Wat mooi om te zien!quote:Op zondag 4 mei 2014 12:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
Filmpje van een paar dagen geleden. Beweging in de buik.
Kittens zijn er wel, alleen nog steeds in de buik van mama Zoë. Hoop dat het nu een beetje snel gaat. Ze slaapt nu even maar soms beweegt ze en dan hoor ik haar kreunen, ze voelt zich niet fijn meer zoals ik merk.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:51 schreef Cat22 het volgende:
Wat een rare actie van die user!![]()
![]()
Dan heb je écht issues, als je zo aan je aandacht wil komen. Gelukkig lijkt het al aardig opgelost te zijn nu. Het enige wat nog ontbreekt: kittens!
Ja, ze schrikt alleen heel vaak wakker, vooral als haar buik erg beweegt. Dan kijkt ze op, even heel hard en zielig mauwen en probeert verder te slapen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog even lekker slapen. Is goed voor haar
Je voelt je dan zo machteloos he? Ook al hoort het erbij en zo. Arme mamma-to-be.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij is ze aan het dromen nu. Steeds mauwen in der slaap en trillen met haar pootjes. Vind het gewoon zielig voor die arme schat.
Ze heeft het eens eerder meegemaakt. Haar vorige baasje vertelde me dat ze vorig jaar zomer een nestje met 4 kittens gehad heeft.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef jcdragon het volgende:
Leuke filmpjes.
Ze weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat ze nog dit topic gaat bevallen.
Arm beest. Dat het maar snel mag doorzetten des te eerder is ze er vanaf.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, ze schrikt alleen heel vaak wakker, vooral als haar buik erg beweegt. Dan kijkt ze op, even heel hard en zielig mauwen en probeert verder te slapen.
Ja, van de Action. Heb er 8 van. 3 bij Action gehaald en 5 bij de Tedi, bij Tedi waren ze maar 45ct.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:44 schreef Franknfurter het volgende:
Dekentje van de action! Die heb ik hier ookHopen voor dr dat ze nu snel komen
Zou best kunnen, mijn Snappie kreeg er 6 en zij was net zo dik als Zoë. Qua lichaamsbouw ook ongeveer hetzelfde, was ook een piepklein dun scharminkeltje. Alleen 1 van Snappie der kittens werd dood geboren, was veel kleiner dan de andere 5. En 4 weken na de bevalling ging Snappie zelf ook doodquote:
Ik hoop dat er minimaal 1 meisje bij zit, want die blijft dan hierquote:Op zondag 4 mei 2014 14:07 schreef Seven. het volgende:
Ik zeg 6 dan! 4 Jongetjes en 2 meisjes.
*legt 5 euro in*
Ik heb het juist andersom gehoord.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wordt vaak beweerd dat ze de eerste keer meer krijgen dan bij latere zwangerschappen. Maar mijn ervaring is dat dat niet altijd zo is. 9 jaar geleden had ik een poes die 2 kittens kreeg en 2 jaar later kreeg ze er 5.
Hebben wij ongeveer 17 jaar geleden meegemaakt. Mijn vader had 2 kittens gekregen. Man die ze had gegeven beweerde dat het katers waren, ze waren rood en veel mensen beweren dat dat altijd katers zijn. Mijn vader nam ze dus gewoon mee zonder onder de staart te kijken. Hij had ze echt voor buiten, voor het muizen vangen. Tot beiden opeens erg dik werden, dus ik onder de staart kijken en ja hoor, waren 2 vrouwtjes. In totaal hadden we op een gegeven moment dus 9 kittens rondlopen en die dronken ook gewoon bij beide mama's.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:10 schreef Seven. het volgende:
Wij hadden op de boerderieje op een gegeven moment 2 nestjes (2 zussen), was wel mooi om te zien want alle kittens lagen in 1 doos en daarna konden alle kittens bij alle moeders aan de tiet.
Volledig rood kan alleen maar kater zijn, meen ik (iets met genetische shit waar ik niks van snap, zo schijnt lapjes alleen bij poezen voor te kunnen komen). Maar weet niet of dat voor rood/witte katten ook opgaat?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Hebben wij ongeveer 17 jaar geleden meegemaakt. Mijn vader had 2 kittens gekregen. Man die ze had gegeven beweerde dat het katers waren, ze waren rood en veel mensen beweren dat dat altijd katers zijn. Mijn vader nam ze dus gewoon mee zonder onder de staart te kijken. Hij had ze echt voor buiten, voor het muizen vangen. Tot beiden opeens erg dik werden, dus ik onder de staart kijken en ja hoor, waren 2 vrouwtjes. In totaal hadden we op een gegeven moment dus 9 kittens rondlopen en die dronken ook gewoon bij beide mama's.
Zijn ook nog steeds veel mensen die beweren dat je niet meteen na de geboorte het geslacht vast kunt stellen, maar dat is ook onzin. Ik zie het zelf altijd meteen of het een poesje of een katertje is. Gewoon even onder het staartje kijken.
Aargh, klik ik verdomme op 7quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef summer2bird het volgende:
Poll: Hoeveel kittens komen er?
• 1
• 2
• 3
• 4
• 5
• 6
• 7
• 8 of meer
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Voor in de OP
Lapjes kunnen ook katertjes zijn, wij hebben er jaren geleden 1 gehad. Maar misschien ligt het eraan wat voor lapjes het is. Die van ons had grijs getijgerde haren erbij. Schildpadkatjes zijn volgens mij wel alleen vrouwtjes. Mijn Poekie die tijdens de bevalling overleed was een schildpadpoesje, allerlei kleuren had ze behalve wit.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Volledig rood kan alleen maar kater zijn, meen ik (iets met genetische shit waar ik niks van snap, zo schijnt lapjes alleen bij poezen voor te kunnen komen). Maar weet niet of dat voor rood/witte katten ook opgaat?
Ik heb murphy overgenomen omdat zij juist helemaal niet goed ging met mams, en volgens de gedragsdeskundige was dit veel voorkomendquote:Op zondag 4 mei 2014 14:10 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik hoop dat er minimaal 1 meisje bij zit, want die blijft dan hier. Op zich maakt het voor mij niet uit of ik er een poesje of katertje bij hou maar mijn ervaring is dat mama en dochter altijd goed met elkaar om blijven gaan en dat het met een katertje vaak niet zo gaat. Zelf meegemaakt dat moederpoes haar zoon na een jaar begon aan te vallen en heb het ook gezien bij kennissen.
Mijn Snappie is ook samen gebleven met haar mama maar die 2 konden geen dag zonder elkaar. Op een gegeven moment was Mikkie verdwenen (waarschijnlijk gestolen, want bleek dat dat meer gebeurde in de buurt) en het heeft weken geduurd totdat Snappie stopte met zoeken naar haar mama terwijl zij zelf toen al een volwassen poes was. Toen Mikkie haar 2e nestje kreeg was Snappie 1,5 jaar en probeerde zelfs weer bij mams te gaan drinkenquote:Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb murphy overgenomen omdat zij juist helemaal niet goed ging met mams, en volgens de gedragsdeskundige was dit veel voorkomend
Niet de nestdoeken weghalen he... Tenzij echt helemaal doordrenkt maar anders laten liggen, Wat weg moet ruimt ze zelf op zoals de nageboortes maar de nestdoeken zijn veiligheid voor haar en de kittens, weghalen kan net als teveel drukte ervoor zorgen dat ze gaat slepen...quote:Op zondag 4 mei 2014 13:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, van de Action. Heb er 8 van. 3 bij Action gehaald en 5 bij de Tedi, bij Tedi waren ze maar 45ct.
4 voor Zoë en 4 voor Sammy. Heb altijd 2 in een doos liggen, lekker zacht. Daarom 8 stuks gekocht zodat ze beiden altijd een schone hebben als dekens de was in moeten. En Zoë haar doos moet na de bevalling vaker verschoond worden dan normaal.
Heb hier ook het complete Action assortiment aan kattenspeelgoed liggenSammy en Zoë doen er alleen niks mee, maar de kittens zullen het vast wel leuk vinden ermee te spelen.
Ik haal ze in het begin ook nooit weg, pas als ze echt te vies zijn door alle plasjes van de kittens.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Niet de nestdoeken weghalen he... Tenzij echt helemaal doordrenkt maar anders laten liggen, Wat weg moet ruimt ze zelf op zoals de nageboortes maar de nestdoeken zijn veiligheid voor haar en de kittens, weghalen kan net als teveel drukte ervoor zorgen dat ze gaat slepen...
Ja, in het begin komt er nog niet zoveel uit die kleintjes.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat duurt gelukkig nog wel ff voor t zover is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |