Bij deze alvast: al winnen ze met een recordaantal punten, ik blijf het een zaadnummer vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:52 schreef Old_Pal het volgende:
Willen alle azijnpissers die CATS niks vonden onmiddellijk dit draadje verlaten. Anders krijgen we zaterdagavond - na een zeer hoge klassering - dat hypocriete gezeik dat ze het 'eigenlijk best wel een mooi liedje vinden.'
Performance daarentegen is wel erg goed, nummer zelf; mehquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij deze alvast: al winnen ze met een recordaantal punten, ik blijf het een zaadnummer vinden.
Ik zie ook niet zo goed in waarom dat niet gezegd mag worden...
Ja, het is vreselijk jammer dat je in dit land niet wordt bestraft voor het niet herkennen van goede smaak en kwaliteit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goddomme gast, stop eens met zeiken op mensen die het een lelijk liedje vinden. Het is iemands goed recht om het niet mooi te vinden.
over smaak valt niet te twisten..quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:49 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ja, het is vreselijk jammer dat je in dit land niet wordt bestraft voor het niet herkennen van goede smaak en kwaliteit.
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zie net het ontbijtnieuws, maar wat ging Waylon uit zijn dak na de bekendmaking![]()
En Ilse in de persconferentie is ook mooi. Heerlijk enthousiast weer!
Het zou zo maar kunnen dat ze redelijk scoren, maar het is gewoon muzak.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:47 schreef franklop het volgende:
Performance daarentegen is wel erg goed, nummer zelf; meh
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:47 schreef TDHS het volgende:
Sweden on the other hand, must be a fan favourite, from what I read here. There was nothing that grapped your attention. Uninteresting singer, boring song, boring show. Just look at the Dutch woman in comparison who must be roughly the same age: Pure class vs. old Barbie.
En na afloop van het nummer; Mooi man!quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).
"Mooi man!", zei ze.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag je gister wel toen ze opkwamen voor de uitslag. Iedere artiest riep zijn land en Ilse: wat supergaaf is het hier (of zoiets).
Dat was inderdaad wel heel sneu.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:54 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.
De leeftijd van Sanna Nielsen was ook onderwerp van het domste gesprekje tussen Jantje Smit en Cornald Maas. Na afloop van het Zweedse nummer ging het ongeveer zo:
Jantje: Weet je trouwens hoe oud Sanna is?
Cornald: Negen... uh, geen idee Jan. 36 misschien?
Jantje: 29 jaar!
Cornald: Oh goh, ze ziet er ouder uit.
Alsof Cornald fuckin' Maas, Mr. Eurovision himself, niet weet hoe oud Sanna Nielsen is.
Mr. Eurovision???? Veel te veel eer. Ik vraag me vaak af of hij zich überhaupt in het festival verdiept en kom dan altijd weer tot de conclusie dat 'ie geen flauw idee heeftquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:54 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Haha, Sanna is 29, Ilse 36.
De leeftijd van Sanna Nielsen was ook onderwerp van het domste gesprekje tussen Jantje Smit en Cornald Maas. Na afloop van het Zweedse nummer ging het ongeveer zo:
Jantje: Weet je trouwens hoe oud Sanna is?
Cornald: Negen... uh, geen idee Jan. 36 misschien?
Jantje: 29 jaar!
Cornald: Oh goh, ze ziet er ouder uit.
Alsof Cornald fuckin' Maas, Mr. Eurovision himself, niet weet hoe oud Sanna Nielsen is.
En dat zie je er ook gewoon aan af. Beiden zien er goed uit.quote:
Cornald is een van de weinige in Nederland die er echt verstand van heeft. Andere opties zijn er ook niet qua commentaar denk ik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mr. Eurovision???? Veel te veel eer. Ik vraag me vaak af of hij zich überhaupt in het festival verdiept en kom dan altijd weer tot de conclusie dat 'ie geen flauw idee heeft
Dat door de zaken heen lullen wekte gisteravond bij mij ook irritatie op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij hen is het geen van beiden en ze lullen ook nog door zaken heen
Ik denk dat je beter een gemiddelde blogger neer kunt zetten. Hij weet er weinig tot niks van en komt niet eens in de buurt van 'grappig', dus daar hoeft 'ie ook niet voor te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:25 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Cornald is een van de weinige in Nederland die er echt verstand van heeft. Andere opties zijn er ook niet qua commentaar denk ik.
Cornald Maas hoort bij ESF. Jan Smit moet gewoon wegquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:
De enige reden dat 'ie er überhaupt zit is waarschijnlijk omdat men boos is op Daniel Dekker vanwege het verklappen van de namen van de vakjury vorig jaar
Laat me raden: dan doet Oekraïne het stukken beter?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:18 schreef Unites het volgende:
Qua views op YouTube doen we het niet echt heel goed ;P
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat me raden: dan doet Oekraïne het stukken beter?
Ilse heeft veelal een bluegrass/ country sfeer in haar liedjes. Ik vind ook dat haar zingen veel overeenkomt met Alison Krauss.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Vind het ook een prima nummer, maar geen typisch ESF liedje en ik had ook niet verwacht dat het door zou gaan eerlijk gezegd. Denk dat het ideaal was dat we na het nummer van Portugal kwamen trouwens.
Vind het nummer wel wat weg hebben van deze prima combinatie, komt in ieder geval qua gevoel aardig overeen.
Odds zijn het belangrijkst, en die blijven maar dalenquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:18 schreef Unites het volgende:
Qua views op YouTube doen we het niet echt heel goed ;P
We staan zesde op Betfair geloof ik. Ik ben er echt stomverbaasd over, ik had het niet zo hoog ingeschat. Ik moet zeggen, als uitgesproken hater van het liedje (ik kan country echt niet uitstaan) vind ik het toch een kwalitatief professioneel uitgevoerd liedje wat wat dat betreft met kop en schouders boven de rest uit steekt. Maar ik had nooit gedacht dat men het internationaal zo tof zou vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Majkool het volgende:
[..]
Odds zijn het belangrijkst, en die blijven maar dalenvoor de halve finale kreeg je dik boven de 100 om te winnen, nu krijg je nog maar 12 keer je inzet als ze winnen, procentje of 8 kans dus
esctracker.com ?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:34 schreef Unites het volgende:
Ik zoek nog steeds die site eigenlijk waar je kunt zien hoeveel de landen stijgen/dalen
Deze?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:34 schreef Unites het volgende:
Ik zoek nog steeds die site eigenlijk waar je kunt zien hoeveel de landen stijgen/dalen
De volgorde was willekeurig, zegt niets over het aantal stemmen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:01 schreef Breekfast het volgende:
De volgorde waarin de 10 finalisten werden opgenoemd: was dit willekeurig of had Nederland de minste stemmen?
En kun je ergens zien hoeveel stemmen de 10 landen hebben gehaald die doorgingen?
Ah ok, op zich wel goed inderdaad dat ze dat nog niet bekend maken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De volgorde was willekeurig, zegt niets over het aantal stemmen.
Dat wordt pas bekend na de finale zaterdag.
Dit is ook gewoon een dertien in een dozijn nummer in de VS. Top 10 zou mooi zijn, maar het is heel heel erg arrogant om te denken dat we dat festival top-5,top-3 eindigen. En dan heb ik die andere inzendingen niet eens gehoord.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:19 schreef Poolbal het volgende:
Als hun stemmen samen nou eens heel mooi klonken dan had het nog iets kunnen worden.. maar hun stemmen klinken echt langs elkaar heen. Jammer.
Grappig dat je mensen arrogant vindt die denken dat "we" in de top5/3 van "dat" festival terecht komen, als je niet eens weet wat de andere inzendingen zijn. Je hebt geen referentiemateriaal en toch zeg je dat "we" niet goed genoeg zijn voor de top-5. Dat is als zeggen dat Nederland het WK voetbal gaat winnen terwijl je niet eens weet welke andere landen er meedoen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Dit is ook gewoon een dertien in een dozijn nummer in de VS. Top 10 zou mooi zijn, maar het is heel heel erg arrogant om te denken dat we dat festival top-5,top-3 eindigen. En dan heb ik die andere inzendingen niet eens gehoord.
Vorige edities misschien?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Grappig dat je mensen arrogant vindt die denken dat "we" in de top5/3 van "dat" festival terecht komen, als je niet eens weet wat de andere inzendingen zijn. Je hebt geen referentiemateriaal en toch zeg je dat "we" niet goed genoeg zijn voor de top-5. Dat is als zeggen dat Nederland het WK voetbal gaat winnen terwijl je niet eens weet welke andere landen er meedoen.
Erg, erg raar.
Maar ja, jij weet het beter. Of is het arrogantie van jouw kant? (en dat is een retorische vraag)
Resultaten uit het verleden ....quote:
Vorige editiesquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vorige edities misschien?
Wint toch weer een relatief jonge en mooie vrouw die een vlot popnummertje zingt. As always. Begrijp me niet verkeerd, en hoop dat Nederland een mooie plaats inneemt. Maar de oranjekoorts begint hier alweer welig te tieren, beetje realistischer aub
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellenquote:
We kwalificeren ons en dan gelijk maar winnen hèquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Vorige edities, nummers zijn zeker hetzelfde als vorig jaar
Ik wist niet dat er ook op liedjes van vorige edities gestemd kan worden!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellen![]()
Feit is dat ze worden gezien als kanshebber voor de winst. Dat is nou eenmaal een feit als het nummer na de uitzending het hoogst in de iTunes-noteringen staat en 6e bij de bookmakers. Hoeven ze nog niet te winnen, maar een kanshebber zijn ze zekerquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oja. Laten we net doen alsof resultaten uit het verleden niet tellen![]()
ILSE EN WAYLON FOR PRESIDENT#1#ESFWINNERS![]()
![]()
![]()
![]()
Nee. Als de buitenlandse meningen niet zo positief waren geweest had ik top 10 gezegd. Maar dit overstijgt toch wel een beetje de verwachtingen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We kwalificeren ons en dan gelijk maar winnen hè![]()
Oranjekoorts oléolé
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radioquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Feit is dat ze worden gezien als kanshebber voor de winst. Dat is nou eenmaal een feit als het nummer na de uitzending het hoogst in de iTunes-noteringen staat en 6e bij de bookmakers. Hoeven ze nog niet te winnen, maar een kanshebber zijn ze zeker
Dit was de betere groep, verdiep je dan eerst in de nummers.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radio
Dan zullen ze wel even winnen zeker?
Die betere groep valt wel mee. Op voorhand zat de hele voorspelde Top 5 in onze halve finale (muv UK).quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Donderdag komt de betere groep, waar ze volgens de kenners niet eens in zouden doorgaan hoorde ik op de radio
Dat hoeft hij niet, want "vorige edities" en "kenners op de radio"!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef aarontje112 het volgende:
Dit was de betere groep, verdiep je dan eerst in de nummers.
Ja nou als je toch de populairste bent van deze halve finale is dat toch een goed tekenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Waarom is iedereen zo overdreven positief? Morgen staan er namelijk weer nummers van de andere Semi-final in ituneslijsten. Zo werkt dat.
We staan er goed voor bij de odds, we doen het lekker in de download lijsten, er zijn ontzettend veel positieve reacties vanuit het buitenland (waar de stemmen vandaan komen), etc. Tel daarbij op dat dit nou niet echt vaak gebeurd bij een Nederlandse inzending, vind ik het alle reden om met z'n allen lekker positief te zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Waarom is iedereen zo overdreven positief? Morgen staan er namelijk weer nummers van de andere Semi-final in ituneslijsten. Zo werkt dat.
Vorige jaar stond Anouk rond plaats 6/7 in die Ituneslijsten en uiteindelijk werd ze 9e. De noteringen van Ilse en Waylon nu laten dan toch wel zien dat ze zeker een kanshebber zijn voor een zekere top 5/10 plaats.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
En bij een land als Ierland 17e staan in de iTuneslijst terwijl dat land pas morgen aantreed, vind ik bijzonder positief.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja in West-Europa gaat het nummer redelijk. In het oostblok en Zuid-Europa delf je gewoon het onderspit t.o.v. een Zweden en Armenië.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja nou als je toch de populairste bent van deze halve finale is dat toch een goed teken, er zijn geen 125 halve finales. Het zijn er maar twee hoor.
Dit is de enige reden waarom ik er enigszins in kan komen. Mag best positief zijn maar we zijn alweer zelfverklaard winnaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We staan er goed voor bij de odds, we doen het lekker in de download lijsten, er zijn ontzettend veel positieve reacties vanuit het buitenland (waar de stemmen vandaan komen), etc. Tel daarbij op dat dit nou niet echt vaak gebeurd bij een Nederlandse inzending, vind ik het alle reden om met z'n allen lekker positief te zijn.
Klopt. Maar ik ben het met de rest eens dat het top 10 kan scoren. Vind ik onbegrijpelijk omdat ik het echt slaapverwekkend vind, maar met Anouk (die beduidend minder positieve reacties opleverde na haar optredens) scoorden we ook goed.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja in West-Europa gaat het nummer redelijk. In het oostblok en Zuid-Europa delf je gewoon het onderspit t.o.v. een Zweden en Armenië.
Top 10 geloof ik meteen. Maar er wordt hier door sommigen alweer top-5, top-3 geinsinueerd. Dat lijkt me niet echt haalbare kaart (als ik puur kijk naar het nummer).quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik ben het met de rest eens dat het top 10 kan scoren. Vind ik onbegrijpelijk omdat ik het echt slaapverwekkend vind, maar met Anouk (die beduidend minder positieve reacties opleverde na haar optredens) scoorden we ook goed.
Ach of we nou top 10, top 5 of 20e worden we staan in ieder geval in de finalequote:Op woensdag 7 mei 2014 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Top 10 geloof ik meteen. Maar er wordt hier door sommigen alweer top-5, top-3 geinsinueerd. Dat lijkt me niet echt haalbare kaart (als ik puur kijk naar het nummer).
Ofschoon ik wel vond dat Anouk's nummer minder was.
Dit is de mentaliteit die ik zoekquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ach of we nou top 10, top 5 of 20e worden we staan in ieder geval in de finale
Diehard fans hier hè.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is de enige reden waarom ik er enigszins in kan komen. Mag best positief zijn maar we zijn alweer zelfverklaard winnaar.
Als je je erin had verdiept had je niet zulke nonsens verkocht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, het ESF zou geen politieke lading mogen hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:51 schreef Unites het volgende:
Dat boe-geroep vond ik wel echt triest hoor toen Rusland zich kwalificeerde. Die meiden kunnen er verder ook niets aan doen... het is gewoon een politieke situatie. Hun nummer was gewoon een van de beste die avond, net zoals hun performance. Vond het een beetje onsportief van de zaal, dan had je ook niet moeten klappen toen ze klaar waren met hun optreden. Triest gedoe.
Echt? Ik vind het zo cliché, had het prima gevonden als ze niet door waren gegaan..quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:51 schreef Unites het volgende:
Dat boe-geroep vond ik wel echt triest hoor toen Rusland zich kwalificeerde. Die meiden kunnen er verder ook niets aan doen... het is gewoon een politieke situatie. Hun nummer was gewoon een van de beste die avond, net zoals hun performance. Vond het een beetje onsportief van de zaal, dan had je ook niet moeten klappen toen ze klaar waren met hun optreden. Triest gedoe.
Nonsens of common sense?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je erin had verdiept had je niet zulke nonsens verkocht.
Dat blijkt. Het is al razendknap dat ze zo populair zijn in andere landen!quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nonsens of common sense?
of common linnets?
En naar wat ik verstaan heb was het niveau gisteren al om te janken.quote:
Van wat ik las van een insider heeft Nederland van minimaal 2 jury's de 12 punten gekregen. Ik denk ook sowieso dat we het van de jury's moeten hebben met dit nummer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef MuscleLover29 het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat NL het puur van de juries moest hebben, en misschien hebben ze daar uiteindelijk ook wel beter gescoord dan bij de mensen thuis, maar denk dat ze zeker ook top 10 bij televoting waren gisteren.
Ik vind het nummer ook niks, maar wel een hele goede performance gisterenquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef TLC het volgende:
Waarom zou Zweden favoriet zijn ? wat een 13-in-een-dozijn-nummer man
Er is werkelijk waar geen enkele reden om aan te nemen -getuige de ituneslijst- dat de juryoordelen geprevaleerd hebben over de stemmende kijkers.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van wat ik las van een insider heeft Nederland van minimaal 2 jury's de 12 punten gekregen. Ik denk ook sowieso dat we het van de jury's moeten hebben met dit nummer.
Denk je dat ze de televoting gewonnen hebben dan?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is werkelijk waar geen enkele reden om aan te nemen -getuige de ituneslijst- dat de juryoordelen geprevaleerd hebben over de stemmende kijkers.
Zangeres kon zingen, was prima voor het netvlies en het is wel een vrij standaard concept, maar ja... die werken kennelijk. En als je de uitvoering dan goed doet... ben je kanshebber.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef TLC het volgende:
Waarom zou Zweden favoriet zijn ? wat een 13-in-een-dozijn-nummer man
Vorig jaar teerde Birds op de vakjury, die was door de hitlijsten heen erg anoniem. Maar omdat dit nummer zo booming is door Europa heen sluit ik niet eens uit dat ze gisteren top-5 zijn geëindigd, puur op stemmen gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:15 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Denk je dat ze de televoting gewonnen hebben dan?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:17 schreef sararaats het volgende:
ik kijk normaal niet maar dit jaar kijk ik speciaal voor Nederland. ik ben nog steeds onder de indruk.
middelmatig. ik heb het alleen maar in het nieuws gehoord. misschien ga ik de eerste halve finale wel terugkijken ergens.quote:
Ik denk dat de polls wel iets zeggen, maar dat er niet te zwaar aan moet worden gehangen. Ik las gister in een poll van één of ander ESF team dat San Marino 100% zeker niet door zou gaan, maar ja, ze staan toch in de finale.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef isax het volgende:
ik moet zeggen, ik hoor al jaren over polls en alles.
maar snap er geen reet van.
zijn die zo bepalend voor deze show dan?
Hoe heette die zak hooi ook alweer uit België die afging met een eigen ontworpen oma-jurk ?quote:
En de finale ga je ook kijken? Stemmen voor NL!quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:21 schreef sararaats het volgende:
[..]
middelmatig. ik heb het alleen maar in het nieuws gehoord. misschien ga ik de eerste halve finale wel terugkijken ergens.
Barbara Dex?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe heette die zak hooi ook alweer uit België die afging met een eigen ontworpen oma-jurk ?
Deze gast (van de All Kinds Of Everything-site) dacht eergisteren nog dat NL zich niet zou kwalificerentwitter:KeithM twitterde op woensdag 07-05-2014 om 12:25:48I've now revised my list of songs most likely to win #EurovisionSongContest2014 I think it's U.K., Hungary or Netherlands #eurovision reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |