abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:33:04 #176
192592 SureD1
------------------------------
pi_139266945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ach, die Russen die bluffen maar, denk je écht dat om Oekraïne een oorlog uitbreekt, ja hoogstens tussen Rusland en Oekraïne. Maar de EU, VS en of de NAVO gaan hun handen er echt niet aan branden.
Nee dat denk ik ook niet..maar zo stilletjes aan moet je diep zoeken in de koudste delen van de koude oorlog om paralellen tegen te komen...

Ik denk wel dat het potentieel leidt tot een heel ander geopolitiek beeld dan wat we de afgelopen 20 jaar hebben gezien..weer veel meer polarisatie.
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:34:40 #177
192592 SureD1
------------------------------
pi_139267014
quote:
Godsamme, daarvoor moest je naar een lokaal Texaans station? Heb je gegoogled of de Amerikanen de Russen ook laten zitten of wat?
pi_139267045
Waarom komt er zoveel 'info' telkens uit van die maffe bronnen en zie ik het niet terug op bijvoorbeeld Reuters?
pi_139267738
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Godsamme, daarvoor moest je naar een lokaal Texaans station? Heb je gegoogled of de Amerikanen de Russen ook laten zitten of wat?
Hey, nieuwsbericht van het laatste uur, that's all.
pi_139267815
Koek-koek of niet de Amerikanen gaan mobiliseren. Grote vraag waar ze heen gaan, Putin's maatje Assad in Syrië aanpakken(?) na de oproep van Ban Ki Moon lijkt me naast de grens Polen aansterken niet uitgesloten.

Het Russisch leger kan in een dag of 3 in Warschau staan, ik ben eerder verbaasd dat het zo lang duurt voor de Amerikanen in actie komen en hun plek aan de onderhandelingstafel versterken.
pi_139267831
quote:
Russia denies Pentagon chief tries to get through by phone

The Russian Defense Ministry has always been ready for "objective and constructive conversations" with its U.S. partners, Konashenkov said, adding such exchanges would be especially useful for the sooner end of the turmoil in Ukraine.

"Direct dialogue between defense ministers of Russia and the United States is always better than the exchange of statements through the mass media," Interfax news agency quoted the spokesman as saying.

Earlier in the day, the Moscow Times daily, citing Reuters, said Hagel had voiced concern about reports of military activities along the Russian-Ukrainian border and said he was trying to arrange a call with Shoigu.

Konashenkov noted that the procedure of booking phone talks between defense ministries of the two countries had long been established.

On Thursday, the Russian Foreign Ministry confirmed that phone talks planned for that day between Foreign Minister Sergei Lavrov and U.S. Secretary of State John Kerry had not taken place "for reasons that did not depend on Moscow."
Azerbaijani press agency...
http://en.apa.az/xeber_ru(...)es_to_ge_210389.html
pi_139268108
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Koek-koek of niet de Amerikanen gaan mobiliseren. Grote vraag waar ze heen gaan, Putin's maatje Assad in Syrië aanpakken(?) na de oproep van Ban Ki Moon lijkt me naast de grens Polen aansterken niet uitgesloten.

Het Russisch leger kan in een dag of 3 in Warschau staan, ik ben eerder verbaasd dat het zo lang duurt voor de Amerikanen in actie komen en hun plek aan de onderhandelingstafel versterken.
Ik denk naar Polen. Die hebben om nog eens 10.000 militairen gevraagd.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:18:15 #183
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139268298
Al eerder voorbij gekomen, nu opgepakt door ANP:
quote:
'Russische toestellen in luchtruim Oekraïne'

Russische vliegtuigen zijn de afgelopen 24 uur diverse malen het luchtruim van Oekraïne binnengevlogen.

Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie vrijdag verklaard.

Waar en wanneer dat precies is gebeurd, is niet duidelijk. Het Russische leger is sinds donderdag bezig met een grote oefening bij de grens met Oekraïne.
Say what?
pi_139268897
Vraag me af hoe of waarom die militaire delegatie zo dicht in de buurt van Sloviansk kwam dat separatisten hen konden gijzelen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:42:48 #185
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139268946
quote:
Kijk, ze verliezen zich in hun eigen spelletjes.
The view from nowhere.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:47:41 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_139269084
quote:

Als het Russische leger Polen binnenvalt heb je WO3. En gezien de staat van de defensie in Europa denk ik dat er dan heel snel tactische kernwapens ingezet gaan worden...

Ik denk niet dat Putin dat zal riskeren.
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2014 @ 00:57:31 #187
230491 Zith
pls tip
pi_139269317
Denk dat de rapid response forces van NL / DE / FR snel genoeg bij polen kunnen komen. Met wat volgt is de Russische inval zo gestopt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_139270145
quote:

Jongen toch, de reden dat Poetin publiekelijk zegt niet meer met het Witte Huis te willen praten zegt genoeg. Het onderonsje tussen de VS en Rusland begon iets te veel op te vallen.

Obama en Poetin spraken uren aan de telefoon, niet zozeer over Oekraïne, maar zoiets van:
Obama: Nou Poetin, ik ga in de media zeggen dat ik deze sanctie X en Y tegen je ga ondernemen.
Poetin: Nah, doe Y maar niet, dat vinden we toch vervelend.
Obama: Ik snap het, nou dan sanctie Z maar, gewoon op papier natuurlijk hè
Poetin: Ja is prima, vind je het trouwens goed als we morgen wat vliegtuigen boven Oekraïne laten vliegen
Obama: Tuurlijk jongen, zolang het maar bij vliegen blijft, maar ik zal er voor de rest van de wereld wel een sanctie tegenover moeten stellen hè, sanctie B doen?
Poetin: Nee doe maar sanctie A.
Obama: Prima doen we dat, nou laters
Poetin: Ok dan, groetjes aan Michelle

De VS en Rusland hebben elkaar op elk gebied te veel nodig, dat hele Oekraïne-gedoe boeit Amerika geen reet, beetje stoer lullen over sancties, wat grootpraats hier en daar om hun imago ten opzichte van de rest van de wereld hoog te houden. Maar ze zullen geenszins een risico nemen voor Oekraïne.

Het pijnlijk van alles is dat Europa totaal niet weet wat ze moet doen, zoals altijd. Ze doen niets en durven niets zonder Amerika. Dus we staan langs de zijlijn toe te kijken en we worden zowel vanuit het westen als het oosten keihard uitgelachen vanwege onze besluiteloosheid en laffe handelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_139270186
Dat het voor hen niet om Oekraïne zal draaien betekent nog niet dat Oekraïne niet gebruikt kan worden als terrein voor een krachtmeting.
Ik zou ook wel willen dat Europa meer is dan een touwtrektouwtje. Maar een politieke eenheid trekt mij ook niet.
pi_139270217
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 01:43 schreef poemojn het volgende:
Dat het voor hen niet om Oekraïne zal draaien betekent nog niet dat Oekraïne niet gebruikt kan worden als terrein voor een krachtmeting.
Er zal nooit een krachtmeting tussen Amerika en Rusland plaatsvinden, niet op militair gebied tenminste, want er bestaat geen winnaar of verliezer. In dat geval zijn er louter verliezers.
Rusland weet dat ze zonder problemen Oekraïne kunnen inlijven, want Amerika zal dat laten gaan. Het optreden zal moeten komen van de EU, maar Poetin is slim genoeg om te weten dat Europa nooit iets durft en dus nooit kordaat zal optreden. Triest maar waar. De Tweede Wereldoorlog heeft ons niets geleerd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_139270345
Ik hoop dat Putin die controle over de situatie nog heeft. En als dat niet zo is, niet die schijn hoog probeert te houden ten koste van.
pi_139270445
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 01:55:20 #Ukraine: #Russia's Gazprom issues May 7 ultimatum over gas supplies - http://t.co/jqo7s8csqH http://t.co/SIscGkneVa @BlogsofWar | EMPR News reageer retweet

Russia will lose, Ukraine's former PM Yulia Tymoshenko tells Vladimir Putin video

http://www.theguardian.co(...)vladimir-putin-video

Yulia O+

[ Bericht 7% gewijzigd door SuicideErrorist op 26-04-2014 02:10:15 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 05:15:26 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_139271380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 02:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 01:55:20 #Ukraine: #Russia's Gazprom issues May 7 ultimatum over gas supplies - http://t.co/jqo7s8csqH http://t.co/SIscGkneVa @BlogsofWar | EMPR News reageer retweet

Russia will lose, Ukraine's former PM Yulia Tymoshenko tells Vladimir Putin video

http://www.theguardian.co(...)vladimir-putin-video

Yulia O+
ik denk inderdaad dat Putin zich gaat verslikken in de veerkracht van Oekraine
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 26 april 2014 @ 06:44:28 #194
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139271469
quote:

_O- Er is geen enkele reden om Polen binnen te vallen.
Anti-Turkije
  zaterdag 26 april 2014 @ 07:31:39 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139271614
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:47 schreef remlof het volgende:
En gezien de staat van de defensie in Europa denk ik dat er dan heel snel tactische kernwapens ingezet gaan worden...

:')
  zaterdag 26 april 2014 @ 07:32:49 #196
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_139271618
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 06:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

_O- Er is geen enkele reden om Polen binnen te vallen.
Dat dachten we een tijdje geleden ook van de Krim ;)

Al kan ik me niet voorstellen dat Putin zo dom is maar volgens mij moet je nu even niets meer uitsluiten :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_139271675
Er gaat helemaal niets gebeuren als Rusland binnenvalt. Helemaal niets. Althans, vanuit het Westen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 26 april 2014 @ 07:47:20 #198
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139271687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 07:32 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dat dachten we een tijdje geleden ook van de Krim ;)

Al kan ik me niet voorstellen dat Putin zo dom is maar volgens mij moet je nu even niets meer uitsluiten :P
Nee, die zijn er wel. Namelijk dat de bevolking het op de Krim wil en het geen NAVO land is.

Het is volstrekt onrealistisch en alleen interessant voor de NAVO propaganda bazen die mensen bang willen maken. Poetin gaat ten eerst nooit een NAVO land binnenvallen, hij heeft ook geen reden om dat te doen en de bevolking van Polen wil het niet.
Anti-Turkije
pi_139272097
Gezellig

Looks Like The Russian Military Isn’t Messing Around
http://www.break.com/vide(...)ssing-around-2602555
pi_139272217
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2014 07:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, die zijn er wel. Namelijk dat de bevolking het op de Krim wil en het geen NAVO land is.

Het is volstrekt onrealistisch en alleen interessant voor de NAVO propaganda bazen die mensen bang willen maken. Poetin gaat ten eerst nooit een NAVO land binnenvallen, hij heeft ook geen reden om dat te doen en de bevolking van Polen wil het niet.
Zijn reden is het herstellen van de traditionele Russische invloedssfeer en het creëren van een strategische buffer tussen Rusland en het westen. Nu zie ik dit alleen niet gebeuren. Bijna alle ex oostblok landen zitten niet meer op Russische overheersing te wachten. Zijn allemaal lid van de Navo en de Navo schopt Ruslands kont als ze dat zouden willen. Ik denk niet dat Poetin z'n risico durft te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')