Ligt het aan mij of is de orkestband anders dan anders?quote:Op maandag 14 april 2014 09:16 schreef ato het volgende:
Mooi filmpje Grazz, ik hoor van diverse landen dat zij in previews en bij ESH experts goed vallen of zeker een outsider zijn.
Ik begin weer positief te worden. Over 2 weken de rehearsals en dan kunnen wij een inschatting maken.
Haha! Goede morgonquote:Op maandag 14 april 2014 12:40 schreef Jif het volgende:
haha shit never mind, er staat nog een andere gitarist op het podium
Ik vrees met je mee.quote:Op maandag 14 april 2014 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien zit ik er heel erg naast, maar ik zie het echt niks worden. Ik denk dat zo'n 70-80 procent van Europa überhaupt niet zit te wachten op een Amerikaans klinkend countryliedje. Alles oostelijk van de lijn Duitsland / Italië hoort veel liever dat Balkan-gejengel.
En wat er nog bij komt, is dat het nummer do-de-lijk saai is. Het begint, er gebeurt drie minuten nagenoeg niks en dan is het afgelopen. Dat nummer van Anouk vorig jaar had echt iets, het nummer van dit jaar is veel te generiek en bleek.
Dit nummer kun je volgens mij ook niet anders ten gehore brengen. Het is saai en duidelijk iets waar Ilse een natte slip van krijgt en Waylon is blij dat hij mee mag doen. Haar meest recente solowerk heeft wél internationale allure, maar het moest toch weer dat countrygeneuzel zijn. Past niet bij Waylon, en ook niet bij het ESF.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:07 schreef Greys het volgende:
Als er een aantal andere optredens live flink tegenvalt in de eerste semi en Ilse en Waylon zetten live een topoptreden neer, dan zou het idd nog nét kunnen.
Maar ik ben bang dat het 'ogen dicht en mompelen' wordt.
Och, nee joh, dit wordt echt een laatste plaats, hoor.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:23 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ze een goed optreden neerzetten, waarbij de chemie tussen Ilse en Waylon van het scherm spat, dan schrapen we nog wel een negende plekje in de halve finale binnen. Maar ik ben bang dat het plekje numero 12 of iets dergelijks wordt.
Eén na laatste in de semi, denk ik....quote:Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Och, nee joh, dit wordt echt een laatste plaats, hoor.
Laat ik nou ook net dát nummer ideaal vinden voor het songfestival. En het had gekund want het is na 1 september vorig jaar uitgebracht. Ook 'Love you more' en 'Oceaan' waren hele goede geschikte nummers geweest. Volgend jaar Racoon sturen dusquote:Op woensdag 16 april 2014 16:59 schreef Greys het volgende:
Ik hoorde net Shoes of Lightning van Racoon op de radio.
Goddomme, waarom gaan DIE niet een keer met zo'n nummer?
Nah, als ik moet gokken dan ergens tussen plek 8 en 12. Dus net niet of net wel kwalificatie.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Eén na laatste in de semi, denk ik....
Portugal is echt afgrijselijk
Daar zit ik ook mee in m'n hoofd. Het wordt een grensgevalletje.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:01 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Nah, als ik moet gokken dan ergens tussen plek 8 en 12. Dus net niet of net wel kwalificatie.
Laten we dan maar voor 10e plek gaan. 11e is te sneuquote:Op woensdag 16 april 2014 19:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar zit ik ook mee in m'n hoofd. Het wordt een grensgevalletje.
Echt veel slechtere liedjes die in aanmerking komen voor kwalificatie zijn er ook weer niet. Hoewel er ongetwijfeld iets als Moldavië doorheen zal glippen.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:15 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Laten we dan maar voor 10e plek gaan. 11e is te sneuEn dan krijg je weer dat geneuzel over liedjes die zoveel slechter waren en zich toch gekwalificeerd hebben.
Ja, of Letland of dat ordinaire bimbo lied uit Portugal.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Echt veel slechtere liedjes die in aanmerking komen voor kwalificatie zijn er ook weer niet. Hoewel er ongetwijfeld iets als Moldavië doorheen zal glippen.
Echt he?quote:Op woensdag 16 april 2014 18:58 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Laat ik nou ook net dát nummer ideaal vinden voor het songfestival. En het had gekund want het is na 1 september vorig jaar uitgebracht. Ook 'Love you more' en 'Oceaan' waren hele goede geschikte nummers geweest. Volgend jaar Racoon sturen dus
Dat met die wimpers gaat 't hem doen denk ikquote:Lieve heren van Racoon,
Jullie naar Eurovisie 2015?
Alsjeblieft? Pretty please with sugar on top?
Met een Shoes of Lightning-ish nummer?
Ah? *wimperwappert*
Denk dat je facebookfoto 't hem doet.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:25 schreef Greys het volgende:
Facebookberichtje verzonden![]()
[..]
Dat met die wimpers gaat 't hem doen denk ik
Haha, goed zo. Let's start a petitionquote:Op woensdag 16 april 2014 19:25 schreef Greys het volgende:
Facebookberichtje verzonden![]()
[..]
Dat met die wimpers gaat 't hem doen denk ik
Mwah, het heeft wel een melodie en je herinnert je 'm, maar niet echt catchy wat mij betreft. Vind love you more dan veel mooier, maar zoiets schrijf niet zo makkelijk denk ik.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:28 schreef Greys het volgende:
Hierna stop ik hoor, maar kijk/luister... dit had dit jaar best bij de top 5 in de finale kunnen eindigen
Echt he, nu nog een orkest in de mix (violen, blazers) en hij nog iets meer met z'n armen bewegen en klaarquote:Op woensdag 16 april 2014 19:28 schreef Greys het volgende:
Hierna stop ik hoor, maar kijk/luister... dit had dit jaar best bij de top 5 in de finale kunnen eindigen
Ik had nooit zoveel met Racoon.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:35 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Echt he, nu nog een orkest in de mix (violen, blazers) en hij nog iets meer met z'n armen bewegen en klaarLekker rauw stemgeluid heeft hij ook
Ik kijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Nu op NL3: een documentaire over The Common Linnets.
Het is vreselijk zonde dat je twee van zulke artiesten hebt en dat ze dan híermee komen uiteindelijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:39 schreef Fred_B het volgende:
Tot nu toe wordt mij nog niet duidelijk hoe ze tot zo'n saai Songfestivalliedje zijn gekomen...
Hoho, we hebben nog anderhalf uur he.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:39 schreef Fred_B het volgende:
Tot nu toe wordt mij nog niet duidelijk hoe ze tot zo'n saai Songfestivalliedje zijn gekomen...
Het duurt nog tot 22.30, dus we hebben nog even.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:55 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
Wanneer krijgen we iets te horen over cats?
Like, ik hoor nu mooie liedjes maar hoe is cats gecreëerd
Dat wilde ik net komen zeggen hier idd....quote:Op woensdag 16 april 2014 21:12 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Daniël en Ilse op een lijn zitten en dat Waylon er een bietje buutn valt. Waylon mag af en toe een ideetje spuien maar die andere twee schrijven het album.
Dat is een kuffer ja. Bekend kuntrie nummer.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef Greys het volgende:
Dat duet net, iets met would you come to me, dat tweestemmige, was dat een cover of een eigen nummer van hen? Dat klonk al veel toffer dan CATS....
quote:Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef Greys het volgende:
Dat duet net, iets met would you come to me, dat tweestemmige, was dat een cover of een eigen nummer van hen? Dat klonk al veel toffer dan CATS....
Door deze docu ben ik er van overtuigd geraakt dat ze het slechtste nummer van dat album hebben gekozen.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:29 schreef Fred_B het volgende:
Als je zo makkelijk liedjes schrijft, moet het toch mogelijk zijn net zoiets commercieels te maken als het liedje van Zweden of Noorwegen ofzo, maar dan wat meer country-achtig?
Ik ook, het nummer waarin ze het állerminst kunnen laten horen ook hoe goed ze kunnen zingenquote:Op woensdag 16 april 2014 21:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Door deze docu ben ik er van overtuigd geraakt dat ze het slechtste nummer van dat album hebben gekozen.
Enorm. Ik dacht eigenlijk dat het zo'n 'mannetje' was, maar hij is VEEL te bescheiden.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef marcodej het volgende:
Waylon heeft teveel ontzag voor Ilsuh.
Je moet het idd wel gewoon kunnen zeggen als de ander een baggernummer maakt, en ik denk niet dat Waylon dat zo snel zou doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Enorm. Ik dacht eigenlijk dat het zo'n 'mannetje' was, maar hij is VEEL te bescheiden.
Ja idd zou zo zonde zijnquote:Op woensdag 16 april 2014 21:35 schreef Greys het volgende:
... en die práchtige () kijkers niet verstoppen onder die hoedrand...
Dat die Ilse en die hoed onderweg kwijt raakt? Klinkt op zich als een goed plan.quote:
Op het moment dat (denk ik) Ilse en misschien Daniël het songfestivalnummer kozen, denk ik idd niet dat Waylon had durven zeggen dat hij liever een ander had.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je moet het idd wel gewoon kunnen zeggen als de ander een baggernummer maakt, en ik denk niet dat Waylon dat zo snel zou doen.
En met The American Dream van Nick en Simon ook geloof ik!quote:Op woensdag 16 april 2014 21:39 schreef alors het volgende:
Haha ja deze man zag ik ook al in een eerdere docu waar ze in Nashville zat.
quote:Op woensdag 16 april 2014 22:08 schreef marcodej het volgende:
JB had een idee. En nu zitten we ermee.
Fly on the wings of love?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:10 schreef ato het volgende:
En 10 mei zijn wij allemaal aan het verbazen dat het nummer meedoet met de ovewinning..
net als ierland in 1994 of Denemarken in 2000, vond men ook zo saai
Het is voor mij het tofste Eurovisielied everquote:Op woensdag 16 april 2014 22:14 schreef ato het volgende:
Sterker nog Greys het stond zelf laag in de polls, Denemarken 2000.
Trouwens bij mij ook en nog steeds..
Nou iddquote:Op woensdag 16 april 2014 22:14 schreef marcodej het volgende:
Het is jammer dat het ESF niet in een auto plaatsvindt, Ilse.
Ze heeft wel gelijk. Het is ook een lekker nummer voor in de auto.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou idd
"Het is zo goed want het voelt als een autorit... het beschríjft ook een autorit!!!"
Wooptiedoo...
quote:Op woensdag 16 april 2014 22:17 schreef Greys het volgende:
Dit van die footsteps had beter geweest op het Eurovisie
quote:
quote:
Dat gaat niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef ato het volgende:
Zij zijn mooi om te zien, goed in beeld laten komen
Maar dat was voor een groot deel ook anti-stemmers volgens mijquote:Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef ato het volgende:
wij dachten toch ook in 2006 wat de neuk die Lordi krijgt wel erg veel punten
Geeft toch niet! We doen het elk jaar, dus volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!quote:Op woensdag 16 april 2014 22:37 schreef ato het volgende:
Lijkt mij heerlijk en ja ik moet je een keer jou zien Greys, maar ik zit bij mijn moeder.
nee ik kan moeder helaas niet meenemen
te afgezaagd en ( geprobeerd ) te hypenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:44 schreef ato het volgende:
Ik ga trouwens in mei naar de Jerseyboys (onverwachts) ook leuk voor het ESF met een motown nummer.
Of vinden jullie het te afgezaagd?
Het lijkt me heel erg leuk. Ik wil al sinds twee jaar graag komen, maar probleem is dat ik nu in Engeland studeer en in mei/juni examens heb. Het ligt aan mijn examens; als ze allemaal in juni of eind mei zijn, dan kom ik.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef Greys het volgende:
Iemand hier toevallig nog zin om 6 mei op groot scherm in een gezellig kroegje aan de rand van Rotterdam te komen kijken? Gil dan even! Wees welkom
Hopelijk weer via de streamquote:Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat we de repetitie zien en denken "WAT DE NEUK... wat nou nadenken over de staging, jullie staan gewoon weer statisch te mompelen met je ogen dicht en daar nog een hoed voor..."
DM me maar als je meer weet en je wilt komen!quote:Op donderdag 17 april 2014 01:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Het lijkt me heel erg leuk. Ik wil al sinds twee jaar graag komen, maar probleem is dat ik nu in Engeland studeer en in mei/juni examens heb. Het ligt aan mijn examens; als ze allemaal in juni of eind mei zijn, dan kom ik.
quote:Op donderdag 17 april 2014 13:35 schreef aarontje112 het volgende:
We gaan gewoon naar de finale hoor jongens. We kunnen wel blijven zeuren maar dit is het liedje en hier moeten we het mee doen, dus ga er dan ook achter staan.
![]()
![]()
Ja, leuk dat steken van de loftrompet omdat het Nederlands is, maar als iets gewoon niet zo goed is, dan is het gewoon niet zo goed.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:35 schreef aarontje112 het volgende:
We gaan gewoon naar de finale hoor jongens. We kunnen wel blijven zeuren maar dit is het liedje en hier moeten we het mee doen, dus ga er dan ook achter staan.
![]()
![]()
Ik steek helemaal niet de loftrompet omdat het Nederlands is, ik steek de loftrompet omdat ik het een kwalitatieve inzending vind waar we oprecht trots op mogen zijn. Ik was ook niet tevreden met de Toppers, 3JS en Siemeke maar dat vond ik dan ook geen kwaliteit. Bovendien is een songfestivalliedje toch nooit helemaal goed, zelfs met Anouk vorig jaar waren er negatievelingen.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, leuk dat steken van de loftrompet omdat het Nederlands is, maar als iets gewoon niet zo goed is, dan is het gewoon niet zo goed.
Een drol wordt geen mooiere drol omdat je er een Nederlands vlaggetje in steekt.
Dit is het liedje, hier moeten we het mee doen, maar ik heb deze keer die magische knop niet die ik om kan zetten zodat ik ook HIER weer in ga gelovenquote:Op donderdag 17 april 2014 13:35 schreef aarontje112 het volgende:
![]()
![]()
Ditquote:Op donderdag 17 april 2014 13:35 schreef aarontje112 het volgende:
![]()
![]()
ok duidelijk, ik vind de laatste tijd musicals ook niet meer echt mijn ding, maar ik ben wel benieuwd naar The Jerseyboys. muziek is leuk..quote:Op donderdag 17 april 2014 00:51 schreef Greys het volgende:
Ik vind die musicaljongens sowieso niets voor een Eurovisie
Verder niets mis mee, met musicals, ik vind het enig zelfs, maar er is een reden dat musicaltypes er ook bij talentenjachten als The Voice enzo er al snel uit liggen. Het is te gemaakt voor 'gewone' live muziek. Vind ik..
Als het gaat om de kans op kwalificatie is Nederland op Betfair nu 10e. We zullen maar hopen dat ze exact gelijk hebbenquote:
Jep, vanavond wordt de gouden plaat uitgereikt tijdens Opium of zo.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:45 schreef ato het volgende:
hebben zij goud gekregen hoorde ik?
Ik merk wel dat zij steeds meer waardering voor hun nummer krijgen.
Is ook mijn favo aller tijdenquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:08 schreef Frankcofrank het volgende:
dat liedje van duitsland in 2006 is het mooiste liedje esf lied ooit gemaakt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oef, het wordt weer nagelbijten dusquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als het gaat om de kans op kwalificatie is Nederland op Betfair nu 10e. We zullen maar hopen dat ze exact gelijk hebben
Dat zijn de Ilse- en Waylonfans die dat hebben gedownload enzo ben ik bang, gewoon de Nederlanders. Daar hebben we op het Eurovisie zelf niets aanquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:45 schreef ato het volgende:
hebben zij goud gekregen hoorde ik?
Ik merk wel dat zij steeds meer waardering voor hun nummer krijgen.
Dat is nu dus.quote:Zaterdag 19 april staat Opium geheel in het teken van het Eurovisie Songfestival! Met als speciale gasten The Common Linnets en Jan Smit. 22:35 uur op Nederland 2.
Hij zegt in elk geval wel dat hij het lied niet geschikt vindt.quote:
wij vinden Jan Smit ongeschiktquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij zegt in elk geval wel dat hij het lied niet geschikt vindt.
Zit daar een beetje zelfgenoegzaam op die bank te verkondigen dat hij een lied met meer 'bombarie' zou brengen en dat hij de tekst van Ein bisschen Frieden geniaal vindt. Daar word ik nou droevig van.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij zegt in elk geval wel dat hij het lied niet geschikt vindt.
Dat kan tochquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:45 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Zit daar een beetje zelfgenoegzaam op die bank te verkondigen dat hij een lied met meer 'bombarie' zou brengen en dat hij de tekst van Ein bisschen Frieden geniaal vindt. Daar word ik nou droevig van.
Ja, alles kan. Mag hij ook vooral vinden.. Maar ik vind het triest dat hij überhaupt meent dat hij wel geschikt is terwijl 90% van zijn liedjes (meer bombarie of niet) absoluut niks zouden doen op een songfestival, tenzij we ineens 25 jaar teruggaan in de tijd of wanneer het ESF de komende jaren zou veranderen in een soort schlagerfestival.quote:
Jan Smit zou ook geschikt zijn, ALS HIJ HET GOEDE NUMMER HEEFTquote:Op zondag 20 april 2014 15:44 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Ja, alles kan. Mag hij ook vooral vinden.. Maar ik vind het triest dat hij überhaupt meent dat hij wel geschikt is terwijl 90% van zijn liedjes (meer bombarie of niet) absoluut niks zouden doen op een songfestival, tenzij we ineens 25 jaar teruggaan in de tijd of wanneer het ESF de komende jaren zou veranderen in een soort schlagerfestival.
Geloof het of niet, maar zelfs Frans komt wel aardig zijn waffel uitquote:
En als het 'flut'nummer de finale haalt en in de top 10 eindigt hebben we er zeker wél wat aan, opnieuw een mooi resultaat na Anouk!quote:Op zondag 20 april 2014 17:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Jan Smit zou ook geschikt zijn, ALS HIJ HET GOEDE NUMMER HEEFT
Als je lied uitstekend is, maakt het in feite niet zo héél veel uit wie het zingt... zolang diegene een beetje live toon kan houden (en dat kan zélfs Jan Smit).
De fout die Nederland soms/vaak maakt is denken dat het allemaal wel goed komt als je een enorm goede bekende populaire zanger neerzet. Zo zie je dit jaar, met Ilse en Waylon is niets mis als artiest, integendeel zelfs, maar zolang het nummer flut is heb je daar dus geen zak aan
Dat was ook niet helemaal goed verwoord, sorry.quote:Op zondag 20 april 2014 18:36 schreef grazz het volgende:
[..]
En als het 'flut'nummer de finale haalt en in de top 10 eindigt hebben we er zeker wél wat aan, opnieuw een mooi resultaat na Anouk!
Wel mee eens hoor en daar kan ik me ook wel aan storen. " Kies een goede artiest en alles komt goed of we halen de finale niet en dan is het opnieuw Oost-Europa bla bla. "quote:Op zondag 20 april 2014 18:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was ook niet helemaal goed verwoord, sorry.
Ik bedoel dat als Ilse en Waylon een flutnummer hebben, je er geen zak aan hebt dat het zulke goede artiesten zijn.
Het nummer van dit jaar is niet perse een flutnummer, want op zich vind ik het een fijn liedje, alleen denk ik dat ze (veel) beter hadden kunnen maken/kiezen voor het ESF.
Maar dat was op zich niet het punt van mijn post![]()
Jan Smit of een totaal onbekende zanger zou meer kans hebben met een killer song dan Ilse en Waylon de topartiesten met een eh... niet écht killer song.
Nederland denkt vaak dat ze er al zijn met een goede artiest.
Kies nou voortaan eerst eens het nummer en zoek er dan een zanger(es) bij.
Ja mee eens dat zelfs Jan Smit met een goed nummer kan scoren, maar denk echt dat hij en het songfestival van nu, als je kijkt naar Jan's persoonlijke muzieksmaak en het genre dat hij gebruikelijk brengt, een complete mismatch zijn.quote:Op zondag 20 april 2014 17:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Jan Smit zou ook geschikt zijn, ALS HIJ HET GOEDE NUMMER HEEFT
Als je lied uitstekend is, maakt het in feite niet zo héél veel uit wie het zingt... zolang diegene een beetje live toon kan houden (en dat kan zélfs Jan Smit).
De fout die Nederland soms/vaak maakt is denken dat het allemaal wel goed komt als je een enorm goede bekende populaire zanger neerzet. Zo zie je dit jaar, met Ilse en Waylon is niets mis als artiest, integendeel zelfs, maar zolang het nummer flut is heb je daar dus geen zak aan
Daarover zijn we het eens!quote:Op zondag 20 april 2014 21:28 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Ja mee eens dat zelfs Jan Smit met een goed nummer kan scoren, maar denk echt dat hij en het songfestival van nu, als je kijkt naar Jan's persoonlijke muzieksmaak en het genre dat hij gebruikelijk brengt, een complete mismatch zijn.
Persoonlijk heb ik liever iemand die zijn/haar eigen nummer doet.quote:Op zondag 20 april 2014 18:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was ook niet helemaal goed verwoord, sorry.
Ik bedoel dat als Ilse en Waylon een flutnummer hebben, je er geen zak aan hebt dat het zulke goede artiesten zijn.
Het nummer van dit jaar is niet perse een flutnummer, want op zich vind ik het een fijn liedje, alleen denk ik dat ze (veel) beter hadden kunnen maken/kiezen voor het ESF.
Maar dat was op zich niet het punt van mijn post![]()
Jan Smit of een totaal onbekende zanger zou meer kans hebben met een killer song dan Ilse en Waylon de topartiesten met een eh... niet écht killer song.
Nederland denkt vaak dat ze er al zijn met een goede artiest.
Kies nou voortaan eerst eens het nummer en zoek er dan een zanger(es) bij.
Maar die was ook wel heel erg verliefdquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever iemand die zijn/haar eigen nummer doet.
Persoonlijker, ze zullen het beter kunnen overbrengen omdat ze weten waar het vandaan komt en wat voor gevoel erbij hoort.
De laatste keer dat we een zangeres bij een voorgeschreven nummer zochten kregen we een roze draaiorgel.![]()
Maar daar koos Vader A. de winnares, niet het publiek.. ( nouja, koos.. hij poogde te gaan kiezen..)quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever iemand die zijn/haar eigen nummer doet.
Persoonlijker, ze zullen het beter kunnen overbrengen omdat ze weten waar het vandaan komt en wat voor gevoel erbij hoort.
De laatste keer dat we een zangeres bij een voorgeschreven nummer zochten kregen we een roze draaiorgel.![]()
Je hoort wel degelijk iets hoor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:55 schreef Greys het volgende:
Kon er nou NIEMAND van ESC Today even tegen Waylon zeggen dat hij compleet voor joker zit zo met dat gepingel terwijl je er niets van hoort?![]()
Oh dan ben ik doofquote:
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:05 schreef CommanderKeen het volgende:
"Succes album belangrijker dan Songfestival"
The Common Linnets staan op 6 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Drie dagen later verschijnt hun album, waar ook Calm after the Storm op staat. Zowel Ilse DeLange als Waylon geeft aan dat ze succes voor het album verkiezen boven glorie in Kopenhagen.
'Het album is het belangrijkste', zegt Waylon. Ilse springt bij: 'Oei. Dan wil ik wel zeggen dat het Songfestival niet zomaar een promotiemiddel is. We hadden die plaat sowieso gemaakt, festival of niet. Onze keuze is super integer. 'Waylon: 'We hoeven er toch niet omheen te draaien? Het voornaamste is dat het album en onze oprechte liefde voor country goed worden begrepen.'
De keuze voor Calm after the Storm, niet bepaald een standaard Songfestivalliedje, zorgde voor de nodige verwondering. 'Er zijn zeker liedjes bij waarvan mensen zullen zeggen dat ze meer voor de hand liggen', zegt Waylon. 'Ik geef ze daar gelijk in', vult Ilse aan. 'Maar van wat voor de hand ligt, krijg je sneller een klap in het gezicht', vindt Waylon.
Volgens Ilse hebben ze de keuze niet gemaakt om tegendraads te zijn. 'Wij hebben de keuze op gevoel gemaakt. We zijn niet bezig geweest met de vraag: wat scoort daar?' Dat betekent overigens niet dat het duo niet wil winnen in Kopenhagen. Waylon: 'Tuurlijk wel. Maar onze winst zit hem niet zozeer in de competitie, maar in het feit dat we mogen laten zien waarvan we houden. Al eindigen we als laatste, dan nog heb ik geen minuut spijt van Calm after the Storm.'
Waylon heeft ook een uitgesproken mening over de andere inzendingen. 'Ik merk dat de meeste inspiratie van YouTube is gekomen. Daar hebben sommigen echt te veel naar gekeken. Er doet een tweedehands Paul Potts mee en een gozer die Bruno Mars nadoet. Ik vind het niet nodig om hierover genuanceerd te zijn: veel van wat ik zie, vind ik gewoon poppenkast. Ik heb respect voor iedereen, maar heb weinig met die benadering.'
Houd dan gewoon je mond als je alleen stomme dingen kunt roepenquote:'Wij hebben de keuze op gevoel gemaakt. We zijn niet bezig geweest met de vraag: wat scoort daar?'
Grotendeels eens. Maar ik zie Letland eerder in Groep C, omdat juries daar waarschijnlijk echt niet voor gaan en ik zie ze ook geen echte topposite behalen bij de televoters. IJsland zou ik in groep B plaatsen plus België en Moldavië misschien ook wel. Als ik nu moet gokken dan deze 10 door naar de finale: Armenië, Zweden, Hongarije, Oekraïne, Azerbaijan, Rusland, Montenegro, IJsland, Nederland, België.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:50 schreef CommanderKeen het volgende:
Net weer even alle liedjes van semi 1 en semi 2 beluisterd. Ik zie het steeds somberder in voor Nederland. Probleem met het liedje is dat het geen smoel heeft. Portugal, San Marino, IJsland en Moldavië moeten we in principe achter ons kunnen houden, al verwacht ik ook dat 1 van deze landen nog wel gaat verrassen. Welke dat zal zijn zal vooral van de staging afhangen.
Letland, Estland en Montenegro zijn onze directe concurrenten. Ik denk dat de plaatsing vlak voor Montenegro in ons nadeel gaat werken.
Zoals ik het nu inschat:
Groep A: Armenië, Zweden, Hongarije, Oekraïne, België, Azerbeidzjan, Rusland
Groep B: Estland, Letland, Montenegro, Nederland
Groep C: Portugal, IJsland, Moldavië, San Marino
Van groep A gaan er zes of zeven door.
Van groep B gaan er twee of drie door.
Van groep C gaan er nul of een door.
Albanië ontbreekt in deze analysequote:Op woensdag 23 april 2014 16:50 schreef CommanderKeen het volgende:
Net weer even alle liedjes van semi 1 en semi 2 beluisterd. Ik zie het steeds somberder in voor Nederland. Probleem met het liedje is dat het geen smoel heeft. Portugal, San Marino, IJsland en Moldavië moeten we in principe achter ons kunnen houden, al verwacht ik ook dat 1 van deze landen nog wel gaat verrassen. Welke dat zal zijn zal vooral van de staging afhangen.
Letland, Estland en Montenegro zijn onze directe concurrenten. Ik denk dat de plaatsing vlak voor Montenegro in ons nadeel gaat werken.
Zoals ik het nu inschat:
Groep A: Armenië, Zweden, Hongarije, Oekraïne, België, Azerbeidzjan, Rusland
Groep B: Estland, Letland, Montenegro, Nederland
Groep C: Portugal, IJsland, Moldavië, San Marino
Van groep A gaan er zes of zeven door.
Van groep B gaan er twee of drie door.
Van groep C gaan er nul of een door.
De media verzinnen volgens mij niet zelf een uitspraak als "die zanger van België is een tweedehands Paul Potts".quote:
Dat siert jequote:Op woensdag 23 april 2014 23:01 schreef ato het volgende:
Ik probeer ook alleen maar het negatieve in het positieve te buigen
Bronquote:Schofferingen voor Belgische en Deense artiesten
Waylon minachtend over deelnemers Songfestival
AMSTERDAM - Waylon lijkt weinig respect te hebben voor de concurrenten die hij tegenkomt op het Eurovisie Songfestival. In een interview in het Algemeen Dagblad van vandaag laat hij weten het maar een grote poppenkast te vinden. Opvallend: het venijn zat in de staart van het verhaal.
,,Ik merk dat de meeste inspiratie van YouTube is gekomen", zegt Waylon. ,,Daar hebben sommigen echt te veel naar gekeken. Er doet een tweedehands Paul Potts (een verwijzing naar de Belgische inzending, red) mee en een gozer die Bruno Mars nadoet (Denemarken, red). Ik vind het niet nodig om hierover genuanceerd te zijn: veel van wat ik zie, vind ik gewoon poppenkast. Ik heb respect voor iedereen, maar heb weinig met die benadering."
Dure punten morsen
Met de uitspraken loopt Nederland kans om dure punten te morsen, want zowel België als Denemarken stemmen in de eerste halve finale waarin Nederland zich moet kwalificeren voor de grote finale op zaterdagavond 10 mei.
,,Je kunt er de donder op zeggen dat de commentatoren van die landen in de tv-uitzending zullen referereren aan de neerbuigende opmerkingen van Waylon", schat onze Songfestival-specialist Richard van de Crommert in. ,,Als je hoog in de peilingen staat, kun je die hooghartige gok misschien wagen, maar dit is onverstandig, onhandig en tenenkrommend nu het onduidelijk is of Nederland de finale wel haalt. En over die poppenkast gesproken. Daar doet Waylon met zijn a-seksuele hoed gewoon aan mee."
Ik heb het wel op een buitenlands messageboard geplempt... daar vinden ze het ook niet slim, ook al spreekt hij volgens hen de waarheidquote:Op donderdag 24 april 2014 10:46 schreef aarontje112 het volgende:
Echt heel stom dit en vooral arrogant. Maar zie dat het op geen enkele buitenlandse site of forum is opgepikt, dus er wordt alleen in Nederland een hoop heisa van gemaakt.
Dat beugelbekkie van die ongenuanceerde schreeuwkrant de Telegraaf heeft ook weer wat om over te schrijvenquote:Op donderdag 24 april 2014 06:33 schreef Fred_B het volgende:
Daar gaan we al met media die het oppikken...
[..]
Bron
Ja doh, dat bedacht ik me ook vlak nadat ik het gepost hadquote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 11:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het wel op een buitenlands messageboard geplempt... daar vinden ze het ook niet slim, ook al spreekt hij volgens hen de waarheid
En Polen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:19 schreef ato het volgende:
"Wij' krijgen OAEG punten erbij van luxemburg en Ijsland..
Het wordt tijd dat Luxemburg weer mee gaat doen, die gunden ons nog weleens watquote:Op donderdag 24 april 2014 19:19 schreef ato het volgende:
"Wij' krijgen OAEG punten erbij van luxemburg en Ijsland..
Over 2 weken is de tweede halve finale al weer voorbij..quote:Op donderdag 24 april 2014 19:55 schreef grazz het volgende:
Over twee weken is men het al lang vergeten
Het gaat veel te snel voorbijquote:Op donderdag 24 april 2014 21:39 schreef ato het volgende:
[..]
Over 2 weken is de tweede halve finale al weer voorbij..
Raar idee, zo snel alquote:Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef KoningPils het volgende:
Over drie weken praten we over wie we volgend jaar moeten sturen.
ja, dat was tof!quote:Op donderdag 24 april 2014 22:56 schreef Greys het volgende:
Ilse had beter Paskal mee kunnen nemen naar het ESF.
Of dit nummer met Waylon doen![]()
Wat een energie heeft ze zo![]()
quote:
twitter:waylonline twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 12:34:33De eerste kilometer richting Kopenhagen is ingezet... Onvergetelijk is het nu al! mooie dag voor iedereen, ook in België;) #ESC2014 reageer retweet
Ermagherd gurrrrrrrrrrrrrl, you're doomedquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:01 schreef Cee het volgende:
Verdorie zeg, ik zit nu alle eerste halve finalisten te bekijken en vind qua nummer 'onze' linnetjes er met kop en schouders bovenuit steken.Het nummer ben ik steeds meer gaan waarderen. Nee hè, daar ga ik weer met m'n ijdele hoop.
Misschien is die gewoon van die dame die ook in de auto zit?quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een man met een Louis Vuitton tasSws die tassen.
Ah, dat zou heel goed kunnenquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien is die gewoon van die dame die ook in de auto zit?
Ook met kop en schouders boven Hongarije, Zweden, Armenië?quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:01 schreef Cee het volgende:
Verdorie zeg, ik zit nu alle eerste halve finalisten te bekijken en vind qua nummer 'onze' linnetjes er met kop en schouders bovenuit steken.Het nummer ben ik steeds meer gaan waarderen. Nee hè, daar ga ik weer met m'n ijdele hoop.
Met kruin.quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook met kop en schouders boven Hongarije, Zweden, Armenië?
Maar waardoor dan?quote:
Voorspelling:quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:31 schreef aarontje112 het volgende:
Over een paar daagjes weten we hoe de act eruit gaat zien en of het wat gaat worden. Spannond
De hoed is een zekerheidje idd, zoiets liet hij wel doorschemeren bij Boulevard.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Voorspelling:
Zittend op een barkruk met gitaren en waylon een hoed op..
Ach ik verwacht ook geen glitters, vuurwerk en olifanten. Vind wel dat ze het klein moeten houden maar de blikken zijn wel heel belangrijk bij dit liedje denk ik. Maar gelukkig zei Ilse dat ze veel close-ups gingen doen, dus heb er vertrouwen inquote:Op zaterdag 26 april 2014 23:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Voorspelling:
Zittend op een barkruk met gitaren en waylon een hoed op..
Ik ga het zometeen proberen uit te leggen. Maar eerst... nieuw topic!quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waardoor dan?
Ik vind dat er bij de drie genoemde landen - of het nou mijn smaak is of niet - iets 'meer' is dan gewoon een mooi liedje. Zweden heeft een vrouw met uitzonderlijke zangkwaliteiten, Armenië heeft een opvallende omslag in het nummer (ik hou niet van het tweede deel, maar toch...), Hongarije heeft een bijzonder 'onderwerp' waar hij over zingt. Wat maakt dat de Linnetjes daar bovenuit springen, met wát? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, ik wil dat ook gaan zien/horen dan namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |