abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 16:21:49 #101
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140389247
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:05 schreef 16meter het volgende:
bcaa

gooi je geld dan in de gracht

gewoon vlees eten en eieren en zuivel
Dit ja. Gewoon een whey+casseine shake en klaar. BCAA apart is niet nodig.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 26 mei 2014 @ 16:22:31 #102
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140389280
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LOL, wat is deze? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let vooral even op no. 7 en de reden waarom no. 11 'gevaarlijk' is: "This machine resembles squatting".
En dan squatten in een Smith adviseren :')
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140389389
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Spierpijn zegt niks over spiergroei, het zegt alleen wat over gewenning.

Als jij altijd dezeflde oefeningen doet met 10 herhalingen, zul je op een gegeven moment geen spierpijn meer hebben. Als je nu eens zwaardere setjes gaat doen, maar dan bijvoorbeeld 5 setjes van 5 herhalingen, of een andere oefening doet voor borst, dan zul je waarschijnlijk wel spierpijn krijgen.

Dit betekent echter niet dat je harder groeit, het betekent alleen dat je lichaam iets heeft gedaan waar het niet aan gewend is.
Aha bedankt!
Duidelijke uitleg
pi_140392331
Beste allemaal,

Mijn naam is Pauline Koch en volg de opleiding Media en Entertainment Management. Ik ben bezig met afstuderen en heb daarbij hulp nodig! Ik ben vooral op zoek naar mensen die aan spinnig doen of daar geïnteresseerd in zijn.

Doet u aan spinning of bent u daarin geïnteresseerd, help mij dan met afstuderen.
Het onderzoek gaat over het mediagedrag, sport en bezoeken van sportevenementen.
Heeft u 5 minuten de tijd vul dan onderstaande enquete in. (klik op de link hieronder)

Heeft u nog meer ideeën hoe ik spinners kan benaderen laat het mij dan weten!

http://www.thesistools.com/web/?id=395876

Alvast bedankt!
Pauline
  maandag 26 mei 2014 @ 17:55:00 #105
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140392482
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:50 schreef Pauline92 het volgende:
Beste allemaal,

Mijn naam is Pauline Koch en volg de opleiding Media en Entertainment Management. Ik ben bezig met afstuderen en heb daarbij hulp nodig! Ik ben vooral op zoek naar mensen die aan spinnig doen of daar geïnteresseerd in zijn.

Doet u aan spinning of bent u daarin geïnteresseerd, help mij dan met afstuderen.
Het onderzoek gaat over het mediagedrag, sport en bezoeken van sportevenementen.
Heeft u 5 minuten de tijd vul dan onderstaande enquete in. (klik op de link hieronder)

Heeft u nog meer ideeën hoe ik spinners kan benaderen laat het mij dan weten!

http://www.thesistools.com/web/?id=395876

Alvast bedankt!
Pauline
Dus...
Ooit was er een apart spinning topic.
Verder zou ik het eens proberen op het forum van fiets.nl, mountainbike.nl en pedal-on.com. Maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht voordat je je onderzoek begon.
  maandag 26 mei 2014 @ 17:56:41 #106
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140392529
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En toch krijg je af en toe spierpijn wanneer je hetzelfde doet als wat je lichaam gewend is. Zo'n stijfheid die een aantal dagen op een zeurende manier aanwezig is zonder dat je melkzuur voelt of dat het (echt) pijn doet. Hoe verklaar je dat dan? Vermoeidheid van die spier? Gebrekkige warmup of iets dergelijks?
Knap dat je melkzuur kan voelen. Dit is een fabel die al jarenlang is ontkracht. Als lactaat(melkzuur) al iets doet is het verzuring tegengaan door de een daling van de PH waarde te voorkomen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_140392544
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:55 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dus...
Ooit was er een apart spinning topic.
Verder zou ik het eens proberen op het forum van fiets.nl, mountainbike.nl en pedal-on.com. Maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht voordat je je onderzoek begon.
Ik kon niet de aparte topic vinden dus vandaar dat ik hem hierin geplaatst heb.
Bedankt voor het meedenken!!
  maandag 26 mei 2014 @ 17:58:30 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140392582
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:56 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Knap dat je melkzuur kan voelen. Dit is een fabel die al jarenlang is ontkracht. Als lactaat(melkzuur) al iets doet is het verzuring tegengaan door de een daling van de PH waarde te voorkomen.
Je voelt toch iets op het moment dat je spieren verzuren, wat het ook precies is. Wat voel je dan wel? Hoe dan ook, die stijfheid wordt niet door melkzuur veroorzaakt, dan zou het niet een paar dagen of tot de volgende training blijven voelen, melkzuur wordt immers vanzelf afgevoerd met het bloed en dat gaat sneller dan dat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 18:02:20 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140392711
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:05 schreef 16meter het volgende:
bcaa

gooi je geld dan in de gracht

gewoon vlees eten en eieren en zuivel
Tja, net als met die supervoeding. Het werkt wel maar als je gewoon goed eet met normale voeding dan krijg je eveneens van alles voldoende binnen en het kost veel minder geld. :)
#NoDAPL
pi_140395911
Geen idee of dit werkt maar
15 pushups
30 sec planks
20x met bal van 8kg je schuine buikspieren trainen

1 min rust

Nog een keer

1 min rust

Nog een keer

Ga je wek van zweten
  maandag 26 mei 2014 @ 19:54:59 #111
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140396960
Ola sportieve fokkers,

Ik ben mezelf een beetje aan het overtraind. Volgens mij eet ik niet genoeg proteïnen in verhouding tot hoeveel ik sport.

Hebben jullie suggesties voor fast food proteïnen? Dingen die je niet hoeft klaar te maken, zoals bijvoorbeeld tonijn uit blik.

Shakes wil ik niet want ik moet afvallen. Dat betekend constant honger hebben. Maar wanneer ik calorieën binnen krijg wil ik dan wel dat het uit eten is :P
  maandag 26 mei 2014 @ 20:00:21 #112
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140397230
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:31 schreef WeCanDoIt het volgende:
Geen idee of dit werkt maar
15 pushups
30 sec planks
20x met bal van 8kg je schuine buikspieren trainen

1 min rust

Nog een keer

1 min rust

Nog een keer

Ga je wek van zweten
Klinkt wel als te fucking ziek vriend. Dit zou een te harde workout voor mij zijn denk ik.
pi_140397587
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, net als met die supervoeding. Het werkt wel maar als je gewoon goed eet met normale voeding dan krijg je eveneens van alles voldoende binnen en het kost veel minder geld. :)
Wat bedoel je met 'het werkt wel'?
  maandag 26 mei 2014 @ 20:32:09 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140398881
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:07 schreef 16meter het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'het werkt wel'?
Dat je er veel nuttige stoffen mee binnen krijgt en dat het zodoende helpt - maar niet meer dan dat aangezien ook supervoeding niet compleet is (vezels, allerlei andere stofjes dan mineralen en vitamines die heilzaam zijn) - bij een gezonde voeding. Het is een gemakskeuze voor wie het kan betalen, de rest kan met gewone voeding ook prima alles binnen krijgen wat hij nodig heeft.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 20:33:20 #115
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140398943
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:00 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Klinkt wel als te fucking ziek vriend. Dit zou een te harde workout voor mij zijn denk ik.
Mijn sarcasmemeter slaat in het rood uit. :)
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 21:16:46 #116
2738 Knut
Loyal Dog
pi_140401393
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn sarcasmemeter slaat in het rood uit. :)
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:01:05 #117
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140415629
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:57 schreef Pauline92 het volgende:

[..]

Ik kon niet dehet aparte topic vinden dus vandaar dat ik hem hierin geplaatst heb.
Bedankt voor het meedenken!!
Fixed (weet je zeker dat je al aan afstuderen toe bent?).
pi_140416460
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef NieuweNier het volgende:
Ola sportieve fokkers,

Ik ben mezelf een beetje aan het overtraind. Volgens mij eet ik niet genoeg proteïnen in verhouding tot hoeveel ik sport.

Hebben jullie suggesties voor fast food proteïnen? Dingen die je niet hoeft klaar te maken, zoals bijvoorbeeld tonijn uit blik.

Shakes wil ik niet want ik moet afvallen. Dat betekend constant honger hebben. Maar wanneer ik calorieën binnen krijg wil ik dan wel dat het uit eten is :P
lol, je wilt een bepaald doel bereiken en daarvoor moet je nou eenmaal moeite voor doen.

kip/kalkoen
vlees
vis
eieren
broccoli
spinazie
magere kwark
etc.

Shakes maken je niet dik, teveel eten maakt je dik.

Jij sport toch 2x per dag?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:48:09 #119
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_140416619
quote:
Ola sportieve fokkers,

Nou.... ik ben onderhand ruim 5 kilo kwijt en dit is week 6, maar ik heb echt geen honger. Ik loop wel drie keer per week hard (2 x een half uur en 1 x een uur) en 3 keer per week krachttraining, en elke dag 3 sets van abs.

Je moet genoeg eten en genoeg bewegen, dan heb je geen bijzondere voeding nodig. Probeer ja koolhydraten, vetten en eiwitten in de juiste verhouding te krijgen. Vooral door eiwitten heb je minder snel honger/trek.
pi_140416811
quote:
Ola sportieve fokkers,

Afvallen betekent niet constant honger hebben. Ik eet 6 keer op een dag en zorg dat de verhouding tussen K/E/V en kcal goed is. Vooral als je veel sport moet je zorgen dat je voeding in orde is in plaats van zoeken naar quick fixes.

Verder wat G.R.S. zegt.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_140416906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou.... ik ben onderhand ruim 5 kilo kwijt en dit is week 6, maar ik heb echt geen honger. Ik loop wel drie keer per week hard (2 x een half uur en 1 x een uur) en 3 keer per week krachttraining, en elke dag 3 sets van abs.

dikke overkill

3x per week intensieve KT gevolgd door wat intensief conditioningwerk is ruim voldoende

waarschijnlijk zelfs beter
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:02:26 #122
54772 Silmarwen
pi_140416970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:59 schreef 16meter het volgende:

[..]

dikke overkill

3x per week intensieve KT gevolgd door wat intensief conditioningwerk is ruim voldoende

Ligt eraan wat je wil bereiken.

Mijn cardio is max een uur super intensief en dat is de woensdag, ma en vrij is redelijk relaxt.
De kracht is ook steeds maar een half uur per dag, max 45 minuten. Ik heb geen tijd om 1.5 uur in 1 dag te doen, dus moet ik het meer verspreiden.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:26:00 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140451302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou.... ik ben onderhand ruim 5 kilo kwijt en dit is week 6, maar ik heb echt geen honger.
Dat lijkt mij teveel in een te korte tijd, indien je goed weegt en het niet met vochtschommelingen te maken heeft. Als je veel sport dan is het mogelijk om sneller vet te verliezen zonder spieren af te breken maar dan moet je erg veel erg intensief sporten en nog voldoende calorieën innemen. Wat jij aan sport doet is niet dermate veel en dermate intensief dat je met het sporten zelf zoveel vet kan verbranden wat mij doet vermoeden dat jij je spieren aan het afbreken bent. Simpel rekensommetje: 7800 kcal per kg. vetweefsel. Aangezien jij een meisjes bent is het redelijk te vermoeden dat jij ruim onder de 1000 kcal per uur zit bij intensief sporten. Met krachttraining mag je blij zijn als je boven de 500 kcal. per uur uitkomt, daar zal jij waarschijnlijk nog een stuk onder zitten. Voor de duidelijkheid, krachttraining is zeker nuttig om af te vallen maar niet voor het directe calorieverbruik maar om op de lange termijn het calorieverbruik te verhogen.
Reken er maar op met wat jij aan sport doet ruim onder de 5000 kcal blijft.

Anderzijds, hoeveel we ook weten over het lichaam, het afvallen blijft een beetje mysterieus. Waarom hebben veel mensen twee weken lang een stabiel gewicht en ineens in 1 of 2 dagen tijd 1,5 kg. minder en dit bij mensen die zich elke ochtend wegen en die verder geen vochtschommelingen zien in die periode? Een leuke theorie is dat vetcellen zich vullen met water wanneer het vet verdwijnt en dat op een gegeven moment het water wordt geloosd. Wie zal het zeggen?
#NoDAPL
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:32:42 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140451653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:59 schreef 16meter het volgende:

[..]

dikke overkill

Ik zweer trouw aan een soort van triathlontraining (bovenlijf en benen die grote spiergroepen hebben, cardio en kracht) met spaarzame krachttraining aangezien je dankzij het vele cardiowerk dagelijks veel calorieën verbruikt (6 keer per week trainen kan je dan dankzij de afwisseling relatief snel opbouwen, in een half jaar tijd of zo) en je zowel dankzij de extra spiermassa als door de intensieve cardiotraining (herstel), een verhoogd basaal metabolisme krijgt. Vanzelfsprekend moet je niet alleen in een sukkeldrafje duursport doen, zeker de nodige sprintjes inbouwen.
#NoDAPL
pi_140451710
ik niet

beter hard trainen en daarna wat korte intensieve cardio
rennen met een slee, of tire flips ofzo
of farmers walks met korte pauzes
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:35:15 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140451801
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:33 schreef 16meter het volgende:
ik niet

als ik dat zou dan dan zou ik nu een vieze schrale ecto zijn van 80kg ofzo
Mwah, heb jij ooit schrale zwemmers gezien? ;)
Hoe dan ook is het voor mij sowieso geen probleem, ik kan doen wat ik wil maar een ectofiguur zal ik nooit krijgen. :)
#NoDAPL
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:37:28 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140451935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:33 schreef 16meter het volgende:
beter hard trainen en daarna wat korte intensieve cardio
rennen met een slee, of tire flips ofzo
of farmers walks met korte pauzes
Weet je wat vooral belangrijk is? En hier zullen we het over eens zijn. Het moet bij je passen. Kies uit alles wat effectief is wat je graag doet en wat voor je werkt. Pure krachttrianing zou voor mij niet werken omdat ik het te saai zou vinden (ik doe trouwens wel veel intensieve wandelingen en intensieve cardio, alleen niet kort), anderen vervelen zich dan weer met duursport. Van mijn part kiest iemand voor klimmen en basketballen al zou ik balsporten afraden aan mensen die te zwaar wegen (vragen om problemen!). Als het maar bij je past.
#NoDAPL
pi_140451938
Ik eet liever gewoon wat minder dan dat ik een half uur lang saai cardio moet gaan doen. Maar eigenlijk eet ik ook niet minder, ik houd wel wat vet en zeg gewoon dat ik powerlifter ben.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:45:07 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140452392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik eet liever gewoon wat minder dan dat ik een half uur lang saai cardio moet gaan doen. Maar eigenlijk eet ik ook niet minder, ik houd wel wat vet en zeg gewoon dat ik powerlifter ben.
Dat minder eten werkt maar tot een bepaalde hoogte. Ik heb zelf ook overgewicht gehad in het verleden, ik heb hierbij ontdekt dat het helemaal niet zozeer gaat om het energietekort per dag, het gaat er om dat je een minimum aantal calorieën inneemt en voldoende extra verbruikt. Stel dat je minimaal 2000 kcal nodig hebt om geen spiermassa af te breken bij een energietekort en jij schroeft je verbruik op tot 2200 kcal. dan zal je sneller afvallen dan wanneer je het opschroeft tot 2700 kcal en het minder innemen dan die 2000 kcal. vergroot weliswaar het verschil maar zal tot spierafbraak leiden. Als je dus met enige snelheid, laten we zeggen 2-4 kg. per maand, wil afvallen en je hebt flink wat vet te verbranden, dan zou ik aanraden om gewoon normaal te eten en goed te sporten in plaats van hetzelfde te doen of licht te sporten en drastisch minder te eten. Bij het eten gaat het bovendien vooral om kwalitatief goede voeding. Eet rustig normaal maar let er op dat je niet al teveel snoept.
#NoDAPL
  woensdag 28 mei 2014 @ 01:05:50 #130
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140455521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat minder eten werkt maar tot een bepaalde hoogte. Ik heb zelf ook overgewicht gehad in het verleden, ik heb hierbij ontdekt dat het helemaal niet zozeer gaat om het energietekort per dag, het gaat er om dat je een minimum aantal calorieën inneemt en voldoende extra verbruikt. Stel dat je minimaal 2000 kcal nodig hebt om geen spiermassa af te breken bij een energietekort en jij schroeft je verbruik op tot 2200 kcal. dan zal je sneller afvallen dan wanneer je het opschroeft tot 2700 kcal en het minder innemen dan die 2000 kcal. vergroot weliswaar het verschil maar zal tot spierafbraak leiden. Als je dus met enige snelheid, laten we zeggen 2-4 kg. per maand, wil afvallen en je hebt flink wat vet te verbranden, dan zou ik aanraden om gewoon normaal te eten en goed te sporten in plaats van hetzelfde te doen of licht te sporten en drastisch minder te eten. Bij het eten gaat het bovendien vooral om kwalitatief goede voeding. Eet rustig normaal maar let er op dat je niet al teveel snoept.
Vergelijk je nu een tekort van 200kcals door middel van extra sport met een tekort van 1000 kcals door middel van sporten en minder eten?
Verbo is terug?
  woensdag 28 mei 2014 @ 07:42:41 #131
54772 Silmarwen
pi_140457707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij teveel in een te korte tijd, indien je goed weegt en het niet met vochtschommelingen te maken heeft. Als je veel sport dan is het mogelijk om sneller vet te verliezen zonder spieren af te breken maar dan moet je erg veel erg intensief sporten en nog voldoende calorieën innemen. Wat jij aan sport doet is niet dermate veel en dermate intensief dat je met het sporten zelf zoveel vet kan verbranden wat mij doet vermoeden dat jij je spieren aan het afbreken bent. Simpel rekensommetje: 7800 kcal per kg. vetweefsel. Aangezien jij een meisjes bent is het redelijk te vermoeden dat jij ruim onder de 1000 kcal per uur zit bij intensief sporten. Met krachttraining mag je blij zijn als je boven de 500 kcal. per uur uitkomt, daar zal jij waarschijnlijk nog een stuk onder zitten. Voor de duidelijkheid, krachttraining is zeker nuttig om af te vallen maar niet voor het directe calorieverbruik maar om op de lange termijn het calorieverbruik te verhogen.
Reken er maar op met wat jij aan sport doet ruim onder de 5000 kcal blijft.

Anderzijds, hoeveel we ook weten over het lichaam, het afvallen blijft een beetje mysterieus. Waarom hebben veel mensen twee weken lang een stabiel gewicht en ineens in 1 of 2 dagen tijd 1,5 kg. minder en dit bij mensen die zich elke ochtend wegen en die verder geen vochtschommelingen zien in die periode? Een leuke theorie is dat vetcellen zich vullen met water wanneer het vet verdwijnt en dat op een gegeven moment het water wordt geloosd. Wie zal het zeggen?
Ik denk dat het wel meevalt. ;) en wat lief dat je mij een meisje noemt. O+

Ik ben ondertussen al bijna 25 kilo afgevallen. Sommige periodes gaan snel, sommigen langzaam. Vanochtend aangekomen, maar tijd van de maand.

Ik eet zeker weten genoeg in ieder geval. Wel erg gevarieerd. De ene dag havermout bij het ontbijt, dan 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en een eitje of een omelet etc etc. Het enige wat lastig is een variatie met fruit (allergie) en ik kan nooit een handje noten nemen of pindakaas (allergie). Iemand trouwens een goeie pindakaas vervanger? Het lijkt wel de heilige graal onder sporters.

Nu gaat het weer ff snel, dan weer een tijd heel langzaam of niet. Maarrrrrrrrrrrrrr nog maar nog maar 5 kilo tot normaal gewicht en nog 7.5 kilo tot maat 38 /cheer
pi_140458029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 07:42 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. ;) en wat lief dat je mij een meisje noemt. O+

Ik ben ondertussen al bijna 25 kilo afgevallen. Sommige periodes gaan snel, sommigen langzaam. Vanochtend aangekomen, maar tijd van de maand.

Ik eet zeker weten genoeg in ieder geval. Wel erg gevarieerd. De ene dag havermout bij het ontbijt, dan 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en een eitje of een omelet etc etc. Het enige wat lastig is een variatie met fruit (allergie) en ik kan nooit een handje noten nemen of pindakaas (allergie). Iemand trouwens een goeie pindakaas vervanger? Het lijkt wel de heilige graal onder sporters.

Nu gaat het weer ff snel, dan weer een tijd heel langzaam of niet. Maarrrrrrrrrrrrrr nog maar nog maar 5 kilo tot normaal gewicht en nog 7.5 kilo tot maat 38 /cheer
Wat goed _O_ hoe lang heb je erover gedaan?

Ben je allergisch voor alle noten?
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:28:34 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140458177
quote:
Een half uur als een debiel rennen is inderdaad saai, maar een half uurtje HIIT is best te doen, en beter voor de spieren.
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:53:10 #134
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140458476
Ik doe best wel wat kettlebell oefeningen met mijn 16kg bell. Maar heb met best wat oefeningen moeite omdat het gewoon te zwaar is. Voor mijn vrouw was er al een 8kg besteld. Ik denk dat ik die in aardig wat oefeningen toch ga gebruiken ipv de 16kg.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:32:06 #135
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140459173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een half uur als een debiel rennen is inderdaad saai, maar een half uurtje HIIT is best te doen, en beter voor de spieren.
Het is niet beter voor de spieren. Alleen beter voor een specifiek doel (Interval).
Verbo is terug?
pi_140459379
Ik twijfel of ik misschien moet starten met fitness.. Ik loop nu 2/3x per week hard, maar nog niet echt het gewenste resultaat :+ Wil graag blijven hardlopen en daarnaast krachttraining doen..
Zat eerst te denken aan Basic Fit ofzo, omdat dat lekker makkelijk is als ik ga verhuizen :+ (zit in de tijdelijke verhuur) Maar wel superdruk daar hoor ik van collega's die daar zitten... Ik twijfel nog even door :P
pi_140459431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:42 schreef Miezziej het volgende:
Ik twijfel of ik misschien moet starten met fitness.. Ik loop nu 2/3x per week hard, maar nog niet echt het gewenste resultaat :+ Wil graag blijven hardlopen en daarnaast krachttraining doen..
Zat eerst te denken aan Basic Fit ofzo, omdat dat lekker makkelijk is als ik ga verhuizen :+ (zit in de tijdelijke verhuur) Maar wel superdruk daar hoor ik van collega's die daar zitten... Ik twijfel nog even door :P
Weet je al iets van krachttraining? Bij de 4 F4F vestigingen waar ik afgelopen paar jaar zat kon ik daar niet echt iets van goed advies of een schema op maat krijgen. Dat is veel beter geregeld bij de sportschool waar ik nu zit.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:45:00 #138
54772 Silmarwen
pi_140459435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:16 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Wat goed _O_ hoe lang heb je erover gedaan?

Ben je allergisch voor alle noten?
Zo'n 3 jaar nu, zonder ooit meer dan 4 kilo weer aan te komen (en er dus weer af te moeten werken. Men moet denken aan november/december. ;) )

Ja alle noten, pinda's, alle rauwe steenvruchten. dus appel in de magnetron wel, dan breken de enzymen waar ik op reageer af. Werk helaas niet bij noten.
pi_140459512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:44 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Weet je al iets van krachttraining? Bij de 4 F4F vestigingen waar ik afgelopen paar jaar zat kon ik daar niet echt iets van goed advies of een schema op maat krijgen. Dat is veel beter geregeld bij de sportschool waar ik nu zit.
In de praktijk niet...
Ben nu een beetje aan het inlezen. Mijn vriend deed eerst veel aan krachttraining dus ik heb hem al gevraagd of hij op mijn houding wil letten :+ Maar wat begeleiding zou niet verkeerd zijn denk ik...
pi_140459852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:45 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Zo'n 3 jaar nu, zonder ooit meer dan 4 kilo weer aan te komen (en er dus weer af te moeten werken. Men moet denken aan november/december. ;) )

Ja alle noten, pinda's, alle rauwe steenvruchten. dus appel in de magnetron wel, dan breken de enzymen waar ik op reageer af. Werk helaas niet bij noten.
Netjes!
Oh balen zeg -O- lijkt me best lastig.

Maar pindakaas en noten hebben goede vetten en eiwitten toch? Dus je misschien olijfjes en edamame ofzo? Mag je die wel?
pi_140460319
quote:
Op de beat HIIT gaan doen _O_ Muziek maakt bijna alle activiteiten leuker, vind ik :9
pi_140461802
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In de praktijk niet...
Ben nu een beetje aan het inlezen. Mijn vriend deed eerst veel aan krachttraining dus ik heb hem al gevraagd of hij op mijn houding wil letten :+ Maar wat begeleiding zou niet verkeerd zijn denk ik...
Je kunt inderdaad het beste beginnen met wat goede begeleiding, maar krachttraining is geen hogere wiskunde; op internet kun je veel workouts vinden met filmpjes waarop de oefeningen duidelijk worden voorgedaan. Voorbeelden van basic workouts:

http://www.fitnessblender(...)9&equipment%5B%5D=18
pi_140462641
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:02 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Netjes!
Oh balen zeg -O- lijkt me best lastig.

Maar pindakaas en noten hebben goede vetten en eiwitten toch? Dus je misschien olijfjes en edamame ofzo? Mag je die wel?
IIFYM!
pi_140462674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:37 schreef 16meter het volgende:

[..]

IIFYM!

vergeet 'goede' en 'slechte' vetten
Ik eet volgens iifym ja. Maar waarom zijn transvetten geen slechte vetten?
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:25 #145
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140462685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het is niet beter voor de spieren. Alleen beter voor een specifiek doel (Interval).
Duurlopen is toch nefast voor de testosteronaanmaak?
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:24:42 #146
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140464229
quote:
3s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:53 schreef GI het volgende:
Ik doe best wel wat kettlebell oefeningen met mijn 16kg bell. Maar heb met best wat oefeningen moeite omdat het gewoon te zwaar is. Voor mijn vrouw was er al een 8kg besteld. Ik denk dat ik die in aardig wat oefeningen toch ga gebruiken ipv de 16kg.
Welke oefeningen heb je moeite mee? Voor veel oefeningen kan je een lichtere variant doen om zo op te werken naar de oefening zelf.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:45:11 #147
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140464848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ik eet volgens iifym ja. Maar waarom zijn transvetten geen slechte vetten?
Transvetten hebben juist alleen maar negatieve effecten.

Enige waar veel discussie over is zijn de verzadigde vetten. Maar hier moet onderscheid gemaakt worden m.b.t. de context. Voor de een is het slecht, voor de ander geen effect, voor de ander goed.
Verbo is terug?
pi_140464967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:45 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Transvetten hebben juist alleen maar negatieve effecten.

Enige waar veel discussie over is zijn de verzadigde vetten. Maar hier moet onderscheid gemaakt worden m.b.t. de context. Voor de een is het slecht, voor de ander geen effect, voor de ander goed.
Vandaar mijn vraag. Die was nav zijn opmerking dat ik goede en slechte vetten moet vergeten. Maar ik zie dat hij het al weggehaald heeft.

Maar uit pure interesse, waarom zijn verzadigde vetten voor sommige mensen goed en voor anderen niet? Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:48:35 #149
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140464980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Duurlopen is toch nefast voor de testosteronaanmaak?
Ligt eraan wat je doel is. Voor hypertrofie zal het nadelig zijn o.a. door testosteronaanmaak bij lange afstanden (marathon). Een 5km lopen zal niet zoveel effect hebben als en marathon.
Verbo is terug?
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:11:24 #150
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140465794
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:48 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag. Die was nav zijn opmerking dat ik goede en slechte vetten moet vergeten. Maar ik zie dat hij het al weggehaald heeft.

Maar uit pure interesse, waarom zijn verzadigde vetten voor sommige mensen goed en voor anderen niet? Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
Verzadigde vetten is een verzamelnaam voor een type vet. Hierin word verder geen onderscheid tussen de vetzuren. Daarnaast heb je te maken met mensen die overgewicht hebben (een inflammatoïre situatie), inactief zijn en vitamine/mineralen tekort. Die reageren anders op verzadigde vetten dan iemand die op gezond gewicht zit en geen voedingstekorten heeft.

Verder zijn verzadigde vetten nodig voor de testosteron-productie. Ook heb je te maken met de impact op cholesterol waardes. Die stijgen en dalen allebei afhankelijk van meerdere factoren.

Genoeg variabelen die effect hebben of verzadigde vetten. Ligt dus echt aan de context. Als je meer wilt weten zou ik in boeken/journals gaan verdiepen.
Verbo is terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')