Professor IQquote:Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon?
http://osuradio.nl/verkee(...)ropese-verkiezingen/quote:Verkeerd adressenbestand bij Europese verkiezingen.
29 april, 2014
Uitgeest – Voor het verzenden van de stempassen voor de Europese verkiezingen op 22 mei is in Uitgeest bij vergissing een adressenbestand gebruikt uit 2010. Dat heeft een aantal ongewenste gevolgen gehad. De gemeente betreurt dat in hoge mate en biedt daarvoor verontschuldigingen aan. Betrokkenen krijgen binnenkort hierover een persoonlijk bericht. Intussen wordt er hard aan gewerkt om de gevolgen te herstellen.
Omdat een gedateerd bestand is gebruikt zijn onder meer stempassen verzonden aan personen die niet meer op een bepaald adres wonen, of zelfs zijn overleden. Vooral in dat laatste geval kan toezending van een stempas als zeer pijnlijk worden ervaren. Bewoners die deze passen op hun adres ontvangen kunnen deze terugsturen naar de gemeente. Misbruik van stempassen is overigens niet mogelijk, omdat kiezers zich bij het uitbrengen van hun stem dienen te legitimeren.
Een ander gevolg van de gemaakte fout is dat bewoners die zich de laatste vier jaar in Uitgeest hebben gevestigd of die sinds 2010 achttien jaar zijn geworden in de recente verzendronde geen stempas hebben ontvangen. De gemeente streeft ernaar iedereen nog deze week van een juiste stempas te voorzien.
En gezien de lage voorkeursdrempel en de populariteit van Annie Schreijer in het Oosten snap ik dat best. 18.000 stemmen is nog wel een keer te overzien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:37 schreef borisz het volgende:
CDA Partijbestuur slaapt slecht: Lijstduwer Annie Schreijer gaat voor een zetel in het EP
Net in één vandaag.
Ik heb me aangemeld om in mijn gemeente/plaats te gaan stemmen. Ben één van de zeer weinigen die dat gaat doen zo te zien.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:32 schreef freako het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zich op GeenStijl aangemeld hebben om bij het stemmen tellen te zijn om de resultaten door te kunnen briefen?
Gisteravond heb ik in ieder geval een Excel-sheetje in elkaar gedraaid waar ik de totalen van de kandidaten en de partijen in kan noteren tijdens de telling. Dat gekut met papiertjes en totalen optellen met een rekenmachientje ben ik helemaal klaar mee, dus ik heb besloten om mijn laptop maar mee te nemen.
http://www.nlverkiezingen.com/xlsx/EP2014.xlsxquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:27 schreef karton2 het volgende:
Je zou me wat werk uit handen kunnen nemen als je dat excel bestandje ergens upload.
Dankjewel!quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:43 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.nlverkiezingen.com/xlsx/EP2014.xlsx
Alle cellen zijn beveiligd tegen schrijven, muv de cellen achter de naam van de kandidaten (en blanco & ongeldig)
Mocht je daar geen behoefte aan hebben omdat je alleen de totalen per partij wilt noteren: De beveiliging kan in Excel in de tab Controleren weer opgeheven worden. Er zit geen wachtwoord op.
Als ze weten dat de PvdD en Artikel 50 EU-kritisch zijn wel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:05 schreef Joesse het volgende:
Pro-vernieuwing, anti-gevestigde orde. Benieuwd of het lukt om de teleurgestelden toch naar de stembus te krijgen...
En dat is ook niet echt nodig als je alleen de resultaten gaat melden bij GS. Wij moeten een uitgebreid procesverbaal invullen, dan moeten we uiteraard ook de voorkeursstemmen noteren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:50 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dankjewel!
Ik denk dat ik alleen voor de totalen ga. Een laptop heb ik niet, maar wel een tablet. Al die tabbladen afgaan en cijfers invullen gaat vervelend worden op zo'n tabletschermpje.
Uiterlijk vandaag moet de stempas binnen zijn bij de kiezer. Zo niet: een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Tot een paar dagen voor de verkiezingen kan dat schriftelijk, tot 21 mei 12.00 kan het door je te melden op het gemeentehuis.quote:Op maandag 14 april 2014 01:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer komt de stemoproep? Kwestie van weten wanneer ik naar het stadhuis moet als de post haar werk niet goed zou doen. Ik wil namelijk deze keer erg graag mijn anti-EU stem geven. Voor zo ver dat mogelijk is, want zelfs de SP is onvoldoende anti-EU.
Goede actie van GeenStijl!quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:32 schreef freako het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zich op GeenStijl aangemeld hebben om bij het stemmen tellen te zijn om de resultaten door te kunnen briefen?
Ik bedoel dan deze oproep: http://www.geenstijl.nl/m(...)_many_to_so_few.html
Ik heb met de gedachte gespeeld (ik ben immers toch al bij die telling), maar het blijkt dat er zich al iemand had aangemeld voor 'mijn' stembureau.. Ik ben benieuwd of die ook daadwerkelijk op komt dagen. Zou wel grappig zijn, we hebben nog niet eerder iemand bij de telling gehad die geen familie was van een van de stembureauleden.
Gisteravond heb ik in ieder geval een Excel-sheetje in elkaar gedraaid waar ik de totalen van de kandidaten en de partijen in kan noteren tijdens de telling. Dat gekut met papiertjes en totalen optellen met een rekenmachientje ben ik helemaal klaar mee, dus ik heb besloten om mijn laptop maar mee te nemen.
Dank je. Als ik morgenvroeg geen pas in mijn bus zie dan ga ik naar het stadhuis.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:05 schreef freako het volgende:
[..]
Uiterlijk vandaag moet de stempas binnen zijn bij de kiezer. Zo niet: een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Tot een paar dagen voor de verkiezingen kan dat schriftelijk, tot 21 mei 12.00 kan het door je te melden op het gemeentehuis.
Het stembureau op mijn stempas heeft al iemand. Het stembureau waar ik zit nog niet. Maar om dat nou als voorzitter te doen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:32 schreef freako het volgende:
Ik bedoel dan deze oproep: http://www.geenstijl.nl/m(...)_many_to_so_few.html
Ik heb met de gedachte gespeeld (ik ben immers toch al bij die telling), maar het blijkt dat er zich al iemand had aangemeld voor 'mijn' stembureau.. Ik ben benieuwd of die ook daadwerkelijk op komt dagen. Zou wel grappig zijn, we hebben nog niet eerder iemand bij de telling gehad die geen familie was van een van de stembureauleden.
Volkskrantquote:De burgemeester van Sittard-Geleen stuurde onlangs een opmerkelijke brief naar zijn stadgenoten om ze te bewegen te gaan stemmen bij de Europese verkiezingen van 22 mei. Ten geleide van de stempas schreef burgemeester Sjraar Cox: 'Buiten kijf staat dat de samenwerking op Europees niveau ons de afgelopen tientallen jaren geen windeieren heeft gelegd. (...) We ervaren dagelijks dat het nodig is om tot gemeenschappelijke afspraken te komen.'
Er valt niet zoveel te noteren, behalve als de stemmen geteld zijn en alles opgeteld is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:31 schreef karton2 het volgende:
Ik zit wel te denken wat ik ga zeggen als ze vragen waarom ik aanwezig wil zijn bij het stemmentellen.
Als ik ga vertellen over die actie van GS gaan ze misschien piepen over dat de uitslag niet voor zondag de 25ste bekend mag worden gemaakt via de media. Eventueel gevolg is dat ik het stemlokaal word uitgezet.
Geef ik aan dat ik uit interesse kom kijken en ze zien me van alles noteren dan is het wachten op de vraag wat ik met die informatie ga doen.
De informatie van één stemlokaal is niet zo heel spannend. Zeggen dat voor 'persoonlijk onderzoek' is komt dan ook niet heel geloofwaardig over.
Hoe denken jullie hierover?
Er is een stemwijzer, of dat die goed is...ik vond het niet echt nuttig. Let er op dat partijen Europees vaak een andere agenda hebben dan nationaal, dit is bijv. bij de PvdA heel erg sterk het geval.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er ergens een goede stemwijzer? Heb echt geen idee wat ik Europees moet stemmen..
Eens. Blijkbaar is de gevestigde orde erg bang dat wij minder pro-EU gaan stemmen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zeg het niet gauw, maar ik moet constateren dat Geert Wilders op dit moment even een punt heeft:
[..]
Volkskrant
Wat bezielt deze PvdA-burgemeester om een verkapt stemadvies met de stempassen mee te sturen?
• wil je een Federale Staten van Europa met 1 president, 1 munt, 1 leger, 1 economisch beleid, stem je VVD of D66 (Europees gelijk: ALDE, met alleen andere poppetjes)quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er ergens een goede stemwijzer? Heb echt geen idee wat ik Europees moet stemmen..
Deze verkiezingen draaien helemaal niet om die vraag, flapdrol.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• wil je een Federale Staten van Europa met 1 president, 1 munt, 1 leger, 1 economisch beleid, stem je VVD of D66 (Europees gelijk: ALDE, met alleen andere poppetjes)
• wil je dat niet en dat Nederland een zelfatandige natie blijft, stem je PVV, Artikel50, PvdD of SGP
De andere partijen draaien de kiezers een rad voor ogen en zijn dus effectief stemkeuzes voor het eerste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |