Maar die had wel de dansers, trommels en fluitjes met zich mee. Daar is Zweden allemaal iets te statig voor, vrees ik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik wel. Vorig jaar won Denemarken ook met een fluoride fabrieksliedje.
Ik gok nog steeds op Groot Brittanië, zou ik ook echt terecht vinden.quote:
Mooi wat ik lees over Nederlandquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
[ afbeelding ]
Zie rechts onderaan![]()
https://twitter.com/MaddySetGo/status/464013363442642944/photo/1
Dat zou inderdaad wel 'slim' zijn, maar dan hangt Sietze Bakker natuurlijk direct aan de telefoon om dat aan te laten passen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:09 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
Armenië gaat het niet zo goed doen als de bookmakers denken., hij zong in het begin best wel vals.. Btw als denemarken slim is doen ze zweden op nummer twee en armenie nummer 5, meteen twee concurrenten minder qua iedereen die plekken vergeten.
Noorwegen en Oostenrijk zie ik na morgenavond ook wel een gigantische sprong maken richting de top 10.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:13 schreef Unites het volgende:
Ik denk:
#1 Denemarken
#2 Zweden
#3 Armenië
#4 Israel
#5 Verenigd Koninkrijk
#6 Italië
#7 Frankrijk
#8 Nederland
Voorgaande 2 jaar waren er dan ook twee bejaarden opgetrommeld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:14 schreef Unites het volgende:
Ik vind het Verenigd Koninkrijk niet zo bijzonder hoor... Deden het voorgaande jaren toch eigenlijk ook best wel slecht?
ja ik ben benieuwd naar de 2e halve finale, maar op basis van gisteren heb ik niet iets gezien wat échte concurrentie van NL zou kunnen zijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:15 schreef Drrk het volgende:
[..]
Noorwegen en Oostenrijk zie ik na morgenavond ook wel een gigantische sprong maken richting de top 10.
Gebaseerd op...?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:13 schreef Unites het volgende:
Ik denk:
#1 Denemarken
#2 Zweden
#3 Armenië
#4 Israel
#5 Verenigd Koninkrijk
#6 Italië
#7 Frankrijk
#8 Nederland
Noorwegen, dan een tijdje niets, Griekenland, Oostenrijk en Roemenië zouden ook Top 10 kunnen scoren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja ik ben benieuwd naar de 2e halve finale, maar op basis van gisteren heb ik niet iets gezien wat échte concurrentie van NL zou kunnen zijn
Ik heb dat nummer net even geluisterd, maar die vind ik dus echt helemaal geen ene fuck aan he. En armenië ook niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
Heb nog wat zitten lezen, Zweden krijgt nog behoorlijk wat negatieve reacties. En ze zit voor de break in de finale, dat werkt ook niet mee.
Misschien toch bijstellen. Denk dat Oostenrijk nog wel kan verrassen in de tweede halve finale. Noorwegen lijkt nog het meest op Nederland, dus ik vind de song niks. Ik denk alleen dat de Noor gewoon een slechtere artiest is en dat het optreden daarom minder uit de verf zal komen,
Moet je voorstellen als Ilse en Waylon een knaller van een song hadden gestuurd (aangezien we allemaal weten dat ze beter kunnen).quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dat nummer net even geluisterd, maar die vind ik dus echt helemaal geen ene fuck aan he. En armenië ook niet.
Kampioen van de armoede dit jaar
twitter:jonolasand twitterde op woensdag 07-05-2014 om 12:40:00Difference between no. 10 and 12 in the first Semi-Final was just 3 points. Every vote counts! #eurovision reageer retweet
Als je een nummer van Ilse als 'Miracle' vergelijkt met het Zweedse 'Undo' dan had Nederland de favoriet kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als Ilse en Waylon een knaller van een song hadden gestuurd (aangezien we allemaal weten dat ze beter kunnen).
Ongeslagen kampioen. Max aantal puntenquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als Ilse en Waylon een knaller van een song hadden gestuurd (aangezien we allemaal weten dat ze beter kunnen).
twitter:WilmaNanninga twitterde op woensdag 07-05-2014 om 14:22:08Leuk gisteravond Nederland zien doorgaan op songfestival. En dan die kwetterende Spaanse presentatoren. Brava holanda, brava. Dat wordt 12p reageer retweet
Nee, we krijgen van iederland 10 puntenquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:26 schreef Drrk het volgende:
Zullen we dit jaar weer net als vorig jaar "Les Pays Bas... Douze Points" gaan horen?!
quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:26 schreef aarontje112 het volgende:
Wilma Nanninga leeft blijkbaar ook nogtwitter:WilmaNanninga twitterde op woensdag 07-05-2014 om 14:22:08Leuk gisteravond Nederland zien doorgaan op songfestival. En dan die kwetterende Spaanse presentatoren. Brava holanda, brava. Dat wordt 12p reageer retweet
Juist daarom. Dat van Denemarken vorig jaar was toch eigenlijk ook totaal niet speciaal.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:25 schreef FIGHTME100 het volgende:
Zweden heeft echt een typisch gemiddeld songfestival lied. Ik snap niet dat veel mensen het als een winnend lied zien.
Dat nummer hoor je ook nog eens amper op de radio (zeker in vergelijking met Euphoria). Ik vond het ook niet veel maar het bleef wel hangen. Ik kan er niets aan doen maar dat nummer van Waylon en Ilse blijft wel hangen op dit moment mede door het optreden en de beelden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Juist daarom. Dat van Denemarken vorig jaar was toch eigenlijk ook totaal niet speciaal.
Is die hele lijst ook al bekend?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:25 schreef aarontje112 het volgende:
twitter:jonolasand twitterde op woensdag 07-05-2014 om 12:40:00Difference between no. 10 and 12 in the first Semi-Final was just 3 points. Every vote counts! #eurovision reageer retweet
Denemarken vond ik vorig jaar nog wel wat. Zweden hergebruikt gewoon z'n liedjes van de afgelopen 10 jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Juist daarom. Dat van Denemarken vorig jaar was toch eigenlijk ook totaal niet speciaal.
Nope, na de finale pas. En dan worden ook alle scores bekend gemaakt dit keer. Dus de punten per jurylid, om ze meer openheid te geven.quote:
Geweldig hoe hysterisch vrolijk Ilse is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:43 schreef aarontje112 het volgende:
Leuk filmpje van na afloop! http://www.songfestival.n(...)id/POMS_TROS_524495/
Als ik dit filmpje dan weer zo zie geloof ik echt wel dat Ilse en Waylon een goeie band hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:43 schreef aarontje112 het volgende:
Leuk filmpje van na afloop! http://www.songfestival.n(...)id/POMS_TROS_524495/
Ik was van de week boodschappen aan het doen. En toen hoorde ik in de supermarkt het liedje van die Emilie de Forest. Ik vond 'm inderdaad ook niet zo denderend.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat nummer hoor je ook nog eens amper op de radio (zeker in vergelijking met Euphoria). Ik vond het ook niet veel maar het bleef wel hangen. Ik kan er niets aan doen maar dat nummer van Waylon en Ilse blijft wel hangen op dit moment mede door het optreden en de beelden.
Ik las dat zij in de jury zit voor Duitsland. Verwacht echt wel wat punten van onze oosterburen danquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
[ afbeelding ]
Zie rechts onderaan![]()
https://twitter.com/MaddySetGo/status/464013363442642944/photo/1
Ik herken het. Helemaal niet zo leuk heh?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:48 schreef Mystikvm het volgende:
Fuck, ben echt helemaal hyped voor zaterdag. Weer een avondje tussen hoop en vrees leven en een pakje peuken wegroken bij de puntentelling.
Maar je ziet dat ze in sommige landen tweemaal in iTunes staan genoteerd (de een download de album versie, een ander de single versie) dus in die landen zoals Letland en Zweden, staan ze dan gemiddeld toch hoger?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:
1-Netherlands
2-Sweden
2-Latvia
2-Lithuania
5-Denmark
6-Estonia
Terugval van plek 1 naar 2 in litouwen
Bij estland staan we op 2 en 4 dus dan nemen we de hoogste?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar je ziet dat ze in sommige landen tweemaal in iTunes staan genoteerd (de een download de album versie, een ander de single versie) dus in die landen zoals Letland en Zweden, staan ze dan gemiddeld toch hoger?
Op dat moment niet. Maar vorig jaar was het zoveel leuker kijken met Nederland in de finale, en het chauvinistische kankeren op de grootste concurrenten, dat wil ik voor geen goud missen dit jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef TDHS het volgende:
[..]
Ik herken het. Helemaal niet zo leuk heh?
Wij zijn toch altijd het braafste jongetje van de klasquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Hopelijk snapt de Nederlandse jury dat ze (heel objectief) niet op Zweden, Armenië of Hongarije moeten stemmen
Heeee!quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:16 schreef Greys het volgende:
Ik moet nog 136 topics terug lezen, nu pas terug van kroegsongfestivallen en hotellen, maar hebben we deze al gezien? Of ben ik spuit 136?
http://metro.co.uk/2014/0(...)-eurovision-4720506/
Ik ook!quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als ik dit filmpje dan weer zo zie geloof ik echt wel dat Ilse en Waylon een goeie band hebben.
Nog niet gezienquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:16 schreef Greys het volgende:
Ik moet nog 136 topics terug lezen, nu pas terug van kroegsongfestivallen en hotellen, maar hebben we deze al gezien? Of ben ik spuit 136?
http://metro.co.uk/2014/0(...)-eurovision-4720506/
Het was zó leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:21 schreef Unites het volgende:
[..]
Heeee!
Hoe was het?!
PS. Nog niet gezien trouwens..
hahahaquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was zó leuk
Heel het cafeetje ontplofte toen we door gingen![]()
Ja echt ongelofelijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:30 schreef Greys het volgende:
Maar omdat ik nu pas thuis ben na het kroegen enzo lees ik nu pas alle media, wtf, wat zijn we ineens omhoog geschoten![]()
Je weet hoe terughoudend ik was van te voren, maar ik dacht echt dat ik gek werd gister voor het grote schermquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:31 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja echt ongelofelijk. Gewoon 1 in iTunes en 3 bij de bookies
quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:30 schreef Greys het volgende:
Maar omdat ik nu pas thuis ben na het kroegen enzo lees ik nu pas alle media, wtf, wat zijn we ineens omhoog geschoten![]()
Hahahaha, het is echt een beetje of ik droomquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]Dat zal wel een schok zijn ja
"We" zijn nu één van de topfavorieten.
Hahaha ja ik had dit ook niet voor mogelijk gehouden hoor. Had er wel rekening mee gehouden dat ze konden gaan verrassen, maar dit nee absoluut niet. En jij twijfelde zelfs nog over een finaleplekquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet hoe terughoudend ik was van te voren, maar ik dacht echt dat ik gek werd gister voor het grote scherm![]()
En ik weet NIET wat ik lees nu overal. Jezus, het wordt echt gewoon héél spannend zaterdag. Zal ik mijn nagels nu alvast maar gewoon er af bijten?
Dan hoeft 't dan niet meer.
Je mag het niet zeggen natuurlijk (jinx), maar stel je toch eens voor...quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:30 schreef Greys het volgende:
Geloof me, toen er nog twee plekjes over waren bij de 'enveloppen' en Zweden sowieso nog niet was geweest, zat ik al te pruilenquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:35 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Hahaha ja ik had dit ook niet voor mogelijk gehouden hoor. Had er wel rekening mee gehouden dat ze konden gaan verrassen, maar dit nee absoluut niet. En jij twijfelde zelfs nog over een finaleplek
Ik had Portugal de halve ochtend in m'n hoofdquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:36 schreef Greys het volgende:
Oh en Cake to Bake was het eerste dat ik floot vanmorgen onder de hoteldouche![]()
![]()
Je gaat alle topics doorlezen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahahaha, het is echt een beetje of ik droom![]()
![]()
En ik heb alle topics nog niet teruggelezen, maar de állerleukste foto vond ik deze, Waylon zijn hypere pers-selfie vannacht![]()
[ afbeelding ]
Ik zoek allereerst eigenlijk het Buitenlandse Commentaren op CATS topic, ik zie nu alleen eentje van Tong met 5 posts, maar er was er nog eentje. Kwijt!quote:
quote:
Ik zou dan gewoon deze topics een beetje lezen, die live-topics heb je weinig aanquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zoek allereerst eigenlijk het Buitenlandse Commentaren op CATS topic, ik zie nu alleen eentje van Tong met 5 posts, maar er was er nog eentje. Kwijt!
ESF / Buitenlandse reacties op Calm after the Stormquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zoek allereerst eigenlijk het Buitenlandse Commentaren op CATS topic, ik zie nu alleen eentje van Tong met 5 posts, maar er was er nog eentje. Kwijt!
Uiteindelijk gaat het er (als voorspelling voor de einduitslag) niet om op welke positie ze staan, maar hoe ze scoren ten opzichte van de andere deelnemende nummers, niet of ze beter of slechter scoren dan Coldplay of Pharrell Williams ofzo.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar je ziet dat ze in sommige landen tweemaal in iTunes staan genoteerd (de een download de album versie, een ander de single versie) dus in die landen zoals Letland en Zweden, staan ze dan gemiddeld toch hoger?
Ik dacht toen ook: het zal toch niet gebeuren dat we niet door zijn he?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Geloof me, toen er nog twee plekjes over waren bij de 'enveloppen' en Zweden sowieso nog niet was geweest, zat ik al te pruilen
Ik was serieus bang dat de laatste twee Portugal/Estland en Zweden zouden zijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:44 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Ik dacht toen ook: het zal toch niet gebeuren dat we niet door zijn he?Maar er was zo weinig concurrentie gisteren, als we niet bij die tien hadden gezeten had ik ESF verbannen voor de komende jaren
Ik dacht ook Portugal en Zweden!!!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was serieus bang dat de laatste twee Portugal/Estland en Zweden zouden zijn
Ik geloof dat Giel de eerste is dit jaar om te roepen dat hij het van tevoren al een kanshebber vond.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef tralalala het volgende:
Stuk over ESF in RTL Late Night gisterenavond.
Hmja ik ga gewoon uit van top 5 nu op zaterdag, dan ben ik al blijquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:49 schreef Max23 het volgende:
Overigens komen Zweden en Armenië nu wel dichterbij in de ITunes charts als je kijkt naar in hoeveel landen het lied er in staat. Vanochtend stond Nederland nog in 21/22 landen en Zweden/Armenië in 15/16 landen in de lijst. Nu komen de drie liedjes alledrie in 20/21 landen voor. Nederland staat nog wel duidelijk het hoogst in die lijsten.
Oh wat heerlijkquote:
De Scandinavische landen geven elkaar altijd veel punten, dus kans is groot dat Zweden het wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:50 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Hmja ik ga gewoon uit van top 5 nu op zaterdag, dan ben ik al blij
Dat kun je nog helemaal niet zeggen, er moeten donderdag en zaterdag nog landen optreden die we niet gezien hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:52 schreef k3vil het volgende:
[..]
De Scandinavische landen geven elkaar altijd veel punten, dus kans is groot dat Zweden het wordt.
Oy, ze moet nog wel een stem over hebben zaterdag.quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:30 schreef Greys het volgende:
Het was meer bedoeld van #1, als winnaar.. in de finale... oké :$?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef Greys het volgende:
Maar hoe kan dít topic waar we nu in zitten nou weer deel 1 zijn?![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:22 schreef Greys het volgende:
Jaaaaaa wtf, even een speciale vermelding voor DE WENKBRAUW van Waylon!![]()
Wat had die gast goede camerablikken zeg!
(Zelfs mijn zus, die op vrouwen valt (), whatsappte me gister 'jézus, wat sexy, die wenkbrauw!!!'
)
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:26 schreef ijs_beer het volgende:
De Wenkbrauw maakt De Hoed, helemaal (of iig een beetje) goed, hahahaha
Ik ook.. Was al beetje aan het mopperenquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Geloof me, toen er nog twee plekjes over waren bij de 'enveloppen' en Zweden sowieso nog niet was geweest, zat ik al te pruilen
Meneer 'ik heb niks met ESF'quote:
Blijft toch een geil podiumbeestquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:24 schreef Greys het volgende:
En hij heeft ál mijn zorgen om De Hoed () weggenomen toen ik zag hoe schmexy hij er onder vandaan kon kijken
quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij kwam zowel sexy als lievig over door De Blikken.
Stemmentrekkertje
Potverjuquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef Drrk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vooral die laatste blik, die ze ook in de recap volgens mij gebruikte.
wow met overmachtquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef grazz het volgende:
Poll in Estonian news portal: Who is your favourite qualifier?
1. Netherlands 36,0%
2. Sweden 17,9%
3. Hungary 12,5%
4. Ukraine 11,6%
5. San Marino 6,9%
6. Armenia 4,6%
7. Iceland 4,2%
8. Russia 3,5%
9. Azerbaijan 1,7%
10. Montenegro 1,0%
Ik vond het sowieso niets, zijn zang was matig, dat nummer deed me ook weinig. En dat is topfavorietquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:37 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vond Armenië gister echt tegenvallen, het was gewoon vals, had ik niet verwacht.
In dit onderstaande clipje op 1.49 in elk gevalquote:
En jij had hem gemist! En Cee ook!quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:22 schreef Greys het volgende:
Jaaaaaa wtf, even een speciale vermelding voor DE WENKBRAUW van Waylon!![]()
Wat had die gast goede camerablikken zeg!
(Zelfs mijn zus, die op vrouwen valt (), whatsappte me gister 'jézus, wat sexy, die wenkbrauw!!!'
)
En in de online poll van de Engelse Mirror staan we ook met afstand eerste op 31%. Zweden als 2e op 14%.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef grazz het volgende:
Poll in Estonian news portal: Who is your favourite qualifier?
1. Netherlands 36,0%
2. Sweden 17,9%
3. Hungary 12,5%
4. Ukraine 11,6%
5. San Marino 6,9%
6. Armenia 4,6%
7. Iceland 4,2%
8. Russia 3,5%
9. Azerbaijan 1,7%
10. Montenegro 1,0%
Bij de persco na afloop vond ik hem wel irritant. Toen die tegen Ilse zei: "Ik ben niet helemaal achterlijk"quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:23 schreef Greys het volgende:
Ik vond ze allebei echt héél goed gister.
Vond Waylon ook echt supersympathiek overkomen, goede blikken, lieve lach tijdens het zingen naar Ilse, na afloop dat handje vasthouden.
Jaa, ook zijn stem daar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:41 schreef Greys het volgende:
Jajajajaaaaaaaa dat is De Wenkbrauw!
Godver, wat kijkt ie daar lief en sexy tegelijk![]()
Ik zweer je dat DIE seconde ons extra punten heeft opgeleverd.
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef chansadres het volgende:
Ik zie op het nieuws dat ze in de 2e helft staan in de finale. Is ook al bekend welke plek?
Waar zie je dat dan? Ik zie alleen alle landen op alfabetische volgorde staanquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:49 schreef FIGHTME100 het volgende:
[..]
Ja![]()
http://www.eurovision.tv/page/history/by-year/contest?event=1893
Scroll naar onderen.
Ik zie alleen de lijst in alfabetische volgorde...quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:49 schreef FIGHTME100 het volgende:
[..]
Ja![]()
http://www.eurovision.tv/page/history/by-year/contest?event=1893
Scroll naar onderen.
Nope, dat wordt volgens mij in de nacht van do > vr bekend gemaakt want dan hebben de tien kandidaten uit semi 2 ook geloot voor de eerste of tweede helft.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef chansadres het volgende:
Dat openingsshot was gewoon geniaal. Ze hebben echt de mogelijkheden van het podium optimaal gebruikt. Waar anderen het podium gebruikten maar duidelijk zag dat het steeds hetzelfde podium was, was het bij ons alsof je even op een andere plek was. Ik zie op het nieuws dat ze in de 2e helft staan in de finale. Is ook al bekend welke plek?
Als reactie waarop zei hij dat dan?quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Bij de persco na afloop vond ik hem wel irritant. Toen die tegen Ilse zei: "Ik ben niet helemaal achterlijk"
De UK gaat écht niet winnenquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:58 schreef grazz het volgende:
Ik hoop zo dat Noorwegen en Malta (die morgen vast doorgaan) in de eerste helft worden geloot. Ik zie beide landen punten afsnoepen![]()
Het Verenigd Koninkrijk gaat winnen (ik gun ze het, maar hopelijk winnen wij![]()
)
Ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik hoop dat de regie Nederland na een enigszins vals gezongen upbeat nummer zet in de finale
Hahah ja idd echt lachwekkendquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef Greys het volgende:
[..]
De UK gaat écht niet winnen
Alleen al niet om haar vréselijke teksten.
People unite, children of the universe.
Kom op
Ja ze wil graag antwoord geven jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Als reactie waarop zei hij dat dan?
Hij mag ook wel een beetje voor zichzelf opkomen, anders wordt hij door haar enthousiasme volledig onder de voet gelopenDat merkte je bij eerdere persconferenties al, zij beantwoordde alle vragen nog voordat hij zijn microfoon ook maar naar zijn mond had kunnen brengen. Het is niet De Grote Ilse Show, het zijn hen samen. Dat vergeet ze soms een tikkie denk ik
Jaaaaa Molly!quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:58 schreef grazz het volgende:
Ik hoop zo dat Noorwegen en Malta (die morgen vast doorgaan) in de eerste helft worden geloot. Ik zie beide landen punten afsnoepen![]()
Het Verenigd Koninkrijk gaat winnen (ik gun ze het, maar hopelijk winnen wij![]()
)
Ze is heel enthousiast en lief en ik herken mezelf wel een beetje in dat 'over iedereen en alles heen willen tetteren in je enthousiasme'. Dat kan voor anderen soms écht irritant zijnquote:
Ik heb toch ook gezegd dat NL door zou gaan. Geloof me nou een keerquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef Greys het volgende:
[..]
De UK gaat écht niet winnen
Alleen al niet om haar vréselijke teksten.
People unite, children of the universe.
Kom op
Vorig jaar toch ook, als fucking laatste, ik ging bijna doodquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:11 schreef grazz het volgende:
Organisatie heeft ons dus expres als 9e uit de enveloppen laten komen (bron: Gouden Uren)
Net teruggekeken, maar in die situatie had ik het precies zo kunnen zeggen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Bij de persco na afloop vond ik hem wel irritant. Toen die tegen Ilse zei: "Ik ben niet helemaal achterlijk"
Ja maar dat van NL wílde ik graag geloven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:12 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik heb toch ook gezegd dat NL door zou gaan. Geloof me nou een keer![]()
Ja killing!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Vorig jaar toch ook, als fucking laatste, ik ging bijna dood
Alsjeblieft zeg... Dan was als 9de IJsland genoemd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:18 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja killing!
In een filmpje op telegraaf.nl zegt Cornald Maas dat de EBU ons eigenlijk weer als laatste uit de enveloppen wilden laten komen, maar dat vonden ze kinderachtig. Ha d*mn, had dat gedaan, dat was zooooooooooooooooooo spannend geweest
Ik hoop dat wij winnen, maar ik denk dat we ons een beetje laten meeslepen (hoe fijn ook, ik geniet er ook wel weer van) door alle positieve reacties en kansen die toenemen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar dat van NL wílde ik graag geloven.
Als UK zou winnen zaterdag zou ik dat vreselijk vinden
Haha ik had het een geweldige stunt gevonden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... Dan was als 9de IJsland genoemd.
Dan weet ik van sommige niet of ze de avond hadden overleefd.![]()
Myself included
Ben je een blij ei?quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:24 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook echt niet dat NL gaat winnen.
Maar een top 5 zie ik wel gebeuren! BOVEN de UK!
Dat wel, maar wel een stunt die slecht is voor het hart.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Haha ik had het een geweldige stunt gevonden.
Hoe kan dat als de UK gaat winnen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:24 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook echt niet dat NL gaat winnen.
Maar een top 5 zie ik wel gebeuren! BOVEN de UK!
Mooi gezegd dit! Ik dacht er gister aan, waarom het anders voelde, maar o.a door ditquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef chansadres het volgende:
Dat openingsshot was gewoon geniaal. Ze hebben echt de mogelijkheden van het podium optimaal gebruikt. Waar anderen het podium gebruikten maar duidelijk zag dat het steeds hetzelfde podium was, was het bij ons alsof je even op een andere plek was. Ik zie op het nieuws dat ze in de 2e helft staan in de finale. Is ook al bekend welke plek?
Ik ben blij dat jij blij bentquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:29 schreef Greys het volgende:
[..]
EEN HEEL BLIJ EI!![]()
![]()
(Maar ik heb je wel gemist!)
Nou, linker rijtje van het scorebord zou ik nu toch stiekem wel heel tof vindenquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:26 schreef Pisces29 het volgende:
Het maakt me niet eens meer uit op welke plaats we eindigen. Ik ben voor het eerst in járen enthousiast en trots op onze inzending, dus het boeit me weinig meerHet nummer is prachtig en het optreden in zijn geheel ook
Ik zou het ook tof vinden, zeker top 5.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, linker rijtje van het scorebord zou ik nu toch stiekem wel heel tof vinden
Maar wat je zegt is waar, we staan wéér niet voor joker, integendeel!
Ben jij ook zo enthousiast over Het Wenkbrauw Moment van Waylon!?quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou het ook tof vinden, zeker top 5.Maar het is zo geniaal, laatste keer dat ik dat had was Ruth Jacott zo ongeveer
Ja, vond ik ook erg leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben jij ook zo enthousiast over Het Wenkbrauw Moment van Waylon!?![]()
Van te vóren zei men juist dat als 'we' in de tweede halve finale hadden gestaan, we het makkelijk hadden gered. Dat de eerste juist de betere was.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:37 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vrees alleen dat de 2e halve finale tien keer beter is dan die van gister. Weinig goeie nummers, normaal heb ik toch wel een paar favo's.
Dat schreef Patrique gister, dat die eerste de sterkste zou zijn, ik ben nu héél benieuwd naar de tweede finalequote:Op woensdag 7 mei 2014 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Van te vóren zei men juist dat als 'we' in de tweede halve finale hadden gestaan, we het makkelijk hadden gered. Dat de eerste juist de betere was.
Hé-le-maal eensquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook erg leuk
Ik vond echt alles aan het optreden kloppen. Hun outfits, hoe ze tegenover elkaar staan, Ilse blij, Waylon met zijn Wenkje, de gitaristen, de zwarte grond. Werkelijk niks wat anders had gehoeven, als je het mij vraagt. Het is zo mooi klein gehouden en toch knalt het, door de outfits, mimiek.
Anouk stond vorig jaar als een aangeslagen vogel, het had niks. Dit nummer en het optreden is gewoon helemaal áf!![]()
Ik zou het bijna als single kopen. Ik vind het zo mooi sober.
En Waylon vond ik altijd een lullemans, maar die heeft nu wel dikke punten verdient.
De eerste halve finale werd gezien als de finale met de meest sterke nummersquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:37 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vrees alleen dat de 2e halve finale tien keer beter is dan die van gister. Weinig goeie nummers, normaal heb ik toch wel een paar favo's.
en toch staan we dit jaar in Kopenhagen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:40 schreef Jif het volgende:
Zweden zal hoog eindigen, maar gaat niet winnen![]()
De Zweedse inzending lijkt van plastic, is emotieloos en heeft geen diepgang.
En dan denk ik dat ons lied nog televote-vriendelijker is dan dat liedquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:42 schreef Greys het volgende:
Heeeeeeeeeeeel stiekem hoop ik dat we een Italië 2010-tje gaan doen
Met zijn afwijkende totaal niet songfestivallerige lied. Die laag in alle odds stond en uiteindelijk 2e in de finale werd (en ik had op hem gewed met een paar euro, weken daarvoor al, als winnaar, als hij toch eens gewónnen had...).
Whehehee. Eens. De winnaar van vorig jaar was een fake samenraapsel van alles dat we de jaren er voor hadden gezien. We nemen een trommel, een fluitje, een makkelijk deuntje en doe ook maar blote voeten.quote:
Ik bedoel dat naar mijn smaak Emmelie de Futloos ook emotieloos, plastic en zonder diepgang wasquote:
Eens, maar ik zie zo geen echte winnaar tussen de rest. Ik dacht op voorhand dat Armenie dit makkelijk zou winnen, maar zijn optreden gister was niet best.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:40 schreef Jif het volgende:
Zweden zal hoog eindigen, maar gaat niet winnen![]()
De Zweedse inzending lijkt van plastic, is emotieloos en heeft geen diepgang.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:48 schreef TDHS het volgende:
[..]
Ik bedoel dat naar mijn smaak Emmelie de Futloos ook emotieloos, plastic en zonder diepgang was
Ik zie onderhand een winnaar in iedereen, zo paranoia ben ik inmiddels.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:50 schreef Fascination het volgende:
[..]
Eens, maar ik zie zo geen echte winnaar tussen de rest. Ik dacht op voorhand dat Armenie dit makkelijk zou winnen, maar zijn optreden gister was niet best.
Mijn ogen vielen uit mijn kassen toen ik San Marino zag verschijnen, en ik dacht echt dat we eruit lagen... dus die 10e envelop was echt mijn dood geweestquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... Dan was als 9de IJsland genoemd.
Dan weet ik van sommige niet of ze de avond hadden overleefd.![]()
Myself included
Dan gaat Putin het hele land annexeren, zodat het ESF volgend jaar in Rusland gehouden wordtquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:53 schreef Drrk het volgende:
Ik hoop sowieso dat Oekraïne niet al te veel sympathiestemmen gaat krijgen vanwege de situatie daar. Zou wat zijn als ze het daar straks nog mee gaan winnen ook...
Voor de winst zullen we ook stemmen nodig hebben uit de voormalige Sovjetstaten en Zuidoost-Europa... op basis hiervan zie ik die nog niet voor CATS gaan... dus ik zet in op een top 5-klassering en dan kan het alleen maar meevallenquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:36 schreef Max23 het volgende:
Volgens mij voor het eerst dat ze in drie landen tegelijkertijd op 1 staan![]()
1-Netherlands
1-Latvia
1-Estonia
2-Sweden
3-Lithuania
5-Denmark
9-Finland
12-Hungary
18-Belgium
18-Norway
19-Ireland
20-Austria
22-Spain
41-Switzerland
44-Poland
72-Portugal
88-Slovenia
88-UK
88-Russia
94-Germany
284-Malta
Zeer zeker!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:55 schreef Jif het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen. De grootste kracht van van Calm after the Storm is dat je drie minuten lang niet door hebt dat je naar het Eurovisie Songfestival zit te kijken.
Mr. Pannekoek for President
Die vond ik wel tofquote:
Aardig nummer, maar nee, inderdaad.quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan gaat Putin het hele land annexeren, zodat het ESF volgend jaar in Rusland gehouden wordt
Ja die was briljantquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:59 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op zoiets als OPA in 2010 waar ik zo gek op was (en ben)
Hihi, dat had ik toen ik net een aantal reacties las van niet-Nederlanders op een internationaal ESF forum na gisteravond:quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben niet zo nationalistisch en ik loop er nooit mee te koop dat ik uit Nederland kom, maar bij dit soort dingen heb ik altijd zoiets van "dat zijn wij hoor!"
Echt trots op Ilse en Waylon.
quote:Watched ESC with some random non esc fans. Everyone seemed to think it was the best song by far.
quote:I really like the song and especially it's presentation. Totally deserves a top 10 place in the final.
quote:Slowly (very fast, actually ) turning into a no-brainer lay bet for the win. So now's the moment to cash in, don't see this dropping much any further.
quote:This was the only performance yesterday that really went through the TV screen. They seem to have got the perfection needed just right - some countries (Sweden, Azerbaijan) seem to have a habit of over-polishing their acts, making them lose all emotion, but this was done with the kind of perfection that actually makes the song feel believable.
Last year, one of the few acts that filled the arena to this extent was Denmark. I wouldn't bet on the Netherlands winning, but it certainly would be great. One can dream.
quote:Well, when I saw rehearsal snippets, these two singing to one microphone in such a darkness, knowing they are great professional singers I thought: 'this is magic'.
And it turned out to be magic yesterday as well. I wasn't a big fan of the song before (my... top 25?). But the presentation, this awesome, silent, but somehow at the same moment full of energy performance made me staring at tv like there's no world outside.
Congratulations, the Netherlands and good luck in the final. I think now I could easily bet some on your top10.
quote:This will win, i'm sure of it. Seeing it live on stage really brought it to life. It will do very similar to what Iceland did in 2009 but with no Rybak.
Ik keek gister naar P&W en zag een klein stukje toen ze Hind vroegen wat ze er van vindt. Ik denk dat ik de stem mooier dan het nummer vind, maar het was maar een fragmentje.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die was briljant
Zit er dit jaar niet echt tussen ben ik bang...
Ben benieuwd wat je van Oostenrijk vindt, de vrouw met de baard!
Want stiekem kan hij vreselijk goed live zingen haha!
Ik vind het nummer 'wel mooi', maar iets te over the top en musicallerig, ofzo.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik keek gister naar P&W en zag een klein stukje toen ze Hind vroegen wat ze er van vindt. Ik denk dat ik de stem mooier dan het nummer vind, maar het was maar een fragmentje.
Ik hoop niet dat hij wint omdat hij straks extra stemmen krijgt door zijn hele man-vrouw gebeuren. Gewoon het beste nummer en niet statements please
Nee denk dat Kwalbert iets gaat zeggen in de trant van; ''Ja dit had niemand zien aankomen, zelfs ik niet, wat een verrassing, en wat zijn we trots op die twee he man oh man wat hebben ze het goed gedaan, echt een verrassing''quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:12 schreef Drrk het volgende:
Ik kan niet wachten op Kwalberts visie over dit "disaster".![]()
Alleen daarom al moeten ze winnen, staat me iets van bij dat hij dan zijn kruk op zou eten?
Ik denk het wel, zeker omdat er ook weer een groot gedeelte zal kijken die de eerste semi niet gezien heeft. Al hangt het wel echt af van de positie die ze krijgen. Ik hoop écht weer ergens aan het einde. Of is er nog een betere plek?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:13 schreef Jif het volgende:
Denken jullie dat Calm after the Storm ook zo'n verrassingseffect zal hebben in de finale?
Thank god mogen ze wel gewoon lekker meestemmen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:17 schreef Greys het volgende:
Oh liefjes met écht Eurovisieverstand:
Mag België, ook al zitten ze niet in de finale, alsnog meestemmen zaterdag?
Of mogen alleen de finalisten stemmen?
Mooiquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:12 schreef Drrk het volgende:
Ik kan niet wachten op Kwalberts visie over dit "disaster".![]()
Alleen daarom al moeten ze winnen, staat me iets van bij dat hij dan zijn kruk op zou eten?
Oeh, dat is fijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef Drrk het volgende:
[..]
Thank god mogen ze wel gewoon lekker meestemmen.
De mossel!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn ogen vielen uit mijn kassen toen ik San Marino zag verschijnen, en ik dacht echt dat we eruit lagen... dus die 10e envelop was echt mijn dood geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Voting in the Final
In all participating countries, the televoting and jury voting result in two ranked lists of all songs;
Televoters can vote via the official app, telephone and/or SMS. The voting window opens after the last song has been performed, and ends 15 minutes later. These votes determine 50% of the outcome and are gathered by the EBU’s voting partner digame;
Professional juries are also required to vote. They determine 50% of the outcome. The jury, which consists of five members (including a chairperson) is the same jury that voted in one of the Semi-Finals. They will watch live and rank all songs based on the second Dress Rehearsal, the so called Jury Final;
The EBU’s voting partner digame will determine the national result by merging these two ranked lists, and will award 12 points to the country with the best combined rank of the jury and the televoting, then 10 points to country with the second-best combined rank, etc. The country ranked 10th in the combined ranking receives 1 point;
Since traditionally only 12, 10 and 8-1 points are being given, countries ranked outside of the top-10 do not receive points. Also, televoters and juries cannot vote for the country they represent;
If there is a tie between two or more songs in the combined ranking between televotes and the jury, the song that obtain a better ranking from the televote will prevail over the other;
Based on the combined full ranking of all songs of televoting and jury voting, each country will distribute 1 to 8, 10 and 12 points; The combined results of jury voting and televoting will be presented on air during the Final by spokespersons in all participating countries. As usual, the points 1 to 7 will appear on screen. The spokesperson will then reveal 8, 10 and 12 points.
The full result, including the televoting and the jury result in every participating country will be published on Eurovision.tv after the Grand Final
Ideale startplek zou tussen 17-20 zijn denk ik, ook weer niet te ver achteraan omdat dan vaak de aandacht van de stemmers verslaptquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:15 schreef Drrk het volgende:
[..]
Ik denk het wel, zeker omdat er ook weer een groot gedeelte zal kijken die de eerste semi niet gezien heeft. Al hangt het wel echt af van de positie die ze krijgen. Ik hoop écht weer ergens aan het einde. Of is er nog een betere plek?
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:17 schreef Greys het volgende:
Oh liefjes met écht Eurovisieverstand:
Mag België, ook al zitten ze niet in de finale, alsnog meestemmen zaterdag?
Of mogen alleen de finalisten stemmen?
Die 12 punten krijgen we toch wel van België! Heb je niet zin in een weekendje Londen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.
Niet nodig, die punten uit België komen wel. Ze zijn ons altijd goedgezind.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.
Bizar, he?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:22 schreef APK het volgende:
Inmiddels derde op Betfair
(Na Zweden en Armenie.)
Dit maakt het verschil denk ik, CATS spreekt in die landen toch wat minder aan dan Only Teardropsquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef aarontje112 het volgende:
Even ter vergelijking, zo zag de iTuneslijst eruit een dag na de halve finale van Denemarken:
38-Greece
38-Russia
77-Moldova
82-Azerbaijan
hahaha ik had hetzelfde, ik had vanmorgen ook echt dikke opstartproblemenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:23 schreef Copthorne het volgende:
Ik kan beter niet hier kijken. Ik word steeds enthousiaster.
Het was gisteravond al zo moeilijk om in slaap te komen, terwijl ik vroeg op moest.
Ergens denk ik dat volgend jaar echt flut wordt (als we winnen vooral)quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
Als we dit jaar niet winnen en in stijgende lijn van Anouk naar Ilse-Waylon gaan, dan is het volgend jaar wel dat we gaan winnen, toch?
Ik denk dat de concurrentie volgende jaar een stuk pittiger zal zijn. Veel landen beseffen nu wel dat ze niet meer wegkomen met een 'typisch songfestival nummer'.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
Als we dit jaar niet winnen en in stijgende lijn van Anouk naar Ilse-Waylon gaan, dan is het volgend jaar wel dat we gaan winnen, toch?
Ilse-Waylon overtreft toch niemand. Dus beter winnen we dit jaarquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:24 schreef Shuup het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat volgend jaar echt flut wordt (als we winnen vooral)
Ja, het risico bestaat dat Jantje *dat kan ik zelf ook wel* Shit het ff gaat doenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:24 schreef Shuup het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat volgend jaar echt flut wordt (als we winnen vooral)
Ja ho zeg, de TROS kandidaten, waren we daar niet al lang vanaf? Helpquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, het risico bestaat dat Jantje *dat kan ik zelf ook wel* Shit het ff gaat doen
Het zou allebei een grote flop worden, dat sowiesoquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ho zeg, de TROS kandidaten, waren we daar niet al lang vanaf? Help
Of bedoelde je presentatie?![]()
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het zou allebei een grote flop worden, dat sowieso
Ik heb altijd geroepen dat Nederland in 2015 zou winnen, want 40 jaar na Teach In. Een goede onderbouwing voor mijn eigen theorie heb ik nooit gevonden, maar tochquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:26 schreef Greys het volgende:
Ik houd ook mijn hart vast dat 'men' gaat krijsen dat het Nederlands publiek weer mee moet gaan mogen bepalen, qua nummerLaat in godsnaam de optredende artiest dat zelf kiezen.
Ik stem voor Racoon.
Hatsekidee. Amsterdam 2016.
De kijker moet thuis niet meer gaan kiezenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:26 schreef Greys het volgende:
Ik houd ook mijn hart vast dat 'men' gaat krijsen dat het Nederlands publiek weer mee moet gaan mogen bepalen, qua nummerLaat in godsnaam de optredende artiest dat zelf kiezen.
Ik stem voor Racoon.
Dat vind ik ook primaquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:27 schreef Greys het volgende:
Ik vond Jan vréselijk altijd, maar de laatste twee jaar doet hij de commentaren bij het Eurovisie serieus goed, vind ik
quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:17 schreef Jif het volgende:
Hmm ik denk dat het niet heel erg veel uitmaakt wat je positie is zolang je maar in de tweede helft zit. Het heeft er vooral me te maken wel nummer vooraf gaat en welke erna komt!
Mm, het kan dus nog echt alle kanten op gaan. De indeling wordt morgenavond bekend gemaakt dacht ik he?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Ideale startplek zou tussen 17-20 zijn denk ik, ook weer niet te ver achteraan omdat dan vaak de aandacht van de stemmers verslapt
Ik moet hardop lachen nu.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:28 schreef Shuup het volgende:
Het beste is en blijft dat een artiest zelf zijn/haar/hun nummer mogen kiezen. De artiesten weten precies wat ze willen en dit volk gaat voor het meest voor de hand liggende.. behalve toen Joan werd gestuurd want toen had dat typische Chocolaté beter kunnen gaan.
Mochten Ilse en Waylon gaan winnen dan zorgt dat denk ik voor een kentering in songfestivalland. Maar zo ver is het natuurlijk nog lang nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:25 schreef Jif het volgende:
[..]
Ik denk dat de concurrentie volgende jaar een stuk pittiger zal zijn. Veel landen beseffen nu wel dat ze niet meer wegkomen met een 'typisch songfestival nummer'.
Precies, lekker de trend van de afgelopen 2 jaar voortzetten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De kijker moet thuis niet meer gaan kiezen
Hmm denk dat Racoon niet de juiste keuze is. Is heel Nederlands qua uitstraling, hetzelfde geld voor artiesten als Blof of Acda en de Munnik. Denk niet dat dat gaat werkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:26 schreef Greys het volgende:
Ik stem voor Racoon.
Ja, want Ilse en Waylon staan gelukkig niet statisch met gitaar in handquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik moet hardop lachen nu.Oh god zeg. Nu weet ik waarom ik zo enthousiast ben dit jaar.
Nee, echt, dit overtreft niet snel meer iemand.
En een Racoon met zijn gedweep en gitaar in hand, statisch op podium, nee. Nee.
Nou, heeft deze eeuw al een artiest gewonnen die intern is aangewezen? Volgens mij niet, toch? Ilse en Waylon zouden echt een unicum vormen wat dat betreft. Ik ben juist voor grootste voorrondes met écht iets te kiezen....quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De kijker moet thuis niet meer gaan kiezen
Die zijn met zijn tweeën en zijn niet bepaald statisch te noemen qua chemie heurquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, want Ilse en Waylon staan gelukkig niet statisch met gitaar in hand
Ik vind dat met hun meeste nummers ook, maar ik ben er van overtuigd dat ze ook een goed nummer voor het Songfestival kunnen makenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:31 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Hmm denk dat Racoon niet de juiste keuze is. Is heel Nederlands qua uitstraling, hetzelfde geld voor artiesten als Blof of Acda en de Munnik. Denk niet dat dat gaat werken
Ja stiekem hoop ik ook op een grootse voorronde. Houdt ook dit forum een beetje levendquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, heeft deze eeuw al een artiest gewonnen die intern is aangewezen? Volgens mij niet, toch? Ilse en Waylon zouden echt een unicum vormen wat dat betreft. Ik ben juist voor grootste voorrondes met écht iets te kiezen....
Maakt niet uit hoe we het doen, we winnen toch nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, heeft deze eeuw al een artiest gewonnen die intern is aangewezen? Volgens mij niet, toch? Ilse en Waylon zouden echt een unicum vormen wat dat betreft. Ik ben juist voor grootste voorrondes met écht iets te kiezen....
Een tweede Anouk zou wel finale en een top 10 noterign betekenen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die zijn met zijn tweeën en zijn niet bepaald statisch te noemen qua chemie heur
Racoon kijkt altijd alsof ie moet huilen en wordt een tweede Anouk. Blegh.
quote:Difference between no. 10 and 12 in the first Semi-Final was just 3 points. Every vote counts! #eurovision
— Jon Ola Sand (@jonolasand) May 7, 2014
True. Dus zet die trend van Anouk en Ilse-Waylon maar door. Gewoon iemand kiezen die zelf zijn/haar/hun lied kiest. Opgelost, slotje. En dan doorgaan tot we winnenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Een tweede Anouk zou wel finale en een top 10 noterign betekenen.
We worden nu al te verwend, zie!
Maar een melodifestivalen-achtige setting zie ik hier de komende jaren nog niet gebeuren. Daarvoor is het echt teveel doodgebloed de afgelopen 10 jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
True. Dus zet die trend van Anouk en Ilse-Waylon maar door. Gewoon iemand kiezen die zelf zijn/haar/hun lied kiest. Opgelost, slotje. En dan doorgaan tot we winnen
quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:34 schreef aarontje112 het volgende:
Oh dit hele songfestival is helemaal niet goed voor mijn examens volgende week
ik begin dinsdag maar heb geen elke boek nog aangeraakt..quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:34 schreef aarontje112 het volgende:
Oh dit hele songfestival is helemaal niet goed voor mijn examens volgende week
Kijk je een beetje uit voor je hart?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:35 schreef Greys het volgende:
Ik ben ZO BLIJ dat ik deze hele week had vrij genomen
Ben al veertig, dit is niet goed voor mijn gestel
Ja daarom. Die winnen achter elkaar door en ze blijven inzendingen van hoge kwaliteit sturen. Het is daar volgens mij ook echt nog een eer om mee te mogen doen voor en namens je land. Dat mis ik soms een beetje in de mentaliteit van de Nederlanders (Ilse heeft dat trouwens wel!quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:32 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja stiekem hoop ik ook op een grootse voorronde. Houdt ook dit forum een beetje levend. Maar zul je zien dat het dan niks wordt. Alhoewel, de Scandinavische landen presteren ook al jaren goed met voorronde.
Ik wil dat diverse artiesten meedoen met een eigen lied.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe we het doen, we winnen toch niet
Wil je dan ook de artiest kiezen? Of artiest met 1 liedje zoals paar jaar terug?
Echt nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:35 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
[..]
ik begin dinsdag maar heb geen elke boek nog aangeraakt..fuck.
Caroquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja
En dan mogen van mij de komende jaren Racoon, Caro Emerald, etc het allemaal wel eens proberen. Behalve Nielson
schrik niet, vmbo, maar ik kan havo doen maar zei nee met me domme kop.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:37 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Echt niet, welk niveau doe je dan?
Ik vind Caro ook stomquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
CaroNee, dat gaat dan wel lastig worden, ik ben ook geen liefhebber van de meeste NL zooi. Maar dat probleem is voor later.
Nu eerst top 5 please
Nee hoor, ik zit er nog steeds wat tusseninquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:30 schreef Shuup het volgende:
Nederlanders vinden het óf flut óf het is het helemaal..
Ik denk dat een groot deel Ilse DeLange en Waylon ook niet had verwacht. Volgend jaar komt er (hoop ik) ook wel weer iemand die goed is die we niet verwachten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Maar even een vraag: who the fuck moeten we volgend jaar sturen om dit gehalte vol te houden?
We hebben wat dat betreft niet zo veel kaliber en dat wat we hebben is in 2013 en dit jaar zeker al vol ingezet.
Wat/wie hebben we nog meer aan wat dit kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |