abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:32:21 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139711852
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• wil je een Federale Staten van Europa met 1 president, 1 munt, 1 leger, 1 economisch beleid, stem je VVD of D66 (Europees gelijk: ALDE, met alleen andere poppetjes)
• wil je dat niet en dat Nederland een zelfstandige natie blijft, stem je PVV, Artikel50, PvdD of SGP w/

De andere partijen draaien de kiezers een rad voor ogen en zijn dus effectief stemkeuzes voor het eerste.
Eens.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139711975
Jullie beseffen dat het EP niet eens in staat is om de EU om te vormen tot een federatie, zelfs als 90 procent van het parlement dat zou willen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139712064
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
Deze verkiezingen draaien helemaal niet om die vraag, flapdrol.
Er zijn ook nooit verkiezingen over die vraag, referenda over meer Europese integratie ontbreken immers doelbewust. Daarom moet je het wel via deze verkiezingen kenbaar maken. (Flapdrol ;) ) En natuurlijk ook via de Tweede Kamerverkiezingen.
pi_139712163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie beseffen dat het EP niet eens in staat is om de EU om te vormen tot een federatie, zelfs als 90 procent van het parlement dat zou willen?
Het gaat er om wat het EP kan doen om dat scenario juist te voorkomen.
pi_139712265
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er zijn ook nooit verkiezingen over die vraag, referenda over meer Europese integratie ontbreken immers doelbewust. Daarom moet je het wel via deze verkiezingen kenbaar maken. (Flapdrol ;) ) En natuurlijk ook via de Tweede Kamerverkiezingen.
Referenda ontbreken in algemene zin. Dat is niet voorbehouden aan Europese thema's.

Maar goed, als ik jullie was zou ik een beetje strategisch anti stemmen. Een stem op Artikel50 heeft bijvoorbeeld weinig waarde.
pi_139712307
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het gaat er om wat het EP kan doen om dat scenario juist te voorkomen.
Niks.

Daar gaan de nationale overheden over.
pi_139712446
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, als ik jullie was zou ik een beetje strategisch anti stemmen. Een stem op Artikel50 heeft bijvoorbeeld weinig waarde.
Strategisch stemmen = voor een grotere partij gaan om je standpunt meer kracht bij te zetten? Jij -of all people- raadt me nu gewoon aan op de gekkies van de PVV te stemmen? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139712466
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks.

Daar gaan de nationale overheden over.
Dat is niet waar. Ook binnen de bestaande verdragen en andere zaken waar de nationale overheden over gaan is er ruimte om deze pro-EU of anti-EU in te vullen, en daarin speelt het EP wel degelijk een rol, bijvoorbeeld door de weg vrij te maken voor een bankenunie.
pi_139712558
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Strategisch stemmen = voor een grotere partij gaan om je standpunt meer kracht bij te zetten? Jij -of all people- raadt me nu gewoon aan op de gekkies van de PVV te stemmen? :o
Nee, strategisch stemmen is gaan voor bijvoorbeeld een CU-SGP, die allebei deel uitmaken van een eurokritisch blok.

Dat geldt (nog) niet voor de PVV en Artikel50.
pi_139712714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ook binnen de bestaande verdragen en andere zaken waar de nationale overheden over gaan is er ruimte om deze pro-EU of anti-EU in te vullen, en daarin speelt het EP wel degelijk een rol, bijvoorbeeld door de weg vrij te maken voor een bankenunie.
Maar het zijn uiteindelijk de nationale parlementen die de bankenunie hun zegen moesten geven.

Voorstel is afkomstig van de Commissie, EP kijkt ernaar en besluitvorming en tweakwerk ligt bij de lidstaten.

Het EP kan niet morgen plots besluiten om een federatie te maken van de EU.
pi_139712951
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, strategisch stemmen is gaan voor bijvoorbeeld een CU-SGP, die allebei deel uitmaken van een eurokritisch blok.

Dat geldt (nog) niet voor de PVV en Artikel50.
Die haakjes doen het hem. Anders dan de PVV, die bewust toenadering zocht tot Le Pen en DeWinter, heeft Artikel50 aangegeven met UKIP samen in een fractie te gaan.

Jouw strategische stemadvies volgend kun je dus beter op Artikel50 stemmen dan PVV (sowieso).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139713146
Ga je echt voor een anti-EU stem dan zou ik PVV stemmen, ben je wat milder wat dat betreft maar wil je wel dat er een einde komt aan verder Europese integratie dan zou ik CU-SGP stemmen. Die knakker van Artikel50 is totaal niet te vertrouwen (is ook al een keer met alcohol achter het stuur betrapt), op die club stemmen zou ik wel een weggegooide stem vinden.
pi_139713247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die haakjes doen het hem. Anders dan de PVV, die bewust toenadering zocht tot Le Pen en DeWinter, heeft Artikel50 aangegeven met UKIP samen in een fractie te gaan.

Jouw strategische stemadvies volgend kun je dus beter op Artikel50 stemmen dan PVV (sowieso).
Ik denk alleen niet dat Artikel50 een zetel haalt. Er zijn 27 Nederlandse zetels te verdelen. Een stuk minder dan in de Tweede Kamer. Het lijkt mij wat stug dat Artikel50 een zeteltje scoort. Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
pi_139713311
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:55 schreef Kowloon het volgende:
Ga je echt voor een anti-EU stem dan zou ik PVV stemmen, ben je wat milder wat dat betreft maar wil je wel dat er een einde komt aan verder Europese integratie dan zou ik CU-SGP stemmen. Die knakker van Artikel50 is totaal niet te vertrouwen (is ook al een keer met alcohol achter het stuur betrapt), op die club stemmen zou ik wel een weggegooide stem vinden.
Lekker het vakje van de PVV inkleuren en indirect je stem geven aan FN, FPO en Lega Nord.

Brrrr.
pi_139713385
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:55 schreef Kowloon het volgende:
Waarom "niet te vertrouwen"? En dom natuurlijk.om in de auto te stappen met drank op, en nu? Zegt dat iets ove iemands politieke motivatie en inzicht?

Ik wil alleen uit de EU, de rest van de zalen regel je nationaal dan. De PVV heeft allerlei plannen waar ik niet achter kan staan. Bij Artikel50 ben ik het alleen niet met de minimumstraffen (gevaarlijke ontwikkeling) eens. Verder met alles.

pi_139713428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker het vakje van de PVV inkleuren en indirect je stem geven aan FN, FPO en Lega Nord.

Brrrr.
En direct aan de PVV natuurlijk.
pi_139713525
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
Nu CU en SGP weer samen zijn kunnen ze 2 tot 3 zetels halen schat ik zo in. Zowel CU als SGP hebben nu al iemand in het EP zitten, een beetje verkiezingsoptimisme geeft zich op een derde zetel. Die lui van Artikel50 gaan denk ik geen zetel halen, daarvoor is de partij veel te onbekend.
pi_139713527
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "niet te vertrouwen"? En dom natuurlijk.om in de auto te stappen met drank op, en nu? Zegt dat iets ove iemands politieke motivatie en inzicht?

Ik wil alleen uit de EU, de rest van de zalen regel je nationaal dan. De PVV heeft allerlei plannen waar ik niet achter kan staan. Bij Artikel50 ben ik het alleen niet met de minimumstraffen (gevaarlijke ontwikkeling) eens. Verder met alles.
Nederland moet volgens jou een vliegdekschip kopen?
pi_139713583
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat Artikel50 een zetel haalt. Er zijn 27 Nederlandse zetels te verdelen. Een stuk minder dan in de Tweede Kamer. Het lijkt mij wat stug dat Artikel50 een zeteltje scoort. Vooral wanneer je je bedenkt dat een CU door slechts een man wordt vertegenwoordigd.
Iets van 250.000 stemmen voor 1 zetel geloof ik in het EP, tegen ~60k bij de Tweede Kamer. Ik peil ze net wel/net geen zetel en hoop ze eraan te helpen.

pi_139713620
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nu CU en SGP weer samen zijn kunnen ze 2 tot 3 zetels halen schat ik zo in. Zowel CU als SGP hebben nu al iemand in het EP zitten, een beetje verkiezingsoptimisme geeft zich op een derde zetel. Die lui van Artikel50 gaan denk ik geen zetel halen, daarvoor is de partij veel te onbekend.
Dat zeg ik.
pi_139713680
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets van 250.000 stemmen voor 1 zetel geloof ik in het EP, tegen ~60k bij de Tweede Kamer. Ik peil ze net wel/net geen zetel en hoop ze eraan te helpen.
Kom eens met een peiling waaruit blijkt dat Artikel50 een serieuze kans maakt.
pi_139713716
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederland moet volgens jou een vliegdekschip kopen?
Daar ga ik niet over, maar de Nederlandse Defensie. Laat ze maar duidelijkmaken dat het nodig is, die diepte-investering.

Ik ben in ieder geval een groot tegenstander van een Europees Leger.

pi_139713787
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:

Artikel50 is veel te onbekend om een zetel te halen. En die Van der Stoep ziet er ook niet bepaald mediageniek uit, dus dat gaat echt niks worden in een debat. Stem je Artikel50, dan wordt je stem over de andere partijen verdeeld omdat ze onvoldoende stemmen gaan halen voor een zetel. Ik snap dat je verder wil gaan dan CU-SGP, dat wil ik ook, maar Artikel50 zie ik echt niet als een serieus alternatief.
pi_139713875
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom eens met een peiling waaruit blijkt dat Artikel50 een serieuze kans maakt.
:D
ik heb niks te bewijzen, ik peil ze zelf op 200-300 duizend stemmen. Genoeg VVDers die geen Federale Unie willen.

pi_139714007
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D
ik heb niks te bewijzen, ik peil ze zelf op 200-300 duizend stemmen. Genoeg VVDers die geen Federale Unie willen.
Oh, dat zal Van der Stoep vertrouwen geven. De onderbuik van iemand die in Colombia woont denkt dat zijn partij een zetel haalt. Dat geeft de burger moed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')