abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:35:23 #126
351780 Piye
King of Kush
pi_139484201
Ten eerste is de vrijheid van meningsuiting nooit een absoluut iets geweest. Haat zaaien, bedreigen en beledigen zijn nou eenmaal strafbaar. Het is ook stuitend om te zien hoe groepen aan alle kanten van het politiek spectrum zich hierop beroepen, maar wel vinden dat hun eigen vrijheid van meningsuiting (of die waar ze het stiekem wel een beetje mee eens zijn) geenszins mag worden ingeperkt.

Ten tweede staat het eenieder vrij aangifte tegen een ander te doen en vervolgens door justitie te laten bepalen of er wel of geen strafbaar feit is gepleegd. Een aangifte op zich betekent nog niet dat iemand iets niet mag zeggen. Het feit dat er aangifte tegen iemand is gedaan, kan dus nooit als steekhoudend argument worden gebruikt, om aan te tonen, dat iets dus blijkbaar niet meer gezegd mag worden.

Ten derde gaat de vrijheid van meningsuiting over vervolging vanuit de overheid. Het staat private organisaties volledig vrij, om iemand te weren vanwege uitspraken, waar zij zich niet mee willen associėren. Zo mag een bedrijf iemand best ontslaan, omdat hij in zijn vrije tijd racistische uitlatingen heeft gedaan en dat in hun optiek een smet op het bedrijf werpt. De legitimiteit van de boete die Sterling opgelegd heeft gekregen valt wel behoorlijk aan te twijfelen. In principe wordt hij buitengesloten van de organisatie, dus is het raar om daarnaast ook nog geld van hem te eisen. Ik zou, in zijn schoenen, weigeren te betalen, want ik vermoed dat ze hem weinig kunnen maken.

quote:
4s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat was ook fout, die zwarte man had gewoon aangepakt moeten worden...

Net zoals het verwerpelijk is dat in voormalig Rhodesie alle blanken eruit gestampt worden...
Beste beslissing ooit gemaakt in het gehele Afrikaanse continent. _O_ Alleen de uitvoering was wat matig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Piye op 02-05-2014 13:06:43 ]
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_139486111
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik gebruik twitter followers als een voorbeeld quantifier. Met als voordeel dat je in ieder geval als rechter per persoon nog een soort objectief cijfer kan hangen aan iemands invloed. Waar jij het over hebt is nog erger. Een rechter die gaat proberen alle meetbare en onmeetbare vormen van invloed bij elkaar optellen om een levensveranderende beslissing voor iemand te maken. Zelfs de meest smerige astrologe durft niet zulke stoute conclusies te trekken.
Een objectief cijfer hangen aan dit soort zaken is niet mogelijk. Daarom hebben we het huidige systeem waarin wetten voorzien aan een spectra van straffen en rechters die bepalen wat volgens die wetten kan en wat niet kan, en vooral in hoeverre iets wat niet kon, niet kan.
Ik stel dit niet voor, het werkt zo al. Rechters maken continu afwegingen wat betreft beperken van vrijheid omdat het andere belangen schaadt, en nemen continu verzachtende (en verzwarende!) factoren mee in die afweging.

Dit alles ter voorkoming van mob justice (of dat nu social is of niet) aan de ene kant, en wetteloosheid aan de andere kant. Werkt prima van waar ik zit.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:56:30 #128
195998 very
Ferry
pi_139486683
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:35 schreef Piye het volgende:
Ten tweede staat het eenieder vrij aangifte tegen een ander te doen en vervolgens door justitie te laten bepalen of er wel of geen strafbaar feit is gepleegd. Een aangifte op zich betekent nog niet dat iemand iets niet mag zeggen. Het feit dat er aangifte tegen iemand is gedaan, kan dus nooit als steekhoudend argument worden gebruikt, om aan te tonen, dat iets dus blijkbaar niet meer gezegd mag worden.
Mijn broertje wilde een tijdje terug aangifte doen wegens identiteitsfraude. Hij had alle gegevens van de persoon waartegen hij aangifte deed, maar de politie weigerde de aangifte in behandeling te nemen wegens het, in hun ogen, niet genoeg bewijslast.

Dus iedereen moet aangifte kunnen doen, maar blijkbaar worden aangiftes dus soms ook gewoon geweigerd.
People assume too much.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:01:51 #129
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_139486877
Vrijheid van meningsuiting is hier altijd in strijd met discriminatie/racisme/aanzet tot haat. Hier kun je niet alles zeggen, maar in principe heb je een redelijk grote vrijheid.
Anders is het bijv. weer in de VS, waar freedom of speech een flink stuk zwaarder weegt dan hier, daar zul je niet zo snel opgepakt of gecensureerd worden. Maar goed, voor ik dat land het land van ongekende vrijheid noem, daar zijn weer andere dingen waar je tegenaan loopt. Maar wat betreft vrijheid van meningsuiting is het in de VS vrijer dan hier.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:08:05 #130
351780 Piye
King of Kush
pi_139487095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:56 schreef very het volgende:

[..]

Mijn broertje wilde een tijdje terug aangifte doen wegens identiteitsfraude. Hij had alle gegevens van de persoon waartegen hij aangifte deed, maar de politie weigerde de aangifte in behandeling te nemen wegens het, in hun ogen, niet genoeg bewijslast.

Dus iedereen moet aangifte kunnen doen, maar blijkbaar worden aangiftes dus soms ook gewoon geweigerd.
Dat klopt. Het zal dan ook niet op film hebben gestaan zoals bij deze duindorper. :P
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_139487340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
Terechte klacht :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')