quote:*
De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten.
(expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens).
Ik wist dat jij zoiets zou zeggen; jij wordt blind als er racisme in het spel isquote:Op woensdag 30 april 2014 17:35 schreef deadprez het volgende:
Racisme moet aangepakt worden, niks mis mee.
Mooie burka'squote:Op woensdag 30 april 2014 17:38 schreef SimplyAlex het volgende:
Foto van TS met zijn broer:
[ afbeelding ]
Ook in een privé telefoongesprek ja?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:35 schreef deadprez het volgende:
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:38 schreef SimplyAlex het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat we alle mensen die racistisch zijn moeten discrimineren.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:35 schreef deadprez het volgende:
Nou ja, mijn post was natuurlijk ook wel een beetje bedoeld om reacties uit te lokken. Ik vind het in het geval van die basketbalgast wel erg overdreven allemaal, maar dat er aangifte gedaan is tegen die tokkie uit Duindorp vind ik niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:36 schreef very het volgende:
[..]
Ik wist dat jij zoiets zou zeggen; jij wordt blind als er racisme in het spel is
Ik ben ook tegen racisme, maar ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting.
Hihaho, denk je nou serieus dat je grappig bent/danwel iets bijdraagt aan dit forum?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:38 schreef SimplyAlex het volgende:
[ afbeelding ]
En jij bent?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hihaho, denk je nou serieus dat je grappig bent/danwel iets bijdraagt aan dit forum?
Valt de buschauffeur uitschelden voor kankerlijer niet onder de vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef padlarf het volgende:
TS snapt niet wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.
Het betekent namelijk niet meer dan dat de overheid jou niet van tevoren mag verbieden je op een bepaalde manier te uiten. Niet dat je alles mag zeggen zonder consequentie.
Waarom mag hij niet gewoon zeggen wat hij vind als men er naar vraagt?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nou ja, mijn post was natuurlijk ook wel een beetje bedoeld om reacties uit te lokken. Ik vind het in het geval van die basketbalgast wel erg overdreven allemaal, maar dat er aangifte gedaan is tegen die tokkie uit Duindorp vind ik niet zo'n probleem.
Als nietszeggende kutnewb gaan vragen wie ik benquote:Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
En jij bent?
Verder kan je bij een OP waarin racistische uitspraken worden goedgepraat, verwachten dat er een tegenreactie komt. Dat jij blijkbaar geen moeite hebt met de OP is jouw feest
Mag best, maar dan kun je ook een reactie verwachten. Een aanklacht aan je broek, in dit geval.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef very het volgende:
[..]
Waarom mag hij niet gewoon zeggen wat hij vind als men er naar vraagt?
geregistreerd op: maandag 24 september 2012 @ 19:43quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als nietszeggende kutnewb gaan vragen wie ik ben
Meid gooi jezelf weg
Alsof ik elke dwaas op dit forum moet kennen ... en vooral dat je stoer probeert te doen met de tijd dat je al op FOK actief bent .... achterlijke josti met dwangneuroses dat je bent! Je bent zeker ook vette matties met Yvonne en Danny ... ga foto's van jouw zusje maken, vage gast!quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Meid gooi jezelf weg
Doe eens rustig man, kneusje.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:45 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Alsof ik elke dwaas op dit forum moet kennen ... en vooral dat je stoer probeert te doen met de tijd dat je al op FOK actief bent .... achterlijke josti met dwangneuroses dat je bent! Je bent zeker ook vette matties met Yvonne en Danny ... ga foto's van jouw zusje maken, vage gast!
Vergeet mijn postcount nietquote:Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je mag niet oproepen tot geweld. verder meot je gewoon je mening kunnen geven. Dus deze twee voorbeelden vallen wel degelijk onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef padlarf het volgende:
TS snapt niet wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.
Het betekent namelijk niet meer dan dat de overheid jou niet van tevoren mag verbieden je op een bepaalde manier te uiten. Niet dat je alles mag zeggen zonder consequentie.
Shit, je hebt gelijk, je bent inderdaad veel beter.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vergeet mijn postcount niet
Teven SimplyAlex:
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 1.796 (gemiddeld 12 per dag)
Heb je last van constipatieproblemen dat je zo'n kort lontje hebt?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:45 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Alsof ik elke dwaas op dit forum moet kennen ... en vooral dat je stoer probeert te doen met de tijd dat je al op FOK actief bent .... achterlijke josti met dwangneuroses dat je bent! Je bent zeker ook vette matties met Yvonne en Danny ... ga foto's van jouw zusje maken, vage gast!
Waar precies praat ik racistische uitspraken goed?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
En jij bent?
Verder kan je bij een OP waarin racistische uitspraken worden goedgepraat, verwachten dat er een tegenreactie komt. Dat jij blijkbaar geen moeite hebt met de OP is jouw feest
Dankjequote:Op woensdag 30 april 2014 17:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Shit, je hebt gelijk, je bent inderdaad veel beter.
Dus een mening hebben over buitenlanders is aanzetten tot haat?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Het verbod op aanzetten tot haat is in Nederland gewoon een beperking van de vrijheid van meningsuiting. Altijd al zo geweest.
Ik geef je net letterlijk de definitie van vrijheid van meningsuiting. Dak kun je nee zeggen, maar dan heb je het dus gewoon niet goed begrepen.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:47 schreef very het volgende:
[..]
Je mag niet oproepen tot geweld. verder meot je gewoon je mening kunnen geven. Dus deze twee voorbeelden vallen wel degelijk onder de vrijheid van meningsuiting.
Ik heb even je begeleider ingelicht over je postgedrag.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:45 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Privé geldt het verbod ook. Wat die man uit duindorp heeft gezegd weet ik niet.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:49 schreef very het volgende:
[..]
Dus een mening hebben over buitenlanders is aanzetten tot haat?
Dus een mening hebben over een bepaalde webshop is aanzetten tot haat naar die webshop?
Hij zegt toch niet: DEEL ALLEMAAL MIJN MENING! KOM, LATEN WE IEDEREEN HATEN!
Daarbij was voorbeeld 2 een privé-gesprek.
Door deze voorbeelden in jouw OP te noemen als redenen dat de vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat ... beide voorbeelden betreffen racisme. Racisme goedpraten onder het mom van vrijheid van meningsuiting .... heel dubieusquote:Op woensdag 30 april 2014 17:47 schreef very het volgende:
[..]
Waar precies praat ik racistische uitspraken goed?
Als je elke keer achteraf wordt aangeklaagd dan ontnemen ze dus steeds meer de mogelijkheid tot het uiten van je mening.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik geef je net letterlijk de definitie van vrijheid van meningsuiting. Dak kun je nee zeggen, maar dan heb je het dus gewoon niet begrepen.
Vrijheid van meningsuiting = de overheid mag jou niet van tevoren de mogelijkheid ontnemen je mening te uiten.
lees de disclaimer onderin de post anders even voor het gemakquote:Op woensdag 30 april 2014 17:51 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Door deze voorbeelden in jouw OP te noemen als redenen dat de vrijheid van meningsuiting niet meer bestaat ... beide voorbeelden betreffen racisme. Racisme goedpraten onder het mom van vrijheid van meningsuiting .... heel dubieus
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:51 schreef very het volgende:
[..]
Als je elke keer achteraf wordt aangeklaagd dan ontnemen ze dus steeds meer de mogelijkheid tot het uiten van je mening.
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb even je begeleider ingelicht over je postgedrag.
Hij was zeer teleurgesteld dat je nu alwéér over de schreef gaat.
Klopt. Jij verwart vrijheid van meningsuiting (werkelijkheid) met absolute vrijheid van meningsuiting (wens?).quote:Op woensdag 30 april 2014 17:52 schreef very het volgende:
[..]
Je bent het daar niet mee eens, begrijp ik hier uit?
Dus een soort van: het mag wel, maar we pakken je wel als je het daadwerkelijk doetquote:Op woensdag 30 april 2014 17:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, want er is nog steeds geen sprake van controle vooraf
quote:Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens.
Dat is met alles zo. Je kan ook niet veroordeeld worden voor een misdaad die je nog niet begaan bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:55 schreef very het volgende:
[..]
Dus een soort van: het mag wel, maar we pakken je wel als je het daadwerkelijk doet
[..]
Dat is aan de schandpaal wordt genageld is meer dan terecht. Maar dat er een boete wordt opgelegd vind ik onterecht.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:54 schreef sp3c het volgende:
dat van die knar in duindorp vind ik wat overtrokken allemaal maar sterling had veel beter moeten weten
als eigenaar van een major league sport club ben je nu eenmaal niet in je eentje meer aan het ballen, maar met een heleboel mensen en een heleboel geld
hij ging akkoord met de regeltjes en dat zon grietje hem dan aan de schandpaal weet te nagelen is heel erg dom en dikke pech gehad
vind de sanctie zelf wat zwaar maar hij moet niet gaan lopen mieten want eigen schuld dikke bult hoor
onterechte klacht
Dus oftewel: vrijheid van meningsuiting is er dus eigenlijk niet.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is met alles zo. Je kan ook niet veroordeeld worden voor een misdaad die je nog niet begaan bent.
Vrijheid van meningsuiting is er wel mits je geen strafbare feiten pleegt. Dat er aangifte gedaan wordt tegen die kerel betekend natuurlijk nog niet dat 'ie ook veroordeeld wordt.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:59 schreef very het volgende:
[..]
Dus oftewel: vrijheid van meningsuiting is er dus eigenlijk niet.
Of alleen als die mening toevallig dezelfde mening is als degene die de touwtjes in handen heeft?
Kan een webshop ook iemand aanklagen als iemand een negatieve reactie plaatst over die webshop? Die reactie kan immers oproepen tot het haten van die webshop.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is er wel mits je geen strafbare feiten pleegt. Dat er aangifte gedaan wordt tegen die kerel betekend natuurlijk nog niet dat 'ie ook veroordeeld wordt.
Oproepen tot haat en dat soort dingen zijn in het wetboek opgenomen als strafbaar. Als blijkt dat jouw gedragingen daar onder vallen wordt je veroordeeld.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
het kost geld, heel veel geldquote:Op woensdag 30 april 2014 17:58 schreef very het volgende:
[..]
Dat is aan de schandpaal wordt genageld is meer dan terecht. Maar dat er een boete wordt opgelegd vind ik onterecht.
Maar een mening kan racistisch zijn, mag je hem dan niet meer uiten?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:07 schreef Hetbanaantje het volgende:
Er zit een verschil tussen een mening en racisme TS.
Nee het geven van een negatieve reactie is iets anders dan een racistische uitlating.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:04 schreef very het volgende:
[..]
Kan een webshop ook iemand aanklagen als iemand een negatieve reactie plaatst over die webshop? Die reactie kan immers oproepen tot het haten van die webshop.
Als iemand vraagt naar jouw mening en jij geeft antwoord, dan roep je toch niet op tot haat?
Los van het feit dat er nog geen uitspraak is vind ik het al belachelijk dat die aangifte überhaupt wordt afgenomen.
Een mening kan racistisch zijn, banaantje.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:07 schreef Hetbanaantje het volgende:
Er zit een verschil tussen een mening en racisme TS.
Ok. Maar privesfeer valt niet onder de gedragsregels, neem ik aan. Hij mag vast ook niet publiekelijk met zijn piemel spelen volgens de gedragscode. Maar thuis voor de ogen van zijn vriendin kan dat natuurlijk gewoon wel. Als zijn vriendin dat zou filmen en online zou knallen, dan zou hij ook moeten opstappen misscchien. Maar zou die dan ook een boete krijgen?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kost geld, heel veel geld
verschillende sponsoren zijn opgestapt, de fans en de spelers zijn boos etc, dan kan de NBA het niet afdoen met een slap on the wrist want ze hebben gewoon een gedragscode waar de man mee akkoord is gegaan
ja naja, dikke pech dat het gesprek op straat ligt idd maar hij had beter moeten weten en nu is het op de blaren zittenquote:Op woensdag 30 april 2014 18:39 schreef very het volgende:
[..]
Ok. Maar privesfeer valt niet onder de gedragsregels, neem ik aan. Hij mag vast ook niet publiekelijk met zijn piemel spelen volgens de gedragscode. Maar thuis voor de ogen van zijn vriendin kan dat natuurlijk gewoon wel.
Ja...dat wel. Maar waar het knelt is dat je een boete opgelegd kan krijgen voor iets wat je gezegd hebt in de privesfeer.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja, dikke pech dat het gesprek op straat ligt idd maar hij had beter moeten weten en nu is het op de blaren zitten
Maar ja het is niet de overheid die de boete oplegt maar de NBA, en als die een boete wil opleggen voor iets dat je in privésfeer zegt moeten ze dat zelf weten ookal vind ik het ook raar.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:43 schreef very het volgende:
[..]
Ja...dat wel. Maar waar het knelt is dat je een boete opgelegd kan krijgen voor iets wat je gezegd hebt in de privesfeer.
Dat die aan de schandpaal staat lijkt me logisch. Een boete niet.
Ah, de racisme reflex komt weer bovenborrelen. Je weet dat racisme helemaal niet het issue is in dit topic?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:35 schreef deadprez het volgende:
Het racismereflex.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, de racisme reflex komt weer bovenborrelen. Je weet dat racisme helemaal niet het issue is in dit topic?
En daarbij, wat is racisme? Mag ik alsjeblieft een eigen mening hebben, gebaseerd op mijn eigen ervaringen, die van talloze anderen en wat de media ons vertellen? Is het racisme als ik me graag veilig wil voelen en bij wijze van spreken liever een blokje omloop als ik een groepje marokkanen bij elkaar zie staan? Is het racisme als ik me stoor aan de vele 'incidenten' dat de import van buitenlands gespuis met zich meebrengt?
Dat is het niet, want dergelijk gedrag komt voor uit de dagelijkse realiteit, gecreeerd door diezelfde groepen die maar al te graag de racismekaart trekken op het moment dat ze worden geconfronteerd met hun eigen gedrag. Je verwart racisme met de drang naar een normale, fatsoenlijke leefomgeving.
Hou je mond, stomme sperzieboon!quote:Op woensdag 30 april 2014 18:54 schreef sperzieboontjes het volgende:
Hier op het forum kan men er ook wat van.
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:56 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Hou je mond, stomme sperzieboon!
Het is de reflex.quote:
Ja had het zelf ook al gegoogled.quote:
Doet me echt onwijs goed deze post, ik heb geen idee waarom, maar iets er aan geeft me echt een super warm gevoel.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2014 19:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Doet me echt onwijs goed deze post, ik heb geen idee, maar iets er aan geeft me echt een super warm gevoel.
Omdat racisme kwetsend is voor een bevolkingsgroep. Ook omdat in de ultieme vorm van racisme ook doodverwensingen naar die bevolkingsgroep zit.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef very het volgende:
[..]
Waarom mag hij niet gewoon zeggen wat hij vind als men er naar vraagt?
Moet ie dan liegen?
Dan zou ik, als ik hem was, daartegen in bezwaar gaanquote:Op woensdag 30 april 2014 18:47 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar ja het is niet de overheid die de boete oplegt maar de NBA, en als die een boete wil opleggen voor iets dat je in privésfeer zegt moeten ze dat zelf weten ookal vind ik het ook raar.
Wat een onzin. Een mening mag heus wel kwetsend zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat racisme kwetsend is voor een bevolkingsgroep. Ook omdat in de ultieme vorm van racisme ook doodverwensingen naar die bevolkingsgroep zit.
Een eigen mening is prima, zolang die maar niet kwetsend is voor hele bevolkingsgroepen en een samenleving kan ontwrichten.
Dat ik dit moet uitleggen
Of gewoon niet betalen, hij heeft toch een levenslange ban bij de NBA. Al kan hij het als miljardair makkelijk betalen.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:21 schreef very het volgende:
[..]
Dan zou ik, als ik hem was, daartegen in bezwaar gaan
Hi-la-rischquote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Meid gooi jezelf weg
Neen, het is een aanzet tot haat zelfs in de meest ogenschijnlijke onschuldige vorm nog een aanzet tot haat.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:24 schreef very het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een mening mag heus wel kwetsend zijn.
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb even je begeleider ingelicht over je postgedrag.
Hij was zeer teleurgesteld dat je nu alwéér over de schreef gaat.
Grappig dat je dat zegt:quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Neen, het is een aanzet tot haat zelfs in de meest ogenschijnlijke onschuldige vorm nog een aanzet tot haat.
Zelfs in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens is racisme verwerpelijk.
Waarom: het bevordert het welzijn van de mens niet. De Verklaring gaat er vanuit dat ieder mens, moslim, neger, jood, West-Europeaan gelijk behandeld moet worden. Ieder mens wil immers zelf ook goed behandeld worden. Dat houdt ook in dat zwarte mensen zich niet over blanken negatief mogen uitlaten.
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met TS maar er is wel een grens...quote:Op woensdag 30 april 2014 19:24 schreef very het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een mening mag heus wel kwetsend zijn.
Dat was ook fout, die zwarte man had gewoon aangepakt moeten worden...quote:
Waar komt die boete vandaan?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:34 schreef very het volgende:
Gevolg: Voor het leven geschorst en een boete van 2,5 miljoen dollar.
Je mag het verwerpelijk gedrag vinden. Maar je mag geen discriminerende mening hebben, in de zin van: homoseksuelen mogen daarom nooit op straat komen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:40 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met TS maar er is wel een grens...
Net als het tegenwoordig soort van een sociale verplichting is om alles wat maar homo's en hun (soms extreme) gedrag te maken heeft maar collectief te moeten accepteren.
Want een negatieve mening erover hebben mag niet want dan zijn ze zo zielig omdat ze "zichzellufff nie kunnee sijn!"
Maar dat gebeurt dus niet. Wederom blijkt racisme vooral 1 kant op te kunnen gaan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat was ook fout, die zwarte man had gewoon aangepakt moeten worden...
Net zoals het verwerpelijk is dat in voormalig Rhodesie alle blanken eruit gestampt worden...
Ja maar waar ligt die grens... want het gaat steeds meer richting, "Je mag er niks van vinden want dan ben je maatschappelijk gezien fout bezig!"quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je mag het verwerpelijk gedrag vinden. Maar je mag geen discriminerende mening hebben, in de zin van: homoseksuelen mogen daarom nooit op straat komen.
In de VS mag je gewoon een racistische mening uiten. In Nederland proberen we inderdaad op een hele krampachtige manier ineens de grondwet om te buigen om horizontaal te werken om racistische uitingen te verbieden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:43 schreef trancethrust het volgende:
Rascisme is nooit een vrijheid van meningsuiting geweest in zowel de moderne VS als NL, en met goede reden.
Dat is een ander onderwerp, nog een topic waardig...quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:44 schreef very het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dus niet. Wederom blijkt racisme vooral 1 kant op te kunnen gaan.
Dus in dit geval wordt de VvMU niet aangetast.quote:
Er is een verschil met zeggen dat je vind dat je vriendin zich niet met zulke mensen moet inlaten dan bijvoorbeeld zeggen dat al dat soort mensen opgeruimd dienen te worden (o.i.d.)quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:43 schreef trancethrust het volgende:
Rascisme is nooit een vrijheid van meningsuiting geweest in zowel de moderne VS als NL, en met goede reden.
Als dat mocht dan kon de KKK wel gewoon overdag zijn gang gaan...quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In de VS mag je gewoon een racistische mening uiten. In Nederland proberen we inderdaad op een hele krampachtige manier ineens de grondwet om te buigen om horizontaal te werken om racistische uitingen te verbieden.
Maar dat is ook nogal een domme mening als je die mensen niet kent?quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:45 schreef very het volgende:
[..]
Er is een verschil met zeggen dat je vind dat je vriendin zich niet met zulke mensen moet inlaten dan bijvoorbeeld zeggen dat al dat soort mensen opgeruimd dienen te worden (o.i.d.)
De KKK hebben ze gepakt op criminele activiteiten en wellicht hooguit omdat grondwettelijke vrijheden niet per se 1 op 1 voor officiële organisaties ook zo werken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als dat mocht dan kon de KKK wel gewoon overdag zijn gang gaan...
Meer genuanceerd: alle vormen van racisme zijn niet gegarandeerd dankzij de vrijheid van meningsuiting. TS lijkt dat wel te denken, zonder in te zien dat zo'n actie de vrijheid van de groep dat gediscrimeneerd wordt in geding komt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In de VS mag je gewoon een racistische mening uiten. In Nederland proberen we inderdaad op een hele krampachtige manier ineens de grondwet om te buigen om horizontaal te werken om racistische uitingen te verbieden.
Het soort racisme waar de TS het over heeft is niet datgene waarbij iemands vrijheid in het geding komt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Meer genuanceerd: alle vormen van racisme zijn niet gegarandeerd dankzij de vrijheid van meningsuiting. TS lijkt dat wel te denken, zonder in te zien dat zo'n actie de vrijheid van de groep dat gediscrimeneerd wordt in geding komt.
Zelfs dat laatste lijkt me slechts een zaak voor de overheid als je dit op een manier zegt die onmiskenbaar een groep mensen aanzet tot haat. Waarom zou zoiets een probleem moeten zijn tijdens een privegesprek. Waarom zou er ook maar IETS moeten zijn wat je tijdens een privegesprek zegt waardoor je in de gevangenis beland of een overheidsboete ontvangt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:45 schreef very het volgende:
[..]
Er is een verschil met zeggen dat je vind dat je vriendin zich niet met zulke mensen moet inlaten dan bijvoorbeeld zeggen dat al dat soort mensen opgeruimd dienen te worden (o.i.d.)
Natuurlijk kunnen rascisten alleen gepakt worden op criminele (illegale) activiteiten. En natuurlijk zijn er in de VS wetten tegen discriminerend gedrag. Probeer er maar eens een bedrijf op te starten, een vacature open te zetten, en vervolgens structureel alle zwarte kandidaten de deur te wijzen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De KKK hebben ze gepakt op criminele activiteiten en wellicht hooguit omdat grondwettelijke vrijheden niet per se 1 op 1 voor officiële organisaties ook zo werken.
Maar aan de andere kant; kijk eens naar de Westboro Baptist Church. Hoogstens discriminerend richting homo's en andere bevolkingsgroepen en toch mogen ze hun gang gaan. Omdat ze zich verder niet bezig houden met criminele activiteiten.
Jij bent SpecialK op het FoK! forum. Die andere man is een miljardair, mediafiguur, en eigenaar van een wereldberoemd team. Wat jij zegt als SpecialK heeft beperkte impact, voor hem niet. En dat kan zeker wel leiden tot meer discriminatie en dus beperking van vrijheid.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs dat laatste lijkt me slechts een zaak voor de overheid als je dit op een manier zegt die onmiskenbaar een groep mensen aanzet tot haat. Waarom zou zoiets een probleem moeten zijn tijdens een privegesprek. Waarom zou er ook maar IETS moeten zijn wat je tijdens een privegesprek zegt waardoor je in de gevangenis beland of een overheidsboete ontvangt.
Bedrijven zijn dus andere entiteiten dan het individu aangezien bedrijven voor de overheid een maatschappelijke verantwoording hebben wat betreft klandizie en werknemers. Dat is natuurlijk acceptabel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:04 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen rascisten alleen gepakt worden op criminele (illegale) activiteiten. En natuurlijk zijn er in de VS wetten tegen discriminerend gedrag. Probeer er maar eens een bedrijf op te starten, een vacature open te zetten, en vervolgens structureel alle zwarte kandidaten de deur te wijzen.
Zelfde in Nederland. Er is geen wet `racisme mag niet'; er is altijd gespecifieerd wat precies niet mag, rekening houdend met wie het zegt. Het is zeker wel breder dan in de VS, de nuancerende macht is het rechterlijk systeem; letterlijk kun je beboet worden als je `spleetoog' roept, maar in de praktijk gebeurt dat alleen in extreme gevallen. Zoals wanneer je een politiek leider Calimero bent en een massa mensen verleidt tot rascistisch gedrag.
Eens. En situatie 2 lijkt mij eerder een contractclausule die gebroken is dus. 2 slechte voorbeelden voor het punt van de TS.quote:Edit: overigens is aangifte nog geen veroordeling, dus de OP is ook nog eens prematuur.
Klopt. Maar dat staat niet der discussiequote:Op donderdag 1 mei 2014 13:46 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar dat is ook nogal een domme mening als je die mensen niet kent?
Ik denk niet dat je mensen harder kan straffen omdat hun woorden door meer mensen gehoord kunnen worden. Vooral niet als dit als privegesprek bedoeld was. Maar zelfs al was het een openbaar statement. Heeft een overheid zo weinig vertrouwen in hoe het haar eigen bevolking heeft opgevoed dat alles voorgekauwd moet worden? Laat social justice lekker afrekenen met de haatzaaiers.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jij bent SpecialK op het FoK! forum. Die andere man is een miljardair, mediafiguur, en eigenaar van een wereldberoemd team. Wat jij zegt als SpecialK heeft beperkte impact, voor hem niet. En dat kan zeker wel leiden tot meer discriminatie en dus beperking van vrijheid.
Precies.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het soort racisme waar de TS het over heeft is niet datgene waarbij iemands vrijheid in het geding komt.
Als ik vind en zeg dat ik een hekel heb aan negers dan begrens ik daarbij niemands vrijheid. Daar gaat het om.
De OP is niet prematuur, want ik vind dat een aangifte in zo'n geval niet eens zou moeten worden opgenomen. Los van of er een veroordeling uit voortkomt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:04 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen rascisten alleen gepakt worden op criminele (illegale) activiteiten. En natuurlijk zijn er in de VS wetten tegen discriminerend gedrag. Probeer er maar eens een bedrijf op te starten, een vacature open te zetten, en vervolgens structureel alle zwarte kandidaten de deur te wijzen.
Zelfde in Nederland. Er is geen wet `racisme mag niet'; er is altijd gespecifieerd wat precies niet mag, rekening houdend met wie het zegt. Het is zeker wel breder dan in de VS, de nuancerende macht is het rechterlijk systeem; letterlijk kun je beboet worden als je `spleetoog' roept, maar in de praktijk gebeurt dat alleen in extreme gevallen. Zoals wanneer je een politiek leider Calimero bent en een massa mensen verleidt tot rascistisch gedrag.
Edit: overigens is aangifte nog geen veroordeling, dus de OP is ook nog eens prematuur.
Dat is dan de schuld van degene die het gesprek publiekelijk gemaakt heeft. De man mag prive zeggen wat hij wil.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jij bent SpecialK op het FoK! forum. Die andere man is een miljardair, mediafiguur, en eigenaar van een wereldberoemd team. Wat jij zegt als SpecialK heeft beperkte impact, voor hem niet. En dat kan zeker wel leiden tot meer discriminatie en dus beperking van vrijheid.
Het is de klassieke strijd tussen de rechten van de groep en de rechten van het individu. Op welk moment kan een individu zoveel schade aanrichten dat de groep er echt last van krijgt. En om eerlijk te zijn is dat iets wat per cultuur anders is.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:16 schreef very het volgende:
[..]
Precies.
Het is niet zo, maar als ik dat wel zo zou vinden dan moet ik dat gewoon kunnen zeggen.
Correctie: je hebt liever dat er geen wetten zijn tegen racisme. Die zijn er wel en veel mensen vinden dat blijkbaar prima. Sterker, er staat nog iets over in onze grondwet. Zeker dat hier dus aangifte mag tegen worden gedaan, en daarnaast vind ik ook nog dat hij best veroordeeld wordt ook.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:18 schreef very het volgende:
[..]
De OP is niet prematuur, want ik vind dat een aangifte in zo'n geval niet eens zou moeten worden opgenomen. Los van of er een veroordeling uit voortkomt.
Natuurlijk wel. Iemand doodwensen maakt geen zak uit als ik dat doe, maar zeker wel als het een generaal of een mafioso is. Om maar wat te noemen. `Social justice' heeft verder weinig met gerechtigheid te maken, beter laat je het dus inderdaad wel over aan gerechtelijke apparaten zoals politie, OM, en rechters.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je mensen harder kan straffen omdat hun woorden door meer mensen gehoord kunnen worden. Vooral niet als dit als privegesprek bedoeld was. Maar zelfs al was het een openbaar statement. Heeft een overheid zo weinig vertrouwen in hoe het haar eigen bevolking heeft opgevoed dat alles voorgekauwd moet worden? Laat social justice lekker afrekenen met de haatzaaiers.
Dus jij wil mensen rechten ontnemen adhv het aantal twitterfollowers die ze hebben?quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:53 schreef trancethrust het volgende:
Natuurlijk wel. Iemand doodwensen maakt geen zak uit als ik dat doe, maar zeker wel als het een generaal of een mafioso is. Om maar wat te noemen. `Social justice' heeft verder weinig met gerechtigheid te maken, beter laat je het dus inderdaad wel over aan gerechtelijke apparaten zoals politie, OM, en rechters.
Jij maakt opeens een onderscheid naar het aantal twittervolgers. Dat is volledig fictief; geen land dat dat nu doet, in tegen stelling tot het soort voorbeelden dat ik eerder gaf.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij wil mensen rechten ontnemen adhv het aantal twitterfollowers die ze hebben?
Jantje mag mensen doodwensen want hij heeft 10 followers maar Pietje gaat een jaartje kentekenplaten drukken met wat hells angels in de bijlemur boajus want hij heeft 2000 followers.
Social justice is precies dat. gerechtigheid op een sociaal niveau. Als jij je misdraagt zullen mensen je uitkotsen. Dat is zo ver als het wat mij betreft mag gaan. De overheid dient met zijn fikken af te blijven van jouw gedachten en je stembandvibraties.
dan gaan die duizenden followers niet opeens met foam mobieltjes rondlopen, bijvoorbeeld.quote:me is not goin to purchase an iphone. i already made one out of foamcore and printouts which is well enough to fool da bitchs at da disco
Ik gebruik twitter followers als een voorbeeld quantifier. Met als voordeel dat je in ieder geval als rechter per persoon nog een soort objectief cijfer kan hangen aan iemands invloed. Waar jij het over hebt is nog erger. Een rechter die gaat proberen alle meetbare en onmeetbare vormen van invloed bij elkaar optellen om een levensveranderende beslissing voor iemand te maken. Zelfs de meest smerige astrologe durft niet zulke stoute conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:07 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Jij maakt opeens een onderscheid naar het aantal twittervolgers. Dat is volledig fictief; geen land dat dat nu doet, in tegen stelling tot het soort voorbeelden dat ik eerder gaf.
Het grote verschil is dan ook dat twittervolgers niet garant staan voor invloed. Ali G mag duizenden followers hebben, maar als hij tweet dat
[..]
dan gaan die duizenden followers niet opeens met foam mobieltjes rondlopen, bijvoorbeeld.
Beste beslissing ooit gemaakt in het gehele Afrikaanse continent.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat was ook fout, die zwarte man had gewoon aangepakt moeten worden...
Net zoals het verwerpelijk is dat in voormalig Rhodesie alle blanken eruit gestampt worden...
Een objectief cijfer hangen aan dit soort zaken is niet mogelijk. Daarom hebben we het huidige systeem waarin wetten voorzien aan een spectra van straffen en rechters die bepalen wat volgens die wetten kan en wat niet kan, en vooral in hoeverre iets wat niet kon, niet kan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik gebruik twitter followers als een voorbeeld quantifier. Met als voordeel dat je in ieder geval als rechter per persoon nog een soort objectief cijfer kan hangen aan iemands invloed. Waar jij het over hebt is nog erger. Een rechter die gaat proberen alle meetbare en onmeetbare vormen van invloed bij elkaar optellen om een levensveranderende beslissing voor iemand te maken. Zelfs de meest smerige astrologe durft niet zulke stoute conclusies te trekken.
Mijn broertje wilde een tijdje terug aangifte doen wegens identiteitsfraude. Hij had alle gegevens van de persoon waartegen hij aangifte deed, maar de politie weigerde de aangifte in behandeling te nemen wegens het, in hun ogen, niet genoeg bewijslast.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:35 schreef Piye het volgende:
Ten tweede staat het eenieder vrij aangifte tegen een ander te doen en vervolgens door justitie te laten bepalen of er wel of geen strafbaar feit is gepleegd. Een aangifte op zich betekent nog niet dat iemand iets niet mag zeggen. Het feit dat er aangifte tegen iemand is gedaan, kan dus nooit als steekhoudend argument worden gebruikt, om aan te tonen, dat iets dus blijkbaar niet meer gezegd mag worden.
Dat klopt. Het zal dan ook niet op film hebben gestaan zoals bij deze duindorper.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:56 schreef very het volgende:
[..]
Mijn broertje wilde een tijdje terug aangifte doen wegens identiteitsfraude. Hij had alle gegevens van de persoon waartegen hij aangifte deed, maar de politie weigerde de aangifte in behandeling te nemen wegens het, in hun ogen, niet genoeg bewijslast.
Dus iedereen moet aangifte kunnen doen, maar blijkbaar worden aangiftes dus soms ook gewoon geweigerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |