Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Toepasselijke plaatjes:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, maar het was wel de nummer 2 op mn lijst. -De- nummer 1 moet ik dus nog vinden, maar ik heb lekker naar een nummer kunnen luisteren waarvan de melodie al 20 jaar in mn hoofd zat en geen idee welk nummer dat nou wasDie nummer 1, ook een trance nummer? Ik hou van speuren naar muzieknummers, wil je ook graag helpen, maar trance zou voor mij wel lastig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Gray het volgende:
Jammer alleen dat alle muziek wel over liefde, of het eindigen daarvan gaat.
Idd. Eikelsquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Gray het volgende:
1tje nog, dan heb ik ze geloof ik allemaalquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh. Hoeveel nummers zijn er dan wel niet waar je naar op zoek bent?
Die klinkt echt heel erg jaren '90, ik vind het verschrikkelijk
Maar ik heb mijn walkman weer dus bij een volgende meet neem ik die mee
Ja klopt, maar het is niet zo'n hoog tempo als dat nummer dat ik eergister gevonden heb.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Die nummer 1, ook een trance nummer? Ik hou van speuren naar muzieknummers, wil je ook graag helpen, maar trance zou voor mij wel lastig zijn.
Gray, die gevoelens, die heb je sowieso wel (of je wilt of niet), ik weet hoe kut dat voelt, uiteindelijk kom je er wel overheen (proces kan versneld worden door er meer over na te gaan denken, maar niet te veel anders slokt het je opquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Gray het volgende:
Juist wel. Maar alles met extra regels en verwarring. Spuugzat ben ik dat. Zoals je weet krijgen recruiters ook een % binnen wanneer zij jou binnenharken bij een bedrijf. De leidinggevende (van het bedrijf) probeerde alleen die 'middle man' er tussen uit te wippen.quote:
Volgende keer misschien wat meer doorvragen??quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist wel. Maar alles met extra regels en verwarring. Spuugzat ben ik dat. Zoals je weet krijgen recruiters ook een % binnen wanneer zij jou binnenharken bij een bedrijf. De leidinggevende (van het bedrijf) probeerde alleen die 'middle man' er tussen uit te wippen.
Gewoon gedoe, gezeik. Ik snap niet waarom mensen in de recruitment business werken! Ik ken oprecht helemaal niemand die mensen binnen HR serieus kan nemen. (Ze zijn er wel, maar het zullen er niet veel zijn
). Ik wacht verdomme nu nog op een telefoontje.
Nah. Alles prima, alles in orde maar er zijn hier 3 partijen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgende keer misschien wat meer doorvragen??
Yeah, ik accepteer ook wel dat ze er zijn, maar ze zijn gewoon zo arelaxt! Lastig om m'n koppie erbij te houden wanneer ik probeer ze aandachtig te bekijken. Erover nadenken brengt je alleen maar meer in de put, is mijn ervaring. M'n gedachten moeten het loslaten, niet meer mee gaan bezighouden. Maar ja, we zien wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gray, die gevoelens, die heb je sowieso wel (of je wilt of niet), ik weet hoe kut dat voelt, uiteindelijk kom je er wel overheen (proces kan versneld worden door er meer over na te gaan denken, maar niet te veel anders slokt het je op).
Nee, niet op lange termijnquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, ik accepteer ook wel dat ze er zijn, maar ze zijn gewoon zo arelaxt! Lastig om m'n koppie erbij te houden wanneer ik probeer ze aandachtig te bekijken. Erover nadenken brengt je alleen maar meer in de put, is mijn ervaring. M'n gedachten moeten het loslaten, niet meer mee gaan bezighouden. Maar ja, we zien wel.
Heb iig wat leuke dingen gepland voor mezelf, zoals een festival deze zomer.
Ah je bent een slimme jongen (alleen soms een beetje voorspelbaar ofzoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah. Alles prima, alles in orde maar er zijn hier 3 partijen.
S_E, werkgever, recruiter van recruitment bureau. Werkgever probeert nu die recruiter er uit te wippen. Probleem zit hem dan natuurlijk in de salariering ..
Ik negeer het niet hoor! Maar het is alleen geen probleem dat ik kan oplossen. Het kwaad is gescheid en er is niets dat ik kan doen om het ongedaan te maken. Dat heb ik aan haar te danken. Graag had ik gezien dat ze niet zoiets geflikt had, omdat ik me dan nog had kunnen verontschuldigen voor wat het dan ook was dat ik verkeerd deed.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, niet op lange termijn(zie uitleg)
Maar ik ben er dan ook 1tje van "de koe bij de horens vatten", ik ben altijd al een vechter geweest..alleen jammer dat ik meermalen er bijna onderdoor ben gegaan door dat gedrag van mij
Maar uiteindelijk werd ik er -wel- sterker van
Dus ergens heb je wel gelijk hoor, alleen vertik ik het om het te negeren, een probleem -moet- ik gewoon aanpakken. Het heeft voordelen (ik ontwikkel me daardoor sneller als persoon), maar het is niet ongevaarlijk wat ik doe en zoals ik het doe...
Hey, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist wel. Maar alles met extra regels en verwarring. Spuugzat ben ik dat. Zoals je weet krijgen recruiters ook een % binnen wanneer zij jou binnenharken bij een bedrijf. De leidinggevende (van het bedrijf) probeerde alleen die 'middle man' er tussen uit te wippen.
Gewoon gedoe, gezeik. Ik snap niet waarom mensen in de recruitment business werken! Ik ken oprecht helemaal niemand die mensen binnen HR serieus kan nemen. (Ze zijn er wel, maar het zullen er niet veel zijn
). Ik wacht verdomme nu nog op een telefoontje.
Je gaat er verstandig mee om, ik wens je in elk geval veel succes met alles en je kunt altijd hier terecht, dat weet je he?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik negeer het niet hoor! Maar het is alleen geen probleem dat ik kan oplossen. Het kwaad is gescheid en er is niets dat ik kan doen om het ongedaan te maken. Dat heb ik aan haar te danken. Graag had ik gezien dat ze niet zoiets geflikt had, omdat ik me dan nog had kunnen verontschuldigen voor wat het dan ook was dat ik verkeerd deed.
Dat was ik zelfs al van plan, met de wil om het roer om te gooien en me meer in te zetten voor haar en mij. Dat ze dat geheel niet waard was zie ik in, maar m'n gevoel staat daar nog niet achter. Dat komt ook omdat ik net daarvoor had gekozen dat ze het wel waard was, en ik ook.
Maar helaas. Ze blijkt een gevoelloze sloerie te zijn, en dat laatste zeg ik niet snel. Maar de feiten spreken voor zich. En ik, ik ben te goed van vertrouwen en gevoelig. Maar dat wil ik ook blijven, want als er een ding erger is dan teveel geven om anderen, is het te weinig geven om anderen.
Men, ik ben moe. Van alles even. Zucht.
Ik weet het, thanks.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je gaat er verstandig mee om, ik wens je in elk geval veel succes met alles en je kunt altijd hier terecht, dat weet je he?
Goeie dingen... Ik kan ze niet bedenken iig.quote:Toen mn 1e echte vriendinnetje me dumpte, was ik daar zeker wel langer dan een jaar mee bezig om dat te verwerken (ze had binnen 2 weken alweer een ander), maar ik ben haar wel dankbaar voor de goeie dingen die ze mij gebracht heeft...zelfs nu nog
Ik weet dat ik wat heb laten liggen, dat wist ik al toen het nog aan was. Toen was ik er juist mee bezig, wat volgens een oh zo valse ironie juist maakte dat er afstand ontstond. Terwijl ik het juist deed om dichter bij elkaar te komen.quote:Op de lange termijn ben ik er (ondanks hoe ze heeft gehandeld) vooral op vooruit gegaanen als het goed is zal dat jou ook gebeuren
Je moet er alleen voor waken dat jouw vertrouwen in de mens (en dan vooral de goeien) niet beschadigd raakt en je zal, hoe moeilijk het ook kan zijn, ook de hand in eigen boezem moeten steken daar waar applicable, want je hebt ongetwijfeld wel "iets" laten liggen (dat was bij mij ook zo, al was het op dat moment boven mijn macht om te bestrijden).
Doe ik.quote:Het is kut en geen gezond mens wil het graag, maar dit is hoe je situatie is...profiteer ervan (of probeer in elk geval kleine voordeeltjes uit de ellende te halen waar je nu in zit).
Nee hoor, ik vat het helemaal niet verkeerd op!quote:Ik hoop niet dat je wat ik schrijf verkeerd opvat, ik bedoel het goed en ik -weet- hoe godverklote jouw situatie is...maar soms gaan dingen niet precies zoals we willen, it's a fact of life. Doe er je voordeel mee, elk nadeel hep ze voordeel
Oh nice! Hopelijk gaat het lukken. Maar het zou eigenlijk wel veel cooler zijn als je er op een andere manier achter komt, als een echte detectivequote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1tje nog, dan heb ik ze geloof ik allemaal
En gister bleek dat een vriend van mij oude audiobandjes kan digitaliserendus de 1stvolgende keer dat ik hem spreek of bij hem thuis langskom, geef ik hem dat bandje mee
Dat kan het wel verklaren dan. Speelt die interne strijd nu ook nog?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Thanks man.
[..]
Zit wat in, maar om echt eerlijk te zijn: een topper was het niet. Ik kan beter, en dan doel ik niet eens op het vreemdgaan. Aan het begin had ik m'n twijfels over haar, en achteraf gezien had ik daar beter naar moeten luisteren. Maar ja, blijkbaar ben ik toch heel veel om d'r gaan geven en d'r toch leuker gaan vinden. The heart wants what the heart wants, hm?![]()
Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met dat ik net een interne strijd aan het afronden was, waardoor ik kwetsbaarder was. En precies op dat moment: POW! Right in the kisser!
Meh, ben weer misselijk. Eten zit er voorlopig nog ff niet in denk ik.Misschien straks ff wat aarbeitjes proberen...
Wat voor niet-financiële gevolgen bedoel je dan die ik moet uitzoekenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
O en Kuo, houd voor het geval dat, toch maar rekeniong op een stoppen (al dan niet voorlopig) met je studie. Ga anders vragen wat daarvan de gevolgen kunnen zijn (en dan bedoel ik niet financieel), dan val je niet meteen in zo'n groot gat mocht je toch stoppen/pauzeren met je studie
Ik wil je niet bemoederen of wat dan ook, maar kan geen kwaad alvast uit te zoeken wat de gevolgen daarvan voor jou persoonlijk kunnen zijn (voor mij waren de gevolgen meer emotioneel dan financieel, daar zat ik niet zo mee).
Jullie hebben vast ook een leuke tijd gehad, anders was je er niet al die tijd bij en heb je er nu niet zo'n last van.quote:
Nee, ik ben met dat issue wel klaar denk ik. Het was namelijk me durven overgeven aan haar en me kwetsbaar opstellen. Op een bepaald moment dat een relatie begint volwassener te worden, vind ik dat een moeilijke stap. Ik merkte dat het kwam, doordat ik dan wat harder en afstandelijker wordt. M'n waardering laat ik dan niet blijken, omdat ik dan mezelf over de drempel moet tillen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:21 schreef kuolema het volgende:
Dat kan het wel verklaren dan. Speelt die interne strijd nu ook nog?
Aardbeien zijn altijd goed
Oh zeker, maar wat ik bedoelde is dat je tijdens relaties over jezelf leert en daar die ander dankbaar voor kan zijn, omdat die een goede spiegel voor je was. Dat was hier niet het geval, want ze spiegelde niet. Ze kaartte mijn fouten niet aan, maar gebruikte de bitch-way-out door vreemd te gaan. Ik snap dat ze het deed, maar ik snap niet hoe ze dat zomaar bij me kon doen. Het is simpelweg totaal niet fair.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jullie hebben vast ook een leuke tijd gehad, anders was je er niet al die tijd bij en heb je er nu niet zo'n last van.
Dat ze is vreemdgegaan is natuurlijk klote, maar de relatie was meer dan dat. En wie weet kom je er later achter wat je er nog meer uit hebt gehaald. En misschien ook wel niets. Ook niet erg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:33 schreef Gray het volgende:
Oh zeker, maar wat ik bedoelde is dat je tijdens relaties over jezelf leert en daar die ander dankbaar voor kan zijn, omdat die een goede spiegel voor je was. Dat was hier niet het geval, want ze spiegelde niet. Ze kaartte mijn fouten niet aan, maar gebruikte de bitch-way-out door vreemd te gaan. Ik snap dat ze het deed, maar ik snap niet hoe ze dat zomaar bij me kon doen. Het is simpelweg totaal niet fair.
Overigens was ik ook niet duidelijk in wat in me omging, dus daar heb ik zelf ook fout aan.
Ik -dacht- dat dat afhankelijk was van wat je slikte. Zelf weet ik nog toen ik met mijn AD stopte, ik dat door een stom rekenfoutje zeker 2x te snel deed en ik kan me wel nog herinneren dat ik dat de volgende keer echt niet nog een keer zo wil doen....maar ik kan me niet meer herinneren waarvan ik nou precies last kreeg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:36 schreef kuolema het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat ad uit je bloed is/voordat je wat kunt merken als je in 1 keer stopt met innemen?
Nou soms als ik tijd over heb, dan ga ik youtube afspeuren en klik ik links aan waarvan ik het idee heb dat het de kans vergroot dat ik "toevallig" tegen dat nummer aanloop (als er bijvoorbeeld staat dat het nummer in 2000nogwat is uitgebracht, dan hoef ik het niet eens te proberen, inkopperquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh nice! Hopelijk gaat het lukken. Maar het zou eigenlijk wel veel cooler zijn als je er op een andere manier achter komt, als een echte detective
Ik zag 'r als m'n maatje en dat was fijn... Had ze niet vreemdgegaan, dan had ik dat best willen blijven. Ik zag 'r als een leuke meid, maar leuke meiden doen dit niet. Daarom vind ik het ook zo extra jammer dat ze het heeft gedaan, want ik ben niet alleen een relatie kwijt, maar ook een maatje. En dat is een veel groter verlies.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ze is vreemdgegaan is natuurlijk klote, maar de relatie was meer dan dat. En wie weet kom je er later achter wat je er nog meer uit hebt gehaald. En misschien ook wel niets. Ook niet erg.
Kijk daar heb je alweer wat geleerd
dat maatje verliezen is idd kut. Had ik destijds bij mn ex ook wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zag 'r als m'n maatje en dat was fijn... Had ze niet vreemdgegaan, dan had ik dat best willen blijven. Ik zag 'r als een leuke meid, maar leuke meiden doen dit niet. Daarom vind ik het ook zo extra jammer dat ze het heeft gedaan, want ik ben niet alleen een relatie kwijt, maar ook een maatje. En dat is een veel groter verlies.
Yeah, sucks.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
dat maatje verliezen is idd kut. Had ik destijds bij mn ex ook wel.
Toevallug vandaag gebroken met een vriend/kennis/oud date. Toch wel klote.
Het raakt altijd meer dan je denkt en/of hoopt. En het zijn zelden vrolijke punten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, sucks.
Ik ben vooral verrast dat het zoveel triggers raakt die ik had bij m'n depressie. Het is niet helemaal raar, want toen m'n vorige relatie eindigde zat ik er middenin. Misschien dat het mede daarom zo'n grote stap was me over te geven aan haar.
Het maakt me nu wel waakzaam voor een depressie, want dat wil ik nooit meer.
Weetje, het zijn dat soort dingen waarom je een ander geen pijn moet doen, zeker niet wanneer je het kan voorkomen zoals dit. Je weet maar nooit wat die ander doormaakt, of doorgemaakt heeft en gaat doormaken. Je acties kunnen gevolgen hebben die je niet kan overzien.
True. Ook hier leer ik weer van. Al hoef ik sommige lessen niet per se te leren hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het raakt altijd meer dan je denkt en/of hoopt. En het zijn zelden vrolijke punten.
Je weet in ieder geval wat je niet wil en je weet een stuk beter dan eerst hoe te herkennen en ermee om te gaan.
Je kan me veel vertellen, maar niet dat je 'per ongeluk' een ander neukt. Zo van: oeps!quote:Een mens nooit pijn doen is onmogelijk, we zijn en blijven wezens die zichzelf bovenaan de lijst zet. Natuurlijk zijn er stomme dingen en nog stommere dingen. Betekent niet dat iemand het altijd zo bewust doet als dat het over komt of dat diegene het ook niet een fout vindt en ervan leert.
Alleen balen dat het ji dan de dupe moet worden ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, zeker niet. En dat vind ik zelfs een beetje treurig voor haar. Want als je dat als mens niet snapt, dan heb je grotere problemen dan diegene die je slachtoffert.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:52 schreef Cue_ het volgende:
Natuurlijk ging het niet per ongeluk. Bedoel meer dat zij misschien niet doorheeft hoeveel pijn het een ander kan doen / het jou doet.
Zeker weten. Been there, done that. Didn't like it, one, single, bit. Plus dat je anderen daar ook pijn mee doet.quote:Je kan volgens mij beter af en toe gekwetst worden dan enkel met muren leven en je emoties zoveel mogelijk proberen te verbergen voor jezelf en anderen. Dat is geen reet aan, Daar weet ik alles vanaf.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Cue_ het volgende:
En gvd ik voel mezelf weer es een domme koe.Ach, dan ben je toch wat zuiniger met inpakken? Eventueel schaf je daar nog iets aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tja, familie kies je niet. Tenminste, het kan wel, maar dan moet je nieuwe maken. En dat kan iedereen zijn.![]()
Nope. Het ging uit via whatsapp nota bene, want zo liet ze me het nieuws horen. Waarop ik aangaf haar nooit meer te willen spreken of zien in sociale context. Er valt ook niets te bespreken of af te sluiten, want dan krijg je een ongemeend sorry waar je niks mee kan. En afsluiten moet ik uiteindelijk toch zelf doen. Niets dat zij kan zeggen kan daarbij helpen. Ik kan het me niet bedenken iig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:10 schreef Elvi het volgende:
Gray: heb je nog wel n afsluitend gesprek gehad? Of haar ermee gefronteerd? Kortom: was er wel closure?
Indeed, en dat zou zo maar kunnen natuurlijkquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:09 schreef Gray het volgende:
Oh, zeker niet. En dat vind ik zelfs een beetje treurig voor haar. Want als je dat als mens niet snapt, dan heb je grotere problemen dan diegene die je slachtoffert.
Dan gaat dat dus helemaal goedkomenquote:Zeker weten. Been there, done that. Didn't like it, one, single, bit. Plus dat je anderen daar ook pijn mee doet.
Als ik uberhaupt t noodzakelijke al mee krijgquote:Ach, dan ben je toch wat zuiniger met inpakken? Eventueel schaf je daar nog iets aan?
En tja, familie kies je niet. Tenminste, het kan wel, maar dan moet je nieuwe maken. En dat kan iedereen zijn.
Ja, dat ga ik niet nogmaals doen.quote:
Vast wel. Ondergoed, een beetje kleren, toiletspullen en evt een klein handoekje. Klaar!quote:Als ik uberhaupt t noodzakelijke al mee krijgMaargoed, sukkel, maar dat had ik al gezegd.
Ik bedoel niet kinderen ofzo.quote:Ik ga geen familie maken, ben niet gek.
Ah joh, morgen ff naar de winkels een nieuwe tas regelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:27 schreef Cue_ het volgende:
Een handdoekje.. ik krijg nog niet eens slippers erin wss
Ja snap ik, maar ook dat zie ik niet snel gebeuren. Daarvoor ben ik veels te gesloten.
De afmetingen van wat mee mag veranderd nie als je de tas veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Ah joh, morgen ff naar de winkels een nieuwe tas regelen.
En nieuwe vrienden.
Maar let dan wel even op de houdbaarheidsdatumquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Ah joh, morgen ff naar de winkels een nieuwe tas regelen.
En nieuwe vrienden.
Pfff via Whatsapp ook nogquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Nope. Het ging uit via whatsapp nota bene, want zo liet ze me het nieuws horen. Waarop ik aangaf haar nooit meer te willen spreken of zien in sociale context. Er valt ook niets te bespreken of af te sluiten, want dan krijg je een ongemeend sorry waar je niks mee kan. En afsluiten moet ik uiteindelijk toch zelf doen. Niets dat zij kan zeggen kan daarbij helpen. Ik kan het me niet bedenken iig.
Ohhhhh, tja, daar kan je niets aan doen dan. Maar wat een klein volume joh! Moest je bijbestellen ofzo?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De afmetingen van wat mee mag veranderd nie als je de tas veranderd
pffff nee dat is makkelijk
Opdat ze niet zuur zijn!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar let dan wel even op de houdbaarheidsdatum
Wil je bagage dan moet je idd bijbestellen/betalen. Was geen probleem geweest als ik dat even had doorgegeven aan degene die het geboekt had. Maar ik dacht dat het niet nodig was. En had geen zin om dan straks voor een vlucht van 1,5 ook nog eens half uur gedoe te hebben met bagage.quote:
Zodra ze beginnen te stinken is her tijd voor een nieuwequote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar let dan wel even op de houdbaarheidsdatum
Meestal stinken ze vanaf het begin dan al, maar verbloemen ze zich met een lekker nep-geurtjequote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Zodra ze beginnen te stinken is her tijd voor een nieuwe
Ja. Fucking Whatsapp.quote:
Ik weet mijn aandeel erin, maar die ander is gewoon een trut, want anders doe je het niet. Er is altijd een keuze. Dit is de verkeerde.quote:Ik zou bijvoorbeeld wel closure willen hebben in die zin dat ik wil weten waarom iemand dat gedaan heeft. Dat kan n leermoment voor jezelf zijn of je weet dan 100% zeker dat de ander n trut/ lul is en je je niet langer hoeft af te vragen of het aan jou lag
Maar inderdaad aan een 'sorry' heb je niks.
Haaardcore...jonguh!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wacht verdomme nog steeds op dat telefoontje. Ik heb al toegezgd dat ik er vandoor ga, nou moet de volgende domino ook willen omvallen.
Ik stop dan ook direct met therapie en medicatie.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Cue_ het volgende:
En gvd ik voel mezelf weer es een domme koe.Waarom uberhaupt dingen meenemen? Ik kan me die tripjes nog goed herinneren, het enige wat ik altijd meenam was de laptop van de zaak omdat ze in de kantoren in het buitenland de taal anders hadden. Schone onderbroek + tandpasta trek ik wel ergens daar uit de winkel (of liggen al in het hotel).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gewoon tsjill en relaxed Cue. Nergens voor nodig. Vliegen met koffer is altijd een nachtmerrie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Yip, heb het mijn therapeut laten weten en de huisarts assistente door laten geven dat ik stop met medicatie. Ik denk dat ik ook een streep door mn zorg verzekering ga zetten.quote:
Ik snap dat je kwaad bent maar ik vind dit echt eem beetje te ver doorslaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja. Fucking Whatsapp.
[..]
Ik weet mijn aandeel erin, maar die ander is gewoon een trut, want anders doe je het niet. Er is altijd een keuze. Dit is de verkeerde.
Geen reden praat dit ook recht, dus die hoef ik niet. Geen sorry maakt het ongedaan, dus die hoef ik niet. Geen traan laat me geloven dat ze om me geeft. En geen woord maakt dat ik haar vriendschappelijk zou willen behandelen, dus die hoef ik ook niet.![]()
![]()
![]()
![]()
Als jij een relatie hebt en plots de volgende dag kapt jouw vriend met de relatie.. Hij heeft jou niet f2f iets gezegd.. En je ziet hem plots met een andere dame om de arm voor jou neus paraderen.. Net alsof jij nooit bestaan hebt..quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik snap dat je kwaad bent maar ik vind dit echt eem beetje te ver doorslaan.
Het feit dat zij een hele slechte manier van omgaan heeft met een relatie-issue maakt haar niet meteen tot een soort hersenloos gevoelloos stuk onkruid.
Maar ik noem d'r ook geen hersenloos gevoelloos stuk onkruid...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik snap dat je kwaad bent maar ik vind dit echt eem beetje te ver doorslaan.
Het feit dat zij een hele slechte manier van omgaan heeft met een relatie-issue maakt haar niet meteen tot een soort hersenloos gevoelloos stuk onkruid.
Natuurlijk is het ook ego, want ik ben aan de kant gezet als een stel oude schoenen. Maar daarnaast heb ik met mezelf in de clinch gelegen, voor haar.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:05 schreef seasushi het volgende:
@Gray...
zonder je voor het hoofd te willen stoten... Is het niet ook een beetje een ego dingetje?
Je had best twijfels over haar. vond dat ze op veel fronten niet bij je paste. Nu heeft ze je op onbehoorlijke wijze gedumpt. Is het nou de verliefdheid waarin je zo op je bek bent gegaan, of is je ego gekwetst?
Eerst vreemdgaan met die dame, dan uitmaken en paraderen hè. En dan wel uitmaken via WhatsApp, want stay classy San Diego!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als jij een relatie hebt en plots de volgende dag kapt jouw vriend met de relatie.. Hij heeft jou niet f2f iets gezegd.. En je ziet hem plots met een andere dame om de arm voor jou neus paraderen.. Net alsof jij nooit bestaan hebt..
Als dat niet een hersenloos gevoelloos stuk onkruid is.. Wat is dan wel een hersenloos gevoelloos stuk onkruid?
Dit is een beetje wat ik bedoelde. Deze actie van haar is stom en gemeen. Maar dan kan ze verder nog best een mens zijn die kan denken en ook goede beslissingen neemt. En bijv een reden heeft gehad voor dit gedrag. Dat rechtvaardigt vreemdgaan niet, maar kan wel een oorzaak zijn die interessant kan zijn om te weten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind sowieso dergelijke termen over iemand zeggen heel lastig. Want dan bestempel je de hele persoon, terwijl iemand veel meer is dan een actie op een bepaald moment in z'n leven.
Zelf zou ik eerder zeggen van "wat een hersenloze gevoelloze stuk onkuidige actie"Dan bestempel je de actie en niet de gehele persoon.
ik ben ook veels te aardig
Daarom laat ik hem ook lekker begaanquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:17 schreef minthy het volgende:
Mag je ook nog gewoon zelf een mens zijn en lekker pissig reageren als een relatie (zeker op deze manier) uit is gegaan? Dat relativeren komt later wel toch?
Het is ook een beetje waar je de lijn trekt eh?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind sowieso dergelijke termen over iemand zeggen heel lastig. Want dan bestempel je de hele persoon, terwijl iemand veel meer is dan een actie op een bepaald moment in z'n leven.
Zelf zou ik eerder zeggen van "wat een hersenloze gevoelloze stuk onkuidige actie"Dan bestempel je de actie en niet de gehele persoon.
ik ben ook veels te aardig
Ik heb volgens mij nog nooit iemand meer genoemv dan een sukkel of domme trut.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook een beetje waar je de lijn trekt eh?. Na vreemdgaan is een persoon voor mij altijd een stuk onkruid, ongeacht welke reden dan ook. Mits het iets is wat minder erg is als vreemdgaan valt het onder de noemer; 'domme actie' maar dat zegt dan weer niet zo veel over de persoon in kwestie, dat kan ons allemaal overkomen.
Dat ben ik wel met je eensquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:23 schreef Gray het volgende:
Zowel zij als ik hadden moeten communiceren, dat weet ik. Durfde ze dat niet, begrijpelijk. Dan maar vreemdgaan als boodschap kiezen, onbegrijpelijk. Of iig niet te verantwoorden.
En dan al helemaal niet dat allemaal via WhatsApp laten weten, 2 dagen later met die jongen voor m'n neus rondparaderen en m'n verzoek voor geen contact inwilligen. Dat is opzettelijk iemand kwetsen en dat heb ik zeker niet verdiend.
Dat heb ik ook wel. Wat ik altijd al doe, en me nu opvalt dat ik ook doe, is gesprekken houden in m'n hoofd. Zo werd me gister de vraag gesteld: haat je me? En mijn antwoord daarop was: nee, dat kan ik niet. Zo'n soort mens ben ik niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit iemand meer genoemv dan een sukkel of domme trut.
Miss omdat me zelf weinig is overkomen of doordat ik t gelijk relativeer en de ander altijd wel ergens op een punt kan begrijpen of t voor die ander kan goedpraten.
quote:Ook niet de meest fijne eigenschap.
@gray. Dat je t zeker niet verdiend dat is 1 ding waar we t allemaal over eens zijn
Had zij er van te voren ook maar zo over gedacht.quote:
Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant is t dan ook heel lastig. Tenminste zelf merk ik dat ik daardoor dus heel vlak leef met weinig emoties die pieken en dalen kent.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Wat ik altijd altijd, en me nu opvalt dat ik ook doe, is gespreken houden in m'n hoofd. Zo werd me gister de vraag gesteld: haat je me? En mijn antwoord daarop was: nee, dat kan ik niet. Zo'n soort mens ben ik niet.
Wel vroeg ik me kort na het nieuws af waarom, en wat heb ik gedaan dat hierin moest resulteren? Ik zoek de fout dus evengoed bij mezelf.
Is dat juist niet ergens heel normaal "willen leren van je fouten" want dan zou je het bij de volgende beter kunnen doen zegmaar. Maar het feit dat je het niet weet geeft al aan dat zij haar frustraties niet met jou gedeeld heeft en ze niet gezegd heeft wat haar dwars zat. Ze heeft je ook niet de kans gegeven jezelf te verbeteren dan. En dat is wat ik nu 1,2,3 uit je post haal hoor kan het fout hebben. Want sta momenteel langs de zij lijn toe te kijken terwijl jij er midden in staat met je gevoelens en emoties.(heey heb ik vaker gehoord).quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Wat ik altijd al doe, en me nu opvalt dat ik ook doe, is gesprekken houden in m'n hoofd. Zo werd me gister de vraag gesteld: haat je me? En mijn antwoord daarop was: nee, dat kan ik niet. Zo'n soort mens ben ik niet.
Wel vroeg ik me kort na het nieuws af waarom, en wat heb ik gedaan dat hierin moest resulteren? Ik zoek de fout dus evengoed bij mezelf.
[..]
[..]
Had zij er van te voren ook maar zo over gedacht.
Haat je me? Wat ook een vraagquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Wat ik altijd al doe, en me nu opvalt dat ik ook doe, is gesprekken houden in m'n hoofd. Zo werd me gister de vraag gesteld: haat je me? En mijn antwoord daarop was: nee, dat kan ik niet. Zo'n soort mens ben ik niet.
Dat is iets waar ik een aantal jaar terug aan gewerkt heb. Ik wilde voelen, leven, beide kanten van het leven verkennen! En ook m'n geest leren kennen, omdat ik af en toe het gevoel had dat deze een loopje met me nam. Maar ook was het om me beter te leren uiten, want soms had ik het gevoel los te staan van de wereld. Dat wilde ik niet; ik wilde in de wereld staan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant is t dan ook heel lastig. Tenminste zelf merk ik dat ik daardoor dus heel vlak leef met weinig emoties die pieken en dalen kent.
Van de verhalen hier merk ik dat jij dat nog wel hebt, dat is mooi!
Yeah!quote:Je bent een toffe gast dus ze mot met der stomme acties van je afblijven
Wat ik weet is ze "niet het gevoel had dat ik m'n best voor haar deed", wat ik me kan voorstellen, al had ik daar m'n redenen voor. Maar zij wist die redenen niet, terwijl ik niet wist dat het een issue was voor haar. Beide hadden we iets moeten zeggen en elkaar een kans moeten geven. Of niet, maar het dan iig op een volwassen manier uitpraten. Dan had het misschien ff geduurd, maar had ik wel een vriendelijke band met haar willen onderhouden, want het is verder een prima meid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:50 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Is dat juist niet ergens heel normaal "willen leren van je fouten" want dan zou je het bij de volgende beter kunnen doen zegmaar. Maar het feit dat je het niet weet geeft al aan dat zij haar frustraties niet met jou gedeeld heeft en ze niet gezegd heeft wat haar dwars zat. Ze heeft je ook niet de kans gegeven jezelf te verbeteren dan. En dat is wat ik nu 1,2,3 uit je post haal hoor kan het fout hebben. Want sta momenteel langs de zij lijn toe te kijken terwijl jij er midden in staat met je gevoelens en emoties.(heey heb ik vaker gehoord).
Ik zeg vergeten en doorgaan. Ookal weet en snap ik dat het erg moeilijk voor je is en gaat zijn.
Een vraag die ik alleen van vrouwen heb horen komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haat je me? Wat ook een vraag. Sorry.
Mocht je er eens zin in hebben zou ik t wel tof vinden om hier eens over te praten over een wijntje/biertje, hoe je dat gedaan hebt, want ben wel heel benieuwd en denk dat t niet verkeerd voor me zou zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:08 schreef Gray het volgende:
Dat is iets waar ik een aantal jaar terug aan gewerkt heb. Ik wilde voelen, leven, beide kanten van het leven verkennen! En ook m'n geest leren kennen, omdat ik af en toe het gevoel had dat deze een loopje met me nam. Maar ook was het om me beter te leren uiten, want soms had ik het gevoel los te staan van de wereld. Dat wilde ik niet; ik wilde in de wereld staan.
Ik kan het je zo ook al vertellen: contemplatie en meditatie, of als je dat vieze woorden vindt: introspectie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mocht je er eens zin in hebben zou ik t wel tof vinden om hier eens over te praten over een wijntje/biertje, hoe je dat gedaan hebt, want ben wel heel benieuwd en denk dat t niet verkeerd voor me zou zijn.
(maar zo niet, ook geen probleem hoor)
Op het moment dat je met jezelf gaat zitten en je aandacht focust op whatever in je bewustzijn opkomt, zul je zien dat er soms veel vreemde en enge emoties/gevoelens opborrelen. Dit is niet verkeerd, dit is juist de bedoeling, want voelen is essentieel voor het verwerken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:49 schreef Cue_ het volgende:
Er komen dan gelijk ozveel vragen in me op. Maar daarmee ga ik topic niet vervuilen. Tnx in ieder geval.
Je kan ze aandragen in het Kracht van het Nu-topic. Dat gaat eigenlijk over introspectie, zij het in de context van het gedachtengoed zoals Tolle dat geschreven heeft. Ben zelf geen fan van het schrijven de man, maar zijn inzichten deel ik.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:49 schreef Cue_ het volgende:
Er komen dan gelijk ozveel vragen in me op. Maar daarmee ga ik topic niet vervuilen. Tnx in ieder geval.
Het moeilijkste daarbij is bij je aandacht blijven. Emoties kunnen heel meeslepend zijn. Niet erg, maar lastig soms.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Op het moment dat je met jezelf gaat zitten en je aandacht focust op whatever in je bewustzijn opkomt, zul je zien dat er soms veel vreemde en enge emoties/gevoelens opborrelen. Dit is niet verkeerd, dit is juist de bedoeling, want voelen is essentieel voor het verwerken.
Het lijkt soms zo willekeurig waar we ons bewust van zijn he? In tijden van depressie lijkt dit extra lastig te zijn, omdat je dan wel geneigd bent focus te leggen op dat wat je dieper in die vicieuze cirkel doet werpen. Relativeren kan dan juist goed zijn, omdat je daarmee automatisch kijkt naar de lichte kant die schuilt achter donkere gedachten. Een mes snijdt immer aan twee kanten.quote:Wat ik merk bij het beoefenen van mindfulnessmeditatie, is dat alles vanzelf duidelijk wordt. Je ziet steeds meer wat er in jezelf omgaat en dat deze zaken jou niet bepalen, maar daar slechts om een bepaalde reden zijn. Vanuit een gebeurtenis, gewoonte of andere vorm van conditionering heb je dan het idee dat je deze dingen aan moet grijpen. Waar je wellicht uren kan piekeren om een angstige gedachte (die relatie heeft tot een gebeurtenis uit het verleden), lig je er totaal niet wakker van dat je hart op elk momemt kan stoppen met tikken.
Ik denk dat het bewustzijn van wat er in je speelt er altijd wel is, alleen dat het soms gehinderd wordt. Tijdens een burnout/depressie stopt je verstand niet met werken, maar het wordt eerder overschreeuwd door moeilijke emoties en gevoelens. Meditatie kan in mijn ogen helpen het verstand weer terug te brengen, de boel te relativeren en daardoor te herstellen tot een nieuwe jij.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Je kan ze aandragen in het Kracht van het Nu-topic. Dat gaat eigenlijk over introspectie, zij het in de context van het gedachtengoed zoals Tolle dat geschreven heeft. Ben zelf geen fan van het schrijven de man, maar zijn inzichten deel ik.
[..]
Het moeilijkste daarbij is bij je aandacht blijven. Emoties kunnen heel meeslepend zijn. Niet erg, maar lastig soms.
[..]
Het lijkt soms zo willekeurig waar we ons bewust van zijn he? In tijden van depressie lijkt dit extra lastig te zijn, omdat je dan wel geneigd bent focus te leggen op dat wat je dieper in die vicieuze cirkel doet werpen. Relativeren kan dan juist goed zijn, omdat je daarmee automatisch kijkt naar de lichte kant die schuilt achter donkere gedachten. Een mes snijdt immer aan twee kanten.
Het stopt niet met werken nee, maar het werkt wel anders. Een depressief mens houdt er daadwerkelijk een letterlijke en figuurlijke donkere kijk op na.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:17 schreef duracellkonijntje het volgende:
Tijdens een burnout/depressie stopt je verstand niet met werken, maar het wordt eerder overschreeuwd door moeilijke emoties en gevoelens.
Als je op die manier relativeert, dan ben je aan het wegstrepen, en daar ben ik geen voorstander van. Beide kanten moet je erkennen, niet de ene via de andere ontkennen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:36 schreef Raggingbull het volgende:
Maar met dat relativeren kun je tevens juist de andere kant op gaan. Omdat je de dingen afzwakt kun je soms tegen het probleem aan lopen dat dingen in werkelijkheid erger zijn dan het door relativeren lijkt. Ergens hebben jullie met al dat zweverige gedoe een punt. Maar de andere kant is ook dat er een grote keer zijde aan kan zitten naar mijn mening.
Dat zeker, maar zelfs toen ik in mijn diepste zwarte gat zat bij wijze van spreken, wist ik wel dat het niet zo was als ik me voelde. De donkere sluiere die je echter over je heen hebt hangen is echtert te sterk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Het stopt niet met werken nee, maar het werkt wel anders. Een depressief mens houdt er daadwerkelijk een letterlijke en figuurlijke donkere kijk op.
Yeah! Kijk ook eens op de website www.getsomeheadspace.com. Die man kan het zo rustig brengen en je hebt een 10 daagse cursus van elke dag 10 minuten waarin je de basis leert. Heb ik enorm veel aan gehad.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:37 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb gister wel de mindfullness voor dummys gekocht.. ben zeer benieuwd
Yeah, en zelfs al weet je 'm tijdelijk op te lichten, dan zal je het moeten blijven herhalen tot ie je ogen niet langer bedekt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar zelfs toen ik in mijn diepste zwarte gat zat bij wijze van spreken, wist ik wel dat het niet zo was als ik me voelde. De donkere sluiere die je echter over je heen hebt hangen is echtert te sterk.
Precies. Nouja, ik denk dat als je een keer psychisch kapot bent geweest het alle tegenslagen vanaf dan wel in perspectief zet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, en zelfs al weet je 'm tijdelijk op te lichten, dan zal je het moeten blijven herhalen tot ie je ogen niet langer bedekt.
Zeker. Wanneer je op het diepst ben geweest kan je alleen nog maar naar boven kijken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:06 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Precies. Nouja, ik denk dat als je een keer psychisch kapot bent geweest het alle tegenslagen vanaf dan wel in perspectief zet.
Afleren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:52 schreef Miniem het volgende:
Ik denk altijd dat mensen me niet mogen of me haten.
Denk aan de dame met de baard. Een nummer over veranderen en overwinnen...quote:Op zondag 11 mei 2014 00:36 schreef Raggingbull het volgende:
Hah me centen weer verdiend vandaag. Nu nog al die vriendschap/liefdes liedjes die op de radio waren uit me hoofd zetten en dan slapen.
Dame met baard de uh.. HUH?? Dat rijmt in mijn hoofd echt niet.. sorry ben best wel wereldvreemd beetje waar heb je het over?quote:Op zondag 11 mei 2014 00:41 schreef kvd het volgende:
[..]
Denk aan de dame met de baard. Een nummer over veranderen en overwinnen...
Songfestival, de 'winnares' is een dame met een baard. Probeer je daar maar eens een voorstelling van te maken in bed hahaquote:Op zondag 11 mei 2014 00:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dame met baard de uh.. HUH?? Dat rijmt in mijn hoofd echt niet.. sorry ben best wel wereldvreemd beetje waar heb je het over?
Hey dude, long time no see!quote:Op zondag 11 mei 2014 03:52 schreef Detroit het volgende:
Grr. Niet kunnen slapen.
Goed om dan weer eens mee te lezen bij mijn vrienden van het D&A topic.
Erg surrealistisch trouwens om Gray zo ontdaan te zien, meestal is hij de stabiele factor hier.. Luduvudu sucks, sterkte Gray!
Over mindfulness gesproken: die bodyscan is wel echt koning! Twee weken zat mijn lichaam vol angst, echt niet normaal! Wat ik ook probeerde, ik kreeg het er niet uit. Gestoorde gedachtegang, the whole shebang!
Toen kwam ik mijn mindfulness boek weer tegen. Die was nog opengeslagen bij de uitleg van de bodyscan whehehe. Nog eens goed de instructies tot me genomen en echt zo goed mogelijk naar mijn lichaamsdelen "toe-geademd" zoals dat in mindfulness krijgen heet. En I'll be damned! Zowaar de spanning die totaal uit mijn lichaam verdween! Van zware stress naar ontspanning!
Het grappige is dat je denken meeverandert als de stress in het lichaam verdwenen is. Van een gitzwart humeur naar een zonnetje met wat wolkjes her en der toe!.
Even met me moeder mit to church. Daarna heerlijk lang dagje niks doen en een dagje opladen concentratie opbouwen morgen weer school. Hopen dat het lukt haha. Goed weekend jongens!quote:Op zondag 11 mei 2014 09:38 schreef Gray het volgende:
Volg al jaren geen nieuws meer, werd er alleen maar depressief down van. Nieuws krijg ik meestal van anderen te horen, en dat is meestal dan het nieuws dat écht interessant of belangrijk is. En het songfestival was toeval; een maat WhatsAppte of ik een biertje wilde doen en waarschuwde al dat hij dat op had staan. Dus, sure!
Lekker baas.Heb je wel lekker een lange dag nu. Of ga je terug je bed in?
Lukt vast wel.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:44 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Even met me moeder mit to church. Daarna heerlijk lang dagje niks doen en een dagje opladen concentratie opbouwen morgen weer school. Hopen dat het lukt haha. Goed weekend jongens!
quote:Op zondag 11 mei 2014 03:52 schreef Detroit het volgende:
Grr. Niet kunnen slapen.
Goed om dan weer eens mee te lezen bij mijn vrienden van het D&A topic.
Erg surrealistisch trouwens om Gray zo ontdaan te zien, meestal is hij de stabiele factor hier.. Luduvudu sucks, sterkte Gray!
Over mindfulness gesproken: die bodyscan is wel echt koning! Twee weken zat mijn lichaam vol angst, echt niet normaal! Wat ik ook probeerde, ik kreeg het er niet uit. Gestoorde gedachtegang, the whole shebang!
Toen kwam ik mijn mindfulness boek weer tegen. Die was nog opengeslagen bij de uitleg van de bodyscan whehehe. Nog eens goed de instructies tot me genomen en echt zo goed mogelijk naar mijn lichaamsdelen "toe-geademd" zoals dat in mindfulness krijgen heet. En I'll be damned! Zowaar de spanning die totaal uit mijn lichaam verdween! Van zware stress naar ontspanning!
Het grappige is dat je denken meeverandert als de stress in het lichaam verdwenen is. Van een gitzwart humeur naar een zonnetje met wat wolkjes her en der toe!.
Bitches be trippin' he.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Hey dude, long time no see!
Hoe komt dat, het niet kunnen slapen? Door de stress? Zelf ook last van. Zelfs m'n slaaplekkerthee werkt niet echt goed meer; blijkbaar slaap ik nog steeds onrustig en rust ik er niet van uit. Wellicht ook ff zo'n bodyscan gaan doen, al zou het relaxter zijn als m'n ex geen contact op zou blijven nemen.![]()
Zij heeft zichzelf laten gaan, nu laat ik 'r gaan; zo moeilijk is dat niet.
Ik doe al jaren mijn best om alles van het ESF te weren. Helaas word het waar dan ook dwars door de strot gedrukt. ESF, die liedjes, Sieneke (quote:Op zondag 11 mei 2014 09:38 schreef Gray het volgende:
Volg al jaren geen nieuws meer, werd er alleen maar depressief down van. Nieuws krijg ik meestal van anderen te horen, en dat is meestal dan het nieuws dat écht interessant of belangrijk is. En het songfestival was toeval; een maat WhatsAppte of ik een biertje wilde doen en waarschuwde al dat hij dat op had staan. Dus, sure!
Lekker baas.Heb je wel lekker een lange dag nu. Of ga je terug je bed in?
Niks dus!quote:Op zondag 11 mei 2014 12:53 schreef Elvi het volgende:
Dit is wat je dit jaar bij het ESF hebt gemist:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helemaal geen nieuws? Ik volg alleen een beetje de FT.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:55 schreef Gray het volgende:
ESF weer ik niet, maar loop het gewoon altijd mis. Heb geen interesse daarin, in televisie en kranten, dus dan heb je dat allemaal niet. Lezen, zitten, internetten en hopelijk snel weer eten en goed slapen, daar doe ik het voor. En in de nabije toekomst weer sporten en wie weet (goed) sexen.
Ik kom nauwelijks bij het station of plekken voor dat soort krantjes momenteel. M'n bookmark linkt direct door naar MyAT, dus no FP of ander nieuws.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Helemaal geen nieuws? Ik volg alleen een beetje de FT.
Je moet wel echt goed je best doen wil je het nieuws kunnen ontlopen. De FP van FOK, de metro krantjes, etc.
Knuffelen is soms fijner dan seks.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:33 schreef Cue_ het volgende:
Gister gezellig met een kennis gekeken. Beetje hangen op de bank, beetje lichamelijk contact.
Was wel lekker. Maar t sexen laat ik nog effe met rust
Dat ga ik dan ook maar doenquote:Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik kom nauwelijks bij het station of plekken voor dat soort krantjes momenteel. M'n bookmark linkt direct door naar MyAT, dus no FP of ander nieuws.
Je hebt hierin toch echt 2 keuzes. Juist niks doen, het opzoeken en omarmen, of juist sociale activiteiten doen zodat je er niet over na hoeft te denken. Toen het bij mij uitging deed ik de 2e optie eerst. Dat werkte niet, toen de 1e. Dat werkte wel.quote:
Misschien dat jij zo direct ook een ex from hell krijgt, net zoals s_e.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Hey dude, long time no see!
Hoe komt dat, het niet kunnen slapen? Door de stress? Zelf ook last van. Zelfs m'n slaaplekkerthee werkt niet echt goed meer; blijkbaar slaap ik nog steeds onrustig en rust ik er niet van uit. Wellicht ook ff zo'n bodyscan gaan doen, al zou het relaxter zijn als m'n ex geen contact op zou blijven nemen.![]()
Zij heeft zichzelf laten gaan, nu laat ik 'r gaan; zo moeilijk is dat niet.
Girl troublequote:
Bezig, maar is af en toe gewoon irritant. Ik houd niet van irritant.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt hierin toch echt 2 keuzes. Juist niks doen, het opzoeken en omarmen, of juist sociale activiteiten doen zodat je er niet over na hoeft te denken. Toen het bij mij uitging deed ik de 2e optie eerst. Dat werkte niet, toen de 1e. Dat werkte wel.
Volgens mij is ze niet zo erg, maar erg genoeg en erger dan ik dacht. Al vrees ik dat het nog niet klaar is... Damnit, zonder die stomme actie van d'r had ik er heel anders in gestaan. Maar ja, accepteren en stuff. Grrr.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:46 schreef Detroit het volgende:
[..]
Misschien dat jij zo direct ook een ex from hell krijgt, net zoals s_e..
Ik vind ook dat ze jou met rust moet laten. We need you here Buck!
Dat ken ik ja.quote:Ik denk dat ik niet kon slapen vanwege het tot te laat laptoppen (melatonine killer) en het mediteren (te alert). Resultaat: alert naar het plafond staren..
Geen stress gelukkig..
Nee ik ben geen moeder maar ik heb wel een grote kinderwens. Dus ik denk dat ik er daarom aan dacht. Ik had op mn 30ste wel graag moeder willen zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Ben je moeder dan elvi?
Ik voel me hoogstens beetje schuldig dan ik er al tig jaar neit aan gedaan heb, maar niet schuldig genoeg om er iets aan te doen.
Aw...quote:Op zondag 11 mei 2014 14:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee ik ben geen moeder maar ik heb wel een grote kinderwens. Dus ik denk dat ik er daarom aan dacht. Ik had op mn 30ste wel graag moeder willen zijn.
Ja vooral Facebook ja... En mn beste vriendin is nu voor het eerst zwanger en ik heb het daar soms wel moeilijk mee. Niet dat ik het haar niet gun, maar meer zo van "dat wil ik ook!".quote:Op zondag 11 mei 2014 14:17 schreef kvd het volgende:
Herkenbaar Elvi. En dan alle vrolijke mama's op facebook en de reclames enzo
Vroeger als kind wilde ik altijd 2 kinderen van mezelf en 2 geadopteerdequote:Op zondag 11 mei 2014 14:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Aw...
Maar adoptie etc gaat een stap te ver? Of heb je liever een gezinnetje?
Je kan altijd nog de kinderen die je kent van anderen bemoederen. Dat doe ik iig, terwijl ik zelf echt geen kinderen hoef. Ik smolt bij het voeren en wiegen van m'n neefje, maar dan denk ik niet: dat wil ik ook!tot grote verbazing van z'n moeder
![]()
Das niet zo handig nee.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:31 schreef Elvi het volgende:
Vroeger als kind wilde ik altijd 2 kinderen van mezelf en 2 geadopteerdeHet allerliefst wil ik een gezinnetje, maar ook wel met pleegkinderen later. Maar ja hoe lang moet ik nog wachten?
En bovendien kan ik er nu toch niet voor zorgen. Zit werkeloos bij mn ouders
Ook niet ideaal.
Is toch ook hartstikke mooi? Maar waarom heb je die wens eigenlijk?quote:Ik word dus wel een soort-van-tante van het kind van mn beste vriendinWe hebben beide geen broers of zussen dus dit komt het dichtste in de buurt (we kennen elkaar 26 jaar). Maar hoe meer ik bemoeder, hoe groter de wens wordt.
Geen idee. Ik heb altijd al moeder willen worden maar ik denk dat dat gewoon meer een gevoel is dan een bewuste afweging?quote:Op zondag 11 mei 2014 14:35 schreef Gray het volgende:
Is toch ook hartstikke mooi? Maar waarom heb je die wens eigenlijk?
He bah. Ben net 30 geworden maar moet er niet aan denken joh.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, op je 30e kinderen. Ik zie nu al figuren van 20/21/22 kinderen krijgen. Dan ben je 30 en heb je al een kind van 10. Dat is natuurlijk ook een optie.
Dat kan.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb altijd al moeder willen worden maar ik denk dat dat gewoon meer een gevoel is dan een bewuste afweging?
Ik ben hierin veel te financieel. Een kid kost veel te veel geld.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gray het volgende:
[..]
He bah. Ben net 30 geworden maar moet er niet aan denken joh.
Dat kan ook.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben hierin veel te financieel. Een kid kost veel te veel geld.Dan maar een hond + kat + evt. andere dieren.
Zo zag ik mezelf ook. Het liefst voor mijn 20ste kinderen. En moet je me nu zien...quote:Op zondag 11 mei 2014 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, op je 30e kinderen. Ik zie nu al figuren van 20/21/22 kinderen krijgen. Dan ben je 30 en heb je al een kind van 10. Dat is natuurlijk ook een optie.
Haha, inderdaad.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Zelf koos ik er ooit voor om ze niet te nemen omdat ik ze ten eerste niet bloot wilde stellen aan mijzelf, en ten tweede niet aan de wereld. Iets dat ik voor mezelf ook af en toe wens.
Ach, ik snap het wel. Ik wou ook kinderen en een familie. Toen kwam die ex en toen liep die droom heel ver bij me vandaanquote:Op zondag 11 mei 2014 15:12 schreef kvd het volgende:
[..]
Zo zag ik mezelf ook. Het liefst voor mijn 20ste kinderen. En moet je me nu zien...
Overigens ben ik inmiddels van standpunt veranderd, namelijk dat als het gebeurt, dan gebeurt het. En dan word ik de beste vader die een kind kan wensen. Dan zal ik het alle liefde geven dat ik heb, en meer.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.
Ik krijg ook gewoon kriebels wanneer ik dames hoor over 'hoe verschrikkelijk mooi' hun kind wel niet is. En dat 'awwwww' krijg ik echt kippenvel van. En dat oeverloze gezemel over hoeveel liefde ze wel niet krijgen van een 2 jarige peuter. Of dat het zelfs nog verder gaat met 'onvoorwaardelijke liefde' van zo'n dreumes
.
quote:Op zondag 11 mei 2014 15:17 schreef Gray het volgende:
En blijkt het een aars te zijn, jammer voor mij, maar hij zal op me kunnen rekenen. Had ik maar voorzichtiger of terughoudender moeten wezen.
quote:
Als die geboortedatum klopt, ben jij 10 jaar jonger. Zou willen dat ik jouw leeftijd had, dan had er misschien nu nog een kind kunnen komen.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, ik snap het wel. Ik wou ook kinderen en een familie. Toen kwam die ex en toen liep die droom heel ver bij me vandaan
Jij lijkt me veel te nuchter om series naar realiteit te trekken. Ik had ooit zo'n ex die zo'n beetje elke drama/romance serie van Amerikaanse afkomst keek. Verschrikkelijk naief en als je dat soort rommel te veel kijkt denk je dat zoiets ook nog in het echt kan gebeuren.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:20 schreef Cue_ het volgende:
Ik zei dan wel dat ik momneteel meer behoefte heb aan knuffelen. Maar als je de hele tijd seksende mensen ziet in een serie...![]()
Of je gaat het juist creëren, zoals de mijne. Maar ik ben geen Chuck Bass en zij geen Blair Waldorf. Was het maar zo.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij lijkt me veel te nuchter om series naar realiteit te trekken. Ik had ooit zo'n ex die zo'n beetje elke drama/romance serie van Amerikaanse afkomst keek. Verschrikkelijk naief en als je dat soort rommel te veel kijkt denk je dat zoiets ook nog in het echt kan gebeuren.
Seks gebeurd ook in het echt hoorquote:Op zondag 11 mei 2014 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij lijkt me veel te nuchter om series naar realiteit te trekken. Ik had ooit zo'n ex die zo'n beetje elke drama/romance serie van Amerikaanse afkomst keek. Verschrikkelijk naief en als je dat soort rommel te veel kijkt denk je dat zoiets ook nog in het echt kan gebeuren.
Blair waldorf willen (zijn). Neh dat zusje van die lekkere kerel was veel leuker. Maarja dan iets met mode moeten doen, geen zin inquote:Op zondag 11 mei 2014 15:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Of je gaat het juist creëren, zoals de mijne. Maar ik ben geen Chuck Bass en zij geen Blair Waldorf. Was het maar zo.
Serena vanderwoodsen of whatever, mag ook wel bij me aankloppen.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Blair waldorf willen (zijn). Neh dat zusje van die lekkere kerel was veel leuker. Maarja dan iets met mode moeten doen, geen zin in
Tja, die krijgen het ook niet voor niets, moet je maar denken.quote:Wel wil ik het lichaam hebben van.. nouja boeiend, van wie dan ook die op tv komt
quote:Op zondag 11 mei 2014 15:41 schreef Gray het volgende:
Tja, die krijgen het ook niet voor niets, moet je maar denken.
Bedoel het niet lullig hoor, maar de oplossing is vrij simpel. De arbeid lastiger, dat besef ik. Of je moet net als ik een knoop in je maag hebben doordat een ex op je hart gestampt heeft. Maar of ik je dat nou moet aanraden... Nope! Dat wens ik niemand toe.quote:
Not the talk i'm needing now....quote:Op zondag 11 mei 2014 15:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Bedoel het niet lullig hoor, maar de oplossing is vrij simpel. De arbeid lastiger, dat besef ik. Of je moet net als ik een knoop in je maag hebben doordat een ex op je hart gestampt heeft. Maar of ik je dat nou moet aanraden... Nope! Dat wens ik niemand toe.
Sawwwry...quote:Op zondag 11 mei 2014 15:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Not the talk i'm needing now....
Weet ook wel hoe het werkt en hoe niet. Maargoed ben effe pleitte
:' (quote:
Sterkte!quote:Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef minthy het volgende:
Om het even weer ontopic te maken; in de afgelopen dagen een fikse inkakker gehad. Woensdagnacht met spoed met m'n moeder naar het ziekenhuis gereden omdat ze weer een interne bloeding had. Ondanks dat het enorm onzeker was en nog steeds is (vanochtend had ze ontslag) en dat ik aardig wiebelig was en ben, sta ik nog steeds. Weinig slaap maar ook weinig gepieker en geen last gehad van angst.
Ik ga ervan uit dat het komt door de AD aangezien ik een paar jaar geleden de pan uit flipte qua angst. Bizar om dat verschil te merken.
Oeh, pittig!quote:Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef minthy het volgende:
Om het even weer ontopic te maken; in de afgelopen dagen een fikse inkakker gehad. Woensdagnacht met spoed met m'n moeder naar het ziekenhuis gereden omdat ze weer een interne bloeding had. Ondanks dat het enorm onzeker was en nog steeds is (vanochtend had ze ontslag) en dat ik aardig wiebelig was en ben, sta ik nog steeds. Weinig slaap maar ook weinig gepieker en geen last gehad van angst.
Ik ga ervan uit dat het komt door de AD aangezien ik een paar jaar geleden de pan uit flipte qua angst. Bizar om dat verschil te merken.
Je bent aan het leren! Dat is al heel wat. Als ik sommige hier moet geloven hebben ze ook een studie, alleen leren ze er niet voor en/of gaan ze niet naar het examen! Kop op dus!quote:Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef zomertje het volgende:
Ik ben er nog hoor, beetje stil... flinke koppijn en de paracetamolletjes doen nog niet zoveel. En dinsdag heb ik een examen waarvoor ik dus aan t leren ben... (brrrrr)
Je bent tenminste bezig, en dat is goed!quote:Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef zomertje het volgende:
Ik ben er nog hoor, beetje stil... flinke koppijn en de paracetamolletjes doen nog niet zoveel. En dinsdag heb ik een examen waarvoor ik dus aan t leren ben... (brrrrr)
quote:Op zondag 11 mei 2014 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sterkte!Dat is altijd kut, en ook geen andere manier om dat te verbloemen. Je klinkt in deze post alleen wel een stuk stabieler als in vergelijking met een jaar geleden
Dank heren! Inderdaad fijn dat dat gepieker wegblijft, het geeft echt zoveel meer rust. Onvoorstelbaar haastquote:Op zondag 11 mei 2014 16:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Oeh, pittig!Inkakken is echt niet vreemd na zoiets, maar fijn om te zien dat het piekeren en panieken op een laag pitje bleef. Sterkte, met je moeder en jou.
Respect!! Goed dat je ermee bezig bent/kanquote:Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef zomertje het volgende:
Euuuw, maar dit gaat toch ook in tegen jou gedachtenpatroon? Ik bedoel, soms kunnen mensen het hier niet altijd even goed met elkaar vinden, dat is 1 ding, maar cold turkey stoppen met medicatie lijkt me toch wel ver gaan ( ? ). Ik denk dat de meeste hier zich wel in kunnen vinden ( ? ).quote:Op zondag 11 mei 2014 18:34 schreef kuolema het volgende:
Ik ben gestopt met citalopram. Vrijdagavond voor het laatst genomen en ga niet afbouwen. Merk vanzelf wel of het goed gaat. Vandaag heb ik de hele dag golfjes van een raar, licht gevoel in mijn hoofd. Niet constant dus maar wel de hele tijd achter elkaar. Maar ik stoor me er niet zo aan. Voelt ergens ook wel lekker of zo.
Ik heb het niet overlegd trouwens, maar het helpt niet en ik had een nieuw recept nodig deze week maar dat vergat ik en toen kon ik het vrijdag zelf vragen i.p.v. de receptenlijn bellen maar dat durfde ik niet. Dus ik dacht, dan stop ik er wel gewoon mee.
Ik ben er gewoon klaar mee. Als het niet goed gaat merk ik dat vanzelf en dat kan me ook eigenlijk niet zoveel schelen. Ik had ook weinig last van bijwerkingen met het opbouwen dus ik probeer het gewoon zo.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Euuuw, maar dit gaat toch ook in tegen jou gedachtenpatroon? Ik bedoel, soms kunnen mensen het hier niet altijd even goed met elkaar vinden, dat is 1 ding, maar cold turkey stoppen met medicatie lijkt me toch wel ver gaan ( ? ). Ik denk dat de meeste hier zich wel in kunnen vinden ( ? ).
Done it before maar dat lag wel wat anders haha. Maar zoals jij het al zegt zolang het om AD of iets dergelijks gaat zou ik het ook absoluut niet doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Euuuw, maar dit gaat toch ook in tegen jou gedachtenpatroon? Ik bedoel, soms kunnen mensen het hier niet altijd even goed met elkaar vinden, dat is 1 ding, maar cold turkey stoppen met medicatie lijkt me toch wel ver gaan ( ? ). Ik denk dat de meeste hier zich wel in kunnen vinden ( ? ).
wassen met warm water helpt nog wel eensquote:
Oh, ben zelf ook wel eens cold turkey gestopt. Maar dat was nooit echt een doordachte beslissings zoals Kuo dat nu laat blijkenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:43 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Done it before maar dat lag wel wat anders haha. Maar zoals jij het al zegt zolang het om AD of iets dergelijks gaat zou ik het ook absoluut niet doen.
@kuo wel rustig en voorzichtig aan doen meis!
Ha, mja, dat heb ik nooit gedaan gezien ik ontzettend allergisch ben voor alles wat met roken te maken heeft. En die chocolade variant, ach, je slaapt er wat beter vanquote:Op zondag 11 mei 2014 19:44 schreef Gray het volgende:
Ik stopte cold turkey met blowen, maar dat ging me niet in de kouwe kleren zitten hoor!
U sure bra?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:59 schreef Gray het volgende:
Hm, ik denk dat ik een love addict ben.
Verklaart veel.![]()
Oh, ik vind het niet erg hoor! Wellicht helpt me dit juist beter grip te hebben op de situatie.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
U sure bra?
Ik denk (denk!) dat het wel meevalt. Iedereen voelt zich kut na het uitgaan van een relatie. Hoe of wat dan ook.
Maar insert liegen, bedriegen en kut gedrag en je brein kan dat gewoon niet accepteren (en rationaliseren). Dan mis je het oude gevoel van weleer, en dan vergelijk je dat met nu en is dat gewoon kut.
Kop op gast! Ook voor jou komen er weer betere tijden aan. Ik zat met een rare ex opgescheept maar zit inmiddels ook al weer in een nieuwe relatie.
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent aan het leren! Dat is al heel wat. Als ik sommige hier moet geloven hebben ze ook een studie, alleen leren ze er niet voor en/of gaan ze niet naar het examen! Kop op dus!
Voor de rest, zijn er hier eigenlijk nog mannelijke fokkers die een gezinnetje willen? De kliek van Elvi en consorten die het wel willen weten nu wel maar was wel benieuwd naar hoe de heren daar over dachten?
quote:
Thanksquote:Op zondag 11 mei 2014 18:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Respect!! Goed dat je ermee bezig bent/kan
Hoe lang heb je ze geslikt? Want ook dat maakt uit of je moet afbouwen of niet. Hoe langer je er aan gezeten hebt, hoe trager afbouwen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon klaar mee. Als het niet goed gaat merk ik dat vanzelf en dat kan me ook eigenlijk niet zoveel schelen. Ik had ook weinig last van bijwerkingen met het opbouwen dus ik probeer het gewoon zo.
Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Kon mijn inziens nog wel een tikkeltje zwaarder.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:43 schreef Raggingbull het volgende:
Iemand die nieuwe no-kidding reclame gezien? die shit is heavy...
Sterkte! Goed dat de antidepressiva zo'n stabiliserende werking hebben. Veel beterschap voor je moederquote:Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef minthy het volgende:
Sinds september of zo op deze dosis, maar in totaal ruim een jaar.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:50 schreef zomertje het volgende:
[..]
Hoe lang heb je ze geslikt? Want ook dat maakt uit of je moet afbouwen of niet. Hoe langer je er aan gezeten hebt, hoe trager afbouwen.
Ik merk het wel hoor, als ik een stukje naar beneden ga, en ik doe het echt langzaam. Zit nu bijna op mn einddoel voorlopig: halverenEn ben daar ruim een half jaar mee bezig geweest. Maar Paroxetine staat er ook om bekend een bitch te zijn
Als het je niet helpt, kun je toch rustig gaan afbouwen? Elke keer een stukje eraf en dan een paar weken volhoudenquote:Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Sinds september of zo op deze dosis, maar in totaal ruim een jaar.
Ik heb 2 uur geleden toch maar wel weer ingenomen nadat ik het een en ander had gelezen over anderen die cold turkey stopten en maanden last hadden van die schokjes in het hoofd.
En het is gek maar ik lijk er meteen geen last meer van te hebben.
Ik heb dus ook gelezen dat paroxetine de heftigste ontwenningsverschijnselen heeft van alle ad. Dus rustig aan doen lijkt me een heel goed plan.
Ja ik ga het nog wel bespreken.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:53 schreef zomertje het volgende:
[..]
Als het je niet helpt, kun je toch rustig gaan afbouwen? Elke keer een stukje eraf en dan een paar weken volhouden
Ja. Dat van de paroxetine en ontwenning kan ik bevestigen uit ervaring. Pure hel!quote:Op zondag 11 mei 2014 21:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb dus ook gelezen dat paroxetine de heftigste ontwenningsverschijnselen heeft van alle ad. Dus rustig aan doen lijkt me een heel goed plan.
quote:Op zondag 11 mei 2014 23:21 schreef Raggingbull het volgende:
Owke just letting you guys know. Heb pas een goeie dude ontmoet met uitgaan. Daarna nog 2 keer gezien enzo. Vandaag besloten hem het 1 en ander te vertellen en hij begrijpt me en shit. Kortom mijn hele verhaal gestuurd en hij snapt het en zegt. Dude beter gaan we vaker chillen.
Hij zegt:
aiight ik weet dat je een goeie jonge bent en ik wil graag zulke mensen net zoals jou hebben als goeie mattie
Ik voel een enorme opluchting door me heen gaan nu. En wil jullie in elk geval bedanken mede door de tips etc. die ik hier gekregen heb is dit gelukt. Iets wat me al in geen jaren meer gelukt is. Thx guys!
@feeling god damn proud about myself.
Ja, net zoals abrupt stoppen met medicatie en plotsklap vertrekken naar het buitenland voor werk, alles achterlatend, soms gewoon een dom idee kan zijnquote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk is het toch ook wel logisch dat abrupt afbouwen soms gekke gevoelens op kan wekken?
Wait... wutquote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Maar ik bouw nog wel af (zo ver ik kan) met de huidige medicatie die ik nu heb.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, net zoals abrupt stoppen met medicatie en plotsklap vertrekken naar het buitenland voor werk, alles achterlatend, soms gewoon een dom idee kan zijn
Afbouwen met 4 pilletjes die doormiddengebroken zijn, das toch geen afbouwen manquote:Op maandag 12 mei 2014 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Maar ik bouw nog wel af (zo ver ik kan) met de huidige medicatie die ik nu heb.Dat is wat anders als helemaal cold turkey stoppen.
Fair, maar het is net dat tikkeltje beter ivg met cold turkey stoppen. Nu kan ik een stukje nemen wanneer ik afkick verschijnselen voel.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Afbouwen met 4 pilletjes die doormiddengebroken zijn, das toch geen afbouwen man
quote:Op maandag 12 mei 2014 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fair, maar het is net dat tikkeltje beter ivg met cold turkey stoppen. Nu kan ik een stukje nemen wanneer ik afkick verschijnselen voel.
Ik voel ze overigens nu al (). Trillende benen. Eigenlijk de enige echte bijwerking die ik al die jaren heb gehad van die meuk.
Ik heb ook ooit wat te snel afgebouwd (rekenfoutjequote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk is het toch ook wel logisch dat abrupt afbouwen soms gekke gevoelens op kan wekken?
Hmm...nou..bij mij hielp het niet echt (behalve dan dat het mn libido naar de goot hielpquote:Op maandag 12 mei 2014 00:48 schreef minthy het volgende:
Het is gewoon raar spul dat rare trucjes uithaalt in je hersenen. Die daar vervolgens minder raar van worden. Volgt u het nog?
Sterkte CL.quote:Op maandag 12 mei 2014 07:29 schreef CherryLips het volgende:
Gestreste week achter de rug, gestreste week voor de boeg, druk weekend. Alles komt in een keer op me af, had ook nog een verjaardag en moederdag. Donderdag en vrijdag ging het goed, vannacht niet zo. Vette paniekaanval, hartkloppingen. M'n moeder midden in de nacht ge-sms't maar die heeft gelukkig de telefoon uit staan 's nachts. Ontzettend slecht geslapen en m'n eerste dag op m'n nieuwe baan begint zo. Het is allemaal heel knullig gegaan en geregeld dus het kwam eigenlijk helemaal niet uit. Heb het hele weekend gewerkt om het op tijd af te krijgen en heb geeeen idee hoe laat ik vandaag thuis ben, dus dat komt mooi k** uit.
GVD.
Oh oh, dat klinkt als veel stress. Heb je de komende weken tijd om rust in te bouwen, waar en hoe veel of weinig dan ook? Kun je eventuele onbelangrijke dingen niet even laten vallen? Je bent je eigen prioriteit, niet anderen, onthoud dat!quote:Op maandag 12 mei 2014 07:29 schreef CherryLips het volgende:
Gestreste week achter de rug, gestreste week voor de boeg, druk weekend. Alles komt in een keer op me af, had ook nog een verjaardag en moederdag. Donderdag en vrijdag ging het goed, vannacht niet zo. Vette paniekaanval, hartkloppingen. M'n moeder midden in de nacht ge-sms't maar die heeft gelukkig de telefoon uit staan 's nachts. Ontzettend slecht geslapen en m'n eerste dag op m'n nieuwe baan begint zo. Het is allemaal heel knullig gegaan en geregeld dus het kwam eigenlijk helemaal niet uit. Heb het hele weekend gewerkt om het op tijd af te krijgen en heb geeeen idee hoe laat ik vandaag thuis ben, dus dat komt mooi k** uit.
GVD.
Het ene moment heb ik het te rustig, dan weer te drukquote:Op maandag 12 mei 2014 08:50 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Oh oh, dat klinkt als veel stress. Heb je de komende weken tijd om rust in te bouwen, waar en hoe veel of weinig dan ook? Kun je eventuele onbelangrijke dingen niet even laten vallen? Je bent je eigen prioriteit, niet anderen, onthoud dat!
Wat had je gestuurd dan? Zo heb ik vorige week lief bijna een hartaanval bezorgd door om 2:00 te bellequote:Op maandag 12 mei 2014 13:00 schreef CherryLips het volgende:
M'n moeder was zich lam geschrokken van m'n smsVolgende keer toch even een paar uur wachten daarmee en niet 's nachts als alles tien keer erger lijkt dan het is.
Ik heb dit soort momenten vaker gehad hoor, had er op de middelbare school ook last van bij tentamens en presentaties, na vakanties en aan het begin van het jaar. Tijdens m'n studie werd het minder en kon ik ermee omgaan, maar het is nu tien keer erger terug.
Dat voelt dan weer als een grote stap he, logisch. Maar lieverd, alsjeblieft, houd op met het denken dat je 'lui' ben met 40 uur werken. Alles is subjectief, er is geen norm. Als jij presteert naar je kunnen, hoeveel uren dat ook mogen zijn, dan doe je het goed. Er is geen normaal. Normaal bestaat omdat mensen de rest achterna lopen, die op hun beurt ook de rest weer achterna lopen en tegelijkertijd denken dat ze origineel zijn.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het ene moment heb ik het te rustig, dan weer te druk
Maar goed, het werk viel reuze mee. Alleen dat 7 uur beginnen heVijf dagen in de week. Dat wordt nog interessant.
Ik heb trouwens altijd het idee gehad dat ik lui aangelegd ben. Dat commentaar dat ik destijds kreeg toen ik 40 uur werken en 10 uur reizen niet trok, dat heb ik me enorm aangetrokken. Ik kreeg van m'n broer en z'n vriendin ook commentaar en weet ik veel wat allemaal.
En dan gisteren, dan hoor ik dat ze thuis gaan werken en dat ze dan om half vijf stoppen en dan gaan sporten en dan hebben ze om 7 uur geen zin om nog te gaan koken. Dat m'n broer dinsdag naar Den Haag moet voor z'n werk en dat is zo ver.
Dan denk ik gvd. Ik werk dan wel thuis, maar tik in drukke tijden (en nu) de 60 uur per week aan. En nu heb ik er nog een part-time baan bij van 20 uur. Als iemand nog een keer iets zegt, ga ik slaan.
Ik ben het helemaal met 'm eens!quote:Op zondag 11 mei 2014 23:21 schreef Raggingbull het volgende:
Owke just letting you guys know. Heb pas een goeie dude ontmoet met uitgaan. Daarna nog 2 keer gezien enzo. Vandaag besloten hem het 1 en ander te vertellen en hij begrijpt me en shit. Kortom mijn hele verhaal gestuurd en hij snapt het en zegt. Dude beter gaan we vaker chillen.
Hij zegt:
aiight ik weet dat je een goeie jonge bent en ik wil graag zulke mensen net zoals jou hebben als goeie mattie
Ik voel een enorme opluchting door me heen gaan nu. En wil jullie in elk geval bedanken mede door de tips etc. die ik hier gekregen heb is dit gelukt. Iets wat me al in geen jaren meer gelukt is. Thx guys!
@feeling god damn proud about myself.
Mee eensquote:Op maandag 12 mei 2014 13:39 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dat voelt dan weer als een grote stap he, logisch. Maar lieverd, alsjeblieft, houd op met het denken dat je 'lui' ben met 40 uur werken. Alles is subjectief, er is geen norm. Als jij presteert naar je kunnen, hoeveel uren dat ook mogen zijn, dan doe je het goed. Er is geen normaal. Normaal bestaat omdat mensen de rest achterna lopen, die op hun beurt ook de rest weer achterna lopen en tegelijkertijd denken dat ze origineel zijn.
De reden dat mensen zo uitgeblust raken is omdat we vinden dat iedereen (zonder ook maar rekening te houden met het feit dat iedereen anders is, andere kwaliteiten heeft en misschien niet gemaakt is voor 70 uur werken) 70 uur per week moet werken. Deze mensen raken vervolgens uitgeblust, denken dat ZIJ iets fout hebben gedaan en streven vervolgens naar het oude niveau waarop ze kapot zijn gegaan omdat ze zich dan weer een onderdeel van de groep kunnen voelen.
Werken is overleven en het maakt niet uit hoeveel uur je het doet, je doet iets voor de samenleving in ruil voor middelen om te overleven (geld). Dat is het systeem waarin we nu leven. Vergeet alleen niet dat er ook het woord 'leven' in overleven zit. Er is daarom niks raars aan het feit dat je wellicht van binnen minder wilt werken en meer wilt genieten. We streven immers toch allemaal naar geluk?
En terecht!quote:Op maandag 12 mei 2014 12:58 schreef CherryLips het volgende:
Dan denk ik gvd. Ik werk dan wel thuis, maar tik in drukke tijden (en nu) de 60 uur per week aan. En nu heb ik er nog een part-time baan bij van 20 uur. Als iemand nog een keer iets zegt, ga ik slaan.
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef missbehavin het volgende:
Mijn ex heeft me via mijn zoon meegedeeld dat ik maar fulltime moet gaan werken
Wat?quote:
En zo hoort het!quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef Murmeli het volgende:
Wat duracell zegt dus. Iedereen laat zich opnaaien. Ik ben daarmee gekapt. Werk 32 uur en heb 1,5 uur reistijd (iets meer) per dag. Vind ik genoeg. Ik wil ook kunnen sporten en mensen zien en voor mijn katten kunnen zorgen. Dat red ik allemaal net met deze uren.
Maar maar ..quote:Op maandag 12 mei 2014 13:39 schreef duracellkonijntje het volgende:
De reden dat mensen zo uitgeblust raken is omdat we vinden dat iedereen (zonder ook maar rekening te houden met het feit dat iedereen anders is, andere kwaliteiten heeft en misschien niet gemaakt is voor 70 uur werken) 70 uur per week moet werken. Deze mensen raken vervolgens uitgeblust, denken dat ZIJ iets fout hebben gedaan en streven vervolgens naar het oude niveau waarop ze kapot zijn gegaan omdat ze zich dan weer een onderdeel van de groep kunnen voelen.
Werken is overleven en het maakt niet uit hoeveel uur je het doet, je doet iets voor de samenleving in ruil voor middelen om te overleven (geld). Dat is het systeem waarin we nu leven. Vergeet alleen niet dat er ook het woord 'leven' in overleven zit. Er is daarom niks raars aan het feit dat je wellicht van binnen minder wilt werken en meer wilt genieten. We streven immers toch allemaal naar geluk?
Aah da's zieligquote:
Klopt. En je merkt het ook. Wanneer je werk doet wat je leuk vindt vliegt de tijd en voel je je goed. Bij werk wat je niks vindt ga je je overal aan ergeren en je slecht voelen.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar maar ..
Nee ik ben het volledig met je eens. Of je nu 20 uur in de week werkt, of 120 uur. Je moet er wat schik in hebben. Ik zou bijv. gek worden met 1.5 uur reistijd per dag zoals Murmeli.
Ik heb baantjes gehad (als tiener) waar ik <20h in de week werkte en meer uitgeblust was dan werkweken tegen >80h of meer. Ik zie werk maar zo, je zult het moeten doen, dan kun je maar beter een baan kiezen waar je het echt naar je zin hebt en waar je echt met dikke lol naar het werk toegaat. Ik zou niet een baan kunnen doen waar ik na 1 week al zoiets heb van, tering wat een kutbaan.
Beetje jammer dat het werk in mijn sector niet echt 'voor de samenleving is'.
Ik baal er altijd van dat dit bij mij altijd ontzettend snel gebeurt. Ik kan het na 1/2/3 dagen soms al wel gezien hebbenquote:Op maandag 12 mei 2014 19:27 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Klopt. En je merkt het ook. Wanneer je werk doet wat je leuk vindt vliegt de tijd en voel je je goed. Bij werk wat je niks vindt ga je je overal aan ergeren en je slecht voelen.
Niks mis mee toch? Hahaquote:Op maandag 12 mei 2014 19:31 schreef duracellkonijntje het volgende:
Net te horen gekregen dat mijn ene huisgenoot gaat verhuizen en een andere vriend voor hem in de plaats komt. Goeie jongen, alleen, tja, een beetje zo'n Nike petjes type.
Nu ben ik er bang voor dat mijn vredige huisje veranderd wordt in een soort Hardstyle feesthol waar ik geen rust kan vinden (slechte ervaring met oud huisgenoot), echter weet ik ook dat deze nieuwe jongen zeker manieren heeft en dat hij inlevingsvermogen kan tonen.
Ik zie het wel aan en ik heb geleerd dat ik vanaf het begin grenzen en samenlevingsvormen duidelijk moet stellen, zodat het voor iedereen in dit huis leuk blijft. Wie weet wordt het wat en anders wilde ik eigenlijk na 2.5 jaar toch wel iets anders (en inclusiefs) vinden..
Whut?!? Dussss, dat je het maar even weetquote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef missbehavin het volgende:
Mijn ex heeft me via mijn zoon meegedeeld dat ik maar fulltime moet gaan werken
Ja, ik trek me er ook weinig van aan hoor..quote:
Klinkt misschien raar. Maar ik werk liever 1.5 uur extra, ipv 1.5 uur reistijd. Ik wil op een dag eigenlijk niet meer dan 1 uur 'verpesten' met het op en neer naar het werk. Ik zit vaak tussen de 10/20 minuutjes heen en weer. De tijd qua reizen voelt altijd zo zinloos.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:24 schreef Murmeli het volgende:
Se vind je dat veel reistijd ja? Ik vind het wel gaan op zich. Had liever minder maar ik kom van 2,5 uur af dus dit is (zelfs al is het nu al 6 jaar zo) nog steeds een luxe.
Het is wel ook mijn max hoor. Het is nl iets meer dan 1,5 uur en omdat ik de neiging heb tot lang doorwerken ben ik nog wel eens van 7.15 tot 18.30 van huis
Ach kan gewoon joh.. weet je toch zelf ook wel tis gewoon zo dat jij je eventjes iets minder fit voelt omdat je gister slecht geslapen hebquote:Op maandag 12 mei 2014 21:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja, ik trek me er ook weinig van aan hoor..
quote:Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ach kan gewoon joh.. weet je toch zelf ook wel tis gewoon zo dat jij je eventjes iets minder fit voelt omdat je gister slecht geslapen heb
Natuurlijk; af en toe even met de billen bloot. Daarmee licht je de sluier op voor jezelf en de ander. Dan kan je samen kijken waar je aan kan werken.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:37 schreef Raggingbull het volgende:
En zeg net eventjes 7 pagina's vol tekst neer gezet voor me begeleider. Die gaat morgen alles doorspitten al mijn reacties die we samen op een rijtje gezet hebben. En alle voor hen handige dingen om te weten en waar zij mee verder kunnen op een rijtje zetten. Ben heel bang en vraag me echt af of dit een goeie keuze was. Laten we duimen van wel.
Dat is het ook maar verhuizen kan en wil ik niet en ander werk idem. Dus het is niet anders. Als ik kon kiezen ging ik ook voor minder reistijdquote:Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar. Maar ik werk liever 1.5 uur extra, ipv 1.5 uur reistijd. Ik wil op een dag eigenlijk niet meer dan 1 uur 'verpesten' met het op en neer naar het werk. Ik zit vaak tussen de 10/20 minuutjes heen en weer. De tijd qua reizen voelt altijd zo zinloos.
Succes/sterkte vandaag!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:05 schreef Elvi het volgende:
Ik ga maar eens proberen om op een normaal tijdstip in slaap te vallenMorgen heb ik mn intake bij de GGZ en ik vind het nog best spannend. Het gaat best goed met me nu ik geen therapie heb, eigenlijk veel beter dan toen ik het nog wel had. Dus ik ben een beetje huiverig dat het straks niet goed zal gaan ofzo..
En ik weet niet helemaal zeker waar de GGZ hier zitHet gebouw is me nog nooit opgevallen en ook op Google Earth kan ik het niet vinden. De routebeschrijving van de GGZ matcht ook niet met de plek waar google zegt dat het zit
Verder ook niks mis met hardstyle, luister het zelf ook regelmatig. Alleen het is gewoon het type persoon. Het is weer een soort van confrontatie met een situatie die me de vorige opbrak. Alleen nu weet ik hoe ik er mee om moet gaan. Maar alsnog, het is allemaal spannend.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:37 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Niks mis mee toch? Haha
Neej snap je en als het een echte hardstyle/hardcore etc. fan is zoals het hoort respecteerd hij zijn huisgenoten genoeg om er rekening mee te houden.
En zeg net eventjes 7 pagina's vol tekst neer gezet voor me begeleider. Die gaat morgen alles doorspitten al mijn reacties die we samen op een rijtje gezet hebben. En alle voor hen handige dingen om te weten en waar zij mee verder kunnen op een rijtje zetten. Ben heel bang en vraag me echt af of dit een goeie keuze was. Laten we duimen van wel.
Ik heb acht jaar lang bijna elke dag naar Utrecht gereisd, op zich goed te doen, was van deur tot deur een uur bezig. Maar vijf dagen in de weekquote:Op maandag 12 mei 2014 23:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is het ook maar verhuizen kan en wil ik niet en ander werk idem. Dus het is niet anders. Als ik kon kiezen ging ik ook voor minder reistijd
Maar ken genoeg mensen die nog veeel langer bezig zijn dus daarom vind ik dit welmeevallen
Zomertje: heel veel succes morgen!!!
Ik denk dat het probleem ook wel een beetje zit in het '8 uur weg' - > dus file of drukte in de trein en 5/6 uur terug -> dus file of drukte in de trein. Ik was dat zo snel zat dat ik daar echt depressief van kon worden. Dan maar 1 uur langer werken en een trein/snelweg die zo goed als leeg is.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is het ook maar verhuizen kan en wil ik niet en ander werk idem. Dus het is niet anders. Als ik kon kiezen ging ik ook voor minder reistijd
Maar ken genoeg mensen die nog veeel langer bezig zijn dus daarom vind ik dit welmeevallen
Zomertje: heel veel succes morgen!!!
He vervelend. Zet hem op! In tijden van dalen lijken de pieken altijd ver te zoeken, maar ze bestaan niet zonder elkaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef kvd het volgende:
Ik ben zo zooooo'n mietje...na een gesprek met de psych moest ik naar de oefentherapie. En daar barstte in weer eens in janken uit. Fysio stelde voor dat ik maar naar huis zou gaan, maar ik ben nog wel doorgegaan nadat ik weer wat was opgedroogd![]()
Wel een goed gesprek met de psych gehad. Diagnose nu depressie, ASS en nog iets, maar ik kom even niet meer op de naam, maar iets met al mijn lichamelijke klachten.
Blijf 1 tot 2 keer in de week met oefentherapie aan de gang om mijn lichaam sterker te maken. Verder gaan we werken aan alle dingen die niet lekker lopen. De mindfulness gaan we ook weer oppakken, er schijnen dus cursussen te zijn voor autisten, dus op die manier gaan we het aanpakken. Heb het boek daarvoor al besteld, morgen in huis, dus kan alvast wat gaan lezen.
En verder een gesprek met de psycholoog daar aangevraagd om te kijken of ik iets met medicatie zal gaan doen. Aan de ene kant zou ik op dit moment best wat willen hebben om de zwarte randen eraf te halen. Het leven is nu al meer dan een jaar erg zwart, een zonnetje zou eens fijn zijn. Aan de andere kant kan de ASS voor zoveel problemen hebben gezorgd dat ik nu depressief ben, dus misschien moet ik eerst daaraan gaan werken voordat ik ga beginnen met medicatie (of misschien is het dan helemaal niet meer nodig). Het zal nog even duren (ben geen spoedje gelukkig), maar info over wat er mogelijk is lijkt me wel eens handig.
En nu ben ik op en moe en heb knallende hoofdpijn en brandende ogen en en en en......tijd voor een douche en de bank...(alhoewel ik niet zo enthousiast en vrolijk zwaai)
Ik zit momenteel zelf even met iets in mn hoofd dus kan nu even niet zo helder nadenken, maar ik wou hier toch in elk geval "eventjes" op reagerenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef kvd het volgende:
Ik ben zo zooooo'n mietje...na een gesprek met de psych moest ik naar de oefentherapie. En daar barstte in weer eens in janken uit. Fysio stelde voor dat ik maar naar huis zou gaan, maar ik ben nog wel doorgegaan nadat ik weer wat was opgedroogd![]()
Wel een goed gesprek met de psych gehad. Diagnose nu depressie, ASS en nog iets, maar ik kom even niet meer op de naam, maar iets met al mijn lichamelijke klachten.
Blijf 1 tot 2 keer in de week met oefentherapie aan de gang om mijn lichaam sterker te maken. Verder gaan we werken aan alle dingen die niet lekker lopen. De mindfulness gaan we ook weer oppakken, er schijnen dus cursussen te zijn voor autisten, dus op die manier gaan we het aanpakken. Heb het boek daarvoor al besteld, morgen in huis, dus kan alvast wat gaan lezen.
En verder een gesprek met de psycholoog daar aangevraagd om te kijken of ik iets met medicatie zal gaan doen. Aan de ene kant zou ik op dit moment best wat willen hebben om de zwarte randen eraf te halen. Het leven is nu al meer dan een jaar erg zwart, een zonnetje zou eens fijn zijn. Aan de andere kant kan de ASS voor zoveel problemen hebben gezorgd dat ik nu depressief ben, dus misschien moet ik eerst daaraan gaan werken voordat ik ga beginnen met medicatie (of misschien is het dan helemaal niet meer nodig). Het zal nog even duren (ben geen spoedje gelukkig), maar info over wat er mogelijk is lijkt me wel eens handig.
En nu ben ik op en moe en heb knallende hoofdpijn en brandende ogen en en en en......tijd voor een douche en de bank...(alhoewel ik niet zo enthousiast en vrolijk zwaai)
Tsja, je verandert er verder niet door, alleen het labeltje verandert en je weet dan waar je aan toe bentquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vandaag bij de intake ook gevraagd of ik een ASS-test mag doen. Het is namelijk al meerdere malen gebeurd dat mensen dachten dat ik ASS had (en het gewoon aan me vroegen/ melden ook). En ik herken ook wel een aantal dingen... dus ik wil gewoon duidelijkheid. Ik weet niet of het me iets zou uitmaken trouwens.
Dus hoe ging het nou, je intake?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vandaag bij de intake ook gevraagd of ik een ASS-test mag doen. Het is namelijk al meerdere malen gebeurd dat mensen dachten dat ik ASS had (en het gewoon aan me vroegen/ melden ook). En ik herken ook wel een aantal dingen... dus ik wil gewoon duidelijkheid. Ik weet niet of het me iets zou uitmaken trouwens.
Ik wens je ook nog succes achterafquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:02 schreef zomertje het volgende:
Thanks voor de succeswensen. Ik ga straks nog even ernaar kijken en dan moet t maar lukken
Lucht het een beetje op?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:41 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst uit mezelf iets verteld in therapie en dat ging meteen over een onderwerp dat ik, behalve op fok, nooit heb besproken. Het kostte me heel veel moeite om erover te beginnen en ik was echt enorm zenuwachtig. Weet ook nog niet wat ik er nou van vind.
Het was aan het eind van de therapie en toen ik naar buiten liep voelde ik me wel opgelucht, maar dat was denk ik meer omdat ik weg kon en niet omdat ik blij was dat ik het had verteld. Dus ik weet het niet. Ik vind het wel moeilijk dat anderen het nu weten.quote:
Hm...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het was aan het eind van de therapie en toen ik naar buiten liep voelde ik me wel opgelucht, maar dat was denk ik meer omdat ik weg kon en niet omdat ik blij was dat ik het had verteld. Dus ik weet het niet. Ik vind het wel moeilijk dat anderen het nu weten.
Ja. Dan ben je zelf denk ik iets te cynisch.quote:Op woensdag 14 mei 2014 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het erg om een hekel aan naieve mensen te hebben?
Toekomstige mede collega's die botergeil doen over 'hoe fantastisch' hun werkgever wel niet is en hoe verschrikkelijk goede carriere mogelijkheden ze wel niet hebben en hoe 'goed' het bedrijf het wel niet doen en 'hoe ontzettend happy' ik moet zijn ik daar een mogelijkheid heb gekregen..quote:Op woensdag 14 mei 2014 00:50 schreef Elvi het volgende:
Wat is de context trouwens? (misschien handig om te weten voor ik mn reactie plaatste maar goed je kan niet alles hebben in t leven)
Het ging kl*te... had me er ook veel te zenuwachtig voor gemaakt. En ook op verkeerde manier op voorbereid. Bleek ook nog een boek voor te zijn, wat ik dus gisterenmiddag pas hoordequote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik wens je ook nog succes achterafIs het gelukt?
Alsof ik tegen mezelf praat. Dat soort mensen kan ik ook niet tegen. Zitten in een lekkere fase zonder problemen, tja, dan kun je van dat soort dingen genieten. Kunnen zich niet indenken dat er factoren zijn die het enthousiasme voor zoiets dergelijks kunnen verminderen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toekomstige mede collega's die botergeil doen over 'hoe fantastisch' hun werkgever wel niet is en hoe verschrikkelijk goede carriere mogelijkheden ze wel niet hebben en hoe 'goed' het bedrijf het wel niet doen en 'hoe ontzettend happy' ik moet zijn ik daar een mogelijkheid heb gekregen..
Ik ... kan ... daar .. niet ... tegen ...
En ben dan inderdaad te cynisch (![]()
)
Blegh, vervelend. Vandaag maar even de dag doorploegen en vanavond vroeg op bed!quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:
Nachtmerrie maakte me midden in de nacht wakker, waarna ik niet meer kon slapen.
Yeah, drukke week nog voor de boeg. Vind dromen altijd wel leuk, zelfs al herinner ik alleen maar mn nachtmerries. Dit is wel de eerste keer dat ik van afschuw wakker werd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:07 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Blegh, vervelend. Vandaag maar even de dag doorploegen en vanavond vroeg op bed!
Niet fijn is dat ja. Hoop dat je t niet te vaak gaat hebben. Mijn post erboven is ook toen ik niet kon slapen. Ik heb van die halfslaap nachtmerries. Hypnagogie heet t heb ik inmiddels geleerd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:
Nachtmerrie maakte me midden in de nacht wakker, waarna ik niet meer kon slapen.
En dan vergeet je het component vrouw en ASS, ten eerste weten veel hulpverleners niet waarop ze moeten letten bij vrouwen. Wij verbergen het een stuk beter dan mannen, hebben een grote copingmechanisme, leren makkelijker/sneller wat aan, zijn sowieso socialer dan mannen. Tellen zwaarder aan sociale acceptatie. Hierdoor wordt de ASS later pas zichtbaar, vaak nadat er eerst andere diagnnoses zijn gesteld. Wat natuurlijk niet lekker op je psyche werkt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zit momenteel zelf even met iets in mn hoofd dus kan nu even niet zo helder nadenken, maar ik wou hier toch in elk geval "eventjes" op reageren
1 factor waarbij ASS en depressie verband met elkaar kunnen hebben, is dat het hebben van ASS erg vermoeiend kan zijn (om verschillende redenen, maar komt vaak steeds weer opnieuw neer op prikkelverwerking), wat weer slecht voor je energielevel kan zijn.
Ik zeg dan ook -kan- zijn, want ASS =/ depressie, maar beiden spelen wel een rol bij elkaar, dat is mijn idee.
Oefentherapie is in dit geval fitness icm ontspanningsoefeningen. Ik heb een vrij uitzonderlijke GGZ waar naast psychologen en psychiaters ook een fysio werkt omdat er een groot verband is tussen lichaam en psyche. Iemand die veel angst heeft, heeft bv ook vaak veel spanning in het lichaam en daardoor klachten. Op deze manier kan er aan alles gewerkt worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 00:02 schreef Mange-tout het volgende:
Thread bijgelezen en ik heb wat vragen:
Kvd: wat houdt oefentherapie in? En zijn je psychosomatisch of juist helemaal niet?
Zomertje: hoe ging je examen?
Kuolema: spannend! Denk je dat je het er een volgende keer nog eens over kan hebben?
Egostukje: allemaal goed en wel, een gesprek aanvragen, maar als het dan 3 keer verzetwordt en eigenlijk overbodig wordt geacht... (met een vriend, niet met psych)
Hoop het ook niet, al denk ik dat t snel weer over zal gaan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:24 schreef zomertje het volgende:
[..]
Niet fijn is dat ja. Hoop dat je t niet te vaak gaat hebben. Mijn post erboven is ook toen ik niet kon slapen. Ik heb van die halfslaap nachtmerries. Hypnagogie heet t heb ik inmiddels geleerd.
Zoiets maakt je geen minder mens hoor, eerder meer. Ieder mens heeft een handleiding, jij slechts een pagina meer.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:30 schreef kvd het volgende:
[..]
En dan vergeet je het component vrouw en ASS, ten eerste weten veel hulpverleners niet waarop ze moeten letten bij vrouwen. Wij verbergen het een stuk beter dan mannen, hebben een grote copingmechanisme, leren makkelijker/sneller wat aan, zijn sowieso socialer dan mannen. Tellen zwaarder aan sociale acceptatie. Hierdoor wordt de ASS later pas zichtbaar, vaak nadat er eerst andere diagnnoses zijn gesteld. Wat natuurlijk niet lekker op je psyche werkt.
Had eigenlijk tot gisterochtend een hele grote twijfel, maar kreeg ineens de ingeving om te zoeken naar kenmerking ASS bij vrouwen en kwam toen een lijst tegen van kenmerken waarbij ik bij 90% het mee eens was/herkenning had. Dus alle twijfel was ineens bij me weg (allen kwam toen even de klap zeg maar)
Je hebt er soms vreemde dromen tussen zitten inderdaad. Ach, dromen zijn vaak een mix van emoties en willekeurige herinneringen, gewoon lekker laten. Zo'n nachtmerrie en bijkomende slechte nacht werken vaak even door, alleen na een tijdje ebt dat wel weer weg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, drukke week nog voor de boeg. Vind dromen altijd wel leuk, zelfs al herinner ik alleen maar mn nachtmerries. Dit is wel de eerste keer dat ik van afschuw wakker werd.
Ach, weer een ervaring rijker.
Daar ga ik ook niet vanuitquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoop het ook niet, al denk ik dat t snel weer over zal gaan.
[..]
Zoiets maakt je geen minder mens hoor, eerder meer. Ieder mens heeft een handleiding, jij slechts een pagina meer.
Wat jammer...heb je er al die tijd in zitten steken...gelukkig wel gedeelde smart met je collega. Moet je hem binnenkort gaan overdoen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 02:42 schreef zomertje het volgende:
[..]
Het ging kl*te... had me er ook veel te zenuwachtig voor gemaakt. En ook op verkeerde manier op voorbereid. Bleek ook nog een boek voor te zijn, wat ik dus gisterenmiddag pas hoordeMijn meer ervaren collega heeft t ook niet gehaald trouwens, dus het was ook echt pittig. Kan nu ook niet slapen door al t gedoe denk ik.
@ hierboven
Met super happy carrierefreaks heb ik ook weinig hoor, en ook met van die moeders die over niks anders dan hun kinderen kunnen praten... Niks moet.
Nachtmerries zuigen, vooral als ze zodanig waren dat je niet meer kan slapen.quote:Op
woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:
Ik merk het hier ineens op facebook. Over mijn oude werkgever heeft het weekend een reportage gestaan in de krant. Ineens allemaal gedeelde statussen van oud-collega's over hoe geweldig de werkgever wel niet is en hoe mooi het stuk wel niet is terwijl er regelmatig geklaagd wordt over werk, werkdruk, begeleiding, onregelmatigheid, uren enzovoort.quote:Op woensdag 14 mei 2014 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toekomstige mede collega's die botergeil doen over 'hoe fantastisch' hun werkgever wel niet is en hoe verschrikkelijk goede carriere mogelijkheden ze wel niet hebben en hoe 'goed' het bedrijf het wel niet doen en 'hoe ontzettend happy' ik moet zijn ik daar een mogelijkheid heb gekregen..
Ik ... kan ... daar .. niet ... tegen ...
En ben dan inderdaad te cynisch (![]()
)
Het was precies dat: emoties en willekeurige herinneringen gemixt. Best vaag, want ergens klopte het (gevoel), maar vond het toch wel absurd (elementen uit verschillende herinneringen).quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:51 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Je hebt er soms vreemde dromen tussen zitten inderdaad. Ach, dromen zijn vaak een mix van emoties en willekeurige herinneringen, gewoon lekker laten. Zo'n nachtmerrie en bijkomende slechte nacht werken vaak even door, alleen na een tijdje ebt dat wel weer weg.
Goedzo.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Daar ga ik ook niet vanuit![]()
Het is even het stempeltje op het stempeltje op het stempeltje en dan nu waarschijnlijk echt het verklarende stempeltje voor heeeeel veel dingen. Een stempel waar ik an sich niet zo veel problemen heb (toegeven, ik zou hem liever niet hebben), maar waar voornamelijk de buitenwereld een ander idee over heeft.
En ik moet mijn handleiding even flink gaan aanpassen
Het speelt wel zeker in m'n leven nu. Nog steeds helaas. De oorzaak is op zich niet heel bijzonder, maar het raakt ervaringen van eerder in m'n leven en rakelt die op. Wat flink pittig is. Blijkbaar was dat toch nog niet 100% verwerkt. Eén ding scheelt wel, ik merk niet langer triggers op voor depressie, ondanks dat dit nauw verbonden is met m'n verleden. Hopelijk schuilt dat niet ergens in een hoekje waar ik het niet zien kan...quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:54 schreef kvd het volgende:
Nachtmerries zuigen, vooral als ze zodanig waren dat je niet meer kan slapen.Was hij te koppelen aan dingen die nu spelen in je leven of een film ofzo die je hebt gezien of kwam hij zomaar uit het niets?
Kaart het sowieso aan, want het is raar dat je anders verteld is dan is opgeschreven. En angst voor een falende therapie in deze context verlaagt de slagingskans aanzienlijk, lijkt mij.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:28 schreef Elvi het volgende:
Gister bij de intake kwam ik erachter dat ik ineens andere stempels in mn dossier had staan dan dat tegen mij verteld isIk word er een beetje flauw van omdat ik mezelf er gewoon niet in herken en ik ben bang dat de therapie straks nergens op slaat omdat de diagnose niet goed is.
Ik verwacht van een diagnose dat het een 'feest van herkenning' is, en dat je opgelucht bent want nu weet je wat er mis is! Maar dat heb ik dus nog steeds niet. Ik lees dan de symptomen en ik herken er gewoon niks van.
Maar goed, misschien dat de psychiater er wat meer mee kan. Dat onderzoek/gesprek heb ik half juni.
Dat dacht ik al. Bij mij staan vreemde/enge dromen ook niet op zichzelf. Het is altijd een verwerking van emoties of dingen die ik heb meegemaakt/gelezen/gezien.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Het was precies dat: emoties en willekeurige herinneringen gemixt. Best vaag, want ergens klopte het (gevoel), maar vond het toch wel absurd (elementen uit verschillende herinneringen).
[..]
Goedzo.Het mooie van een stempel is dat die met de tijd kan vervagen, met tijd en inzet. Zij het niet de problematiek zelf, dan wel de gevolgen daarvan.
[..]
Het speelt wel zeker in m'n leven nu. Nog steeds helaas. De oorzaak is op zich niet heel bijzonder, maar het raakt ervaringen van eerder in m'n leven en rakelt die op. Wat flink pittig is. Blijkbaar was dat toch nog niet 100% verwerkt. Eén ding scheelt wel, ik merk niet langer triggers op voor depressie, ondanks dat dit nauw verbonden is met m'n verleden. Hopelijk schuilt dat niet ergens in een hoekje waar ik het niet zien kan...
En zowel, dan dealen we daar op z'n beurt weer mee.![]()
Pfff....bij jou proberen ze je ook steeds van alles aan te praten...eerst die mogelijke borderline, nu een ander stempeltje. Vreemd dat die er staat, neem aan dat je met jou toch ook gewoon de uitslagen van onderzoeken, gesprekken ed hebben doorgenomen? Dan zou het stempeltje wat er staat toch moeten kloppen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:28 schreef Elvi het volgende:
Gister bij de intake kwam ik erachter dat ik ineens andere stempels in mn dossier had staan dan dat tegen mij verteld isIk word er een beetje flauw van omdat ik mezelf er gewoon niet in herken en ik ben bang dat de therapie straks nergens op slaat omdat de diagnose niet goed is.
Ik verwacht van een diagnose dat het een 'feest van herkenning' is, en dat je opgelucht bent want nu weet je wat er mis is! Maar dat heb ik dus nog steeds niet. Ik lees dan de symptomen en ik herken er gewoon niks van.
Maar goed, misschien dat de psychiater er wat meer mee kan. Dat onderzoek/gesprek heb ik half juni.
Ik mag hem wel overdoen, mag zelf plannen wanneer. Zal op een betere/andere manier gaan voorbereiden. Dan moet t beter gaan lukken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:54 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat jammer...heb je er al die tijd in zitten steken...gelukkig wel gedeelde smart met je collega. Moet je hem binnenkort gaan overdoen?
[..]
Nachtmerries zuigen, vooral als ze zodanig waren dat je niet meer kan slapen.
Was hij te koppelen aan dingen die nu spelen in je leven of een film ofzo die je hebt gezien of kwam hij zomaar uit het niets?
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Kaart het sowieso aan, want het is raar dat je anders verteld is dan is opgeschreven. En angst voor een falende therapie in deze context verlaagt de slagingskans aanzienlijk, lijkt mij.
Half juni, dat schiet ook niet op zeg.
Het punt is dus dat ik nooit echt n onderzoek heb gehad. Alleen gesprekken. En ik merk soms wel aan de vraagstelling dat ze me een bepaalde kant op willen duwen. Maar dat ze het ene tegen me zeggen en het andere opschrijven gaat me te ver.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:04 schreef kvd het volgende:
Pfff....bij jou proberen ze je ook steeds van alles aan te praten...eerst die mogelijke borderline, nu een ander stempeltje. Vreemd dat die er staat, neem aan dat je met jou toch ook gewoon de uitslagen van onderzoeken, gesprekken ed hebben doorgenomen? Dan zou het stempeltje wat er staat toch moeten kloppen?
Oeh, mooi dat je het zelf mag inplannen. Neem aan dat je door de ervaring van deze toets en als je het boek hebt, je je beter voor kan bereiden en hem dan wel kan halen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:09 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik mag hem wel overdoen, mag zelf plannen wanneer. Zal op een betere/andere manier gaan voorbereiden. Dan moet t beter gaan lukken.
Over ASS gesproken. Ik heb ook een uitgebreid onderzoek gehad. Maar bij mij bleek het gedeelte planning/overzicht wel goed te gaan, en ook het herkennen van emoties. Bleek een stoornis te hebben met heel veel overlap met ASS. Ik hoop dus dat je wel echt de goede diagnose hebt nu.
Dat kan toch helemaal niet? Tenminste, het kan blijkbaar wel, maar wat ontzettend raar. Da's net alsof je naar de dokter gaat met een hoestje en die daar dan maar meteen een ernstige ziekte aan vast plakt want hoesten in 1 van de symptomen...quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dus dat ik nooit echt n onderzoek heb gehad. Alleen gesprekken. En ik merk soms wel aan de vraagstelling dat ze me een bepaalde kant op willen duwen. Maar dat ze het ene tegen me zeggen en het andere opschrijven gaat me te ver.
Inderdaad dat borderline komt steeds terug. Maar deze psycholoog zei dat ik door de zelfbeschadiging dus al aan 'kenmerken van..' voldeedHad ik dat nooit verteld, dan had ik die stempel ook niet. Maar goed ik vind het raar dat je een stempel op iemand plakt op basis van 1 kenmerk. Zeker zo'n soort heftige diagnose.
En ik weet het... ik heb officeel "persoonlijkheidsstoornis niet anderzins omschreven" wat dus betekent dat ik aan 1 of 2 kenmerken van een paar persoonlijkheidsstoornissen voldoe. Maar toch maak ik me er druk om
hahaha, zal nu inderdaad wel even wennen zijn. Straks ben je er zo aan gewend dat je na het werk gewoon doorgaat en dat gevoel niet meer zal hebben.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:05 schreef CherryLips het volgende:
Voordeel van om half zes opstaan om vroeg te beginnen: om kwart over 11 weer thuis zijnVoor mijn gevoel is het vier uur 's middags, maar goed.
Haha wel meer dan 1 pagina hoor autisme zelf vormt toch echt al een heel boek haha.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoop het ook niet, al denk ik dat t snel weer over zal gaan.
[..]
Zoiets maakt je geen minder mens hoor, eerder meer. Ieder mens heeft een handleiding, jij slechts een pagina meer.
Geen 1 autist scoort op alle vlakken slecht. Omdat bepaalde vlakken elkaar wel opheffen zegmaar. Zo kun je niet slim en dom tegelijk zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Oeh, mooi dat je het zelf mag inplannen. Neem aan dat je door de ervaring van deze toets en als je het boek hebt, je je beter voor kan bereiden en hem dan wel kan halen.
Ik ben nu onderzocht door de nummer 1 in Nederland/Europa op het gebied van ASS bij volwassen vrouwen, dus ik neem aan dat het wel goed zit. Er zit nog wel een slag om de arm, omdat ik (net als jou) niet op alle gebieden slecht scoor. Vandaar dat er ook nog even een twijfel bij mij zat. Maar na de info van gister is die twijfel eigenlijk helemaal weg en kom ik dingen tegen die ik zelf eigenlijk niet had benoemd, maar die ik wel heb. Dus gaan we oa daar maar mee aan de slag.
[..]
Dat kan toch helemaal niet? Tenminste, het kan blijkbaar wel, maar wat ontzettend raar. Da's net alsof je naar de dokter gaat met een hoestje en die daar dan maar meteen een ernstige ziekte aan vast plakt want hoesten in 1 van de symptomen...
Bij die instelling waar je in dagbehandeling zou gaan, daar hebben ze je toch onderzocht? Daar werd toch gezegd dat je het juist niet had? Altijd fijn als mensen een eigen manier van diagnosticeren hebben.
[..]
hahaha, zal nu inderdaad wel even wennen zijn. Straks ben je er zo aan gewend dat je na het werk gewoon doorgaat en dat gevoel niet meer zal hebben.
Klopt. Alleen scoor ik op maar 1 gebied slecht en de rest is twijfelachtig. Alleen dus blijkbaar niet alle benodigde info gegevenquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:31 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Geen 1 autist scoort op alle vlakken slecht. Omdat bepaalde vlakken elkaar wel opheffen zegmaar. Zo kun je niet slim en dom tegelijk zijn.
Triggers wel, maar de knoop in m'n maag is weer terug. Dus dat wordt weer weinig eten vandaag... Naja, m'n sixpack was toch nog niet geheel tevoorschijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:04 schreef kvd het volgende:
Dat dacht ik al. Bij mij staan vreemde/enge dromen ook niet op zichzelf. Het is altijd een verwerking van emoties of dingen die ik heb meegemaakt/gelezen/gezien.Hopelijk blijven die triggers weg.
Borderline is ook zoiets vaags. Ik herken ze voor mijn gevoel wel snel, vanwege borderline in de familie, maar het is zo'n brede diagnose dat het lijkt alsof iedereen af en toe wel borderline heeft.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dus dat ik nooit echt n onderzoek heb gehad. Alleen gesprekken. En ik merk soms wel aan de vraagstelling dat ze me een bepaalde kant op willen duwen. Maar dat ze het ene tegen me zeggen en het andere opschrijven gaat me te ver.
Inderdaad dat borderline komt steeds terug. Maar deze psycholoog zei dat ik door de zelfbeschadiging dus al aan 'kenmerken van..' voldeedHad ik dat nooit verteld, dan had ik die stempel ook niet. Maar goed ik vind het raar dat je een stempel op iemand plakt op basis van 1 kenmerk. Zeker zo'n soort heftige diagnose.
En ik weet het... ik heb officeel "persoonlijkheidsstoornis niet anderzins omschreven" wat dus betekent dat ik aan 1 of 2 kenmerken van een paar persoonlijkheidsstoornissen voldoe. Maar toch maak ik me er druk om
Dan is het leven een encyclopedie!quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:30 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha wel meer dan 1 pagina hoor autisme zelf vormt toch echt al een heel boek haha.
In de ggz wereld is dat vrij vlot. LKH, jaar wachttijd. Groepstherapie, half jaar tot heel jaar wachttijd. Onderzoek autisme: half jaar wachttijd. Dan vind ik 1 maand wachttijd bijna een godsgeschenkquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Kaart het sowieso aan, want het is raar dat je anders verteld is dan is opgeschreven. En angst voor een falende therapie in deze context verlaagt de slagingskans aanzienlijk, lijkt mij.
Half juni, dat schiet ook niet op zeg.
"Moeilijk" in de zin van "eng"? Of is het een meer anoniem melancholische angst-achtig iets wat je voelt? Dat je het zeg maar maar gewoon over je heen gaat laten komen en de klap opvangt?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het was aan het eind van de therapie en toen ik naar buiten liep voelde ik me wel opgelucht, maar dat was denk ik meer omdat ik weg kon en niet omdat ik blij was dat ik het had verteld. Dus ik weet het niet. Ik vind het wel moeilijk dat anderen het nu weten.
Kun je me link naar die pagina geven? Een vriendin van mij heeft wsl hetzelfde dus ben wel benieuwd naar zo'n lijst, ik heb er tot zover ik me kan herinneren nooit zo'n lijst kunnen vindenquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:30 schreef kvd het volgende:
[..]
En dan vergeet je het component vrouw en ASS, ten eerste weten veel hulpverleners niet waarop ze moeten letten bij vrouwen. Wij verbergen het een stuk beter dan mannen, hebben een grote copingmechanisme, leren makkelijker/sneller wat aan, zijn sowieso socialer dan mannen. Tellen zwaarder aan sociale acceptatie. Hierdoor wordt de ASS later pas zichtbaar, vaak nadat er eerst andere diagnnoses zijn gesteld. Wat natuurlijk niet lekker op je psyche werkt.
Had eigenlijk tot gisterochtend een hele grote twijfel, maar kreeg ineens de ingeving om te zoeken naar kenmerking ASS bij vrouwen en kwam toen een lijst tegen van kenmerken waarbij ik bij 90% het mee eens was/herkenning had. Dus alle twijfel was ineens bij me weg (allen kwam toen even de klap zeg maar)
Het vervelende is dat grote delen van het standaard boek moeten worden herschreven als het om autisme gaat, veel dingen werken anders of zelfs omgekeerd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:30 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha wel meer dan 1 pagina hoor autisme zelf vormt toch echt al een heel boek haha.
Ook bij de dagbehandeling hebben ze alleen een gesprek met me gehad. Maar tijdens het gesprek zeiden ze al dat ik geen borderline of kenmerken van borderline had. Zij waren daar de specialisten op dat gebied.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef kvd het volgende:
Dat kan toch helemaal niet? Tenminste, het kan blijkbaar wel, maar wat ontzettend raar. Da's net alsof je naar de dokter gaat met een hoestje en die daar dan maar meteen een ernstige ziekte aan vast plakt want hoesten in 1 van de symptomen...
Bij die instelling waar je in dagbehandeling zou gaan, daar hebben ze je toch onderzocht? Daar werd toch gezegd dat je het juist niet had? Altijd fijn als mensen een eigen manier van diagnosticeren hebben.
De psycholoog zei gisteren ook al dat iemand al snel borderline heeft, en met zelfbeschadiging voldoe ik dus al aan 'kenmerk van'. Ik zou van mn moeder nog eerder borderline verwachten omdat zij vanuit het niets ontzettend boos kan worden (bijvoorbeeld als er teveel water in de waterkoker zitquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:38 schreef Gray het volgende:
Borderline is ook zoiets vaags. Ik herken ze voor mijn gevoel wel snel, vanwege borderline in de familie, maar het is zo'n brede diagnose dat het lijkt alsof iedereen af en toe wel borderline heeft.
Maar maak je alsjeblieft niet druk om wat je hebt of hoe het heet, maar om hoe je je voelt en hoe je jezelf geestelijk kan sterken.
Tsja... zelfbeschadiging is een risico hequote:Op woensdag 14 mei 2014 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In de ggz wereld is dat vrij vlot. LKH, jaar wachttijd. Groepstherapie, half jaar tot heel jaar wachttijd. Onderzoek autisme: half jaar wachttijd. Dan vind ik 1 maand wachttijd bijna een godsgeschenk![]()
Dat je moeder zo reageert kan wel veel invloed hebben op jouw geestelijk welzijn (quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ook bij de dagbehandeling hebben ze alleen een gesprek met me gehad. Maar tijdens het gesprek zeiden ze al dat ik geen borderline of kenmerken van borderline had. Zij waren daar de specialisten op dat gebied.
Overigens ben ik ooit naar de huisarts gegaan voor buikpijn en toen zei ze dat het kon komen door een goedaardige hersentumorEen jaar later bleek dat het niet zo was en dat het gewoon een lactose-intolerantie was, maar goed het is me dus vaker overkomen
(ik heb nu een andere huisarts trouwens
)
[..]
De psycholoog zei gisteren ook al dat iemand al snel borderline heeft, en met zelfbeschadiging voldoe ik dus al aan 'kenmerk van'. Ik zou van mn moeder nog eerder borderline verwachten omdat zij vanuit het niets ontzettend boos kan worden (bijvoorbeeld als er teveel water in de waterkoker zit). Zij reageert dan heel heftig. Terwijl ik juist van angst dichtsla en niks durf te zeggen. Dus dat heftige reageren dat herken ik niet.
Het scheelt wel dat we over de behandeling het eens zijn: schematherapie is the way to goen dan maakt het stempeltje misschien niet meer zo uit. Hoewel 'persoonlijkheidsstoornis niet anderszins omschreven' een beetje als een non-diagnose klinkt. Misschien is het ook meer verzekering-technisch dat het er nu zo staat en dat het verder niet uitmaakt.
Ik heb gister ook weer mijn lijstje met doelen meegenomen en die is gekopieerd voor het dossier. De psycholoog vond mij wel heel daadkrachtig overkomen*dit wil ik bereiken en deze therapie lijkt me daar geschikt voor*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig mag ik t lekker zelf goed voor gaan bereiden ja.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Oeh, mooi dat je het zelf mag inplannen. Neem aan dat je door de ervaring van deze toets en als je het boek hebt, je je beter voor kan bereiden en hem dan wel kan halen.
Ik ben nu onderzocht door de nummer 1 in Nederland/Europa op het gebied van ASS bij volwassen vrouwen, dus ik neem aan dat het wel goed zit. Er zit nog wel een slag om de arm, omdat ik (net als jou) niet op alle gebieden slecht scoor. Vandaar dat er ook nog even een twijfel bij mij zat. Maar na de info van gister is die twijfel eigenlijk helemaal weg en kom ik dingen tegen die ik zelf eigenlijk niet had benoemd, maar die ik wel heb. Dus gaan we oa daar maar mee aan de slag.
[..]
[..]
hahaha, zal nu inderdaad wel even wennen zijn. Straks ben je er zo aan gewend dat je na het werk gewoon doorgaat en dat gevoel niet meer zal hebben.
Fijn dat je nu echt goed onderzocht bent, kun je er wel mee aan de slag en geeft t vast meer duidelijkheid."In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
Daar zeg je wat. Voor mij duurde het ook een half jaar eer ik voor ADHD op intake kon.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In de ggz wereld is dat vrij vlot. LKH, jaar wachttijd. Groepstherapie, half jaar tot heel jaar wachttijd. Onderzoek autisme: half jaar wachttijd. Dan vind ik 1 maand wachttijd bijna een godsgeschenk![]()
Ach zo werken ze nu eenmaal. Ben inmiddels ook al weer 4 maanden bezig met de herindicatie die gewoon niet rond schijnt te komen. Echt zorgkantoren grotere eikels bestaan er niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Voor mij duurde het ook een half jaar eer ik voor ADHD op intake kon.
Type 1 en 2. Een mengelmoes dus. Overwegend type 2 overigens, wat betekent dat de storm bij mij vooral van binnen zit. Over het algemeen weinig last van hoor, door veel aandacht voor m'n innerlijke belevingswereld.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ach zo werken ze nu eenmaal. Ben inmiddels ook al weer 4 maanden bezig met de herindicatie die gewoon niet rond schijnt te komen. Echt zorgkantoren grotere eikels bestaan er niet.
Ennuuh jij ADHD? Ur mad bra?
Nou, dat moet wel, soort van, want het onderwerp was nog niet helemaal afgerond en ik moet er thuis nog over nadenken - ik kon op een gegeven moment niet meer nadenken en het werd me een beetje te spannend. Ik weet niet hoe dat zal gaan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 00:02 schreef Mange-tout het volgende:
Kuolema: spannend! Denk je dat je het er een volgende keer nog eens over kan hebben?
Huh? Je hebt een gesprek aangevraagd met een vriend?quote:Egostukje: allemaal goed en wel, een gesprek aanvragen, maar als het dan 3 keer verzetwordt en eigenlijk overbodig wordt geacht... (met een vriend, niet met psych)
Ohquote:Op woensdag 14 mei 2014 02:42 schreef zomertje het volgende:
[..]
Het ging kl*te... had me er ook veel te zenuwachtig voor gemaakt. En ook op verkeerde manier op voorbereid. Bleek ook nog een boek voor te zijn, wat ik dus gisterenmiddag pas hoordeMijn meer ervaren collega heeft t ook niet gehaald trouwens, dus het was ook echt pittig. Kan nu ook niet slapen door al t gedoe denk ik.
Ik heb dat ook regelmatig. Ik vind mijn eigen dromen fascinerend, maar het wakker worden van schrik en dan de hele dag die beelden door je hoofd blijven zien is niet bepaald prettig. Heb helaas geen tips voor je.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, drukke week nog voor de boeg. Vind dromen altijd wel leuk, zelfs al herinner ik alleen maar mn nachtmerries. Dit is wel de eerste keer dat ik van afschuw wakker werd.
Ach, weer een ervaring rijker.
Watte?quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
"Moeilijk" in de zin van "eng"? Of is het een meer anoniem melancholische angst-achtig iets wat je voelt? Dat je het zeg maar maar gewoon over je heen gaat laten komen en de klap opvangt?
Ik ben nu wel heel specifiek maar je weet het maar nooit
Het is vooral het gevoel dat blijft hangen deze keer. Bij mijn vorige dromen is het vaak een gevoel dat ik (onbewust) onderdrukt heb, dus wellicht is dat hier ook het geval. Al loop ik al weken met dit gevoel, dus tenzij m'n 'hart' er nog een schepje bovenop wil doen, kan ik me niet voorstellen dat het dat is. Maar wie weet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef kuolema het volgende:
Ik heb dat ook regelmatig. Ik vind mijn eigen dromen fascinerend, maar het wakker worden van schrik en dan de hele dag die beelden door je hoofd blijven zien is niet bepaald prettig. Heb helaas geen tips voor je.
Het is ook het gevoel dat blijft hangen ja. Grappig, ik ervaar in mijn dromen vaak heel sterke (negatieve/depressieve) gevoelens die overdag lang niet zo extreem zijn. Dus had zelf ook de theorie dat ik die gevoelens misschien onderdruk en ze daardoor in mijn slaap naar boven komen. Geen idee of dat kan. Maar ik weet van mezelf dat ik veel afleiding zoek, bezig probeer te blijven om te vermijden dat ik me slecht kan voelen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is vooral het gevoel dat blijft hangen deze keer. Bij mijn vorige dromen is het vaak een gevoel dat ik (onbewust) onderdrukt heb, dus wellicht is dat hier ook het geval. Al loop ik al weken met dit gevoel, dus tenzij m'n 'hart' er nog een schepje bovenop wil doen, kan ik me niet voorstellen dat het dat is. Maar wie weet.
Een tip die ik mezelf net geef is: diep voelen overdag, diep slapen vannacht. Dus daar ga ik straks maar es ff voor zitten. Waar ik overigens totaal geen zin in heb.
http://ass-vrouwen.nl/kenmerken.phpquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
"Moeilijk" in de zin van "eng"? Of is het een meer anoniem melancholische angst-achtig iets wat je voelt? Dat je het zeg maar maar gewoon over je heen gaat laten komen en de klap opvangt?
Ik ben nu wel heel specifiek maar je weet het maar nooit
[..]
Kun je me link naar die pagina geven? Een vriendin van mij heeft wsl hetzelfde dus ben wel benieuwd naar zo'n lijst, ik heb er tot zover ik me kan herinneren nooit zo'n lijst kunnen vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |