abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139405875
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon?
Professor IQ :7
  woensdag 30 april 2014 @ 12:32:26 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139408096
quote:
Verkeerd adressenbestand bij Europese verkiezingen.
29 april, 2014

Uitgeest – Voor het verzenden van de stempassen voor de Europese verkiezingen op 22 mei is in Uitgeest bij vergissing een adressenbestand gebruikt uit 2010. Dat heeft een aantal ongewenste gevolgen gehad. De gemeente betreurt dat in hoge mate en biedt daarvoor verontschuldigingen aan. Betrokkenen krijgen binnenkort hierover een persoonlijk bericht. Intussen wordt er hard aan gewerkt om de gevolgen te herstellen.

Omdat een gedateerd bestand is gebruikt zijn onder meer stempassen verzonden aan personen die niet meer op een bepaald adres wonen, of zelfs zijn overleden. Vooral in dat laatste geval kan toezending van een stempas als zeer pijnlijk worden ervaren. Bewoners die deze passen op hun adres ontvangen kunnen deze terugsturen naar de gemeente. Misbruik van stempassen is overigens niet mogelijk, omdat kiezers zich bij het uitbrengen van hun stem dienen te legitimeren.

Een ander gevolg van de gemaakte fout is dat bewoners die zich de laatste vier jaar in Uitgeest hebben gevestigd of die sinds 2010 achttien jaar zijn geworden in de recente verzendronde geen stempas hebben ontvangen. De gemeente streeft ernaar iedereen nog deze week van een juiste stempas te voorzien.
http://osuradio.nl/verkee(...)ropese-verkiezingen/
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:10:34 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 mei 2014 @ 18:37:01 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139667897
CDA Partijbestuur slaapt slecht: Lijstduwer Annie Schreijer gaat voor een zetel in het EP _O-
Net in één vandaag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:15:04 #205
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139669297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:37 schreef borisz het volgende:
CDA Partijbestuur slaapt slecht: Lijstduwer Annie Schreijer gaat voor een zetel in het EP _O-
Net in één vandaag.
En gezien de lage voorkeursdrempel en de populariteit van Annie Schreijer in het Oosten snap ik dat best. 18.000 stemmen is nog wel een keer te overzien.

Vooral Van de Camp zal zich zorgen maken. Het CDA zal waarschijnlijk 3 zetels halen, en hij is nr.3. Lenaers op 2 is een Limburger, dus die haalt de voorkeursdrempel wel. Is Van de Camp wel zo'n stemmenkanon?
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:05:16 #206
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_139695586
Pro-vernieuwing, anti-gevestigde orde. Benieuwd of het lukt om de teleurgestelden toch naar de stembus te krijgen... In ieder geval interessant om eens te bekijken:

donderdag 8 mei 2014 @ 13:32:41 #207
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139696637
Zijn er hier nog mensen die zich op GeenStijl aangemeld hebben om bij het stemmen tellen te zijn om de resultaten door te kunnen briefen?

Ik bedoel dan deze oproep: http://www.geenstijl.nl/m(...)_many_to_so_few.html

Ik heb met de gedachte gespeeld (ik ben immers toch al bij die telling), maar het blijkt dat er zich al iemand had aangemeld voor 'mijn' stembureau. :D. Ik ben benieuwd of die ook daadwerkelijk op komt dagen. Zou wel grappig zijn, we hebben nog niet eerder iemand bij de telling gehad die geen familie was van een van de stembureauleden.

Gisteravond heb ik in ieder geval een Excel-sheetje in elkaar gedraaid waar ik de totalen van de kandidaten en de partijen in kan noteren tijdens de telling. Dat gekut met papiertjes en totalen optellen met een rekenmachientje ben ik helemaal klaar mee, dus ik heb besloten om mijn laptop maar mee te nemen.
pi_139698734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:32 schreef freako het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zich op GeenStijl aangemeld hebben om bij het stemmen tellen te zijn om de resultaten door te kunnen briefen?

Gisteravond heb ik in ieder geval een Excel-sheetje in elkaar gedraaid waar ik de totalen van de kandidaten en de partijen in kan noteren tijdens de telling. Dat gekut met papiertjes en totalen optellen met een rekenmachientje ben ik helemaal klaar mee, dus ik heb besloten om mijn laptop maar mee te nemen.
Ik heb me aangemeld om in mijn gemeente/plaats te gaan stemmen. Ben één van de zeer weinigen die dat gaat doen zo te zien.
Zie overigens wel wat mijn stembureau er twee keer instaat :')
Je zou me wat werk uit handen kunnen nemen als je dat excel bestandje ergens upload. O-)
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:43:03 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139699242
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:27 schreef karton2 het volgende:

Je zou me wat werk uit handen kunnen nemen als je dat excel bestandje ergens upload. O-)
http://www.nlverkiezingen.com/xlsx/EP2014.xlsx

Alle cellen zijn beveiligd tegen schrijven, muv de cellen achter de naam van de kandidaten (en blanco & ongeldig)

Mocht je daar geen behoefte aan hebben omdat je alleen de totalen per partij wilt noteren: De beveiliging kan in Excel in de tab Controleren weer opgeheven worden. Er zit geen wachtwoord op.
pi_139699507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:43 schreef freako het volgende:

[..]

http://www.nlverkiezingen.com/xlsx/EP2014.xlsx

Alle cellen zijn beveiligd tegen schrijven, muv de cellen achter de naam van de kandidaten (en blanco & ongeldig)

Mocht je daar geen behoefte aan hebben omdat je alleen de totalen per partij wilt noteren: De beveiliging kan in Excel in de tab Controleren weer opgeheven worden. Er zit geen wachtwoord op.
Dankjewel!
Ik denk dat ik alleen voor de totalen ga. Een laptop heb ik niet, maar wel een tablet. Al die tabbladen afgaan en cijfers invullen gaat vervelend worden op zo'n tabletschermpje.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:58:32 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139699772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:05 schreef Joesse het volgende:
Pro-vernieuwing, anti-gevestigde orde. Benieuwd of het lukt om de teleurgestelden toch naar de stembus te krijgen...
Als ze weten dat de PvdD en Artikel 50 EU-kritisch zijn wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:59:13 #212
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139699797
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:50 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dankjewel!
Ik denk dat ik alleen voor de totalen ga. Een laptop heb ik niet, maar wel een tablet. Al die tabbladen afgaan en cijfers invullen gaat vervelend worden op zo'n tabletschermpje.
En dat is ook niet echt nodig als je alleen de resultaten gaat melden bij GS. Wij moeten een uitgebreid procesverbaal invullen, dan moeten we uiteraard ook de voorkeursstemmen noteren.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:05:44 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139700004
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 01:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer komt de stemoproep? Kwestie van weten wanneer ik naar het stadhuis moet als de post haar werk niet goed zou doen. Ik wil namelijk deze keer erg graag mijn anti-EU stem geven. Voor zo ver dat mogelijk is, want zelfs de SP is onvoldoende anti-EU.
Uiterlijk vandaag moet de stempas binnen zijn bij de kiezer. Zo niet: een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Tot een paar dagen voor de verkiezingen kan dat schriftelijk, tot 21 mei 12.00 kan het door je te melden op het gemeentehuis.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:13:41 #214
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139700302
quote:

Ik heb met de gedachte gespeeld (ik ben immers toch al bij die telling), maar het blijkt dat er zich al iemand had aangemeld voor 'mijn' stembureau. :D. Ik ben benieuwd of die ook daadwerkelijk op komt dagen. Zou wel grappig zijn, we hebben nog niet eerder iemand bij de telling gehad die geen familie was van een van de stembureauleden.

Goede actie van GeenStijl! ^O^
#NoDAPL
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:14:49 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139700345
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:05 schreef freako het volgende:

[..]

Uiterlijk vandaag moet de stempas binnen zijn bij de kiezer. Zo niet: een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Tot een paar dagen voor de verkiezingen kan dat schriftelijk, tot 21 mei 12.00 kan het door je te melden op het gemeentehuis.
Dank je. Als ik morgenvroeg geen pas in mijn bus zie dan ga ik naar het stadhuis.
#NoDAPL
  Redactie Sport donderdag 8 mei 2014 @ 15:19:51 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139700517
Is er ergens een goede stemwijzer? Heb echt geen idee wat ik Europees moet stemmen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139702878
quote:

Het stembureau op mijn stempas heeft al iemand. Het stembureau waar ik zit nog niet. Maar om dat nou als voorzitter te doen.

Zou het wel tof vinden als er iemand komt. Goede actie en niks mis met elkaar een beetje scherp houden.
pi_139706295
Ik zit wel te denken wat ik ga zeggen als ze vragen waarom ik aanwezig wil zijn bij het stemmentellen.
Als ik ga vertellen over die actie van GS gaan ze misschien piepen over dat de uitslag niet voor zondag de 25ste bekend mag worden gemaakt via de media. Eventueel gevolg is dat ik het stemlokaal word uitgezet.
Geef ik aan dat ik uit interesse kom kijken en ze zien me van alles noteren dan is het wachten op de vraag wat ik met die informatie ga doen.
De informatie van één stemlokaal is niet zo heel spannend. Zeggen dat voor 'persoonlijk onderzoek' is komt dan ook niet heel geloofwaardig over.
Hoe denken jullie hierover?
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:31:55 #219
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139706309
Ik zeg het niet gauw, maar ik moet constateren dat Geert Wilders op dit moment even een punt heeft:

quote:
De burgemeester van Sittard-Geleen stuurde onlangs een opmerkelijke brief naar zijn stadgenoten om ze te bewegen te gaan stemmen bij de Europese verkiezingen van 22 mei. Ten geleide van de stempas schreef burgemeester Sjraar Cox: 'Buiten kijf staat dat de samenwerking op Europees niveau ons de afgelopen tientallen jaren geen windeieren heeft gelegd. (...) We ervaren dagelijks dat het nodig is om tot gemeenschappelijke afspraken te komen.'
Volkskrant
Wat bezielt deze PvdA-burgemeester om een verkapt stemadvies met de stempassen mee te sturen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139708294
quote:
5s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:31 schreef karton2 het volgende:
Ik zit wel te denken wat ik ga zeggen als ze vragen waarom ik aanwezig wil zijn bij het stemmentellen.
Als ik ga vertellen over die actie van GS gaan ze misschien piepen over dat de uitslag niet voor zondag de 25ste bekend mag worden gemaakt via de media. Eventueel gevolg is dat ik het stemlokaal word uitgezet.
Geef ik aan dat ik uit interesse kom kijken en ze zien me van alles noteren dan is het wachten op de vraag wat ik met die informatie ga doen.
De informatie van één stemlokaal is niet zo heel spannend. Zeggen dat voor 'persoonlijk onderzoek' is komt dan ook niet heel geloofwaardig over.
Hoe denken jullie hierover?
Er valt niet zoveel te noteren, behalve als de stemmen geteld zijn en alles opgeteld is.
Zeg gewoon dat je uit interesse komt kijken. De kieswet voorziet erin dat je altijd aanwezig mag zijn bij het tellen. Het niet bekendmaken van de uitslag is voldoen aan een verzoek van europa, geen plicht.
Zolang je tijdens het tellen de voorzitter en tellers niet voor de voeten loopt is er niks aan de hand. Pas als je letterlijk over de schouder gaat meekijken en bijdehand gaat doen zal er wat van gezegd gaan worden.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:16:21 #221
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139711083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er ergens een goede stemwijzer? Heb echt geen idee wat ik Europees moet stemmen..
Er is een stemwijzer, of dat die goed is...ik vond het niet echt nuttig. Let er op dat partijen Europees vaak een andere agenda hebben dan nationaal, dit is bijv. bij de PvdA heel erg sterk het geval.
#NoDAPL
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:21:26 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139711327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zeg het niet gauw, maar ik moet constateren dat Geert Wilders op dit moment even een punt heeft:

[..]

Volkskrant
Wat bezielt deze PvdA-burgemeester om een verkapt stemadvies met de stempassen mee te sturen?
Eens. Blijkbaar is de gevestigde orde erg bang dat wij minder pro-EU gaan stemmen.
#NoDAPL
pi_139711458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
• wil je een Federale Staten van Europa met 1 president, 1 munt, 1 leger, 1 economisch beleid, stem je VVD of D66 (Europees gelijk: ALDE, met alleen andere poppetjes)
• wil je dat niet en dat Nederland een zelfstandige natie blijft, stem je PVV, Artikel50, PvdD of SGP w/

De andere partijen draaien de kiezers een rad voor ogen en zijn dus effectief stemkeuzes voor het eerste.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139711650
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• wil je een Federale Staten van Europa met 1 president, 1 munt, 1 leger, 1 economisch beleid, stem je VVD of D66 (Europees gelijk: ALDE, met alleen andere poppetjes)
• wil je dat niet en dat Nederland een zelfatandige natie blijft, stem je PVV, Artikel50, PvdD of SGP

De andere partijen draaien de kiezers een rad voor ogen en zijn dus effectief stemkeuzes voor het eerste.
Deze verkiezingen draaien helemaal niet om die vraag, flapdrol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport donderdag 8 mei 2014 @ 20:28:13 #225
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139711661
Ben in theorie pro-Europa maar niet in de huidige opbouw, omdat wij nu vrijwel geen invloed hebben op Europa, zelfs in verhouding met de Nederlandse staat.

Dat maakt het wat lastig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:32:21 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139711852
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• wil je dat niet en dat Nederland een zelfstandige natie blijft, stem je PVV, Artikel50, PvdD of SGP w/

Eens.
#NoDAPL
pi_139711975
Jullie beseffen dat het EP niet eens in staat is om de EU om te vormen tot een federatie, zelfs als 90 procent van het parlement dat zou willen?
pi_139712064
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
Deze verkiezingen draaien helemaal niet om die vraag, flapdrol.
Er zijn ook nooit verkiezingen over die vraag, referenda over meer Europese integratie ontbreken immers doelbewust. Daarom moet je het wel via deze verkiezingen kenbaar maken. (Flapdrol ;) ) En natuurlijk ook via de Tweede Kamerverkiezingen.
pi_139712163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie beseffen dat het EP niet eens in staat is om de EU om te vormen tot een federatie, zelfs als 90 procent van het parlement dat zou willen?
Het gaat er om wat het EP kan doen om dat scenario juist te voorkomen.
pi_139712265
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er zijn ook nooit verkiezingen over die vraag, referenda over meer Europese integratie ontbreken immers doelbewust. Daarom moet je het wel via deze verkiezingen kenbaar maken. (Flapdrol ;) ) En natuurlijk ook via de Tweede Kamerverkiezingen.
Referenda ontbreken in algemene zin. Dat is niet voorbehouden aan Europese thema's.

Maar goed, als ik jullie was zou ik een beetje strategisch anti stemmen. Een stem op Artikel50 heeft bijvoorbeeld weinig waarde.
pi_139712307
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het gaat er om wat het EP kan doen om dat scenario juist te voorkomen.
Niks.

Daar gaan de nationale overheden over.
pi_139712446
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, als ik jullie was zou ik een beetje strategisch anti stemmen. Een stem op Artikel50 heeft bijvoorbeeld weinig waarde.
Strategisch stemmen = voor een grotere partij gaan om je standpunt meer kracht bij te zetten? Jij -of all people- raadt me nu gewoon aan op de gekkies van de PVV te stemmen? :o
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139712466
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks.

Daar gaan de nationale overheden over.
Dat is niet waar. Ook binnen de bestaande verdragen en andere zaken waar de nationale overheden over gaan is er ruimte om deze pro-EU of anti-EU in te vullen, en daarin speelt het EP wel degelijk een rol, bijvoorbeeld door de weg vrij te maken voor een bankenunie.
pi_139712558
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Strategisch stemmen = voor een grotere partij gaan om je standpunt meer kracht bij te zetten? Jij -of all people- raadt me nu gewoon aan op de gekkies van de PVV te stemmen? :o
Nee, strategisch stemmen is gaan voor bijvoorbeeld een CU-SGP, die allebei deel uitmaken van een eurokritisch blok.

Dat geldt (nog) niet voor de PVV en Artikel50.
pi_139712714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ook binnen de bestaande verdragen en andere zaken waar de nationale overheden over gaan is er ruimte om deze pro-EU of anti-EU in te vullen, en daarin speelt het EP wel degelijk een rol, bijvoorbeeld door de weg vrij te maken voor een bankenunie.
Maar het zijn uiteindelijk de nationale parlementen die de bankenunie hun zegen moesten geven.

Voorstel is afkomstig van de Commissie, EP kijkt ernaar en besluitvorming en tweakwerk ligt bij de lidstaten.

Het EP kan niet morgen plots besluiten om een federatie te maken van de EU.
pi_139712951
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, strategisch stemmen is gaan voor bijvoorbeeld een CU-SGP, die allebei deel uitmaken van een eurokritisch blok.

Dat geldt (nog) niet voor de PVV en Artikel50.
Die haakjes doen het hem. Anders dan de PVV, die bewust toenadering zocht tot Le Pen en DeWinter, heeft Artikel50 aangegeven met UKIP samen in een fractie te gaan.

Jouw strategische stemadvies volgend kun je dus beter op Artikel50 stemmen dan PVV (sowieso).

pi_139713146
Ga je echt voor een anti-EU stem dan zou ik PVV stemmen, ben je wat milder wat dat betreft maar wil je wel dat er een einde komt aan verder Europese integratie dan zou ik CU-SGP stemmen. Die knakker van Artikel50 is totaal niet te vertrouwen (is ook al een keer met alcohol achter het stuur betrapt), op die club stemmen zou ik wel een weggegooide stem vinden.
pi_139713247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die haakjes doen het hem. Anders dan de PVV, die bewust toenadering zocht tot Le Pen en DeWinter, heeft Artikel50 aangegeven met UKIP samen in een fractie te gaan.

Jouw strategische stemadvies volgend kun je dus beter op Artikel50 stemmen dan PVV (sowieso).
Ik denk alleen niet dat Artikel50 een zetel haalt. Er zijn 27 Nederlandse zetels te verdelen. Een stuk minder dan in de Tweede Kamer. Het lijkt mij wat stug dat Artikel50 een zeteltje scoort. Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
pi_139713311
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:55 schreef Kowloon het volgende:
Ga je echt voor een anti-EU stem dan zou ik PVV stemmen, ben je wat milder wat dat betreft maar wil je wel dat er een einde komt aan verder Europese integratie dan zou ik CU-SGP stemmen. Die knakker van Artikel50 is totaal niet te vertrouwen (is ook al een keer met alcohol achter het stuur betrapt), op die club stemmen zou ik wel een weggegooide stem vinden.
Lekker het vakje van de PVV inkleuren en indirect je stem geven aan FN, FPO en Lega Nord.

Brrrr.
pi_139713385
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:55 schreef Kowloon het volgende:
Waarom "niet te vertrouwen"? En dom natuurlijk.om in de auto te stappen met drank op, en nu? Zegt dat iets ove iemands politieke motivatie en inzicht?

Ik wil alleen uit de EU, de rest van de zalen regel je nationaal dan. De PVV heeft allerlei plannen waar ik niet achter kan staan. Bij Artikel50 ben ik het alleen niet met de minimumstraffen (gevaarlijke ontwikkeling) eens. Verder met alles.

pi_139713428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker het vakje van de PVV inkleuren en indirect je stem geven aan FN, FPO en Lega Nord.

Brrrr.
En direct aan de PVV natuurlijk.
pi_139713525
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
Nu CU en SGP weer samen zijn kunnen ze 2 tot 3 zetels halen schat ik zo in. Zowel CU als SGP hebben nu al iemand in het EP zitten, een beetje verkiezingsoptimisme geeft zich op een derde zetel. Die lui van Artikel50 gaan denk ik geen zetel halen, daarvoor is de partij veel te onbekend.
pi_139713527
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "niet te vertrouwen"? En dom natuurlijk.om in de auto te stappen met drank op, en nu? Zegt dat iets ove iemands politieke motivatie en inzicht?

Ik wil alleen uit de EU, de rest van de zalen regel je nationaal dan. De PVV heeft allerlei plannen waar ik niet achter kan staan. Bij Artikel50 ben ik het alleen niet met de minimumstraffen (gevaarlijke ontwikkeling) eens. Verder met alles.
Nederland moet volgens jou een vliegdekschip kopen?
pi_139713583
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat Artikel50 een zetel haalt. Er zijn 27 Nederlandse zetels te verdelen. Een stuk minder dan in de Tweede Kamer. Het lijkt mij wat stug dat Artikel50 een zeteltje scoort. Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
Iets van 250.000 stemmen voor 1 zetel geloof ik in het EP, tegen ~60k bij de Tweede Kamer. Ik peil ze net wel/net geen zetel en hoop ze eraan te helpen.

pi_139713620
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nu CU en SGP weer samen zijn kunnen ze 2 tot 3 zetels halen schat ik zo in. Zowel CU als SGP hebben nu al iemand in het EP zitten, een beetje verkiezingsoptimisme geeft zich op een derde zetel. Die lui van Artikel50 gaan denk ik geen zetel halen, daarvoor is de partij veel te onbekend.
Dat zeg ik.
pi_139713680
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets van 250.000 stemmen voor 1 zetel geloof ik in het EP, tegen ~60k bij de Tweede Kamer. Ik peil ze net wel/net geen zetel en hoop ze eraan te helpen.
Kom eens met een peiling waaruit blijkt dat Artikel50 een serieuze kans maakt.
pi_139713716
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederland moet volgens jou een vliegdekschip kopen?
Daar ga ik niet over, maar de Nederlandse Defensie. Laat ze maar duidelijkmaken dat het nodig is, die diepte-investering.

Ik ben in ieder geval een groot tegenstander van een Europees Leger.

pi_139713787
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:

Artikel50 is veel te onbekend om een zetel te halen. En die Van der Stoep ziet er ook niet bepaald mediageniek uit, dus dat gaat echt niks worden in een debat. Stem je Artikel50, dan wordt je stem over de andere partijen verdeeld omdat ze onvoldoende stemmen gaan halen voor een zetel. Ik snap dat je verder wil gaan dan CU-SGP, dat wil ik ook, maar Artikel50 zie ik echt niet als een serieus alternatief.
pi_139713875
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom eens met een peiling waaruit blijkt dat Artikel50 een serieuze kans maakt.
:D
ik heb niks te bewijzen, ik peil ze zelf op 200-300 duizend stemmen. Genoeg VVDers die geen Federale Unie willen.

pi_139714007
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D
ik heb niks te bewijzen, ik peil ze zelf op 200-300 duizend stemmen. Genoeg VVDers die geen Federale Unie willen.
Oh, dat zal Van der Stoep vertrouwen geven. De onderbuik van iemand die in Colombia woont denkt dat zijn partij een zetel haalt. Dat geeft de burger moed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')