abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2014 @ 19:17:13 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139875808
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
Be happy with the little things in life
  maandag 12 mei 2014 @ 19:25:09 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139876256
Even de laatste post van Dobbey

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:13 schreef dobbey het volgende:
Ik heb het scherm vandaag al een aantal keer open gehad en weer dicht gedaan. De jubelstemming heeft hier lichtelijk plaats gemaakt voor angst -O-

Ik weet dat ik er niet teveel bij stil moet staan maar het lukt me niet echt met vlagen. Gisteren voor de tp heeft de laborante ons op de hoogte gebracht van de embryo's. De embryo die teruggeplaatst is was van perfecte kwaliteit. De delingen waren mooi egaal en precies zoals ze moesten zijn. Van de overige 6 zijn er al 4 afgevallen omdat ze niet goed gedeeld hadden de overige 2 waren nog een twijfelgeval. Deze waren gister 7 cellig en niet mooi egaal. Ze zouden tot vandaag afwachten en dan beslissen wat ze er mee gingen doen. Ergens deze week krijgen we via de post te horen of de deling heeft doorgezet en ze alsnog de vriezer in konden...

Op dit moment doe ik dus echt helemaal niets.... Ik hang op de bank, ga naar de wc, smeer mijn brood en that's it. Ik ben zo bang dat als ik mijn boekje te buiten ga het mis gaat door mij en we met lege handen staan.
Eigenlijk slaat het nergens op. Ik neem mijn medicatie (Utrogestan en Progynova) neem de rust die het ziekenhuis voor schrijft dus de omstandigheden zijn gewoon perfect...
pi_139876921
Eentje van perfecte kwaliteit klinkt goed, dobbey!
Ik duim dat dit jullie perfecte kindje gaat worden.
  maandag 12 mei 2014 @ 19:46:46 #4
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139877382
Droomvrouwtje ik heb even gegoogled en ik zie vaker de adviezen terug komen over de buikspieren dus het is niet alleen vanuit Zwolle dat het geadviseerd word.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het forum Ian gebruiken als uitlaatklep... Ben alweer een stuk rustiger... Nog maar 13 dagen te gaan :P ;)

@Arja thnx :*
  maandag 12 mei 2014 @ 20:03:33 #5
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139878176
Ik ben de afgelopen weken daarom niet gaan sporten, kreeg het advies niet, maar voelde me er zelf niet prettig bij. Zodra ik zwanger blijk te zijn of niet zwanger ben ga ik wel weer sporten.
Dat vind ik namelijk het meest frusterende, je weet toch niet wat wel of niet de reden is waarom goed of niet goed gaat. Dus ben ik meer van de, doe wat goed voelt gebeuren...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139878444
DV wat een onzekerheid. En zo herkenbaar. Wanneer mag/wil je gaan testen?

Dobbey :* het is ook gewoon enorm rot als er niets overblijft voor in de vriezer. Ik heb ook nooit iets in de vriezer gehad en daardoor verkleinen je kansen per poging gewoon enorm. -O- Ik duim voor je dat er gewoon een plakkert bij je is nu. :Y
  maandag 12 mei 2014 @ 20:09:54 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139878456
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik ben de afgelopen weken daarom niet gaan sporten, kreeg het advies niet, maar voelde me er zelf niet prettig bij. Zodra ik zwanger blijk te zijn of niet zwanger ben ga ik wel weer sporten.
Dat vind ik namelijk het meest frusterende, je weet toch niet wat wel of niet de reden is waarom goed of niet goed gaat. Dus ben ik meer van de, doe wat goed voelt gebeuren...

SPOILER
Pfff.... Dat lijkt me ook zwaar.... Vooral omdat jullie al zoveel hebben meegemaakt. Ik hoop met heel mijn hart dat het niet doorzet :*

Dank je Nikki :*
pi_139878485
Ik vind het apart al die verschillende adviezen... Ik vroeg na de tp aan de gyn of ik misschien mocht hardlopen of hockeyen en zij vond het allemaal prima! Als ik me goed voelde en dat wilde zag zij het probleem niet... Buikspieren heb ik wel gehoord ook van de eerste weken zwangerschap maar niet rijden? Dat vind ik wel raar... Maar je moet idd vooral doen waar je je goed bij voelt, en dan nog he? Mocht het niet lukken, dan is dat niet jouw schuld!!!! Ga je daar niet schuldig over voelen, want je kunt ook in een bubbeltje gaan leven de komende weken, ook dat geen helAas geen garantie. Succes in elk geval met de wachtweken, hoop voor je dat je snel een streepje hebt!
  maandag 12 mei 2014 @ 20:15:03 #9
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139878672
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:10 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind het apart al die verschillende adviezen... Ik vroeg na de tp aan de gyn of ik misschien mocht hardlopen of hockeyen en zij vond het allemaal prima! Als ik me goed voelde en dat wilde zag zij het probleem niet... Buikspieren heb ik wel gehoord ook van de eerste weken zwangerschap maar niet rijden? Dat vind ik wel raar... Maar je moet idd vooral doen waar je je goed bij voelt, en dan nog he? Mocht het niet lukken, dan is dat niet jouw schuld!!!! Ga je daar niet schuldig over voelen, want je kunt ook in een bubbeltje gaan leven de komende weken, ook dat geen helAas geen garantie. Succes in elk geval met de wachtweken, hoop voor je dat je snel een streepje hebt!
Het advies van het ziekenhuis geld alleen voor de eerste 5 dagen daarna mag alles weer. Het rijden zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewust aanspannen van de buikspieren, geen idee :@
De termijn van 5 dagen heeft denk ik te maken met de innesteling. Ik ben al aan het googlen geweest maar de een zegt binnen 2 dagen en de ander tussen 5 en 10 dagen de innesteling.

Ik heb zelf geen idee... Ik was zelf altijd "tegen" hypochonderen maar voel nu van alles :') :D Het rommelt en doet en ik ben normaal heel erg koud maar heb nu complete zweetaanvallen en voor het eerst in jaren warme handen... Een tp maakt je volgens mij echt tijdelijk ontoerekeningsvatbaar ofzo... Het doet in ieder geval rare dingen met je :7
pi_139878937
Dobbey :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_139879023
Weet iemand of je eigenlijk zo maar mag stoppen met hormonen spuiten?

Ik kom net van de kno arts en volgende week woensdag moeten m'n amandelen eruit!
Wat betekend dat we deze ronde moeten staken en we pas na de vakantie weer kunnen gaan beginnen.... Twijfel alleen of ik nu per direct kan stoppen met de injecties...
  maandag 12 mei 2014 @ 20:22:29 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139879030
Dat wat Lijnloos zegt, sluit ik me helemaal bij aan..

Nikki eind van de week mag ik testen, dus ik moet echt nog even volhouden.

Hihihi dobbey herkenbaar, bij iedere steekje en krampje denk je zou het, ben je een keer misselijk sta je nog net niet te juichen, terwijl je eigenlijk gewoon te laat was met eten..
  maandag 12 mei 2014 @ 20:23:44 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139879087
klumsy :* wel fijn dat je meteen terecht kan. Geen idee eigenlijk, volgens mij zou dat best kunnen, vorig jaar toen ik moest stoppen vanwege de cyste was dat ook best abrupt
pi_139879252
Ja, Erg fijn dat ik zo snel terecht kan... Maar de arts wond er geen doekjes om en gaf aan dat het echt vreselijk pijnlijk is en ik zeker wel rekening moet houden met 3 weken herstel :X
Hopelijk ben ik voor onze vakantie weer opgeknapt en kan ik daarna weer hier meeposten
pi_139879432
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:15 schreef dobbey het volgende:

[..]

Het advies van het ziekenhuis geld alleen voor de eerste 5 dagen daarna mag alles weer. Het rijden zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewust aanspannen van de buikspieren, geen idee :@
De termijn van 5 dagen heeft denk ik te maken met de innesteling. Ik ben al aan het googlen geweest maar de een zegt binnen 2 dagen en de ander tussen 5 en 10 dagen de innesteling.

Ik heb zelf geen idee... Ik was zelf altijd "tegen" hypochonderen maar voel nu van alles :') :D Het rommelt en doet en ik ben normaal heel erg koud maar heb nu complete zweetaanvallen en voor het eerst in jaren warme handen... Een tp maakt je volgens mij echt tijdelijk ontoerekeningsvatbaar ofzo... Het doet in ieder geval rare dingen met je :7
Mjah, dan nog... vind het raar van dat autorijden en al helemaal 5 dagen.. Maar nogmaals, doe vooral waar jij je goed bij voelt.

Klums, geen idee... kun je ze niet effe bellen? Ik ben toendertijd in de eerste ronde wel meteen cold turkey gestopt om de ronde af te breken ivm te weinig actie van binnen. Toen werd ik ook redelijk rap ongesteld al. Jij hebt ook Gonal toch? Ook decapeptyl erbij?
pi_139879542
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef klumsy het volgende:
Ja, Erg fijn dat ik zo snel terecht kan... Maar de arts wond er geen doekjes om en gaf aan dat het echt vreselijk pijnlijk is en ik zeker wel rekening moet houden met 3 weken herstel :X
Hopelijk ben ik voor onze vakantie weer opgeknapt en kan ik daarna weer hier meeposten
succes.
Ik vond het ook mega pijn doen. Oke ik was jonger 16 maar het is mij echt tegen gevallen. Ik kon een week niet praten en amper iets doen. Operatie was ook niet vlekkeloos verlopen dus dat zal mee gespeeld hebben.
  maandag 12 mei 2014 @ 20:39:16 #17
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139879872
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef klumsy het volgende:
Niet fijn :* Hoop dat het je al met al mee valt
pi_139879900
Ik heb alleen Gonal en ben pas 4 dagen aan het spuiten....
Misschien dat ik anders vanavond gewoon nog spuit en dan morgen bel :)
pi_139882575
Kahlie, dankjewel! En feli met je meterschap!

Klumsy, ik heb ook abrupt moeten stoppen toen ik een blindedarm perforatie had en dat was volgens de gyn geen probleem.

Klote dat je nu 2 maanden kwijt bent. Ik hoop dat het daarna snel lukt!
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:22:49 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139935532
Kleine update, gisteren zette het uiteindelijk dan toch door. Mijn lijf is wel netjes 13 dgn na eisprong ongesteld geworden. Straks even ziekenhuis bellen. Zal zelfde verhaal worden als altijd toch vrijdag even testen. Maar heb er zelf weinig vertrouwen meer in, zeker gezien de flinke buikpijnen die daar vooral gisteren bij gepaard gingen.

Op naar de laatste ronde... -O-
pi_139936397
Hè nee DV -O- Wat is het toch allemaal rot en oneerlijk. :*
pi_139936626
Oh nee, dv, wat kut. En de laatste ronde, dat klinkt niet fijn.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:56:58 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139937298
Droomvrouwtje wat kloten.... :*
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:03:50 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139937461
Yup en uitgerekend gisteren moest het gebeuren, vandaag 4 jaar getrouwd, 4 jaar geleden begon die medische molen. 5.5 jaar samen en al aan het proberen een kindje te krijgen.
Ik vraag me oprecht af of het me überhaupt gegund is en of het ooit gaat lukken. We hebben als besloten dat als we de komende poging gehad hebben dat het dan klaar is. We hebben helaas niet het geld om zelf een poging te betalen en daar op wachten?? Dat zie ik eigenlijk niet zitten. Ik word er niet jonger op. Ik ben pas 30 maar man is 41 en die voelt zich al langzaam te oud worden. Ik moet maar alvast gaan wennen dat we hoogst waarschijnlijk kinderloos door het leven moeten gaan. :'(
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:19:25 #25
384078 Rinn
wanna panda
pi_139937842
Ach gossie Droomvrouwtje :'( :'( :'(
Gisteren was een te mooie dag voor jullie om dit slechte nieuws te krijgen. Dan komt het nog eens dubbel zo hard aan..

Probeer de moed erin te houden meis... ookal lijkt alles zo somber op het moment..
Hele dikke knuf voor jou :*
pi_139938341
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kleine update, gisteren zette het uiteindelijk dan toch door. Mijn lijf is wel netjes 13 dgn na eisprong ongesteld geworden. Straks even ziekenhuis bellen. Zal zelfde verhaal worden als altijd toch vrijdag even testen. Maar heb er zelf weinig vertrouwen meer in, zeker gezien de flinke buikpijnen die daar vooral gisteren bij gepaard gingen.

Op naar de laatste ronde... -O-
Sterkte DV :*

Waarom moet je vrijdag nog een keer testen? Dat snap ik niet?

Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer toch nog een beetje hoop te houden :) Die laatste ronde is nog steeds een kans! Het hoeft maar 1 keer goed te gaan :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:44:40 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139938492
Omdat het heel vaak voorkomt dat vrouwen bloed verliezen en toch zwanger bleken te zijn. Testen geeft of de bevestiging van iets wat ik al wist. Of een uitslag die ik niet meer verwacht. Is protocol.. Dus dan doen we dat braaf ;)
pi_139938712
DV :* Mooi kut! Zo, dat moest even gezegd... Maar meis, vraag niet af of het je "gegund" is hoor, want dat impliceert haast dat er iets is wat je/jullie zou hebben gedaan om te zorgen dat je het nu geen kindjes mag, da's natuurlijk onzin!

Volgende ronde is driemaal scheepsrecht, dan wordt het jullie ronde!
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:53:17 #29
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_139938751
Droomvrouwtje :*
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:09:10 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139939264
@lijn je hebt helemaal gelijk. Maar soms voelt het wel zo, heel stom, ik weet. Maar soms bekruipt me het gevoel wel. Misschien komt dat wel door uitspraken die goed bedoelt gemaakt worden.
Zoals: "je krijgt wat je verdient" "je krijgt alleen dat te verduren wat je aan kan" en dat soort uitspraken. En ik weet wel dat het hier niet van toepassing is, maar soms laat ik me daarin wel meeslepen. Net zoals de " je bent er teveel mee bezig" ook zo'n lekkere dooddoener..
pi_139939334
I know en herkenbaar hoor... maar weet dat het niet zo is. Niemand wordt iets "gegund" of "misgund" door zaken uit het verleden of wat dan ook. Iedereen verdiend het, alleen het kloterige is dat niet iedereen het ook krijgt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:16:04 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139939508
Heb je helemaal gelijk in :*
pi_139939943
pi_139940017
Oh ja, die lompe opmerkingen :X Je moet er niet zo mee bezig zijn. Of oh je hebt teveel stress, als blablabla (nwe keuken/baan/studie etc) afgerond is dan komt het wel goed.

En je krijgt wat je verdient is gewoon een kutopmerking, dan wil je iemand voor zijn kop rossen. Onder het mom van je krijgt wat je verdient. Maar dat mag zeker niet :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_139940140
Ik vind het een goed plan hoor Aurum... :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:38:44 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139940205
Hahaha die neiging krijg je wel ja, misschien lucht het eigenlijk wel op, even stress afreageren :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 mei 2014 @ 11:39:16 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_139940226
Zo zie je maar weer dat elk onderwerp zo zijn gevoelloze opmerkingen kent...

DV😘
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:37:46 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139946392
Dobbey, heb je al wat gehoord over de andere embryo's??

Zo hier het ziekenhuis gebeld, ze achtte de kans zelf idd erg klein, maar toch even testen. Vrijdag terugbellen en dan komt er eerst een evaluatiegesprek en er schijnt op dit moment een onderzoek te lopen waar ik misschien aan kan deelnemen, iets met onderzoeken of er een oorzaak is waarom het niet wil lukken. Manlief voelt zich een beetje genaaid dat dit nu pas kan, dus maar even goed uitvragen hoe en wat, want ik snap best als dit soort onderzoeken al langer lopen dat het raar is dat het nu pas aangeboden word op het moment dat je bij je laatste poging bent..
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:25:53 #39
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139950030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:37 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey, heb je al wat gehoord over de andere embryo's??

Zo hier het ziekenhuis gebeld, ze achtte de kans zelf idd erg klein, maar toch even testen. Vrijdag terugbellen en dan komt er eerst een evaluatiegesprek en er schijnt op dit moment een onderzoek te lopen waar ik misschien aan kan deelnemen, iets met onderzoeken of er een oorzaak is waarom het niet wil lukken. Manlief voelt zich een beetje genaaid dat dit nu pas kan, dus maar even goed uitvragen hoe en wat, want ik snap best als dit soort onderzoeken al langer lopen dat het raar is dat het nu pas aangeboden word op het moment dat je bij je laatste poging bent..
Ik kan me goed de reactie van je man voorstellen. Ben benieuwd of dit, als het al langer loopt, een reden heeft dat het nu pas kan.

Ik ben daarstraks vol goede hoop naar de brievenbus gelopen maar veel meer dan die ellendige reclamefolders zat er niet in }:|
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:26:51 #40
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139952076
Dat wil mijn man dus ook weten, die ging echt zo wat uit zijn plaat toen ik hem aan de telefoon had. Ik had het zelf nog niet eens zo bekeken tot dat hij het zei..

Ook stom dat je dat via de post krijgt en dat je daar niet gewoon even over bellen
pi_139954352
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Hopelijk hebben ze een goede reden waarom ze jullie nog niet eerder hadden uitgenodigd.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:42:03 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139956556
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat wil mijn man dus ook weten, die ging echt zo wat uit zijn plaat toen ik hem aan de telefoon had. Ik had het zelf nog niet eens zo bekeken tot dat hij het zei..

Ook stom dat je dat via de post krijgt en dat je daar niet gewoon even over bellen
Zoiets heb ik ook gehad hoor. Voor jen waren er ook 2 volledige pogingen en 5 cryo terugplaatsingen nodig. Maar hou je hoop er niet op gevestigd. Er kwam namelijk niets uit.
Wel ging ik op een gegeven moment hoge dosis vitamine b6 slikken en hoge dosis vitamine d volgens mij. Dat zou ik kunnen terugzoeken in de topics. Toen ik daar mee begon werd ik ook meteen de poging erna zwanger. Ik vond het toeval, maar goh wie weet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:49:45 #43
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139956942
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook gehad hoor. Voor jen waren er ook 2 volledige pogingen en 5 cryo terugplaatsingen nodig. Maar hou je hoop er niet op gevestigd. Er kwam namelijk niets uit.
Wel ging ik op een gegeven moment hoge dosis vitamine b6 slikken en hoge dosis vitamine d volgens mij. Dat zou ik kunnen terugzoeken in de topics. Toen ik daar mee begon werd ik ook meteen de poging erna zwanger. Ik vond het toeval, maar goh wie weet.
Ik heb bij de verse tp van deze poging, een lage dosis aspirine geslikt en granaatappelsap gedronken en sokken gedragen. Ik kreeg die tip want dat zou helpen, maar helaas niet het gewenste effect. Ik wil best een hoop uitproberen en ik wil zeker toch mijn opties bespreken in Gent of Dusseldorf. Ik lees daar namelijk dat ze bijv het gebruik van prednisolon voorschrijven. En ik wil toch vragen of er een mogelijkheid is om toch die linker eierstok aan te prikken. De punctie kan onder narcose alleen doet het ziekenhuis dit alleen in hoge uitzondering, dus toch eens kijken of ze daar nu wel mee akkoord willen gaan. Ik hoop dat ziekenhuis met ons mee wilt denken. Verder wil ik ook van te voren de overtollige kg's kwijt, geen idee of het effect heeft, maar al is het voor mezelf
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:51:41 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139957047
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
Yup en uitgerekend gisteren moest het gebeuren, vandaag 4 jaar getrouwd, 4 jaar geleden begon die medische molen. 5.5 jaar samen en al aan het proberen een kindje te krijgen.
Ik vraag me oprecht af of het me überhaupt gegund is en of het ooit gaat lukken. We hebben als besloten dat als we de komende poging gehad hebben dat het dan klaar is. We hebben helaas niet het geld om zelf een poging te betalen en daar op wachten?? Dat zie ik eigenlijk niet zitten. Ik word er niet jonger op. Ik ben pas 30 maar man is 41 en die voelt zich al langzaam te oud worden. Ik moet maar alvast gaan wennen dat we hoogst waarschijnlijk kinderloos door het leven moeten gaan. :'(
DV ;( bah wat duurt t allemaal voor jullie, en wat ben je al vaak heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop... Ik blijf hier altijd spieken in de hoop dat ik goed nieuws lees. En dat kan ook nog he!!

En mensen die zeggen dat je er teveel mee bezig bent mogen door t ijs zakken :6
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:23:31 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139958482

En kan iemand mij vertellen hoe je er niet teveel mee bezig kan zijn als je midden in zo'n traject zit? :{
pi_139958486
Dv; blergh, wat ontzettend rot allemaal en helemaal dat de laatste poging nu voor de deur staat. Als ik jou was zou ik voor Gent (Dr. De Sutter) kiezen, ik hoor/lees over Dusseldorf de laatste tijd wat mindere verhalen. Daarnaast is de immunoloog daar weg, maar ik weet niet hoe ze dat oplossen. Ik ben bij de immunoloog geweest die voorheen verbonden was aan DD. Heb er 1x laten bloedprikken en de rest ging per mail. Ik heb het wel zelf moeten betalen, meen iets van 650 euro. Ik had ook een afspraak in Gent gemaakt, maar die toen afgezegd omdat de immunoloog eerder plek had en er nog cryo's waren. De immunoloog raadde sowieso een hoge dosis vitamine D aan.
Mocht je nog vragen hebben mag je altijd pm-en. In ieder geval een :* voor jou. Ik weet een beetje hoe je je voelt denk ik, ookal komt het denk ik niet helemaal in de buurt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:29:44 #47
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139958739
Ik denk dat ik zeker voor mezelf een paar dingen meeneem, ik ga ook een vragenlijstje maken met dingen die ik uitgezocht wil hebben en vragen wat de mogelijkheden zijn. En ik duik nog een keer in de OP van Isla, als is het voor mijn eigen gevoel dat ik er alles aan gedaan heb. Extra vitamines slikken kan natuurlijk nooit kwaad
pi_139963970
Droomvrouwtje. :*
pi_139969063
dv ;( het is jullie zó gegund...
pi_139976427
Frum, hoe gaat het?

Dv, ik heb er geen woorden voor. Ben benieuwd wat de verklaring van het zkh zal zijn.

Dobs, hoe voel je je?
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:49:31 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139977161
DV Hele, hele dikke :* -O-

Weet je wat me zo k*t ook lijkt, ook al zeg je dat je stopt met de behandelingen, ik kan me zo goed voorstellen dat je nog heel erg lang toch bij elke menstruatie heel even denkt 'zou het mss toch uit zichzelf...'
Of werkt dat niet zo, anderen hier met mss ervaring daarmee?
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:22:36 #52
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139977917
@BE in mijn geval werkt het helaas niet zo, ik heb geen eileiders meer, dus het is haast onmogelijk dat ik op natuurlijke wijze zwanger word. Ik had anders al lang de handdoek in de ring gegooid en gedacht dan zien we het vanzelf wel

@Dobbey hoe gaat het met je??
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 11:25:39 #53
5428 crew  miss_sly
pi_139978009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

Weet je wat me zo k*t ook lijkt, ook al zeg je dat je stopt met de behandelingen, ik kan me zo goed voorstellen dat je nog heel erg lang toch bij elke menstruatie heel even denkt 'zou het mss toch uit zichzelf...'
Heel lang...
En na het opgeven van de behandelingen en voor mij de acceptatie dat het nooit zou gebeuren, bleek dat ik dat toch niet volledig geaccepteerd had, en wilde ik het toch nog proberen, op de valreep.

DV :* het is en blijft gewoon kut.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:53:07 #54
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139978739
Het gaat redelijk hier.... Ik heb nergens last van, voel niets meer dus het gevoel van mislukking overheerst af en toe :{ Zojuist wel bericht van het ziekenhuis gehad en ons voorgevoel was juist, helaas geen eskimootjes voor ons -O-

Edit:

Ja ik weet het is pas 5 dagen terug van de tp maar toch.....
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:05:01 #55
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139979079
Dobbey, nog niet denken dat het mislukt is hoor :* ik snap dat je dat gevoel wel hebt, je wilt gewoon zo snel duidelijkheid hebben en dat je al klachten hebt. Maar houd in gedachten dat je ook zonder aanwijsbare klachten zwanger kunt zijn. Ik hoop dat de dagen een beetje omvliegen en dat je genoeg afleiding hebt :*
-O- balen dat er geen eskimootjes zijn -O- hele dikke knuf voor jou
pi_139979138
quote:
Ja dat heb ik ook nog steeds ookal is het hier ook onmogelijk, toch denk ik iedere keer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien.... Maar dat gaat nooit gebeuren dus het blijft bij een vlugge gedachte.
pi_139979210
Dobbey; balen van de eskimo 's. Maar dat zegt niks over deze poging. Je bent en blijft pupo tot het tegendeel bewijst. :* voor jou!
pi_139980142
Dv, wat rot :* Petekindje is ook van poging 3. Echt laatste van het laatste, omdat cryos het niet deden voor mijn zussie. Ik hoop dat jullie gauw duidelijkheid krijgen over wat er nog mogelijk is als extra's.

Dobbey, ugh, geen eskimotjes. Wat rot. Ik duim dat deze het gewoon is :*

Verder ben ik ff van het pad af (druk hier) dus sorry als ik iemand vergeet. Ik voel me super en ik probeer niet gelijk alles tegelijkertijd te doen, maar het is zo fijn om weer aan de slag te kunnen *O*
pi_139981062
Poezebeest :*

Dobbey, ondanks dat je het misschien al een beetje verwachtte is het gewoon ruk. Ik hoop zo voor jullie dat deze gewoon blijft plakken. :*

Mijn zusje mag 17 juni voor de intake naar Maastricht. Ik vind het nu al spannend.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:32:34 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139981544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:06 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook nog steeds ookal is het hier ook onmogelijk, toch denk ik iedere keer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien.... Maar dat gaat nooit gebeuren dus het blijft bij een vlugge gedachte.
en ook voor Sly :*
Echt kut lijkt me dat...
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 13:43:00 #61
5428 crew  miss_sly
pi_139981856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

en ook voor Sly :*
Echt kut lijkt me dat...
Ach, ik heb op de valreep een geweldig cadeau gehad, dus klagen zal ik never nooit meer!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_139990015
Maar hoe zit dat dan? Je krijgt 3 ivf pogingen vergoed, maar een eskimo (is dat hetzelfde als cryo?) telt niet als een ivp poging?
pi_139990316
Elke punctie geldt als poging, dus ongeacht je 1 of 20 tp's hebt, er worden slechts 3 puncties vergoedt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:50:02 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_139991691
Wat lijn dus zegt. Het knudde aan dit systeem is dus wel, heb jij een punctie gehad en het gaat vervolgens fout tijdens de bevruchting en je hebt niks om terug te plaatsen, dan is het dag dag poging. Maar je kan ook het geluk hebben veel eicellen en bevruchtingen en dat de embryo's van zo'n goede kwaliteit zijn dat ze ook allemaal ingevroren kunnen worden. Dan heb je in 1 poging meerdere terugplaatsingen.

En eskimo is idd cryo, cryo heet het op het moment dat het ingevroren is
pi_139999412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:49 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik heb bij de verse tp van deze poging, een lage dosis aspirine geslikt en granaatappelsap gedronken en sokken gedragen. Ik kreeg die tip want dat zou helpen, maar helaas niet het gewenste effect. Ik wil best een hoop uitproberen en ik wil zeker toch mijn opties bespreken in Gent of Dusseldorf. Ik lees daar namelijk dat ze bijv het gebruik van prednisolon voorschrijven. En ik wil toch vragen of er een mogelijkheid is om toch die linker eierstok aan te prikken. De punctie kan onder narcose alleen doet het ziekenhuis dit alleen in hoge uitzondering, dus toch eens kijken of ze daar nu wel mee akkoord willen gaan. Ik hoop dat ziekenhuis met ons mee wilt denken. Verder wil ik ook van te voren de overtollige kg's kwijt, geen idee of het effect heeft, maar al is het voor mezelf
Bij mij was er heel weinig discussie over de narcose bij de punctie (en die discussie kwam dan van mijn kant omdat ik schrik had). Vanuit het ziekenhuis hadden ze me waarschijnlijk direct ingeboekt voor een punctie onder narcose. Per dag zijn er denk ik 6 tot 8 puncties onder narcose in Jette. Waarom is het bij jou zo'n uitzondering?
pi_139999518
quote:

Om de één of andere reden word ik tegenwoordig af en toe ongesteld (zonder regelmaat), maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen enkele keer heb gedacht "zou het nu toch" als ik een maand na mijn vorige ongesteldheid geen duivels zie. Het is bij mij eerder: als ze het in het labo niet gedaan krijgen, zal het zo ook niet lukken.
pi_139999641
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:53 schreef dobbey het volgende:
Het gaat redelijk hier.... Ik heb nergens last van, voel niets meer dus het gevoel van mislukking overheerst af en toe :{ Zojuist wel bericht van het ziekenhuis gehad en ons voorgevoel was juist, helaas geen eskimootjes voor ons -O-

Edit:

Ja ik weet het is pas 5 dagen terug van de tp maar toch.....
dobbey, bij mijn zwangerschap van Thomas heb ik maar last gehad van één kwaaltje en dat was vermoeidheid. Ik had zelfs eerst een negatieve bloedtest en werd daarna niet ongesteld. Dan uiteindelijk toch maar een test gedaan, maar niet omdat ik last had van iets, maar omdat ik eigenlijk verder wou in het traject.
Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat je ergens last van hebt.
pi_140000250
DV :*
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:29:35 #69
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140004838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:34 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bij mij was er heel weinig discussie over de narcose bij de punctie (en die discussie kwam dan van mijn kant omdat ik schrik had). Vanuit het ziekenhuis hadden ze me waarschijnlijk direct ingeboekt voor een punctie onder narcose. Per dag zijn er denk ik 6 tot 8 puncties onder narcose in Jette. Waarom is het bij jou zo'n uitzondering?
Schijnbaar is het niet standaard dat een punctie onder narcose word gedaan. Alleen bij hoge uitzondering. Dus ik wil daar toch achteraan gaan, wie weet kan daardoor mijn linker eierstok toch beter aan geprikt worden. Ik wil er echt alles uithalen nu en mijn kansen vergroten in de hoop ook meer cryos te hebben.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:08:16 #70
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140025421
Op zich wel fijn dat je zo snel terecht kunt voor de operatie, Klumsy. Maar balen van de gemiste poging :*

Kahlie meter! Gefeliciteerd :)

droomvrouwtje, wat ontzettend k*t... :* Ben benieuwd naar dat onderzoek.

dobbey... :* Máár laten we heel hard duimen voor een plakkend emmie in je buik!

Spannend inderdaad, Nikki.

Voor alle andere dames drie dikke :* :* :*

---

Met mij alles oké. Zoals verwacht ongesteld geworden afgelopen dinsdag, dus vandaag weer een uitgangsecho. Heb een fijn gesprek gehad met de gyn, die me wist te vertellen dat dit echt wel vaker voorkomt (lage zaadkwaliteit). Ook nog even de exacte getallen van het zaadonderzoek van begin vorig jaar laten checken. Toen was het gewoon in orde. Wist helemaal niet trouwens dat ze dat toen niet opgewerkt hadden! Dat was puur de uitslag van wat er in het potje zat. De 'nieuwe' score was dus ook een eerste meetpunt. Ik heb met mijn vent goed gesproken over hoe we het de volgende keer willen doen, zodat hij minder stress ervaart. Dat schijnt nogal van invloed te kunnen zijn, en hij was echt opgefokt de vorige keer :') We gaan dus weer voor een nieuwe iui-poging, en dat voelt goed. :) Heb er echt vertrouwen in dat het de volgende keer beter zal zijn.

Afijn, vanaf vanavond weer aan de prik dus. Ook een lichte verhoging van de dosis, omdat mijn cyclus weer wat vertraagde (31 - 33 - 34). Ga nu 62,5 eenheden spuiten in plaats van 50 eenheden. Fingers crossed!
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:34:35 #71
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140026338
Frummel :* fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad met de gyn over de uitslagen. Hopelijk geeft dit straks samen met de dingen die jullie komende ronde anders willen doen de nodige rust

Zo ziekenhuis gebeld, evaluatie staat nu voor juni, als het aan mij lag veel eerder, maar man is ontzettend kribbig en geeft op dit moment niet mee, hij wil er geen vrije uren voor opofferen op dit moment, dus ik geef hem ff de maand de tijd, ik kan alsnog de afspraak verzetten als het moet, dus even kijken hoe dit uitpakt
Het ziekenhuis gaf aan dat ze een onderzoek doen naar assistent hatching, je kunt je daar voor op geven en je word dan geloot, kan zijn dat je in die groep zit of in de controle groep. Man zag het niet zitten, hij wil alleen dat ik mee doe als ik in de groep zit en niet in de controle groep. Op dit moment uit hij zijn boosheid vooral naar het ziekenhuis, dat ze nu pas met dit soort dingen komen. Ik krijg het bij man niet in, dat het logisch is dat ze niet meteen alles uit de kast halen, omdat het gewoon geen doen is om dat je dat dan bij iedereen moet doen, de noodzaak is er vaak niet en ik vind het dus niet raar dat ze dat pas doen als je aan de laatste poging begint. Ik laat het onderwerp voorlopig (hoe moeilijk ik dat ook vind) even rusten, ik ben bang dat ik hem daar alleen maar mee in het harnas jaag en dan zijn we verder van huis.. Voorlopig alles on-hold dus. Zodra ik ongesteld ben geweest ga ik ook weer aan de pil, de buikpijn die ik deze ronde had was eigenlijk genoeg geweest dus even rust, hoewel ik niet erg blij van hormonen word, maar ik wil niet dat de endo meer stuk maakt in de komende maanden dan me lief is
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:10:44 #72
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140048131
Frummel goed om te lezen dat jullie het op deze manier beter ervaren, succes :*

Dv'ke :* ik kan me de boosheid van je man goed voorstellen. Het is ook niet niets en moet je kijken hoeveel jullie al voor de kiezen hebben gehad de afgelopen jaren. Ik hoop voor jullie dat de rust gauw wederkeert en dat jullie dan met goede moed en een frisse blik een juiste keuzen kunnen maken.

Gisteren heb ik op ons blog o.a. heb geschreven dat dit waarschijnlijk onze enige en laatste kans is omdat wij niet van onze donor kunnen en mogen verwachten dat ze het nogmaals gaat doen. Ze heeft zoveel tegenslag gehad dat we dit niet over ons hart kunne n krijgen om van haar te verlangen het nogmaals te doen. (Tenzij ze natuurlijk zelf heel graag wil ;). )

N.a.v. Dit verhaal en natuurlijk de voorgeschiedenis hebben wij een aanbod gehad uit compleet onverwachte hoek O+ We gaan er nog steeds vanuit dat het niet nodig is en dit gewoon raak is *) maar ik was echt even van de kaart. Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen maar wist gewoon even niet wat uit te brengen. Vind het zo lief en overweldigend dat ik eigenlijk nog steeds beduusd ben O+
  zaterdag 17 mei 2014 @ 11:39:36 #73
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140049656
Dobbey :* ik duim dat het niet nodig is, maar voor de rust in hoofd en lijf lijkt me het wel fijn dat er nog een kans is.

Waar man vooral erg klaar mee is, is dat we al 4 jaar dingen voor ons uit schuiven met als redenatie " ja maar als" zo willen we dus al jaren een hond, maar wilde eerst kind, dan pas hond, vonden namelijk een logische volgorde. Nu hebben we besloten om toch maar al voor de hond te gaan, ik had eerst zoiets van ja maar, niet als vervangingen. Maar we willen al zo lang zo graag, dus nu knoop doorgehakt. We weten ook al wat we willen, dus we gaan binnenkort bij een fokker langs die in het najaar pups verwacht.
Ik moet zeggen, de psych had ook al eens gezegd dat we misschien niet meer alles moeten uitstellen maar gewoon tussen de behandelingen door, door moeten leven. Het kwartje viel deze week wat dat betreft wel. Ik wil niet dat we een gat creëeren van leegte omdat we niet doorleven, dat een kind die leegte moet opvullen. Het kind moet een aanvulling in ons leven zijn, niet de invulling. Man heeft in juni een weekje vrij, dus ik verschuif de afspraak naar die week toe. We hebben er gisteren nog heel even over gehad en de kans is groot dat we onze laatste behandeling in Gent gaan doen, maar ik alvorens ik die keuze maak, wil ik wel alle mogelijkheden besproken hebben en kijken waar Maastricht aan mee wil werken.
En nu stuiter ik, want oh we krijgen eindelijk een hond O+ O+ O+
pi_140050546
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Schijnbaar is het niet standaard dat een punctie onder narcose word gedaan. Alleen bij hoge uitzondering. Dus ik wil daar toch achteraan gaan, wie weet kan daardoor mijn linker eierstok toch beter aan geprikt worden. Ik wil er echt alles uithalen nu en mijn kansen vergroten in de hoop ook meer cryos te hebben.
Snap ik. Mijn ene eierstok hadden ze ook niet kunnen aanprikken als het niet onder narcose was. Daarom dat ze het ook zelf voorstelden.

Ik hoop zo erg dat de laatste poging succesvol zal zijn voor jou :*
pi_140051922
Wat leuk, dobbey, een aanbod uit onverwachte hoek!
Wanneer nag je testen?

Dv, een hond! Gewoon doen inderdaad, nu leven. Daarom zijn wij ook gewoon nog een verre reis gaan maken en hadden het traject onderbroken.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:02:49 #76
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140053918
DV hondjes zijn cool ^O^ Wat voor 1 word het? Wij hebben hier een licht demente schapendoes rondlopen :D Hoewel ze al ver in der reservetijd loopt zou ik haar voor geen goud willen missen :X De realiteit is echter anders en als ze er niet meer is dan komt er echt een hond weer, met of zonder kind ;)

Arja officieel mag ik volgende week zondag testen. Mijn verstand zegt op dit moment dat er niets is maar mijn gevoel zegt wat anders :X Ik ben gister al kokhalsend van de markt gevlucht vanwege de viskraam... Pfoeh wat een lucht :r daarnaast ben ik zo hormonaal als de pest. Ik werd vanmorgen al ongeleid projectiel genoemd door mijn man.. Ik kan je beloven dat hij het voorlopig wel uit zijn hoofd laat om me zo te noemen ~O> O-) :D
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:06:53 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140063734
Als het goed is word het een bordeaux dog. We gaan volgende maand bij de fokker kijken. Najaar worden er pups verwacht. Qua karakter is het echt een hond die bij ons past, maar ik wil ze even hebben gezien en meegemaakt in levende lijve en natuurlijk tips, de do's en don't bespreken.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:39:19 #78
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140065549
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Als het goed is word het een bordeaux dog. We gaan volgende maand bij de fokker kijken. Najaar worden er pups verwacht. Qua karakter is het echt een hond die bij ons past, maar ik wil ze even hebben gezien en meegemaakt in levende lijve en natuurlijk tips, de do's en don't bespreken.
:o dat word ook onze volgende hond :D Zijn echt geniale honden en super lief (en behoorlijk waaks tegen vreemden ;) )
pi_140067257
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:10 schreef dobbey het volgende:
Frummel goed om te lezen dat jullie het op deze manier beter ervaren, succes :*

Dv'ke :* ik kan me de boosheid van je man goed voorstellen. Het is ook niet niets en moet je kijken hoeveel jullie al voor de kiezen hebben gehad de afgelopen jaren. Ik hoop voor jullie dat de rust gauw wederkeert en dat jullie dan met goede moed en een frisse blik een juiste keuzen kunnen maken.

Gisteren heb ik op ons blog o.a. heb geschreven dat dit waarschijnlijk onze enige en laatste kans is omdat wij niet van onze donor kunnen en mogen verwachten dat ze het nogmaals gaat doen. Ze heeft zoveel tegenslag gehad dat we dit niet over ons hart kunne n krijgen om van haar te verlangen het nogmaals te doen. (Tenzij ze natuurlijk zelf heel graag wil ;). )

N.a.v. Dit verhaal en natuurlijk de voorgeschiedenis hebben wij een aanbod gehad uit compleet onverwachte hoek O+ We gaan er nog steeds vanuit dat het niet nodig is en dit gewoon raak is *) maar ik was echt even van de kaart. Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen maar wist gewoon even niet wat uit te brengen. Vind het zo lief en overweldigend dat ik eigenlijk nog steeds beduusd ben O+
wat een geweldig mooi aanbod! al hoop ik voor jullie natuurlijk niet dat het nodig is..
ben ook wel benieuwd naar jullie blog.. is dat openbaar of niet?
Ik weet gewoon nooit zo goed wat ik moet zeggen in dit topic, ik wil van alles zeggen maar t klinkt zo suf... daarom maar gewoon een dikke knuffel voor de mensen die m kunnen gebruiken.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:13:07 #80
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140067494
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wat een geweldig mooi aanbod! al hoop ik voor jullie natuurlijk niet dat het nodig is..
ben ook wel benieuwd naar jullie blog.. is dat openbaar of niet?
Ik weet gewoon nooit zo goed wat ik moet zeggen in dit topic, ik wil van alles zeggen maar t klinkt zo suf... daarom maar gewoon een dikke knuffel voor de mensen die m kunnen gebruiken.
Ook alleen knuffels zijn welkom hier O+

Ons blog is inderdaad openbaar staat ook wel ergens op mijn profiel hier... het is te vinden via donorkind.wordpress.com

Weet alleen niet of dat hier mag staan :@ anders moet een modje het maar verwijderen :+
pi_140124702
Mogguh! Zoals gedacht, IUI mislukt, ben gister ongesteld geworden. Vannacht wakker gelegen omdat ik zo'n kramp had. Niks hielp :X

Uiteindelijk midden in de nacht maar het bad vol laten lopen en in een warm bad gaan liggen. Na een uurtje trok de kramp weg :')

Ik ga vanmiddag wel op een strandbedje mijn slaap inhalen.

Succes nog voor de wachtenden :)
pi_140126682
Hmm, klote aurum, ook al had je het verwacht :*

Dobbey, mijn duimen draaien nog voor je hoor! Die eskimo's ga je gewoon helemaal niet nodig hebben!

Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe cyclus, fricking irritant! Nu inmiddels dag 38 of zo.... Mag hopen dat het nou toch echt een keer gaat komen onderhand want ik wil weer door! -O-
pi_140128975
Jammer, aurum.
Wanneer ga je op vakantie?

Frustrerend, lijn, dat afwachten.

Ik heb nog steeds iedere dag een licht tweede streepje op mijn ovulatie testen. Zwangerschapstest is negatief.
Als ik in de loop van deze week niet ongesteld word, maar weer een afspraak maken in het ziekenhuis voor een nieuw behandelplan. Ik denk IUI
  maandag 19 mei 2014 @ 16:10:47 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140132766
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:16 schreef Arja het volgende:
Jammer, aurum.
Wanneer ga je op vakantie?

Frustrerend, lijn, dat afwachten.

Ik heb nog steeds iedere dag een licht tweede streepje op mijn ovulatie testen. Zwangerschapstest is negatief.
Als ik in de loop van deze week niet ongesteld word, maar weer een afspraak maken in het ziekenhuis voor een nieuw behandelplan. Ik denk IUI
Die dingen geven toch altijd streepjes?
pi_140133507
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij mij gaven ze, als ik niet onder behandeling stond, geen enkele reactie omdat ik alle hormonen miste.

Nu gebruik ik ook niks en krijg streepjes, maar ze worden nog niet donkerder
  maandag 19 mei 2014 @ 17:20:01 #86
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140135227
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als het goed is niet. De mijne was Omo wit op de controle streep na, zodra eisprong eraan kwam werd test streep steeds meer zichtbaarder, tot na de eisprong en dan zwakte het af en werd weer Omo wit
  donderdag 22 mei 2014 @ 09:21:07 #87
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140232684
Dobbey :W hoe gaat het met je???
  donderdag 22 mei 2014 @ 10:36:48 #88
348178 NotTheSame
pi_140234293
http://www.omroepbrabant.(...)ndorp+failliet+.aspx

Balen zeg, Ik geloof dat daar toch wel veel succesverhalen vandaag kwamen?
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:25:14 #89
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140235505
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:36 schreef NotTheSame het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ndorp+failliet+.aspx

Balen zeg, Ik geloof dat daar toch wel veel succesverhalen vandaag kwamen?

Wij hebben een mindere ervaring met hun dus ik ben er ook niet zo rouwig om eerlijk gezegd :@ De lopende behandelingen gaan nu gewoon door en ze zijn bezig om een doorstart te maken dus in dat opzicht is er wel goed nieuws voor de lopende patienten.
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:26:31 #90
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140235552
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey :W hoe gaat het met je???
:W Ik is er wel... maar op de achtergrond ;) Afgelopen woensdag een test gedaan en die was negatief maar ik realiseer me dat die ook officieel te vroeg was. Zondagmorgen gaan we weer testen en dan zien we wel. Ben zeer rustig moet ik zeggen, had ik niet verwacht :)

Hoest met de rest hier?
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:44:47 #91
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140236131
Dat is idd te vroeg, foei o|O hihihi. Mijn duimen draaien nog volop voor je :*
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:57:58 #92
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140238260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat is idd te vroeg, foei o|O hihihi. Mijn duimen draaien nog volop voor je :*
:{w Als we met slaan gaan beginnen dan tover ik Kimzillaah ff naar voren hoor }) }:| :6
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:36:30 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140239388
Hormones much?? :P O+ :* fijn dat je verder rustig voelt. Ik hoop zo hard voor je dat je zwanger bent :*

Hoe is het met de rest van de meiden?

[ Bericht 26% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-05-2014 18:33:51 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:09:10 #94
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140280354
aurum... -O- Balen zeg. Gaan jullie er nu weer wat maanden tussen laten vallen? Of toch gelijk door?

Irritant, Arja! Ik heb die ovulatietesten de deur uit gedaan, toen ik ontdekte dat ik gedurende anderhalve week achter elkaar positief plaste. Echt positief: steeds een smiley op de Clear Blue. Klopt bij mij niks van vanwege de PCOS... Maar ik hoor wel vaker dat vrouwen gedurende de hele maand een licht streepje hebben en bij de piek vervolgens pas een goede tweede streep.

Dobbey, trek je het nog? Woensdag testen was inderdaad veuuuul te vroeg ;) Maar ik snap het goed hoor. Ik heb dat ook regelmatig gedaan.

---

Bij mij na een weekje prikken al een mooi ei te zien op de echo vanmorgen, dus dat is mooi! Zondag nog een check, dus ik vermoed dinsdag of woensdag de IUI. Zou mooi zijn als deze ronde slaagt! Of in ieder geval de zaadkwaliteit wat beter is.
pi_140305102
Frummel, ik duim voor je dat de zaadkwaliteit deze keer beter is en dat dit hem gewoon wordt. Mooi ei!

_aurum_ balen dat het niet gelukt is en dan ook gelijk zo'n heftige menstruatie. Ugh. }:|

dobbey, nog ff spannend. Ik vind dat het maar gewoon gelukt moet zijn.

Dank je wel voor de lieve felicitaties, dames. Hier lijkt het erop dat ik na dag 11 van mijn menstruatie bijna klaar ben. Zo fijn zo'n schildklier. }:| Het gaat wel beter, want ik ben al afgevallen, maar de cyclus loopt altijd wat achter (logisch). Krijg alweer complimentjes. En mijn nieuwe manier van sporten is te tof voor woorden. >:) O+ Kahlie heeft indoor mini trampoline gekocht
pi_140314965
Dobbey, spannend nu. Ik denk aan je.

Frummel, hoera voor het snelle ei!

Kahlie, 11 dagen ongesteld, brrr, wat irritant
pi_140328022
Dobbey gewoon even een :* omdat ik aan je denk.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:10:43 #98
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140329422
Dobbey, hier word keihard geduimd en ik denk aan je!! :*

Wow kahlie, pfff kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent. Ik word al gek na 4 dgn :o

Frummel, ik duim en hoop dat het zaad nu deze ronde beter is.

Arja hoe was je vakantie??

Aurum hoe is het bij jou?

Vergeet ik nu nog iemand? Zo ja, sorry :@

Klumsy, hoe gaat het met jou?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:34:32 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140330855
O+ dank jullie.... Vandaag zo'n Bud dag :'( Ik jank om het minste geringste, ben er heilig van overtuigd dat het niet gelukt is en kan de gedachte niet van me af zetten. Toen ook nog de oepsie kameraad van manlief met zijn vriendin bij ons kwam staan en pontificaal haar 7 maanden buik showde was het helemaal gebeurt :{

En voor de rest sluit ik me aan bij de vragen van DV ;)
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:39:58 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140331074
Dobbey :* ik hoop zo dat je gevoel er gewoon naast zit. Maar kan me voorstellen dat het ineens allemaal te veel word, het wachten, het hopen, weten dat je morgen meer weet. Niet gek dat die emoties er dan uitkomen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:42:40 #101
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140331199
Ik hoop ook dat ik dit keer geen gelijk krijg :X Mijn man heeft er nog steeds veel vertrouwen in dus daar probeer ik me maar zoveel mogelijk aan op te trekken.
  zondag 25 mei 2014 @ 09:44:16 #102
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140337309
-O- das alles wat ik ff voor nu te zeggen heb........

Voor de mensen die ik op Facebook heb, graag nog niet reageren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 mei 2014 @ 09:45:28 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140337319
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:44 schreef dobbey het volgende:

:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 25 mei 2014 @ 09:46:51 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140337337
-O- Dobbey -O-

zondag 25 mei 2014 @ 09:58:57 #105
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140337473
Even een vraag..... Ik heb nergens last van ook niet van een aankomende menstruatie. In de papieren staat dat ik dan nog 3 dagen door moet gaan met de medicatie en dan woensdag nogmaals testen wat zijn de kansen? Iemand enig idee?

Mijn moeder heeft met beide zwangerschappen pas heel laat na haar nod een positieve test gehad bij beide zwangerschappen. Kan dat hier ook op gaan of is die kans niet aanwezig ivm het medisch traject.
  zondag 25 mei 2014 @ 10:11:44 #106
61183 leonieke
Dan toch?
pi_140337657
Ik had bij mijn zwangerschap ook een heel late positieve test. Is dus zeker mogelijk in het traject. Ik mocht in Jette pas stoppen bij een negatieve bloedtest (maar in Jette werd er bij de terugplaatsing/inseminatie/... al direct een bloedtest ingeroosterd).
  zondag 25 mei 2014 @ 10:12:00 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140337661
Bij mijn vrouw werkte ketchup en mayonaise veel sneller dan de teststrip. Ketchup = lekker. Mayonaise = smerig.

Hier kan ik alleen maar zeggen dat alles nog steeds goed gaat. Ondertussen zo'n 15 weken.
censuur :O
pi_140339057
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:44 schreef dobbey het volgende:

Oh lieffie -O-

S. 2014
J. 2016
  zondag 25 mei 2014 @ 13:09:28 #109
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140341643
:* ach dobbey toch. Potdomme :( . Dikke knuffel voor jou en sterkte.

Qua menstruatie, de medicijnen die je gebruikt onderdrukken dat, kan best daarom zijn dat je het niet voelt aankomen. Maar kan ook zijn dat je later HCG aanmaakt, gewoon ff testen dus. Ik moest een week later ook iedere keer testen.
pi_140342566
Oh, dob. Ik hoop nog steeds dat je gewoon laat positief test, maar vandaag was een mooie dag geweest voor 2 streepjes
  zondag 25 mei 2014 @ 19:30:19 #111
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140354198
Dob.... -O- Ik blijf voor je duimen hoor, meis... :*
  zondag 25 mei 2014 @ 19:50:54 #112
313574 klumsy
Lola O+
pi_140355031
  zondag 25 mei 2014 @ 19:54:41 #113
313574 klumsy
Lola O+
pi_140355197
Ow en hier gaat het ronduit kut! }:|
Had ik geweten dat ik zoveel pijn en last zou hebben gehad dan weet ik niet of ik het het waard gevonden zou hebben.... Maargoed het is wat het is, en hopelijk gaat het snel de goede kant op.
Vooralsnog zit ik aan de morfine om de pijn een beetje dragelijk te maken en ben ik al 3 kilo kwijt doordat ik bijna niks kan eten... Maar tot zover het geklaag, volgende week is vast een betere week en tot die tijd kruip ik lekker onder een steen zodat ik niet zo een negatieve zeur ben want daar hou ik niet van :P
pi_140356372
Och Dobbey. :* Ik testte bij de zwangerschap van L. een dag voor NOD nog negatief. Dus het kan. Ik blijf voor je duimen meid. En met die medicatie zou ik gewoon doorgaan tot je zekerheid hebt.

Klums :*
  zondag 25 mei 2014 @ 20:22:10 #115
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140356504
  zondag 25 mei 2014 @ 20:46:59 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140357822
Klumsy :* niet fijn voor nu, maar voor de langere duur is het het vast waard. Sterkte!
  zondag 25 mei 2014 @ 21:34:00 #117
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_140360593
Dobbey :* ook ik blijf voor je duimen

Klumsy :*
pi_140367061
Dobbey; :*

Klumsy; beterschap!
  maandag 26 mei 2014 @ 11:58:40 #119
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140380268
:o Ik heb volgens mij DE horkerige opmerking van de afgelopen 2 jaar gehoord :X

Een kennis van mij, 3 kinderen, 28 jaar oud kwam op me aflopen en zegt: Ach wat sneu dat het waarschijnlijk mislukt is.... Maar ach wees blij, geen poepluiers, geen slapeloze nachten etc.... Tsja het is leuk maar voor de rest....

Gelukkig kon ik me inhouden om haar een bats op het hoofd te geven en heb ik heel bitchy geantwoord: Ach het scheelt..... Vanmorgen hebben we het info pakket voor pleegzorg aangevraagd zodat we kinderen kunnen gaan opvangen die moeten opgroeien bij ouders zoals jij }) waarop ik me heb omgedraaid en ben weggelopen. Volgens mijn man heeft ze me heel raar na staan kijken :') :D
pi_140382379
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:58 schreef dobbey het volgende:

Een kennis van mij, 3 kinderen, 28 jaar oud kwam op me aflopen en zegt: Ach wat sneu dat het waarschijnlijk mislukt is.... Maar ach wees blij, geen poepluiers, geen slapeloze nachten etc.... Tsja het is leuk maar voor de rest....

Gelukkig kon ik me inhouden om haar een bats op het hoofd te geven en heb ik heel bitchy geantwoord: Ach het scheelt..... Vanmorgen hebben we het info pakket voor pleegzorg aangevraagd zodat we kinderen kunnen gaan opvangen die moeten opgroeien bij ouders zoals jij }) waarop ik me heb omgedraaid en ben weggelopen. Volgens mijn man heeft ze me heel raar na staan kijken :') :D
Dobbey :o :( voor de opmerking van de madame en :o :D :o :D voor jouw reactie. Wat een enorme koe is dat mens zeg. -O-
  maandag 26 mei 2014 @ 13:10:53 #121
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140382550
Wat een lomp mens met zo'n opmerking. Jou tegen opmerking vind ik dan weer hilarisch :D :o :@
pi_140382877
quote:

Goed gedaan!!
En :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Cathmar op 26-05-2014 15:31:22 ]
Met een meidenkwartet
pi_140387038
quote:

:X

Dat meen je :o Wat een muts.
Geniale reactie trouwens ^O^ . Ik geloof dat ik te perplex zou zijn geweest

Mocht je meer willen weten over pleegzorg, vraag gerust. Mijn ouders hebben altijd pleegkinderen opgevangen. Ik weet niet beter of er waren ook pleegkinderen bij ons thuis.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 26 mei 2014 @ 15:42:05 #124
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140387867
Cathmar bedankt voor je aanbod maar adoptie gaat hem voor ons niet worden..... Hoewel we het financieel goed hebben "weiger" ik om zoveel geld neer te leggen voor een kindje uit het buitenland terwijl er hier in Nederland genoeg rondlopen die onze hulp ook kunnen gebruiken. Verder no offence naar de mensen die het wel doen hoor maar als ik zo links en rechts om mee heen kijk en hoor denk ik dat dat beter past bij ons :)

Skoap ook bedankt voor het aanbod. We wachten nu eerst de papieren af van Jarabee en gaan van daaruit verder. Mochten er te zijner tijd vragen opkomen dan weet ik je te vinden. ;)

Dat we nu in ieder geval het pleegzorg traject opstarten zegt nog niets over ons. We willen nu eerst een paar maanden rust en na de vakantie gaan we ons verder oriënteren op de medische wereld. We hebben nog 1 kans en we zijn er zeker van dat we die willen gaan benutten maar hoe, wat, waar, wanneer en met wie is voor nu even onduidelijk. Mocht er nog een kindje van ons zelf bij komen dan gaat dat prima met pleegzorg volgens mij.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:46:18 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140388022
Wat betreft de opmerking van die kennis... Soms wil ik nog wel eens in de "problemen" komen met mijn ad remheid omdat mensen het gewoon niet verwachten of er van schrikken :@ maar bij dit soort mensen komt het prima van pas *) :D
pi_140388108
Dobbey wat balen :*
Ik zou zeker nog doorgaan met de medicatie zoals zij aangegeven hebben.
En wat een lompe opmerking van die kennis.

Klumsy :*

RemcoDelft, ik duim voor jullie :*
pi_140388278
een dikke knuffel voor jou Dobbey die kan je nu goed gebruiken.
En ik geef ze graag ;)
  maandag 26 mei 2014 @ 21:21:55 #128
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140401702
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:53 schreef Gaddle het volgende:
een dikke knuffel voor jou Dobbey die kan je nu goed gebruiken.
En ik geef ze graag ;)
O+
  maandag 26 mei 2014 @ 21:23:33 #129
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140401805
Klumske hoe gaat het? :*
  maandag 26 mei 2014 @ 22:08:26 #130
348178 NotTheSame
pi_140404529
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef dobbey het volgende:
Wat betreft de opmerking van die kennis... Soms wil ik nog wel eens in de "problemen" komen met mijn ad remheid omdat mensen het gewoon niet verwachten of er van schrikken :@ maar bij dit soort mensen komt het prima van pas *) :D
Goh wat herken ik dat toch van mezelf. Ik word echt laaiend van zulke opmerkingen. Manlief trouwens ook, ik liet hem jouw stukje lezen omdat wij ook ooit in dat schuitje hebben gezeten.

Wij hadden ooit zo'n kennis die het wel even 'voor zou komen doen'... Zijn vriendin word namelijk al zwanger als hij er naar kijkt :(. Die heb ik letterlijk verteld dat de wereld echt niet zit te wachten op nog meer mislukkelingen :@ .
Daaaaaaaag kennis... Nooit meer iets van gehoord.

Dus even een dikke knuf van ons Dobs, dat de puzzelstukjes maar gauw op z'n plek mogen vallen bij jullie :* .
pi_140405434
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:08 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Goh wat herken ik dat toch van mezelf. Ik word echt laaiend van zulke opmerkingen. Manlief trouwens ook, ik liet hem jouw stukje lezen omdat wij ook ooit in dat schuitje hebben gezeten.

Wij hadden ooit zo'n kennis die het wel even 'voor zou komen doen'... Zijn vriendin word namelijk al zwanger als hij er naar kijkt :(. Die heb ik letterlijk verteld dat de wereld echt niet zit te wachten op nog meer mislukkelingen :@ .

Dus even een dikke knuf van ons Dobs, dat de puzzelstukjes maar gauw op z'n plek mogen vallen bij jullie :* .
Ik moest lachen... Maar wat een ongelooflijke botte mensen heb je toch... Jezus zeg!

En dobbey ik zou je zo graag een echte knuffel geven, maar door de afstand nu toch maar even zo. *knuffelt* :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 mei 2014 @ 23:03:25 #132
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140408070
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:08 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

:D geniaal! Het had echt een opmerking van mij kunnen zijn :o ;)

En voor de rest thnx all, ik hou echt van dit forum en de users O+

Edit: en nu is het 12 uur dus legitiem ;) Allemaal gefeliciteerd met mij :7 :P het gebak moeten jullie er maar ff bij denken... Moet nog steeds uit friegelieren hoe dat moet :+

[ Bericht 9% gewijzigd door dobbey op 27-05-2014 00:15:10 ]
pi_140413013
Ben je jarig dobbbey?

Wat een lompe opmerking van die kennis.

Ik had laatst iets soortgelijks. Ik was trouwjurken passen en de winkelmevrouw informeerde naar dat hormoon-apparaatje dat ik bij me droeg en of dat voor suikerziekte was. Erg irritant.
Ik zei dat het voor iets anders was en ging er niet op in.

De tweede keer vroeg ze het weer en dus zei ik maar dat het met fertiliteit te maken had.
Supervervelend om dat maar zo op straat te moeten gooien.

En toen zei ze dat kinderen krijgen ook niet alles is en dat haar kinderen nu pubers zijn en ze steeds verder uit elkaar groeien en dat ze zich nu wel afvroeg of het het allemaal waard was en ik maar lekker moest genieten van mijn kinderloze bestaan nu het nog kon, pfff.

Ik had vandaag 2 vriendinnen over de vloer. De ene met een kind van 2. De ander met een kind van 3 maanden.
Beide "ongelukjes".

En ze vertelden trots over al die eerste keren. De een over de eerste keer zwemmen. En over hoe ze 's ochtends in bed met zijn drietjes van elkaar genoten en ze smolt van haar vriend met dochtertje in zijn armen.
De ander over zijn toenemende woordenschat en zindelijkheidstraining.

En ik haakte gewoon af. Ik wil het ook zooo graag en vond het stom dat ik er geen interesse voor kon opbrengen. Het deed gewoon pijn.

Gelukkig zagen ze dat en konden we het er open en eerlijk over hebben O+

Maar pff. Ik ben aan de beurt. Al heel lang..
  dinsdag 27 mei 2014 @ 06:11:48 #134
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_140414399
Arja :*
  dinsdag 27 mei 2014 @ 07:07:12 #135
313574 klumsy
Lola O+
pi_140414553
Arja tuurlijk ben je aan de beurt :*

Dobbey *O* gefeliciteerd ( met je verjaardag neem ik aan? ;) )

En lief dat je het vraagt, maar het gaat nog steeds ruk!
Gisteren dacht ik einde van de middag, goh vooruitgang en kon ik wat eten, maar in de avond nacht en nu nog steeds is de pijn weer erger geworden, incl de oorpijn die echt erg is :X dus hoop dat de morfine zo z'n werk weer gaat doen anders weer ik nog even niet hoe ik de dag moet doorkomen ;(
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:43:56 #136
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140415373
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:01 schreef Arja het volgende:
Ben je jarig dobbbey?

:7 yup 34 and still goiing strong *O* *O* Helaas geen streepjes zoals verwacht (jaja eigenwijs O~) ) maar de jaarkaart voor Twente en de nieuwe buitenkeuken maken veel goed O+ :D
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:44:46 #137
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140415388

Klumske ik hoop dat het snel beter gaat met je :*
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:52:25 #138
348178 NotTheSame
pi_140415504
Klums, hopelijk knap je snel op!

Arja :*!

Gefeliciteerd met je verjaardag Dobbey!!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:45:21 #139
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140416556
Klumsy, hopelijk knap je snel op. Maar ik snap dat je nu denkt jeetje waar voor deed ik dit, maar uiteindelijk als je bent opgeknapt weet je waarom.

Dobbey gefeliciteerd met je verjaardag :*

Arja dikke knuf voor jou :*
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:24:49 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140417580
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:01 schreef Arja het volgende:
Ik had laatst iets soortgelijks. Ik was trouwjurken passen en de winkelmevrouw informeerde naar dat hormoon-apparaatje dat ik bij me droeg en of dat voor suikerziekte was. Erg irritant.
Ik zei dat het voor iets anders was en ging er niet op in.

De tweede keer vroeg ze het weer en dus zei ik maar dat het met fertiliteit te maken had.
Supervervelend om dat maar zo op straat te moeten gooien.
De oplossing is simpel: gewoon de winkel uitlopen i.p.v. antwoord te geven. Ik heb dat (in andere omstandigheden) ook gedaan als de verkoper me niet bevalt.
Ik merk dat ik enorm beschermend ben geworden naar instanties die persoonlijke/medische informatie vragen. Sportclubs (op het werk) die je bloeddruk en medische voorgeschiedenis willen weten. Wat denken die lui, dat ze arts zijn? Gewoon niets vertellen als je daar geen behoefte aan hebt.
pi_140430303
Gefeliciteerd met je verjaardag Dobbey

En een dikke knuffel voor Klumsy
pi_140431906
Dobbey gefeliciteerd! *O*

Klums wat ruk dat je je zo beroerd voelt. Beterschap. :*
pi_140433653
Feli met je verjaardag, dobs!

En klumsy, bah klinkt naar zeg. Beterschap.
Veel ijsjes eten!
  woensdag 28 mei 2014 @ 07:21:18 #144
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140457550
Dobbey, nog gefeliciteerd. :*

Klumsy, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen :*

Voor alle andere dames :* :*

Hier is het kut. Geen goede uitslag bij de iui. Precies hetzelfde als de vorige keer. Het wordt nu dus ivf... :'(
  woensdag 28 mei 2014 @ 07:39:50 #145
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140457683
Frummeltje :* dikke knuf
pi_140457831
Oh Frummel.... wat had ik jullie die IUI nog gegund. Klote dat het nu toch IVF (of ICSI?) wordt. Hopelijk valt je de behandeling mee en hebben jullie toch nog snel een kindje! :*
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:07:36 #147
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140457951
De gyn zei dat ivf nog een optie is met 400.000. We gaan het over een paar weken allemaal bespreken. Als ik lees dat ze bij ivf per eicel zo'n 100.000 zaadcellen nodig hebben, lijkt me dat namelijk stug. Heb alle folders al wel meegenomen, om te weten hoe het traject in elkaar steekt.
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:34:31 #148
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_140458232
Frummel laat je idd goed informeren. Bij ons zeiden ze dat de zaadkwaliteit ook nog goed genoeg was voor IVF. Helaas is daarmee geen 1 eitje bevrucht en was gelijk de eerste poging weg. Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat dat bij jullie ook zo gaat maar je hebt al niet zo veel kans.
pi_140458238
Frummel, ik zou me wel even goed verdiepen in het wanneer ICSI en wanneer IVF verhaal. Zodat je het bij het gesprek allemaal goed op een rijtje hebt. Het zou zonde zijn als je straks een poging kwijt bent zonder bevruchtingen bijvoorbeeld. (sorry voor mijn minder positieve berichtje, maar ik bedoel het goed)
pi_140458392
Lees idd op je gemak de folders door als je tijd hebt gehad het te laten bezinken :* Hier was het direct ICSI omdat we daarmee gewoon veel meer kans maakten dan IVF. Vond ik wel een fijne gedachte en het heeft i elk geval 1 keer al een bevruchting opgeleverd (van de 2 eicellen die goed genoeg waren).
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:16:08 #151
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140460162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:07 schreef Frummeltje86 het volgende:
De gyn zei dat ivf nog een optie is met 400.000. We gaan het over een paar weken allemaal bespreken. Als ik lees dat ze bij ivf per eicel zo'n 100.000 zaadcellen nodig hebben, lijkt me dat namelijk stug. Heb alle folders al wel meegenomen, om te weten hoe het traject in elkaar steekt.
Ik weet niet in welk ziekenhuis je loopt, maar hier is het tenzij er duidelijke noodzaak voor is, ivf. Zaad word ruim van te voren een keer gecontroleerd maar ook op de dag zelf, ze gaven hier toen aan dat het best kan zijn dat je voor ivf komt maar uiteindelijk icsi krijgt omdat de zaadkwaliteit te slecht is. Dit laten ze dan achteraf weten.
Sowieso krijg je nog een informatieavond, schrijf wat vragen op papier, het meeste weet je misschien al van hier of Google, maar uitleg van het ziekenhuis is toch anders. En hier vragen stellen is natuurlijk ook vrij :*

Snoenk, wel zonde dat je daardoor een poging kwijt bent. Stom van het ziekenhuis, ze zien toch op de dag van de punctie wat de zaad kwaliteit is? Dan hadden ze er al meteen icsi van kunnen maken, dat doen ze hier in het ziekenhuis namelijk.
  woensdag 28 mei 2014 @ 16:34:55 #152
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140472702
Dank voor alle adviezen, dames :* Ik heb een afspraak staan voor over drie weken om naar aanleiding van de eerste informatie het een en ander te bespreken. Daarin zullen hopelijk al een hoop vragen beantwoord worden...

Wat betreft het verschil tussen ivf en icsi, wil ik in principe wel vertrouwen op het ziekenhuis. We zitten bij het Antonius, dus de tweede helft (werkelijke bevruchting en terugplaatsing) gebeurt in het UMCU. Antonius is alleen een zogeheten transportziekenhuis. Weet nog niet of ik dat handig ga vinden. Ergens twijfel ik om misschien helemaal over te stappen naar het UMC, zodat alles onder één dak plaatsvindt. Maar ik heb nu ook een goed contact met alle artsen in het Antonius...

We (ik in ieder geval) zijn van de eerste schrik bekomen volgens mij. We moeten ook niet vergeten dat we hiermee nog steeds opties hebben en misschien wel de grootste kans op zwangerschap zullen hebben in vergelijking met de afgelopen jaren.
pi_140480307
Frummeltje, ons ziekenhuis is hanteert een sateliet-constructie met het UMC... dat wil zeggen, alle medicijnen en metingen/echo's gaan gewoon hier in Amersfoort maar de punctie en terugplaatsing gebeuren in het UMC... In de tijd daar tussen ben je ook volledig patient van het UMC en daarna gewoon weer van hier. Ik moet zeggen dat ik het echt prima vond gaan (is weliswaar iets andere constructie) en het ook niet erg vind om het opnieuw zo te doen. En overstappen kan altijd nog natuurlijk...

Ik heb in Amersfoort wel iets minder zo'n "nummertjes" gevoel... maar dat komt misschien ook omdat je de mensen in het UMC niet echt kent. Nooit meegesproken voor de punctie en zo, maar ik vond ze wel heel lief en relaxt toen!

Sterkte en succes in elk geval! :*
pi_140579141
Eehm hai.
Van niet zwanger kunnen worden ben ik nu aanbeland bij niet zwanger kunnen blijven :')
Hoe heet die medicatie ook alweer die je helpt zwanger te blijven? die vaginale pillen?

*deelt kusjes en knuffels uit*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_140580999
Hè nee Vlindur. ;(
De naam van de pillen is Utrogestan. Sterkte meid. :*
pi_140582986
Vlinder wat verdrietig :*
pi_140584555
Oh ja. Dank je. Misschien maar eens om de tafel gaan zitten met een arts.

Bedankt jullie :*
  zondag 1 juni 2014 @ 09:07:44 #158
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140590898
Vlindur, wat mega k*t... ;( Ik wens je veel sterkte. Verstandig dat je met je arts om de tafel gaat. :*
pi_140591339
Vlindur; wat ontzettend k*t! Dikke knuffel voor jou :*
pi_140591584
Dikke knuffel voor jou Vlindur
  zondag 1 juni 2014 @ 10:54:24 #161
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140591987
Vlindur :*
  zondag 1 juni 2014 @ 20:29:09 #162
57497 happyme28
I'm so happy
pi_140607151
Vlindur, je situatie is herkenbaar helaas! Hoop dat het jullie wel gaat lukken uiteindelijk. Heel veel sterkte!
pi_140726567
Vlindur, wat rot. Sterkte.

Wat een stilte hier. Hoe is het met iedereen?

Wij gaan dinsdag, na een lange pauze, weer terug de medische molen in.
Dubbel wel. Ik had echt gehoopt dat mijn lichaam het weer zelf op zou pakken, maar helaas. Nog steeds geen cyclus.
Aan de andere kant ben ik ook blij dat er weer wat gaat gebeuren en we weer een kans hebben.

Ik denk dat we nu voor IUI gaan.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:33:33 #164
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140737717
Vlinder :*

Arja fijn dat er weer wat gaat gebeuren, succes! ^O^

Hier gaat het ruk vandaar ook ff mijn afwezigheid :{ Afgelopen zondag eindelijk ongesteld geworden en het is net of hiermee alle ellende van de afgelopen 2,5 jaar en meer eruit komt. Zondag en maandag geleefd op oxazepam en s'nachts slapen met slaapmedicatie omdat ik anders gewoon nachten doorhaal. De oxazepam is nu weg maar ik besef, mede door een gesprek met mijn chef, dat ik het op deze manier niet ga redden. Hulp is ingeschakeld en moet nu wachten tot de man terug is van vakantie en ik kan gaan starten.
Ik denk zelf dat ik niet zoveel behandelingen nodig ben, ik weet waar ik de mist in ga en hoop eigenlijk dat ik nu kan gaan doorzetten om te gaan testen op o.a. ADHD (hier heb ik het al vaker over gehad hier ;) )

Verder is er ook een klein beetje goed nieuws. Ik ga volgende week bellen naar het ziekenhuis voor een gesprek met onze donor en de gyn. Ze heeft nog een aantal vragen maar zoals het er nu uitziet gaat ze voor 80% zeker nog de laatste ronde met ons doen *O* Dit zal pas ergens in september/oktober/november zijn aangezien ik eerst rust wil, hormoonloos wil zijn en relaxed op vakantie wil gaan.

Verder lees ik wel mee maar ik kon even geen puf vinden om te reageren. Voor een ieder hier een grote knuffel en een dikke :* en ik hoop dat er snel streepjes tevoorschijn gaan komen hier
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:54:47 #165
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140744289
Arja, jammer dat het inderdaad toch nodig is. Maar ik snap je gevoel heel goed. :*

Dobbey, toch ongesteld :* Wat super dat je donor bereid is meer jullie opnieuw dit traject in te gaan! En respect voor het feit dat je daarin de tijd neemt.

Met mij gaat het wel. Onder een steen gekropen. Binnenkort de intake in het ziekenhuis voor de ivf. Hopelijk kunnen er dan ook wat zaken gelijk gepland worden. Ik heb over zes weken vakantie en zou graag die vakantie (onderwijs) gebruiken om dit een eerste keer te doen. Geen idee of het allemaal zo snel kan alleen...

Hoe wordt dat trouwens überhaupt gepland? Met mijn pcos is er geen peil op te trekken wanneer ik weer eens ongesteld word. Nu met die hormonen wel steeds, maar dat mag ik nu niet meer gebruiken.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:11:10 #166
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140746717
Joehoeeeee er kan nog meer bij *O* zojuist het ontslag gekregen *O*

*einde sarcasme*

Godgloeiende....... Ben echt mega pissed......

Frummel :* helaas kan ik je geen antwoord geven maar 1 van de andere dames vast wel, succes!
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:18:07 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140746911
Jeetje Dobbey, je krijgt het wel voor je kiezen zo he. Goed om even rust in te bouwen en aan jezelf te gaan werken denk ik. Wel fijn dat je donor toch door wil.

Sterkte :*
pi_140747169
He kak Dobbey, wat een klotezooi... Sterkte meis! Wel fijn dat jullie donor misschien nog een laatste ronde mee wil doen! Hoop voor haar dat het dan wat makkelijker/pijnvrijer gaat.

Frummel, geen idee hoe het met pcos gaat, maar bij mij wordt alles heel nauwgezet getimed... Ik ben nu net anderhalve week bezig met de pil (lange traject/opbouw) en moet vanavond dus beginnen weer met de decapeptyl. Ondertussen heb ik al een hele planning liggen met wat wanneer moet dus als alle follikels prima groeien weet ik nu al dat ik over ongeveer 1 maand de punctie tegemoet kan zien, en dan heeft het ongesteld worden er verder niks meer mee te maken (moet nog wel een keer tussendoor als ik ben gestopt weer met de pil, maar datum start gonal ligt ook al vast).
Laat het je rustig uitleggen, doen ze vast wel :*
pi_140747979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:11 schreef dobbey het volgende:
Joehoeeeee er kan nog meer bij *O* zojuist het ontslag gekregen *O*

*einde sarcasme*

Godgloeiende....... Ben echt mega pissed......

Frummel :* helaas kan ik je geen antwoord geven maar 1 van de andere dames vast wel, succes!
Zat je al in de ziektewet? Dan mogen ze nl niet zomaar ontslaan. Sterkte :*
Home is where the O+ is...
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:23:34 #170
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140749336
Jeetje dobbey het zit je niet echt mee zeg :( :* Ik kan me voorstellen dat je pissed ben

Arja, balen dat je lijf het niet zelf oppakte, toch fijn dat je weer aan de slag kunt, soms voelen de tussen liggende periodes zo nutteloos.

Frummeltje, meestal begin je eerst me de pil (dus waarschijnlijk moet je wachten op je menstruatie) daarna, ga je decapeptyl spuiten, na een paar dagen mag je stoppen met de pil en krijg je een onttrekkingsbloeding, na weer een paar dagen mag je naast de decapeptyl, een stimulans spuit zetten die zorgen dat er eitjes gaan groeien (als je het korte protocol hebt begin je meteen met die 2 samen) door middel van inwendige echo word er om de zoveel dagen gekeken hoe je eitjes groeien, als ze groot genoeg zijn moet je pregnyl spuiten, 32-36u later heb je dan de punctie. Dit is een beetje globaal hoe het zou kunnen verlopen.
Hou je er rekening mee dat er een wachtlijst kan zijn en dat er afdelingen zijn die in de zomer op minimale bezettingen draaien. Niet dat je dadelijk teleurgesteld bent als je niet in je vakantie kan beginnen.

over 2 weken hebben een afspraak staan voor de evaluatie, ik ben langzaam bezig dingen op een rijtje te zetten en wat vragen, hopelijk kunnen en willen ze meewerken
pi_140757918
Frummeltje, ik moest medicatie nemen om een cyclus op te wekken (5 x 2 pillen/dag). Na een paar dagen werd ik dan ongesteld en dan begon de stimulatie.
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:29:56 #172
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140760111
Dank voor jullie ervaringen, dames. Blijkbaar toch even afwachten wat het ziekenhuis gaat doen. Ik hoop inderdaad net als bij Leonieke dat het op die manier opgewekt kan worden.

En ik vrees inderdaad een beetje voor de beschikbaarheid van het lab in de zomer. Herinner me namelijk van vorig jaar dat er daarvan wel posters in de wachtruimte hingen... Maar ik hoop zo dat het toch mogelijk is. Zou me een hoop rust geven als ik weet dat ik er alle tijd voor kan nemen in plaats van ook nog aan mijn werk moet denken... Het wordt al steeds lastiger merk ik om mijn gezicht in de plooi te houden met die pubers. Met al die hormonen hebben ze denk ik de afgelopen maanden ook al geen topdocent aan mij gehad...
pi_140776970
Dobbey: goed dat je aan de bel hebt getrokken voor hulp. Ik begrijp dat het traject en de hormonen er aardig hebben ingehakt voor je.
En dan nog een ontslag er bovenop, pff.
Is je vriend alweer terug? Niet leuk om nu alleen te zijn.

Frummel, spannend de eerste keer ivf. Irritant dat het lab minder beschikbaar is in de zomer, terwijl je er dan juist tijd en rust voor hebt.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:29:34 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140790716
Ooooh ik mag dit weekend op ons petekind passen, manlief en haar ouders gaan naar Pinkpop, geheel onverwachts nog.
Ik heb er nu al zin in, lekker tutten met het kleine ding O+ O+ O+
pi_140790905
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ooooh ik mag dit weekend op ons petekind passen, manlief en haar ouders gaan naar Pinkpop, geheel onverwachts nog.
Ik heb er nu al zin in, lekker tutten met het kleine ding O+ O+ O+
ooh heerlijk tutten! O+ lekker met water kledderen of is uk daar nog te klein voor?

anyway geniet ervan :)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:32:27 #176
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140792713
Ze is bijna 6 maandjes, maar even lekker afkoelen in het zwembad dat ik nog moet opzetten kan ze best. Verder gaan we denk ik veel wandelen..
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:56:09 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140799851
Dobbey, wat ontzettend k*t! Je werk leek echt super meegaand in alles. En nu ineens dit. Ik mag toch hopen dat het niks te maken heeft met het hele traject waar je in zit? Sterkte in ieder geval :*

Droomvrouwtje, wat heerlijk dat je daar zo van kunt genieten. Ik ben emotioneel gezien niet in staat om zulke dingen te doen zonder dat het extreem pijn doet van binnen. Knap dat je er op die manier toch iets moois uit weet te halen! :*

Klums, hoe gaat het? :*

Andere dames? :*
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:39:01 #178
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140809078
Het duurde ook even hoor voordat ik dat kon, maar nu. Ik voel me zo vereerd en ik ben ook onwijs blij en dankbaar dat ik die mogelijkheid ook krijg van hun. Ik kan me nu al verheugen als ze groter is en dan komt logeren en dan kamperen in de tuin O+ Dat soort dingetjes en ik hoop natuurlijk dat we haar ook een speelmaatje kunnen geven. Er zit dan wel sowieso een jaar tussen maar dat mag denk ik de pret niet drukken, mijn beste vriendinnetje vroeger was ook ouder dan mij.
pi_140919491
Zo, ik heb een nieuw plan van aanpak.

Eerst HSG.
Iemand ervaring mee? Pijnlijk?

Dan menopur spuiten en IUI.
Is menopur een beetje makkelijk te mengen en spuiten?
pi_140927318
Hej dames, na een tijdje lurken (durfde niet zo goed mee te posten ivm pas kort bezig in traject) ben ik nu een icsi-succesverhaal. Ik wilde jullie toch nog een dikke knuffel sturen, het is zó iets heftigs als de intense wens zo moeilijk of niet vervuld kan worden... Dappere dames zijn jullie allemaal!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_140928629
Gefeliciteerd JM! Succesverhalen horen we ook graag. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Arja het volgende:

Eerst HSG.

Wisselt enorm, ik vond hem enorm pijnlijk, anderen hier zijn er fluitend doorheen gefietst.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:52:05 #182
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140928735
Arja, fijn dat er een plan van aanpak is! Ik heb in december een hsg gehad en vond het heel erg meevallen. Ik heb me heel erg gefocust op het ontspannen tijdens het onderzoek, met name van onderen. Mijn man stond naast me en ik hield zijn hand vast zodat ik kon knijpen als ik wilde. Niet nodig gehad uiteindelijk. Ik had erna eigenlijk meer last ervan. Flinke buikkrampen. Vergelijkbaar met een menstruatiegevoel.

Lief jufmariska voor de support.

Wij hebben bericht gehad dat ons ziekenhuis geen zomersluiting en ook geen wachttijden heeft. Zou dus betekenen dat komende zomer waarschijnlijk wel gaat lukken. Op zich goed nieuws dus.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:05:53 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140933057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Arja het volgende:
Zo, ik heb een nieuw plan van aanpak.

Eerst HSG.

Dan menopur spuiten en IUI.
Is menopur een beetje makkelijk te mengen en spuiten?
Ja menopur is heel goed te doen. Ook als je meerdere moet spuiten heb je maar 1 watertje nodig. En de naaldjes zijn veel fijner dan bijvoorbeeld decapeptyl.
pi_140933383
+1 op wat Tico zegt.
pi_140957723
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:39 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het duurde ook even hoor voordat ik dat kon, maar nu. Ik voel me zo vereerd en ik ben ook onwijs blij en dankbaar dat ik die mogelijkheid ook krijg van hun. Ik kan me nu al verheugen als ze groter is en dan komt logeren en dan kamperen in de tuin O+ Dat soort dingetjes en ik hoop natuurlijk dat we haar ook een speelmaatje kunnen geven. Er zit dan wel sowieso een jaar tussen maar dat mag denk ik de pret niet drukken, mijn beste vriendinnetje vroeger was ook ouder dan mij.
Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt... ;)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:43:14 #186
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140964322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt... ;)
Dankjewel :* ze is ook zo leuk O+ We hebben het echt heerlijk gehad de afgelopen dagen. De volgende keer als ze komt logeren is man er ook bij hij is namelijk haar peetoom. Zo lief ook hoe ze zo gefocust op hem kan zijn, maar blijven lachen tot dat hij haar ziet en dan tegen haar begint te lachen en te praten. O+
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:06:15 #187
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140982555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dobbey, wat ontzettend k*t! Je werk leek echt super meegaand in alles. En nu ineens dit. Ik mag toch hopen dat het niks te maken heeft met het hele traject waar je in zit? Sterkte in ieder geval :*

Het heeft echt niets te maken met de kinderwens. Ik ben er gister nog even geweest en mijn chef gaf nogmaals aan dat hij er absoluut niet achter staat maar dat hij is overruled door het MT. Mijn functie komt te vervallen en er komt een combinatie calculator/inkoper. Aangezien ik van calculatie geen brood heb gegeten konden ze met mij dus geen kant uit. Mijn chef heeft wel mijn nummer want, net als ik, heeft hij het vermoeden dat alles zwaar in het honderd gaat lopen en in dat geval gaat hij er alles aan doen om me weer terug te krijgen.

@Arja ik zat inderdaad in de ziektewet maar had detacheringscontracten voor 3 mnd vandaar dat ze me er wel zo uit konden doen. Ik ben nu nog gewoon in de ziektewet via het uitzendbureau en blijf dat voorlopig ook.

Ondertussen maak ik me geen zorgen meer. Heb al een andere baan aangeboden gekregen voor als ik straks uitbehandeld ben. Ik doe vrijwilligerswerk bij een bewindvoersdster/budgetcoach etc en ze gaf al maanden aan me graag te willen hebben. We zijn nu aan het kijken hoe of wat maar zeer waarschijnlijk ga ik in september starten met een deeltijdstudie sociaal pedagogisch dienstverlening en maatschappelijk nog iets... Best dubieus omdat ik nu zelf bij de psych loop hahaha. De opleiding is dan niet voor maatschappelijk werk maar om cliënten te begeleiden (financieel) die onder bewindvoering staan (reclassering etc) of een pgb hebben. Iets wat super interessant is maar waar ik niet aan wilde omdat ik een baan had. (Studeren en ander werk is eng :D )

Hier gaat het ondertussen de goede kant uit. De ongesteldheid is over en de hormonen daarvan zijn weg dus ik ben weer iets meer de oude ik. Morgenmiddag heb ik de intake en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Volgende week ga ik bellen naar het Zwolle voor een afspraak met de gyn voor de donor en ons zodat wij en zij kunnen gaan nadenken over wat te gaan doen. De ergste klap is over, al zullen er nog wel wat volgen, dus we zien het allemaal wat zonniger in.

Voor een ieder die het nodig heeft een dikke :* en een knuffel en ik draai weer ff op de achtergrond mee.
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:27:13 #188
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140997541
Wat een gedoe zeg, wel fijn dat je chef zo achter je staat.
''fijn'' dat de hormonen weer een beetje normaal zijn en je weer je zelf voelt. Dikke knuf

Arja, wat is de reden dat ze eerst een HSG gaan doen?? Verder geen ervaring mee.

Frummel, fijn dat er geen wachtlijst is, hopelijk zit het lekker mee en kan je in de vakantie al aan de slag

Hier een wazig verhaal, ik had gisteren ongesteld moeten worden, ik ben normaal echt klokslag, van het weekend al duidelijk tekenen dat het er aan kwam, bruin/roze afscheiding, gisteren werd ik wakker met flinke buikpijn en bloedverlies (niet veel maar het was helder rood) dus ik wist wel hoe laat het was, maar daarna niks noppes nada, ben toen met pijnstillers terug naar bed gegaan en toen ik wakker werd was alles weg, geen buikpijn geen bloedverlies. En vandaag ook helemaal niks, maar omdat ik weer aan de pil wil/moet is een menstruatie natuurlijk wel zo handig. Het enige waar ik last van heb is pijnlijke tetten. Ik heb ook geen gevoel meer dat ik uberhaupt nog ongesteld ga worden. Dus maar voor de zekerheid er een testje tegen aan gegooid (de kans is nihil natuurlijk) en zoals verwacht omo-wit. Echt al die maanden ben ik zo netjes op tijd en juist nu gooit mijn lijf roet in het eten. Stom gedoe ook...
Zo dat moest ik even kwijt :)
pi_141011002
Dobbey, fijn dat het de goede kant op gaat.

Dv: irritant als je lijf ineens dwars ligt.

De HSG is standaard. Heb 7 rondes hormonen gehad, zonder zwangerschap tot gevolg. Voor ze dan IUI doen, willen ze eerst zeker weten of de eileiders niet verstopt zijn etc.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:48:43 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141144416
http://www.nu.nl/gezondhe(...)wangerschap-ivf.html

Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf

Onderzoekers van het Erasmus MC hebben ontdekt hoe ze kunnen voorspellen welke vrouwen wel en welke niet zwanger zullen worden na een ivf-behandeling.

Foto: ANP

Door bepaalde bacteriën te meten in de urine of de vagina kan met 96 procent zekerheid worden voorspeld of een ivf-poging binnen een jaar succesvol zal zijn.

Door deze ontdekking hoeven vrouwen in de toekomst niet meer onnodig een ivf-behandeling te ondergaan en kunnen miljoenen euros worden bespaard. Bij ivf wordt een eicel buiten de baarmoeder (bijvoorbeeld in een reageerbuis) bevrucht en plaatsen artsen het embryo daarna in de baarmoeder.

De kans dat een vrouw bij een zon ivf-poging zwanger raakt is rond de 30 procent. Tot nu toe was niet duidelijk waarom 7 van de 10 vrouwen na ivf niet in verwachting raakte.

Bij toeval ontdekten de onderzoekers dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën in de urinewegen en de vagina hierbij een grote rol spelen.

Urineweginfecties

Aanvankelijk wilden de onderzoekers slechts weten waarom sommige kinderen last hebben van terugkerende urineweginfecties. Daarvoor werd bij deze kinderen gekeken of en welke bacteriën zij in hun blaas hadden.

Vervolgens wilden de onderzoekers weten hoe deze bacteriën zich zouden gaan gedragen als de situatie van de gastheer drastisch zou veranderen. Ze zochten een groep proefpersonen van wie ze zeker wisten dat de situatie in hun lichaam een grote verandering zou ondergaan.

Microbioom

"Bij vrouwen die zwanger worden verandert er veel. Het immuunsysteem verandert, maar bijvoorbeeld ook de zuurgraad van de urine", zegt onderzoeksleider Dik Kok, onderzoeker urologie aan het Erasmus MC. Er is urine verzameld van 82 vrouwen die aan het begin stonden van een ivf-traject waarin promovendus Delshad Maghdid veranderingen in de bacteriepopulatie, ook wel het microbioom genoemd, heeft onderzocht.

Het microbioom verandert sterk tijdens zwangerschap. Het gehalte aan Lactobacillus neemt af en in plaats daarvan komt veelal Staphylococcus. Op basis van de aanwezigheid van vier bacteriesoorten, Lactobacillus, Staphylococcus, E-coli en Bacillus in het uro-genitaal gebied is met 96 procent zekerheid te voorspellen dat een vrouw niet zwanger zal worden na ivf.

Het is belangrijk om te beseffen dat die bacteriën zich niet bevinden op de plek waar het embryo moet gaan innestelen en dat ze dat innestelingsproces ook niet actief beïnvloeden. Het is niet zo dat een ivf-poging zal mislukken omdat er bepaalde bacteriën aanwezig zijn. Het is wel zo dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën aangeeft welke overlevingskans de vrouw het embryo zal aanbieden. De onderzoekers denken dat de samenstelling van het microbioom iets zegt over de ontvankelijkheid van het baarmoederslijmvlies waarin het embryo zich na de bevruchting moet nestelen.

Stress besparen

Kok: "Een ivf-traject is zeer belastend. De test kan vrouwen en hun partners veel stress besparen. Een aantal vrouwen die niet zwanger zijn geraakt na ivf zegt achteraf dat ze er nooit aan zouden zijn begonnen als ze hadden geweten hoe zwaar het psychisch zou zijn. Daarnaast kan de test miljoenen euros aan onnodige zorgkosten per jaar besparen. In Nederland worden de eerste drie ivf-pogingen vergoed uit het basispakket. Als je op voorhand weet bij welke vrouwen op dat moment een poging zinloos lijkt, hoef je geen onnodige ivf-behandelingen te doen."
pi_141156383
Zo, HSG overleefd.
De eerste foto was perfect, alles zag er goed uit.
Na half uur controle foto en toen bleek dat er nog vocht was achtergebleven. Kan eventueel verkleving zijn van mijn blinde darm operatie, maar het kan ook niks zijn.
Heb voor de zekerheid antibiotica gekregen om infectie tegen te gaan.

Ze gaan de foto nog in het team bespreken en dan heb ik 3 juli weer een afspraak met uitleg over IUI
  maandag 16 juni 2014 @ 19:25:17 #192
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141164279
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef Arja het volgende:
Zo, HSG overleefd.
De eerste foto was perfect, alles zag er goed uit.
Na half uur controle foto en toen bleek dat er nog vocht was achtergebleven. Kan eventueel verkleving zijn van mijn blinde darm operatie, maar het kan ook niks zijn.
Heb voor de zekerheid antibiotica gekregen om infectie tegen te gaan.

Ze gaan de foto nog in het team bespreken en dan heb ik 3 juli weer een afspraak met uitleg over IUI
Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?

Hier heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor het evaluatie gesprek. 21 augusutus gaan we maar eens kijken hoe en wat er eventueel anders kan voor onze donor en dan maar eens kijken of we de laatste poging in gaan.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:40:40 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141169550
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?

Hier heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor het evaluatie gesprek. 21 augusutus gaan we maar eens kijken hoe en wat er eventueel anders kan voor onze donor en dan maar eens kijken of we de laatste poging in gaan.
Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?
pi_141171479
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:48 schreef Ticootje het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)wangerschap-ivf.html

Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf

Onderzoekers van het Erasmus MC hebben ontdekt hoe ze kunnen voorspellen welke vrouwen wel en welke niet zwanger zullen worden na een ivf-behandeling.

Foto: ANP

Door bepaalde bacteriën te meten in de urine of de vagina kan met 96 procent zekerheid worden voorspeld of een ivf-poging binnen een jaar succesvol zal zijn.

Door deze ontdekking hoeven vrouwen in de toekomst niet meer onnodig een ivf-behandeling te ondergaan en kunnen miljoenen euros worden bespaard. Bij ivf wordt een eicel buiten de baarmoeder (bijvoorbeeld in een reageerbuis) bevrucht en plaatsen artsen het embryo daarna in de baarmoeder.

De kans dat een vrouw bij een zon ivf-poging zwanger raakt is rond de 30 procent. Tot nu toe was niet duidelijk waarom 7 van de 10 vrouwen na ivf niet in verwachting raakte.

Bij toeval ontdekten de onderzoekers dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën in de urinewegen en de vagina hierbij een grote rol spelen.

Urineweginfecties

Aanvankelijk wilden de onderzoekers slechts weten waarom sommige kinderen last hebben van terugkerende urineweginfecties. Daarvoor werd bij deze kinderen gekeken of en welke bacteriën zij in hun blaas hadden.

Vervolgens wilden de onderzoekers weten hoe deze bacteriën zich zouden gaan gedragen als de situatie van de gastheer drastisch zou veranderen. Ze zochten een groep proefpersonen van wie ze zeker wisten dat de situatie in hun lichaam een grote verandering zou ondergaan.

Microbioom

"Bij vrouwen die zwanger worden verandert er veel. Het immuunsysteem verandert, maar bijvoorbeeld ook de zuurgraad van de urine", zegt onderzoeksleider Dik Kok, onderzoeker urologie aan het Erasmus MC. Er is urine verzameld van 82 vrouwen die aan het begin stonden van een ivf-traject waarin promovendus Delshad Maghdid veranderingen in de bacteriepopulatie, ook wel het microbioom genoemd, heeft onderzocht.

Het microbioom verandert sterk tijdens zwangerschap. Het gehalte aan Lactobacillus neemt af en in plaats daarvan komt veelal Staphylococcus. Op basis van de aanwezigheid van vier bacteriesoorten, Lactobacillus, Staphylococcus, E-coli en Bacillus in het uro-genitaal gebied is met 96 procent zekerheid te voorspellen dat een vrouw niet zwanger zal worden na ivf.

Het is belangrijk om te beseffen dat die bacteriën zich niet bevinden op de plek waar het embryo moet gaan innestelen en dat ze dat innestelingsproces ook niet actief beïnvloeden. Het is niet zo dat een ivf-poging zal mislukken omdat er bepaalde bacteriën aanwezig zijn. Het is wel zo dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën aangeeft welke overlevingskans de vrouw het embryo zal aanbieden. De onderzoekers denken dat de samenstelling van het microbioom iets zegt over de ontvankelijkheid van het baarmoederslijmvlies waarin het embryo zich na de bevruchting moet nestelen.

Stress besparen

Kok: "Een ivf-traject is zeer belastend. De test kan vrouwen en hun partners veel stress besparen. Een aantal vrouwen die niet zwanger zijn geraakt na ivf zegt achteraf dat ze er nooit aan zouden zijn begonnen als ze hadden geweten hoe zwaar het psychisch zou zijn. Daarnaast kan de test miljoenen euros aan onnodige zorgkosten per jaar besparen. In Nederland worden de eerste drie ivf-pogingen vergoed uit het basispakket. Als je op voorhand weet bij welke vrouwen op dat moment een poging zinloos lijkt, hoef je geen onnodige ivf-behandelingen te doen."

Bijzonder.... ben benieuwd of ze nou dan ook aan de slag gaan om die waardes te kunnen manipuleren/bewerken zodat de vrouwen bij wie het dus kennelijk kansloos is, te verbeteren in kansrijk.
pi_141171542
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?
Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?
pi_141171707
Oh sorry Ticootje, lijkt een beetje basherig misschien, is niet zo bedoeld!

Spannend Dobbey.
Arja, fijn dat het meeviel! *O* ben benieuwd of de IUI nu een betere kans maakt! Zou wel fijn zijn.

Hier weer vol aan de spuit :D Nog effe dan weer op zoek naar follikels... Hopelijk reageren ze wat beter met een hogere dosis Gonal.
pi_141177024
Dobbey: ik vond het pijnlijk en heb wel een traantje gelaten, maar ook weer niet ondraaglijk. Heb wel nog steeds buikpijn.

Hoe is het met je? Goed om even pauze te hebben?

Lijn: ik vroeg me hetzelfde af bij het artikel van Tico. De toon van het artikel is om die vrouwen gewoon af te schrijven en "de stress te besparen", in plaats van kijken hoe de zuurgraad verbeterd kan worden.

Succes met spuiten!
  maandag 16 juni 2014 @ 22:17:02 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141177163
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:01 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?
Ik bedoel meer, als je weet dat de kwaliteit van de oogst niet dusdanig is, zodat je nog maar 1 terugplaatsing hebt, zou je dan niet liever naar een donor opzoek met meer kansen?
pi_141177460
Maar dat is toch heel lastig te bepalen van tevoren? Ik had telkens zomaar 20 eitjes maar ik heb nog nooit iets in de vriezer gehad.

En ik denk dat artsen ook niet van tevoren kunnen gokken wat het succespercentage is toch?
  maandag 16 juni 2014 @ 22:23:14 #200
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141177551
@tico, maar de kwaliteit van die oogst zegt niks over een volgende poging met dezelfde of andere donor. Maar dat is iets volgens mij wat je wel kan aankaarten bij de gyn, is het zinvol om dezelfde donor te hebben of zoeken naar een andere. Puur afgaan op eigen ervaring (zonder donor) qua opbrengst, zou ik bij dezelfde donor blijven.

Wat Nikki dus zegt, ik had de eerste poging niks om in te vriezen en een tp van een matig embryo, de 2e keer had ik een top kwaliteit embryo voor verse tp en 2 cryos die na ontdooien ook nog steeds van top kwaliteit waren

Dat artikel had ik van de week ook gelezen, ik vraag me dan idd wel af, gaan die vrouwen helemaal geen ivf meer doen? Of is er een mogelijkheid om te zorgen dat het lichaam wel in balans is
  maandag 16 juni 2014 @ 22:28:11 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141177914
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:23 schreef droomvrouwtje het volgende:
@tico, maar de kwaliteit van die oogst zegt niks over een volgende poging met dezelfde of andere donor. Maar dat is iets volgens mij wat je wel kan aankaarten bij de gyn, is het zinvol om dezelfde donor te hebben of zoeken naar een andere. Puur afgaan op eigen ervaring (zonder donor) qua opbrengst, zou ik bij dezelfde donor blijven.

Wat Nikki dus zegt, ik had de eerste poging niks om in te vriezen en een tp van een matig embryo, de 2e keer had ik een top kwaliteit embryo voor verse tp en 2 cryos die na ontdooien ook nog steeds van top kwaliteit waren

Dat artikel had ik van de week ook gelezen, ik vraag me dan idd wel af, gaan die vrouwen helemaal geen ivf meer doen? Of is er een mogelijkheid om te zorgen dat het lichaam wel in balans is
Gokje, verzekeraars grijpen zo'n onderzoek aan om mensen vooraf te kunnen laten beoordelen of ze wel of niet in aanmerking komen voor vergoeding.
pi_141179651
Wat Tico zegt ben ik ook een beetje bang voor. Al hoop ik dat verzekeraars dat niet mogen.
En ook al krijgt een vrouw te horen dat de kans klein is, dan nog denk ik dat de meeste wel een ivf poging zullen starten. Ik zou me er geloof ik niet dooraten weerhouden. :@

En ik vraag me dan ook af of deze onderzoeksresultaten ook gelden voor mensen die op de normale manier zwanger willen worden. Zou daar dan ook van gezrgd kunnen worden dat ze x% kans hebben om binnen periode x zwanger te worden.
pi_141189652
Heel kort: onderzoek leidt over het algemeen juist tot meer vragen en nieuwe onderzoeken. Lijkt me niet waarschijnlijk dat deze kennis een eindpunt is, maar juist het begin van meer.

Sterkte voor alle schrijfsters hier. Ondertussen allemaal al weer zo lang bezig. :*
pi_141190744
Nou idd, ik ben ook bang dat dit vooral richting verzekeraars een uitgangspunt zal zijn om bijvoorbeeld niet meer te vergoeden, maar ja, wat dan... En je kunt wel roepen "ik zou me er niet door laten weerhouden" maar het is nogal een duur grapje als je het zelf moet betalen volgens mij hoor.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:32:50 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141191976
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Gokje, verzekeraars grijpen zo'n onderzoek aan om mensen vooraf te kunnen laten beoordelen of ze wel of niet in aanmerking komen voor vergoeding.
Dat lijkt me logisch, het artikel spreekt ook van "tientallen miljoenen euro's besparing".
Als het 96% zeker is dat het binnen een jaar lukt, is dat een goede kans. De grote vraag is wat de kans is voor degenen die hier buiten vallen.
Dus:
-100 vrouwen:
-25 hiervan krijgen 96% zekerheid ==> binnen een jaar 24 zwangerschappen
-75 vrouwen krijgen geen 96% zekerheid. Maar hier zegt deze test (volgens dit artikel) helemaal niets over. Wat krijgen ze dan wel? 80%? 50%? 4%?
Hier zou je iets over kunnen zeggen, als je zou weten hoeveel procent er nu zwanger is binnen een jaar, maar die gegevens kan ik niet vinden. Wel per poging, maar niet per jaar. Dat maakt de claim in het artikel ook vreemd: hoe kan je zeggen "binnen een jaar" als je niet weet hoeveel pogingen daar bij horen?
Als ik kijk naar data van het UMC, komen er uit 1276 cycli 188 doorgaande zwangerschappen bij IVF. Dat is 14.7%.
Als ik uitga van 2 pogingen in een jaar, betekent dit:
-100 vrouwen:
-29 hiervan zijn binnen een jaar zwanger
Als ik dit combineer met de (uit de losse pols geschudde!) cijfers hierboven, zou het kunnen dat er nog 5 zwangerschappen over zijn voor degenen die buiten de 96% zekerheid vallen. Dat maakt de kans daar 5 van de 75 ==> 6.7% zekerheid. Dus 14 keer zo laag als de vrouwen die 96% zekerheid kregen.
Maar nogmaals: deze getallen ontbreken helaas, dus ik kan alleen statistisch gokken.
pi_141193900
RemcoDelft, ik vind het artikel ook erg vreemd want ik mis getallen. Ze zeggen dat 7 van de 10 vrouwen niet zwanger wordt na een IVF poging, maar dat is dan slechts 1 poging wat ze rekenen (30% slagingskans). Daardoor lijkt het net alsof IVF heel weinig kans biedt en dat als je dus een verkeerd microbioom hebt, dan heb je helemaal een probleem, anders heb je opeens 96% zekerheid over die 30%.

Over alle pogingen heen zegt de statistiek in Belgie o.a. dat (6 pogingen vergoed) meer dan 70% van de vrouwen bevallen uit het traject komen. In Nederland is het iets lager omdat er maar 3 pogingen vergoed worden.

Artsen weten al lang dat sommige vrouwen een hogere kans hebben dan anderen, al kunnen ze nog niet goed uitzoeken waarom en wat er dan aan te doen valt. Mijn zus heeft weinig eicellen (verlaagd AMH) en altijd weinig embryos waarvan de deling ook niet altijd goed gaat, maar heeft toch een IVF kind, wat de arts heel logisch vond, want ze heeft 5 natuurlijke zwangerschappen gehad. Zwanger blijven was het probleem. En ook dat nadat je bevallen bent van een IVF-kind het natuurlijk zwanger worden soms opeens ook gaat (als je voldoende zaadkwaliteit hebt, zelf een ovulatie hebt en natuurlijk eileiders).

Ik vraag me inderdaad af of die 4% met een verkeerd microbioom hoog vertegenwoordigd is in de 30% van de mensen die het traject verlaat zonder kind. Als dat zo is, dan vind ik het een goed idee om mensen te laten testen, zodat je weet waar je aan begint en een extra idee hebt over je kansen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:20:59 #207
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141195414
Als de donor wil dan gaan we idd door met deze donor. Aan haar eicellen ligt het niet die zijn van perfecte kwaliteit dus voor ons geen reden om het niet te doen. Van de 7 eicellen die gevonden zijn, zijn ze alle 7 overgebleven na het "ontpellen" voor de ICSI en alle 7 hebben ze in eerste instantie doorgedeeld pas daarna is het mis gegaan. Misschien heel cru van mij maar ik zie het als een soort natuurlijke selectie. De anderen zijn afgevallen omdat er iets niet in de haak was :@ We zijn allang blij dat we die ene kans hebben gehad ;)

Als we weer maar een kans krijgen Tsja, dan is het zo... Maar dan hebben wij voor ons wel het idee dat we er alles aan gedaan hebben. Ondertussen zijn we ook een andere weg ingeslagen en 2 juli hebben we de eerste bijeenkomst voor pleegzorg. Mochten we tegen die tijd dat alles hiervan achter de rug is toch zwanger zijn dan maakt het voor ons niet uit want waar er 1 is kunnen er ook 2 zijn al dan niet van ons zelf ^O^

@Arja, de rust doet me inderdaad goed en ook dat ik mijn baan kwijt ben geeft me nu even, heel raar, meer mogelijkheden en rust. Vanaf woensdag ga ik in behandeling voor een stukje onverwerkt verleden wat er nog zit en om de afgelopen 2,5 jaar te verwerken daarnaast word het traject opgestart om te testen op ADHD/ADD want dat moddert nu ook al een tijd door. Ik ben me nu, mede door het pleegzorg traject, heel bewust dat het tijd word om dingen aan te pakken. Nu ik in de ziektewet zit via het uitzendbureau pak ik dit met beide handen aan. Het word best heftig maar ook dat zullen we wel overleven. Onze blik is nog steeds op de toekomst gericht en op welke manier die ingevuld word maakt niet uit. We komen er wel het duurt alleen ff iets langer dan bij het "doorsnee" stel :+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:23:26 #208
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141195511
En toen was er nog een pagina :@

Ik ben ook heel benieuwd waar dat artikel naar toe gaat leiden. Ik mis ook idd de aantallen en hoop niet dat stellen die een negatief onderzoek hebben straks voor het blok worden gegooid en de behandelingen (deels) zelf moeten gaan betalen -O-
pi_141196825
Dobbey spannend. En fijn dat je wat rust hebt :*

Ik heb nog een vraagje. Wanneer spreek je van een een goede deling embryo? Riley is van een cryo tp en had zich toen ik de terugplaatsing kreeg zich tot 6 cellig gedeeld.

En nogmaals :* voor alle dames hier. Ik gluur zo af en toe naar jullie trajecten en duim mee met jullie :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:24:46 #210
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141197450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:06 schreef Omentielvo het volgende:
Dobbey spannend. En fijn dat je wat rust hebt :*

Ik heb nog een vraagje. Wanneer spreek je van een een goede deling embryo? Riley is van een cryo tp en had zich toen ik de terugplaatsing kreeg zich tot 6 cellig gedeeld.

En nogmaals :* voor alle dames hier. Ik gluur zo af en toe naar jullie trajecten en duim mee met jullie :*
In Zwolle hanteren ze 8 cellig en egaal verdeeld over het geheel, dus alle delingen gelijk. Om ze in Zwolle in te mogen vriezen moeten de embryo's ook allemaal aan dat criterium voldoen. 1 afwijking en ze worden vernietigd (wat dus bij 2 van ons is gebeurd)
pi_141199317
Bij de tp die ik had (verse, dus wellicht andere criteria) was het tot 7-cellig gedeeld en inderdaad ook zonder fragmentaties... dit noemden ze erg goed. Helaas was er niks verder om uberhaupt in te vriezen want er was maar 1 van de 2 gaan delen na injectie.
pi_141222541
Dobbey: ik wil even zeggen dat je, ondanks alles, zo positief bent. Ik vind je een vechter!
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:54:40 #213
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141235799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:59 schreef Arja het volgende:
Dobbey: ik wil even zeggen dat je, ondanks alles, zo positief bent. Ik vind je een vechter!
O+ dankjewel ^O^ Voor de meeste mensen een zegen in mijn geval af en toe een vloek :@ Ik ga net zolang door tot ik er zelf bij neerval maar ook dan staat de nuchterheid voorop en hou ik het doel voor ogen en is het al snel hup schouders eronder en weer door. Helaas/gelukkig iets wat ik heb overgehouden uit mijn verleden.. Vroeger had ik geen keus ik was alleen en zorgde alleen voor mezelf en nu wil ik nog wel eens vergeten dat het niet meer ik tegen de rest van de wereld is maar wij tegen de halve wereld ;)
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2014 @ 10:11:36 #214
70532 loveli
N
pi_141236195
edit
*of je neemt een kop koffie en leest het artikel nog een keer goed voor je reageert*

[ Bericht 94% gewijzigd door loveli op 18-06-2014 10:43:58 ]
crap in = crap out
pi_141289360
Ola! Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan. Hier alles redelijk ok, ben blij dat ik van de hormonen af ben. Verbaas me achteraf altijd hoeveel impact het hele proces op mij heeft terwijl ik op dat moment op een standje verstand op 0 en doorgaan sta.

Ik zit iig een stuk lekkerder in mijn vel. We hebben nu 2 IUI rondes met Puregon & Pregnyl gehad, denk dat we in augustus de laatste ronde doen en dan "moeten" we beslissen of we het IVF traject inwillen.

Ben van de week ook nog naar de huisarts geweest om een verwijskaart te krijgen om bloed te prikken en mijn schildklier te checken. Las dat dat ook impact kan hebben op vruchtbaarheid (valt het op dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken :') ) en afvallen gaat al jaaaaren erg lastig, dus wie weet dat daar iets uitkomt.

Ik word er af en toe een beetje droevig van, we zijn al bijna 3 jaar bezig. Ik word 36 over een paar maanden, tik-tok....ik hoor de klok op de achtergrond.
pi_141296609
Dobbey :* wat is het toch een rotsituatie.

Aurum, sterkte met het nemen van de een beslissing die voor jullie goed voelt. Mijn enige advies is om op internet geen ervaringen van andere mensen met IVF op te zoeken. Het is voor iedereen anders, de één fietst er zo doorheen en de ander heeft bijna elke bijwerking die je maar kan bedenken. Je kunt van tevoren niet voorspellen hoe het voor jou gaat zijn/voelen. Ik duim voor je dat de laatste IUI gewoon een groot succes wordt en zodat je nieteens hoeft na te denken over IVF. :*

Mijn zusje is dinsdag op gesprek geweest in Maastricht. Ze mag niet naar België omdat de behandeling inmiddels is toegestaan in Nederland. De behandeling gaat nu plaatsvinden in het AMC in Amsterdam. In ieder geval is het traject opgestart en als alle vooronderzoeken goed zijn mag ze waarschijnlijk over een maand of 5-6 wel beginnen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:57:41 #217
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_141301827
dobbey, ik sluit me helemaal aan bij de andere dames. Je bent echt heel sterk! :* Ik hoop dat jullie niet te lang hoeven te wachten voor de laatste poging.

aurum :* Fijn dat je je prettiger voelt momenteel. Ik kan me ergens ook voorstellen dat door de rust die jullie steeds tussentijds nemen, het traject je op een bepaalde manier ook minder overvalt of zo. Ik ben zelf iemand die maar doorgaat, maar daardoor heb ik ook wel vaak het gevoel dat alles overgenomen is van me. Zit mezelf daarin soms best in de weg.

Nikki, op zich fijn dat het tegenwoordig in Nederland kan! Is er een wachtlijst daarvoor, dat het nog vijf a zes maanden duurt?

Lijnloos, ik duim voor jou! Het moet gewoon lukken, toch? ^O^

droomvrouwtje, hoe is het met jou?

Voor alle andere dames, meelezers en betrokkenen: een dikke knuffel :*

---

Wij hebben de intake voor de ivf achter de rug. Ging erg soepel; ik had echt gedacht dat dit meerdere gesprekken zou gaan kosten! Vandaag zijn de contracten getekend en hebben we ook gelijk bloedonderzoek laten doen. Van dat laatste krijgen we volgende week de uitslag, maar dat is voor mij meer formaliteit dan dat ik werkelijk bang ben voor de uitslag.

Het recept voor alle medicatie inmiddels ook meegekregen, inclusief een recept voor Provera. Als mijn cyclus niet snel genoeg uit zichzelf op gang wil komen, dan mag ik de natuur een handje helpen. Ik ben zo opgelucht! Ergens voelt het ineens als een stukje controle dat ik terug krijg. We mogen helemaal zelf bepalen wanneer we willen starten, er is geen wachttijd. Uiteraard wel afhankelijk van mijn menstruatie, maar dat kan ik sturen door de provera.

En ik moet zeggen dat het ergens ook wel geruststellend was dat er van alles mogelijk is tijdens de punctie qua pijnmedicatie. Alleen al het feit dat het mogelijk is, zorgt ervoor dat ik het op zich wel zie zitten.

Vreemd gevoel hoor, dat we wegliepen met de gedachte: nu wordt het ivf. Maar ergens zijn we ook blij. Blij dat we nu eindelijk een echte kans gaan krijgen. Ik kan niet wachten...
pi_141311812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nikki, op zich fijn dat het tegenwoordig in Nederland kan! Is er een wachtlijst daarvoor, dat het nog vijf a zes maanden duurt?
Het voortraject duurt een maand of 3-4-5 en daarna mogen ze starten. Ze gaan eerst onderzoeken of PGD mogelijk is voor de combinatie van hun genen en die van onze ouders. Dat onderzoek duurt dus zo lang. En ondertussen worden tegelijkertijd de normale vooronderzoeken voor IVF gedaan dus met een beetje geluk kan ze dit jaar nog starten. Voor de IVF is er geloof ik geen wachtlijst .

Wat fijn dat jullie een plan hebben. Ik kan me goed voorstellen dat het ondanks dat het weer een stapje verder de MMM in is toch ook enigszins een opluchting is. Nu komt er tenminste actie. En die punctie komt wel goed hoor, je moet het zo zien, het duurt maar een minuut of 10-20. Ga in je eigen wereld zitten, focus op je ademhaling en dan is het zo voorbij. Ik vond maar 1 van de vier puncties wat naar en er zijn bij mij alle 4 de keren zo'n 20 follikels aangeprikt. :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 07:55:12 #219
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_141317396
Ah oké, daar zit de wachttijd dus in. Viel me inderdaad ook op dat er bij ons ziekenhuis geen wachttijd is voor ivf. Hopelijk kan je zus inderdaad dit jaar starten!

En punctie komt vast goed. Natuurlijk heeft iedereen weer een andere pijnbeleving, maar ik mag misschien wel wat meer op mezelf vertrouwen :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:31:55 #220
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141322050
Even vluchtig gelezen, dus kan zijn dat ik wat vergeten ben..

Dobbey, wat klink je sterk! Fijn dat je ondanks dat het balen is, je toch wat positiefs kunt halen aan het feit dat je nu geen werk hebt, Op deze manier heb je denk ik toch wat meer rust om aan jezelf te werken ipv een hijgende werkgever in je nek te hebben. Dikke knuf voor jou :*

Hmm criteria voor tp is dan nog al verschillend,de laatste keer was hij 8 cellig na ontdooien en op moment van terugplaatsen, de allereerste tp weet ik eigenlijk niet, kan ik volgende week wel eens vragen als ik de afspraak heb.

Aurum :* Ik snap dat je droevig bent. Goed idee om je schildklier te laten checken. En die biologische klok, soms zou je willen dat je hem even uit kunt zetten. Pff en 3 jaar alweer, ik hoop en duim dat het niet nodig is om het ivf traject in te moeten

Frummel, wat fijn dat je al zo snel aan de beurt bent!! Hopelijk laat je menstruatie niet lang op zich wachten :*

Nikki wat fijn dat je zusje niet naar Belgie hoeft maar het ook hier kan.

Hier weer aan de pil, beetje een rollercoaster week achter de rug gehad, week overtijd, vage testen. Maar uiteindelijk niet zwanger en gewoon ongesteld geworden. Toen kwam alles even hard binnen, ben blij dat ik maandag naar de psycholoog mag, hoe wel het heel goed ging de afgelopen maanden, heeft dit me toch een kleine knauw gegeven. Het helpt denk ik ook niet dat het lichamelijk ook niet zo wil lukken, de endometriose speelt weer op, moe, pijn van top tot teen, dit gaat dan meestal hand in hand met een donkere wolk. Afvallen wil niet lukken (sowieso sinds het stoppen met de hormonen niet) dus frustratie om mijn lijf alom..

Lijn hoe gaat het bij jou?? Wanneer heb je de eerste echo??
pi_141323214
Aurum: 36 jaar-tik-tak-boks. Ik herken je gevoel helemaal.
Als het goed is, is je schildklier al een keer tijdens bloed-onderzoek gecontroleerd. Bij mij in ieder geval wel, samen met een aantal hormonen.

Frummel: ik kan me goed voorstellen dat ivf juist kan voelen als een echte kans eindelijk. Spannend hoor.
Ik houd er in mijn achterhoofd ook rekening mee dat wij daar misschien ook op uit komen. Maar eerst maar een paar keer IUI proberen.

Dv: he wat naar dat je lijf je zo in de steek laat. Kan me je frustratie goed voorstellen en dan ook nog die fysieke pijn erbij.
Sterkte
pi_141324061
:* voor iedereen
Ben op vakantie, wel bijgelezen maar @ mobiel en lastig te reageren...

Gisteren begonnen met provera. Al 2 dagen in de ochtend wat bloed, hormonaal en kramp maar het zet niet door, dus hopelijk helpt de provera een handje!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:36:01 #223
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_141363785
droomvrouwtje :*

Klums, hopelijk breekt het snel door en kun je weer verder :*

(8> en ik gaan er even een weekendje op uit samen. Even relaxen! :W
pi_141363805
Heerlijk frummel, geniet ervan!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:58:42 #225
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141367664
Klumsy en frummel geniet ervan dames!! 😘
  donderdag 26 juni 2014 @ 06:31:07 #226
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_141564512
Weekend was fijn :) toch altijd goed voor de relatie! *;
Zijn er hier dames die ervaring hebben met cetrotide als onderdrukker van de eisprong tijdens ivf? Die moet ik vanaf dag zeven gaan spuiten namelijk.
pi_141680329
Geeb ervaring mee, frummeltje. Succes met spuiten.

Hoe is het met de andere dames?

Wij gaan woensdag weer naar het ziekenhuis om de HSG te bespreken en de IUI.

Ik ben er na deze lange pauze wel weer aan toe om verder te gaan.
  maandag 30 juni 2014 @ 15:37:00 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141725104
@Frummel nee geen ervaring mee

@Arja spannend, ik ben eens benieuwd wat er uit komt

Hoe is het met de rest van de meiden??
  maandag 30 juni 2014 @ 22:39:24 #229
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_141744508
Spannend, Arja. Ik hoop dat iui jullie veel moois gaat brengen :*

Ik heb samen met (8> as zaterdag als de datum gekozen om te starten met de provera. Vond de gynaecoloog ook prima. Vorige keer was ik binnen drie dagen daarna ongesteld. We gaan nu dus echt beginnen...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:48:41 #230
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141756047
Wij zijn hier hard aan het nadenken wat we gaan doen maar zoals het er nu uit ziet moeten we, als we nog wat gaan doen, alles nog wat langer doorschuiven dan september. Vorige week de diagnose binnen gekregen van de psycholoog en ik ben gediagnostiseerd met PTSS -O- 12 augustus ga ik starten met EMDR therapie om dit op te lossen. Morgen een afspraak bij de psychiater voor de ADHD testen en overleg over wat wijsheid is in deze en het eventuele gebruik van tijdelijke medicatie :{

We zien wel... Ik draai hier wel op de achtergrond mee maar kan momenteel niets onthouden dus reageren is gewoon lastig. Ik denk wel aan jullie en zal jullie ook zeker blijven volgen en af en toe reageren :*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:11:09 #231
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141756420
Dobbey :* jeetje lieverd. Heftig zeg. Ik hoop dat de therapie je gaat helpen. Dat je niet reageerd is niet erg. Je hebt de energie nu hard nodig voor jezelf.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 19:16:17 #232
313574 klumsy
Lola O+
pi_141776356
Dobbey wat heftig :*

Hier vandaag eindelijk ongesteld geworden, dus donderdag beginnen met spuiten en dan
Volgende week vrijdag eerste echo :)
pi_141776886
Och Dobbey, hopelijk heeft de therapie snel effect. :*

Klums weer bijna beginnen. Succes!
pi_141777298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef dobbey het volgende:
Wij zijn hier hard aan het nadenken wat we gaan doen maar zoals het er nu uit ziet moeten we, als we nog wat gaan doen, alles nog wat langer doorschuiven dan september. Vorige week de diagnose binnen gekregen van de psycholoog en ik ben gediagnostiseerd met PTSS -O- 12 augustus ga ik starten met EMDR therapie om dit op te lossen. Morgen een afspraak bij de psychiater voor de ADHD testen en overleg over wat wijsheid is in deze en het eventuele gebruik van tijdelijke medicatie :{

We zien wel... Ik draai hier wel op de achtergrond mee maar kan momenteel niets onthouden dus reageren is gewoon lastig. Ik denk wel aan jullie en zal jullie ook zeker blijven volgen en af en toe reageren :*

En medicatie om je psyche is op de rit te krijgen is geen schaamtepuntje he! Soms kan t net ff dat extra steuntje geven.
Dikke knuff
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:22:41 #235
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141794325
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En medicatie om je psyche is op de rit te krijgen is geen schaamtepuntje he! Soms kan t net ff dat extra steuntje geven.
Dikke knuff
Ik weet het maar op dit moment voelt het als een dikke faal ;( maar goed het is niet anders beter dat het er nu allemaal uit komt dan op een later moment (tijdens behandeling of traject pleegzorg) en ik heb me nu ook voorgenomen om er echt aan te gaan werken. Heb jarenlang de hulpverlening voor de gek gehouden of nee.... Eigenlijk mijzelf en dat wil ik niet meer mede doordat ik nu het idee heb dat er echt naar me geluisterd word. Sinds de diagnose heb ik het idee dat het steeds slechter gaat dus ook dat ga ik morgen aankaarten dus ik denk niet dat ik onder medicatie uit kom.....

Maar goed het hoort hier verder niet (ook al is de negatieve test de grote aanleiding geweest van dit gedoe, de welbekende druppel ;) ) dus ik ren hard het topic weer uit :P Mijn pb staat altijd open dus mochten er verder nog vragen zijn of iets dergelijks dan hoor ik het wel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:23:29 #236
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141794407
Nog ff stil staan voor ik ga rennen..... Klums veel succes met deze ronde :*
pi_141794875
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:22 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik weet het maar op dit moment voelt het als een dikke faal ;( maar goed het is niet anders beter dat het er nu allemaal uit komt dan op een later moment (tijdens behandeling of traject pleegzorg) en ik heb me nu ook voorgenomen om er echt aan te gaan werken. Heb jarenlang de hulpverlening voor de gek gehouden of nee.... Eigenlijk mijzelf en dat wil ik niet meer mede doordat ik nu het idee heb dat er echt naar me geluisterd word. Sinds de diagnose heb ik het idee dat het steeds slechter gaat dus ook dat ga ik morgen aankaarten dus ik denk niet dat ik onder medicatie uit kom.....

Maar goed het hoort hier verder niet (ook al is de negatieve test de grote aanleiding geweest van dit gedoe, de welbekende druppel ;) ) dus ik ren hard het topic weer uit :P Mijn pb staat altijd open dus mochten er verder nog vragen zijn of iets dergelijks dan hoor ik het wel.
Ik heb intensieve therapie gevolgd en slik medicijnen, dus als je vragen hebt... Pm/dm staat voor je open :*

En dat t slechter lijkt te gaan nu je hulp aanvaardt is normaal, de druk gaat eraf..
S. 2014
J. 2016
pi_141801705
Klums: fijne vakantie gehad? En nu weer beginnen, spannend weer hoor.

Dobs: goed zo! Goed dat je de controle los probeert te laten om jezelf te zoeken. Daar word je een nog leukere (pleeg)moeder van.
Veel kracht gewenst.
  woensdag 2 juli 2014 @ 07:07:59 #239
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141805583
Dobbey ik vind het superknap van je dat je in therapie gaat en helemaal geen dikke faal! :*
pi_141808925
Oh dobbey, kutzooi zeg... maar wat gm ook zegt, het is geen faal en nu kun je NOG beterder worden! :* Beterschap meis!

Frummeltje, weer een stapje erbij... succes joh! Hopelijk eindelijk eens een beetje resultaat, je bent nu al zo lang bezig.

Arja, spannend hoor! Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

Klums, morgen weer aan de spuit! *O* Zet hem op!

Hier de afgelopen week meerdere keren echo's gehad maar helaas weigeren er meer dan 2/3 follikels te groeien (dat groeien gaat wel prima maar het zijn er gewoon te weinig)... Dus vanochtend de knoop doorgehakt en we stoppen met spuiten. Gyn gaat bespreken welke dosering we nu voor de Gonal gaan proberen, ze zijn nu niet echt bang meer voor overstimulatie, dus hopelijk een flinke stap omhoog. Wel jammer dat het nu weer zoveel tijd gaat kosten (want ook vakantie en zo) maar beter dan een poging voor jan doedel. Dus op naar ronde 4 met hopelijk punctie 2!
pi_141834114
Dobbey: een dikke knuffel voor jou. Heel knap dat je nu aan jezelf gaat werken. Hopelijk brengt je dat weer in balans en kun je het gehele traject daarna weer oppakken.

Klumsy; wat leuk en spannend dat je weer mag beginnen! Succes!

Lijnloos; wat ontzettend balen dat je lichaam niet genoeg eitjes laat groeien. Maar wel fijn dat de poging nu wordt stil gelegd en je dan geen mislukte poging hebt, Geniet even van de rust en de vakantie en dan vol goede moed er weer tegen aan!
pi_141857771
Lijn: veel succes met ronde 4!

De HSG was goed. Dat er nog wat vocht was achtergebleven bij de controle-echo was niet erg en hoeft geen zwangerschap in de weg te staan.

Ik moet 5 dagen provera slikken om de menstruatie op te wekken en dan op cyclusdag 3 een echo.
Daarna spuiten met menopur en later ovitrelle voor de eisprong en dan IUI.

We bouwen langzaam de dosis op dus het zal wel even duren.

Heb prikles gehad. Wat een gedoe met die glazen ampullen en het mengen. Ik word er zenuwachtig van.
Aangezien het altijd op dezelfde tijd moet en mijn man in ploegendienst werkt, zal ik het toch moeten leren. Hoop dat dat snel makkelijk wordt.
pi_141858013
Hoi lieve allemaal, ik wilde jullie allemaal even een dikke knuffel geven en laten weten dat ik aan jullie denk. Sterkte, succesl en ik hoop alleen maar op het allerbeste en het allermooiste voor jullie :* :*
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:29:57 #244
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141882405
Lijn :* balen, maar idd beter even wachten dan weer een ronde voor jan doedel.

Arja :* fijn dat de uitslagen goed waren. Het prikken ''went'' je krijgt er op een gegeven moment echt wel een routine in. Succes, ik hoop en duim dat dit het zetje is wat je nodig hebt..

Kleine update deze kant. Goed gesprek gehad in het ziekenhuis, besloten in Maastricht te blijven. Volgende poging pas naar de zomer, dus eerst lekker genieten van rose en bbq O+
Ik lees hier nog wel mee, maar niet meer zo veel. Ik wil de komende tijd een beetje afstand nemen, ik merk dat alles in het leven om het ivf gebeuren draaide en wil de komende periode even genieten van het NU. Houdt niet in dat ik niet aan jullie denk. Af en toe zal ik even voorbij komen om te zien hoe het hier gaat :*
Mijn duimen draaien voor jullie allemaal
  zondag 6 juli 2014 @ 15:38:48 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141984419
*uit de lurkmodus

Allereerst wens ik iedereen veel succes en een vruchtbare zomer toe of een rustgevende pauze waar gewenst :*

Ik heb nogmaals de diagnose pcos gekregen. Wist ik al, maar blijkbaar werd het nog bevestigd door het bloedonderzoek. Het sperma van mijn partner is prima. Daar zijn we heel blij mee (een zorg minder). Behandelplan is clomid. Ik heb duphaston gekregen om een bloeding op te wekken, dan op dag 5-9 clomid en op dag 14 een echo om alvast te kijken of het wat doet.

Ik kreeg ook een temperatuurkaart mee om weer in te vullen. Toen ik tussendoor opmerkte van jammer, dat moet nog een keer (ik ben een draak s ochtends) zei de gyneacoloog:" oh, maar die ga je nog heel vaak invullen". Ik vond dat eigenlijk best negatief gedacht.... Het kan toch ook wel eens binnen een paar keer raak zijn? Word een beetje zenuwachtig van dat soort opmerkingen....ik probeer er juist positief in te staan... Of ben ik nu wel heel naief?

Manlief moet ook nog een onderzoek waarbij ze naar zn pielemans gaan kijken. Ondanks dat de spermatest goed was en we echt wel snappen hoe babies gemaakt worden. Vonden wij wat curieus maar goed, we doen braaf overal aan mee.

Over anderhalve week word ik 35. Ik blijf hopen om voor mn 36e zwanger te worden. Maar dat roep ik voor elke verjaardag ;). We gaan ons best doen in elk geval.
pi_142011517
Succes, vlier!

Ik vind die opmerking over vaak de temperatuurkaart invullen niet zo vreemd. Tuurlijk kan het snel raak zijn, maar het is echt even zoeken naar de juiste hoeveelheid hormonen en een goede timing van alles.
Statistisch gezien worden de meeste mensen binnen een half jaar of jaar zwanger.

Dat je man zijn penis wordt onderzocht, vind ik wel merkwaardig. Ik heb het nog nooit eerder gehoord.
pi_142074264
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:37 schreef Arja het volgende:
Succes, vlier!

Ik vind die opmerking over vaak de temperatuurkaart invullen niet zo vreemd. Tuurlijk kan het snel raak zijn, maar het is echt even zoeken naar de juiste hoeveelheid hormonen en een goede timing van alles.
Statistisch gezien worden de meeste mensen binnen een half jaar of jaar zwanger.

Dat je man zijn penis wordt onderzocht, vind ik wel merkwaardig. Ik heb het nog nooit eerder gehoord.
Vandaag langs geweest, we hadden weer een andere arts. Ze hadden nog wat vragen over familieziektes aan zijn kant (was bij intake niet gedaan) en deze arts vond een lichamelijk onderzoek bij hem helemaal niet nodig. Ging nergens over dus. Man blij, die is best preuts. Ik ook blij want mannetje blij. Ik vind het al helemaal niet leuk voor hem dat we dit traject moeten doen want met hem is niets mis uiteindelijk, het probleem ligt bij mij. Dus dan vind ik gevoelsmatig dat ik de last van de onderzoeken en vragenlijsten moet hebben. Zo werkt het niet, dat weet ik ook wel, maar mijn gevoel zegt wat anders.
pi_142098727
Ik snap je gevoel een beetje, vlier.
Het afgelopen jaar was het medische circus vooral gedoe voor mij (behalve de seks op de klok dan, daar had ik hem wel bij nodig). Hij stond soms machteloos langs de zijlijn, bv toen ik een cyste had die moest worden aangeprikt.

Nu we voor IUI gaan, moet mijn man ook meer. Ik vind het zo sneu dat hij 's morgens in alle vroegte klaar moet komen in een potje en er dan mee naar het ziekenhuis moet. En dat het moment niet goed te plannen valt met zijn werk, want dit is afhankelijk van wat mijn cyclus doet.

Aan de andere kant, is het zo wel iets meer van ons samen, waar we beiden voor gaan en offers voor moeten brengen.
pi_142099763
Gelukkig deel ik je/jullie gevoel totaal niet :@
Het is wat het is en vind ook niet dat ik schuld heb oid dat we de medische molen in moeten...
Ja het is mijn lijf dat een zetje nodig heeft, maar we willen samen kinderen en doen dit dus ook samen.
Ik denk zelfs dat hij het heel erg zou vinden als ik me er schuldig over zou voelen dat hij ook getest moest worden, ja je moet een potje vullen op commando, en ik mag elke keer met m'n benen wijd voor een echo, ik vind het niet zo boeiend en we nemen elkaar zo nu en dan lekker in de zeik daarover :P
( wat niet wil zeggen dat ik niet liever alles zonder de medische molen gedaan zou hebben... Vooral al die hormonen :r )
pi_142099917
Wat ik trouwens niet snap is het temperaturen als je medicatie en echo's krijgt :?
Ik heb dat nooit gehad...ik moest wel altijd bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong gehad had, dat lijkt me ook fijner dan elke dag de wekker zetten om te temperaturen.
Heb je gevraagd wat de reden is om je temperatuur bij te houden?
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:35:36 #252
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_142103539
Het temperaturen vat ik ook niet echt...... De rest van het verhaal wel. Mijn man was laatst nog onwijs pissig op me omdat ik aangaf dat het mijn schuld was dat hij "nooit" vader zou worden en nooit zou weten hoe het zou zijn om zo'n klein hummeltje te hebben die s'morgens sneaky bij je in bed kruipt :'(

Ik heb het al wel meegemaakt (stiefzoon gehad van 1 tot 9) en dat is ook waarom ik er zoveel moeite mee heb dat hij dat waarschijnlijk nooit zal krijgen :{

Hier gaat het allemaal iets relaxter... Ik heb niet dagelijks meer medicatie nodig en ben zelfs "al" 3 dagen van de slaapmedicatie af :7 Volgende week gaan we 4 weken naar Frankrijk dus dat zal wel meespelen ;)

(En omdat goed voelen bij mij gelijk staat aan gewaagde beslissingen nemen heb ik vandaag mijn haar gemillimeterd :o en damn.... Het staat ook nog :D )
pi_142106724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 06:31 schreef Frummeltje86 het volgende:
Weekend was fijn :) toch altijd goed voor de relatie! *;
Zijn er hier dames die ervaring hebben met cetrotide als onderdrukker van de eisprong tijdens ivf? Die moet ik vanaf dag zeven gaan spuiten namelijk.
Ik ben misschien veeeel te laat, maar ik heb ook cetrotide geprikt. Prik op zich prima te doen, maar ik kon er wel heftige huidreactie van krijgen :-/
pi_142106973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:00 schreef klumsy het volgende:
Gelukkig deel ik je/jullie gevoel totaal niet :@
Het is wat het is en vind ook niet dat ik schuld heb oid dat we de medische molen in moeten...
Ja het is mijn lijf dat een zetje nodig heeft, maar we willen samen kinderen en doen dit dus ook samen.
Ik denk zelfs dat hij het heel erg zou vinden als ik me er schuldig over zou voelen dat hij ook getest moest worden, ja je moet een potje vullen op commando, en ik mag elke keer met m'n benen wijd voor een echo, ik vind het niet zo boeiend en we nemen elkaar zo nu en dan lekker in de zeik daarover :P
( wat niet wil zeggen dat ik niet liever alles zonder de medische molen gedaan zou hebben... Vooral al die hormonen :r )
Hier was het juist andersom; probleem bij man, en ik moest alle sh*t ondergaan. Dat vond hij wel lastig vaak, deed extra zijn best om me goed bij te staan. We hebben de 2e en 3e poging zelfs samen geprikt, ik vond het 'zetten' van de prikken enorm moeilijk, dat deed hij, en hij vond het leegduwen van de spuiten lastig (hij voelde niet goed hoeveel kracht hij moest zetten en vond het moeilijk ze stil te houden, ik weer boos ;) ) dus dat deed ik dan weer.
Het is fijn als je er samen een werkbare en waar mogelijk fijne modus in vindt, in elk geval.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:42:01 #255
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142112203
Hier een beetje van beide, bij mij zit het probleem en met vlagen voel ik me kut dat wij door mij in dit traject zitten. Andersom voelt manlief zich kut omdat hij totaal niks kan behalve een potje vullen en af en toe bloedprikken (moesten weer prikken op hep/hiv en nog wat) en dat ik alle shit moet ondergaan.
We hebben wel een modus gevonden die het wel werkbaar voor ons maakt. En dat is al fijn. Dat het dan af en toe knalt en het je naar de keel grijpt is niet raar, tenminste bij ons dan :)
pi_142174482
Vanmorgen echo gehad, links een eitje van 13,5mm en recht 10mm :)
Maandag weer een echo, ben benieuwd!
pi_142176990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef klumsy het volgende:
Kijk, dat gaat de goede kant weer op!
pi_142202652
Ja en ook totaal onverwachts, nog nooit zo snel een echo gehad waar
Al wat op te zien was O+
pi_142205364
Ik heb maandag mijn laatste provera gehad en zit nog steeds op mijn "menstruatie" te wachten. Die moest binnen 2 tot 5 dagen komen.

En anders moest ik bellen na volgens mij 10 dagen.

Erg irritant. Ik wil eindelijk verder sinds onze pauze die al sinds april duurt
pi_142221294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef klumsy het volgende:
Leuk! Ik duim voor je!
pi_142221541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:02 schreef klumsy het volgende:
Wat ik trouwens niet snap is het temperaturen als je medicatie en echo's krijgt :?
Ik heb dat nooit gehad...ik moest wel altijd bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong gehad had, dat lijkt me ook fijner dan elke dag de wekker zetten om te temperaturen.
Heb je gevraagd wat de reden is om je temperatuur bij te houden?
Kijken of er een eisprong is. Maar daar is die echo ook voor inderdaad. Hmmm... Nee ik volg het dan ook niet helemaal waarom dat moet.

Overigens hoef ik geen wekker te zetten. Ik moet wel onder de lakens blijven en temperaturen als ik net wakker ben. Dat scheelt want elke dag de wekker...brrrr
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:31:15 #262
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_142222059
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 22:22 schreef Vlier het volgende:

[..]

Kijken of er een eisprong is. Maar daar is die echo ook voor inderdaad. Hmmm... Nee ik volg het dan ook niet helemaal waarom dat moet.

Overigens hoef ik geen wekker te zetten. Ik moet wel onder de lakens blijven en temperaturen als ik net wakker ben. Dat scheelt want elke dag de wekker...brrrr
Maar dan klopt er toch niets van je statistieken :?
pi_142225265
De adviezen zijn soms zo raar. Bij mij zeiden ze zelfs dat het zinloos zou zijn om te temperaturen met alle hormonen die ik moest nemen.
pi_142274644
Dat temperaturen komt volgens mij echt heel nauw, dus elke dag dezelfde tijd...
Maar heb het zelf nooit hoeven doen, dus misschien zit ik er wel naast
pi_142275534
Ik dacht dat temperaturen niet zo zeer tijdsgebonden was maar dt het wel meteen moet als je wakker wordt (dus niet eerst plassen, rustig lezen, whatever)...
pi_142294371
Ik heb gebeld met de gyn, omdat ik geen bloeding heb gekregen na de provera.
Zij denkt dat het ook niet meer gaat komen en mijn baarmoederslijmvlies "gewoon" zo dun is, dat er geen menstruatie van komt.

Morgen uitgangsecho en dan denk ik starten met spuiten!
Ik heb er zin in om er weer voor te gaan.
pi_142341192
Zo de eerste spuit Menopur gezet.
Ik vind het nu al minder belastend dan die hormonenpomp. Daarvoor moest ik veel meer handelingen verrichten, kon ik alarm krijgen en foutmeldingen, kon ik niet zwemmen, naar de sauna, of op mijn buik slapen.
En die pomp moest ook nog eens de hele maand door en dit maar 2 weken per maand. En altijd een vreemd apparaat aan mijn lichaam
pi_142341869
Spannend Arja. Ik vond de menopur 'altijd' goed te doen. Succes! :*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:37:21 #269
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142342575
Spannende Arja! Mijn duimen draaien, ben benieuwd hoe het gaat lopen! :*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:39:59 #270
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_142342705
Succes Arja ^O^

Ik zal voor jullie allen duimen de aankomende weken. Donderdag vertrekken we voor ruim 4 weken naar Frankrijk O+ Eindelijk weer terug naar mijn favo land en heerlijk tot rust komen zodat we fris en fruitig met de therapieën kunnen gaan starten *)

Voor degenen die nog gaan een hele fijne vakantie en voor allen een dikke knuff en succes :*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:41:34 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142342791
Dobbey lieve schat!! Geniet van je vakantie!! Dikke knuf terug :*
pi_142351659
Arja fij dat het meevalt, hopelijk een mooi resultaat straks!
pi_142351661
dobbey een hele fijne vakantie! Heerlijk 5 weken Frankrijk, geniet er van :*
pi_142351668
Hier gisteren de pregnyl gezet :)
Maandag een eitje van ruim 11mm en 17mm, die avond nog gonal gespoten en smorgens de pregnyl.
Nu dus 2 weken geduld hebben...
pi_142352286
Dankjewel allemaal!

Dobs: fijne vakantie. Wat heerlijk.

Jeeej klumsy. Spannend. Ik hoop dat je nog zo'n plaatje krijgt als L.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:30:57 #276
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142595815
Dobbey, een fijne vakantie gewenst :*

Klums mooi aan het broeden ;)

Voor alle andere dames: :* :* :*

Ik zit nog even in wachtstand tot mijn menstruatie doorbreekt. Mijn lijf besloot in deze eigen cyclus maar eens zelf een eisprong te laten plaatsvinden :') ergens vorige week bleek uit bloedonderzoek, dus dat zal eind deze week wel zijn dan. Stiekem toch wel trots op mijn eierstokken :D

Afijn, ik hoop volgende week te kunnen starten met ivf.
pi_142686908
Frummeltje: ik hoop met je mee dat je volgende week kunt starten.

Ik spuit nu sinds vorige week dinsdag menopur en ik word er beroerd van. Hoofdpijn, intens moe en zo misselijk. Kan bijna niets eten al weet ik dat het wel moet. En al een week diarree, maar dat is geen bekende bijwerking zei de gyn.

Vandaag follikelmeting gehad en ze waren nog erg klein, ongeveer 7 mm.
Ook baarmoederslijmvlies was erg dun.

Nu dosis omhoog en zondag weer echo. Ik kan niet wachten tot de IUI. Al is het alleen maar omdat ik dan kan stoppen met de menopur
pi_142694751
Spannend Arja ben benieuwd wat het ophogen voor resultaat geeft op je echo zondag

Frummel ik hoop dat je snel kunt beginnen
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:40:24 #279
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142757174
Arja, wat ontzettend vervelend dat je zo beroerd wordt van de menopur... En dan ook nog een hogere dosis. Hopelijk laat de echo morgen een mooi follikel zien.

Klums, hoe is het met jou?

Andere dames? Alles oké bij jullie?

Ik por elke ochtend even in mijn tieten; dan weet ik of ik die dag ongesteld word of niet. Als het gevoelig is, dan die dag dus niet :')
pi_142757899
Klums hoe gaat het in de wachtweken?

Frummel: is het bij jou zo duidelijk wanneer je ongesteld wordt? Bij mij is het iedere cyclus anders en kan ik of ongesteld worden, of zwanger zijn en word ik steeds op het verkeerde been gezet.
Ik heb geleerd niet op mijn lichaam te vertrouwen en alles te negeren :')

Morgen echo. Ik verwacht dat het de goede kant opgaat. Heb gelukkig vandaag voor het eerst wat minder last van de bijwerkingen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:36:51 #281
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142758622
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:07 schreef Arja het volgende:
Frummel: is het bij jou zo duidelijk wanneer je ongesteld wordt? Bij mij is het iedere cyclus anders en kan ik of ongesteld worden, of zwanger zijn en word ik steeds op het verkeerde been gezet.
Ik heb geleerd niet op mijn lichaam te vertrouwen en alles te negeren :')
Jep... je leert nog eens wat na zo lang wachten. Ik heb afgelopen jaar steeds alle symptomen bijgehouden. Daardoor weet ik nu zo ongeveer op de dag nauwkeurig wat er wanneer gebeurt. Control freak hier ;) Vrij jammer, gezien het feit dat ik al 3,5 jaar probeer zwanger te worden en dat dat niet lukt. Dingen uit handen geven is niet mijn sterkste eigenschap.

Fijn dat je vandaag een betere dag had! Misschien reageerde je ook enigszins in combinatie met de warmte? Succes in ieder geval morgen! Ik zal voor je duimen. :)
pi_142760868
Hier gaat het prima, totaal geen voorgevoel van of het raak of niet gelukt is deze ronde!
Woensdag NOD, dus ben benieuwd :)
pi_142760902
Heb trouwens genoeg kwaaltjes, maar m'n ervaring is inmiddels dat dat gewoon niks zegt :P
Wie weet heb ik dat altijd wel als ik een eisprong zou hebben...
  zondag 27 juli 2014 @ 09:58:28 #284
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142772409
Woensdag al, spannend! Mijn (8> zegt steeds dat elk symptoom ook kan wijzen op een zwangerschap. Ik weet immers niet hoe dat dat is, vindt hij. Ik geloof er niet meer zo in op de natuurlijke manier. En echt optimaal ervoor gegaan deze ronde hebben we ook niet. Ik wil gewoon ongesteld worden en dan beginnen.
pi_142773596
Klumsy: zo sta ik er ook in. Spannend woensdag al.

Frummel: je weet maar nooit. Wanneer is jouw nod?

Op mijn echo was nog niet veel te zien. Donderdag weer echo. Mijn man heeft volgend weekend vrij geregeld en we zouden een weekendje naar Amsterdam gaan, maar weet nu niet of dat door kan gaan ivm mogelijke echo of iui.
Balen.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:38:19 #286
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142783395
Hmmm, dat is balen, Arja. Hoeveel dagen heb je nu geprikt en hoeveel eenheden? Ik zou vooralsnog het weekendje wel gewoon door laten gaan als ik jullie was. Ik weet naar welk ziekenhuis je toe moet? In principe is zo'n echo en IUI ook zo gedaan...

Ik heb geen idee wanneer mijn nod is. De gyn kon op basis van het bloedonderzoek zien dat ik een eisprong gehad had, maar wanneer precies kon ze niet zeggen. Ik gok ergens komende week dus mijn ongi.
pi_142787342
Frummel volgens mij is een eisprong pas na 2 of 3 dagen of zo in bloedonderzoek te zien.

Ik heb 9 dagen 50 eenheden gespoten en daarna 3 dagen 75 eenheden. Dus op zich nog niet zo veel.

We willen uitgaan in Amsterdam en dat zal wel laat worden. Dan heb ik geen zin om om 9 uur in het ziekenhuis te zijn. Dan stel ik het weekend liever helemaal uit.

Maar goed, eerst maar de echo donderdag afwachten. Misschien hoef ik in het weekend helemaal niet naar het ziekenhuis.
  maandag 28 juli 2014 @ 08:42:26 #288
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142803312
Oké, dat klinkt inderdaad niet echt als een optie dan, Arja. Hopelijk kan jullie weekend wel gewoon doorgaan!

droomvrouwtje :* hoe gaat het met je?

Lijnloos, jullie inmiddels al een tweede poging gehad? :*

aurum, hoe is het met jou? :*

Nog even thumbs up voor Klums ^O^ . Hopelijk is het gelukt deze ronde!

Ik hoop dat ik niemand vergeet nu... Anders :* :* :*
pi_142804977
Hmm klote om nu die onzekerheid te hebben inderdaad Arja. Hopelijk niet nodig en blijkt donderdag dat de boel mooi groeit en je maandag pas terug hoeft. :*

Frummeltje, hoop dat je snel ongesteld wordt en door kunt (of eigenlijk beginnen dan toch?)!

Hier inmiddels gestopt met de ronde ivm weinig follikels groeiend terwijl er genoeg zouden moeten zijn. Plan is nu gewijzigd, andere medicijnen (Menopur ipv Gonal) en hogere dosis ook weer. Maar ivm onze vakantie en Lowlands en zo, nu dus aan de pil tot dan. Effe afwachten dus maar weer.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:42:24 #290
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142806891
Stom, Lijnloos -O- Maar wel goed om te lezen dat je een fijne zomer voor de boeg hebt.

En het is inderdaad beginnen voor mij met de eerste ivf. Vandaag al minder pijn bij het tietporren, dus ik denk toch echt ergens de komende dagen }) te worden!
  maandag 28 juli 2014 @ 11:50:49 #291
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142807165
Frummeltje, hopelijk zet het snel door!!

Hier niks te melden, ik geniet volop van de zomer op dit moment :)
Lief dat je het vraagt frummel :*
  dinsdag 29 juli 2014 @ 06:03:25 #292
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142838992
Fijn om te lezen, droomvrouwtje.

Een mini-jompel is op zijn plaats: ik ben ongesteld! *O*
pi_142839304
*O* raar dan he? Om daar zo blij mee te zijn.... maar nu kun je eindelijk beginnen!!!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:54:58 #294
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142839321
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:51 schreef Lijnloos het volgende:
*O* raar dan he? Om daar zo blij mee te zijn.... maar nu kun je eindelijk beginnen!!!
Ja *O* *O*
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:37:48 #295
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142846686
Jaaaaa wat fijn frummel!! Eindelijk starten *O*
pi_142851368
Frummel wat fijn *O*

Hier helaas ook ongesteld geworden, dus donderdag weer beginnen met spuiten en dan volgende week vrijdag eerste echo :) hopelijk weer met 14 dagen spuiten een mooi ei!
pi_142854363
Oh, wat jammer klumsy. Hopelijk inderdaad een voorspelbare cyclus met snel een nieuwe kans.

Frummel, eindelijk beginnen! Succes
  woensdag 30 juli 2014 @ 07:39:36 #298
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142873199
Klums, wat stom -O- Gaan we dus enigszins gelijk op deze ronde.
pi_142880349
Ola! Ik heb niet echt bijgelezen....beetje gebubbeld, maar hoop dat het ondanks alles goed gaat met iedereen :)

Wij zijn bezig met de laatste ronde van de IUI, donderdag eerste echo om te zien hoe de vlag erbij hangt. En waarschijnlijk dit weekend de IUI.

Dit is de laatste ronde en het hakt er bij mij aardig in, ik vind het moeilijk om te beseffen dat als dit niet werkt de enige optie nog IVF is....en mijn lijf gewoon echt niet doet wat het moet doen.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar als het al 5 keer niet gelukt is, dan acht ik de kans erg klein dat het toch lukt. Mijn lief heeft de hoop ook een beetje opgegeven en dat vind ik ook moeilijk (al begrijp ik het wel).

Ondanks alles probeer ik toch positief te blijven...*emo rollercoaster in mijn hoofd*
pi_142889820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:04 schreef _aurum_ het volgende:
Ola! Ik heb niet echt bijgelezen....beetje gebubbeld, maar hoop dat het ondanks alles goed gaat met iedereen :)

Wij zijn bezig met de laatste ronde van de IUI, donderdag eerste echo om te zien hoe de vlag erbij hangt. En waarschijnlijk dit weekend de IUI.

Dit is de laatste ronde en het hakt er bij mij aardig in, ik vind het moeilijk om te beseffen dat als dit niet werkt de enige optie nog IVF is....en mijn lijf gewoon echt niet doet wat het moet doen.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar als het al 5 keer niet gelukt is, dan acht ik de kans erg klein dat het toch lukt. Mijn lief heeft de hoop ook een beetje opgegeven en dat vind ik ook moeilijk (al begrijp ik het wel).

Ondanks alles probeer ik toch positief te blijven...*emo rollercoaster rin mijn hoofd*
Niet opgeven, bij mij was het ook de laatste ronde raak. En dat was zelfs na de verlenging, omdat ik graag nog even door wou met IUI met een andere medicatie combinatie.

Alle andere dames, ik leef met jullie mee! Heel veel succes natuurlijk en ik hoop me binnenkort ook weer te mogen melden, maar dan zijn jullie hopelijk al weer weg!
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:28:06 #301
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_142917688
aurum, ik ken ook genoeg verhalen uit onze omgeving waarbij die laatste iui raak was. Ik hoop dat je/jullie voldoende vertrouwen krijgen in deze laatste poging :* En ik snap je gevoel over ivf heel goed. Het was voor mij ook flink slikken; toch weer een stap verder en tevens 'de laatste optie' in het hele traject. Ik wens jullie sterkte en hoop heel hard voor een succesvolle iui.

Sull, dank :* Zou inderdaad fijn zijn als dit topic eens leeg zou zijn; dat het niet meer nodig is!

Ik gooi hem gelijk maar even dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')