Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.quote:
Het gaat er om dat je iets saai, eentonig en niet bijzonder noemt maar wel héél erg goed. Dat is zo paradoxaal als maar kanquote:Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.
Maar dan is het toch niet saai?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.
Precies. Dit is iets heel anders dan mijn legendarische opmerking dat het wel goede muziek is, maar geen leuke.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga ff Norrage zn back pakken, er is zat klassieke muziek die heel erg goed in elkaar steekt, maar wel enorm saai is. Van hetzelfde laken een pak.
Spanje was op het afgelopen EK ook slaapverwekkend saai, maar wel heel goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Een album dat saai is is niet heel goed. Een album dat niet bijzonder is is ook niet héél goed. Niet alle albums zijn héél goed, dus a contrario is een album dat héél goed is per definitie bijzonder.
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Norrage het volgende:
Waarom kan je een album wel saai vinden, maar wel goed? Ik snap niet dat jullie daar steeds over vallen...Totaal niet paradoxaal. Gewoon goede muziek/ kwalitatief hoogstaand en zo. Maar niet zo veelzijdig, geniaal en origineel als de opvolgers.
Hangt er gewoon vanaf hoe je een album gaat luisteren. Ik kan een heel saai album opzetten, opdat ik het gewoon chill vind en niet teveel experiment wil horen ofzo.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Een album dat saai is is niet heel goed. Een album dat niet bijzonder is is ook niet héél goed. Niet alle albums zijn héél goed, dus a contrario is een album dat héél goed is per definitie bijzonder.
Als je bij een album in slaap valt omdat het saai is, kan het toch geen goed album zijn? Het primaire goal van muziek is toch (emotioneel) te raken? Ik heb weinig met 'technisch goede muziek' die mij niets doet.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga ff Norrage zn back pakken, er is zat klassieke muziek die heel erg goed in elkaar steekt, maar wel enorm saai is. Van hetzelfde laken een pak.
De definitie van "goed" is iets anders dan de definitie van "leuk" of iets dergelijks. goed is niet smaakgevonden naar mijn mening, leuk wel.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.
Sorry, maar dit is onzin.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.
Wat ik hierboven zeg. "Goed" vind ik iets subjectiefs, "leuk" iets objectiefs. (nu hoop ik dat ik subjectief en objectief niet door elkaar haalquote:Op woensdag 23 april 2014 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je bij een album in slaap valt omdat het saai is, kan het toch geen goed album zijn? Het primaire goal van muziek is toch (emotioneel) te raken? Ik heb weinig met 'technisch goede muziek' die mij niets doet.
The Bends was trouwens wel enorm invloedrijk, kijk bijvoorbeeld naar bands als Coldplay, Elbow en Travis.
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Arn0 het volgende:
Eerst een discussie over het beste Radiohead album en vervolgens over een uitspraak van Norrage. Deze avond voldoet alvast aan de grootste indietopic-clichés
Helaasch..quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
"Goed" vind ik iets subjectiefs, "leuk" iets objectiefs. (nu hoop ik dat ik subjectief en objectief niet door elkaar haal)
Saai komt van het Latijnse sagia, een stof die gebruikt werd om uniforme militairenkleding (dit lijkt een pleonasme) van te maken. Via het Franse saie is het het Nederlands ingevloeid met als betekenis 'vervelend' (in de zin dat het verveelt) en 'dat er weinig vanuit gaat'. Het is dus per definitie een negatief woord.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hangt er gewoon vanaf hoe je een album gaat luisteren. Ik kan een heel saai album opzetten, opdat ik het gewoon chill vind en niet teveel experiment wil horen ofzo.
Jullie geven "saai" een te negatieve lading.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |