Armenië gaat ook niet winnen hoor, al is het alleen maar omdat ze in de eerste helft ingeloot zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:52 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
De bookmakers plaatsen Armenië bovenaan maar hoe goed is Armenië nou werkelijk? Ik vind het lied geen bal aan. Ik zie Azerbeidzjaan en VK meer kans maken.
Daar sta je niet alleen inquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:52 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
De bookmakers plaatsen Armenië bovenaan maar hoe goed is Armenië nou werkelijk? Ik vind het lied geen bal aan. Ik zie Azerbeidzjaan en VK meer kans maken.
Erg leuk maar de beste?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef aarontje112 het volgende:
Trouwens, die Marlayne uit de jury gaf de twaalf aan IJsland deze halve finale. Ze zei bij showniews dat ze die het beste vond.
Ach, vorig jaar gaf Edsilia Rombley twaalf punten aan Azerbaijan, want dat was zo'n leuke performancequote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef aarontje112 het volgende:
Trouwens, die Marlayne uit de jury gaf de twaalf aan IJsland deze halve finale. Ze zei bij showniews dat ze die het beste vond.
Omdat Roemenië de vorige keren vollop op Moldavië heeft gestemd omdat het in principe gewoon twee Roemeniës zijn. Deze keer speelt Roemenië niet in de eerste halve-finale en kunnen ze niet op hen stemmen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:52 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het ook wel leuk dat Moldavië een keer niet door is naar de finale, wat een baggernummer.
Ik vind het lied top, gewaagd en modern in plaats van die typische platte eurovisiemeuk (Zweden). De zanger vind ik daarentegen weer niet zo leuk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:52 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Wie weet een top 5 plek?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:55 schreef Fossieltje het volgende:
http://esctracker.com
Wat zijn we plots populairTop 10 zit erin denk ik. Aan winst durf ik niet eens te denken (tig jaar ESC-trauma
)
Ik, ik weet het.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:59 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
[..]
Wie weet een top 5 plek?
Nu in 4 landen naast on eigen landquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:55 schreef grazz het volgende:
we staan in 3 andere landen in de top 10 (iTunes)
Thanks manquote:
Hij is een hork, maar haar gun je het. Een soort Belle en het Beest (van binnenquote:
Snapt die kut niet dat je om Nederland verder te krijgen gewoon op een zekerheidje moet stemmen? Dus alle punten op Zweden, Armenië etcquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef aarontje112 het volgende:
Ilsequote:
Lijkt wel alsof ze elkaar niet echt mogenquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij is een hork, maar haar gun je het. Een soort Belle en het Beest (van binnen)
want ik vond het 'ik ben niet helemaal achterlijk' niet tof...
Ik zag laatst een documentaire over deze twee en daaruit blijkt toch echt het tegenovergestelde, gelukkigquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof ze elkaar niet echt mogen
Ik denk dat Waylon dacht "ja wtf.. nu lijk ik debiel voor heel Europa.. dat laat ik dus niet zomaar gaan he".quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Die zal inderdaad zoiets hebben van: "Ik hoorde alleen niet goed wat ze zei, maar begreep haar wel, nu lijkt het inderdaad net alsof ik geen Engels versta.'quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat Waylon dacht "ja wtf.. nu lijk ik debiel voor heel Europa.. dat laat ik dus niet zomaar gaan he".
Waylon lijkt vooral zichzelf erg te mogen jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik mag het niet denkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef aarontje112 het volgende:
Zo'n beetje elk buitenlands forum heeft het over de winst voor Nederland. Zou het? Durf er niet aan te denken
Dat was echt lachwekkend ja, daar sta je dan als zogenaamde professional. Al zijn volgens mij veel van die journalisten daar meer fan dan fatsoenlijk journalist.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef bombmannl het volgende:
Die Nederlandse journaliste
Wat een domme vraag
Ik geloof zelf niet dat ze meteen echt gaan meedoen om de winst. Maar gezien de reacties zou een betere klassering dan vorig jaar er toch wel in moeten zitten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef aarontje112 het volgende:
Zo'n beetje elk buitenlands forum heeft het over de winst voor Nederland. Zou het? Durf er niet aan te denken
Ik weet dat het verleidelijk is maar laat je niet meeslepen ;-) Laten we eerlijk wezen. Kan een liedje als CATS het ESF winnen? Denk het niet hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef aarontje112 het volgende:
En Ilse vindt alles zooo grappigquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waylon lijkt vooral zichzelf erg te mogen ja
Dat laatste speelt zeker wel een rol ja. Ik vond het voor vanavond als nummer ook nog wat flets en nu wel leuk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:39 schreef ato het volgende:
Vergeleken met verleden jaar veel positieve reacties uit het buitenland!
Ook heel mooi om te zien dat het liedje werd afgezeken en nu wordt opgewaardeerd..
ik denk vooral door het perfecte optreden..
Die van San Marino?quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ilse![]()
Op het laatst zag je nog even een andere deelneemster in beeld die not so amused was (aan de blik te zien)
Zou kunnen. Heb ook weer niet zo goed gekeken. Maar qua haarkleur zou het kunnen.quote:
Allemaal ingestudeerd hoorquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:45 schreef ato het volgende:
Ik blijf Waylon nog altijd een beetje een sukkel vinden, maar hoe hij de camera pakte deed hij super..
quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:45 schreef ato het volgende:
Ik blijf Waylon nog altijd een beetje een sukkel vinden, maar hoe hij de camera pakte deed hij super..
Dat doet toch niks af aan zijn opmerkingquote:
Da's waarquote:
De Vlaamse commentatoren waren ook erg enthousiast over het nummer en het optreden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:57 schreef ato het volgende:
Grappig om te lezen dat de Belgen ook om zijn voor ons lied..
Jarenlang was het.quote:Op woensdag 7 mei 2014 02:01 schreef ato het volgende:
Bij elke radiojournaal: Nederland is doorgedrongen tot de finale as zaterdag..
quote:Het is Nederland niet gelukt om de finale te halen van het songfestival. huppeldepup wist niet te eindigen bij de eerste 10 deelnemers. De laatste keer dat Nederland de finale haalde was in 2004 met Reunion.
De reacties op alle websites op dat bericht kon je toen ook altijd wel uittekenen.quote:
Bedankt voor het delen. Vind dat ook erg interessant.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:58 schreef dolfg het volgende:
Leuke kijk achter de schermen (van 50 minuten).
Dit jaar is de hele show geautomatiseerd geschakeld met autopilot.
Het is niet normaal wat een werk hier in is gaan zitten zeg.
Van een scheepswerf een tv studio maken... Bizar!
Tering, dit ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij is een hork, maar haar gun je het. Een soort Belle en het Beest (van binnen)
want ik vond het 'ik ben niet helemaal achterlijk' niet tof...
quote:Which brings me to the Netherlands. Wow. I already liked the song but I thought their performance tonight was incredible: beautifully simple staging, perfect vocals, smouldering looks to camera from both of them and the chemistry between them was electric. They just had "it" in a way that very few performers manage at eurovision. Personally I thought they were head and shoulders above everyone else tonight and their assault on iTunes charts across Europe seems to back me up on that. I think we need to start looking at this entry as a very real potential winner on Saturday.
quote:Agree with everything re. the Netherlands. It seemed like a genuine and sincere and authentic performance by two real singers and musicians.
Verdomme ik baal zo hard dat ik het niet live kan zien.quote:I'm all set for a Netherlands win now, who saw that coming?
Dat mag ze volgens mij helemaal niet zeggenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef aarontje112 het volgende:
Dit zijn de posities van de itunes hitlijst in europaquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben echt een poll-leek, maar betekent dit dat ze op 1 staan in de poll?
Dat zou ik niet betitelen als nuchter, maar ik ben het eensquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben na gisteren weer iets nuchterder, ik zie ze zaterdag meedoen om de winst maar Zweden, Hongarije, GB, Noorwegen en Denemarken zijn er ook nog
Het was alsof ik een kan koffie had gehad.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:41 schreef Jif het volgende:
wat een nacht . ik heb liggen dromen als een malle
Ik heb er vannacht over na liggen denken. En volgens mij is de kracht van The Common Linnets dat ze het niveau omhoog hebben getild. Alle andere inzendingen kennen we inmiddels: de mooie vrouw die in een spotlight een powerbalad zingt, de vrolijke groep mannen in gekke pakken, de tenenkrommende duetten, en dit jaar bijvoorbeeld ook de overkill aan drum and bass-nummers. Wat ik gisteren volgens mij ook al ergens heb geschreven is dat Nederland er dit jaar in is geslaagd de kijker volledig mee te nemen naar een intieme plek ver buiten het Songfestival. Het is vernieuwend, het is mooi, het is anders en mensen worden daadwerkelijk geraakt. Daarnaast lijkt het nummer nu ook echt op z'n plaats te vallen: een paar weken terug terug was het niemendalletje zonder modulatie, maar nu op beeld heb ik me geen enkel moment verveeld, zou een modulatie misschien niet eens op z'n plaats zijn en in de eenvoud van het nummer zie je de kwaliteit van Ilse en Waylon.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:37 schreef ato het volgende:
Geweldig en wat waren zij goed vanavond.
Zeker 1 van de beste, misschien wel de beste en dat had ik niet verwacht van mijzelf dat te zeggen.
De camerabeelden, de perfomance waren perfect de afstemming op elkaar.
Verrassend vond ik ook dat sommige landen zo tegen vielen, Armenie, Estland, Belgie, Hongarije, Moldavie (wat een vreselijke enge act) !
Ik ben super om sinds hun eerste rehearsal en ik ga nog geloven dat wij in de top 10) komen ook let maar op!
Ilse is heerlijk enthousiast, ik las ergens dat zij zei en nu gaan wij heerlijk zuipen...
Ik vind haar proffessionele, serieuze houding en haar andere spontane kant zo leuk..
Ik ging toen bijna juichen. Het ultieme 'ja het is echt waar ze kijken in de camera' moment.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:03 schreef Jif het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het laatste blik van Waylon hadden ze mij volledig ingepakt
twitter:songfestival twitterde op woensdag 07-05-2014 om 08:12:55We zijn door naar de finale!! Bekijk het videoverslag van gisteren! @commonlinnets @ilsedelange @waylonline: tinyurl.com/kncop8z reageer retweet
Arme Sanna van nog geen dertigquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:47 schreef TDHS het volgende:
Escnation gast:
So, I wasnt that much into Eurovision this year, also for lack of time, and I watched semi 1 with some friends, and everything was Eurovisiony and nothing special, until the Netherlands came along, the show stopped, and everyone in my room went silent for 3 minutes. I think we have our winner here.
Sweden on the other hand, must be a fan favourite, from what I read here. There was nothing that grapped your attention. Uninteresting singer, boring song, boring show. Just look at the Dutch woman in comparison who must be roughly the same age: Pure class vs. old Barbie.
The only other songs we like were Iceland and Hungary. And Montenegro, if only for nostalgic reasons.
Goddomme gast, stop eens met zeiken op mensen die het een lelijk liedje vinden. Het is iemands goed recht om het niet mooi te vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:52 schreef Old_Pal het volgende:
Willen alle azijnpissers die CATS niks vonden onmiddellijk dit draadje verlaten. Anders krijgen we zaterdagavond - na een zeer hoge klassering - dat hypocriete gezeik dat ze het 'eigenlijk best wel een mooi liedje vinden.'
Ik vind er nog steeds niets aan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:52 schreef Old_Pal het volgende:
Willen alle azijnpissers die CATS niks vonden onmiddellijk dit draadje verlaten. Anders krijgen we zaterdagavond - na een zeer hoge klassering - dat hypocriete gezeik dat ze het 'eigenlijk best wel een mooi liedje vinden.'
Dit vond ik ook. Maar gisteren gebeurde er iets, het klopte, alles klopte en was logisch. Ze haalden samen een ongekend niveau, en de chemie was duidelijk zichtbaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:37 schreef Peter het volgende:
Ik vind het liedje nogsteeds mooi maar te vlak voor het esf , maar dat kan dus ook juist verrassen kennelijk.
Bij deze alvast: al winnen ze met een recordaantal punten, ik blijf het een zaadnummer vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:52 schreef Old_Pal het volgende:
Performance daarentegen is wel erg goed, nummer zelf; mehquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij deze alvast: al winnen ze met een recordaantal punten, ik blijf het een zaadnummer vinden.
Ik zie ook niet zo goed in waarom dat niet gezegd mag worden...
Ja, het is vreselijk jammer dat je in dit land niet wordt bestraft voor het niet herkennen van goede smaak en kwaliteit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goddomme gast, stop eens met zeiken op mensen die het een lelijk liedje vinden. Het is iemands goed recht om het niet mooi te vinden.
over smaak valt niet te twisten..quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:49 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ja, het is vreselijk jammer dat je in dit land niet wordt bestraft voor het niet herkennen van goede smaak en kwaliteit.
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zie net het ontbijtnieuws, maar wat ging Waylon uit zijn dak na de bekendmaking![]()
En Ilse in de persconferentie is ook mooi. Heerlijk enthousiast weer!
Het zou zo maar kunnen dat ze redelijk scoren, maar het is gewoon muzak.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:47 schreef franklop het volgende:
Performance daarentegen is wel erg goed, nummer zelf; meh
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:47 schreef TDHS het volgende:
Sweden on the other hand, must be a fan favourite, from what I read here. There was nothing that grapped your attention. Uninteresting singer, boring song, boring show. Just look at the Dutch woman in comparison who must be roughly the same age: Pure class vs. old Barbie.
En na afloop van het nummer; Mooi man!quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).
"Mooi man!", zei ze.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).
Dat was inderdaad wel heel sneu.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:54 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.
De leeftijd van Sanna Nielsen was ook onderwerp van het domste gesprekje tussen Jantje Smit en Cornald Maas. Na afloop van het Zweedse nummer ging het ongeveer zo:
Jantje: Weet je trouwens hoe oud Sanna is?
Cornald: Negen... uh, geen idee Jan. 36 misschien?
Jantje: 29 jaar!
Cornald: Oh goh, ze ziet er ouder uit.
Alsof Cornald fuckin' Maas, Mr. Eurovision himself, niet weet hoe oud Sanna Nielsen is.
Mr. Eurovision???? Veel te veel eer. Ik vraag me vaak af of hij zich überhaupt in het festival verdiept en kom dan altijd weer tot de conclusie dat 'ie geen flauw idee heeftquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:54 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.
De leeftijd van Sanna Nielsen was ook onderwerp van het domste gesprekje tussen Jantje Smit en Cornald Maas. Na afloop van het Zweedse nummer ging het ongeveer zo:
Jantje: Weet je trouwens hoe oud Sanna is?
Cornald: Negen... uh, geen idee Jan. 36 misschien?
Jantje: 29 jaar!
Cornald: Oh goh, ze ziet er ouder uit.
Alsof Cornald fuckin' Maas, Mr. Eurovision himself, niet weet hoe oud Sanna Nielsen is.
En dat zie je er ook gewoon aan af. Beiden zien er goed uit.quote:
Cornald is een van de weinige in Nederland die er echt verstand van heeft. Andere opties zijn er ook niet qua commentaar denk ik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mr. Eurovision???? Veel te veel eer. Ik vraag me vaak af of hij zich überhaupt in het festival verdiept en kom dan altijd weer tot de conclusie dat 'ie geen flauw idee heeft
Dat door de zaken heen lullen wekte gisteravond bij mij ook irritatie op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij hen is het geen van beiden en ze lullen ook nog door zaken heen
Ik denk dat je beter een gemiddelde blogger neer kunt zetten. Hij weet er weinig tot niks van en komt niet eens in de buurt van 'grappig', dus daar hoeft 'ie ook niet voor te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:25 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Cornald is een van de weinige in Nederland die er echt verstand van heeft. Andere opties zijn er ook niet qua commentaar denk ik.
Cornald Maas hoort bij ESF. Jan Smit moet gewoon wegquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:
De enige reden dat 'ie er überhaupt zit is waarschijnlijk omdat men boos is op Daniel Dekker vanwege het verklappen van de namen van de vakjury vorig jaar
Laat me raden: dan doet Oekraïne het stukken beter?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:18 schreef Unites het volgende:
Qua views op YouTube doen we het niet echt heel goed ;P
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat me raden: dan doet Oekraïne het stukken beter?
Ilse heeft veelal een bluegrass/ country sfeer in haar liedjes. Ik vind ook dat haar zingen veel overeenkomt met Alison Krauss.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Vind het ook een prima nummer, maar geen typisch ESF liedje en ik had ook niet verwacht dat het door zou gaan eerlijk gezegd. Denk dat het ideaal was dat we na het nummer van Portugal kwamen trouwens.
Vind het nummer wel wat weg hebben van deze prima combinatie, komt in ieder geval qua gevoel aardig overeen.
Odds zijn het belangrijkst, en die blijven maar dalenquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:18 schreef Unites het volgende:
Qua views op YouTube doen we het niet echt heel goed ;P
We staan zesde op Betfair geloof ik. Ik ben er echt stomverbaasd over, ik had het niet zo hoog ingeschat. Ik moet zeggen, als uitgesproken hater van het liedje (ik kan country echt niet uitstaan) vind ik het toch een kwalitatief professioneel uitgevoerd liedje wat wat dat betreft met kop en schouders boven de rest uit steekt. Maar ik had nooit gedacht dat men het internationaal zo tof zou vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Majkool het volgende:
[..]
Odds zijn het belangrijkst, en die blijven maar dalenvoor de halve finale kreeg je dik boven de 100 om te winnen, nu krijg je nog maar 12 keer je inzet als ze winnen, procentje of 8 kans dus
esctracker.com ?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:34 schreef Unites het volgende:
Ik zoek nog steeds die site eigenlijk waar je kunt zien hoeveel de landen stijgen/dalen
Deze?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:34 schreef Unites het volgende:
Ik zoek nog steeds die site eigenlijk waar je kunt zien hoeveel de landen stijgen/dalen
De volgorde was willekeurig, zegt niets over het aantal stemmen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:01 schreef Breekfast het volgende:
De volgorde waarin de 10 finalisten werden opgenoemd: was dit willekeurig of had Nederland de minste stemmen?
En kun je ergens zien hoeveel stemmen de 10 landen hebben gehaald die doorgingen?
Ah ok, op zich wel goed inderdaad dat ze dat nog niet bekend maken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De volgorde was willekeurig, zegt niets over het aantal stemmen.
Dat wordt pas bekend na de finale zaterdag.
Dit is ook gewoon een dertien in een dozijn nummer in de VS. Top 10 zou mooi zijn, maar het is heel heel erg arrogant om te denken dat we dat festival top-5,top-3 eindigen. En dan heb ik die andere inzendingen niet eens gehoord.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:19 schreef Poolbal het volgende:
Als hun stemmen samen nou eens heel mooi klonken dan had het nog iets kunnen worden.. maar hun stemmen klinken echt langs elkaar heen. Jammer.
Grappig dat je mensen arrogant vindt die denken dat "we" in de top5/3 van "dat" festival terecht komen, als je niet eens weet wat de andere inzendingen zijn. Je hebt geen referentiemateriaal en toch zeg je dat "we" niet goed genoeg zijn voor de top-5. Dat is als zeggen dat Nederland het WK voetbal gaat winnen terwijl je niet eens weet welke andere landen er meedoen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Dit is ook gewoon een dertien in een dozijn nummer in de VS. Top 10 zou mooi zijn, maar het is heel heel erg arrogant om te denken dat we dat festival top-5,top-3 eindigen. En dan heb ik die andere inzendingen niet eens gehoord.
Vorige edities misschien?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Grappig dat je mensen arrogant vindt die denken dat "we" in de top5/3 van "dat" festival terecht komen, als je niet eens weet wat de andere inzendingen zijn. Je hebt geen referentiemateriaal en toch zeg je dat "we" niet goed genoeg zijn voor de top-5. Dat is als zeggen dat Nederland het WK voetbal gaat winnen terwijl je niet eens weet welke andere landen er meedoen.
Erg, erg raar.
Maar ja, jij weet het beter. Of is het arrogantie van jouw kant? (en dat is een retorische vraag)
Resultaten uit het verleden ....quote:
Vorige editiesquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vorige edities misschien?
Wint toch weer een relatief jonge en mooie vrouw die een vlot popnummertje zingt. As always. Begrijp me niet verkeerd, en hoop dat Nederland een mooie plaats inneemt. Maar de oranjekoorts begint hier alweer welig te tieren, beetje realistischer aub
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellenquote:
We kwalificeren ons en dan gelijk maar winnen hèquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Vorige edities, nummers zijn zeker hetzelfde als vorig jaar
Ik wist niet dat er ook op liedjes van vorige edities gestemd kan worden!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellen![]()
Feit is dat ze worden gezien als kanshebber voor de winst. Dat is nou eenmaal een feit als het nummer na de uitzending het hoogst in de iTunes-noteringen staat en 6e bij de bookmakers. Hoeven ze nog niet te winnen, maar een kanshebber zijn ze zekerquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellen![]()
ILSE EN WAYLON FOR PRESIDENT#1#ESFWINNERS![]()
![]()
![]()
![]()
Nee. Als de buitenlandse meningen niet zo positief waren geweest had ik top 10 gezegd. Maar dit overstijgt toch wel een beetje de verwachtingen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We kwalificeren ons en dan gelijk maar winnen hè![]()
Oranjekoorts oléolé
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radioquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Feit is dat ze worden gezien als kanshebber voor de winst. Dat is nou eenmaal een feit als het nummer na de uitzending het hoogst in de iTunes-noteringen staat en 6e bij de bookmakers. Hoeven ze nog niet te winnen, maar een kanshebber zijn ze zeker
Dit was de betere groep, verdiep je dan eerst in de nummers.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radio
Dan zullen ze wel even winnen zeker?
Die betere groep valt wel mee. Op voorhand zat de hele voorspelde Top 5 in onze halve finale (muv UK).quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radio
Dat hoeft hij niet, want "vorige edities" en "kenners op de radio"!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef aarontje112 het volgende:
Dit was de betere groep, verdiep je dan eerst in de nummers.
Ja nou als je toch de populairste bent van deze halve finale is dat toch een goed tekenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Waarom is iedereen zo overdreven positief? Morgen staan er namelijk weer nummers van de andere Semi-final in ituneslijsten. Zo werkt dat.
We staan er goed voor bij de odds, we doen het lekker in de download lijsten, er zijn ontzettend veel positieve reacties vanuit het buitenland (waar de stemmen vandaan komen), etc. Tel daarbij op dat dit nou niet echt vaak gebeurd bij een Nederlandse inzending, vind ik het alle reden om met z'n allen lekker positief te zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Waarom is iedereen zo overdreven positief? Morgen staan er namelijk weer nummers van de andere Semi-final in ituneslijsten. Zo werkt dat.
Vorige jaar stond Anouk rond plaats 6/7 in die Ituneslijsten en uiteindelijk werd ze 9e. De noteringen van Ilse en Waylon nu laten dan toch wel zien dat ze zeker een kanshebber zijn voor een zekere top 5/10 plaats.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
En bij een land als Ierland 17e staan in de iTuneslijst terwijl dat land pas morgen aantreed, vind ik bijzonder positief.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja in West-Europa gaat het nummer redelijk. In het oostblok en Zuid-Europa delf je gewoon het onderspit t.o.v. een Zweden en Armenië.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja nou als je toch de populairste bent van deze halve finale is dat toch een goed teken, er zijn geen 125 halve finales. Het zijn er maar twee hoor.
Dit is de enige reden waarom ik er enigszins in kan komen. Mag best positief zijn maar we zijn alweer zelfverklaard winnaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We staan er goed voor bij de odds, we doen het lekker in de download lijsten, er zijn ontzettend veel positieve reacties vanuit het buitenland (waar de stemmen vandaan komen), etc. Tel daarbij op dat dit nou niet echt vaak gebeurd bij een Nederlandse inzending, vind ik het alle reden om met z'n allen lekker positief te zijn.
Klopt. Maar ik ben het met de rest eens dat het top 10 kan scoren. Vind ik onbegrijpelijk omdat ik het echt slaapverwekkend vind, maar met Anouk (die beduidend minder positieve reacties opleverde na haar optredens) scoorden we ook goed.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja in West-Europa gaat het nummer redelijk. In het oostblok en Zuid-Europa delf je gewoon het onderspit t.o.v. een Zweden en Armenië.
Top 10 geloof ik meteen. Maar er wordt hier door sommigen alweer top-5, top-3 geinsinueerd. Dat lijkt me niet echt haalbare kaart (als ik puur kijk naar het nummer).quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik ben het met de rest eens dat het top 10 kan scoren. Vind ik onbegrijpelijk omdat ik het echt slaapverwekkend vind, maar met Anouk (die beduidend minder positieve reacties opleverde na haar optredens) scoorden we ook goed.
Ach of we nou top 10, top 5 of 20e worden we staan in ieder geval in de finalequote:Op woensdag 7 mei 2014 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Top 10 geloof ik meteen. Maar er wordt hier door sommigen alweer top-5, top-3 geinsinueerd. Dat lijkt me niet echt haalbare kaart (als ik puur kijk naar het nummer).
Ofschoon ik wel vond dat Anouk's nummer minder was.
Dit is de mentaliteit die ik zoekquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ach of we nou top 10, top 5 of 20e worden we staan in ieder geval in de finale
Diehard fans hier hè.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is de enige reden waarom ik er enigszins in kan komen. Mag best positief zijn maar we zijn alweer zelfverklaard winnaar.
Als je je erin had verdiept had je niet zulke nonsens verkocht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, het ESF zou geen politieke lading mogen hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:51 schreef Unites het volgende:
Dat boe-geroep vond ik wel echt triest hoor toen Rusland zich kwalificeerde. Die meiden kunnen er verder ook niets aan doen... het is gewoon een politieke situatie. Hun nummer was gewoon een van de beste die avond, net zoals hun performance. Vond het een beetje onsportief van de zaal, dan had je ook niet moeten klappen toen ze klaar waren met hun optreden. Triest gedoe.
Echt? Ik vind het zo cliché, had het prima gevonden als ze niet door waren gegaan..quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:51 schreef Unites het volgende:
Dat boe-geroep vond ik wel echt triest hoor toen Rusland zich kwalificeerde. Die meiden kunnen er verder ook niets aan doen... het is gewoon een politieke situatie. Hun nummer was gewoon een van de beste die avond, net zoals hun performance. Vond het een beetje onsportief van de zaal, dan had je ook niet moeten klappen toen ze klaar waren met hun optreden. Triest gedoe.
Nonsens of common sense?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je erin had verdiept had je niet zulke nonsens verkocht.
Dat blijkt. Het is al razendknap dat ze zo populair zijn in andere landen!quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nonsens of common sense?
of common linnets?
En naar wat ik verstaan heb was het niveau gisteren al om te janken.quote:
Van wat ik las van een insider heeft Nederland van minimaal 2 jury's de 12 punten gekregen. Ik denk ook sowieso dat we het van de jury's moeten hebben met dit nummer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef MuscleLover29 het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat NL het puur van de juries moest hebben, en misschien hebben ze daar uiteindelijk ook wel beter gescoord dan bij de mensen thuis, maar denk dat ze zeker ook top 10 bij televoting waren gisteren.
Ik vind het nummer ook niks, maar wel een hele goede performance gisterenquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef TLC het volgende:
Waarom zou Zweden favoriet zijn ? wat een 13-in-een-dozijn-nummer man
Er is werkelijk waar geen enkele reden om aan te nemen -getuige de ituneslijst- dat de juryoordelen geprevaleerd hebben over de stemmende kijkers.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van wat ik las van een insider heeft Nederland van minimaal 2 jury's de 12 punten gekregen. Ik denk ook sowieso dat we het van de jury's moeten hebben met dit nummer.
Denk je dat ze de televoting gewonnen hebben dan?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is werkelijk waar geen enkele reden om aan te nemen -getuige de ituneslijst- dat de juryoordelen geprevaleerd hebben over de stemmende kijkers.
Zangeres kon zingen, was prima voor het netvlies en het is wel een vrij standaard concept, maar ja... die werken kennelijk. En als je de uitvoering dan goed doet... ben je kanshebber.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef TLC het volgende:
Waarom zou Zweden favoriet zijn ? wat een 13-in-een-dozijn-nummer man
Vorig jaar teerde Birds op de vakjury, die was door de hitlijsten heen erg anoniem. Maar omdat dit nummer zo booming is door Europa heen sluit ik niet eens uit dat ze gisteren top-5 zijn geëindigd, puur op stemmen gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:15 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Denk je dat ze de televoting gewonnen hebben dan?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:17 schreef sararaats het volgende:
ik kijk normaal niet maar dit jaar kijk ik speciaal voor Nederland. ik ben nog steeds onder de indruk.
middelmatig. ik heb het alleen maar in het nieuws gehoord. misschien ga ik de eerste halve finale wel terugkijken ergens.quote:
Ik denk dat de polls wel iets zeggen, maar dat er niet te zwaar aan moet worden gehangen. Ik las gister in een poll van één of ander ESF team dat San Marino 100% zeker niet door zou gaan, maar ja, ze staan toch in de finale.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef isax het volgende:
ik moet zeggen, ik hoor al jaren over polls en alles.
maar snap er geen reet van.
zijn die zo bepalend voor deze show dan?
Hoe heette die zak hooi ook alweer uit België die afging met een eigen ontworpen oma-jurk ?quote:
En de finale ga je ook kijken? Stemmen voor NL!quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:21 schreef sararaats het volgende:
[..]
middelmatig. ik heb het alleen maar in het nieuws gehoord. misschien ga ik de eerste halve finale wel terugkijken ergens.
Barbara Dex?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe heette die zak hooi ook alweer uit België die afging met een eigen ontworpen oma-jurk ?
Deze gast (van de All Kinds Of Everything-site) dacht eergisteren nog dat NL zich niet zou kwalificerentwitter:KeithM twitterde op woensdag 07-05-2014 om 12:25:48I've now revised my list of songs most likely to win #EurovisionSongContest2014 I think it's U.K., Hungary or Netherlands #eurovision reageer retweet
Zien al 2 jaar het resultaat als je artiesten van statuur 'carte blanche' geeft als KRO/TROS zijne. Baggervoorrondes met vader Abraham als doorslaggevende stem, bitch please niggahquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:25 schreef tong80 het volgende:
Na DWDD vond ik het bagger. Na gisteren heb ik m'n mening bijgesteld. Oase van rust tussen het Oostblok geweld.
ja hoor. ik stem via sms.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Voszje het volgende:
[..]
En de finale ga je ook kijken? Stemmen voor NL!![]()
Yep, en terecht. Verwacht ik overigens ook van Israel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:35 schreef Fascination het volgende:
Ik verwacht dat Oostenrijk het goed gaat doen morgen.
Precies, hopelijk is dit de nekslag voor dingen als een Nationaal Songfestival of kamperkeuzes gebaseerd op wat TROS leuk vindt. Gewoon een artiest van naam sturen. Liedje hoeft niet door iedereen mooi gevonden te worden, maar in elk geval staat er wel muzikale kwaliteit. Nooit een slechte entry. Als je dan de finale niet haalt, dan is het niet omdat je een indianenpak aan had of met een draaiorgel op het podium stond.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zien al 2 jaar het resultaat als je artiesten van statuur 'carte blanche' geeft als KRO/TROS zijne. Baggervoorrondes met vader Abraham als doorslaggevende stem, bitch please niggah
Top! Wie gaat eigenlijk de punten geven voor België? Een Vlaming of een Waal?quote:
geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:41 schreef Voszje het volgende:
[..]
Top! Wie gaat eigenlijk de punten geven voor België? Een Vlaming of een Waal?
Geen idee eigenlijk. Niet gewoon omdat je dan als een van de laatsten aan de beurt bent en dus verser in het geheugen ligt? Anders na een pauze etc.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:43 schreef Max23 het volgende:
Hoe zit dat trouwens met die finale. Waarom wordt het tweede gedeelte als voordeliger beschouwd?
Alsof Willeke Alberti, De Toppers en Gerard Jolnig goed scoorden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies, hopelijk is dit de nekslag voor dingen als een Nationaal Songfestival of kamperkeuzes gebaseerd op wat TROS leuk vindt. Gewoon een artiest van naam sturen. Liedje hoeft niet door iedereen mooi gevonden te worden, maar in elk geval staat er wel muzikale kwaliteit. Nooit een slechte entry. Als je dan de finale niet haalt, dan is het niet omdat je een indianenpak aan had of met een draaiorgel op het podium stond.
Juistem! Achterlijke ideeën. We hoeven niet ieder jaar weer het wiel opnieuw uit te vinden, een 'Nationaal Songfestival' met betrekkelijke nobody's die stuk voor stuk overhaaste bagger komen tentoonstellen. Gewoon een Caro Emerald/Within Temptation/Jacqueline Govaert/ Dinand Woesthof of weet ik veel wie, de tijd geven om iets 'goeds' te schrijven. Niet iedereen hoeft ervan te houden, maar gewoon kwaliteit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies, hopelijk is dit de nekslag voor dingen als een Nationaal Songfestival of kamperkeuzes gebaseerd op wat TROS leuk vindt. Gewoon een artiest van naam sturen. Liedje hoeft niet door iedereen mooi gevonden te worden, maar in elk geval staat er wel muzikale kwaliteit. Nooit een slechte entry. Als je dan de finale niet haalt, dan is het niet omdat je een indianenpak aan had of met een draaiorgel op het podium stond.
OK, vervang artiest van naam door artiest van naam en kwaliteit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof Willeke Alberti, De Toppers en Gerard Jolnig goed scoorden.
Dan moet je Rowen Hexze Normaal of The Golden Earring sturen. Die kijken wel uit.
±P
Ik heb ook het idee dat Waylon's microfoon iets zachter staatquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef Loekie1 het volgende:
Het liedje is wel verbeterd sinds DWDD. Bij de zin 'calm before the storm' zingen ze nu 'storm' iets hoger, dat geeft een leuke uplift aan het eind van de zin. In het begin komt er al snel op de achtergrond een gitaarrif doorheen die erg mooi is, de gitaarsolo is iets nadrukkelijker, de uithalen in het refrein ook.
Het camerawerk was erg mooi, kleding ook, dus ze hebben wel alles uit de performance gehaald wat mogelijk was. En dat is beloond.
Daar hebben ze mee geëxperimenteerd, er is een filmpje waarin hij veel duidelijker te horen is en in andere opnames hoor je hem haast niet. Ik vind het wel mooi als Ilse goed te horen is, die heeft zo'n aparte stem, die moet je niet gaan overtroeven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat Waylon's microfoon iets zachter staat
Klopt, dat filmpje heb ik ook gezien en daar vond ik het niet zo goed. Dat was de persuitvoering dacht ik. Ilse moet de boventoon voeren, en Waylon moet assistentie verlenen en niet anders.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar hebben ze mee geëxperimenteerd, er is een filmpje waarin hij veel duidelijker te horen is en in andere opnames hoor je hem haast niet. Ik vind het wel mooi als Ilse goed te horen is, die heeft zo'n aparte stem, die moet je niet gaan overtroeven.
Hoeveel tijd heb je?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Gewoon een Dinand Woesthof de tijd geven om iets 'goeds' te schrijven.
Wie bepaalt wat kwaliteit is?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juistem! Achterlijke ideeën. We hoeven niet ieder jaar weer het wiel opnieuw uit te vinden, een 'Nationaal Songfestival' met betrekkelijke nobody's die stuk voor stuk overhaaste bagger komen tentoonstellen. Gewoon een Caro Emerald/Within Temptation/Jacqueline Govaert/ Dinand Woesthof of weet ik veel wie, de tijd geven om iets 'goeds' te schrijven. Niet iedereen hoeft ervan te houden, maar gewoon kwaliteit.
quote:
Echt he. Jaren aanmodderen met onbekende artiesten. Vervolgens twee keer gevestigde namen sturen en twee keer een finaleplek halen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zien al 2 jaar het resultaat als je artiesten van statuur 'carte blanche' geeft als KRO/TROS zijne. Baggervoorrondes met vader Abraham als doorslaggevende stem, bitch please niggah
quote:
Als eerste, maar toen deden er maar 19 of 20 landen mee.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:48 schreef tong80 het volgende:
Teach inn was toch als laatste = Of was dat als eerste =
±P
had gelezen dat belgen filmpje van 30 seconde naar één kon sturen met van here is belgium calling en die gene die daarvan wint mag de punten van belgie geven.quote:
Nu staat dat volgens mij los van de naam, maar ligt het meer aan de competenties van de artiesten. Anouk en Ilse liggen volgens mij niet wakker van een optreden. En kunnen prima een leuk plaatje produceren. Laat die Joan Franca's etc. lekker thuis, grauwe middelmaat die nog geen avondje karaoke gaan winnen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:02 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Echt he. Jaren aanmodderen met onbekende artiesten. Vervolgens twee keer gevestigde namen sturen en twee keer een finaleplek halen.
quote:Oproep burgemeester: stem via Duits netwerk op Ilse en Waylon
De burgemeester van het Overijsselse Losser doet een bijzondere oproep via Twitter: kom kamperen langs de Nederlands/Duitse grens en stem via Duits netwerk op Ilse en Waylon.
Eens. Joan Franca was enorm zenuwachtig waardoor ze een hele slechte stem had.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nu staat dat volgens mij los van de naam, maar ligt het meer aan de competenties van de artiesten. Anouk en Ilse liggen volgens mij niet wakker van een optreden. En kunnen prima een leuk plaatje produceren. Laat die Joan Franca's etc. lekker thuis, grauwe middelmaat die nog geen avondje karaoke gaan winnen.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:05 schreef Copthorne het volgende:
Wie gaat de punten namens Nederland geven?
Ik zou zeggen stuur Sharon den Adel met Armin van Buuren er heen. Ze hebben samen al iets gemaakt (143 miljoen views op Youtube):quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof Willeke Alberti, De Toppers en Gerard Jolnig goed scoorden.
Dan moet je Rowen Hexze Normaal of The Golden Earring sturen. Die kijken wel uit.
±P
Toppers zijn natuurlijk leuk om lekker op te hossen, maar muzikale diarree uiteraard.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Eens. Joan Franca was enorm zenuwachtig waardoor ze een hele slechte stem had.
Nu zijn de Toppers ook door de wol geverfd zoals dat heet, maar dat was pure kitsch.
Precies. Hopelijk krijg je een sneeuwbaleffect. Dat andere gevestigde namen nu iets krijgen van "dit zou ik ook wel willen". Lange tijd werd het festival gezien als fout en als iets waar je je als serieuze artiest niet mee bezig ging houden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toppers zijn natuurlijk leuk om lekker op te hossen, maar muzikale diarree uiteraard.
Gewoon echte vocalisten die een liedje kunnen schrijven sturen.
Was vorig jaar al. Laura Jansen wilde geloof ik ook wel meedoen. Ik ben er vrij zeker van dat er voor volgend jaar ook een goede artiest gestrikt kan worden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Precies. Hopelijk krijg je een sneeuwbaleffect. Dat andere gevestigde namen nu iets krijgen van "dit zou ik ook wel willen". Lange tijd werd het festival gezien als fout en als iets waar je je als serieuze artiest niet mee bezig ging houden.
Lenny ...quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Corry Brokken, Teddy Scholten, Lenny Kuhr
Volgens mij is die al in gang gezet. Ideale scenario is dat onze topartiesten elkaar de schedels inslaan om mee te mogen doen aan het eurovisie. Het begint erop te lijken dat dit steeds meer als 'kans' wordt gezien inderdaad. En dat is het ook, want je hebt een immens podium natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Precies. Hopelijk krijg je een sneeuwbaleffect. Dat andere gevestigde namen nu iets krijgen van "dit zou ik ook wel willen". Lange tijd werd het festival gezien als fout en als iets waar je je als serieuze artiest niet mee bezig ging houden.
Op Betfair nu 5e. Pers is positief, topic is onverminderde hosanna.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:17 schreef Jif het volgende:
Hoe is de stemming nu? Nog steeds zo positief?
Ik kon ook slecht in slaap komen vanwege de adrenaline!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:06 schreef grazz het volgende:
lol ben blijkbaar niet de enige die verrot heeft geslapen![]()
Las op de zweedse website svt.se dat Sanna NL als een van haar favorieten heeft.
Oh en...
[..]
Hypocriet inderdaad met zijn allen de criticasters maar nagelopen. Ik vond het geen slecht nummer maar begreep de kritiek wel met het oog op alle uptempo nummers doorgaans op het songfestival. Ik vind het nummer nog steeds redelijk, niet geweldig. Maar de chemie, en de uitvoering was gisteren perfect. En als ze dat weer kunnen opbrengen is top-10 gewoon heel realistisch.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hahahaha op RTL fb vindt iedereen het geweldig dat ze door zijn. Zo'n mooi liedje ook! Terwijl ze nog geen week geleden afgebrand werden op diezelfde fb. Hypocrisie ten top.
Derde bij Betfair. En gewoon nummer 1 én 2 op de Letse iTunes!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op Betfair nu 5e. Pers is positief, topic is onverminderde hosanna.
Ik gok zelfs naar plek 3.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef aarontje112 het volgende:
En we staan op 5 bij oddschecker. Aan de odds te zien gaan we vandaag ook nog wel naar plek 4
.
Zekerquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:17 schreef Jif het volgende:
Hoe is de stemming nu? Nog steeds zo positief?
Weet het niet hoor...we hebben in het verleden toch ook niet zo vaak punten van ze gekregen? We kunnen wel rekenen op onze zuiderburen maar onze oosterburen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik kon ook slecht in slaap komen vanwege de adrenaline!
En ik denk niet dat we via een Duits netwerk hoeven te stemmen, omdat ik vermoed dat die 12 punten uit Duitsland al wel binnen zijn
Gast: als andere meningen jou zo dwars zitten is internet net even wat teveel voor je...quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:25 schreef Old_Pal het volgende:
Wat ook zo ergerlijk is van die azijnpissers hier is dat zij zeggen dat de stemmen van Ilse en Waylon 'totaal niet uit de verf komen' in deze song. Hebben ze poep in hun oren of zo?
Hier:
Vorig jaar kregen we helemaal niets van Duitsland, geloof ik. Of heb ik het nou mis?quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:26 schreef grazz het volgende:
[..]
Weet het niet hoor...we hebben in het verleden toch ook niet zo vaak punten van ze gekregen? We kunnen wel rekenen op onze zuiderburen maar onze oosterburen?
Laten we ervan genieten, want morgen zakken we weer vrees ikquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef aarontje112 het volgende:
En we staan op 5 bij oddschecker. Aan de odds te zien gaan we vandaag ook nog wel naar plek 4
.
Dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vorig jaar kregen we helemaal niets van Duitsland, geloof ik. Of heb ik het nou mis?
Tuurlijk, Nederland is nu even hype om op te wedden. Vanavond is er zeker eentje die verrast, en dan stijgt die als een malle.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef grazz het volgende:
[..]
Laten we ervan genieten, want morgen zakken we weer vrees ik
Nee die stemmen op die Duitstalige landen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vorig jaar kregen we helemaal niets van Duitsland, geloof ik. Of heb ik het nou mis?
Echt mooi om te lezen. Bewijst maar weer eens dat na 1 x horen en voornamelijk zien (prachtig op beeld) kijkers overtuigd kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:47 schreef TDHS het volgende:
Escnation gast:
So, I wasnt that much into Eurovision this year, also for lack of time, and I watched semi 1 with some friends, and everything was Eurovisiony and nothing special, until the Netherlands came along, the show stopped, and everyone in my room went silent for 3 minutes. I think we have our winner here.
The only other songs we like were Iceland and Hungary. And Montenegro, if only for nostalgic reasons.
Gisteravond postte ik de waardering van de Duitse kijkers (tweede scherm-achtig iets):quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:26 schreef grazz het volgende:
[..]
Weet het niet hoor...we hebben in het verleden toch ook niet zo vaak punten van ze gekregen? We kunnen wel rekenen op onze zuiderburen maar onze oosterburen?
Vorig jaar gaf Duitsland de twaalf aan Hongarije, wat ook een klein liedje was. Zal me niks verbazen als we dit jaar de 12 van Duitsland krijgen, ook al kregen we vorig jaar geen punten voor Anouk. Denk dat ze dat iets te zware kost vonden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Gisteravond postte ik de waardering van de Duitse kijkers (tweede scherm-achtig iets):
1. Nederland 7,7
2. Hongarije 6,8
3. Zweden 6,3
Dat zijn geen meningen meer, het is gewoon pure onzin. Wel kwijlen bij Sieneke, De Toppers en een vrouwelijke indiaan maar echte kwaliteit misprijzen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gast: als andere meningen jou zo dwars zitten is internet net even wat teveel voor je...
Ik ben benieuwd waar je die mensen in dit topic treft. Ik zie hier niemand die wansmaak als De Toppers een warmer hart toe zou dragen dan dit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:36 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dat zijn geen meningen meer, het is gewoon pure onzin. Wel kwijlen bij Sieneke, De Toppers en een vrouwelijke indiaan maar echte kwaliteit misprijzen.
En niemand stond half naakt op het podium.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hypocriet inderdaad met zijn allen de criticasters maar nagelopen. Ik vond het geen slecht nummer maar begreep de kritiek wel met het oog op alle uptempo nummers doorgaans op het songfestival. Ik vind het nummer nog steeds redelijk, niet geweldig. Maar de chemie, en de uitvoering was gisteren perfect. En als ze dat weer kunnen opbrengen is top-10 gewoon heel realistisch.
Mijn vrienden (niet alleen mannen) hadden allemaal Portugal in de top 3 staan. Onbegrijpelijk, dat was zo slecht gezongen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:39 schreef aarontje112 het volgende:
Als de iTunes lijsten een indicatie geven wat de televoters stemden dan was dit de top 10:
1. Nederland'
2. Zweden
3. Armenië
4. Hongarije
5. Portugal
6. Letland
7. Rusland
8. IJsland
9. Azerbeizjan
10. San Marino
Klopt niet helemaal natuurlijk, maar geeft wel een beetje een indicatie. Denk dat Portugal en Letland het wel goed deden bij televoting maar de jury's ze buiten de finale hielden.
Ik vond hem nog steeds iets te aanwezig soms, maar verder wel goed. Beter in ieder geval dan bij de repetities.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:43 schreef speknek het volgende:
Ik vond Waylon niet echt goed zingen alleen, Ilse droeg het liedje behoorlijk, maar goed, zij is ook de country zangeres natuurlijk.
Komt natuurlijk omdat mensen er nu massaal op gaan wedden. Het zegt nog niet zo heel veel over de daadwerkelijke kansen. Die mensen moeten er ook allemaal op gaan stemmen. Zelfde reden dat UK altijd redelijk hoog in de odds staat, omdat er zoveel Britten op hun eigen land wedden.quote:
Dat kan nog beter inderdaad. Toch is Waylon broodnodig om dit nummer van de mannelijke 'vocals' te voorzien. Komt het nummer veel beter over.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:43 schreef speknek het volgende:
Ik vond Waylon niet echt goed zingen alleen, Ilse droeg het liedje behoorlijk, maar goed, zij is ook de country zangeres natuurlijk.
Nouja, als jij wed op Zweden ga je natuurlijk niet op Oostenrijk stemmenquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Komt natuurlijk omdat mensen er nu massaal op gaan wedden. Het zegt nog niet zo heel veel over de daadwerkelijke kansen. Die mensen moeten er ook allemaal op gaan stemmen. Zelfde reden dat UK altijd redelijk hoog in de odds staat, omdat er zoveel Britten op hun eigen land wedden.
Ben benieuwd naar de polls onder de pers na de tweede halve finale.
quote:One of the best, and definitely best performance of the night.
Proves that you don't need a lot of crap going on in order to get people's attention, magic happened in stage.
Definitely in my top 3 from USA.
This song is perfect. May quality win this year.
A very genuine song. Nothing false about it. Honesty is a winning formula
They were so amazing...
It was simply magical.
The song touches me the first time I heard it and became my favourite one right away but yesterday it moved my feelings.
Every time I watch this brilliant camera work and that simple but wise stage production surrounded their talent
I get goosebumps. Everything was perfectly thought. Congratulations The Netherlands. You are the winners for me, deserve to end up as high as possible on Saturday.
This is first class. A fan from Spain.
ALL THE BEST from Slovenia, I fell in love with the song immediately!
Can a country song won Eurovision? Check it on Saturday!!! Top 5 for sure
The BEST performance of ESC ever:
- (One of) the best songs
- The most beautiful woman
- The most magical performance
- The best stage design
Definitely in my top 5 XD
If this song doesn't win - I will never watch eurovision again.
The Netherlands is "dark horse" of this Eurovision
Oh please,let The Netherland win this year.
So magical song,so dreamy! 12 points from a Greek young boy
Amazing
With love from Russia
Beautiful performance showing how less is more as a matter of fact. Magic from the Netherlands
Beautiful song sung by beautiful people
Classy performance, could listen to this all day, all the best of luck neighbours, from Germany (*_*)
This Eurovision is having one sky-high quality song and that's Calm after the storm! Congrats Ilse and Waylon, Thinking about you, here in the calm after the storm!
Nee, maar ik kan wel op Nederland wedden, maar er niet op stemmenquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja, als jij wed op Zweden ga je natuurlijk niet op Oostenrijk stemmen
Wie zijn de andere favorieten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:56 schreef Snoopyfrl het volgende:
Eurovoix @Eurovoix 2 min.
#Netherlands are now the third favourite to win #Eurovision 2014 on the odds. #ESC #ESC2014
Klopt, maar überhaupt niet stemmen heeft ook geen nadelig effect in dat opzicht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan wel op Nederland wedden, maar er niet op stemmen
Zweden en Armenië. Na gisteravond weet ik niet of Armenië het wel gaat redden. Zweden is echt een geduchte concurrent vanwege catchy tune, leuke show en dito zangeres. Typisch ESF-materiaal, maar wel goud.quote:
Dan weet je in ieder geval dat we het beste nummer hebben dan. In de ogen van veel/ de meeste mensen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef grazz het volgende:
Wat betreft iTunes, weer eens een update:
We staan in 18 landen in de top 100, Zweden in 8 landen.
Met alle respect maar ik vond Zweden zo saai en cliche!!!! Armenie klonk wel goedquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zweden en Armenië. Na gisteravond weet ik niet of Armenië het wel gaat redden. Zweden is echt een geduchte concurrent vanwege catchy tune, leuke show en dito zangeres. Typisch ESF-materiaal, maar wel goud.
Nou ja, wedjes worden op die manier niet 1-op-1 omgezet in stemmen. Dus je scoort hoog in de odds, maar het zegt niets over hoe het buitenland stemt als weddenschappen uit Nederland de odds aandrijven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, maar überhaupt niet stemmen heeft ook geen nadelig effect in dat opzicht.
Om die reden zie ik Zweden ook niet winnen tbh.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Met alle respect maar ik vond Zweden zo saai en cliche!!!! Armenie klonk wel goed
Ik vind het ook niets aan hoor. Op clichégebied vond ik Oekraïne veel leuker. Toch heb ik Zweden nog steeds bovenaan mijn lijstje staan. Het nummer stoort niemand, blijft wel even hangen en niemand heeft een hekel aan Zweden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Met alle respect maar ik vond Zweden zo saai en cliche!!!! Armenie klonk wel goed
Ik wel. Vorig jaar won Denemarken ook met een fluoride fabrieksliedje.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:01 schreef Drrk het volgende:
[..]
Om die reden zie ik Zweden ook niet winnen tbh.
haha inderdaad blote voeten check, schattig meiske check, fluitje check, vuurwerk aan het eind checkquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik wel. Vorig jaar won Denemarken ook met een fluoride fabrieksliedje.
Eens, ik heb nog steeds niet met het Nederlandse lied, maar ik kan niet ontkennen dat de uitvoering gisteren mooi en intiem was. Goed gedaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:02 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Trouwens, had het al ergens anders neergezet, maar NL inzending.. Het nummer is nogsteeds mijn ding niet (ik hoor ook teveel Every Breath You Take erin), maar dan zie je hoe belangrijk performance is. De manier hoe het is neergezet zorgde voor de finaleplek. Stel ze hadden daar gestaan zoals Anouk vorig jaar, voor zichzelf uitstarend, dan was het weer niks geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |