Strijdt tegen het homohuwelijk? Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat, ondanks dat hij er persoonlijk tegen is, hij tegen zulke wetgeving op federaal niveau is, en dat hij vindt dat de Republikeinen moeten stoppen met daar voor te strijden.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar je bent het er dus mee eens dat het geen serieuze kandidaat is?
En over zijn standpunten, kijk bijvoorbeeld naar zijn punten met betrekking tot abortus, hij is van de beweging die vrouwen die abortus laten plegen wil vervolgen voor moord. Hij strijdt vrolijk tegen het homohuwelijk, wil uit de VN stappen, is een wapenwappie etc etc. Bijna de standaardverzameling neo-conservatieve mafklapperij.
En is terug naar 1900 echt change?
Probeert hij een soort Arnold Vinick te zijn?quote:Op donderdag 10 april 2014 20:19 schreef Royyy het volgende:
[..]
Strijdt tegen het homohuwelijk? Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat, ondanks dat hij er persoonlijk tegen is, hij tegen zulke wetgeving op federaal niveau is, en dat hij vindt dat de Republikeinen moeten stoppen met daar voor te strijden.
Uit de VN stappen? Waar heb je dat vandaan? Hij is tegen bepaalde VN-verdragen, maar voor zover ik weet heeft hij nooit gezegd er uit te willen stappen. Misschien dat je in de war bent met Ron Paul.
En "wapenwappie"... een Republikein die dat niet is kan de nominatie sowieso meteen op z'n buik schrijven. Ongeacht wat je persoonlijke mening over wapens is, in de VS is de cultuur wat dat betreft nu eenmaal heel anders.
Het vooral jammer van de dwang die hier weer aan te pas moet komen, miljoenen mensen die tevreden waren met hun zorgverzekeringen kunnen deze niet meer verlengen vanwege nieuwe wetgeving.quote:Op donderdag 10 april 2014 00:39 schreef Hexagon het volgende:
Obamacare heeft wat uitvoeringsproblemen maar het idee van een verzekering voor iedereen is zeker niet irrealistisch. In de meeste landen bestaat het namelijk al. Heel knap gedaan ook ondanks enkel tegenwerking van domme roeptoeters.
Wat betreft buitenland vind ik het terughoudende beleid vele malen beter dan de kleuterjuf van de wereld houding van het verleden.
En wat betreft die staatsschuld. Wat had je liever gezien? Een VS die ineens met een extreme bezuiniging even de wereldeconomie K.O. mept?
Heb die serie nooit gezien, maar even afgaand op het wikipedia artikel zie ik inderdaad wel veel overeenkomsten.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probeert hij een soort Arnold Vinick te zijn?
Vanuit republikeins oogpunt is dat de methode om maar zoveel mogelijk homo's het huwelijk te ontzeggen. Mooi achterhoedegevecht maar zeker onderdeel van de strijd tegen gelijke rechten voor homo's.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:19 schreef Royyy het volgende:
[..]
Strijdt tegen het homohuwelijk? Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat, ondanks dat hij er persoonlijk tegen is, hij tegen zulke wetgeving op federaal niveau is, en dat hij vindt dat de Republikeinen moeten stoppen met daar voor te strijden.
Van on the issue derde kopje http://www.ontheissues.or(...)l_Foreign_Policy.htmquote:Uit de VN stappen? Waar heb je dat vandaan? Hij is tegen bepaalde VN-verdragen, maar voor zover ik weet heeft hij nooit gezegd er uit te willen stappen. Misschien dat je in de war bent met Ron Paul.
Hij gaat op dat vlak echter wel wat verder dan de gemiddelde republikein. Net als in zijn strijd om vrouwen die abortus laten plegen te willen vervolgen voor moord.quote:En "wapenwappie"... een Republikein die dat niet is kan de nominatie sowieso meteen op z'n buik schrijven. Ongeacht wat je persoonlijke mening over wapens is, in de VS is de cultuur wat dat betreft nu eenmaal heel anders.
Niemand claimt dat obamacare helemaal geweldig is. Maar het voorgaande systeem was natuurlijk wel een stuk beroerder.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het vooral jammer van de dwang die hier weer aan te pas moet komen, miljoenen mensen die tevreden waren met hun zorgverzekeringen kunnen deze niet meer verlengen vanwege nieuwe wetgeving.
Als Obamacare zo top is, waarom is dat dan weer nodig?
Je mist wat in je leven!quote:
Hij pretendeert inderdaad voor de belangen van de staten op te komen en daarmee als bijeffect het homohuwelijk in bepaalde staten verboden zal worden. En dat is wat al zijn libertaire aanhangers ook zien, maar eigenlijk het homohuwelijk zoveel mogelijk remmen en heeft hij als mooie bijkomstigheid dat hij een manier heeft om met dergelijke ideeėn niet als een homofoob over te komen.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:19 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat krijg je als je als oppositie alleen maar opportunistisch gaat zieken en frustreren. Dan krijg je inderdaad een wat minder uitgebalanceerde wet. Een wat meer meedenkende houding had het wellicht wat beter gemaakt.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het vooral jammer van de dwang die hier weer aan te pas moet komen, miljoenen mensen die tevreden waren met hun zorgverzekeringen kunnen deze niet meer verlengen vanwege nieuwe wetgeving.
Als Obamacare zo top is, waarom is dat dan weer nodig?
Door geld uit te geven wat er niet is. Je was zeker ook fan van de Melkertbanen toentertijd. Amerika is toe aan Reaganomics. Obamacare is niet alleen een zorgverzekering voor iedereen, het is heel veel meer. Er was weer eens geen compromis mogelijk bij MR. Obama.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:54 schreef Hexagon het volgende:
De werkloosheid daalt er al tijden
En verder ben ik wel eens benieuwd welke ideeen jij eigenlijk hebt om iedereen van een zorgverzekering te voorzien.
U bent republikein?quote:Op donderdag 10 april 2014 22:51 schreef Sobieski het volgende:
Obamacare is een jobkiller in een door werkloosheid geteisterd land.
Reaganomics nog wel. Over geld uitgeven dat er niet is gesproken.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:03 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Door geld uit te geven wat er niet is. Je was zeker ook fan van de Melkertbanen toentertijd. Amerika is toe aan Reaganomics.
Wat dan precies?quote:Obamacare is niet alleen een zorgverzekering voor iedereen, het is heel veel meer.
Welk compromis heeft de oppositie voorgedragen dan? Ik zag alleen iets als TEGEN! en STALINISME! en andere pathetische onzin.quote:Er was weer eens geen compromis mogelijk bij MR. Obama.
quote:Op donderdag 10 april 2014 19:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Mattijs van Nieuwkerk en zijn vriendjes van de pvda
Dat dus.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat krijg je als je als oppositie alleen maar opportunistisch gaat zieken en frustreren. Dan krijg je inderdaad een wat minder uitgebalanceerde wet. Een wat meer meedenkende houding had het wellicht wat beter gemaakt.
Maar beter een half ei dan een lege dop. In een modern land hoort men verzekerd te zijn voor zorg. En dan is het een goed begin dat met de jaren nog beter uitgewerkt kan worden.
Je weet donders goed dat het veel meer is dan alleen een zorgverzekering voor iedereen. Er zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Het beginsel is oké, de uitwerking niet.quote:
Het is imo andersom gegaan. De Democraten wilden die wet kosten wat kost erdoorheen jagen. Er waren Republikeinen met voorstellen... Zoek maar even op. Niet elke Republikein is een roeptoeter.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:11 schreef Hexagon het volgende:
Welk compromis heeft de oppositie voorgedragen dan? Ik zag alleen iets als TEGEN! en STALINISME! en andere pathetische onzin.
Zeker. In Nederlandse zin welteverstaan.quote:
Dat zou je van de VVD ook denken al zijn de Republikeinen nog een graadje erger. Heb jij dat filmpje met Rumsfeld gisteren of eergisteren gezien?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp ook niet hoe je als Nederlander uberhaupt enige sympathie voor de republikeinen kan hebben. Wat heeft die partij nu precies te bieden voor een leefbaar en modern land?
Die partij is meer een soort politieke storthoop voor mensen met de meest dubieuze drijfveren. Mensen die schijt hebben aan burgerrechten, die uitbuiting en machtsmisbruik prima vinden, die anderen hun geloofswaanzin willen opdringen, na wie verder de zondvloed mag komen. En een storthoop zou vooral schimmels en ratten moeten aantrekken zou je denken.
Wat is het dan precies? Noem gewoon eens man en paard.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:23 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat het veel meer is dan alleen een zorgverzekering voor iedereen. Er zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Het beginsel is oké, de uitwerking niet.
Welke voorstellen dan precies? Jij beweert, jij onderbouwt.quote:Het is imo andersom gegaan. De Democraten wilden die wet kosten wat kost erdoorheen jagen. Er waren Republikeinen met voorstellen... Zoek maar even op. Niet elke Republikein is een roeptoeter.
Jazeker, het was immers niet meer dan redelijk om niet op de politieke chantage van het GOP in te gaanquote:Je vond de sluiting van bepaalde overheidstakken zeker ook louter de schuld van de GOP?
Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van op welke ideeėn de Republikeinse partij gebaseerd is. Het bovenstaande gaat eigenlijk meer over de politici waar de stemmers op stemmen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp ook niet hoe je als Nederlander uberhaupt enige sympathie voor de republikeinen kan hebben. Wat heeft die partij nu precies te bieden voor een leefbaar en modern land?
Die partij is meer een soort politieke storthoop voor mensen met de meest dubieuze drijfveren. Mensen die schijt hebben aan burgerrechten, die uitbuiting en machtsmisbruik prima vinden, die anderen hun geloofswaanzin willen opdringen, na wie verder de zondvloed mag komen. En een storthoop zou vooral schimmels en ratten moeten aantrekken zou je denken.
Maargoed het heeft natuurlijk wel wat rebels om vanuit je zolderkamer in het veilige Nederland lekker dwars hun retoriek op fora te gaan slingeren. Het is alleen niet zo heel overtuigend.
Maken de politici niet de partij?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van op welke ideeėn de Republikeinse partij gebaseerd is. Het bovenstaande gaat eigenlijk meer over de politici waar de stemmers op stemmen.
Want je politieke opvatting is gekoppeld aan je nationaliteit?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp ook niet hoe je als Nederlander uberhaupt enige sympathie voor de republikeinen kan hebben
Nope. Dat doen de donoren. En die betalen voor al die reli-onzin en onzinnige tax-cuts.quote:
Het punt is dat ik conservatisme tot in de basis een verrot gedachtegoed vind. Het is imo een politieke uiting van negatieve en primaire emoties. Het heeft imo niets te maken met besluiten op basis van verstand of bewezen methodes.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van op welke ideeėn de Republikeinse partij gebaseerd is. Het bovenstaande gaat eigenlijk meer over de politici waar de stemmers op stemmen.
En goede reden om ver van de GOP vandaan te blijven, dunkt me.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Dat doen de donoren. En die betalen voor al die reli-onzin en onzinnige tax-cuts.
Die donoren zijn dan weer groeperingen die gesteund worden door kerken en dat soort groepen.
Ik zou er ook zeker niet op stemmen. Maar ik denk dat de overheersing van christelijk conservatisme een keer gebroken gaat worden en dan zou het een ander verhaal worden.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
En goede reden om ver van de GOP vandaan te blijven, dunkt me.
Tunnelvisie. Er is niet één soort conservatisme, daarom gaat je laatste zin ook niet op. Het enkel tegenzijn op voorstellen, omdat je tegen verandering bent is inderdaad verwerpelijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het punt is dat ik conservatisme tot in de basis een verrot gedachtegoed vind. Het is imo een politieke uiting van negatieve en primaire emoties. Het heeft imo niets te maken met besluiten op basis van verstand of bewezen methodes.
Libertarische Republikeinen laten hun geloof achterwege in hun beleid. Ron en Rand Paul zijn voorbeelden. Die zijn niet tegen het homohuwelijk, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Maar ik denk dat de overheersing van christelijk conservatisme een keer gebroken gaat worden en dan zou het een ander verhaal worden.
quote:Op donderdag 10 april 2014 23:41 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Libertarische Republikeinen laten hun geloof achterwege in hun beleid. Ron en Rand Paul zijn voorbeelden. Die zijn niet tegen het homohuwelijk, om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hij pretendeert inderdaad voor de belangen van de staten op te komen en daarmee als bijeffect het homohuwelijk in bepaalde staten verboden zal worden. En dat is wat al zijn libertaire aanhangers ook zien, maar eigenlijk wil hij het homohuwelijk zoveel mogelijk remmen en heeft hij als mooie bijkomstigheid dat hij een manier heeft om met dergelijke ideeėn niet als een homofoob over te komen.
De Paul's weten dondersgoed hoe de politiek werkt, en als ze in mijn ogen écht voor de individuele rechten van de burger (hier dus het toestaan van het homohuwelijk) zouden zijn zouden ze dat gewoon federaal regelen.
Nee want dan zou je dingen moeten gaan verdedigen als:quote:Op donderdag 10 april 2014 23:32 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Want je politieke opvatting is gekoppeld aan je nationaliteit?
De rest is een karikatuur die het reageren niet waard is.
Maar die maken geen schijn van kansquote:Op donderdag 10 april 2014 23:41 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Libertarische Republikeinen laten hun geloof achterwege in hun beleid. Ron en Rand Paul zijn voorbeelden. Die zijn niet tegen het homohuwelijk, om maar een voorbeeld te noemen.
Nee, maar sommigen zien wat ze willen zien. Ik vind je te bekrompen in je kijk op de GOP. Natuurlijk kan je progressief en militant atheļst zijn, en daarom een hekel aan de GOP hebben. Maar er zijn Republikeinen die voor veel individuele vrijheid zijn. Bij hen speelt religie dan ook geen rol.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want dan zou je dingen moeten gaan verdedigen als:
-Het vasthouden van mensen zonder enig proces
-Het weigeren iets te doen aan vele mensen zonder goede gezondheidszorg
-Het opleggen van religieuze dictaten aan mensen
-Het tegenwerken van werknemers die goede arbeidsvoorwaarden willen
-Het weigeren iets te doen aan milieuproblemen
-Het doen aan clientelisme voor rijke vriendjes
Dan kun je beter gewoon wegduiken.
Hoezo mafkezen? Vind dat juist meevallen. Ook één van de weinigen die wat willen doen tegen de Amerikaanse kolonisatie van de wereld met al die militaire bases in allerlei landen, dus dat is ook een pré.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar die maken geen schijn van kans.
Zijn beiden ook mafkezen, trouwens.
Dat is precies zo'n belachelijk punt als ik bedoel.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo mafkezen? Vind dat juist meevallen. Ook één van de weinigen die wat willen doen tegen de Amerikaanse kolonisatie van de wereld met al die militaire bases in allerlei landen, dus dat is ook een pré.
precies dit geldt ook voor de Democraten, laat je niet voor de gek houden door een sexy rockstar als Obama. "Change"?? Welnee, la misma mierda.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed het heeft natuurlijk wel wat rebels om vanuit je zolderkamer in het veilige Nederland lekker dwars hun retoriek op fora te gaan slingeren. Het is alleen niet zo heel overtuigend.
Exact. Progressieve linksen zouden daarom de Pauls moeten steunen, niet als "mafkezen" (lekker inhoudelijk) afschilderen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo mafkezen? Vind dat juist meevallen. Ook één van de weinigen die wat willen doen tegen de Amerikaanse kolonisatie van de wereld met al die militaire bases in allerlei landen, dus dat is ook een pré.
Hoe verklaar je hun strijd om abortus te willen vervolgen als moord dan? Het is een en ander inmengen van hun geloof in de politiek. Ook waar het gaat om homo's zoveel mogelijk rechten ontnemen. Een leuke hobby van gelovigen en volop gesteund door die zogenaamde libertariers.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:41 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Voor de eindoverwinning is dat een probleem. Maar een doorbreking van het belachelijke "twee-"partijenstelsel zou ik al fantastisch vinden, zeker in zo'n conservatief stemmend land als de VS.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:08 schreef Sobieski het volgende:
Probleem is dat de Libertariėrs niet gesteund worden door de Tea Party-beweging.
Inderdaad. Alsof de grootste macht ter wereld er mee wegkomt om met oordoppen op en een blinddoek voor de rest van de wereld te ontkennen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is precies zo'n belachelijk punt als ik bedoel.
De ene splinter die vooral mensen afstoot de andere splinter die vooral mensen afstoot laten steunen. Hoe zie je daar precies het heilzame van?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:08 schreef Sobieski het volgende:
Probleem is dat de Libertariėrs niet gesteund worden door de Tea Party-beweging.
Maken zowel de teaparty figuren als de libertariers de kans op gewoon weer een democratische president niet veel groter? Het breekt immers de macht op conservatief rechts vlak.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor de eindoverwinning is dat een probleem. Maar een doorbreking van het belachelijke "twee-"partijenstelsel zou ik al fantastisch vinden, zeker in zo'n conservatief stemmend land als de VS.
Wat moet progressief links in hemelsnaam met homo- en vrouwenhaters uit de rechterflank van de republikeinse partij?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Progressieve linksen zouden daarom de Pauls moeten steunen, niet als "mafkezen" (lekker inhoudelijk) afschilderen.
Zowel de Republikeinen als de Democraten zie ik liever niet groeien, maar als het dan toch moet, liever de Democraten. De Republikeinen zijn notoire creationisten en warmongers.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maken zowel de teaparty figuren als de libertariers de kans op gewoon weer een democratische president niet veel groter? Het breekt immers de macht op conservatief rechts vlak.
Hoe kom jij toch bij homohaat? En nu ineens vrouwenhaat ook nog es? Wat zijn dat voor ferme beschuldigingen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat moet progressief links in hemelsnaam met homo- en vrouwenhaters uit de rechterflank van de republikeinse partij?
Hij ziet wat-ie wil zien. Republikeinen zijn nou eenmaal homofoob, vrouwenhaters en wereldvreemd volgens bepaalde figuren hier.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:28 schreef El_Matador het volgende:
Wat zijn dat voor ferme beschuldigingen?
Je kunt moeilijk ontkennen dat dit wel geldt voor een groot deel van het electoraat van de GOP.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:30 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Hij ziet wat-ie wil zien. Republikeinen zijn nou eenmaal homofoob, vrouwenhaters en wereldvreemd volgens bepaalde figuren hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |