SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp
dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.
Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.
Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.Be happy with the little things in life
quote:Op maandag 12 mei 2014 18:13 schreef dobbey het volgende:
Ik heb het scherm vandaag al een aantal keer open gehad en weer dicht gedaan. De jubelstemming heeft hier lichtelijk plaats gemaakt voor angst![]()
Ik weet dat ik er niet teveel bij stil moet staan maar het lukt me niet echt met vlagen. Gisteren voor de tp heeft de laborante ons op de hoogte gebracht van de embryo's. De embryo die teruggeplaatst is was van perfecte kwaliteit. De delingen waren mooi egaal en precies zoals ze moesten zijn. Van de overige 6 zijn er al 4 afgevallen omdat ze niet goed gedeeld hadden de overige 2 waren nog een twijfelgeval. Deze waren gister 7 cellig en niet mooi egaal. Ze zouden tot vandaag afwachten en dan beslissen wat ze er mee gingen doen. Ergens deze week krijgen we via de post te horen of de deling heeft doorgezet en ze alsnog de vriezer in konden...
Op dit moment doe ik dus echt helemaal niets.... Ik hang op de bank, ga naar de wc, smeer mijn brood en that's it. Ik ben zo bang dat als ik mijn boekje te buiten ga het mis gaat door mij en we met lege handen staan.
Eigenlijk slaat het nergens op. Ik neem mijn medicatie (Utrogestan en Progynova) neem de rust die het ziekenhuis voor schrijft dus de omstandigheden zijn gewoon perfect...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
quote:Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik ben de afgelopen weken daarom niet gaan sporten, kreeg het advies niet, maar voelde me er zelf niet prettig bij. Zodra ik zwanger blijk te zijn of niet zwanger ben ga ik wel weer sporten.
Dat vind ik namelijk het meest frusterende, je weet toch niet wat wel of niet de reden is waarom goed of niet goed gaat. Dus ben ik meer van de, doe wat goed voelt gebeuren...Pfff.... Dat lijkt me ook zwaar.... Vooral omdat jullie al zoveel hebben meegemaakt. Ik hoop met heel mijn hart dat het niet doorzetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je Nikki![]()
Het advies van het ziekenhuis geld alleen voor de eerste 5 dagen daarna mag alles weer. Het rijden zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewust aanspannen van de buikspieren, geen ideequote:Op maandag 12 mei 2014 20:10 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind het apart al die verschillende adviezen... Ik vroeg na de tp aan de gyn of ik misschien mocht hardlopen of hockeyen en zij vond het allemaal prima! Als ik me goed voelde en dat wilde zag zij het probleem niet... Buikspieren heb ik wel gehoord ook van de eerste weken zwangerschap maar niet rijden? Dat vind ik wel raar... Maar je moet idd vooral doen waar je je goed bij voelt, en dan nog he? Mocht het niet lukken, dan is dat niet jouw schuld!!!! Ga je daar niet schuldig over voelen, want je kunt ook in een bubbeltje gaan leven de komende weken, ook dat geen helAas geen garantie. Succes in elk geval met de wachtweken, hoop voor je dat je snel een streepje hebt!
Mjah, dan nog... vind het raar van dat autorijden en al helemaal 5 dagen.. Maar nogmaals, doe vooral waar jij je goed bij voelt.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:15 schreef dobbey het volgende:
[..]
Het advies van het ziekenhuis geld alleen voor de eerste 5 dagen daarna mag alles weer. Het rijden zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewust aanspannen van de buikspieren, geen idee![]()
De termijn van 5 dagen heeft denk ik te maken met de innesteling. Ik ben al aan het googlen geweest maar de een zegt binnen 2 dagen en de ander tussen 5 en 10 dagen de innesteling.
Ik heb zelf geen idee... Ik was zelf altijd "tegen" hypochonderen maar voel nu van alles![]()
Het rommelt en doet en ik ben normaal heel erg koud maar heb nu complete zweetaanvallen en voor het eerst in jaren warme handen... Een tp maakt je volgens mij echt tijdelijk ontoerekeningsvatbaar ofzo... Het doet in ieder geval rare dingen met je
succes.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef klumsy het volgende:
Ja, Erg fijn dat ik zo snel terecht kan... Maar de arts wond er geen doekjes om en gaf aan dat het echt vreselijk pijnlijk is en ik zeker wel rekening moet houden met 3 weken herstel![]()
Hopelijk ben ik voor onze vakantie weer opgeknapt en kan ik daarna weer hier meeposten
Niet fijnquote:Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef klumsy het volgende:
Ja, Erg fijn dat ik zo snel terecht kan... Maar de arts wond er geen doekjes om en gaf aan dat het echt vreselijk pijnlijk is en ik zeker wel rekening moet houden met 3 weken herstel![]()
Hopelijk ben ik voor onze vakantie weer opgeknapt en kan ik daarna weer hier meeposten
Sterkte DVquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kleine update, gisteren zette het uiteindelijk dan toch door. Mijn lijf is wel netjes 13 dgn na eisprong ongesteld geworden. Straks even ziekenhuis bellen. Zal zelfde verhaal worden als altijd toch vrijdag even testen. Maar heb er zelf weinig vertrouwen meer in, zeker gezien de flinke buikpijnen die daar vooral gisteren bij gepaard gingen.
Op naar de laatste ronde...
Ik kan me goed de reactie van je man voorstellen. Ben benieuwd of dit, als het al langer loopt, een reden heeft dat het nu pas kan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:37 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey, heb je al wat gehoord over de andere embryo's??
Zo hier het ziekenhuis gebeld, ze achtte de kans zelf idd erg klein, maar toch even testen. Vrijdag terugbellen en dan komt er eerst een evaluatiegesprek en er schijnt op dit moment een onderzoek te lopen waar ik misschien aan kan deelnemen, iets met onderzoeken of er een oorzaak is waarom het niet wil lukken. Manlief voelt zich een beetje genaaid dat dit nu pas kan, dus maar even goed uitvragen hoe en wat, want ik snap best als dit soort onderzoeken al langer lopen dat het raar is dat het nu pas aangeboden word op het moment dat je bij je laatste poging bent..
Zoiets heb ik ook gehad hoor. Voor jen waren er ook 2 volledige pogingen en 5 cryo terugplaatsingen nodig. Maar hou je hoop er niet op gevestigd. Er kwam namelijk niets uit.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat wil mijn man dus ook weten, die ging echt zo wat uit zijn plaat toen ik hem aan de telefoon had. Ik had het zelf nog niet eens zo bekeken tot dat hij het zei..
Ook stom dat je dat via de post krijgt en dat je daar niet gewoon even over bellen
Ik heb bij de verse tp van deze poging, een lage dosis aspirine geslikt en granaatappelsap gedronken en sokken gedragen. Ik kreeg die tip want dat zou helpen, maar helaas niet het gewenste effect. Ik wil best een hoop uitproberen en ik wil zeker toch mijn opties bespreken in Gent of Dusseldorf. Ik lees daar namelijk dat ze bijv het gebruik van prednisolon voorschrijven. En ik wil toch vragen of er een mogelijkheid is om toch die linker eierstok aan te prikken. De punctie kan onder narcose alleen doet het ziekenhuis dit alleen in hoge uitzondering, dus toch eens kijken of ze daar nu wel mee akkoord willen gaan. Ik hoop dat ziekenhuis met ons mee wilt denken. Verder wil ik ook van te voren de overtollige kg's kwijt, geen idee of het effect heeft, maar al is het voor mezelfquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook gehad hoor. Voor jen waren er ook 2 volledige pogingen en 5 cryo terugplaatsingen nodig. Maar hou je hoop er niet op gevestigd. Er kwam namelijk niets uit.
Wel ging ik op een gegeven moment hoge dosis vitamine b6 slikken en hoge dosis vitamine d volgens mij. Dat zou ik kunnen terugzoeken in de topics. Toen ik daar mee begon werd ik ook meteen de poging erna zwanger. Ik vond het toeval, maar goh wie weet.
DVquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
Yup en uitgerekend gisteren moest het gebeuren, vandaag 4 jaar getrouwd, 4 jaar geleden begon die medische molen. 5.5 jaar samen en al aan het proberen een kindje te krijgen.
Ik vraag me oprecht af of het me überhaupt gegund is en of het ooit gaat lukken. We hebben als besloten dat als we de komende poging gehad hebben dat het dan klaar is. We hebben helaas niet het geld om zelf een poging te betalen en daar op wachten?? Dat zie ik eigenlijk niet zitten. Ik word er niet jonger op. Ik ben pas 30 maar man is 41 en die voelt zich al langzaam te oud worden. Ik moet maar alvast gaan wennen dat we hoogst waarschijnlijk kinderloos door het leven moeten gaan.
Heel lang...quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
DV Hele, hele dikke![]()
Weet je wat me zo k*t ook lijkt, ook al zeg je dat je stopt met de behandelingen, ik kan me zo goed voorstellen dat je nog heel erg lang toch bij elke menstruatie heel even denkt 'zou het mss toch uit zichzelf...'
Of werkt dat niet zo, anderen hier met mss ervaring daarmee?
Ja dat heb ik ook nog steeds ookal is het hier ook onmogelijk, toch denk ik iedere keer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien.... Maar dat gaat nooit gebeuren dus het blijft bij een vlugge gedachte.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat me zo k*t ook lijkt, ook al zeg je dat je stopt met de behandelingen, ik kan me zo goed voorstellen dat je nog heel erg lang toch bij elke menstruatie heel even denkt 'zou het mss toch uit zichzelf...'
en ook voor Slyquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:06 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook nog steeds ookal is het hier ook onmogelijk, toch denk ik iedere keer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien.... Maar dat gaat nooit gebeuren dus het blijft bij een vlugge gedachte.
Ach, ik heb op de valreep een geweldig cadeau gehad, dus klagen zal ik never nooit meer!quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
en ook voor Sly
Echt kut lijkt me dat...
Bij mij was er heel weinig discussie over de narcose bij de punctie (en die discussie kwam dan van mijn kant omdat ik schrik had). Vanuit het ziekenhuis hadden ze me waarschijnlijk direct ingeboekt voor een punctie onder narcose. Per dag zijn er denk ik 6 tot 8 puncties onder narcose in Jette. Waarom is het bij jou zo'n uitzondering?quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:49 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik heb bij de verse tp van deze poging, een lage dosis aspirine geslikt en granaatappelsap gedronken en sokken gedragen. Ik kreeg die tip want dat zou helpen, maar helaas niet het gewenste effect. Ik wil best een hoop uitproberen en ik wil zeker toch mijn opties bespreken in Gent of Dusseldorf. Ik lees daar namelijk dat ze bijv het gebruik van prednisolon voorschrijven. En ik wil toch vragen of er een mogelijkheid is om toch die linker eierstok aan te prikken. De punctie kan onder narcose alleen doet het ziekenhuis dit alleen in hoge uitzondering, dus toch eens kijken of ze daar nu wel mee akkoord willen gaan. Ik hoop dat ziekenhuis met ons mee wilt denken. Verder wil ik ook van te voren de overtollige kg's kwijt, geen idee of het effect heeft, maar al is het voor mezelf
Om de één of andere reden word ik tegenwoordig af en toe ongesteld (zonder regelmaat), maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen enkele keer heb gedacht "zou het nu toch" als ik een maand na mijn vorige ongesteldheid geen duivels zie. Het is bij mij eerder: als ze het in het labo niet gedaan krijgen, zal het zo ook niet lukken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
DV Hele, hele dikke![]()
dobbey, bij mijn zwangerschap van Thomas heb ik maar last gehad van één kwaaltje en dat was vermoeidheid. Ik had zelfs eerst een negatieve bloedtest en werd daarna niet ongesteld. Dan uiteindelijk toch maar een test gedaan, maar niet omdat ik last had van iets, maar omdat ik eigenlijk verder wou in het traject.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:53 schreef dobbey het volgende:
Het gaat redelijk hier.... Ik heb nergens last van, voel niets meer dus het gevoel van mislukking overheerst af en toeZojuist wel bericht van het ziekenhuis gehad en ons voorgevoel was juist, helaas geen eskimootjes voor ons
Edit:
Ja ik weet het is pas 5 dagen terug van de tp maar toch.....
Schijnbaar is het niet standaard dat een punctie onder narcose word gedaan. Alleen bij hoge uitzondering. Dus ik wil daar toch achteraan gaan, wie weet kan daardoor mijn linker eierstok toch beter aan geprikt worden. Ik wil er echt alles uithalen nu en mijn kansen vergroten in de hoop ook meer cryos te hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Bij mij was er heel weinig discussie over de narcose bij de punctie (en die discussie kwam dan van mijn kant omdat ik schrik had). Vanuit het ziekenhuis hadden ze me waarschijnlijk direct ingeboekt voor een punctie onder narcose. Per dag zijn er denk ik 6 tot 8 puncties onder narcose in Jette. Waarom is het bij jou zo'n uitzondering?
Snap ik. Mijn ene eierstok hadden ze ook niet kunnen aanprikken als het niet onder narcose was. Daarom dat ze het ook zelf voorstelden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Schijnbaar is het niet standaard dat een punctie onder narcose word gedaan. Alleen bij hoge uitzondering. Dus ik wil daar toch achteraan gaan, wie weet kan daardoor mijn linker eierstok toch beter aan geprikt worden. Ik wil er echt alles uithalen nu en mijn kansen vergroten in de hoop ook meer cryos te hebben.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Als het goed is word het een bordeaux dog. We gaan volgende maand bij de fokker kijken. Najaar worden er pups verwacht. Qua karakter is het echt een hond die bij ons past, maar ik wil ze even hebben gezien en meegemaakt in levende lijve en natuurlijk tips, de do's en don't bespreken.
wat een geweldig mooi aanbod! al hoop ik voor jullie natuurlijk niet dat het nodig is..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:10 schreef dobbey het volgende:
Frummel goed om te lezen dat jullie het op deze manier beter ervaren, succes![]()
Dv'keik kan me de boosheid van je man goed voorstellen. Het is ook niet niets en moet je kijken hoeveel jullie al voor de kiezen hebben gehad de afgelopen jaren. Ik hoop voor jullie dat de rust gauw wederkeert en dat jullie dan met goede moed en een frisse blik een juiste keuzen kunnen maken.
Gisteren heb ik op ons blog o.a. heb geschreven dat dit waarschijnlijk onze enige en laatste kans is omdat wij niet van onze donor kunnen en mogen verwachten dat ze het nogmaals gaat doen. Ze heeft zoveel tegenslag gehad dat we dit niet over ons hart kunne n krijgen om van haar te verlangen het nogmaals te doen. (Tenzij ze natuurlijk zelf heel graag wil. )
N.a.v. Dit verhaal en natuurlijk de voorgeschiedenis hebben wij een aanbod gehad uit compleet onverwachte hoekWe gaan er nog steeds vanuit dat het niet nodig is en dit gewoon raak is
maar ik was echt even van de kaart. Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen maar wist gewoon even niet wat uit te brengen. Vind het zo lief en overweldigend dat ik eigenlijk nog steeds beduusd ben
Ook alleen knuffels zijn welkom hierquote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wat een geweldig mooi aanbod! al hoop ik voor jullie natuurlijk niet dat het nodig is..
ben ook wel benieuwd naar jullie blog.. is dat openbaar of niet?
Ik weet gewoon nooit zo goed wat ik moet zeggen in dit topic, ik wil van alles zeggen maar t klinkt zo suf... daarom maar gewoon een dikke knuffel voor de mensen die m kunnen gebruiken.
Die dingen geven toch altijd streepjes?quote:Op maandag 19 mei 2014 14:16 schreef Arja het volgende:
Jammer, aurum.
Wanneer ga je op vakantie?
Frustrerend, lijn, dat afwachten.
Ik heb nog steeds iedere dag een licht tweede streepje op mijn ovulatie testen. Zwangerschapstest is negatief.
Als ik in de loop van deze week niet ongesteld word, maar weer een afspraak maken in het ziekenhuis voor een nieuw behandelplan. Ik denk IUI
Bij mij gaven ze, als ik niet onder behandeling stond, geen enkele reactie omdat ik alle hormonen miste.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die dingen geven toch altijd streepjes?
Als het goed is niet. De mijne was Omo wit op de controle streep na, zodra eisprong eraan kwam werd test streep steeds meer zichtbaarder, tot na de eisprong en dan zwakte het af en werd weer Omo witquote:Op maandag 19 mei 2014 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die dingen geven toch altijd streepjes?
Wij hebben een mindere ervaring met hun dus ik ben er ook niet zo rouwig om eerlijk gezegdquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:36 schreef NotTheSame het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ndorp+failliet+.aspx
Balen zeg, Ik geloof dat daar toch wel veel succesverhalen vandaag kwamen?
quote:
quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat is idd te vroeg, foeihihihi. Mijn duimen draaien nog volop voor je
quote:Op zondag 25 mei 2014 09:44 schreef dobbey het volgende:
das alles wat ik ff voor nu te zeggen heb........
Voor de mensen die ik op Facebook heb, graag nog niet reageren.
Oh lieffiequote:Op zondag 25 mei 2014 09:44 schreef dobbey het volgende:
das alles wat ik ff voor nu te zeggen heb........
Voor de mensen die ik op Facebook heb, graag nog niet reageren.
Dobbeyquote:Op maandag 26 mei 2014 11:58 schreef dobbey het volgende:
Ik heb volgens mij DE horkerige opmerking van de afgelopen 2 jaar gehoord
![]()
Een kennis van mij, 3 kinderen, 28 jaar oud kwam op me aflopen en zegt: Ach wat sneu dat het waarschijnlijk mislukt is.... Maar ach wees blij, geen poepluiers, geen slapeloze nachten etc.... Tsja het is leuk maar voor de rest....
Gelukkig kon ik me inhouden om haar een bats op het hoofd te geven en heb ik heel bitchy geantwoord: Ach het scheelt..... Vanmorgen hebben we het info pakket voor pleegzorg aangevraagd zodat we kinderen kunnen gaan opvangen die moeten opgroeien bij ouders zoals jijwaarop ik me heb omgedraaid en ben weggelopen. Volgens mijn man heeft ze me heel raar na staan kijken
![]()
![]()
Goed gedaan!!quote:Op maandag 26 mei 2014 11:58 schreef dobbey het volgende:
![]()
Een kennis van mij, 3 kinderen, 28 jaar oud kwam op me aflopen en zegt: Ach wat sneu dat het waarschijnlijk mislukt is.... Maar ach wees blij, geen poepluiers, geen slapeloze nachten etc.... Tsja het is leuk maar voor de rest....
Gelukkig kon ik me inhouden om haar een bats op het hoofd te geven en heb ik heel bitchy geantwoord: Ach het scheelt..... Vanmorgen hebben we het info pakket voor pleegzorg aangevraagd zodat we kinderen kunnen gaan opvangen die moeten opgroeien bij ouders zoals jijwaarop ik me heb omgedraaid en ben weggelopen. Volgens mijn man heeft ze me heel raar na staan kijken
![]()
![]()
quote:Op maandag 26 mei 2014 11:58 schreef dobbey het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:53 schreef Gaddle het volgende:
een dikke knuffel voor jou Dobbey die kan je nu goed gebruiken.
En ik geef ze graag
Goh wat herken ik dat toch van mezelf. Ik word echt laaiend van zulke opmerkingen. Manlief trouwens ook, ik liet hem jouw stukje lezen omdat wij ook ooit in dat schuitje hebben gezeten.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef dobbey het volgende:
Wat betreft de opmerking van die kennis... Soms wil ik nog wel eens in de "problemen" komen met mijn ad remheid omdat mensen het gewoon niet verwachten of er van schrikkenmaar bij dit soort mensen komt het prima van pas
![]()
Ik moest lachen... Maar wat een ongelooflijke botte mensen heb je toch... Jezus zeg!quote:Op maandag 26 mei 2014 22:08 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Goh wat herken ik dat toch van mezelf. Ik word echt laaiend van zulke opmerkingen. Manlief trouwens ook, ik liet hem jouw stukje lezen omdat wij ook ooit in dat schuitje hebben gezeten.
Wij hadden ooit zo'n kennis die het wel even 'voor zou komen doen'... Zijn vriendin word namelijk al zwanger als hij er naar kijkt. Die heb ik letterlijk verteld dat de wereld echt niet zit te wachten op nog meer mislukkelingen
.
Daaaaaaaag kennis... Nooit meer iets van gehoord.
Dus even een dikke knuf van ons Dobs, dat de puzzelstukjes maar gauw op z'n plek mogen vallen bij jullie.
quote:Op maandag 26 mei 2014 22:08 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Goh wat herken ik dat toch van mezelf. Ik word echt laaiend van zulke opmerkingen. Manlief trouwens ook, ik liet hem jouw stukje lezen omdat wij ook ooit in dat schuitje hebben gezeten.
Wij hadden ooit zo'n kennis die het wel even 'voor zou komen doen'... Zijn vriendin word namelijk al zwanger als hij er naar kijkt. Die heb ik letterlijk verteld dat de wereld echt niet zit te wachten op nog meer mislukkelingen
.
Daaaaaaaag kennis... Nooit meer iets van gehoord.
Dus even een dikke knuf van ons Dobs, dat de puzzelstukjes maar gauw op z'n plek mogen vallen bij jullie.
quote:
De oplossing is simpel: gewoon de winkel uitlopen i.p.v. antwoord te geven. Ik heb dat (in andere omstandigheden) ook gedaan als de verkoper me niet bevalt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:01 schreef Arja het volgende:
Ik had laatst iets soortgelijks. Ik was trouwjurken passen en de winkelmevrouw informeerde naar dat hormoon-apparaatje dat ik bij me droeg en of dat voor suikerziekte was. Erg irritant.
Ik zei dat het voor iets anders was en ging er niet op in.
De tweede keer vroeg ze het weer en dus zei ik maar dat het met fertiliteit te maken had.
Supervervelend om dat maar zo op straat te moeten gooien.
Ik weet niet in welk ziekenhuis je loopt, maar hier is het tenzij er duidelijke noodzaak voor is, ivf. Zaad word ruim van te voren een keer gecontroleerd maar ook op de dag zelf, ze gaven hier toen aan dat het best kan zijn dat je voor ivf komt maar uiteindelijk icsi krijgt omdat de zaadkwaliteit te slecht is. Dit laten ze dan achteraf weten.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:07 schreef Frummeltje86 het volgende:
De gyn zei dat ivf nog een optie is met 400.000. We gaan het over een paar weken allemaal bespreken. Als ik lees dat ze bij ivf per eicel zo'n 100.000 zaadcellen nodig hebben, lijkt me dat namelijk stug. Heb alle folders al wel meegenomen, om te weten hoe het traject in elkaar steekt.
Zat je al in de ziektewet? Dan mogen ze nl niet zomaar ontslaan. Sterktequote:Op donderdag 5 juni 2014 15:11 schreef dobbey het volgende:
Joehoeeeee er kan nog meer bijzojuist het ontslag gekregen
![]()
*einde sarcasme*
Godgloeiende....... Ben echt mega pissed......
Frummelhelaas kan ik je geen antwoord geven maar 1 van de andere dames vast wel, succes!
ooh heerlijk tutten!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ooooh ik mag dit weekend op ons petekind passen, manlief en haar ouders gaan naar Pinkpop, geheel onverwachts nog.
Ik heb er nu al zin in, lekker tutten met het kleine ding![]()
![]()
Wisselt enorm, ik vond hem enorm pijnlijk, anderen hier zijn er fluitend doorheen gefietst.quote:
Ja menopur is heel goed te doen. Ook als je meerdere moet spuiten heb je maar 1 watertje nodig. En de naaldjes zijn veel fijner dan bijvoorbeeld decapeptyl.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Arja het volgende:
Zo, ik heb een nieuw plan van aanpak.
Eerst HSG.
Iemand ervaring mee? Pijnlijk?
Dan menopur spuiten en IUI.
Is menopur een beetje makkelijk te mengen en spuiten?
Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:39 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het duurde ook even hoor voordat ik dat kon, maar nu. Ik voel me zo vereerd en ik ben ook onwijs blij en dankbaar dat ik die mogelijkheid ook krijg van hun. Ik kan me nu al verheugen als ze groter is en dan komt logeren en dan kamperen in de tuinDat soort dingetjes en ik hoop natuurlijk dat we haar ook een speelmaatje kunnen geven. Er zit dan wel sowieso een jaar tussen maar dat mag denk ik de pret niet drukken, mijn beste vriendinnetje vroeger was ook ouder dan mij.
Dankjewelquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt...
Het heeft echt niets te maken met de kinderwens. Ik ben er gister nog even geweest en mijn chef gaf nogmaals aan dat hij er absoluut niet achter staat maar dat hij is overruled door het MT. Mijn functie komt te vervallen en er komt een combinatie calculator/inkoper. Aangezien ik van calculatie geen brood heb gegeten konden ze met mij dus geen kant uit. Mijn chef heeft wel mijn nummer want, net als ik, heeft hij het vermoeden dat alles zwaar in het honderd gaat lopen en in dat geval gaat hij er alles aan doen om me weer terug te krijgen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dobbey, wat ontzettend k*t! Je werk leek echt super meegaand in alles. En nu ineens dit. Ik mag toch hopen dat het niks te maken heeft met het hele traject waar je in zit? Sterkte in ieder geval
Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef Arja het volgende:
Zo, HSG overleefd.
De eerste foto was perfect, alles zag er goed uit.
Na half uur controle foto en toen bleek dat er nog vocht was achtergebleven. Kan eventueel verkleving zijn van mijn blinde darm operatie, maar het kan ook niks zijn.
Heb voor de zekerheid antibiotica gekregen om infectie tegen te gaan.
Ze gaan de foto nog in het team bespreken en dan heb ik 3 juli weer een afspraak met uitleg over IUI
Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef dobbey het volgende:
[..]
Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?
Hier heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor het evaluatie gesprek. 21 augusutus gaan we maar eens kijken hoe en wat er eventueel anders kan voor onze donor en dan maar eens kijken of we de laatste poging in gaan.
Bijzonder.... ben benieuwd of ze nou dan ook aan de slag gaan om die waardes te kunnen manipuleren/bewerken zodat de vrouwen bij wie het dus kennelijk kansloos is, te verbeteren in kansrijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:48 schreef Ticootje het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)wangerschap-ivf.html
Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf
Onderzoekers van het Erasmus MC hebben ontdekt hoe ze kunnen voorspellen welke vrouwen wel en welke niet zwanger zullen worden na een ivf-behandeling.
Foto: ANP
Door bepaalde bacteriën te meten in de urine of de vagina kan met 96 procent zekerheid worden voorspeld of een ivf-poging binnen een jaar succesvol zal zijn.
Door deze ontdekking hoeven vrouwen in de toekomst niet meer onnodig een ivf-behandeling te ondergaan en kunnen miljoenen euros worden bespaard. Bij ivf wordt een eicel buiten de baarmoeder (bijvoorbeeld in een reageerbuis) bevrucht en plaatsen artsen het embryo daarna in de baarmoeder.
De kans dat een vrouw bij een zon ivf-poging zwanger raakt is rond de 30 procent. Tot nu toe was niet duidelijk waarom 7 van de 10 vrouwen na ivf niet in verwachting raakte.
Bij toeval ontdekten de onderzoekers dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën in de urinewegen en de vagina hierbij een grote rol spelen.
Urineweginfecties
Aanvankelijk wilden de onderzoekers slechts weten waarom sommige kinderen last hebben van terugkerende urineweginfecties. Daarvoor werd bij deze kinderen gekeken of en welke bacteriën zij in hun blaas hadden.
Vervolgens wilden de onderzoekers weten hoe deze bacteriën zich zouden gaan gedragen als de situatie van de gastheer drastisch zou veranderen. Ze zochten een groep proefpersonen van wie ze zeker wisten dat de situatie in hun lichaam een grote verandering zou ondergaan.
Microbioom
"Bij vrouwen die zwanger worden verandert er veel. Het immuunsysteem verandert, maar bijvoorbeeld ook de zuurgraad van de urine", zegt onderzoeksleider Dik Kok, onderzoeker urologie aan het Erasmus MC. Er is urine verzameld van 82 vrouwen die aan het begin stonden van een ivf-traject waarin promovendus Delshad Maghdid veranderingen in de bacteriepopulatie, ook wel het microbioom genoemd, heeft onderzocht.
Het microbioom verandert sterk tijdens zwangerschap. Het gehalte aan Lactobacillus neemt af en in plaats daarvan komt veelal Staphylococcus. Op basis van de aanwezigheid van vier bacteriesoorten, Lactobacillus, Staphylococcus, E-coli en Bacillus in het uro-genitaal gebied is met 96 procent zekerheid te voorspellen dat een vrouw niet zwanger zal worden na ivf.
Het is belangrijk om te beseffen dat die bacteriën zich niet bevinden op de plek waar het embryo moet gaan innestelen en dat ze dat innestelingsproces ook niet actief beïnvloeden. Het is niet zo dat een ivf-poging zal mislukken omdat er bepaalde bacteriën aanwezig zijn. Het is wel zo dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën aangeeft welke overlevingskans de vrouw het embryo zal aanbieden. De onderzoekers denken dat de samenstelling van het microbioom iets zegt over de ontvankelijkheid van het baarmoederslijmvlies waarin het embryo zich na de bevruchting moet nestelen.
Stress besparen
Kok: "Een ivf-traject is zeer belastend. De test kan vrouwen en hun partners veel stress besparen. Een aantal vrouwen die niet zwanger zijn geraakt na ivf zegt achteraf dat ze er nooit aan zouden zijn begonnen als ze hadden geweten hoe zwaar het psychisch zou zijn. Daarnaast kan de test miljoenen euros aan onnodige zorgkosten per jaar besparen. In Nederland worden de eerste drie ivf-pogingen vergoed uit het basispakket. Als je op voorhand weet bij welke vrouwen op dat moment een poging zinloos lijkt, hoef je geen onnodige ivf-behandelingen te doen."
Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?quote:Op maandag 16 juni 2014 20:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?
Ik bedoel meer, als je weet dat de kwaliteit van de oogst niet dusdanig is, zodat je nog maar 1 terugplaatsing hebt, zou je dan niet liever naar een donor opzoek met meer kansen?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:01 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?
Gokje, verzekeraars grijpen zo'n onderzoek aan om mensen vooraf te kunnen laten beoordelen of ze wel of niet in aanmerking komen voor vergoeding.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:23 schreef droomvrouwtje het volgende:
@tico, maar de kwaliteit van die oogst zegt niks over een volgende poging met dezelfde of andere donor. Maar dat is iets volgens mij wat je wel kan aankaarten bij de gyn, is het zinvol om dezelfde donor te hebben of zoeken naar een andere. Puur afgaan op eigen ervaring (zonder donor) qua opbrengst, zou ik bij dezelfde donor blijven.
Wat Nikki dus zegt, ik had de eerste poging niks om in te vriezen en een tp van een matig embryo, de 2e keer had ik een top kwaliteit embryo voor verse tp en 2 cryos die na ontdooien ook nog steeds van top kwaliteit waren
Dat artikel had ik van de week ook gelezen, ik vraag me dan idd wel af, gaan die vrouwen helemaal geen ivf meer doen? Of is er een mogelijkheid om te zorgen dat het lichaam wel in balans is
Dat lijkt me logisch, het artikel spreekt ook van "tientallen miljoenen euro's besparing".quote:Op maandag 16 juni 2014 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Gokje, verzekeraars grijpen zo'n onderzoek aan om mensen vooraf te kunnen laten beoordelen of ze wel of niet in aanmerking komen voor vergoeding.
In Zwolle hanteren ze 8 cellig en egaal verdeeld over het geheel, dus alle delingen gelijk. Om ze in Zwolle in te mogen vriezen moeten de embryo's ook allemaal aan dat criterium voldoen. 1 afwijking en ze worden vernietigd (wat dus bij 2 van ons is gebeurd)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:06 schreef Omentielvo het volgende:
Dobbey spannend. En fijn dat je wat rust hebt
Ik heb nog een vraagje. Wanneer spreek je van een een goede deling embryo? Riley is van een cryo tp en had zich toen ik de terugplaatsing kreeg zich tot 6 cellig gedeeld.
En nogmaalsvoor alle dames hier. Ik gluur zo af en toe naar jullie trajecten en duim mee met jullie
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:59 schreef Arja het volgende:
Dobbey: ik wil even zeggen dat je, ondanks alles, zo positief bent. Ik vind je een vechter!
Het voortraject duurt een maand of 3-4-5 en daarna mogen ze starten. Ze gaan eerst onderzoeken of PGD mogelijk is voor de combinatie van hun genen en die van onze ouders. Dat onderzoek duurt dus zo lang. En ondertussen worden tegelijkertijd de normale vooronderzoeken voor IVF gedaan dus met een beetje geluk kan ze dit jaar nog starten. Voor de IVF is er geloof ik geen wachtlijst .quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nikki, op zich fijn dat het tegenwoordig in Nederland kan! Is er een wachtlijst daarvoor, dat het nog vijf a zes maanden duurt?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef dobbey het volgende:
Wij zijn hier hard aan het nadenken wat we gaan doen maar zoals het er nu uit ziet moeten we, als we nog wat gaan doen, alles nog wat langer doorschuiven dan september. Vorige week de diagnose binnen gekregen van de psycholoog en ik ben gediagnostiseerd met PTSS12 augustus ga ik starten met EMDR therapie om dit op te lossen. Morgen een afspraak bij de psychiater voor de ADHD testen en overleg over wat wijsheid is in deze en het eventuele gebruik van tijdelijke medicatie
![]()
We zien wel... Ik draai hier wel op de achtergrond mee maar kan momenteel niets onthouden dus reageren is gewoon lastig. Ik denk wel aan jullie en zal jullie ook zeker blijven volgen en af en toe reageren
Ik weet het maar op dit moment voelt het als een dikke faalquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En medicatie om je psyche is op de rit te krijgen is geen schaamtepuntje he! Soms kan t net ff dat extra steuntje geven.
Dikke knuff
Ik heb intensieve therapie gevolgd en slik medicijnen, dus als je vragen hebt... Pm/dm staat voor je openquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:22 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ik weet het maar op dit moment voelt het als een dikke faalmaar goed het is niet anders beter dat het er nu allemaal uit komt dan op een later moment (tijdens behandeling of traject pleegzorg) en ik heb me nu ook voorgenomen om er echt aan te gaan werken. Heb jarenlang de hulpverlening voor de gek gehouden of nee.... Eigenlijk mijzelf en dat wil ik niet meer mede doordat ik nu het idee heb dat er echt naar me geluisterd word. Sinds de diagnose heb ik het idee dat het steeds slechter gaat dus ook dat ga ik morgen aankaarten dus ik denk niet dat ik onder medicatie uit kom.....
Maar goed het hoort hier verder niet (ook al is de negatieve test de grote aanleiding geweest van dit gedoe, de welbekende druppel) dus ik ren hard het topic weer uit
Mijn pb staat altijd open dus mochten er verder nog vragen zijn of iets dergelijks dan hoor ik het wel.
Vandaag langs geweest, we hadden weer een andere arts. Ze hadden nog wat vragen over familieziektes aan zijn kant (was bij intake niet gedaan) en deze arts vond een lichamelijk onderzoek bij hem helemaal niet nodig. Ging nergens over dus. Man blij, die is best preuts. Ik ook blij want mannetje blij. Ik vind het al helemaal niet leuk voor hem dat we dit traject moeten doen want met hem is niets mis uiteindelijk, het probleem ligt bij mij. Dus dan vind ik gevoelsmatig dat ik de last van de onderzoeken en vragenlijsten moet hebben. Zo werkt het niet, dat weet ik ook wel, maar mijn gevoel zegt wat anders.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:37 schreef Arja het volgende:
Succes, vlier!
Ik vind die opmerking over vaak de temperatuurkaart invullen niet zo vreemd. Tuurlijk kan het snel raak zijn, maar het is echt even zoeken naar de juiste hoeveelheid hormonen en een goede timing van alles.
Statistisch gezien worden de meeste mensen binnen een half jaar of jaar zwanger.
Dat je man zijn penis wordt onderzocht, vind ik wel merkwaardig. Ik heb het nog nooit eerder gehoord.
Ik ben misschien veeeel te laat, maar ik heb ook cetrotide geprikt. Prik op zich prima te doen, maar ik kon er wel heftige huidreactie van krijgen :-/quote:Op donderdag 26 juni 2014 06:31 schreef Frummeltje86 het volgende:
Weekend was fijntoch altijd goed voor de relatie!
Zijn er hier dames die ervaring hebben met cetrotide als onderdrukker van de eisprong tijdens ivf? Die moet ik vanaf dag zeven gaan spuiten namelijk.
Hier was het juist andersom; probleem bij man, en ik moest alle sh*t ondergaan. Dat vond hij wel lastig vaak, deed extra zijn best om me goed bij te staan. We hebben de 2e en 3e poging zelfs samen geprikt, ik vond het 'zetten' van de prikken enorm moeilijk, dat deed hij, en hij vond het leegduwen van de spuiten lastig (hij voelde niet goed hoeveel kracht hij moest zetten en vond het moeilijk ze stil te houden, ik weer boosquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:00 schreef klumsy het volgende:
Gelukkig deel ik je/jullie gevoel totaal niet![]()
Het is wat het is en vind ook niet dat ik schuld heb oid dat we de medische molen in moeten...
Ja het is mijn lijf dat een zetje nodig heeft, maar we willen samen kinderen en doen dit dus ook samen.
Ik denk zelfs dat hij het heel erg zou vinden als ik me er schuldig over zou voelen dat hij ook getest moest worden, ja je moet een potje vullen op commando, en ik mag elke keer met m'n benen wijd voor een echo, ik vind het niet zo boeiend en we nemen elkaar zo nu en dan lekker in de zeik daarover![]()
( wat niet wil zeggen dat ik niet liever alles zonder de medische molen gedaan zou hebben... Vooral al die hormonen)
Kijk, dat gaat de goede kant weer op!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef klumsy het volgende:
Vanmorgen echo gehad, links een eitje van 13,5mm en recht 10mm
Maandag weer een echo, ben benieuwd!
Leuk! Ik duim voor je!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef klumsy het volgende:
Vanmorgen echo gehad, links een eitje van 13,5mm en recht 10mm
Maandag weer een echo, ben benieuwd!
Kijken of er een eisprong is. Maar daar is die echo ook voor inderdaad. Hmmm... Nee ik volg het dan ook niet helemaal waarom dat moet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:02 schreef klumsy het volgende:
Wat ik trouwens niet snap is het temperaturen als je medicatie en echo's krijgt
Ik heb dat nooit gehad...ik moest wel altijd bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong gehad had, dat lijkt me ook fijner dan elke dag de wekker zetten om te temperaturen.
Heb je gevraagd wat de reden is om je temperatuur bij te houden?
Maar dan klopt er toch niets van je statistiekenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:22 schreef Vlier het volgende:
[..]
Kijken of er een eisprong is. Maar daar is die echo ook voor inderdaad. Hmmm... Nee ik volg het dan ook niet helemaal waarom dat moet.
Overigens hoef ik geen wekker te zetten. Ik moet wel onder de lakens blijven en temperaturen als ik net wakker ben. Dat scheelt want elke dag de wekker...brrrr
Jep... je leert nog eens wat na zo lang wachten. Ik heb afgelopen jaar steeds alle symptomen bijgehouden. Daardoor weet ik nu zo ongeveer op de dag nauwkeurig wat er wanneer gebeurt. Control freak hierquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:07 schreef Arja het volgende:
Frummel: is het bij jou zo duidelijk wanneer je ongesteld wordt? Bij mij is het iedere cyclus anders en kan ik of ongesteld worden, of zwanger zijn en word ik steeds op het verkeerde been gezet.
Ik heb geleerd niet op mijn lichaam te vertrouwen en alles te negeren
Jaquote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:51 schreef Lijnloos het volgende:
raar dan he? Om daar zo blij mee te zijn.... maar nu kun je eindelijk beginnen!!!
Niet opgeven, bij mij was het ook de laatste ronde raak. En dat was zelfs na de verlenging, omdat ik graag nog even door wou met IUI met een andere medicatie combinatie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:04 schreef _aurum_ het volgende:
Ola! Ik heb niet echt bijgelezen....beetje gebubbeld, maar hoop dat het ondanks alles goed gaat met iedereen
Wij zijn bezig met de laatste ronde van de IUI, donderdag eerste echo om te zien hoe de vlag erbij hangt. En waarschijnlijk dit weekend de IUI.
Dit is de laatste ronde en het hakt er bij mij aardig in, ik vind het moeilijk om te beseffen dat als dit niet werkt de enige optie nog IVF is....en mijn lijf gewoon echt niet doet wat het moet doen.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar als het al 5 keer niet gelukt is, dan acht ik de kans erg klein dat het toch lukt. Mijn lief heeft de hoop ook een beetje opgegeven en dat vind ik ook moeilijk (al begrijp ik het wel).
Ondanks alles probeer ik toch positief te blijven...*emo rollercoaster rin mijn hoofd*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |