Foto 27 maartquote:Op maandag 21 april 2014 10:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Bij deze even een eigen topic. Hier zal ik updates plaatsen over de zwangerschap, bevalling en kittens van Zoë. Nog steeds is ze niet bevallen en loopt weer vrolijk rond in huis, af en toe even spelen. Telkens erg aan het miauwen maar denk nu dat dat eerder komt doordat Sammy naar buiten mag en zij niet. Zodra Sammy weer binnen is, is Zoë meteen minder jankerig.
Voor mij maakt het niet uit wie hem opent, als ik er niet ben en er is 1 vol mag een ander gerust een nieuwe openen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:05 schreef Murmeli het volgende:
Hahahaha ja zoe maakt het spannend.
En sorry van het vorige topic
Denk het wel, zag net wat groen/gelig van achteren bij der.quote:
Hoe het bij mensen gaat weet ik niet, geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:20 schreef Oognip het volgende:
Vrouwen kunnen ook hun slijmprop verliezen weken voor de bevalling. Er wordt dan gewoon weer een nieuwe aangemaaktmaar hopelijk voor Zoë zet het door!
Mocht van mij ook wel doordeweeks, ben de komende 4 weken nog helemaal vrij. Vanaf 2 juni weer fulltime aan het werk dus heb nu genoeg tijd om thuis te zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:26 schreef An24 het volgende:
Succes! Zou fijn zijn als het in een weekend gebeurt
Nee gisterochtend, dierenarts zat donderdag al vol. Maar ze vond het niet nodig om de bevalling op te wekken of eventueel een keizersnee te doen. Ze zij dat dat pas gedaan wordt als er complicaties verwacht worden. Er zijn zelfs poezen die bijna 10 weken zwanger zijn i.p.v. 9 weken zei ze. Dus weer naar huis gestuurd, maar Zoë begint nu echt groen/gele sliertjes te verliezen en eerst was dat gewoon wit/doorzichtig. Dus vandaag dierenarts daarover gebeld en die vertelde dat dat groen/gele normaal is en een teken is dat de slijmprop er nu uit komt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:32 schreef computergirl het volgende:
Kan het zo snel niet vinden, was je donderdag nog met het mevrouwtje naar de dierenarts geweest?
Och als het niet lukt dan lukt het niet. Denk dat de meeste mensen ook blij zijn met gewoon foto'squote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
Het zijn wel heel erg wilde kittens, nog nooit eerder meegemaakt met een zwangere poes dat de kittens zo beweeglijk waren. Zie aan beide kanten van Zoë's buik dat de kittens constant bewegen. Volgens mij zijn ze mama haar buikje zat nu.
Zou graag ergens een livestream willen openen. Maar geen idee hoe ik dat kan doen en waar dat gratis is. Heb nog een oude mini laptop waar nu Linux op geïnstalleerd is. Laptop heeft een cam. Dus misschien dat ik het live kan filmen, laptop op een stoel naar Zoë haar doos gericht. Zal eens even googlen![]()
Helaas kan het niet met de laptop die ik nu in gebruik heb want deze heeft geen cam.
Klopt, maar wat vrienden/familie zouden het ook graag live willen zien. Mijn tante zit te hopen dat er een witte kitten uit zal komenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:11 schreef DjinN het volgende:
[..]
Och als het niet lukt dan lukt het niet. Denk dat de meeste mensen ook blij zijn met gewoon foto's
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
Het zijn wel heel erg wilde kittens, nog nooit eerder meegemaakt met een zwangere poes dat de kittens zo beweeglijk waren. Zie aan beide kanten van Zoë's buik dat de kittens constant bewegen. Volgens mij zijn ze mama haar buikje zat nu.
Swifferen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Moest eigenlijk de keukenvloer stofzuigen en dweilen maar ik wacht maar even tot Zoë bevallen is want Zoë is als de dood voor stofzuigers. Zo maar even met de bezem erdoor.
alle katten zijn wat bang voor de stofzuigerquote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Moest eigenlijk de keukenvloer stofzuigen en dweilen maar ik wacht maar even tot Zoë bevallen is want Zoë is als de dood voor stofzuigers. Zo maar even met de bezem erdoor.
Of ze worden er vals tegen. Mijn moeder heeft een poes die de stofzuiger aanvaltquote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:45 schreef sararaats het volgende:
[..]
alle katten zijn wat bang voor de stofzuiger
Frasier vluchtte gewoon het huis uit maar nu is hij het precies wel gewoon.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:48 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Of ze worden er vals tegen. Mijn moeder heeft een poes die de stofzuiger aanvalt.
Misschien is het al inmiddels gebeurt, vankstertje heeft al even niet meer gepost.quote:
Grappig zeg.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:06 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Misschien is het al inmiddels gebeurt, vankstertje heeft al even niet meer gepost.
Wil jij ook wat foto's van je poes posten?
Als het even doorzet wel jaquote:
Lijkt er wel op maar nog niet heel hevig. Ze begint ongeveer hetzelfde gedrag te vertonen als mijn vorige poes 5 jaar geleden en bij die poes duurde het toen nog een uur of 20 tot ze echt ging bevallen. Dus ik verwacht dat het morgen tegen het einde van de ochtend gaat gebeuren.quote:
Heb kort geslapen, om de 2u de wekker gezet om bij haar te kijken en om 8u ben ik maar opgestaan. Kittens zijn er nog niet maar zit er zeker wel aan te komen. Het echte hijgen is nu ook begonnen. Zie nu heel erg golvende bewegingen in haar buik en telkens als dat gebeurd roept ze ook miauw.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:09 schreef senesta het volgende:
Blijf je bij haar vannacht? Misschien morgenochtend dan wel baby's.
Ik zou slecht kunnen slapen denk ikSucces
psst je post per ongeluk met je troll accountquote:Op zondag 4 mei 2014 09:25 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb kort geslapen, om de 2u de wekker gezet om bij haar te kijken en om 8u ben ik maar opgestaan. Kittens zijn er nog niet maar zit er zeker wel aan te komen. Het echte hijgen is nu ook begonnen. Zie nu heel erg golvende bewegingen in haar buik en telkens als dat gebeurd roept ze ook miauw.
Ze heeft moeite met bewegen, als ze anders wil liggen begint ze meteen te mauwen. Gaat zoals ik nu merk precies hetzelfde als 5 jaar geleden met mijn Snappie. Ben dus blij dat ik al wat ervaring heb met poezen die moeten bevallen.
Haar buik is nu ook veel minder bol, komt doordat de kittens nu ver naar achteren zitten, zijn dus goed ingedaald. Vandaar ook dat ze zoveel moeite heeft met bewegen. Vind het zo zielig voor der, ze wil zich wassen maar het lukt niet meer.
Over de rand van de kattenbak stappen lukt/durft ze ook niet meer, dus heb de rand er maar afgehaald toen ze er net voor stond te mauwen. Ze blijft maar kleine plasjes doen.
Ook gooit ze telkens de dekens in de doos helemaal overhoop, dan zit ze erin te "graven". Zelfs voor en naast de doos maakt ze van die graafbewegingen op het laminaat. Dus heb verspreid door de keuken maar meerdere dekens op de grond gelegd zodat ze zelf een plekje kan kiezen. Ik wil haar niet dwingen om in de doos te liggen als ze liever op een dekentje op de grond bevalt.
Heb eerder een poes gehad die op de grond beviel en na de bevalling toen ze alle kittens schoon/droog had gelikt heb ik de poes met kittens in de doos gelegd en bleef ze er gewoon in liggen.
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:04 schreef Seven. het volgende:
Aaaw Zoe, ze lijkt zich te gedragen alsof ze geen flauw benul heeft wat ze er mee aanmoet allemaal. Dat graven, bij honden betekent dat nestbouw maar ik weet niet of dat voor katten ook zo werkt.
Ik heb dit van een ander forum aangezien W hier niet meer is. Volgens mij heeft W geen zwangere poes.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
psst je post per ongeluk met je troll account
wtf? Die andere heeft toch maar 1 berichtje gepost? En niemand heeft daar om gevraagd, ik vind dat ook heel raar! Ik pm je wel straks.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
Heb besloten het topic ergens anders voort te zetten aangezien mensen al van andere fora berichten jatten en doen alsof het van hun is. Foto's e.d. worden ook gejat.
Ik maak even ergens een blog aan, degene die een linkje willen, stuur even een privé berichtje.
Niet alleen hier. Op andere fora is ze ook bezig.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wtf? Die andere heeft toch maar 1 berichtje gepost? En niemand heeft daar om gevraagd, ik vind dat ook heel raar! Ik pm je wel straks.
raarrrr cyberstalkster? Heb je een dm gestuurd.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:01 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Niet alleen hier. Op andere fora is ze ook bezig.
quote:Op zondag 4 mei 2014 11:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
raarrrr cyberstalkster? Heb je een dm gestuurd.
Die persoon is al een hele tijd bezig hier. Weet inmiddels wel wie het is. Suus uit Meeden die geen Suus heet en ook niet uit Meeden komt.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
raarrrr cyberstalkster? Heb je een dm gestuurd.
Dat is wel een idee. Zal eens zien hoe ik dat kan doen zodat ik het topic hier wel open kan houden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:06 schreef jcdragon het volgende:
Je kan nog een 'watermerk' op je foto's zetten.
Vreemdquote:Op zondag 4 mei 2014 11:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik krijg een melding dat de blog niet bestaat
Blog bestaat wel. Maar ik zie wel je echte naam.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:14 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Vreemd![]()
Ik probeer de tip van het watermerk wel even. Als ik er dan een kleine privé foto in verwerk zal het wel niet meer gejat worden hoop ik.
Dat klopt. Heb hem via mijn g-mail account aangemaakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:15 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Blog bestaat wel. Maar ik zie wel je echte naam.
Deze persoon is al sinds 2007 bezig.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:26 schreef Bienelientjee het volgende:
Jammer dat sommige mensen weer raar moeten doen....!
geef haar een dikke knuffel van mij en zeg dat ze mooi is hihiquote:Op zondag 4 mei 2014 11:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik ga maar weer even op mijn klapstoel bij Zoë zitten. Zit de hele tijd te mauwen als ik niet bij der ben.
lief!! en wat is ze bol zeg!quote:Op zondag 4 mei 2014 11:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
Heb een testfilmpje gemaakt met mijn telefoon maar als ik het bekijk is het beeld verdraaidBeetje vreemd. Maar plaats hem toch even. Hoop dat ik de bevalling of een gedeelte ervan kan filmen. Telefoon ligt vast aan de lader zodat de accu vol genoeg zal zijn
Ja, mijn Snappie begon ook heel erg te spinnen voordat ze ging bevallen. Ongeveer 8 uur nadat ze daarmee begon kwamen de kittens. Zes kittens waren het toen, tegen 21u in de avond had ze er 4, 's ochtends om een uur of 7 nog steeds 4 dus dacht dat dat alles was, maar tegen 8u werden onverwacht nummer 5 en 6 nog geboren. Hoop dat het bij Zoë wat sneller gaat.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:48 schreef Murmeli het volgende:
Kan ook pijn/angst zijn.
Zal sws met de bevalling te maken hebben lijkt me!
Ja ze is enorm dik. Hoop dat ze heel snel bevalt want dit is veel te zwaar voor zo'n klein en tenger poesje. Toen ik haar net had gekregen op 7 maart was het een klein, dun scharminkeltje.quote:
Filmpje is prima zo hoor.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
Heb een testfilmpje gemaakt met mijn telefoon maar als ik het bekijk is het beeld verdraaidBeetje vreemd. Maar plaats hem toch even. Hoop dat ik de bevalling of een gedeelte ervan kan filmen. Telefoon ligt vast aan de lader zodat de accu vol genoeg zal zijn
Wat mooi om te zien!quote:Op zondag 4 mei 2014 12:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
Filmpje van een paar dagen geleden. Beweging in de buik.
Kittens zijn er wel, alleen nog steeds in de buik van mama Zoë. Hoop dat het nu een beetje snel gaat. Ze slaapt nu even maar soms beweegt ze en dan hoor ik haar kreunen, ze voelt zich niet fijn meer zoals ik merk.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:51 schreef Cat22 het volgende:
Wat een rare actie van die user!![]()
![]()
Dan heb je écht issues, als je zo aan je aandacht wil komen. Gelukkig lijkt het al aardig opgelost te zijn nu. Het enige wat nog ontbreekt: kittens!
Ja, ze schrikt alleen heel vaak wakker, vooral als haar buik erg beweegt. Dan kijkt ze op, even heel hard en zielig mauwen en probeert verder te slapen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog even lekker slapen. Is goed voor haar
Je voelt je dan zo machteloos he? Ook al hoort het erbij en zo. Arme mamma-to-be.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij is ze aan het dromen nu. Steeds mauwen in der slaap en trillen met haar pootjes. Vind het gewoon zielig voor die arme schat.
Ze heeft het eens eerder meegemaakt. Haar vorige baasje vertelde me dat ze vorig jaar zomer een nestje met 4 kittens gehad heeft.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef jcdragon het volgende:
Leuke filmpjes.
Ze weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat ze nog dit topic gaat bevallen.
Arm beest. Dat het maar snel mag doorzetten des te eerder is ze er vanaf.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, ze schrikt alleen heel vaak wakker, vooral als haar buik erg beweegt. Dan kijkt ze op, even heel hard en zielig mauwen en probeert verder te slapen.
Ja, van de Action. Heb er 8 van. 3 bij Action gehaald en 5 bij de Tedi, bij Tedi waren ze maar 45ct.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:44 schreef Franknfurter het volgende:
Dekentje van de action! Die heb ik hier ookHopen voor dr dat ze nu snel komen
Zou best kunnen, mijn Snappie kreeg er 6 en zij was net zo dik als Zoë. Qua lichaamsbouw ook ongeveer hetzelfde, was ook een piepklein dun scharminkeltje. Alleen 1 van Snappie der kittens werd dood geboren, was veel kleiner dan de andere 5. En 4 weken na de bevalling ging Snappie zelf ook doodquote:
Ik hoop dat er minimaal 1 meisje bij zit, want die blijft dan hierquote:Op zondag 4 mei 2014 14:07 schreef Seven. het volgende:
Ik zeg 6 dan! 4 Jongetjes en 2 meisjes.
*legt 5 euro in*
Ik heb het juist andersom gehoord.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wordt vaak beweerd dat ze de eerste keer meer krijgen dan bij latere zwangerschappen. Maar mijn ervaring is dat dat niet altijd zo is. 9 jaar geleden had ik een poes die 2 kittens kreeg en 2 jaar later kreeg ze er 5.
Hebben wij ongeveer 17 jaar geleden meegemaakt. Mijn vader had 2 kittens gekregen. Man die ze had gegeven beweerde dat het katers waren, ze waren rood en veel mensen beweren dat dat altijd katers zijn. Mijn vader nam ze dus gewoon mee zonder onder de staart te kijken. Hij had ze echt voor buiten, voor het muizen vangen. Tot beiden opeens erg dik werden, dus ik onder de staart kijken en ja hoor, waren 2 vrouwtjes. In totaal hadden we op een gegeven moment dus 9 kittens rondlopen en die dronken ook gewoon bij beide mama's.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:10 schreef Seven. het volgende:
Wij hadden op de boerderieje op een gegeven moment 2 nestjes (2 zussen), was wel mooi om te zien want alle kittens lagen in 1 doos en daarna konden alle kittens bij alle moeders aan de tiet.
Volledig rood kan alleen maar kater zijn, meen ik (iets met genetische shit waar ik niks van snap, zo schijnt lapjes alleen bij poezen voor te kunnen komen). Maar weet niet of dat voor rood/witte katten ook opgaat?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Hebben wij ongeveer 17 jaar geleden meegemaakt. Mijn vader had 2 kittens gekregen. Man die ze had gegeven beweerde dat het katers waren, ze waren rood en veel mensen beweren dat dat altijd katers zijn. Mijn vader nam ze dus gewoon mee zonder onder de staart te kijken. Hij had ze echt voor buiten, voor het muizen vangen. Tot beiden opeens erg dik werden, dus ik onder de staart kijken en ja hoor, waren 2 vrouwtjes. In totaal hadden we op een gegeven moment dus 9 kittens rondlopen en die dronken ook gewoon bij beide mama's.
Zijn ook nog steeds veel mensen die beweren dat je niet meteen na de geboorte het geslacht vast kunt stellen, maar dat is ook onzin. Ik zie het zelf altijd meteen of het een poesje of een katertje is. Gewoon even onder het staartje kijken.
Aargh, klik ik verdomme op 7quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef summer2bird het volgende:
Poll: Hoeveel kittens komen er?
• 1
• 2
• 3
• 4
• 5
• 6
• 7
• 8 of meer
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Voor in de OP
Lapjes kunnen ook katertjes zijn, wij hebben er jaren geleden 1 gehad. Maar misschien ligt het eraan wat voor lapjes het is. Die van ons had grijs getijgerde haren erbij. Schildpadkatjes zijn volgens mij wel alleen vrouwtjes. Mijn Poekie die tijdens de bevalling overleed was een schildpadpoesje, allerlei kleuren had ze behalve wit.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Volledig rood kan alleen maar kater zijn, meen ik (iets met genetische shit waar ik niks van snap, zo schijnt lapjes alleen bij poezen voor te kunnen komen). Maar weet niet of dat voor rood/witte katten ook opgaat?
Ik heb murphy overgenomen omdat zij juist helemaal niet goed ging met mams, en volgens de gedragsdeskundige was dit veel voorkomendquote:Op zondag 4 mei 2014 14:10 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik hoop dat er minimaal 1 meisje bij zit, want die blijft dan hier. Op zich maakt het voor mij niet uit of ik er een poesje of katertje bij hou maar mijn ervaring is dat mama en dochter altijd goed met elkaar om blijven gaan en dat het met een katertje vaak niet zo gaat. Zelf meegemaakt dat moederpoes haar zoon na een jaar begon aan te vallen en heb het ook gezien bij kennissen.
Mijn Snappie is ook samen gebleven met haar mama maar die 2 konden geen dag zonder elkaar. Op een gegeven moment was Mikkie verdwenen (waarschijnlijk gestolen, want bleek dat dat meer gebeurde in de buurt) en het heeft weken geduurd totdat Snappie stopte met zoeken naar haar mama terwijl zij zelf toen al een volwassen poes was. Toen Mikkie haar 2e nestje kreeg was Snappie 1,5 jaar en probeerde zelfs weer bij mams te gaan drinkenquote:Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb murphy overgenomen omdat zij juist helemaal niet goed ging met mams, en volgens de gedragsdeskundige was dit veel voorkomend
Niet de nestdoeken weghalen he... Tenzij echt helemaal doordrenkt maar anders laten liggen, Wat weg moet ruimt ze zelf op zoals de nageboortes maar de nestdoeken zijn veiligheid voor haar en de kittens, weghalen kan net als teveel drukte ervoor zorgen dat ze gaat slepen...quote:Op zondag 4 mei 2014 13:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, van de Action. Heb er 8 van. 3 bij Action gehaald en 5 bij de Tedi, bij Tedi waren ze maar 45ct.
4 voor Zoë en 4 voor Sammy. Heb altijd 2 in een doos liggen, lekker zacht. Daarom 8 stuks gekocht zodat ze beiden altijd een schone hebben als dekens de was in moeten. En Zoë haar doos moet na de bevalling vaker verschoond worden dan normaal.
Heb hier ook het complete Action assortiment aan kattenspeelgoed liggenSammy en Zoë doen er alleen niks mee, maar de kittens zullen het vast wel leuk vinden ermee te spelen.
Ik haal ze in het begin ook nooit weg, pas als ze echt te vies zijn door alle plasjes van de kittens.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Niet de nestdoeken weghalen he... Tenzij echt helemaal doordrenkt maar anders laten liggen, Wat weg moet ruimt ze zelf op zoals de nageboortes maar de nestdoeken zijn veiligheid voor haar en de kittens, weghalen kan net als teveel drukte ervoor zorgen dat ze gaat slepen...
Ja, in het begin komt er nog niet zoveel uit die kleintjes.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat duurt gelukkig nog wel ff voor t zover is.
Nou, in t begin likt mama dat allemaal op, die stimuleert de darm en de blaas met haar tong, dus komt er helemaal geen ontlasting of plas van de kittens in de doos.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, in het begin komt er nog niet zoveel uit die kleintjes.
Goed uitgelegd.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:17 schreef Holyme het volgende:
Over het algemeen krijgen poezen steeds grotere nesten voor zover ik weet, al hoop ik dat het voor Zoe niet zo is![]()
En wat betreft zwart/rood in de vacht, hopelijk ga ik het goed uitleggen nuBeide kleuren zitten op het X chromosoom, een kater heeft XY, en kan dus theoretisch gezien geen lapje of schildpad zijn (of het nou lapje of schildpad is, beide hebben rood én zwart in de vacht), hij mist daarvoor een X chromosoom. Dus je mag er van uit gaan dat alle katten met zowel zwart en rood in de vacht (of verdunde versies blauw en creme) poes XX zijn. Het komt echter wel voor dat katers beide kleuren hebben, alleen is die kans wel zo ontzettend klein, en is dat ook een foutje van de natuur (bv een kater met XXY). Zulke katers zijn meestal steriel. Wat betreft rode katten, vaak zijn het katers, maar inderdaad lang niet altijd! Helaas heb ik Pumpkin-Ruby al een tijdje niet meer gezien, die kon dit soort dingen altijd haarfijn uitleggen
onze rooie is en kind van een schildpadje en een rode kater. in t nestje zaten 3 rode kittens zijn en 1 zwarte. alle rode hadden ook wit (incl het mannetje) maar alleen op de buik en de voetjes en befje. De andere rode kittens waren lichter van kleur dan de onze, meer zalm.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd.![]()
Klein aanvulling: Een rode poes is een stuk zeldzamer dan een rode kater, omdat een rode poes van beide ouders de rode X moet erven. Krijgt ze van één van beide ouders een X met de andere kleur dan zal die zich mengen met het rood van de ander (en wordt lapje, schildpad, rode gloed in de vacht, en soms geen zichtbaar rood tot er bij een nest een rood katje bij zit). Een rode kater hoeft alleen maar de rode X van moeder te erven en de lege Y van vader en is dan rood.
Qua kansberekening schijnt het 1:10 te zijn voor rode poes/kater.
Oh! Weer wat geleerd, thanksquote:Op zondag 4 mei 2014 17:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd.![]()
Klein aanvulling: Een rode poes is een stuk zeldzamer dan een rode kater, omdat een rode poes van beide ouders de rode X moet erven. Krijgt ze van één van beide ouders een X met de andere kleur dan zal die zich mengen met het rood van de ander (en wordt lapje, schildpad, rode gloed in de vacht, en soms geen zichtbaar rood tot er bij een nest een rood katje bij zit). Een rode kater hoeft alleen maar de rode X van moeder te erven en de lege Y van vader en is dan rood.
Qua kansberekening schijnt het 1:10 te zijn voor rode poes/kater.
Dat is plotseling, wat sneu.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ze is bezigEindelijk.
Hopelijk binnen een paar uur kittens.
Moet nu eerst een ander huisdier begraven1 van mijn Russische Dwerghamsters is plotseling overleden. Paar uur geleden was Grijsje nog actief aan het rennen in haar radje en zat ze lekker te eten/drinken. En nu ligt ze opeens dood in haar kooitje.
Dat dacht ik ook... volg nu de hele dag dit topic (iets wat ik normaal niet doe) en ben erg benieuwdquote:
Pff bizar. Sterkte daarmee en succes voor mamapoes!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ze is bezigEindelijk.
Hopelijk binnen een paar uur kittens.
Moet nu eerst een ander huisdier begraven1 van mijn Russische Dwerghamsters is plotseling overleden. Paar uur geleden was Grijsje nog actief aan het rennen in haar radje en zat ze lekker te eten/drinken. En nu ligt ze opeens dood in haar kooitje.
jep, het is nu echt begonnenquote:Op maandag 5 mei 2014 11:14 schreef maily het volgende:
Gaan we weer los ?!![]()
En inderdaad de dubbelheid ....
Wacht maar tot je er zelf 1 krijgtquote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of het normaal is dat het hele proces zo lang duurtIk zou gek worden inmiddels denk ik
Kinderen? Ik heb twee kinderenquote:Op maandag 5 mei 2014 14:12 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er zelf 1 krijgt
of 4![]()
Als t nu nog niet heeft doorgezet is het tijd voor de dierenarts...quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of het normaal is dat het hele proces zo lang duurtIk zou gek worden inmiddels denk ik
WV heeft het veel te druk om te Fok!ken ....quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
quote:Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef sperzieboontjes het volgende:
Dit is wel een behoorlijke cliffhanger.
ik ken dit ook niet... onze snowie ging gewoon in de laatste week een beetje zenuwachtig doen tot de dag dat ze besloot dat mijn gemaakte mand niet okè was en zelf een plekje zocht en dan waren de kittens er binnen een dag.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 06-05-2014 01:14:53 ]S. 2014
J. 2016
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
tomtitom....Nee wacht, ik stuur je even pm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Kun je de quote even weghalen svp, ik ben de discussies in dit topic zat.quote:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
tomtitom....EensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Best jammer. Ik zou graag in de kittenstemming willen komen aangezien het bij mijn kat ook niet meer zo lang duurt. Ik ben gewoon heel benieuwd.quote:
heb jij al een topicquote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:30 schreef sperzieboontjes het volgende:
[..]
Best jammer. Ik zou graag in de kittenstemming willen komen aangezien het bij mijn kat ook niet meer zo lang duurt. Ik ben gewoon heel benieuwd.
Nee, ga ik denk ik ook niet maken. Ik zou het graag willen delen maar ik wil ook nog een beetje anoniem blijven.quote:
Met alleen foto's van de kittensquote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef sperzieboontjes het volgende:
[..]
Nee, ga ik denk ik ook niet maken. Ik zou het graag willen delen maar ik wil ook nog een beetje anoniem blijven.
quote:
De vraag is natuurlijk eerder of er überhaupt nog kittens zullen komenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:58 schreef CapitalS het volgende:
Poes poes poes.. Omdat mn eigen poezebeest nog niet bevallen wil had ik gehoopt dat Zoe al kraamnieuws heeft. Zouden de kittens er al zijn?
Haha ja zoiets vraag ik me ook af idd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk eerder of er überhaupt nog kittens zullen komen
+1...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja zoiets vraag ik me ook af idd.
Lol zal het niet meer doenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1...
nee! ik hoef niet weer een pm voor mn mening.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:53 schreef DjinN het volgende:
Doe eens moeite en lees terug...WV heeft laatst nog gezegd dat ze problemen had met haar pc/internet. Misschien kan je logisch nadenken en bedenken dat dat de reden kan zijn dat ze niet post?
Als ze een filmpje kan posten, kan ze ook wel een update geven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:48 schreef jcdragon het volgende:
Op haar YT channel zijn er weer een paar filmpjes geupload. Nog geen kittens.
Ik niet, hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:05 schreef DjinN het volgende:
Boeiend...ze is niet verplicht updates te geven..dacht dat we deze nutteloze discussie onderhand wel gehad hadden..
So I noticed..quote:
Dus je hebt gezien dat ik tot mijn reactie op jou vanochtend nog maar één keer eerder heb gepost in deze reeks? Goed zo!quote:
Pff, doe eens chill.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je hebt gezien dat ik tot mijn reactie op jou vanochtend nog maar één keer eerder heb gepost in deze reeks? Goed zo!
Schijnbaar voelde ze zich ontzettend persoonlijk aangevallen, en interessant genoeg om ervanuit te gaan dat ik alle posts door ga lezen om haar reacties te zoeken...quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Pff, doe eens chill.
TS komt vast wel een keer updates posten, en daar telkens om zeiken motiveert ook niet echt.
Alles op zijn tijd
quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
Aantal dagen veel problemen met mijn internetverbinding gehadBevalling zette paar dagen geleden eerst niet door dus weer contact gehad met de DA. Als ze vandaag nog niet bevallen zou zijn dan zouden ze het opwekken.
Maar gelukkig niet meer nodig, Zoë is inmiddels aan het bevallen en de eerste kitten (een zwarte voor zover ik zie, hij is nog nat en Zoë is hem nog aan het wassen) is geboren, toen die eruit was meteen hard piepen dus hij kreeg meteen genoeg zuurstof![]()
Ik zit al de hele ochtend bij Zoë in de keuken op mijn campingklapstoel. Zag een paar uur geleden wat druppels vocht op de vloer en dacht meteen dat zou weleens vruchtwater kunnen zijn want Zoë miauwde ook steeds meer. Ongeveer 3 kwartier geleden ging Zoë haar doos in en kwam er flink wat vruchtwater uit en niet veel later werd na kort persen de eerste kitten geboren.
Nu hopen dat de andere kittens ook snel geboren worden.
Kan ook zijn dat ze iets langer dan 9 weken zwanger is geweest. Sommige poezen zijn weleens een dag of 5 langer zwanger. Toen ik haar kreeg heb ik geen krolsheid bij haar gemerkt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Lief, kittens
Ze heeft er wel lang over gedaan, dan is ze zeker wel echt op de aller-allerlaatste dag bij haar vorige baasje drachtig geraakt, of niet? Was ze ook krols toen je haar kreeg? Fijn dat de kittens er nu eindelijk zijn
dat geluidjequote:
Ik dacht al dat je weer internetproblemen hadquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
Aantal dagen veel problemen met mijn internetverbinding gehadBevalling zette paar dagen geleden eerst niet door dus weer contact gehad met de DA. Als ze vandaag nog niet bevallen zou zijn dan zouden ze het opwekken.
Maar gelukkig niet meer nodig, Zoë is inmiddels aan het bevallen en de eerste kitten (een zwarte voor zover ik zie, hij is nog nat en Zoë is hem nog aan het wassen) is geboren, toen die eruit was meteen hard piepen dus hij kreeg meteen genoeg zuurstof![]()
Ik zit al sinds vanochtend bij Zoë in de keuken op mijn campingklapstoel. Zag een paar uur geleden wat druppels vocht op de vloer en dacht meteen dat zou weleens vruchtwater kunnen zijn want Zoë miauwde ook steeds meer. Ongeveer 3 kwartier geleden ging Zoë haar doos in en kwam er flink wat vruchtwater uit en niet veel later werd na kort persen de eerste kitten geboren.
Nu hopen dat de andere kittens ook snel geboren worden.
Kattenbeebjeeee!quote:
Modem deugde niet. Telkens Telfort gebeld en die beweerden dat het aan mijn laptop lag, maar met 3 verschillende laptops problemen dus lag aan mijn modem. Heb nu een nieuwe en het werkt weerquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je weer internetproblemen hadIk hoop dat het nu allemaal is opgelost
Fijn dat Zoë eindelijk aan het bevallen is! Het zal voor jou ook wel enorm vermoeiend en stressvol zijn geweest de afgelopen dagen en weken.
Zet hem op Zoë!
Die ligt op de bank te slapen, toen Zoë met de eerste persweeën heel hard jankte schrok die zo erg dat die meteen wegrende naar de woonkamer en op de bank ging liggen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:09 schreef valentijn101 het volgende:
En hoe gaat het met Sammie, is ie er bij? Zit ie in de buurt?
Ja dat wat je ziet is navelstrengetje. Kitten was er toen net uit.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:27 schreef maily het volgende:
[..]
Navelstrengetje?
Wat schetig, en wat goed dat Zoë al vanzelf weet wat ze moet doen ....
Wow snel!!quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
Nageboorte van nummer 2 kwam eruit en hup meteen nummer 3 er achteraan, een rode kitten.
Jaquote:
Ze is nu al heel zorgzaam, als het eerst kitten maar iets te ver weg kruipt dan pakt ze hem op en legt hem weer bij haar neer. Ze is nu nummer 2 en 3 aan het wassen.quote:
Ja ze was echt zwaar op het laatst!quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:34 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
JaHeeft lang geduurd tot het echt begon maar ze perst ze er nu heel vlot achter elkaar uit. En ze blijft er vrij rustig onder. Als er een kitten uitkomt heel zachtjes mauwen en ze begint er meteen aan te likken.
Ben blij voor haar dat het zo makkelijk gaat, ze heeft lang genoeg last gehad van die dikke buik.
Ik vind jouw Lindsey-avatar vetquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:57 schreef Barbaaf het volgende:
Yay kittens! En wat lief van Zoë dat ze heeft gewacht tot je internet het weer deed. Stomme TelfortWeten die niet dat een zwangere poes in huis voorrang hoort te geven bij het oplossen van internetproblemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |