Hartslag schiet wel heel snel heel hard omhoogquote:Op zondag 20 april 2014 09:55 schreef Tarahumara het volgende:
Poging gedaan tot een snelle 5k. Pfff ging voor geen meter, veel te snel gestart, gelijk in het rood, kreeg hartslag niet meer naar beneden, na 3k er maar de brui aan gegeven. Volgende keer beter...![]()
http://www.endomondo.com/workouts/326196287/11291298
wel drie bekertjes
Lekker man, 5 uur "on your feet"quote:Op zondag 20 april 2014 07:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
De Longwoods run zit er op en was echt een fantastische dag hardlopen....al hoewel, hard liepen we niet want de track was door de regen van de afgelopen dagen behoorlijk glad en glibberig op een hoop plaatsen, daarbij de nodige rotsen en boomswortels en zie daar, een zware trail van een paar uur.
Mijn maatje Marty en ik hebben toch behoorlijk door proberen te lopen in een steady pace daar waar het kon maar vooral het klimmen in en uit de "water race ditches" of die we af en toe balancerend over ongevallen boomstronken moesten oversteken haalde het tempo uit de loop en de kracht uit de benen...iets wat vooral later lastig lopen is omdat je footing sloppy wordt op de gladde klei
Maar het doel was ook niet om een snelle trail te lopen maar vooral "time on your feet" en dat is zeker gelukt.
25km in een kleine 5 uur (inclusief 10 minuten lunchpauze op het half way point)
http://www.endomondo.com/workouts/326129998/5355322
en de snelheid omlaag.quote:Op zondag 20 april 2014 10:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Hartslag schiet wel heel snel heel hard omhoog
Dat eerste stuk is niet goed gemeten.quote:Op zondag 20 april 2014 10:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Hartslag schiet wel heel snel heel hard omhoog
whehe, moeilijke afstand die 5k. Je denkt altijd, oh dat doe ik wel even op hoog tempo. En dan je zelf keihard tegen komen na 2/3 kmquote:Op zondag 20 april 2014 10:05 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Dat eerste stuk is niet goed gemeten.![]()
Rond de 180-185 kan ik nog lekker lopen, maar rond de 185-190 is te hoog, Godver wat ging ik stuk zeg. Geef mij maar een marathon![]()
Ooit een keer de 5k onder de 20' lopen, daarna doe ik het nooit meer.
Is inderdaad één van de moeilijkste afstanden. Een kilometer of twee knallen is leuk. 10 of 15k op een redelijk tempo is ook mooi, maar die 5k blijft een drama. Eens aan Jero_nimo vragen hoe hij dat doet: Jero hoe dat je dat nou zo'n 5k?quote:Op zondag 20 april 2014 10:06 schreef kepler het volgende:
[..]
whehe, moeilijke afstand die 5k. Je denkt altijd, oh dat doe ik wel even op hoog tempo. En dan je zelf keihard tegen komen na 2/3 km
Weten wat je kan lopen en gewoon blijven lopen! Vooral niet te hard van startquote:Op zondag 20 april 2014 10:11 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Is inderdaad één van de moeilijkste afstanden. Een kilometer of twee knallen is leuk. 10 of 15k op een redelijk tempo is ook mooi, maar die 5k blijft een drama. Eens aan Jero_nimo vragen hoe hij dat doet: Jero hoe dat je dat nou zo'n 5k?
Wat ik gisteren gedaan heb: gewoon een haalbare richttijd als doel stellen (in mijn geval <25 minuten) en in strak schema (4:55m/km) daarnaar toe lopen.quote:Op zondag 20 april 2014 10:11 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Is inderdaad één van de moeilijkste afstanden. Een kilometer of twee knallen is leuk. 10 of 15k op een redelijk tempo is ook mooi, maar die 5k blijft een drama. Eens aan Jero_nimo vragen hoe hij dat doet: Jero hoe dat je dat nou zo'n 5k?
Sorry, ik moest lachenquote:Op zondag 20 april 2014 10:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat ik gisteren gedaan heb: gewoon een haalbare richttijd als doel stellen (in mijn geval <25 minuten) en in strak schema (4:55m/km) daarnaar toe lopen.
Dat is ook mijn plan van de 5k. Iets onder de 5 proberen te blijven. Heeft echter wel een stuk maar ook weer omlaag dus daar zou ik weer kunnen versnellen. Dus ik ben benieuwd of het gaat lukken.quote:Op zondag 20 april 2014 10:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat ik gisteren gedaan heb: gewoon een haalbare richttijd als doel stellen (in mijn geval <25 minuten) en in strak schema (4:55m/km) daarnaar toe lopen.
Thanksquote:Op zondag 20 april 2014 10:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Sorry, ik moest lachen
You make it sound so simple...
Overigens: ik begrijp hieruit dat 't gelukt is, well done!!
Dan zit er een top 3 notering wel in dan met je snelheid. Als ik jou was ging ik gewoon vooraan lopenquote:Op zondag 20 april 2014 10:49 schreef hatsaflats het volgende:
Maar "gewoon" een haalbare tijd op de 5 lopen is niet leukMijn tactiek voor morgen is dan ook: achter de 1e en/of 2e vrouw aan en dat zo lang mogelijk vol blijven houden (klein loopje, nr 2 liep vorig jaar 21:29, nr 3 25:44).
Het vervelende van die kleine loopjes is dat het deelnemersveld sterk wisselt. Het kan ook zo zijn dat er morgen opeens 10 vrouwen sub 21 lopen, terwijl ik denk ik in m'n handjes mag knijpen als ik sub 22 loop.quote:Op zondag 20 april 2014 10:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan zit er een top 3 notering wel in dan met je snelheid. Als ik jou was ging ik gewoon vooraan lopen
Dat is inderdaad zo.quote:Op zondag 20 april 2014 10:57 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het vervelende van die kleine loopjes is dat het deelnemersveld sterk wisselt. Het kan ook zo zijn dat er morgen opeens 10 vrouwen sub 21 lopen, terwijl ik denk ik in m'n handjes mag knijpen als ik sub 22 loop.
Veel plezier!quote:Op zondag 20 april 2014 10:00 schreef Yuki het volgende:
Ik ga zo voor een langzame 7,5km
Oehh, maar eerst koffie op bed door paps![]()
![]()
Dat is ook precies mijn drijfveer. laat je niet uit het veld slaan en/of iemand je vertellen dat je het niet kunt, want dat doe je welquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:33 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja ik doe het wel maar soms baal ik van de enorme hoeveelheid moeite die het me kost. Jullie noemen me een enorme doorzetter en dat ben ik ook wel, maar ik bereik zo weinig. Ik loop het sloomst van de hele wereld, ga heel erg langzaam vooruit, ene blessure na de andere en soms vraag ik me ook gewoon af waarom ik het allemaal doe. En dan lees ik mijn blogjes terug en dan weet ik ook dat het is omdat ik het gewoon wil kunnen en wil bewijzen dat ik het kan maar nouja
Een net niet haalbare tijd lopen is inderdaad leukerquote:Op zondag 20 april 2014 10:49 schreef hatsaflats het volgende:
Maar "gewoon" een haalbare tijd op de 5 lopen is niet leuk
Als je 't nou echt wilt combineren, kun je deze kopenquote:Op zondag 20 april 2014 08:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor mij een crosstrain weekendjeGisteren 110 km gefietst, en vandaag iig weer 55, en of ik de terugweg nog op de fiets ga hangt een beetje van het weer af..
Thanks! Ik ben eindelijk in de kleren, so here goes...quote:Op zondag 20 april 2014 11:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Veel plezier!
Hier staat een 14 km door de duinen op de planning!
Da's best wel geniaalquote:Op zondag 20 april 2014 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je 't nou echt wilt combineren, kun je deze kopen
[ afbeelding ]
Ja! Zo'n ding kom ik ook tegen als ik naar m'n werk rijd! Maar dan zelfs met twee wielen. Die man gebruikt m kennelijk als woon-werkverkeer, want hij rijdt elke dag op dezelfde tijd, en heeft een rugzakje bij zich, waar vast z'n werkkleding inzitquote:Op zondag 20 april 2014 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je 't nou echt wilt combineren, kun je deze kopen
[ afbeelding ]
Best slim, volgens mij blijf je ontzettend fit van dit ding en verbrand je ook nog de nodige caloriënquote:Op zondag 20 april 2014 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Zo'n ding kom ik ook tegen als ik naar m'n werk rijd! Maar dan zelfs met twee wielen. Die man gebruikt m kennelijk als woon-werkverkeer, want hij rijdt elke dag op dezelfde tijd, en heeft een rugzakje bij zich, waar vast z'n werkkleding inzit
Klopt, en het ziet er zelfs best heel erg leuk uit! Ik zou het wel eens willen proberen! Alleen dan niet voor woon-werkverkeer, want dat is wat ver. En we hebben geen douche, dus dat kan ik m'n collega's niet aandoenquote:Op zondag 20 april 2014 11:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Best slim, volgens mij blijf je ontzettend fit van dit ding en verbrand je ook nog de nodige caloriën
Dan loop jij al voor op mijquote:Op zondag 20 april 2014 11:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thanks! Ik ben eindelijk in de kleren, so here goes...
Jij ook veel plezier!
Das geen lopen, das vliegen!quote:Op zondag 20 april 2014 10:57 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het vervelende van die kleine loopjes is dat het deelnemersveld sterk wisselt. Het kan ook zo zijn dat er morgen opeens 10 vrouwen sub 21 lopen, terwijl ik denk ik in m'n handjes mag knijpen als ik sub 22 loop.
Hehe bij jou ook al? Wat was je aan het doen?quote:Op zondag 20 april 2014 11:39 schreef Devv het volgende:
Ik ga morgen wel rennen. Er stond eigenlijk voor 9 uur vanmorgen een rondje van 12km op de planning, maar het was vannacht een beetje vroeg geworden.
Als het zo makkelijk ging dan zou je misschien ook wel een hoge 23 of een lage 24 kunnen lopen als je maar wat meer gepushed had.quote:Op zondag 20 april 2014 10:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Thanks
Zo moeilijk is het ook niet. Gewoon de ene voet voor de andere zetten en een beetje je eigen vermogens kunnen inschatten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, hopelijk lukt dat. Zag als de weersvoorspelling klopt dat het volgende week gelukkig niet zo warm als vandaag wordt.quote:Op zondag 20 april 2014 01:58 schreef Daywalk3r het volgende:
@Voccar HM tijd als het ff kan onder de 1.57,dat is mijn Egmond tijd. 1.55 ofzo
Gaaf gedaan!!quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is echt de laatste keer dat ik ga bluffen hoor
[ afbeelding ]
Held!quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 april 2014 12:18 schreef Murmeli het volgende:
Hahahahahaha grappig dat er hier meerderen op stap zijn geweest.
Neem je de kids mee, zijn die ook ff bezig.quote:Op zondag 20 april 2014 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik MOET vandaag gewoon even een rondje rennen. E.T. werken. Kinderen na 2 vrije dagen en paaschocola in de verveel en hypermodus. Pffff
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 20-04-2014 12:58:55 ]
Ongelooflijk, 55 kilo lichter zijnquote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Niet vies zijn van een beetje sterven, pijn verbijten etc etc. Inderdaad gewoon een paar lopen dat je weet wat je ongeveer kan. Daar een tijd iets onder nemen en dan kijken hoelang je dat tempo kan volhouden.quote:Op zondag 20 april 2014 10:11 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Onderweg niet, nu wel een klein beetje stijfjes.quote:Op zondag 20 april 2014 12:48 schreef Quoi het volgende:
Zwabber: mooi verslag & mooie tijd!![]()
No hipissues?
Het kan, maar dan zouden alle GPS'en in dit gebied fout zitten. Ik meet het nog wel een keer na met afstandmeten.nlquote:Op zondag 20 april 2014 12:52 schreef Jero_nimo het volgende:
Zwabber ook lekker bezig! Mooie tijd gelopen! En GPS kan ook wel fout zitten he, dus gewoon 10 van maken!
quote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Patserquote:Op zondag 20 april 2014 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 20 april 2014 12:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Net terug van de Delftse Houtloop.
Het was gezellig. In allerijl voor Corniel hardloopkleding geregeld, want die wilde toch nog op het allerlaatst meedoen. Wel aan de 5 km, dus ik zou hem niet meer zien omdat ik de 10 km wilde lopen met pijll.
Het beeld was compleet. Prachtig weer en G.R was er ook.
Mijn plan was om een gemakkelijke sub55 te lopen, dus ik wilde weg tussen 5:30 en 5:40. Pijll wilde sneller weg, want wilde precies 55:00 lopen met km-tijden van 5:30.
In het begin gingen we gelijk op, maar na een kilometer op 3 gebeurde er iets geks: ik liep op hem uit. Ik kan nu wel verklappen dat dat helemaal niet prettig is. A) het is onwennig en B) ik heb nu de hele race in angst gezeten dat hij me op het allerlaatst zou gaan inhalen. Ik heb continu schichtig achterom zitten kijken.
Ik kreeg het na 2,5 km overigens al zwaar. Het was warm en vooral veel te zonnig (ik kan slecht tegen zonlicht) voor mij. Mijn poten werden al snel zwaar. Diverse malen heb ik willen opgeven, maar toen moest ik even denken aan de discussie over "doorzettingsvermogen" van gisteren. Ik wilde me hier nog wel kunnen vertonen natuurlijk.
Onderweg was er een ranke dame die een paar meters voor me liep en plat op d'r bakkes ging op het beruchte steile heuveltje. Toen ben ik wel een paar secondes gestopt om te vragen of het ging en of ik kon helpen. Maar dat was niet nodig zei ze, ik kon gewoon doorlopen. Kortom, ze vond me eng.
Enfin, uiteindelijk liep ik 54:44 en dat was volgens plan. Toegegeven, het is eerder 9,9 km dan 10 km. Dus eigenlijk zat ik net boven de 55 minuten. Dat is akelig, maar er is gelukkig ook nog honger in de wereld om dit nog een beetje te kunnen relativeren.Geweldig verslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.goed gelopen!
♥ || Baby catcher in training || ♥
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |