abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139906742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vandaag bij de intake ook gevraagd of ik een ASS-test mag doen. Het is namelijk al meerdere malen gebeurd dat mensen dachten dat ik ASS had (en het gewoon aan me vroegen/ melden ook :') ). En ik herken ook wel een aantal dingen... dus ik wil gewoon duidelijkheid. Ik weet niet of het me iets zou uitmaken trouwens.
Tsja, je verandert er verder niet door, alleen het labeltje verandert en je weet dan waar je aan toe bent :P
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:35:37 #252
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139912304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vandaag bij de intake ook gevraagd of ik een ASS-test mag doen. Het is namelijk al meerdere malen gebeurd dat mensen dachten dat ik ASS had (en het gewoon aan me vroegen/ melden ook :') ). En ik herken ook wel een aantal dingen... dus ik wil gewoon duidelijkheid. Ik weet niet of het me iets zou uitmaken trouwens.
Dus hoe ging het nou, je intake? :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:02 schreef zomertje het volgende:
Thanks voor de succeswensen. Ik ga straks nog even ernaar kijken en dan moet t maar lukken :)
Ik wens je ook nog succes achteraf :P Is het gelukt?
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:41:05 #253
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139912463
Ik heb vandaag voor het eerst uit mezelf iets verteld in therapie en dat ging meteen over een onderwerp dat ik, behalve op fok, nooit heb besproken. Het kostte me heel veel moeite om erover te beginnen en ik was echt enorm zenuwachtig. Weet ook nog niet wat ik er nou van vind.
pi_139914122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:41 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst uit mezelf iets verteld in therapie en dat ging meteen over een onderwerp dat ik, behalve op fok, nooit heb besproken. Het kostte me heel veel moeite om erover te beginnen en ik was echt enorm zenuwachtig. Weet ook nog niet wat ik er nou van vind.
Lucht het een beetje op?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:42:51 #255
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139914264
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Lucht het een beetje op?
Het was aan het eind van de therapie en toen ik naar buiten liep voelde ik me wel opgelucht, maar dat was denk ik meer omdat ik weg kon en niet omdat ik blij was dat ik het had verteld. Dus ik weet het niet. Ik vind het wel moeilijk dat anderen het nu weten.
pi_139916000
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het was aan het eind van de therapie en toen ik naar buiten liep voelde ik me wel opgelucht, maar dat was denk ik meer omdat ik weg kon en niet omdat ik blij was dat ik het had verteld. Dus ik weet het niet. Ik vind het wel moeilijk dat anderen het nu weten.
Hm...

Je hebt nu echter wel de mogelijkheid te geven aan hen om je te ondersteunen. ^O^
pi_139932634
Thread bijgelezen en ik heb wat vragen:

Kvd: wat houdt oefentherapie in? En zijn je psychosomatisch of juist helemaal niet?

Zomertje: hoe ging je examen?

Kuolema: spannend! Denk je dat je het er een volgende keer nog eens over kan hebben?

Egostukje: allemaal goed en wel, een gesprek aanvragen, maar als het dan 3 keer verzetwordt en eigenlijk overbodig wordt geacht... (met een vriend, niet met psych)
pi_139933672
Is het erg om een hekel aan naieve mensen te hebben?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:45:12 #259
47102 Elvi
miemkwien
pi_139933963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het erg om een hekel aan naieve mensen te hebben?
Ja. Dan ben je zelf denk ik iets te cynisch. ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:50:26 #260
47102 Elvi
miemkwien
pi_139934077
Wat is de context trouwens? (misschien handig om te weten voor ik mn reactie plaatste maar goed je kan niet alles hebben in t leven :P )
pi_139934755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:50 schreef Elvi het volgende:
Wat is de context trouwens? (misschien handig om te weten voor ik mn reactie plaatste maar goed je kan niet alles hebben in t leven :P )
Toekomstige mede collega's die botergeil doen over 'hoe fantastisch' hun werkgever wel niet is en hoe verschrikkelijk goede carriere mogelijkheden ze wel niet hebben en hoe 'goed' het bedrijf het wel niet doen en 'hoe ontzettend happy' ik moet zijn ik daar een mogelijkheid heb gekregen..

Ik ... kan ... daar .. niet ... tegen ...

En ben dan inderdaad te cynisch ( :') ;( )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_139934855
Eigenlijk, hoe meer ik daar over nadenk, hoe duidelijker.. Ik heb een hekel aan gezinnen (slechte ervaringen met pleeg families). De meeste vrienden die ik heb zijn bijna allemaal enigskind geweest met een aparte verstandhouding met de ouders. Ik krijg kriebelhoest wanneer ik dames over hun kroost hoor praten (ik heb nooit een moeder in mijn leven gehad) en de pleegmoeders waren :')!

Vroeger hield ik altijd alles voor mezelf. Het ging niemand me wat aan hoe ik me of wat ik voelde. Nu blaat ik me al de oren van mijn kop met een vreemdeling in een kroeg die ik daarna nooit weer zie.

Nu ga ik heel spoedig weer aan de arbeid maar ook hier voel ik weer onderhuidse kriebels. Moet ik dan toch ook maar niet gaan settlen met kinders en een huisje enzo? Nee dat moet ik niet :'). Ik ben blij als de uren vrije tijd straks nog 1 maximaal 2 per dag zijn.
pi_139934968
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik wens je ook nog succes achteraf :P Is het gelukt?
Het ging kl*te... had me er ook veel te zenuwachtig voor gemaakt. En ook op verkeerde manier op voorbereid. Bleek ook nog een boek voor te zijn, wat ik dus gisterenmiddag pas hoorde :') Mijn meer ervaren collega heeft t ook niet gehaald trouwens, dus het was ook echt pittig. Kan nu ook niet slapen door al t gedoe denk ik.

@ hierboven
Met super happy carrierefreaks heb ik ook weinig hoor, en ook met van die moeders die over niks anders dan hun kinderen kunnen praten... Niks moet.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_139935471
Nachtmerrie maakte me midden in de nacht wakker, waarna ik niet meer kon slapen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:06:28 #265
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139936476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toekomstige mede collega's die botergeil doen over 'hoe fantastisch' hun werkgever wel niet is en hoe verschrikkelijk goede carriere mogelijkheden ze wel niet hebben en hoe 'goed' het bedrijf het wel niet doen en 'hoe ontzettend happy' ik moet zijn ik daar een mogelijkheid heb gekregen..

Alsof ik tegen mezelf praat. Dat soort mensen kan ik ook niet tegen. Zitten in een lekkere fase zonder problemen, tja, dan kun je van dat soort dingen genieten. Kunnen zich niet indenken dat er factoren zijn die het enthousiasme voor zoiets dergelijks kunnen verminderen. :')
Ignorance is bliss
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:07:46 #266
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139936490
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:
Nachtmerrie maakte me midden in de nacht wakker, waarna ik niet meer kon slapen.
Blegh, vervelend. Vandaag maar even de dag doorploegen en vanavond vroeg op bed!
Ignorance is bliss
pi_139936531
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:07 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Blegh, vervelend. Vandaag maar even de dag doorploegen en vanavond vroeg op bed!
Yeah, drukke week nog voor de boeg. Vind dromen altijd wel leuk, zelfs al herinner ik alleen maar mn nachtmerries. Dit is wel de eerste keer dat ik van afschuw wakker werd.

Ach, weer een ervaring rijker. :)
pi_139937982
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:
Niet fijn is dat ja. Hoop dat je t niet te vaak gaat hebben. Mijn post erboven is ook toen ik niet kon slapen. Ik heb van die halfslaap nachtmerries. Hypnagogie heet t heb ik inmiddels geleerd.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_139938141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zit momenteel zelf even met iets in mn hoofd dus kan nu even niet zo helder nadenken, maar ik wou hier toch in elk geval "eventjes" op reageren :)

1 factor waarbij ASS en depressie verband met elkaar kunnen hebben, is dat het hebben van ASS erg vermoeiend kan zijn (om verschillende redenen, maar komt vaak steeds weer opnieuw neer op prikkelverwerking), wat weer slecht voor je energielevel kan zijn.
Ik zeg dan ook -kan- zijn, want ASS =/ depressie, maar beiden spelen wel een rol bij elkaar, dat is mijn idee.
En dan vergeet je het component vrouw en ASS, ten eerste weten veel hulpverleners niet waarop ze moeten letten bij vrouwen. Wij verbergen het een stuk beter dan mannen, hebben een grote copingmechanisme, leren makkelijker/sneller wat aan, zijn sowieso socialer dan mannen. Tellen zwaarder aan sociale acceptatie. Hierdoor wordt de ASS later pas zichtbaar, vaak nadat er eerst andere diagnnoses zijn gesteld. Wat natuurlijk niet lekker op je psyche werkt.

Had eigenlijk tot gisterochtend een hele grote twijfel, maar kreeg ineens de ingeving om te zoeken naar kenmerking ASS bij vrouwen en kwam toen een lijst tegen van kenmerken waarbij ik bij 90% het mee eens was/herkenning had. Dus alle twijfel was ineens bij me weg (allen kwam toen even de klap zeg maar)
pi_139938498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:02 schreef Mange-tout het volgende:
Thread bijgelezen en ik heb wat vragen:

Kvd: wat houdt oefentherapie in? En zijn je psychosomatisch of juist helemaal niet?

Zomertje: hoe ging je examen?

Kuolema: spannend! Denk je dat je het er een volgende keer nog eens over kan hebben?

Egostukje: allemaal goed en wel, een gesprek aanvragen, maar als het dan 3 keer verzetwordt en eigenlijk overbodig wordt geacht... (met een vriend, niet met psych)
Oefentherapie is in dit geval fitness icm ontspanningsoefeningen. Ik heb een vrij uitzonderlijke GGZ waar naast psychologen en psychiaters ook een fysio werkt omdat er een groot verband is tussen lichaam en psyche. Iemand die veel angst heeft, heeft bv ook vaak veel spanning in het lichaam en daardoor klachten. Op deze manier kan er aan alles gewerkt worden.

Bij mij zit er een stuk ongedifferentieerde somatoforme stoornis bij (kon er gisteren niet meer opkomen). Denk aan chronisch vermoeiheidssyndroom en prikkelbaar darmsyndroom. Daarnaast (en daar krijg ik de oefentherapie voor) heb ik last van het hypermobiliteitssyndroom, heb op bepaalde plekken last van chronische pijnen gekregen (is een neurologisch iets, mijn zenuwen geven prikkels sneller door als pijnprikkel) en doen mijn gewrichten dingen die ze normaal niet horen te doen (mijn schouder subluxeert bv regelmatig, heup zit regelmatig verkeerd, zak door knieën en enkels enzovoort). Omdat mijn spieren, pezen en banden harder moeten werken om bewegingen soepel te laten verlopen en ervoor moeten zorgen dat die gewrichten dus niet subluxeren, ontstaat daar ook veel pijn en heel veel spanning. Door middel van de fitness proberen we de spieren dus weer sterker te maken waardoor ze het werk beter aankunnen. en hopelijk minder pijnen gaan geven.
pi_139938561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:24 schreef zomertje het volgende:

[..]

Niet fijn is dat ja. Hoop dat je t niet te vaak gaat hebben. Mijn post erboven is ook toen ik niet kon slapen. Ik heb van die halfslaap nachtmerries. Hypnagogie heet t heb ik inmiddels geleerd.
Hoop het ook niet, al denk ik dat t snel weer over zal gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:30 schreef kvd het volgende:

[..]

En dan vergeet je het component vrouw en ASS, ten eerste weten veel hulpverleners niet waarop ze moeten letten bij vrouwen. Wij verbergen het een stuk beter dan mannen, hebben een grote copingmechanisme, leren makkelijker/sneller wat aan, zijn sowieso socialer dan mannen. Tellen zwaarder aan sociale acceptatie. Hierdoor wordt de ASS later pas zichtbaar, vaak nadat er eerst andere diagnnoses zijn gesteld. Wat natuurlijk niet lekker op je psyche werkt.

Had eigenlijk tot gisterochtend een hele grote twijfel, maar kreeg ineens de ingeving om te zoeken naar kenmerking ASS bij vrouwen en kwam toen een lijst tegen van kenmerken waarbij ik bij 90% het mee eens was/herkenning had. Dus alle twijfel was ineens bij me weg (allen kwam toen even de klap zeg maar)
Zoiets maakt je geen minder mens hoor, eerder meer. Ieder mens heeft een handleiding, jij slechts een pagina meer. ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:51:26 #272
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139938681
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Yeah, drukke week nog voor de boeg. Vind dromen altijd wel leuk, zelfs al herinner ik alleen maar mn nachtmerries. Dit is wel de eerste keer dat ik van afschuw wakker werd.

Ach, weer een ervaring rijker. :)
Je hebt er soms vreemde dromen tussen zitten inderdaad. Ach, dromen zijn vaak een mix van emoties en willekeurige herinneringen, gewoon lekker laten. Zo'n nachtmerrie en bijkomende slechte nacht werken vaak even door, alleen na een tijdje ebt dat wel weer weg. ;)
Ignorance is bliss
pi_139938696
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoop het ook niet, al denk ik dat t snel weer over zal gaan.

[..]

Zoiets maakt je geen minder mens hoor, eerder meer. Ieder mens heeft een handleiding, jij slechts een pagina meer. ;)
Daar ga ik ook niet vanuit :+
Het is even het stempeltje op het stempeltje op het stempeltje en dan nu waarschijnlijk echt het verklarende stempeltje voor heeeeel veel dingen. Een stempel waar ik an sich niet zo veel problemen heb (toegeven, ik zou hem liever niet hebben), maar waar voornamelijk de buitenwereld een ander idee over heeft.
En ik moet mijn handleiding even flink gaan aanpassen ;)
pi_139938791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 02:42 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het ging kl*te... had me er ook veel te zenuwachtig voor gemaakt. En ook op verkeerde manier op voorbereid. Bleek ook nog een boek voor te zijn, wat ik dus gisterenmiddag pas hoorde :') Mijn meer ervaren collega heeft t ook niet gehaald trouwens, dus het was ook echt pittig. Kan nu ook niet slapen door al t gedoe denk ik.

@ hierboven
Met super happy carrierefreaks heb ik ook weinig hoor, en ook met van die moeders die over niks anders dan hun kinderen kunnen praten... Niks moet.
Wat jammer...heb je er al die tijd in zitten steken...gelukkig wel gedeelde smart met je collega. Moet je hem binnenkort gaan overdoen?
quote:
13s.gif Op

woensdag 14 mei 2014 07:11 schreef Gray het volgende:

Nachtmerries zuigen, vooral als ze zodanig waren dat je niet meer kan slapen.
Was hij te koppelen aan dingen die nu spelen in je leven of een film ofzo die je hebt gezien of kwam hij zomaar uit het niets?
pi_139938909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik merk het hier ineens op facebook. Over mijn oude werkgever heeft het weekend een reportage gestaan in de krant. Ineens allemaal gedeelde statussen van oud-collega's over hoe geweldig de werkgever wel niet is en hoe mooi het stuk wel niet is terwijl er regelmatig geklaagd wordt over werk, werkdruk, begeleiding, onregelmatigheid, uren enzovoort.
(en toch dan heel nieuwsgierig naar het stuk...als het goed is wordt de krant voor mij bewaard)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')