Liveblog The Guardianquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.
- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.
- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.
- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.
- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.
- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.
- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.
- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.
- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.
- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.
- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.
- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.
- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.
- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.
- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.
- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.
- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.
- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.
- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.
- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.
- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.
- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.
- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.
- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.
- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.
- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.
- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien
- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.
- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.
- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Ja zo,n leuk plaatje wat je overal even kan neerpleuren terwijl het nergens op slaat zegt veel meer.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Een afbeelding zegt meer dan lange beschrijvingen.
Dat maak jij ervan dat het nergens op slaat. Waarom slaat het nergens op?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:23 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Ja zo,n leuk plaatje wat je overal even kan neerpleuren terwijl het nergens op slaat zegt veel meer.
Omdat het een kinderlijk plaatje is wat je bij een willekeurige actie van de vs kan neerpleuren om "grappig" te zijn terwijl het niet echt waar isquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan dat het nergens op slaat. Waarom slaat het nergens op?
Ik wil helemaal niet grappig zijn. Het westen heeft zich weg te houden daar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:25 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Omdat het een kinderlijk plaatje is wat je bij een willekeurige actie van de vs kan neerpleuren om "grappig" te zijn terwijl het niet echt waar is
Kerel, je moet je eigen bronnen lezen! Niet er opeens weer een andere bron bij halen en dan claimen dat er iets niet als dusdanig geschreven staatquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:58 schreef SadPanda het volgende:
Als ze het officiëler doen veroorzaakt het meer aandacht. Waar staat dat het voertuig onbekend is? Hier staat niks over 30 man: http://rt.com/news/154844-life-news-donetsk-journalists/
Hee maar je bent Turks. Nu wilt Putin graag die ingang van de Zwarte Zee controleren en uitdiepen. Verder wat installaties plaatsen rondom de kust. Hoe zit dat nu met die doorgang en hoe staat Turkije tegenover meer inmenging door Rusland?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan dat het nergens op slaat. Waarom slaat het nergens op?
Oh? Vooralsnog zitten er alleen Russen in Oekraine.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet grappig zijn. Het westen heeft zich weg te houden daar.
Ben ik met je eens.. Dat zeker. Maar ik ben gewoon niet van de memes :pquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet grappig zijn. Het westen heeft zich weg te houden daar.
Dit soms vergeten?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:26 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Oh? Vooralsnog zitten er alleen Russen in Oekraine.
quote:
Ik geef geen reet om Turkijequote:Nu wilt Putin graag die ingang van de Zwarte Zee controleren en uitdiepen. Verder wat installaties plaatsen rondom de kust. Hoe zit dat nu met die doorgang en hoe staat Turkije tegenover meer inmenging door Rusland?
Er is momenteel geen troepenmacht van het westen aanwezig, dus weet ik nog steeds niet wat je met je foto wil doen. Diplomatiek kan iedereen gewoon overal zijn en er wat te zoeken hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit soms vergeten?
[ afbeelding ]
http://www.bbc.com/news/world-europe-27162941quote:Pro-Russian separatists in eastern Ukraine have seized a bus carrying international military observers, Ukraine's interior ministry says.
Negotiations were under way to secure the release of the observers, seized near the town of Sloviansk, it added.
quote:The group comprised three German soldiers, a German translator, and military observers from Czech Republic, Poland, Sweden and Denmark, a spokesman for the German foreign ministry in Berlin said.
Yep en ik ben altijd op "oefening" in "Duitsland" geweest.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:26 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
deze schertsvertoning is een belangrijke trigger geweest van de huidige crisis.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:29 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Er is momenteel geen troepenmacht van het westen aanwezig, dus weet ik nog steeds niet wat je met je foto wil doen. Diplomatiek kan iedereen gewoon overal zijn en er wat te zoeken hebben.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:30 schreef ATan het volgende:
[..]
Okee Kurd, Azeri, Armenier, Azeri, weet ik het. Ergens daar in de buurt.
Het westen zal niet zomaar militair in gaan grijpen, dit hangt af van wat het Russische leger uiteindelijk doet, de sancties worden gewoon steeds zwaarder. Sancties beginnen relatief licht en worden naarmate de situatie negatief vordert zwaarder. Dit kost Rusland steeds meer en dan is de vraag als ze het niet meer economisch kunnen dragen gaan ze dan over op militaire acties of accepteren ze dat ze toch maar moeten terugkrabbelen om de economie van het land te redden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:29 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Wat als het westen met sancties komt en putin gewoon schijt aan blijft hebben, welke sancties gaan er dan komen? Ik bedoel, zal het nu echt zover komen tot militair ingrijpen van het westen? Dan is het gewoon wwIII
Het bezoek van bepaalde figuren uit de VS vergeten? En dat er kort daarna een anti-terrorisme actie werd gedaan?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:26 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik ben het zelden eens met Tante Betje, maar dit plaatje past als een vuist op een oog.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:23 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Ja zo,n leuk plaatje wat je overal even kan neerpleuren terwijl het nergens op slaat zegt veel meer.
Ik had totaal geen aanknopingspunten natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Voor zover ik weet ben ik geboren en getogen in Nederland en heb ik niks (ook mijn vader of opa niet) met die landen die jij opnoemt, waar haal je dat vandaan?
Zo is het idd. ook, maar zoals rusland zich momenteel opstelt verwacht je gewoon niet dat ze zullen toegeven, ik ben dan ook zeer benieuwd of de sancties putin van gedachten doen veranderen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:33 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Het westen zal niet zomaar militair in gaan grijpen, dit hangt af van wat het Russische leger uiteindelijk doet, de sancties worden gewoon steeds zwaarder. Sancties beginnen relatief licht en worden naarmate de situatie negatief vordert zwaarder. Dit kost Rusland steeds meer en dan is de vraag als ze het niet meer economisch kunnen dragen gaan ze dan over op militaire acties of accepteren ze dat ze toch maar moeten terugkrabbelen om de economie van het land te redden.
Vooralsnog is Rusland de trigger geweest, daarnaast verandert dat uiteraard niks aan het feit dat er momenteel enkel Russische militairen in Oekraine zitten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
deze schertsvertoning is een belangrijke trigger geweest van de huidige crisis.
Correct.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef ATan het volgende:
[..]
Ik had totaal geen aanknopingspunten natuurlijk.
Waar slaat dat nou weer op.. Is er een keer een " turk " die gewoon beleefd doet is het nog niet goed..quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:30 schreef ATan het volgende:
[..]
Okee Kurd, Azeri, Armenier, weet ik het. Ergens daar in de buurt.
Hij is toch zo'n IKEA-man?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:23 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Okee jongens, als het dan toch hierom gaat. Waarom Putin zo handelt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben het zelden eens met Tante Betje, maar dit plaatje past als een vuist op een oog.
Het is idd precies waar het om gaat
Ik ben helemaal geen Turk of iets in die contreien.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op.. Is er een keer een " turk " die gewoon beleefd doet is het nog niet goed..
Niks aantrekken van deze troll
Hmm, ja laten we vooral diplomatieke en militaire figuren gelijk trekkenquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het bezoek van bepaalde figuren uit de VS vergeten? En dat er kort daarna een anti-terrorisme actie werd gedaan?
nee.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Vooralsnog is Rusland de trigger geweest, daarnaast verandert dat uiteraard niks aan het feit dat er momenteel enkel Russische militairen in Oekraine zitten.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Hij is toch zo'n IKEA-man?
[ afbeelding ]
Ik denk vanwege je onderschrift (Egyedül vagyunk) en die Hongaarse politicus in je avatar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Voor zover ik weet ben ik geboren en getogen in Nederland en heb ik niks (ook mijn vader of opa niet) met die landen die jij opnoemt, waar haal je dat vandaan?
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk vanwege je onderschrift (Egyedül vagyunk) en die Hongaarse politicus in je avatar.
Hij weet nu hoe google werktquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk vanwege je onderschrift (Egyedül vagyunk) en die Hongaarse politicus in je avatar.
En wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland om deze redenen hun leger gewoon in Oekraine mag dumpen? Ik ben het ermee eens dat het diplomatiek gezien niet handig is geweest, de uitspraken die ze daar hebben gedaan, maar 2 wrongs don't make a right. Sowieso zie ik geen parallel met een militaire bezetting.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
even nog in herinnering:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)van-Moskou-1469122W/
Oh zo, dan is er ook geen bewijs dat er Russische militaire figuren aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:36 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Hmm, ja laten we vooral diplomatieke en militaire figuren gelijk trekken
Nee, want dan zouden we wel een revolutie in Rusland uitlokken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben het zelden eens met Tante Betje, maar dit plaatje past als een vuist op een oog.
Het is idd precies waar het om gaat
Dat heeft Poetin zelf toegegeven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Oh zo, dan is er ook geen bewijs dat er Russische militaire figuren aanwezig zijn.
quote:
Nee, die lopen inderdaad niet vrolijk in het Krim rond nee.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Oh zo, dan is er ook geen bewijs dat er Russische militaire figuren aanwezig zijn.
Zometeen als de Russen de grens over trekken is er ook geen bewijs zeker.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jamaar dat is Rusland!- zegt SneuePanda.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:41 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee, die lopen inderdaad niet vrolijk in het Krim rond nee.
Iets met Shell en Schaliegas.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:41 schreef DeJori het volgende:
Oekraïne is belangrijk op de gasmarkt vanwege de pijpleidingen. Als ze zelf zoveel gas hadden waren ze niet zo afhankelijk van Rusland.
Dat beweerde hij ook over de Krim. Wat dus een leugen bleek te zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Over de Krim wel, over Oekraïne niet.
Dat zeg ik toch? Poetin heeft inderdaad gezegd dat er Russische militaire figuren aanwezig waren in de Krim. In Oekraïne ontkent hij dat en daar is voor alsnog geen bewijs voor.quote:
Voor de EU absoluut waar.. Het buitenlands en defensie beleid van de EU is ook pas na de koude oorlog gerealiseerd, en vooralsnog heeft het in elke crisis gefaald. Je ziet toch dat lidstaten dan voor eigen belang gaan. Een nieuwe Koude Oorlog zou een incentive kunnen zijn voor verregaande integratie op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:43 schreef UpsideDown het volgende:
Krim-crisis: ontbreken strategie zal het Westen opbreken
"Zowel EU als NAVO zijn ongeleide projectielen"
Wel een leuk stukje over de naïviteit en organisatie van een aantal NAVO-landen, in het bijzonder de EU.
Nouja er is al best wel bewijs hoor. En als het bewijs overweldigend is dan zal Putin zeggen, oooh maar dat is heel normaal, dat zijn mijn waarnemers om de humanitaire situatie in de gaten te houden of dat soort standaard Putin/Lavrov bullshit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Poetin heeft inderdaad gezegd dat er Russische militaire figuren aanwezig waren in de Krim. In Oekraïne ontkent hij dat en daar is voor alsnog geen bewijs voor.
dank.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:41 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Steekhoudend en goed onderbouwd, chapeau.
Je had het al gezien, die foto uit Luhansk. Vervolgens had je allemaal verhalen over dat er overal wel een auto met het kenteken van Luhansk kan staan. Of dat het net zo goed een Oekrainer kon zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou laat dat bewijs eens zien, dat 'bewijs' van de VS is al ontkracht.
Je was er met Turkije nog het dichtst bij, een buurland van een buurland van een buurland van Turkije.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:30 schreef ATan het volgende:
[..]
Okee Kurd, Azeri, Armenier, weet ik het. Ergens daar in de buurt.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:43 schreef UpsideDown het volgende:
Krim-crisis: ontbreken strategie zal het Westen opbreken
"Zowel EU als NAVO zijn ongeleide projectielen"
Wel een leuk stukje over de naïviteit en organisatie van een aantal NAVO-landen, in het bijzonder de EU.
De Britten zeiden gisteren nog dat de Russen nog nooit het Brits luchtruim zonder toelating betreden hebben...quote:Ook in Nederland niet, er valt immers ‘weinig zinnigs te zeggen‘ over het regelmatig verschijnen van Russische bommenwerpers in Nederlands-Brits luchtruim.
Net zoals jouw bewijs of je aannames op iets waar jij op baseert dat ik Turks zou zijn?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef ATan het volgende:
[..]
Nouja er is al best wel bewijs hoor. En als het bewijs overweldigend is dan zal Putin zeggen, oooh maar dat is heel normaal, dat zijn mijn waarnemers om de humanitaire situatie in de gaten te houden of dat soort standaard Putin/Lavrov bullshit.
Het is niet zomaar een ongelukkige uitspraak van Verhofstadt, het is een victory speech na jarenlang gestook in de toch al niet zo geweldige Oekraiense politiek.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:39 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
En wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland om deze redenen hun leger gewoon in Oekraine mag dumpen? Ik ben het ermee eens dat het diplomatiek gezien niet handig is geweest, de uitspraken die ze daar hebben gedaan, maar 2 wrongs don't make a right. Sowieso zie ik geen parallel met een militaire bezetting.
Volgens mij doe jij aan dagdromen, ik heb dat soort dingen nooit gezegd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:49 schreef ATan het volgende:
[..]
Je had het al gezien, die foto uit Luhansk. Vervolgens had je allemaal verhalen over dat er overal wel een auto met het kenteken van Luhanks kan staan. Of dat het net zo goed een Oekrainer kon zijn.
Dat was geen bewijs Hongaarse held.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Net zoals jouw bewijs of je aannames op iets waar jij op baseert dat ik Turks zou zijn?
Als we verder terug gaan in de familie zelfs een buurland van een buurland van een buurland van een buurland van Turkijequote:Op vrijdag 25 april 2014 20:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je was er met Turkije nog het dichtst bij, een buurland van een buurland van een buurland van Turkije.
Ah nee he. Zit ik ook al 's nachts als ik slaap tegen je aan te discussieren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij aan dagdromen, ik heb dat soort dingen nooit gezegd.
Je bent nu wel heel opzichtig aan het trollen, ik heb nooit een discussie met jou over dat gehad.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:51 schreef ATan het volgende:
[..]
Ah nee he. Zit ik ook al 's nachts in mijn dromen tegen je aan te discussieren.
Als ik je post zou negeren denkt half fok! dat ik een Turk ben enkel omdat jij dat zegt en men dat aanneemt. Komt je dat bekend voor? Geloof je nu echt enkel de westerse media?quote:
Lijkt me dat een deal van Oekraïne met een Brits-Nederlands (Shell) en Amerikaans (Chevron) olie- en gasbedrijf geen reden is voor Amerika om zich te bemoeien met de politieke situatie in Kiev.quote:
Multinationals zoals Shell hebben inderdaad geen politieke invloed.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Lijkt me dat een deal van Oekraïne met een Brits-Nederlands (Shell) en Amerikaans (Chevron) olie- en gasbedrijf geen reden is voor Amerika om zich te bemoeien met de politieke situatie in Kiev.
Dat wil niet zeggen dat het westen geen invloed heeft. Ik zie ook de beelden van Verhofstadt (:'))
Maar het plaatje slaat nergens op. Shell doet zelfs zaken met Rusland zelf...
Ja, dat is echt de essentie van wat ik zeg.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Multinationals zoals Shell hebben inderdaad geen politieke invloed.
Ooit van het lobbyen in de VS gehoord?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Lijkt me dat een deal van Oekraïne met een Brits-Nederlands (Shell) en Amerikaans (Chevron) olie- en gasbedrijf geen reden is voor Amerika om zich te bemoeien met de politieke situatie in Kiev.
Dat wil niet zeggen dat het westen geen invloed heeft. Ik zie ook de beelden van Verhofstadt (:'))
Maar het plaatje slaat nergens op. Shell doet zelfs zaken met Rusland zelf...
David Korten heeft natuurlijk geen gelijk want dat is een socialist.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:56 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ja, dat is echt de essentie van wat ik zeg.
Ook een manier, wat oude straaljagers laten neerstorten net over de grens en dan gaan janken ze schieten onze straaljagers neerquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef SureD1 het volgende:
Russische straaljagers zouden in de afgelopen 24 uur al een aantal malen het Ukraïnse luchtruim geschonden hebben:
http://news.yahoo.com/rus(...)d&utm_medium=twitter
quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef SureD1 het volgende:
In een ( waarschijnlijk vruchteloze) poging dit topic terug op de rails te krijgen.
Hongaars?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen Turk of iets in die contreien.
Vreemd dat dit bericht van de VS komt, niet van Kiev.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef SureD1 het volgende:
Russische straaljagers zouden in de afgelopen 24 uur al een aantal malen het Ukraïnse luchtruim geschonden hebben:
http://news.yahoo.com/rus(...)d&utm_medium=twitter
In een ( waarschijnlijk vruchteloze) poging dit topic terug op de rails te krijgen.
Ik twijfel nog.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:01 schreef remlof het volgende:
Het is gewoon aftellen naar de Russische invasie nu.
Ik denk eerder wat het artikel suggereert: radars testen... Hebben de Russen zoiets als de wild weasel tactics? Of een raket die 'homed' op radars, zoals de Amerikaanse HARM?quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:01 schreef ATan het volgende:
[..]
Ook een manier, wat oude straaljagers laten neerstorten net over de grens en dan gaan janken ze schieten onze straaljagers neerInvasie!!
Ehh, ik bedoel piloten zoek aktie. Met een heleboel tanks!
Hee wat raar Oekraine schiet op ons
![]()
Wind!quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:59 schreef ATan het volgende:
Mensen er is meer dan olie en gas. Wat wordt belangrijk als de olie en gas op gaat raken?
Ik neem aan dat het de AWACS in Oost-Europa zijn die dat registreren? Ik denk dat de VS/NAVO meer SIGINT heeft dan Kiev zelf, geen idee of ze alles delen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:05 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vreemd dat dit bericht van de VS komt, niet van Kiev.
Volgens mijn brp bezit ik ook die nationaliteit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende:
[..]
Dus je bent helemaal niet eens Hongaars?
Ik vermoed dat de NAVO schendingen van het Oekraïense luchtruim wel met de regering in Kiev deelt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:10 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het de AWACS in Oost-Europa zijn die dat registreren? Ik denk dat de VS/NAVO meer SIGINT heeft dan Kiev zelf, geen idee of ze alles delen.
Mwoh de Russische staat is al tientallen miljarden kwijt. Als ze binnenvallen dan knallen wij ze terug naar junkbonds op economisch vlak.quote:
Dat is een goeie vraag inderdaad. Hangt ervan af hoe rücksichtslos Putin is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh de Russische staat is al tientallen miljarden kwijt. Als ze binnenvallen dan knallen wij ze terug naar junkbonds op economisch vlak.
Weet niet of hij dat riskeert.
Ik denk dat zijn populariteit dan aardig slinkt als brood daar 30% duurder wordt om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag inderdaad. Hangt ervan af hoe rücksichtslos Putin is.
http://www.theguardian.co(...)county-russian-agentquote:Money can't buy happiness, but it just might be able to buy peace in eastern Ukraine. That's the idea in Dnepropetrovsk, where the administration of a new oligarch governor is offering a $10,000 bounty for the capture of every "green man", the term for the Russian agents Kiev claims are fomenting unrest in the east. Nearly a dozen suspects have already been turned in.
While intelligence agencies have yet to confirm their identities, the new administration's overall approach seems to be working: unlike the neighbouring Donetsk region, where pro-Russian protesters have seized government buildings in at least 10 cities, Dnepropetrovsk remains staunchly pro-Ukrainian. And whereas separatists man dozens of checkpoints along Donetsk's highways, Ukrainian national guard troops in fuchsia berets and pro-Kiev volunteers control about 50 checkpoints around Dnepropetrovsk.
[..]
Another ingredient in the fight against pro-Russian unrest is the National Defence Headquarters, which has been given the first floor of the regional administration building to work out of. Although Filatov admitted these volunteers armed with hunting rifles and traumatic weapons were a de-facto "paramilitary organisation", he said it was a way to channel the fervour of local patriots while fighting for the country's territorial integrity.
"People in Dneptropetrovsk were ready to stop tanks with their bodies," agreed the group's commander, former army officer Yury Beryoza. "These people are ready to stand and defend their homeland."
The National Defence Headquarters also co-operates with the ultranationalist group Right Sector, which is widely feared and hated by pro-Russians in eastern Ukraine. The Right Sector's leader, Dmitry Yarosh, who is originally from the region, recently moved his party headquarters to Dnepropetrovsk and created an 800-man Donbass battalion to help put down the pro-Russian protests next door.
Dode letter helaas...quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)county-russian-agent
Geneve accoord?
Olie en gas verkopen in dollars, ik zie een win situatie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:16 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway, ze betalen nu al evenveel aan rente als Griekenland om aan geld te komen, de beurs is er >10% gezakt, de Roebel is 10% ingestort.
En dat is door aan de grens te staan. Gaat hij binnenvallen dan is het uiteraard tot ziens Russische economie dus meh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Olie en gas verkopen in dollars, ik zie een win situatie.Dat wordt al verkocht in dollars.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Duh.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat wordt al verkocht in dollars.
Wat zanik je dan, Magyar.quote:
Weer dat zoet water verhaal. Als er ergens geen gebrek aan is, dan is het water. Zoutwater wordt zoet als je laat verdampen. De opwarming van de aarde versnelt de verdamping, en daarvoor verstoken we al olie en aardgas. Zo goed?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:59 schreef ATan het volgende:
Mensen er is meer dan olie en gas. Wat wordt belangrijk als de olie en gas op gaat raken?
Nee, want de olieprijs/gasprijs is al in dollars.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Als de roebel zakt zakken in verhouding met de dollar toch de kosten?
Dus is er geen probleem, ook niet voor Rusland.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want de olieprijs/gasprijs is al in dollars.
Het betekent enkel dat Rusland meer roebels krijgt voor iedere kuub dat ze verkopen. Maar dat is relatief, want de Roebel is dan ook minder waard geworden, dus niemand schiet er wat mee op.
Jawel, want een sanctie is dat we het niet meer kopen dus dan vallen de inkomsten weg voor ze.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus is er geen probleem, ook niet voor Rusland.
In het Westen denkt men oorlog te stoppen door economische sancties.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:16 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway, ze betalen nu al evenveel aan rente als Griekenland om aan geld te komen, de beurs is er >10% gezakt, de Roebel is 10% ingestort.
En dat is door aan de grens te staan. Gaat hij binnenvallen dan is het uiteraard tot ziens Russische economie dus meh.
Ik heb zo het vermoeden dat die sancties ons meer zullen treffen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawel, want een sanctie is dat we het niet meer kopen dus dan vallen de inkomsten weg voor ze.
Alleen de elite die de olie dollars in zijn handen krijgt. Die wordt relatief steeds rijker in eigen land.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want de olieprijs/gasprijs is al in dollars.
Het betekent enkel dat Rusland meer roebels krijgt voor iedere kuub dat ze verkopen. Maar dat is relatief, want de Roebel is dan ook minder waard geworden, dus niemand schiet er wat mee op.
En vervolgens geeft die elite de schuld aan het westen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Alle de elite die de olie dollars in zijn handen krijgt. Die wordt relatief steeds rijker in eigen land.
Wie zegt stoppen? Het is een straf.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:31 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In het Westen denkt men oorlog te stoppen door economische sancties.
Maar er zijn al eerder oorlogen begonnen omwille van economische redenen.
Niet bepaald.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden dat die sancties ons meer zullen treffen.
Nee nog niet helemaal. Wat kan je in de toekomst allemaal met dat water doen? Zodra olie en gas opraakt, wordt dat de voorloper van verscheidene nieuwe brandstoffen. En rara wie heeft dan de allergrootste voorraad ter wereld bij elkaar gescharreld? En wat gaat er dan gebeuren met de petrodollar? En wie wordt dan de nieuwe wereldmacht?quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:22 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Weer dat zoet water verhaal. Als er ergens geen gebrek aan is, dan is het water. Zoutwater wordt zoet als je laat verdampen. De opwarming van de aarde versneld de verdamping, en daarvoor verstoken we al olie en aardgas. Zo goed?
Natuurlijk treft het ons, maar jij had het over "meer dan Rusland".quote:
http://www.ottawacitizen.(...)h/9772896/story.htmlquote:Russian sanctions have killed Canadian satellite launch
The Conservative government’s hard line on sanctions against Russia has scuttled the launch of a key Canadian military satellite that was to be put into orbit by a Russian rocket.
Officials with the Canadian Space Agency and the spacecraft’s builder, Com Dev, are now trying to find another country or private company willing to send the surveillance satellite into space.
The move to cancel the June 19 launch of the satellite comes as the Canadian government continues with sanctions against Russia over the situation in Ukraine.
En daar staat niet 'harder dan'.quote:
quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk treft het ons, maar jij had het over "meer dan Rusland".
Dat niet echt, onze economie is niet al met 10% ingestort.
Bedoel je 'zwaar water' als brandstof voor kernfusie? Daarvoor is er ruim voldoende water.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:37 schreef ATan het volgende:
[..]
Nee nog niet helemaal. Wat kan je in de toekomst allemaal met dat water doen? Zodra olie en gas opraakt, wordt dat de voorloper van verscheidene nieuwe brandstoffen. En rara wie heeft dan de allergrootste voorraad ter wereld bij elkaar gescharreld? En wat gaat er dan gebeuren met de petrodollar? En wie wordt dan de nieuwe wereldmacht?
China is geen fan van gas. Die stoken op kolen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:40 schreef Zith het volgende:
Als rusland nog iets met zijn gas wilt dan zal het leidingen moeten aanleggen van de kaukasus naar china (een slordige tienduizend kilometer) en dan zal het China's bitch worden ipv europa's bitch.
Om aan de vraag van nu te voldoen ja. Maar de vraag wordt later gigantisch. Diegene die de brandstof van de toekomst op zijn handelsbalans heeft staan wordt de nieuwe wereldmacht. En daar is Rusland nu naar onderweg. Straks is het geen petrodollar meer maar een electrolyseroebel. Die gaspijpleidingen kunnen vast ook wel waterstof aan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Bedoel je 'zwaar water' als brandstof voor kernfusie? Daarvoor is er ruim voldoende water.
Bron?quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:39 schreef Woestijnvos het volgende:
Rusland heeft de Dollar al laten vallen voor de olie.
Ben benieuwd welke landen afhankelijk zijn van Russisch gas.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:40 schreef Zith het volgende:
[..]
En daar staat niet 'harder dan'.
Van wie kunnen wij energie krijgen?
Zon/wind/scandinavie/noord-afrika/midden-oosten.
Waar lopen alle gasleidingen van rusland naartoe? Europa.
Als rusland nog iets met zijn gas wilt dan zal het leidingen moeten aanleggen van de kaukasus naar china (een slordige tienduizend kilometer) en dan zal het China's bitch worden ipv europa's bitch.
Rusland is 2% van de wereldeconomie. Die doen niets tegen de EU of VS op economisch gebied.
Wat is de brandstof van de toekomst dan? Een wereldmacht zijn betekent niet alleen veel natuurlijke bronnen hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Om aan de vraag van nu te voldoen ja. Maar de vraag wordt later gigantisch. Diegene die de brandstof van de toekomst op zijn handelsbalans heeft staan wordt de nieuwe wereldmacht. En daar gaat Rusland naar toe.
Waterstof, hydrazine, deuterium etc.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:45 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Wat is de brandstof van de toekomst dan? Een wereldmacht zijn betekent niet alleen veel natuurlijke bronnen hebben.
Headlines van de laatste dagen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:40 schreef Zith het volgende:
[..]
En daar staat niet 'harder dan'.
Van wie kunnen wij energie krijgen?
Zon/wind/scandinavie/noord-afrika/midden-oosten.
Waar lopen alle gasleidingen van rusland naartoe? Europa.
Rusland is 2% van de wereldeconomie. Die doen niets tegen de EU of VS op economisch gebied.
Alleen landen in Europa en niet allemaal. De EU is voor 25% afhankelijk van russisch gas. Dus als we wat bezuinigen op het gebruik (beter isoleren), voortgaan met het gebruikt van allernatieve energie bronnen zoals zonnepanelen plaatsen op daken, en wat extra importeren uit Algerije, Nigeria en Libie, dan valt het wel mee. Rusland moet oppassen, anders raken ze de Europese markt helemaal kwijt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke landen afhankelijk zijn van Russisch gas.
Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Alleen landen in Europa en niet allemaal. De EU is voor 25% afhankelijk van russisch gas. Dus als we wat bezuinigen op het gebruik (beter isoleren), voortgaan met het gebruikt van allernatieve energie bronnen zoals zonnepanelen plaatsen op daken, en wat extra importeren uit Algerije, Nigeria en Libie, dan valt het wel mee. Rusland moet oppassen, anders raken ze de Europese markt helemaal kwijt.
Ja. Als je een eeuw geleden gezegd had dat Qatar of Brunei een van de rijkste landen ter wereld zou worden, had men je ook doorverwezen naar een psychiater.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En daarvoor heb je veel water nodig? TRU is de andere kant uit.
Is de Krim nu ineen het internationale centrum voor duurzame energie? 'Voice of Russia' lijk mij een beetje door te slaan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
China Prepares Massive Investments in Crimea
Ten eerste de bron is nogal BNW en ten tweede dan klopt je stelling nog steeds niet. Jij zei dat Rusland het bij alle olie deals zou doen niet alleen bij China.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:52 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://beurz.com/de-aanval-op-de-petrodollar-is-ingezet/
Je verhaal maakt wetenschappelijk geen geloofwaardige indruk. Waterstof is geen primaire energie bron. Kernfusie is nog niet in zicht, maar zwaar water kan prima uit uit zee water worden gewonnen. Zoet water is alleen van belang voor landbouw en drinkwater (en is ook niet goed verdeeld, maar hier giet het overigens weer).quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:54 schreef ATan het volgende:
[..]
Ja. Als je een eeuw geleden gezegd had dat Qatar of Brunei een van de rijkste landen ter wereld zou worden, had men je ook doorverwezen naar een psychiater.
Alleen met zout water gaat het wat lastig.
Maar op deze tijdschaal hebben Putin en vrienden nog wel even de tijd om de Zwarte Zee rond te gaan.
Zie je die Zee van Azov? Of moet ik straks zeggen 'Meer van Azov'?quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is de Krim nu ineen het internationale centrum voor duurzame energie? 'Voice of Russia' lijk mij een beetje door te slaan.
Het kan best dat Rusland er een zoet water meer van wil maken, als drinkwater voorziening voor de regio (en eventueel irrigatie).quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:01 schreef ATan het volgende:
[..]
Zie je die Zee van Azov? Of moet ik straks zeggen 'Meer van Azov'?
Het gaat echt alleen om de stijgende vraag in de toekomst en het uitputten van andere bronnen. Water is het basisprodukt. Voor procesverwerking en fabricage van voedsel is ook absurd veel zoet water nodig. En de wereldbevolking neemt toe. Zal ik eens opzoeken hoeveel water er nodig is voor een flesje frisdrank.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je verhaal maakt wetenschappelijk geen geloofwaardige indruk. Waterstof is geen primaire energie bron. Kernfusie is nog niet in zicht, maar zwaar water kan prima uit uit zee water worden gewonnen. Zoet water is alleen van belang voor landbouw en drinkwater (en is ook niet goed verdeeld, maar hier giet het overigens weer).
Om sancties op te leggen, moet je alternatieven hebben voor je bronnen en dat heeft de EU/NL niet echt. En zij hebben nog altijd Afrika en Azie waar ze mee kunnen handelen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wie zegt stoppen? Het is een straf.
Het heet niet voor niets sanctie.
[..]
Niet bepaald.
Inderdaad, de Westerse dominantie is op alle vlakken tanende. Dat zie je op alle fronten en landen beginnen daarom ook steeds vaker schijt te hebben aan het Westen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef rakotto het volgende:
[..]
Om sancties op te leggen, moet je alternatieven hebben voor je bronnen en dat heeft de EU/NL niet echt. En zij hebben nog altijd Afrika en Azie waar ze mee kunnen handelen.
Nee, al het kapitaal komt uit het Westen en dat ondervinden die "opkomende" landen nu heel goed nu het kapitaal weer terugstroomt. Brazilië ligt al op apegapen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? Andere landen als China en Brazilië komen steeds meer op
Het is overal aan te merken. De export van Afrikaanse landen naar China, Brazilië en Rusland is enorm gegroeid. Europa doet er steeds minder toe voor de buitenwereld. Andersom zijn de investeringen van steeds groter orde.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? Andere landen als China en Brazilië komen steeds meer op
Nee, dat was al na de sancties.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:25 schreef JimmyJames het volgende:
Growth Outlook, 2014 (IMF)
US 2.8%
Eurozone 1.2%
UK 2.9%
Japan 1.4%
Brazil 1.8%
Russia 1.3% (inmiddels fors naar beneden bijgesteld, denk ik?)
India 5.4%
China 7.5%
Net als Westerse landen hun kapitaal uit de Golf halen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:24 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, al het kapitaal komt uit het Westen en dat ondervinden die "opkomende" landen nu heel goed nu het kapitaal weer terugstroomt. Brazilië ligt al op apegapen.
Welk toenemende nationalisme? Ik zie dat niet. De enige reden dat er nationalistische partijen in de EU opkomen is vanwege de haat tegen de EU.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:30 schreef deelnemer het volgende:
Het denken in termen van machtsstrijd en dominantie leidt altijd tot ellende. Het toenemende nationalisme is gevaarlijk. Mensen gaan zich nature gemakkelijk op in en te buiten aan deze sentimenten. Het kan gemakkelijk leiden tot een nieuwe eeuw van oorlogen. Daar krijg je spijt van.
http://voiceofrussia.com/(...)he-petrodollar-2335/quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ten eerste de bron is nogal BNW en ten tweede dan klopt je stelling nog steeds niet. Jij zei dat Rusland het bij alle olie deals zou doen niet alleen bij China.
Pure speculatie, jij presenteert het als feit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:34 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://voiceofrussia.com/(...)he-petrodollar-2335/
Feit is dat Rusland de VS kan doen instorten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Pure speculatie, jij presenteert het als feit.
Jep, De afstand is 2x groter, alle infrastructuur moet nog gelegd worden en er is natuurlijk een reden dat deze leidingen naar Europa gingen en niet China.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Headlines van de laatste dagen:
Russia, India Planning $30 Billion Oil Pipeline Through Xinjiang
Ukraine crisis seen speeding Gazprom deal with China
Russia waives North Korea debt for gas pipeline development
China Prepares Massive Investments in Crimea
Ik wel. Kijk maar naar de ruzie rond die eilanden die Japan en China elkaar betwisten. Rond de Chinese Zuidzee nemen de spanningen toe. Je ziet ook veel revival van traditionele cultuur en muziek. In de commentaren op YouTube betwisten mensen elkaar over wat bij wie hoort (dit is Iraans, nee Koerdisch, nee Armeens, nee Turks ....). In Turkije neemt het nationalisme ook toe. In Birma zoekt men de eigen cultuur in het boeddhisme en treitert men de moslims eruit. Kijk naar het Hindoe fundamentalisme in India en hoe moeilijk zijn kunnen accepteren dat de oorsprong van de Veda's mogelijk buiten India ligt. Ook de russen zijn bezig hun eigenheid te benadrukken en omarmen weer het orthodoxe christelijke geloof.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welk toenemende nationalisme? Ik zie dat niet. De enige reden dat er nationalistische partijen in de EU opkomen is vanwege de haat tegen de EU.
Nee, dat geloof ik niet. En als het waar is zou de hele wereld instorten gezien de belangrijkheid van de Amerikaanse economie. Inclusief Rusland. Oftewel het gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:42 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Feit is dat Rusland de VS kan doen instorten.
Zodra Putin en zijn vrienden geen bank meer nodig hebben zal het hen niet uitmaken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. En als het waar is zou de hele wereld instorten gezien de belangrijkheid van de Amerikaanse economie. Inclusief Rusland. Oftewel het gaat niet gebeuren.
quote:'Oekraïne gaat decentraliseren'
Oekraïne gaat regionale regeringen meer macht geven en de regering decentraliseren.
Dat kondigde de Oekraïense plaatsvervangende minister van Buitenlandse Zaken, Danilo Loebkivski, vrijdag aan bij de VN in New York.
''We willen het doen zoals andere landen dat ook hebben gedaan. In de regio's zelf zal worden besloten welke straten worden aangelegd en waar geld wordt geïnvesteerd'', zei hij.
Minderheden zullen volgens de bewindsman meer zeggenschap krijgen. De burgers krijgen meer te zeggen en niemand zal worden onderdrukt, aldus de minister.
Dat er wat meer spanningen zijn tussen Japan en China komt omdat het Chinese leger steeds groter wordt. In de tijd van Mao waren ze natuurlijk ook al boos om die eilandjes.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik wel. Kijk maar naar de ruzie rond die eiland die Japen en China elkaar betwisten. Rond de Chinese Zuidzee nemen de spanningen toe. Je ziet ook veel revival van traditionele cultuur en muziek. In de commentaren op YouTube betwisten mensen elkaar over wat bij wie hoort (dit is Iraans, nee koersisch, neer armebisch, nee turks ....). In Turkije neem het nationalisme toe. In Birma zoekt men de eigen cultuur in het boeddhisme en treitert men de moslims eruit. Kijk naar het Hindoe fundamentalisme in India en hoe moeilijk zijn kunnen accepteren dat de oorsprong van de Veda's mogelijk buiten India ligt. Ook de russen zijn bezig hun eigenheid te benadrukken en omarmen weer het orthodoxe christelijke geloof.
Misschien vlieg jouw huis zo wel in de brand terwijl je buurman zijn auto opblaast.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kan jij in de toekomst kijken dan?
Poetin heeft een stevige machtsbasis in Rusland, voordat hij weg gaat moet er heel wat gebeuren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Misschien vlieg jouw huis zo wel in de brand terwijl je buurman zijn auto opblaast.
Nee, maar je kan wel realistisch kijken. Rusland heeft alleen zichzelf er mee, dan is het dag dag Poetin.
Dat de Russische economie totaal instort noem ik heel wat.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Poetin heeft een stevige machtsbasis in Rusland, voordat hij weg gaat moet er heel wat gebeuren.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 22:42:51#BREAKING Terrorist leader in #Sloviansk tells German tabloid @BILD, @OSCE observers are no #hostages, but #prisoners_of_war @MiddleEast_BRK reageer retweet
The peoples mayor...tsss... Volgens mij kunnen alleen reguliere troepen andere reguliere troepen POW maken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 22:42:51#BREAKING Terrorist leader in #Sloviansk tells German tabloid @BILD, @OSCE observers are no #hostages, but #prisoners_of_war @MiddleEast_BRK reageer retweet
http://www.thedailybeast.(...)ith-white-house.htmlquote:Exclusive: Putin Halts All Talks With White House
As new U.S. sanctions against Russia loom, the Kremlin has shut down—at least for now—intensive high level communications between top U.S. and Russian officials.
Since the invasion of Crimea, President Vladimir Putin and President Barack Obama have had regular phone calls in an often half-hearted attempt to deescalate the ongoing crisis inside Ukraine. But as the U.S. and EU prepare to unveil new sanctions against Russia, Putin has decided the interactions should stop. The Kremlin has ended high-level contact with the Obama administration, according to diplomatic officials and sources close to the Russian leadership. The move signals an end to the diplomacy, for now.“Putin will not talk to Obama under pressure,” said Igor Yurgens, Chairman of the Institute for Contemporary Development, a prominent Moscow think tank, and a close associate of Russian Prime Minister Dmitry Medvedev. “It does not mean forever.”
Obama and Putin last spoke over the phone on April 14, a call that the White House said was initiated at Moscow’s request. Obama urged Putin in the call to end Kremlin support for armed, pro-Russian activists creating unrest in eastern Ukraine. Obama also warned that the U.S. would impose more “costs” on Russia if Putin continued his current course. According to the Kremlin’s readout of the call, Putin denied Russian interference in eastern Ukraine and said “that such speculations are based on inaccurate information.”
Obama and Putin have spoken to each other about Ukraine regularly over the past weeks, including calls on March 28, March 16, and March 6. But that these calls are now on hold for the indefinite future, due to their lack of progress and frustration on both sides.
On Friday, Kerry warned that new round of American financial assaults on Russia were on the way. “We are putting in more sanctions, they will probably come Monday at the latest,” he said in a private meeting in Washington, according to an attendee. Russian businesses and individuals close to Putin would be on the sanctions list, he added.
Diplomatic sources close to the process confirmed that Putin is not interested in speaking with Obama again in the current environment. The two leaders might talk again in the future but neither side is reaching out for direct interaction, as they had been doing since the Ukraine crisis began. The failure of the agreement struck last week in Geneva between the contact group of the U.S., EU, Russia, and Ukraine has made further direct Washington-Moscow interactions moot.Other top U.S. officials are also now out of direct contact with their Russian interlocutors. Defense Secretary Chuck Hagel is also getting the cold shoulder from his Russian counterpart Sergey Shoygu. Pentagon officials have reached out to Russia on Mr. Hagel’s behalf within the past 24 hours but have not gotten any response, according to Pentagon Spokesman Army Col. Steve Warren.
That leaves the channel between Secretary of State John Kerry and Russian Foreign Minister Sergei Lavrov as the only semi-functioning high-level diplomatic channel between Washington and Moscow. But even that often-frosty relationship has further chilled as the two sides hurled insults and accusations this week.
After speaking over the phone Monday and then again Tuesday about the now defunct Geneva agreement on Ukraine, Kerry and Lavrov are now conducting diplomacy through the press—and leveling harsh and undiplomatic charges against one another.
Kerry appeared at the State Department press room Thursday afternoon to declare publicly that Russia was not keeping its word.
“For seven days, Russia has refused to take a single concrete step in the right direction,” Kerry scolded. “Not a single Russian official, not one, has publicly gone on television in Ukraine and called on the separatists to support the Geneva agreement, to support the stand-down, to give up their weapons, and get out of the Ukrainian buildings. They have not called on them to engage in that activity. “
Kerry also lashed out at Russia Today, the Kremlin-sponsored television network, which Kerry said spends all its time “to propagandize and to distort what is happening or not happening in Ukraine.”
“Instead, in plain sight, Russia continues to fund, coordinate, and fuel a heavily armed separatist movement in Donetsk,” Kerry accused.
Lavrov publicly responded, “The U.S. is trying to pervert everything that is going on in Ukraine.”
On Friday, Kerry summed up his recent interactions with his Russian counterpart, “I’ve had 6 conversations with Lavrov in the last few weeks. The last one was Kafka-esque... It was bizarre.”
Sarcasm? Die gast van die site is goed koekoek...quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:15 schreef Montagui het volgende:
No worries:
http://www.turnerradionetwork.com/news/449-pat
Vandaar dat Hagel ook geen gehoor krijgt. Niet goed dit...quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.thedailybeast.(...)ith-white-house.html
Ach, die Russen die bluffen maar, denk je écht dat om Oekraïne een oorlog uitbreekt, ja hoogstens tussen Rusland en Oekraïne. Maar de EU, VS en of de NAVO gaan hun handen er echt niet aan branden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Vandaar dat Hagel ook geen gehoor krijgt. Niet goed dit...
Dit dusquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ach, die Russen die bluffen maar, denk je écht dat om Oekraïne een oorlog uitbreekt, ja hoogstens tussen Rusland en Oekraïne. Maar de EU, VS en of de NAVO gaan hun handen er echt niet aan branden.
http://www.wbap.com/commo(...)EFEFDADE6840A&mode=2quote:Meanwhile, the Russian Foreign Ministry said Lavrov hasn't been able to get Kerry on the phone this week, saying scheduled calls didn't happen for reasons "outside Moscow's control."
Nee dat denk ik ook niet..maar zo stilletjes aan moet je diep zoeken in de koudste delen van de koude oorlog om paralellen tegen te komen...quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ach, die Russen die bluffen maar, denk je écht dat om Oekraïne een oorlog uitbreekt, ja hoogstens tussen Rusland en Oekraïne. Maar de EU, VS en of de NAVO gaan hun handen er echt niet aan branden.
Godsamme, daarvoor moest je naar een lokaal Texaans station? Heb je gegoogled of de Amerikanen de Russen ook laten zitten of wat?quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:30 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://www.wbap.com/commo(...)EFEFDADE6840A&mode=2
Hey, nieuwsbericht van het laatste uur, that's all.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Godsamme, daarvoor moest je naar een lokaal Texaans station? Heb je gegoogled of de Amerikanen de Russen ook laten zitten of wat?
Azerbaijani press agency...quote:Russia denies Pentagon chief tries to get through by phone
The Russian Defense Ministry has always been ready for "objective and constructive conversations" with its U.S. partners, Konashenkov said, adding such exchanges would be especially useful for the sooner end of the turmoil in Ukraine.
"Direct dialogue between defense ministers of Russia and the United States is always better than the exchange of statements through the mass media," Interfax news agency quoted the spokesman as saying.
Earlier in the day, the Moscow Times daily, citing Reuters, said Hagel had voiced concern about reports of military activities along the Russian-Ukrainian border and said he was trying to arrange a call with Shoigu.
Konashenkov noted that the procedure of booking phone talks between defense ministries of the two countries had long been established.
On Thursday, the Russian Foreign Ministry confirmed that phone talks planned for that day between Foreign Minister Sergei Lavrov and U.S. Secretary of State John Kerry had not taken place "for reasons that did not depend on Moscow."
Ik denk naar Polen. Die hebben om nog eens 10.000 militairen gevraagd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Koek-koek of niet de Amerikanen gaan mobiliseren. Grote vraag waar ze heen gaan, Putin's maatje Assad in Syrië aanpakken(?) na de oproep van Ban Ki Moon lijkt me naast de grens Polen aansterken niet uitgesloten.
Het Russisch leger kan in een dag of 3 in Warschau staan, ik ben eerder verbaasd dat het zo lang duurt voor de Amerikanen in actie komen en hun plek aan de onderhandelingstafel versterken.
quote:'Russische toestellen in luchtruim Oekraïne'
Russische vliegtuigen zijn de afgelopen 24 uur diverse malen het luchtruim van Oekraïne binnengevlogen.
Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie vrijdag verklaard.
Waar en wanneer dat precies is gebeurd, is niet duidelijk. Het Russische leger is sinds donderdag bezig met een grote oefening bij de grens met Oekraïne.
Kijk, ze verliezen zich in hun eigen spelletjes.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.thedailybeast.(...)ith-white-house.html
Als het Russische leger Polen binnenvalt heb je WO3. En gezien de staat van de defensie in Europa denk ik dat er dan heel snel tactische kernwapens ingezet gaan worden...quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Koek-koek of niet de Amerikanen gaan mobiliseren. Grote vraag waar ze heen gaan, Putin's maatje Assad in Syrië aanpakken(?) na de oproep van Ban Ki Moon lijkt me naast de grens Polen aansterken niet uitgesloten.
Het Russisch leger kan in een dag of 3 in Warschau staan, ik ben eerder verbaasd dat het zo lang duurt voor de Amerikanen in actie komen en hun plek aan de onderhandelingstafel versterken.
Jongen toch, de reden dat Poetin publiekelijk zegt niet meer met het Witte Huis te willen praten zegt genoeg. Het onderonsje tussen de VS en Rusland begon iets te veel op te vallen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Er zal nooit een krachtmeting tussen Amerika en Rusland plaatsvinden, niet op militair gebied tenminste, want er bestaat geen winnaar of verliezer. In dat geval zijn er louter verliezers.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:43 schreef poemojn het volgende:
Dat het voor hen niet om Oekraïne zal draaien betekent nog niet dat Oekraïne niet gebruikt kan worden als terrein voor een krachtmeting.
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 01:55:20#Ukraine: #Russia's Gazprom issues May 7 ultimatum over gas supplies - http://t.co/jqo7s8csqH http://t.co/SIscGkneVa @BlogsofWar | EMPR News reageer retweet
ik denk inderdaad dat Putin zich gaat verslikken in de veerkracht van Oekrainequote:Op zaterdag 26 april 2014 02:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 01:55:20#Ukraine: #Russia's Gazprom issues May 7 ultimatum over gas supplies - http://t.co/jqo7s8csqH http://t.co/SIscGkneVa @BlogsofWar | EMPR News reageer retweet
Russia will lose, Ukraine's former PM Yulia Tymoshenko tells Vladimir Putin video
http://www.theguardian.co(...)vladimir-putin-video
Yulia![]()
quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:47 schreef remlof het volgende:
En gezien de staat van de defensie in Europa denk ik dat er dan heel snel tactische kernwapens ingezet gaan worden...
Dat dachten we een tijdje geleden ook van de Krimquote:Op zaterdag 26 april 2014 06:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]Er is geen enkele reden om Polen binnen te vallen.
Nee, die zijn er wel. Namelijk dat de bevolking het op de Krim wil en het geen NAVO land is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 07:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat dachten we een tijdje geleden ook van de Krim
Al kan ik me niet voorstellen dat Putin zo dom is maar volgens mij moet je nu even niets meer uitsluiten
Zijn reden is het herstellen van de traditionele Russische invloedssfeer en het creëren van een strategische buffer tussen Rusland en het westen. Nu zie ik dit alleen niet gebeuren. Bijna alle ex oostblok landen zitten niet meer op Russische overheersing te wachten. Zijn allemaal lid van de Navo en de Navo schopt Ruslands kont als ze dat zouden willen. Ik denk niet dat Poetin z'n risico durft te nemen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 07:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, die zijn er wel. Namelijk dat de bevolking het op de Krim wil en het geen NAVO land is.
Het is volstrekt onrealistisch en alleen interessant voor de NAVO propaganda bazen die mensen bang willen maken. Poetin gaat ten eerst nooit een NAVO land binnenvallen, hij heeft ook geen reden om dat te doen en de bevolking van Polen wil het niet.
De acties van het Oekrainse leger.quote:G7 leaders agree to swift new sanctions on Russia over Ukraine
(Reuters) - The leaders of the Group of Seven major economies agreed on Saturday to swiftly impose further sanctions on Russia over the Ukraine crisis, and the United States could unveil its new punitive measures as early as Monday, officials said.
"We believe that these sanctions will have a significant impact," U.S. Deputy National Security Advisor for Strategic Communication Ben Rhodes said on Saturday.
De taal wordt steeds meer militair.quote:Fourth pro-Russian roadblock cleared near Sloviansk
Ukraine’s Security Service (SBU) reports that a fourth illegal roadblock manned by Kremlin-backed militants has been eliminated in the span of two days along a road that leads into the hostile and restive city of Sloviansk in northern Donetsk Oblast.
The latest pro-Russian roadblock to be cleared is on the Izium-Sloviansk route, the SBU’s Counterterrorism Center states.
“Specially-designated forces of the Interior Ministry and SBU continue to conduct investigative operations, the positions of armed extremists have been fixated,” reads an April 25 SBU update of the multi-government task force operation.
Counterterrorist forces earlier on April 24 cleared three additional illegal roadblocks manned by pro-Russian militants situated on roads that lead into Sloviansk
Laat je niet zo opjutten. Beter is het om te de-escaleren.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
Beter is het de Russen preventief aan te vallen
dat zal men niet doen, omdat dat PR gewijs erg slecht zou uitkomen, bovendien is er dan al snel een conflict met kernwapens.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
Hè ja, dat is nog eens een goed idee zeg...quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
dat doen de westerse landen helemaal niet, eerste het opjutten van de opstand in Oekraine, daarna het steunen van de staatsgreep, om zo Oekraine richting NAVO te trekken zijn alles behalve deescalerend. Nu de samentrekking van NAVO troepen in Polen en de baltische staten , de Awacs die rondjes vliegt en de oefeningen, sancties, NAVO en de EU gooien juist olie op het vuur. De enige manier om dit te kunnen deescaleeren is door je helemaal niet te bemoeien met de Oekraine en gewoon de grens op slot te gooien. Dit is een Russische zaak, laat hen dit maar uitzoeken. Als ze een oorlog willen, daar, prima. Het is onze zaak niet!!quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:49 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Laat je niet zo opjutten. Beter is het om te de-escaleren.
quote:vr 25 apr 2014, 21:09
Poetin: internet is voor de helft porno
Sint-Petersburg - De Russische president Vladimir Poetin heeft een hekel aan het internet. Hij noemt het wereldwijde web volgens de Washington Post een 'CIA-project' dat 'voor de helft uit porno bestaat'.
Die uispraken deed hij op een media-evenement in Sint Petersburg.
Foto: AFP
Zelf zou de premier nooit gebruikmaken van het internet en hij zegt dan ook niet te begrijpen waarom de Russische bevolking er zelf zo gretig gebruik van maakt. Poetin doet er nog een schepje bovenop door te zeggen: "Vijftig procent van wat op internet staat is porno".
Toch lanceerde Poetin in 2012 zijn eigen webpagina, Website Vladimir Poetin, toen hij campagne voerde voor het terugwinnen van het presidentschap. Op de website zagen bezoekers foto's van Poetin tijdens het vissen, raften, het temmen van wilde dieren, hockeyen, autorijden en poseren in een judo-pak.
Goede zaak minder van die irritante russen op game serversquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin gaat binnenkort het internet afsluiten in Russia, of een intern internet creëren dat hij zelf kan controleren net als in Noord Korea
http://www.telegraaf.nl/b(...)_helft_porno___.html
[..]
Ja, in sommige games loopt het echt de spuigaten uitquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:12 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
Goede zaak minder van die irritante russen op game servers
http://www.focus.de/polit(...)tzen_id_3765869.htmltwitter:AmbroseEP twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 10:16:17Leaked NATO paper says Putin aims to retake whole #Ukraine, assembling paratroopers. Do we know authors yet? http://t.co/3c4FdzhouE reageer retweet
Een Oekrainse oorlog heeft grote effecten op de regio. Oekraine is nauwer verbonden met de Oost-Europese landen in de EU (en NAVO) dan met Nederland. Maar via-via hebben we ermee te maken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
dat doen de westerse landen helemaal niet, eerste het opjutten van de opstand in Oekraine, daarna het steunen van de staatsgreep, om zo Oekraine richting NAVO te trekken zijn alles behalve deescalerend. Nu de samentrekking van NAVO troepen in Polen en de baltische staten , de Awacs die rondjes vliegt en de oefeningen, sancties, NAVO en de EU gooien juist olie op het vuur. De enige manier om dit te kunnen deescaleeren is door je helemaal niet te bemoeien met de Oekraine en gewoon de grens op slot te gooien. Dit is een Russische zaak, laat hen dit maar uitzoeken. Als ze een oorlog willen, daar, prima. Het is onze zaak niet!!
De Oekraïne is natuurlijk wel 1 grote graanschuur hè.... Löss bodem.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ja, in sommige games loopt het echt de spuigaten uit![]()
![]()
![]()
on-topic:http://www.focus.de/polit(...)tzen_id_3765869.htmltwitter:AmbroseEP twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 10:16:17Leaked NATO paper says Putin aims to retake whole #Ukraine, assembling paratroopers. Do we know authors yet? http://t.co/3c4FdzhouE reageer retweet
Dat is jammer. Als iedereen op hetzelfde internet zit, kan de bevolking elkaar veel beter leren kennen. Dit is een manier om de wereldbevolking te splitsen in gescheiden sferen. Poetin is een conservatieve reactionaire autoritaire dwaas.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin gaat binnenkort het internet afsluiten in Russia, of een intern internet creëren dat hij zelf kan controleren net als in Noord Korea
http://www.telegraaf.nl/b(...)_helft_porno___.html
[..]
Dat was vroeger zo , nu niet hoor. kan het wel weer worden dat welquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Oekraïne is natuurlijk wel 1 grote graanschuur hè.... Löss bodem.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo , nu niet hoor. kan het wel weer worden dat wel
quote:Tarwe is het meest verbouwde gewas op aarde. 2000.000 vierkante kilometer meter is bebouwd met tarwe, 10% daarvan wordt gebruikt om zaad voor de volgende oogst te vormen, 90% wordt als voedsel en veevoer gebruikt.
Oekraine kan makkelijk 10 keer zoveel tarwe of mais produceren, net als vroegerquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.waterwereld.nu/tarwe.php
[..]
Zeker veel meer. Het is een belangrijk gebied mbt de wereldvoedsel productie.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine kan makkelijk 10 keer zoveel tarwe of mais produceren, net als vroeger
Ik neem aan dat die löss grond niet verdwenen is... de zwarte aarde noemde men die, wij hebben een beetje van die grond in Limburg liggen (middelbare school aardrijkskunde kennis).quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo , nu niet hoor. kan het wel weer worden dat wel
ja hongarije heeft dat ook, landen rond dr zwarte zeequote:Op zaterdag 26 april 2014 10:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die löss grond niet verdwenen is... de zwarte aarde noemde men die, wij hebben een beetje van die grond in Limburg liggen (middelbare school aardrijkskunde kennis).
onzin. In de tijd van de Sovietunie hadden we toch ook niets met Oekraine te maken. Laten we de Russen alsjeblieft gewoon hun gang gaan in hun eigen achtertuin. Zij zetten ook geen revoluties op in Mexico en Canada, dus laten wij ons verre houden van Oekraine. Sancties werken contraproductief en polariserend, dus dit is sowieso ook een fout middel. Je moet juist de banden met de Russen aanhalen om resultaten te bereiken. De Oekraine is voor ons van geen enkel belang. Ook al zou Oekraine weer Russisch , of Russisch georienteerd zijn. Dit geeft niets als we de banden met Moskou maar normaal houden dan kunnen we gewoon handel drijven.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een Oekrainse oorlog heeft grote effecten op de regio. Oekraine is nauwer verbonden met de Oost-Europese landen in de EU (en NAVO) dan met Nederland. Maar via-via hebben we ermee te maken.
Je kunt niet blijven doen alsof we nog in een tijd leven dat we postkoetsen rondreden en postduiven rondstuurden. De samenhang is veel groter geworden en alles in Europa is dichtbij.
en als ze ook de Baltische staten terug pakken?? Dat is ook hun achtertuinquote:Op zaterdag 26 april 2014 11:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
onzin. In de tijd van de Sovietunie hadden we toch ook niets met Oekraine te maken. Laten we de Russen alsjeblieft gewoon hun gang gaan in hun eigen achtertuin. Zij zetten ook geen revoluties op in Mexico en Canada, dus laten wij ons verre houden van Oekraine. Sancties werken contraproductief en polariserend, dus dit is sowieso ook een fout middel. Je moet juist de banden met de Russen aanhalen om resultaten te bereiken. De Oekraine is voor ons van geen enkel belang. Ook al zou Oekraine weer Russisch , of Russisch georienteerd zijn. Dit geeft niets als we de banden met Moskou maar normaal houden dan kunnen we gewoon handel drijven.
Zoals ik al eerder zei is het een grote fout geweest de baltische staten toe te laten tot de NAVO. Dit is inderdaad een veiligheidsrisico en mocht daar wat gebeuren zal de NAVO met de billen bloot moeten. Ik vraag me af in hoeverre men ook echt een oorlog aan durft te gaan hier. Ik denk het niet, destabiliserende acties waardoor zo'n land vrijwillig uit de NAVO stapt zijn wellicht wel mogelijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en als ze ook de Baltische staten terug pakken?? Dat is ook hun achtertuin
ik zeg de NAVO moet peacekeepers sturen
Dit is denken uit de tijd van de koude oorlog. Rusland doet alsof zij de baas zijn in Oekraine, alsof Oekraine nooit onafhankelijk geworden is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
onzin. In de tijd van de Sovietunie hadden we toch ook niets met Oekraine te maken. Laten we de Russen alsjeblieft gewoon hun gang gaan in hun eigen achtertuin. Zij zetten ook geen revoluties op in Mexico en Canada, dus laten wij ons verre houden van Oekraine. Sancties werken contraproductief en polariserend, dus dit is sowieso ook een fout middel. Je moet juist de banden met de Russen aanhalen om resultaten te bereiken. De Oekraine is voor ons van geen enkel belang. Ook al zou Oekraine weer Russisch , of Russisch georienteerd zijn. Dit geeft niets als we de banden met Moskou maar normaal houden dan kunnen we gewoon handel drijven.
De EU en de VS hebben met de MAIDAN staatsgreep het land binnen hun invloedssfeer trachten te trekken. De eerste daad van agressie kwam dus duidelijk vanuit het westen in deze crisis.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit is denken uit de tijd van de koude oorlog. Rusland doet alsof zij de baas zijn in Oekraine, alsof Oekraine nooit onafhankelijk geworden is.
Ik heb een hekel aan het egocentrische denken, dat deel uitmaakt van het marktmodel. Als wij maar handel kunnen drijven en daar voordeel bij hebben, mag verder iedereen doodvallen. Materieel voordeel is voor mij niet het enige argument.
quote:za 26 apr 2014, 11:15
Rusland zet zich in voor waarnemers Oekraïne
MOSKOU - Rusland zal er alles aan doen om te bereiken dat de acht militaire waarnemers die in Oekraïne worden gegijzeld, hun vrijheid terugkrijgen. Dat heeft Andrej Kelin, de Russische gezant bij de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE), zaterdag volgens het Russische persbureau ITAR-TASS gezegd.
Foto: REUTERS
„Wij denken dat deze mensen zo snel mogelijk moeten worden vrijgelaten. Rusland zal als lid van de OVSE alle mogelijke stappen zetten om dat te bereiken”, zei Kelin.
Aanvankelijk werd gedacht dat het om waarnemers van de OVSE ging, maar later bleek dat het militaire waarnemers zijn die op uitnodiging van de regering in Kiev in Oekraïne zijn en onder de vlag van de OVSE opereren.
Gewapende separatisten hielden in de Oost-Oekraïense stad Slovjansk de bus waarin zij zaten, tegen en namen hen mee.
Het zijn vier Duitsers, een Tsjech, een Deen, een Pool en een Zweed.
Dat kan best zo zijn. Ik heb ook niets op met machtsspel, ongeacht uit welk kamp het komt. Ik heb helemaal geen zin om zo te worden uitgespeeld tegen een vermeende tegenpartij. In neem aan, de mensen in Oekraine ook niet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De EU en de VS hebben met de MAIDAN staatsgreep het land binnen hun invloedssfeer te trekken. De eerste daad van agressie kwam dus duidelijk vanuit het westen in deze crisis.
Ik heb dit al vaak gezegd, maar ik doe het weer. Als Yanukovich niet een corrupte mongool was die miljarden achterover heeft gedrukt en de staatskas heeft leeggeroofd met zijn kliek dan had het land niet in deze situatie gezeten. De eerste vorm van 'agressie' was het gekloot van Yanukovich tegen zijn eigen volk, de tweede vorm van agressie was de bezetting van de Krim door Rusland en het invoeren van pro-Russische activisten.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De EU en de VS hebben met de MAIDAN staatsgreep het land binnen hun invloedssfeer trachten te trekken. De eerste daad van agressie kwam dus duidelijk vanuit het westen in deze crisis.
[ afbeelding ]
Welk gekloot tegen zijn eigen volk? Toen was er nog helemaal niks bekend over dat staatskas verhaal als het al waar is. De enige reden van de demonstraties waren het weigeren van het tekenen van het akkoord met de EU.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik heb dit al vaak gezegd, maar ik doe het weer. Als Yanukovich niet een corrupte mongool was die miljarden achterover heeft gedrukt en de staatskas heeft leeggeroofd met zijn kliek dan had het land niet in deze situatie gezeten. De eerste vorm van 'agressie' was het gekloot van Yanukovich tegen zijn eigen volk, de tweede vorm van agressie was de bezetting van de Krim door Rusland en het invoeren van pro-Russische activisten.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De EU en de VS hebben met de MAIDAN staatsgreep het land binnen hun invloedssfeer trachten te trekken. De eerste daad van agressie kwam dus duidelijk vanuit het westen in deze crisis.
[ afbeelding ]
Dat is onzin en dat weet je. Yanukovich had al gebedeld bij Putin om een lening, omdat het geld op was en die wilde in eerste instantie niets meer lenen. Toen heeft Yanukovich aangeklopt bij de EU en die wilden een deal sluiten als hij Tymoshenko vrij liet, omdat zij om politieke redenen opgesloten was.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welk gekloot tegen zijn eigen volk? Toen was er nog helemaal niks bekend over dat staatskas verhaal als het al waar is. De enige reden van de demonstraties waren het weigeren van het tekenen van het akkoord met de EU.
Oktober 2013quote:A delegation of European politicians was expected in Kiev on Tuesday in the latest attempt to cement a deal on Tymoshenko. Yanukovych is reluctant to grant a pardon to his arch rival, but may allow her to leave Ukraine to receive medical treatment in Germany.
Russia has repeatedly warned Ukraine that the consequences of aligning with Europe will be painful, but despite Moscow's harsh rhetoric, it seems the Kremlin is resigned to seeing Ukraine slip out of its orbit. The focus now is on proving to Kiev what a terrible mistake it has made.
"To say we are dreaming of having Ukraine in the Customs Union, especially with the behavioural patterns of the current Ukrainian leadership, is not quite true," said Zharikhin, insisting the EU deal will prove far more damaging to Ukraine itself than to Russia. "They are very unreliable partners."
Al eind 2011 was Oekraïne nagenoeg faillietquote:Ukraine currently owes Gazprom $7 billion in fines for failing to import an agreed-upon volume of natural gas in 2012; in February, Ukrainian President Viktor Yanukovych said that Kiev has no plans to pay the debt.
quote:Ukraine found itself on the brink of insolvency at the end of 2011 when it had to return the USD1.5bn debt to a Russian bank. However, the loan was rolled-over and increased to USD2bn with the maturity at early July, 2012. Ukraine will most probably be able to use existing resources to live through 2012 but the state finances are definitely on the wrong track.
Dat bevestigd toch niet je verhaal? Dat gebedel hoeft niet te betekenen dat hij de staatskas heeft leeggeroofd. Het kan ook gewoon dat hij daarvoor al leeggeroofd was of dat er gewoon te weinig inkomsten binnen kwamen..quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je. Yanukovich had al gebedeld bij Putin om een lening, omdat het geld op was en die wilde in eerste instantie niets meer lenen. Toen heeft Yanukovich aangeklopt bij de EU en die wilden een deal sluiten als hij Tymoshenko vrij liet, omdat zij om politieke redenen opgesloten was.
http://www.theguardian.co(...)aine-gazprom-gas-war
[..]
Oktober 2013
Nog voor de Maidan protesten begonnen waren, al vanaf het begin gaat het om twee dingen. Het feit dat Oekraïne failliet is/was en geld nodig had van of de EU of Rusland om in ieder geval het gas te kunnen betalen.
Idd, "who the hell they think they are" om het met de woorden van Farage te zeggen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kunnen die 2 niet even naar de Centraal Afrikaanse Republiek gaan, daar hebben ze ook binnenlandse issues.
Die gepeperde rekening hadden ze aan Tymoshenko te danken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je. Yanukovich had al gebedeld bij Putin om een lening, omdat het geld op was en die wilde in eerste instantie niets meer lenen. Toen heeft Yanukovich aangeklopt bij de EU en die wilden een deal sluiten als hij Tymoshenko vrij liet, omdat zij om politieke redenen opgesloten was.
http://www.theguardian.co(...)aine-gazprom-gas-war
[..]
Oktober 2013
Nog voor de Maidan protesten begonnen waren, al vanaf het begin gaat het om twee dingen. Het feit dat Oekraïne failliet is/was en geld nodig had van of de EU of Rusland om in ieder geval het gas te kunnen betalen.
Hier ook al in 2012, $7 miljard die Yanukovich niet wil betalen
http://rt.com/business/russia-ukraine-gas-reverse-163/
[..]
Tymoshenko was niet degene die in 2012 en 2013 illegaal Russisch gas aftapte van de leidingen die naar Europa gingen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:45 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die gepeperde rekening hadden ze aan Tymoshenko te danken.
De oorzaak van de demonstraties was zijn gefaalde overheid op alle fronten. Dat akkoord was de laatste druppel, omdat het weer een slechte beslissing was.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat bevestigd toch niet je verhaal? Dat gebedel hoeft niet te betekenen dat hij de staatskas heeft leeggeroofd. Het kan ook gewoon dat hij daarvoor al leeggeroofd was of dat er gewoon te weinig inkomsten binnen kwamen..
Je ontkracht niet mijn stelling, namelijk dat de oorzaak van de demonstraties het weigeren van het tekenen van het akkoord is? Waarom hij weigerde het akkoord te tekenen is weer een andere discussie.
Zij was wel degene die een contract afsloot waarin Oekraine veel meer betaalde dan de rest van Europa, en bovendien ook moest betalen voor gas dat niet afgenomen werd. Trouwens, de huidige regering is gas aan het invoeren vanuit het Westen, ook al is dat contract nog steeds geldig; ze zullen dus voor gas uit het Westen moeten betalen en voor gas dat ze niet afgenomen hebben van Gazprom.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:57 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tymoshenko was niet degene die in 2012 en 2013 illegaal Russisch gas aftapte van de leidingen die naar Europa gingen.
[..]
En hetzelfde kan niet gezegd worden van al de vorige presidenten en eerste ministers?quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:57 schreef Nintex het volgende:
[..]
De oorzaak van de demonstraties was zijn gefaalde overheid op alle fronten. Dat akkoord was de laatste druppel, omdat het weer een slechte beslissing was.
Ook grappig, de zoon van Yanukovich was voor zijn pa president werd $7 miljoen waard, zijn vermogen is tot en met 2013 gegroeid tot $510 miljoen dankzij allerlei contracten van de overheid. Hoezo, corrupt.
Dat kan ja, maar dat legitimeert dus de Maidan, omdat het volk genoeg had van het leegroven van de staatskas en de corrupte bende. Je leest ook vaak in interviews dat de Oekrainers ook niet allemaal blij zijn dat ze Yanukovich waarschijnlijk hebben ingeruild voor een andere oligarch of Tymoshenko. De EU en VS de schuld geven van de protesten en daarmee de invasie van Rusland op de Krim en in Oost Oekraïne goedkeuren, omdat 'de EU uit de achtertuin van Rusland moet blijven' is dus grote onzin.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En hetzelfde kan niet gezegd worden van al de vorige presidenten en eerste ministers?
De VS die 5 miljard dollar in de "democratisering" van Oekraine geïnvesteerd hebben, dat is geen inmenging?quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar dat legitimeert dus de Maidan, omdat het volk genoeg had van het leegroven van de staatskas en de corrupte bende. Je leest ook vaak in interviews dat de Oekrainers ook niet allemaal blij zijn dat ze Yanukovich waarschijnlijk hebben ingeruild voor een andere oligarch of Tymoshenko. De EU en VS de schuld geven van de protesten en daarmee de invasie van Rusland op de Krim en in Oost Oekraïne goedkeuren, omdat 'de EU uit de achtertuin van Rusland moet blijven' is dus grote onzin.
Laat de Russen lekker in Rusland blijven en wie daar zo graag wil wonen mag bij Putin in Moskou zijn paspoort ophalen en daar blijven. Roosevelt had aan het einde van WWII Oost-Europa cadeau gedaan aan de Russen. Vraag maar eens aan de Polen, Oost Duitsers etc. wanneer ze het 'beter' hadden, onder Russisch bewind vanuit Moskou of als onderdeel van de EU dan wel in de westerse invloedssferen. Putin's idee van een nieuw machtsblok in het Oosten is gekkenwerk.
Van Baalen en of Verhofstadt zijn twee ongevaarlijke clowns, van mij mogen Putin en Medvedev ook hier op de Dam hun zegje doen, maar dan wel zonder 50k troepen aan de grens. Waar is het invasieleger van Europa? Waar zijn de onruststokers? CIA agenten? Ik zie ze niet, de Russen zien ze wel, overal. Waarnemers, journalisten, kleine Oekraïense rechtse partijtjes, ja hoor allemaal in het complot tegen Rusland.
Nee, zoals ik in mijn eerdere posts al zei stuurt ieder land miljoenen of miljarden over de grens naar denkclubjes, organisaties en meer. Yanukovich won de verkiezingen met 4%(?), nogal logisch dat er 'ook' een goed gefinancierde en georganiseerde oppositie is. In Amerika draait de republikeinse partij ook gewoon door als de democraten de macht hebben en andersom. Het is in de meeste landen niet illegaal om je ideeën te uiten of geld in te zamelen voor je politieke groepering.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De VS die 5 miljard dollar in de "democratisering" van Oekraine geïnvesteerd hebben, dat is geen inmenging?
Wat ook apart is omdat oekraine ook de achtertuin van de EU is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar dat legitimeert dus de Maidan, omdat het volk genoeg had van het leegroven van de staatskas en de corrupte bende. Je leest ook vaak in interviews dat de Oekrainers ook niet allemaal blij zijn dat ze Yanukovich waarschijnlijk hebben ingeruild voor een andere oligarch of Tymoshenko. De EU en VS de schuld geven van de protesten en daarmee de invasie van Rusland op de Krim en in Oost Oekraïne goedkeuren, omdat 'de EU uit de achtertuin van Rusland moet blijven' is dus grote onzin.
Laat de Russen lekker in Rusland blijven en wie daar zo graag wil wonen mag bij Putin in Moskou zijn paspoort ophalen en daar blijven. Roosevelt had aan het einde van WWII Oost-Europa cadeau gedaan aan de Russen. Vraag maar eens aan de Polen, Oost Duitsers etc. wanneer ze het 'beter' hadden, onder Russisch bewind vanuit Moskou of als onderdeel van de EU dan wel in de westerse invloedssferen. Putin's idee van een nieuw machtsblok in het Oosten is gekkenwerk.
Van Baalen en of Verhofstadt zijn twee ongevaarlijke clowns, van mij mogen Putin en Medvedev ook hier op de Dam hun zegje doen, maar dan wel zonder 50k troepen aan de grens. Waar is het invasieleger van Europa? Waar zijn de onruststokers? CIA agenten? Ik zie ze niet, de Russen zien ze wel, overal. Waarnemers, journalisten, kleine Oekraïense rechtse partijtjes, ja hoor allemaal in het complot tegen Rusland.
Buitenlandse steun voor politieke partijen is in de meeste landen verboden. Ook in de VS.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, zoals ik in mijn eerdere posts al zei stuurt ieder land miljoenen of miljarden over de grens naar denkclubjes, organisaties en meer. Yanukovich won de verkiezingen met 4%(?), nogal logisch dat er 'ook' een goed gefinancierde en georganiseerde oppositie is. In Amerika draait de republikeinse partij ook gewoon door als de democraten de macht hebben en andersom. Het is in de meeste landen niet illegaal om je ideeën te uiten of geld in te zamelen voor je politieke groepering.
Als ze dat in Oekraïne zouden verbieden dan had er na 1990 al geen enkele Pro-Russiche partij meer geweest.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Buitenlandse steun voor politieke partijen is in de meeste landen verboden. Ook in de VS.
Dit dus...quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als ze dat in Oekraïne zouden verbieden dan had er na 1990 al geen enkele Pro-Russiche partij meer geweest.
Nee, dit is heel simpel. Putin heeft Yanukovich eerst onder de bus gegooid, omdat hij niet betrouwbaar meer was in de waan dat zijn regering het wel zou uitzingen en/of een ander pro-Russiche groep de macht kon pakken bij nieuwe verkiezingen. Toen hij merkte dat het volk een pro-EU geluid liet horen draaide hij 180 graden en waren de Russen en Oekraïners ineens weer historische broeders en de beste vrienden en de meer EU gezinde Oekraïners per staats TV officieel gay of fascistische Right Sector activisten Nazi's.
Verschil is wel dat het westen zonder militaire middelen Oekraine naar zich toe heeft proberen te trekken. Terwijl de Russen constant bedreigen, intimideren, gebieden annexeren en militair machtsvertoon inzetten om hun doelen te bereiken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke Nederlandse partij krijgt geld uit het buitenland?quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:13 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit dus...
En als buitenlandse steun voor politieke partijen verboden is dan heeft minstens een NL-se politieke partij een flink probleem...
Ik heb nog altijd meer respect voor putin dan welke westerse leider dan ook, hypocriet gedrag van de VS elke keer weer.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Verschil is wel dat het westen zonder militaire middelen Oekraine naar zich toe heeft proberen te trekken. Terwijl de Russen constant bedreigen, intimideren, gebieden annexeren en militair machtsvertoon inzetten om hun doelen te bereiken.
Zowel het westen als Rusland maken zich schuldig aan geopolitiek getouwtrek met Oekraine, maar dan kies ik nog altijd voor het westen als hopelijke winnaar in deze geopolitieke strijd.
Hoe sommigen hier de kant van Rusland kiezen, puur en alleen omdat het westen ook uit geopolitiek eigenbelang handelt, vind ik erg apart.
ik ben neutraal, maar zodra je kritiek hebt op het Westen ben je meteen pro-russisch hier.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Verschil is wel dat het westen zonder militaire middelen Oekraine naar zich toe heeft proberen te trekken. Terwijl de Russen constant bedreigen, intimideren, gebieden annexeren en militair machtsvertoon inzetten om hun doelen te bereiken.
Zowel het westen als Rusland maken zich schuldig aan geopolitiek getouwtrek met Oekraine, maar dan kies ik nog altijd voor het westen als hopelijke winnaar in deze geopolitieke strijd.
Hoe sommigen hier de kant van Rusland kiezen, puur en alleen omdat het westen ook uit geopolitiek eigenbelang handelt, vind ik erg apart.
de PVV natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Welke Nederlandse partij krijgt geld uit het buitenland?
De Maidan coup was niet legitiem.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
En over de CIA, je ziet ze misschien niet maar ze zijn er wel. Neem bijvoorbeeld de coup in Iran.quote:Overwegende dat de protesten begonnen als pro-EU-demonstraties, maar dat de nadruk daarvan is verlegd naar meer binnenlandse aangelegenheden en dat de protesten vanuit Kiev zijn overgewaaid naar andere steden; overwegende dat de demonstranten het aftreden van de regering en het organiseren van nieuwe parlements- en presidentsverkiezingen hebben geëist;
Min of meer dezelfde tactiek heeft de CIA uitgevoerd op alle plein revoluties de afgelopen jaren inclusief Maidan.quote:Shortly after Mossadegh's election, the CIA began to plan his overthrow. The goal of the coup was to elevate the strength of Shah Mohammad Reza Pahlavi and appoint a new prime minister -- Gen. Fazlollah Zahedi.
Before the coup, the agency -- along with the British Secret Intelligence Service -- helped foment anti-Mossadegh fervor using propaganda, according to CIA documents. "In Iran, CIA and SIS propaganda assets were to conduct an increasingly intensified effort through the press, handbills and the Tehran clergy in a campaign designed to weaken the Mossadeq government in any way possible," Wilber wrote.
On August 19, 1953, the coup swung into full effect as the CIA and British intelligence agency helped pull pro-Shah forces together and organized large protests against Mossadegh.
Maak dat de kat wijs, pro-EU was een onderdeel ervan, maar het is een gewoon een opstelsom van domme dingen die Yanukovich als president heeft en had gedaan.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:03 schreef wattel het volgende:
[..]
De Maidan coup was niet legitiem.
De demonstraties op Maidan waren niet tegen de corruptie, Het begon na maandenlange campagne als een pro-EU demonstratie.
http://www.europarl.europ(...)014-0221&language=NL
[..]
quote:Several developments - including police attacks on student protesters, severe new anti-protest laws, and the abduction and beating of opposition activists - caused the demonstrations to spread and intensify. For many people, they were less about Europe than about getting rid of a president who they believed was clinging to power and serving the interests of his own close circle and Moscow.
De coup in Iran, hallo dat was 1953. Voor het internet bestond en je het nieuws nog uit de krant haalde.quote:En over de CIA, je ziet ze misschien niet maar ze zijn er wel. Neem bijvoorbeeld de coup in Iran.
http://edition.cnn.com/20(...)1953-coup/?hpt=po_c2
Min of meer dezelfde tactiek heeft de CIA uitgevoerd op alle plein revoluties de afgelopen jaren inclusief Maidan.
De Amerikanen hebben 5 miljard geïnvesteerd, maar waaraan? Hadden de Maidan 'strijders' vuurwapens? Nope. Hebben ze folders gedrukt? Misschien hier en daar ambassadeurs/vertegenwoordigers in de arm genomen, contracten gesloten met Oekraïense bedrijven?quote:De Duitse media geven in deze video aan dat het onderzoek naar de Maidan snipers tegengewerkt wordt (de actie met de laserpointer is ook interessant).
Amerika heeft miljarden geïnvesteerd in de democratie van Oekraïne. Ze proberen de politiek daarmee te vormen naar een voor hun gunstig model, wat illegaal is.
Rusland heeft Krim geannexeerd, Amerika is bezig met een proxy annexatie van de rest van Oekraïne.
Hier nog een stukje Nuland over hun bijdrage aan de democratie van de Oekraïne.
(Wat doet die Chevron vlag trouwens op de achtergrond? Corporate states of Amerika?)
Vragen dat een land z'n schulden betaald is "onder de bus gooien"?quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als ze dat in Oekraïne zouden verbieden dan had er na 1990 al geen enkele Pro-Russiche partij meer geweest.
Nee, dit is heel simpel. Putin heeft Yanukovich eerst onder de bus gegooid, omdat hij niet betrouwbaar meer was in de waan dat zijn regering het wel zou uitzingen en/of een ander pro-Russiche groep de macht kon pakken bij nieuwe verkiezingen. Toen hij merkte dat het volk een pro-EU geluid liet horen draaide hij 180 graden en waren de Russen en Oekraïners ineens weer historische broeders en de beste vrienden en de meer EU gezinde Oekraïners per staats TV officieel gay of fascistische Right Sector activisten Nazi's.
Hier is het "mensen van Putin vs Nederlanders" maar in Rusland noem je het waarschijnlijk "dappere dissidenten vs. het onderdrukkende regime".quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
zin in deze discussie nu meer mensen van Poetin dan nederlanders
Welke sancties?quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vragen dat een land z'n schulden betaald is "onder de bus gooien"?
En Europa en de VS die met sancties dreigen als de overeenkomst met de EU niet getekend wordt is normaal?
Volk is boos? Oost-Oekrainen tellen niet mee?quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
En dan nog al stopt de VS een miljard of 5 in Oekraïne, dat veranderd de situatie niet. Volk is boos op Yanukovich, zet Yanukovich af. Liberale en andere politieke stromingen vormen daarop een nieuwe interim regering en schrijven nieuwe verkiezingen uit. Van een annexatie is geen sprake totdat Rusland de Krim annexeert, maar dat mag natuurlijk want de 'Amerikanen'.
http://www.kyivpost.com/c(...)-it-poll-336461.htmlquote:Poll: More Ukrainians disapprove of EuroMaidan protests than approve of it
About 45% of Ukrainians support the demonstrations in favor of Ukraine's closer relations with Europe, known as Euromaidan, while 48% do not support them and 7% are undecided, a poll of 2,600 respondents conducted in Ukraine on January 17-30 has shown.
http://www.thejakartapost(...)ing-russia-poll.htmlquote:Inhabitants in the east remain highly suspicious of Kiev's interim authorities, who took over from pro-Moscow president Viktor Yanukovych after his ouster in February following months of bloody protests.
Some 74 percent of respondents said they consider acting President Oleksandr Turchynov to be illegitimate, the poll said.
Maar Poetin niet voor jou. Integendeel zelfs, figuren zoals jij beschouwt Poetin als staatsgevaarlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:57 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd meer respect voor putin dan welke westerse leider dan ook, hypocriet gedrag van de VS elke keer weer.
Dat ben jij niet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:59 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
ik ben neutraal, maar zodra je kritiek hebt op het Westen ben je meteen pro-russisch hier.
Er staat nog een rekening open voor het uitmoorden van miljoenen Oekraïners.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vragen dat een land z'n schulden betaald is "onder de bus gooien"?
Ze blijven hier nog even rondhangen tot Putinnet gelanceerd is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
Ja want mensen die kritisch zijn, zijn natuurlijk geen Nederlanders.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
De sancties waar Yatseniuk sinds juni 2013 mee zwaaide (al heeft ie in 2012 al voor sancties gepleit). De sancties waarover ie met McCain sprak. Ik heb ze hier al genoeg gepost, ga ze weer niet opzoeken.quote:
https://www.kyivpost.com/(...)fficials-333127.htmlquote:"Today, the three of us addressed the U.S. Congress and the U.S. Senate and asked the U.S. assistant secretary of state, who came to our Independence Square, to convey our letter to U.S. President Barack Obama. This letter says that the Ukrainian people are struggling for their own democracy, and that we ask the American administration to take concrete steps to support our fight and our rights and impose sanctions against those who are fighting against their own people - the president's regime," Yatseniuk said during a pro-EU rally on Independence Square in the center of Kyiv on Thursday.
http://ecfr.eu/content/en(...)o_free_europe_wilsonquote:Yatsenyuk shifted from his plague-on-both-your-houses rhetoric and so-called "New Ukrainian Pragmatism" to something more like a new Ukrainian isolationism, suddenly repositioning himself as the Sinn Féin ("Ourselves Alone") candidate and lambasting the EU and everything non-Ukrainian. His campaign slogans - "Productive Village," "A Battle-Ready Army," and "New Industrialization" - suddenly sent a different message, one that also sounded more like "feed and support Russia."
Yatsenyuk has even toyed with the idea of announcing a Ukrainian-led Eastern European Union as a kind of club for all those disappointed with the EU within what he likes to call "Greater Europe" -- which would almost inevitably be a Trojan horse for Russia.
The new Russian team also tried to sell Yatsenyuk as Putin-lite, the new tough kid on the block. His campaign color became khaki green. But these messages were too Russian and didn't sell well in Ukraine.
Most Ukrainians would actually quite like to join the EU. Yatsenyuk's khaki-colored tough-talk was uncomfortably reminiscent of Michael Dukakis's ill-fated tank ride in 1988 and never sounded convincing coming out of the mouth of someone whose nickname is "Kinder Surpriz." Yatsenyuk even staged his own Dukakis moment, careering around on a combine harvester.
http://online.wsj.com/new(...)04579523154203200512quote:The observers—identified by the Defense Ministry in Berlin as three German soldiers, one German interpreter, and one soldier each from the Czech Republic, Poland, Sweden, and Denmark—had been inspecting the area around Slovyansk when they lost contact with German officials overseeing their mission.
The OSCE was attempting to resolve the situation. The 57-nation organization, which included Russia and Ukraine, has long served as a mediator in tense spots.
"It is, of course, very regrettable what's apparently happening there—a kidnapping," said Klaus Zillikens, the head of the OSCE's civilian mission in the regional capital of Donetsk. "I want to hope we will solve the problem soon, since this can have very wide-reaching consequences."
Before Friday, he said OSCE officials had no problems coming in and out of Slovyansk.
"I want to say people know us there," Mr. Zillikens said. "I want to hope that the more frequently one sees us in the regions the better our access becomes."
German Defense Minister Ursula von der Leyen said late Friday that the government was assessing its options.
"It is important that we now use all diplomatic channels to make sure this team is freed without delay and without harm," she said. "But we are currently in a situation where we are primarily collecting information and trying to find out what those who have detained the inspectors are demanding."
Zoek op wat het OSCE doet en je weet het. Waarom van die moeilijke vragen stellen?quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://online.wsj.com/new(...)04579523154203200512
Ik vraag me nog steeds af wat ze daar deden. Ze werden begeleid door 5 Oekrainse militairen, en het oekrains leger had voordien gezegd dat ze Slovyansk aan het isoleren waren zodat de opstandelingen geen hulp van buitenaf zouden kunnen krijgen. Maar datzelfde leger brengt buitenlandse observers naar Slovyansk?
Het zijn geen OSCE waarnemers, pipo, het zijn militaire waarnemers.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoek op wat het OSCE doet en je weet het. Waarom van die moeilijke vragen stellen?
quote:Before Friday, he said OSCE officials had no problems coming in and out of Slovyansk.
Dat hele artikel zegt wat anders pipo. Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen, hè.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het zijn geen OSCE waarnemers, pipo.
Zie de text, de OSCE waarnemers hebben toegang tot Slovyansk.
[..]
Ze hebben niets te maken met de OSCE missie in Ukraine. Mijn schuld niet dat de journalisten tegenwoordig onbekwaam zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat hele artikel zegt wat anders pipo. Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen, hè.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:39 schreef DeJori het volgende:
twitter:OSCE twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 19:35:391/4 Comms with military observers in Donetsk region lost.Team not OSCE monitors but sent by States under Vienna Doc on military transparency reageer retweet
twitter:OSCE twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 19:36:032/4 All members of the OSCE Special Monitoring Mission and OSCE/ODIHR election observers are safe and accounted for reageer retweet
twitter:OSCE twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 19:36:213/4 Military verification team - led by Germans – and composed of 8 members – 4 Germans, 1 Czech, 1 Danish, 1 Polish, 1 Swedish reageer retweet
twitter:OSCE twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 19:37:214/4 Military verification team sent following invitation from Ukraine under terms of Vienna Document 2011 reageer retweet
http://www.epravda.com.ua/news/2014/04/26/445253/quote:Ukraine blocked the flow of water in Russia annexed the Crimean peninsula on the Dnieper River through the North Crimean Canal.
Ukraine provides up to 85 % of the Crimea in fresh water through the channel connecting the main channel of the Dnieper peninsula , reports "UNIAN ".
Recall the North Crimean Canal was built in the years 1961-1971 , begins with Kakhovsky reservoir and comes to Kerch channel length 402.6 km, the maximum capacity of 300 cubic meters. m / sec.
As reported , according to Acting deputy head of the presidential administration Andriy Senchenko , currently Crimea instead to sign an agreement and pay it back by pumping water (about 1.5 million ), sells fence .
http://www.kyivpost.com/c(...)o-crimea-345155.htmlquote:Ukraine's Water Resources Agency denies the stoppage of the water supplies to Crimea through the North-Crimean channel. "North-Crimean channel works as usual, all irrigation systems are working," reads the statement on the agency's website.
According to the statement, despite Russia’s claims otherwise, it has not offered signing a contract to regulate water supplies to Crimea, and thus the peninsula currently uses the water without any legal permission.
“The channel does not run during the winter season. We turned on the water supplies on March 19, and the current Crimean customers' debt reached $0.14 million and it has not been settled yet," says the water agency's statement.
Ook namens mij dan maar. Kusje?quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:37 schreef meth1745 het volgende:
Maar goed, de "pipo" was onterecht, m'n excuses.
http://rt.com/news/154832-russian-agents-ukraine-lavrov/quote:‘Russian agents captured in Ukraine? Show them!’ – Lavrov
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has dismissed as “not serious” reports of Russian agents captured in Ukraine. He accused US politicians of distorting facts and wrongfully interpreting the Geneva agreement on de-escalation.
Lavrov lashed out at western politicians while speaking at a young diplomats’ forum in Moscow. The minister accused his counterparts in the EU and the US of making unsubstantiated statements.
"Kerry has many times mentioned that Ukrainian intelligence captured Russian agents,” Lavrov said. “So, show them to the people, have them on TV. Kerry says they don’t want to disclose the identities of those people who are engaged in the captures. This is not serious.”
Alsof andere wereldleiders respect hebben voor hun volk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:39 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar Poetin niet voor jou. Integendeel zelfs, figuren zoals jij beschouwt Poetin als staatsgevaarlijk.
Ja joh. Dat zegt dat de Russen Oekraine graag tillen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zij was wel degene die een contract afsloot waarin Oekraine veel meer betaalde dan de rest van Europa, en bovendien ook moest betalen voor gas dat niet afgenomen werd. Trouwens, de huidige regering is gas aan het invoeren vanuit het Westen, ook al is dat contract nog steeds geldig; ze zullen dus voor gas uit het Westen moeten betalen en voor gas dat ze niet afgenomen hebben van Gazprom.
quote:'Kiev sluit watervoorziening Krim af'
Oekraïne heeft de watervoorziening van het vasteland naar schiereiland de Krim afgesloten. Het belangrijkste kanaal op het schiereiland is daardoor zo goed als droog komen te staan.
Dat melden Oekraïense en Russische media zaterdag.
Het water dat door het kanaal hoort te lopen komt van de rivier de Dnipro. Oekraïne zou begin vorige week al zijn begonnen met stapsgewijze afbouw van de watertoevoer.
Het is niet duidelijk waarom de toevoer is stopgezet; volgens de autoriteiten op de Krim heeft het schiereiland een geldige overeenkomst met Oekraïne.
Drinkwater
Het tekort aan water kan voor problemen zorgen in de landbouw en de drinkwatervoorziening. 85 procent van het schiereiland is volgens de Russische autoriteiten op het schiereiland afhankelijk van het water uit het kanaal.
De Krim werd medio maart door Rusland ingelijfd. De Oekraïense interim-regering erkent de inname van het schiereiland niet.
Gasdoorvoer
De Russische minister Aleksandr Novak van Energie en Aleksei Miller van Gazprom hebben zaterdag met enkele gasafnemers om de tafel gezeten om te praten over de gasdoorvoer in Oekraïne. Rusland benadrukte dat het gas door Oekraïne zal blijven stromen, meldde persbureau Interfax.
Vertegenwoordigers van Bosnië en Herzegovina, Moldavië en Macedonië waren bij de gesprekken aanwezig.
De landen spraken hun zorgen uit over het mogelijk dichtdraaien van de gaskraan vanwege de schulden die Oekraïne bij Rusland heeft uitstaan. Zij vrezen dat Oekraïne de eigen ondergrondse gasvoorraden aanvult en de verplichtingen van doorvoer niet meer nakomt of de doorvoer afbouwt.
Het zegt ook dat Tymoshenko bereid was om Oekraine met een jarenlange schuld op te zadelen als het haar de verkiezingsoverwinning kon opleveren. Want gedurende het eerste jaar moest nauwelijks iets betaald worden. Ze had het normale contract geweigerd.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ja joh. Dat zegt dat de Russen Oekraine graag tillen.
Dat ze zich door Putin onder druk heeft laten zetten is mogelijk:quote:Firtash repeatedly said that he had advised President Yushchenko to wait out the Russians during the crisis. He said that he had told Yushchenko that Yushchenko could either accept the Russian's current offer or maintain a principled and patient policy. Yushchenko then asked Firtash "how long can Ukraine be patient? How long can Russia be patient?" A Criminal Agreement that will Bankrupt Ukraine --------------------------------------------- --- ¶8. (C) Firtash described the agreement ultimately signed by Tymoshenko as criminal and the "most stupid contract" in Ukraine's history. He said that it created many problems for Ukraine and that it would, in the end, bankrupt the country. He noted that Naftohaz was having difficulty collecting money and was surviving only because of its gas in storage and by stealing Firtash's gas. ¶9. (C) Firtash noted that industry in Ukraine was already feeling the consequences of the higher gas price. He provided an example from the chemicals sector and noted that Ukraine has lost its export market share as Russia can now export chemical products more cheaply than Ukraine. Ukrainian industries are even importing inputs, such as ammonia, from Russia rather than producing them, according to Firtash. ¶10. (C) Gazprom did everything right, Firtash concluded. It got a higher price out of Ukraine*higher even than the European price, Firtash argued, if the European price is calculated correctly*and transit fees did not increase.
http://www.cablegatesearch.net/cable.php?id=09KYIV427quote:Firtash's dislike for Prime Minister Tymoshenko was visible. He characterized the January agreement as the second time Tymoshenko worked for the Russians (the first being in 2005). He said that the Russians used Tymoshenko to pull them out of the corner they had backed themselves into when Putin impulsively ordered Gazprom to shut off the gas. The negotiations moved out of the Miller-Dubina channel to the Putin-Tymoshenko one. He argued that the eight-hour talks on January 18 between Tymoshenko, Putin, Viktor Medvedchuk, and the FSB then centered not on the price of gas between Russia and Ukraine but rather Tymoshenko's criminal past. He said that the Russians spoke to her not as the prime minister of Ukraine but rather as their agent. He described Tymoshenko's appearance at the press conference announcing the agreement as that of a corpse, as if she had found herself in a situation in which she did not know how to react. ¶17. (C) Firtash said that Tymoshenko and the Russian side were concerned that President Yushchenko would annul the contract and arrest Tymoshenko when she returned to Kyiv. He said he would have supported Tymoshenko's arrest because, in his view, signing the agreement was paramount to treason. If anyone else had signed such an agreement, "he would have already been hanging from the street lights." Once Tymoshenko realized that Yushchenko would not go after her, she returned to attacking the president.
Ukraine's Water Resources Agency ontkent het bericht (zie eerdere post NWS / Crisis in Oekraïne #80) . Het kanaal zou sinds 19 maart open zijn (is tijdens de wintermaanden altijd afgesloten), blijkbaar is het dus vooral voor irrigatie belangrijk, drinkwater zal geen probleem zijn neem ik aan.quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:37 schreef Glencairn het volgende:
Het afsluiten van het water vind ik dan ook weer redelijk schofterig van de Kiev. Schoon drinkwater is toch wel redelijk cruciaal...
Russische media !!!quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:37 schreef Glencairn het volgende:
Het afsluiten van het water vind ik dan ook weer redelijk schofterig van de Kiev. Schoon drinkwater is toch wel redelijk cruciaal...
Ze proberen de gas-politiek van Rusland te spiegelen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:37 schreef Glencairn het volgende:
Lekker gelijkwaardig ookquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze proberen de gas-politiek van Rusland te spiegelen.
twitter:BSpringnote twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 17:03:33Just out Ukraine MoD foto of Crimean water canal http://t.co/A0TCXaexZa reageer retweet
Dit dusquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:
Dat lijkt me een geldige reden voor een invasie...
Geldig op welke gronden? Of bedoel je een goed excuus voor een invasie?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:
quote:'Kiev moet militaire acties stoppen'
De interim-regering van Oekraïne moet stoppen met de militaire operaties in het oosten van het land.
Dat zei de Russische minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken zaterdag in een telefonisch onderhoud met zijn Amerikaanse ambtsgenoot John Kerry.
Lavrov zei dat er dringend maatregelen nodig zijn om de situatie in Oekraïne te de-escaleren.
Behalve de militaire operaties schrappen, moet Kiev volgens Lavrov ook gewelddadige acties van de rechts-extremistische Pravi Sektor tegengaan.
Dat zei Hitler ook steedsquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:
te paard met ontbloot bovenlijf natuurlijk!!quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat Poetin het slotgevecht ook op de Maidan zal moeten doen, zal toch bijzonder zijn als Poetin zelf naar de maidan komt om de overwinning op te eisen
Zodra de vergelijking weer als een tang op een varken slaat, maar zolang Poetin nog een hoop van de 'logica' blijft gebruiken die Hitler ook gebruikte is die vergelijking nog wel even terecht.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:53 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Wanneer stopt het vergelijken met hitler nou eens?
Nou ik vindt het te ver gaanquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zodra de vergelijking weer als een tang op een varken slaat, maar zolang Poetin nog een hoop van de 'logica' blijft gebruiken die Hitler ook gebruikte is die vergelijking nog wel even terecht.
Ze waren er onder de vlag van het OSCE, Rusland is daar lid van, lees je gvd in voor je post. Sowieso hoeft er vrij weinig gecoordineerd te worden met de Russen over wat er in Oekraine gebeurt, dat is namelijk een interne aangelegenheid.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als die "waarnemers" daar zomaar rondiepen in hun "vijandelijke" uniformen zonder dat dat behoorlijk is gecoördineerd met de Russen en de andere partijen in Oost Oekraine, is het logisch dat ze voor spionnen worden aangezien!!
. Op zijn best worden ze behandeld als krijgsgevangenen. Ik ben benieuwd of deze missie inderdaad legitiem was, anders hoeft men die mensen niet vrij te laten en kunnen ze later als wisselgeld worden gebruikt.
Ze spiegelen elkaar telkens. Rusland gebruikt heel veel internationaal recht, zoals artikel 51:quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:
Ze spiegelen de US in dit soort conflicten.quote:'There are relevant norms in the UN Charter, Art. 51 of the Charter, which speaks of self-defense, and which we, by the way, activated during the conflict in the Caucasus in 2008," he said on the air in the program 'Sunday Evening with Vladimir Solovyev.'
'So we have international legal grounds. There is the relevant decision of the Federation Council,' noted Churkin.
Ik heb wat anders gehoord, maar als het een legitieme missie is en het is gecoordineerd met alle partijen, zal men wel zn best doen om ze vrij te krijgen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ze waren er onder de vlag van het OSCE, Rusland is daar lid van, lees je gvd in voor je post. Sowieso hoeft er vrij weinig gecoordineerd te worden met de Russen over wat er in Oekraine gebeurt, dat is namelijk een interne aangelegenheid.
Je zit hier nu overigens wel publiekelijk de actie van ontvoering / wederrechtelijke vrijheidsberoving goed te praten, je moeder zal trots op je zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |