Mwah, heb jij ooit schrale zwemmers gezien?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:33 schreef 16meter het volgende:
ik niet
als ik dat zou dan dan zou ik nu een vieze schrale ecto zijn van 80kg ofzo

Weet je wat vooral belangrijk is? En hier zullen we het over eens zijn. Het moet bij je passen. Kies uit alles wat effectief is wat je graag doet en wat voor je werkt. Pure krachttrianing zou voor mij niet werken omdat ik het te saai zou vinden (ik doe trouwens wel veel intensieve wandelingen en intensieve cardio, alleen niet kort), anderen vervelen zich dan weer met duursport. Van mijn part kiest iemand voor klimmen en basketballen al zou ik balsporten afraden aan mensen die te zwaar wegen (vragen om problemen!). Als het maar bij je past.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:33 schreef 16meter het volgende:
beter hard trainen en daarna wat korte intensieve cardio
rennen met een slee, of tire flips ofzo
of farmers walks met korte pauzes

Dat minder eten werkt maar tot een bepaalde hoogte. Ik heb zelf ook overgewicht gehad in het verleden, ik heb hierbij ontdekt dat het helemaal niet zozeer gaat om het energietekort per dag, het gaat er om dat je een minimum aantal calorieën inneemt en voldoende extra verbruikt. Stel dat je minimaal 2000 kcal nodig hebt om geen spiermassa af te breken bij een energietekort en jij schroeft je verbruik op tot 2200 kcal. dan zal je sneller afvallen dan wanneer je het opschroeft tot 2700 kcal en het minder innemen dan die 2000 kcal. vergroot weliswaar het verschil maar zal tot spierafbraak leiden. Als je dus met enige snelheid, laten we zeggen 2-4 kg. per maand, wil afvallen en je hebt flink wat vet te verbranden, dan zou ik aanraden om gewoon normaal te eten en goed te sporten in plaats van hetzelfde te doen of licht te sporten en drastisch minder te eten. Bij het eten gaat het bovendien vooral om kwalitatief goede voeding. Eet rustig normaal maar let er op dat je niet al teveel snoept.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik eet liever gewoon wat minder dan dat ik een half uur lang saai cardio moet gaan doen. Maar eigenlijk eet ik ook niet minder, ik houd wel wat vet en zeg gewoon dat ik powerlifter ben.

Vergelijk je nu een tekort van 200kcals door middel van extra sport met een tekort van 1000 kcals door middel van sporten en minder eten?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat minder eten werkt maar tot een bepaalde hoogte. Ik heb zelf ook overgewicht gehad in het verleden, ik heb hierbij ontdekt dat het helemaal niet zozeer gaat om het energietekort per dag, het gaat er om dat je een minimum aantal calorieën inneemt en voldoende extra verbruikt. Stel dat je minimaal 2000 kcal nodig hebt om geen spiermassa af te breken bij een energietekort en jij schroeft je verbruik op tot 2200 kcal. dan zal je sneller afvallen dan wanneer je het opschroeft tot 2700 kcal en het minder innemen dan die 2000 kcal. vergroot weliswaar het verschil maar zal tot spierafbraak leiden. Als je dus met enige snelheid, laten we zeggen 2-4 kg. per maand, wil afvallen en je hebt flink wat vet te verbranden, dan zou ik aanraden om gewoon normaal te eten en goed te sporten in plaats van hetzelfde te doen of licht te sporten en drastisch minder te eten. Bij het eten gaat het bovendien vooral om kwalitatief goede voeding. Eet rustig normaal maar let er op dat je niet al teveel snoept.

Ik denk dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij teveel in een te korte tijd, indien je goed weegt en het niet met vochtschommelingen te maken heeft. Als je veel sport dan is het mogelijk om sneller vet te verliezen zonder spieren af te breken maar dan moet je erg veel erg intensief sporten en nog voldoende calorieën innemen. Wat jij aan sport doet is niet dermate veel en dermate intensief dat je met het sporten zelf zoveel vet kan verbranden wat mij doet vermoeden dat jij je spieren aan het afbreken bent. Simpel rekensommetje: 7800 kcal per kg. vetweefsel. Aangezien jij een meisjes bent is het redelijk te vermoeden dat jij ruim onder de 1000 kcal per uur zit bij intensief sporten. Met krachttraining mag je blij zijn als je boven de 500 kcal. per uur uitkomt, daar zal jij waarschijnlijk nog een stuk onder zitten. Voor de duidelijkheid, krachttraining is zeker nuttig om af te vallen maar niet voor het directe calorieverbruik maar om op de lange termijn het calorieverbruik te verhogen.
Reken er maar op met wat jij aan sport doet ruim onder de 5000 kcal blijft.
Anderzijds, hoeveel we ook weten over het lichaam, het afvallen blijft een beetje mysterieus. Waarom hebben veel mensen twee weken lang een stabiel gewicht en ineens in 1 of 2 dagen tijd 1,5 kg. minder en dit bij mensen die zich elke ochtend wegen en die verder geen vochtschommelingen zien in die periode? Een leuke theorie is dat vetcellen zich vullen met water wanneer het vet verdwijnt en dat op een gegeven moment het water wordt geloosd. Wie zal het zeggen?
 en wat lief dat je mij een meisje noemt.
 en wat lief dat je mij een meisje noemt. 

Wat goedquote:Op woensdag 28 mei 2014 07:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt.en wat lief dat je mij een meisje noemt.
Ik ben ondertussen al bijna 25 kilo afgevallen. Sommige periodes gaan snel, sommigen langzaam. Vanochtend aangekomen, maar tijd van de maand.
Ik eet zeker weten genoeg in ieder geval. Wel erg gevarieerd. De ene dag havermout bij het ontbijt, dan 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en een eitje of een omelet etc etc. Het enige wat lastig is een variatie met fruit (allergie) en ik kan nooit een handje noten nemen of pindakaas (allergie). Iemand trouwens een goeie pindakaas vervanger? Het lijkt wel de heilige graal onder sporters.
Nu gaat het weer ff snel, dan weer een tijd heel langzaam of niet. Maarrrrrrrrrrrrrr nog maar nog maar 5 kilo tot normaal gewicht en nog 7.5 kilo tot maat 38 /cheer
 hoe lang heb je erover gedaan?
 hoe lang heb je erover gedaan? 

Een half uur als een debiel rennen is inderdaad saai, maar een half uurtje HIIT is best te doen, en beter voor de spieren.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik eet liever gewoon wat minder dan dat ik een half uur lang saai cardio moet gaan doen. Maar eigenlijk eet ik ook niet minder, ik houd wel wat vet en zeg gewoon dat ik powerlifter ben.

Het is niet beter voor de spieren. Alleen beter voor een specifiek doel (Interval).quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een half uur als een debiel rennen is inderdaad saai, maar een half uurtje HIIT is best te doen, en beter voor de spieren.

Wil graag blijven hardlopen en daarnaast krachttraining doen..
 Wil graag blijven hardlopen en daarnaast krachttraining doen.. (zit in de tijdelijke verhuur) Maar wel superdruk daar hoor ik van collega's die daar zitten... Ik twijfel nog even door
 (zit in de tijdelijke verhuur) Maar wel superdruk daar hoor ik van collega's die daar zitten... Ik twijfel nog even door  

Weet je al iets van krachttraining? Bij de 4 F4F vestigingen waar ik afgelopen paar jaar zat kon ik daar niet echt iets van goed advies of een schema op maat krijgen. Dat is veel beter geregeld bij de sportschool waar ik nu zit.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:42 schreef Miezziej het volgende:
Ik twijfel of ik misschien moet starten met fitness.. Ik loop nu 2/3x per week hard, maar nog niet echt het gewenste resultaatWil graag blijven hardlopen en daarnaast krachttraining doen..
Zat eerst te denken aan Basic Fit ofzo, omdat dat lekker makkelijk is als ik ga verhuizen(zit in de tijdelijke verhuur) Maar wel superdruk daar hoor ik van collega's die daar zitten... Ik twijfel nog even door

Zo'n 3 jaar nu, zonder ooit meer dan 4 kilo weer aan te komen (en er dus weer af te moeten werken. Men moet denken aan november/december.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:16 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Wat goedhoe lang heb je erover gedaan?
Ben je allergisch voor alle noten?
 )
  ) 

In de praktijk niet...quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:44 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Weet je al iets van krachttraining? Bij de 4 F4F vestigingen waar ik afgelopen paar jaar zat kon ik daar niet echt iets van goed advies of een schema op maat krijgen. Dat is veel beter geregeld bij de sportschool waar ik nu zit.
 Maar wat begeleiding zou niet verkeerd zijn denk ik...
 Maar wat begeleiding zou niet verkeerd zijn denk ik...

Netjes!quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zo'n 3 jaar nu, zonder ooit meer dan 4 kilo weer aan te komen (en er dus weer af te moeten werken. Men moet denken aan november/december.)
Ja alle noten, pinda's, alle rauwe steenvruchten. dus appel in de magnetron wel, dan breken de enzymen waar ik op reageer af. Werk helaas niet bij noten.
 lijkt me best lastig.
 lijkt me best lastig.  

Op de beat HIIT gaan doenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
 Muziek maakt bijna alle activiteiten leuker, vind ik
 Muziek maakt bijna alle activiteiten leuker, vind ik   

Je kunt inderdaad het beste beginnen met wat goede begeleiding, maar krachttraining is geen hogere wiskunde; op internet kun je veel workouts vinden met filmpjes waarop de oefeningen duidelijk worden voorgedaan. Voorbeelden van basic workouts:quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
In de praktijk niet...
Ben nu een beetje aan het inlezen. Mijn vriend deed eerst veel aan krachttraining dus ik heb hem al gevraagd of hij op mijn houding wil lettenMaar wat begeleiding zou niet verkeerd zijn denk ik...

IIFYM!quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:02 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Netjes!
Oh balen zeglijkt me best lastig.
Maar pindakaas en noten hebben goede vetten en eiwitten toch? Dus je misschien olijfjes en edamame ofzo? Mag je die wel?

Ik eet volgens iifym ja. Maar waarom zijn transvetten geen slechte vetten?quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:37 schreef 16meter het volgende:
[..]
IIFYM!
vergeet 'goede' en 'slechte' vetten

Duurlopen is toch nefast voor de testosteronaanmaak?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het is niet beter voor de spieren. Alleen beter voor een specifiek doel (Interval).

Welke oefeningen heb je moeite mee? Voor veel oefeningen kan je een lichtere variant doen om zo op te werken naar de oefening zelf.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:53 schreef GI het volgende:
Ik doe best wel wat kettlebell oefeningen met mijn 16kg bell. Maar heb met best wat oefeningen moeite omdat het gewoon te zwaar is. Voor mijn vrouw was er al een 8kg besteld. Ik denk dat ik die in aardig wat oefeningen toch ga gebruiken ipv de 16kg.

Transvetten hebben juist alleen maar negatieve effecten.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik eet volgens iifym ja. Maar waarom zijn transvetten geen slechte vetten?

Vandaar mijn vraag. Die was nav zijn opmerking dat ik goede en slechte vetten moet vergeten. Maar ik zie dat hij het al weggehaald heeft.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Transvetten hebben juist alleen maar negatieve effecten.
Enige waar veel discussie over is zijn de verzadigde vetten. Maar hier moet onderscheid gemaakt worden m.b.t. de context. Voor de een is het slecht, voor de ander geen effect, voor de ander goed.

Ligt eraan wat je doel is. Voor hypertrofie zal het nadelig zijn o.a. door testosteronaanmaak bij lange afstanden (marathon). Een 5km lopen zal niet zoveel effect hebben als en marathon.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Duurlopen is toch nefast voor de testosteronaanmaak?

Verzadigde vetten is een verzamelnaam voor een type vet. Hierin word verder geen onderscheid tussen de vetzuren. Daarnaast heb je te maken met mensen die overgewicht hebben (een inflammatoïre situatie), inactief zijn en vitamine/mineralen tekort. Die reageren anders op verzadigde vetten dan iemand die op gezond gewicht zit en geen voedingstekorten heeft.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:48 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag. Die was nav zijn opmerking dat ik goede en slechte vetten moet vergeten. Maar ik zie dat hij het al weggehaald heeft.
Maar uit pure interesse, waarom zijn verzadigde vetten voor sommige mensen goed en voor anderen niet? Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |