel om te verteren.
De lengte, man. Allemachtig. Meneer Gira vraagt op deze manier wel heel veel van z'n luisteraars.
Ik ben niet waardig genoeg, Gira. Ik moet - als luisteraar - buigen voor uw allesomvattende visie.
Het is me in alle eerlijkheid maar 1x gelukt om echt aandachtig het hele album te luisteren. 1x. Jezus.
En het voelt alsof ik een marathon gelopen heb. Tenminste, ik stel me zo voor dat dat zo moet voelen.
Kijk, ik kan wel dat album opzetten en ondertussen wat anders gaan doen. Tuurlijk. Maar da's valsspelen, he.
Dit is nu eenmaal geen wasje dat je 2 uur op de achtergrond laat draaien omdat het nu eenmaal wasdag is.
Maar ga ik werkelijk nog eens die marathon lopen? Ik bedoel, wie houd ik hier nu voor de gek?
Nee, natuurlijk niet. Ja, ooit, misschien. Ooit. Wanneer de regen niet meer nat is, ja. Dan, misschien.
Nee, ik voel me verslagen, mensen. Als groot muziekliefhebber. Ik moet mijn meerdere erkennen in Het Beest.
Swans zal het verder worst wezen. Zij hebben het luchtruim. Zijn de horizon voorbij. De vrijheid al-lang een feit.
Mij rest hier nog een hoekje om in weg te kruipen en te janken.
Ik vind het idee oude covers spelen in zo'n mobiele opnamestudio uit 1947 echt ontzettend vetquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:44 schreef Pat-sounds het volgende:
Pfff... ik luister nu naar de nieuwe Neil Young (A Letter Home, uitgebracht voor RSD). Wat een draak van een plaat zeg.
Goeie post.quote:Op donderdag 15 mei 2014 02:58 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof dat ik inmiddels toch moet concluderen dat To Be Kind het beste is wat 2014 heeft voortgebracht.
Er gaat werkelijk geen minuut voorbij die anders doet vermoeden. Als geheel, echter, is het teveel om te verteren.
De lengte, man. Allemachtig. Meneer Gira vraagt op deze manier wel heel veel van z'n luisteraars.
Ik ben niet waardig genoeg, Gira. Ik moet - als luisteraar - buigen voor uw allesomvattende visie.
Het is me in alle eerlijkheid maar 1x gelukt om echt aandachtig het hele album te luisteren. 1x. Jezus.
En het voelt alsof ik een marathon gelopen heb. Tenminste, ik stel me zo voor dat dat zo moet voelen.
Kijk, ik kan wel dat album opzetten en ondertussen wat anders gaan doen. Tuurlijk. Maar da's valsspelen, he.
Dit is nu eenmaal geen wasje dat je 2 uur op de achtergrond laat draaien omdat het nu eenmaal wasdag is.
Maar ga ik werkelijk nog eens die marathon lopen? Ik bedoel, wie houd ik hier nu voor de gek?
Nee, natuurlijk niet. Ja, ooit, misschien. Ooit. Wanneer de regen niet meer nat is, ja. Dan, misschien.
Nee, ik voel me verslagen, mensen. Als groot muziekliefhebber. Ik moet mijn meerdere erkennen in Het Beest.
Swans zal het verder worst wezen. Zij hebben het luchtruim. Zijn de horizon voorbij. De vrijheid al-lang een feit.
Haha JAAAAAA HOOOORRRRRRRRRRRR.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Goeie post.Toen ik voor het eerst Swans uitprobeerde vond ik dat het alle energie uit je slurpte in plaats van je energie te geven. En vaak was ik dan al helemaal op voordat ik halverwege was
Maar ik merkte zelf, dat toen ik wat bekender was geworden met de nummers, dat ik het toch wel heel erg begon te waarderen. Maar het blijven lange zitten die dubbel albums, dat wel..
Jeetje. Nou, bedankt, T.quote:Op donderdag 15 mei 2014 03:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn mooie posts. Ontroerende posts. Verdrietige posts.
Posts die mooi geschreven zijn, met creatieve termen, fijn taalgebruik of een goed onderbouwde inhoud. Maar allen zijn ze posts. Proza, gebonden door de eeuwige finaliteit van de lengte van een regel. Wat jij produceert, DO2, dat zijn geen posts. Het is poëzie. Een waterval van woorden in de puurste smaken, hoe ik me inbeeld dat het chocolademeer in Sjakie en de Chocoladefabriek er uit zou zien als er taal geproduceerd werd.
Niets dan lof. Morrissey buigt en neemt zijn hoed af voor wat jij in het Nederlands presteert. God zelf had in Zijn almachtigheid bij de schepping niet kunnen voorzien dat een mens van vlees en bloed ooit Zijn woorden en taal zo zou gebruiken voor het goed. In die zin ben je een superheld.
Je meerdere erkennen in Swans? Dat is geen schande. Want jij hebt meer.
Mijn liefde voor DO2 is puur linguïstiek.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:07 schreef On het volgende:
Ik weet nog wel een leuk hotelkamertje voor jullie hoor.
Jij vind bijna alles volgens mij soft.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zat Libertines te luisteren, maar wat is dat eigenlijk soft
Beetje wel waar. Nirvana vind ik ook rustigquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij vind bijna alles volgens mij soft.
Echt een heel goed album, het is ook ook de moeite waard om de motivatie achter de teksten eens op te zoeken. Gaat voornamelijk over de dreigingen van een nucleaire oorlog.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:39 schreef Kerftminister het volgende:
Tijd voor een post-punk klassieker, de zoveelste.
This Heat - Deceit
begin klinkt al alsof het wel iets voor mij is.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 02:58 schreef DO2 het volgende:
Kijk, zo kan het ook DO2quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Swans moet niet langer duren dan anderhalf uur.
Wat een album zeg.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:40 schreef On het volgende:
[..]
Echt een heel goed album, het is ook ook de moeite waard om de motivatie achter de teksten eens op te zoeken. Gaat voornamelijk over de dreigingen van een nucleaire oorlog.
Matig inderdaad zeg.. die eerste twee albums waren leuk. Die derde was alquote:
En?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu trouwens aan Moody's plaat van het jaar editie 2013.
Ben pas 4 nummers onderweg, nog te vroeg om te oordelen als je geen Norrage bent.quote:
Eerste indruk kan uiteraard wel...wees niet bangquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben pas 4 nummers onderweg, nog te vroeg om te oordelen als je geen Norrage bent.
Hmm ja het heeft wel iets, maar toch weer iets dat ik zeg dit is het niet voor mij. Dat ge-'whooo' op de achtergrond bevalt me niet zo, maar vind het instrumentaal wel weer iets hebben, kan het nog niet echt zeggen op het moment.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Eerste indruk kan uiteraard wel...wees niet bang
Het is een sfeerplaat, zoals de nieuwe van The War on Drugs, alleen beter....
Geen hapklare plaat idd. Had bij mij ook een aantal luisterbeurten nodig. De vraag is of je 'm de kans geeft...quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ja het heeft wel iets, maar toch weer iets dat ik zeg dit is het niet voor mij. Dat ge-'whooo' op de achtergrond bevalt me niet zo, maar vind het instrumentaal wel weer iets hebben, kan het nog niet echt zeggen op het moment.
Ja!quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
Het valt me trouwens op dat ik alles van Yoshimi Battles the Pink Robots (op 3 nummertjes na ofzo) met de luisterbeurt minder en minder ga vinden. Herkennen meer mensen zich hierin? Vind het een vreemde ontwikkeling.
Dat is bij mij ook de vraag ja.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Geen hapklare plaat idd. Had bij mij ook een aantal luisterbeurten nodig. De vraag is of je 'm de kans geeft...
echt hequote:Op donderdag 15 mei 2014 21:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
SwansWaarom zo'n lang album en is alles zo langdradig gemaakt
BIj mij toch Thunder Road:quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:36 schreef Moody het volgende:
Ben bij Bruce. Beste nummer van Bruce?
Deze maakt een goede kans uiteraard
Maar deze zal het wel worden:
Al is het eerste nummer van zijn eerste plaat ook geweldig
De andere nummers zijn ook niet echt indie.quote:
Geweldig nummer idd. Alleen op de originele opname beter dan live imo. Zo'n gelikte Amerikaanse show hoeft voor mij niet.quote:
Het enige nummer van Bruce dat op studio inderdaad beter is dan live. Maar deze versie is toch wel heel erg vet met dat strijkers-orkestquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Geweldig nummer idd. Alleen op de originele opname beter dan live imo. Zo'n gelikte Amerikaanse show hoeft voor mij niet.
Als het om piano-balades gaat, dan liever Billy Joel live
True. Ik wil Bruce ook niets te kort doen, is ook mijn heldquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het enige nummer van Bruce dat op studio inderdaad beter is dan live. Maar deze versie is toch wel heel erg vet met dat strijkers-orkest
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Geweldig nummer idd. Alleen op de originele opname beter dan live imo. Zo'n gelikte Amerikaanse show hoeft voor mij niet.
Als het om piano-balades gaat, dan liever Billy Joel live
Sterk nummer, maar die is helaas doodgedraaid. Net als American Pie, Imagine etc.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik word hier altijd gigantisch melancholisch van terwijl ik niet zeker weet of mijn ouders het wel draaiden vroeger
Donder op met DMB :Hquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
True. Ik wil Bruce ook niets te kort doen, is ook mijn held
DMB is ook wel jouw ding toch?
Sterk album iddquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:36 schreef Tchock het volgende:
De eerste helft van dit album
[ afbeelding ]
Hahaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 01:35 schreef DO2 het volgende:
Hoppa, we kunnen een compleet album vullen met goede nummers onder 1 minuut:
quote:
Deze herfst.quote:“One song was recorded in each city, every song featuring local legends sitting in, and every lyric written in an unprecedented experimental style: Dave held off on putting down words until the last day of each session, so as to be inspired by the experiences, interviews and personalities that became part of the process.
“Each episode delves into the singular regional identity of each city-how each region shaped these musicians in their formative years, and in turn the impact those people had on the cultural fabric of their hometowns-ultimately celebrating their common bond: Every artist that appears in the show, regardless of genre or locale, started as an average kid with the universal dreams of making music and making it big.”
Vooral poppunk toch? Dat is vaak wel een genre waarbij 30 seconden al lang lijktquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:15 schreef ranja het volgende:
Korte liedjes?
[ afbeelding ]
101 songs op 1 lpniet allemaal even goed echter
fat wreck zegt al genoeg toch? zo'n beetje de hele 90s punkkliek komt voorbij, incl. nofx, green day, snuff, , bad religion, pennywise, rance, blink 182 etcquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vooral poppunk toch? Dat is vaak wel een genre waarbij 30 seconden al lang lijkt
Nee hoor. En Bruce kan je dat niet echt noemen in zijn eerste 3 albums. TWoD trouwens ook niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok.
Gelikte Amerikaanse pop houdt in jouw geval op bij Bruce en TWoD.
<3quote:Op vrijdag 16 mei 2014 01:30 schreef Tchock het volgende:
Die paar seconden gaan we dus niet over zeuren, hè.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook amper afgespeeld zie ik![]()
Fat Wreck zei me niet zo heel veel eigenlijk, maar dat zijn idd de bands die ik verwachttequote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:55 schreef ranja het volgende:
[..]
fat wreck zegt al genoeg toch? zo'n beetje de hele 90s punkkliek komt voorbij, incl. nofx, green day, snuff, , bad religion, pennywise, rance, blink 182 etc
oh Fat Wreck is naast Epitaph toch wel het belangrijkste punk-label (van de 90s en later) denk ikquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Fat Wreck zei me niet zo heel veel eigenlijk, maar dat zijn idd de bands die ik verwachtteGoede cd voor de liefhebber dus wel
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:58 schreef Moody het volgende:
Geweldig punk/pop-album met korte nummers (1 tot 2 minuten)
Minutemen - Double Nickels On The Dime
[ afbeelding ]
http://www.musicmeter.nl/album/2001
Oh die eerste drie zijn allemaal geweldigquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeker. Ook zo'n klassieker
154 vind ik beter zie ikEven weer luisteren binnenkort....
Er is altijd bijna een nieuw album van hun lijkt hetquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:03 schreef Moody het volgende:
Guided by Voices is ook zo'n band met veel korte tracks. Binnenkort een nieuw album
Beetje de Portugal The Man van de jaren '90.....quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Er is altijd bijna een nieuw album van hun lijkt het
of niemand had zin ze in MM in te voerenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:06 schreef Moody het volgende:
Hadden ze winterslaap van 2004 tot 2011 of wat?
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:58 schreef Moody het volgende:
Geweldig punk/pop-album met korte nummers (meeste zijn 1 tot 2 minuten)
Minutemen - Double Nickels On The Dime
[ afbeelding ]
http://www.musicmeter.nl/album/2001
quote:
Do2 ik begin een hipstertevenadoratie te krijgen.quote:
Oei, tijd om het weg te spoelen met wat Kpop denk ik dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:54 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik vermoed dat ze van een andere planeet komt en dat haar werkelijke doel is om de wannabe-hipsters met haar excentrieke gedrag langzaam maar zeker voor zich te winnen. De dag komt dat ze allen in 'n trance voor haar staan.
Dat is tevens de dag dat haar hoofd zal barsten als een rotte appel en dat er een beest met meters lange tentakels en ontelbaar veel hongerige monden de ongelukkigen in 1 soepele beweging zal vangen en verorberen.
Je bent dus gewaarschuwd.
Dat is toch een artiest op het Ninja Tune label? Dan moet ik het zeker eens luisteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:49 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Mr Scruff heeft ook een paar fantastische nummers weer
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch een artiest op het Ninja Tune label? Dan moet ik het zeker eens luisteren.
Er zit zoveel goeds op dat label. Enige jammer is dat het misschien soms net teveel op elkaar lijkt.quote:
1 | St. Vincent - Prince Johnnyquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:28 schreef Kerftminister het volgende:
Jongens, top 5 nummers uit 2014 lijstje. 1 per album.
Het is geen slechte beschrijving nee, maar het minimal is hetzelfde. Overal maar een genre voor bedenkenquote:
even zo snel....quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:28 schreef Kerftminister het volgende:
1. Jamie xx - Sleep Soundquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:28 schreef Kerftminister het volgende:
1 Meest catchyquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:28 schreef Kerftminister het volgende:
Mooi lijstjequote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:24 schreef Slobeend het volgende:
1. The War on Drugs - Eyes to the Wind
2. Damon Albarn - Mr. Tembo
3. Elbow - New York Morning
4. Jungle - Busy Earnin'
5. Oscar and the Wolf - Princess
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |