Mijn ogen vielen uit mijn kassen toen ik San Marino zag verschijnen, en ik dacht echt dat we eruit lagen... dus die 10e envelop was echt mijn dood geweestquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... Dan was als 9de IJsland genoemd.
Dan weet ik van sommige niet of ze de avond hadden overleefd.![]()
Myself included
Dan gaat Putin het hele land annexeren, zodat het ESF volgend jaar in Rusland gehouden wordtquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:53 schreef Drrk het volgende:
Ik hoop sowieso dat Oekraïne niet al te veel sympathiestemmen gaat krijgen vanwege de situatie daar. Zou wat zijn als ze het daar straks nog mee gaan winnen ook...
Voor de winst zullen we ook stemmen nodig hebben uit de voormalige Sovjetstaten en Zuidoost-Europa... op basis hiervan zie ik die nog niet voor CATS gaan... dus ik zet in op een top 5-klassering en dan kan het alleen maar meevallenquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:36 schreef Max23 het volgende:
Volgens mij voor het eerst dat ze in drie landen tegelijkertijd op 1 staan![]()
1-Netherlands
1-Latvia
1-Estonia
2-Sweden
3-Lithuania
5-Denmark
9-Finland
12-Hungary
18-Belgium
18-Norway
19-Ireland
20-Austria
22-Spain
41-Switzerland
44-Poland
72-Portugal
88-Slovenia
88-UK
88-Russia
94-Germany
284-Malta
Zeer zeker!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:55 schreef Jif het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen. De grootste kracht van van Calm after the Storm is dat je drie minuten lang niet door hebt dat je naar het Eurovisie Songfestival zit te kijken.
Mr. Pannekoek for President
Die vond ik wel tofquote:
Aardig nummer, maar nee, inderdaad.quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan gaat Putin het hele land annexeren, zodat het ESF volgend jaar in Rusland gehouden wordt
Ja die was briljantquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:59 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op zoiets als OPA in 2010 waar ik zo gek op was (en ben)
Hihi, dat had ik toen ik net een aantal reacties las van niet-Nederlanders op een internationaal ESF forum na gisteravond:quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben niet zo nationalistisch en ik loop er nooit mee te koop dat ik uit Nederland kom, maar bij dit soort dingen heb ik altijd zoiets van "dat zijn wij hoor!"
Echt trots op Ilse en Waylon.
quote:Watched ESC with some random non esc fans. Everyone seemed to think it was the best song by far.
quote:I really like the song and especially it's presentation. Totally deserves a top 10 place in the final.
quote:Slowly (very fast, actually ) turning into a no-brainer lay bet for the win. So now's the moment to cash in, don't see this dropping much any further.
quote:This was the only performance yesterday that really went through the TV screen. They seem to have got the perfection needed just right - some countries (Sweden, Azerbaijan) seem to have a habit of over-polishing their acts, making them lose all emotion, but this was done with the kind of perfection that actually makes the song feel believable.
Last year, one of the few acts that filled the arena to this extent was Denmark. I wouldn't bet on the Netherlands winning, but it certainly would be great. One can dream.
quote:Well, when I saw rehearsal snippets, these two singing to one microphone in such a darkness, knowing they are great professional singers I thought: 'this is magic'.
And it turned out to be magic yesterday as well. I wasn't a big fan of the song before (my... top 25?). But the presentation, this awesome, silent, but somehow at the same moment full of energy performance made me staring at tv like there's no world outside.
Congratulations, the Netherlands and good luck in the final. I think now I could easily bet some on your top10.
quote:This will win, i'm sure of it. Seeing it live on stage really brought it to life. It will do very similar to what Iceland did in 2009 but with no Rybak.
Ik keek gister naar P&W en zag een klein stukje toen ze Hind vroegen wat ze er van vindt. Ik denk dat ik de stem mooier dan het nummer vind, maar het was maar een fragmentje.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die was briljant
Zit er dit jaar niet echt tussen ben ik bang...
Ben benieuwd wat je van Oostenrijk vindt, de vrouw met de baard!
Want stiekem kan hij vreselijk goed live zingen haha!
Ik vind het nummer 'wel mooi', maar iets te over the top en musicallerig, ofzo.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik keek gister naar P&W en zag een klein stukje toen ze Hind vroegen wat ze er van vindt. Ik denk dat ik de stem mooier dan het nummer vind, maar het was maar een fragmentje.
Ik hoop niet dat hij wint omdat hij straks extra stemmen krijgt door zijn hele man-vrouw gebeuren. Gewoon het beste nummer en niet statements please
Nee denk dat Kwalbert iets gaat zeggen in de trant van; ''Ja dit had niemand zien aankomen, zelfs ik niet, wat een verrassing, en wat zijn we trots op die twee he man oh man wat hebben ze het goed gedaan, echt een verrassing''quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:12 schreef Drrk het volgende:
Ik kan niet wachten op Kwalberts visie over dit "disaster".![]()
Alleen daarom al moeten ze winnen, staat me iets van bij dat hij dan zijn kruk op zou eten?
Ik denk het wel, zeker omdat er ook weer een groot gedeelte zal kijken die de eerste semi niet gezien heeft. Al hangt het wel echt af van de positie die ze krijgen. Ik hoop écht weer ergens aan het einde. Of is er nog een betere plek?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:13 schreef Jif het volgende:
Denken jullie dat Calm after the Storm ook zo'n verrassingseffect zal hebben in de finale?
Thank god mogen ze wel gewoon lekker meestemmen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:17 schreef Greys het volgende:
Oh liefjes met écht Eurovisieverstand:
Mag België, ook al zitten ze niet in de finale, alsnog meestemmen zaterdag?
Of mogen alleen de finalisten stemmen?
Mooiquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:12 schreef Drrk het volgende:
Ik kan niet wachten op Kwalberts visie over dit "disaster".![]()
Alleen daarom al moeten ze winnen, staat me iets van bij dat hij dan zijn kruk op zou eten?
Oeh, dat is fijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef Drrk het volgende:
[..]
Thank god mogen ze wel gewoon lekker meestemmen.
De mossel!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn ogen vielen uit mijn kassen toen ik San Marino zag verschijnen, en ik dacht echt dat we eruit lagen... dus die 10e envelop was echt mijn dood geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Voting in the Final
In all participating countries, the televoting and jury voting result in two ranked lists of all songs;
Televoters can vote via the official app, telephone and/or SMS. The voting window opens after the last song has been performed, and ends 15 minutes later. These votes determine 50% of the outcome and are gathered by the EBU’s voting partner digame;
Professional juries are also required to vote. They determine 50% of the outcome. The jury, which consists of five members (including a chairperson) is the same jury that voted in one of the Semi-Finals. They will watch live and rank all songs based on the second Dress Rehearsal, the so called Jury Final;
The EBU’s voting partner digame will determine the national result by merging these two ranked lists, and will award 12 points to the country with the best combined rank of the jury and the televoting, then 10 points to country with the second-best combined rank, etc. The country ranked 10th in the combined ranking receives 1 point;
Since traditionally only 12, 10 and 8-1 points are being given, countries ranked outside of the top-10 do not receive points. Also, televoters and juries cannot vote for the country they represent;
If there is a tie between two or more songs in the combined ranking between televotes and the jury, the song that obtain a better ranking from the televote will prevail over the other;
Based on the combined full ranking of all songs of televoting and jury voting, each country will distribute 1 to 8, 10 and 12 points; The combined results of jury voting and televoting will be presented on air during the Final by spokespersons in all participating countries. As usual, the points 1 to 7 will appear on screen. The spokesperson will then reveal 8, 10 and 12 points.
The full result, including the televoting and the jury result in every participating country will be published on Eurovision.tv after the Grand Final
Ideale startplek zou tussen 17-20 zijn denk ik, ook weer niet te ver achteraan omdat dan vaak de aandacht van de stemmers verslaptquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:15 schreef Drrk het volgende:
[..]
Ik denk het wel, zeker omdat er ook weer een groot gedeelte zal kijken die de eerste semi niet gezien heeft. Al hangt het wel echt af van de positie die ze krijgen. Ik hoop écht weer ergens aan het einde. Of is er nog een betere plek?
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:17 schreef Greys het volgende:
Oh liefjes met écht Eurovisieverstand:
Mag België, ook al zitten ze niet in de finale, alsnog meestemmen zaterdag?
Of mogen alleen de finalisten stemmen?
Die 12 punten krijgen we toch wel van België! Heb je niet zin in een weekendje Londen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.
Niet nodig, die punten uit België komen wel. Ze zijn ons altijd goedgezind.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet 15 kilometer verderop woon: gewoon in Nederland, maar wel Belgisch netwerk.
Bizar, he?quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:22 schreef APK het volgende:
Inmiddels derde op Betfair
(Na Zweden en Armenie.)
Dit maakt het verschil denk ik, CATS spreekt in die landen toch wat minder aan dan Only Teardropsquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef aarontje112 het volgende:
Even ter vergelijking, zo zag de iTuneslijst eruit een dag na de halve finale van Denemarken:
38-Greece
38-Russia
77-Moldova
82-Azerbaijan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |