Nou, in t begin likt mama dat allemaal op, die stimuleert de darm en de blaas met haar tong, dus komt er helemaal geen ontlasting of plas van de kittens in de doos.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, in het begin komt er nog niet zoveel uit die kleintjes.
Goed uitgelegd.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:17 schreef Holyme het volgende:
Over het algemeen krijgen poezen steeds grotere nesten voor zover ik weet, al hoop ik dat het voor Zoe niet zo is![]()
En wat betreft zwart/rood in de vacht, hopelijk ga ik het goed uitleggen nuBeide kleuren zitten op het X chromosoom, een kater heeft XY, en kan dus theoretisch gezien geen lapje of schildpad zijn (of het nou lapje of schildpad is, beide hebben rood én zwart in de vacht), hij mist daarvoor een X chromosoom. Dus je mag er van uit gaan dat alle katten met zowel zwart en rood in de vacht (of verdunde versies blauw en creme) poes XX zijn. Het komt echter wel voor dat katers beide kleuren hebben, alleen is die kans wel zo ontzettend klein, en is dat ook een foutje van de natuur (bv een kater met XXY). Zulke katers zijn meestal steriel. Wat betreft rode katten, vaak zijn het katers, maar inderdaad lang niet altijd! Helaas heb ik Pumpkin-Ruby al een tijdje niet meer gezien, die kon dit soort dingen altijd haarfijn uitleggen
onze rooie is en kind van een schildpadje en een rode kater. in t nestje zaten 3 rode kittens zijn en 1 zwarte. alle rode hadden ook wit (incl het mannetje) maar alleen op de buik en de voetjes en befje. De andere rode kittens waren lichter van kleur dan de onze, meer zalm.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd.![]()
Klein aanvulling: Een rode poes is een stuk zeldzamer dan een rode kater, omdat een rode poes van beide ouders de rode X moet erven. Krijgt ze van één van beide ouders een X met de andere kleur dan zal die zich mengen met het rood van de ander (en wordt lapje, schildpad, rode gloed in de vacht, en soms geen zichtbaar rood tot er bij een nest een rood katje bij zit). Een rode kater hoeft alleen maar de rode X van moeder te erven en de lege Y van vader en is dan rood.
Qua kansberekening schijnt het 1:10 te zijn voor rode poes/kater.
Oh! Weer wat geleerd, thanksquote:Op zondag 4 mei 2014 17:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd.![]()
Klein aanvulling: Een rode poes is een stuk zeldzamer dan een rode kater, omdat een rode poes van beide ouders de rode X moet erven. Krijgt ze van één van beide ouders een X met de andere kleur dan zal die zich mengen met het rood van de ander (en wordt lapje, schildpad, rode gloed in de vacht, en soms geen zichtbaar rood tot er bij een nest een rood katje bij zit). Een rode kater hoeft alleen maar de rode X van moeder te erven en de lege Y van vader en is dan rood.
Qua kansberekening schijnt het 1:10 te zijn voor rode poes/kater.
Dat is plotseling, wat sneu.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ze is bezigEindelijk.
Hopelijk binnen een paar uur kittens.
Moet nu eerst een ander huisdier begraven1 van mijn Russische Dwerghamsters is plotseling overleden. Paar uur geleden was Grijsje nog actief aan het rennen in haar radje en zat ze lekker te eten/drinken. En nu ligt ze opeens dood in haar kooitje.
Dat dacht ik ook... volg nu de hele dag dit topic (iets wat ik normaal niet doe) en ben erg benieuwdquote:
Pff bizar. Sterkte daarmee en succes voor mamapoes!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ze is bezigEindelijk.
Hopelijk binnen een paar uur kittens.
Moet nu eerst een ander huisdier begraven1 van mijn Russische Dwerghamsters is plotseling overleden. Paar uur geleden was Grijsje nog actief aan het rennen in haar radje en zat ze lekker te eten/drinken. En nu ligt ze opeens dood in haar kooitje.
jep, het is nu echt begonnenquote:Op maandag 5 mei 2014 11:14 schreef maily het volgende:
Gaan we weer los ?!![]()
En inderdaad de dubbelheid ....
Wacht maar tot je er zelf 1 krijgtquote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of het normaal is dat het hele proces zo lang duurtIk zou gek worden inmiddels denk ik
Kinderen? Ik heb twee kinderenquote:Op maandag 5 mei 2014 14:12 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er zelf 1 krijgt
of 4![]()
Als t nu nog niet heeft doorgezet is het tijd voor de dierenarts...quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of het normaal is dat het hele proces zo lang duurtIk zou gek worden inmiddels denk ik
WV heeft het veel te druk om te Fok!ken ....quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
quote:Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef sperzieboontjes het volgende:
Dit is wel een behoorlijke cliffhanger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |